Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Pedofilia w Polsce - liczby
Wysłane przez jan.kalemba w 14-05-2019 [15:27]
Instytut Wymiaru Sprawiedliwości opublikował w 2017 r. opracowanie: „Sprawcy przestępstw przeciwko wolności seksualne i obyczajności osoby małoletniej – analiza kryminologiczna” (pdf w Internecie). Możemy się stamtąd dowiedzieć, że w latach 2010 – 2015 orzeczono 3750 wyroków skazujących za czyny pedofilskie (art. 200 kk).
Niestety we wspomnianym opracowaniu nie uwzględniono zawodów lub funkcji społecznych sprawców, a podano tylko ich wykształcenie. Wykształcenie podstawowe (w tym zasadnicze zawodowe i gimnazjalne) posiadało 59,3 % sprawców. Natomiast zaledwie 3 % skazanych legitymowało się wyższym wykształceniem. Oczywiście tylko pewien odsetek z tych 3 % skazanych mogło być księżmi katolickimi.
Kwestię tę przybliża nam Daniel Flis, dziennikarz śledczy OKO.press, filii Gazety Wyborczej. W tekście zamieszczonym na tym portalu w maju 2017 r. przytacza informację udzieloną przez księdza Adama Żaka, Koordynatora ds. ochrony dzieci i młodzieży Konferencji Episkopatu Polski – „w latach 2010 – 2013 sądy powszechne prawomocnie skazały 19 księży za czyny seksualne na szkodę małoletnich”.
Natomiast z opracowania Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości wynika, iż w latach 2010 – 2013 orzeczono 1949 wyroków za czyny pedofilskie. Tych 19 dotyczących księży stanowi więc zaledwie 0,97 %.
Ja tu nikogo nie chcę bronić czy usprawiedliwiać. Liczby świadczą jednak, że problem pedofilii w Polsce w bardzo niewielkim stopniu dotyczy Kościoła.
Komentarze
14-05-2019 [15:42] - Dorota M | Link: O tym należy mówić wszędzie
O tym należy mówić wszędzie od rana do wieczora i szkoda, że tak się nie dzieje. To jest rola dziennikarzy, nie księży. Należy także podać statystykę samych księży skazanych w Polsce, na tle księży skazanych w poszczególnych krajach, chociazby tylko USA i Europy.
14-05-2019 [16:04] - tricolour | Link: Tak, rzeczywiście może być
Tak, rzeczywiście może być tak, że problem pedofilii dotyczy w małym stopniu Kościoła, tak jak problem kradzieży pendrivów w małym stopniu dotyczy sędziów. A jednak ta kradzież bardzo nas wzburzyła ponieważ od sędziego nie oczekujemy pospolitej kradzieży. To po pierwsze.
Po drugie: żadna instytucja (poza mafią) nie chroni swoich członków przed wymiarem sprawiedliwości za przestępstwa kryminalne. A taka ochrona jest w przedmiotowej sprawie.
A po trzecie: skoro domalowanie tęczy do religijnego obrazu skutkuje wizytą Policji o świecie, to tym bardziej "religijne" obcowanie seksualne z dziećmi powinno skutkować podobnie. A tak nie było, nie jest i nie jest to też zapowiadane.
14-05-2019 [17:58] - AŁTORYDET | Link: ad "po drugie": instytucją
ad "po drugie": instytucją która najskuteczniej chroniła (i jak sądzę nadal chroni) pedofili i homoseksualistów w Kościele była SB i jej epigoni. Nie po to zhakowano delikwenta, by go osądzić i posadzić, lecz by go wykorzystać do swoich celów. Ks. Franciszek Cybula TW "Franko", kapelan prezydenta TW "Bolek", śmiało uczestniczący w prasówkach Wałęsy obok Wachowskiego jest tego dowodem. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że WSZYSCY homoseksualiści (nie mówiąc o pedofilach) w sutannach, wyświęceni za komuny robili i tu i tam.
14-05-2019 [19:36] - tricolour | Link: To jeszcze gorzej dla
To jeszcze gorzej dla Kościoła jako instytucji, że w swoich szeregach ma nie dość, że pedofilów, ale jeszcze esbeków. Bycie esbekiem, to nie jest usprawiedliwienie dla pedofilii i odwrotnie. Stawiasz tezę, że w piekle panuje większa uczciwość niż w naszej hierarchii...
14-05-2019 [22:30] - Tomaszek | Link: @ dreikoloren
@ dreikoloren
Ty to tak jakoś surfujesz językowo że ci wychodzi jak temu co mu nazwisko przekręciłeś , tylko sprytniej . Przejrzyj sobie te twoje ulubione "postępowe" partie i partyjki . Tam to dopiero jak nie konfident to mocodawca niekoniecznie esbek , bo "tłusty" komuch to gorzej jak esbek , to mocodawca . Taki cappo di cappi de la sierp i młot . Towarzysze demokraci , ... twoju mać , szturchen pitken . I ni policji ni paragrafów na nich nie ma .Pedofile , niezależnie od profesji to sprawa w toku i paragraf jest i policja i nawet sądy sądzą . A że teraz dopiero obejrzeli się co poniektórzy że taka Ophrah zrobiła karierę jak zaczęła wyć że ojciec ją ... ?
14-05-2019 [23:10] - tricolour | Link: Piszesz, Tomaszku, o pośle
Piszesz, Tomaszku, o pośle przewodniczącym sejmowej komisji sprawiedliwości?
Zgadzam się z Tobą w 100%. Rzadkie to, ale tym razem się zgadzam.
15-05-2019 [19:07] - Tomaszek | Link: Piszę o Bonim , Kudryckiej
Piszę o Bonim ,Cimoszewiczu , Kwaśniewskim , Millerze i całej reszcie znanych i nieodkrytych twoich ulubieńcach , o Piotrowiczu tęż . Tak to bywa , krowa tonie , łańcuch pływa . Kontynuując twój sposób argumentacji mogę jeszcze dodać że w pedofilię mocno zamieszani są informatycy tacy jak Ty , bo są adminami na przykład portali pedofilskich . I Microsoft i Google i HP , i Dell , i co tam sobie chora głowka wymyśli . Lewatzki ma dużą inwencję to go zapytaj . O !
15-05-2019 [15:45] - paparazzi | Link: https://www.youtube.com/watch
https://www.youtube.com/watch?...
14-05-2019 [20:31] - Jan1797 | Link: @tricolour
@tricolour
Że grzecznie zapytam, gdy wyjątkowa artystka, wirtuoz plakatu domalowała tęczę do religijnego
obrazu, bardzo ważnego dla nas, zakładała prowokację? W jakim celu prowokowała i jako skutek
zakładała wizytę Policji?
14-05-2019 [22:52] - tricolour | Link: @Jan,
@Jan,
Tęcza mi nie przeszkadza nic, a nic. Przeszkadza mi, że tęczowe obrazki wisiały po klopach - to jest dla mnie obraza. Za to może być Policja, za te klopy i toi-toie.
14-05-2019 [21:36] - Tomaszek | Link: A po pierwsze korzystniejsze
A po pierwsze korzystniejsze jest przyklepanie zwrotu kamienicy na 140 latka lub umorzenie VATu na 250 baniek to pewnie na dużo pendriveów wystarczy . I da się żyć nawet w Wawce . I po sądach nie ciągają .
A po drugie
... ? Czy w tym kraju nie ma policji i sądów , trzeba walić prosto . A może rzekomo pokrzywdzeni lubią pertraktacje .Nie twierdzę że wszyscy są rzekomo , ale ?
A po trzecie.
Kiedyś ta policja musi pracować i nic dziwnego że dzień pracy zaczynają od rana . A reszta patrz po drugie .
A po czwarte
Znowu herrn Dreikoloren grasuje na ulubiony temat .
W języku jego herren to się nazywa auftrag .
14-05-2019 [23:07] - tricolour | Link: Tomaszku, jeśli już
Tomaszku, jeśli już zamierzasz napisać coś w obcym języku, to użyj choćby translatora. Inaczej wychodzi z Ciebie nieuk i ignorant oraz robisz z siebie publiczne pośmiewisko.
A tak w zaufaniu, na uszko (wiesz, po księżowsku pomiziam) dopowiem, że żaden Auftrag (z wielkiej litery!) tylko zwykłe myślenie. Fakt, że dla większości czynność zupełnie obca i poza zasięgiem. Zachęcam do myślenia oraz porzucenia serwilizmu pod każdą postacią.
15-05-2019 [00:18] - Tomaszek | Link: I znowu następny się do
I znowu następny się do przecinków i literek uwalił jak mu zwojów w mózgu zabrakło . I myślący z translatora i wielką literą . I jak stary ubek w zaufaniu . Ogarnij się i zamilcz . Albo zwróć się do małolatów to ci jakiś sensowny komentarz napiszą . A ten serwilizm to w końcu jakeś nowe słowo w Twoim słowniku . Napisz go ze sto razy to zapamiętasz . Tylko w domu i nie nadużywaj .
Zdrówka życzę a z rozumem to Ty wiesz że nie poszalejesz ale niech Ci będzie .
14-05-2019 [16:20] - rolnik z mazur | Link: Dokładnie. Ale za to jak
Dokładnie. Ale za to jak świetnie sie nadaje do wykorzystania politycznie. Pzdr
14-05-2019 [17:29] - Pani Anna | Link: Oto, jak to wygląda w
Oto, jak to wygląda w Niemczech: "W zeszłym roku ofiarą pedofili padło 13 539 dzieci poniżej 14 roku życia – wynika z danych przedstawionych przez Federalny Urząd Kryminalny (BKA) oraz organizacji pomagającej dzieciom Deutsche Kinderhilfe. – Więcej niż 36 przypadków dziennie, ponad 250 w tygodniowo – podkreśla szef BKA Holger Muench.
Policyjne dane za ubiegły rok szokują: 143 dzieci zostało zabitych, 64 z nich umyślnie, a większość z nich miała mniej niż sześć lat. 4200 dzieci doznało ciężkich uszkodzeń ciała – złamań kości, oparzeń lub obrażeń wewnętrznych. 55 tys. dzieci doświadczyło co najmniej jednego pobicia. W porównaniu do poprzednich lat liczby nie uległy istotnej zmianie. Przemoc wobec dzieci pozostaje zjawiskiem powszechnym – pisze „Sueddeutsche Zeitung”. Prawdziwe zagrożenie przestępstwami na tle seksualnym czai się w 90 procentach przypadków we własnym kręgu rodzinnym. Zwykle są to ojcowie, mężowie, wujowie i przyjaciele rodziny, którzy znają swoje ofiary na długo przed dopuszczeniem się takiego czynu.
Statystyki pokazują, że na ponad 1400 pedofilów jest 1 ksiądz. Pozostali są m.in. nauczycielami, trenerami, wychowawcami.
W USA, gdzie oskarżeń pedofilskich rzucanych w stronę Kościoła było najwięcej, odnotowano 39 mln przypadków molestowania seksualnego dzieci - dane z ostatnich 50lat. Aż 60 proc. tych zdarzeń miało miejsce w rodzinach, gdzie dzieci były ofiarami ojców, ojczymów czy wujków. Amerykański raport podaje, że liczba stwierdzonych aktów pedofilii wśród amerykańskich duchownych to zaledwie 2 proc. wszystkich kapłanów w USA.
W Polsce w listopadzie 2013 roku przebywało w zakładach karnych 1454 skazanych za czyny pedofilskie, w tym jeden ksiądz. Około 900 skazanych pedofilów nie ma zawodu. 70 to murarze, 30 rolnicy, 30 – ślusarze, 25 - mechanicy samochodowi. I jeden ksiądz.
Przypadki pedofilii w Kościele są szczególnie bolesne i godne potępienia, ale mówienie o zjawisku pedofilii TYLKO w kontekście księży jest po prostu nierzetelne i niegodziwe.
14-05-2019 [18:29] - tricolour | Link: @ Anna
@ Anna
Tak z drugiej strony: skoro nierzetelne i niegodziwe jest mówienie o pedofilii tylko w kontekście księży, a zaledwie (!!!) 2% pedofilów to amerykańscy księża - i to Pani łyka swobodnie - to czy zgadza się Pani, by 2% facetów np. gwałciło kobiety gdzie popadnie? Na ulicy choćby.
Wszak statystycznie będzie to tak samo OK jak pedofilia księży.
14-05-2019 [23:25] - mmisiek | Link: @tricolour
@tricolour
Jeśli na 1454 pedofilów przypada jeden ksiądz to już choćby nawet elementarny rozsądek nakazywałby zainteresować się środowiskami, które generują pozostałych 1453. Oczywiście w przypadku gdyby komukolwiek rzeczywiście chodziło o dobro dzieci jak to się obłudnie deklaruje.
Sęk w tym, że tu zaraz czeka przykra niespodzianka jeśli tylko lekko poskrobać bo blisko połowa pedofilów to pederaści czyli tzw. geje. Ot i problem bo jak tu w takich warunkach jednocześnie reklamować LGBT, a zwłaszcza wprowadzanie tego dzieciom do szkół ... Dlatego za wszelką trzeba się skupic na tym jednym, a pozostałych pomijać.
15-05-2019 [10:51] - xwro | Link: Pytanie - czy ksiądz po
Pytanie - czy ksiądz po wydaleniu z KK za czyny pedofilskie jest w więzieniu jako "ksiądz" czy jako "bezrobotny"? Czy Katecheta w szkole jest w więzieniu jako "ksiądz" czy jako "nauczyciel"? Można tak mącić i mącić.
15-05-2019 [13:09] - Pani Anna | Link: @xwro tak, tak wiadomo
@xwro tak, święta racja, wiadomo przecież, że na religii i w kościele to pedofil na pedofilu i pedofilem pogania, potykamy się wręcz o nich i nie ma nikogo w parafii, kto by nie był zgwałcony przez księdza, tylko "ci" są tak przebiegli, i taką mają moc, że wpiszą księdza do rejestru jako "bezrobotnego" i tak naród potem o niczym nie wie, chodzi sobie spokojnie na mszę i dopiero jak ktoś po 30 latach z bezpiecznej odległości z Australii opowie redaktorowi Sekielskiemu o swoich przygodach to się dowiadujemy co tam u nas na plebanii się dzieje. No jest tak, czy nie?
14-05-2019 [19:09] - xena2012 | Link: Właśnie,niech w naszych
Właśnie,niech w naszych mediach przemówią liczby a nie jednostajne ataki,pomówienia,inwektywy.
15-05-2019 [13:10] - tricolour | Link: @xena
@xena
Tak przemówil arcybiskup i Prymas:
- Jednym z konkretnych wezwań będzie to, że w najbliższym czasie, 22 maja będzie też Rada Stała [Episkopatu], a więc od razu arcybiskup [Stanisław] Gądecki [przewodniczący KEP] wczoraj po konsultacji także z biskupami, zwołuje Radę Stałą. Przede wszystkim musimy najpierw jeszcze raz zrobić analizę tego wszystkiego,(...) aktualnej sytuacji i pokazać, jakie kroki będziemy podejmować
– stwierdził abp Wojciech Polak w Radiu Zet.
- Trzeba gasić pożar, przede wszystkim trzeba zabrać się do pracy konkretnej
- dodał prymas.
Wynika z twego, że nadjeżdża rewizor z Watykanu, to trzeba się zabrać do konkretnej pracy. Jak u Gogola - śmiech historii.
14-05-2019 [18:31] - tricolour | Link: "Szef Komitetu Stałego Rady
"Szef Komitetu Stałego Rady Ministrów Jacek Sasin poinformował, że rząd skierował do Sejmu przyjęty na wtorkowym posiedzeniu projekt ws. zaostrzenia kar za pedofilię „z taką intencją, aby Sejm jak najszybciej, już na jutrzejszym posiedzeniu, rozpatrzył ten projekt” - można odnieść wrażenie, że posłowie boją się o swoje dzieci, taka szybkość.
Prezydent podpisze jutro w nocy, to w niedzielę nie będzie miał kto mszy odprawić.
14-05-2019 [20:25] - paparazzi | Link: To tak jak by zacząć bić
To tak jak by zacząć bić piane od tego artykułu, https://www.lastampa.it/2011/1...
A przecież są tez inne grupy kryminogenne a u nas wygląda ze tylko KK ma problem.
14-05-2019 [20:30] - jazczworaków | Link: Ktoś mądry powiedział:
Ktoś mądry powiedział: "Statystyką należy posługiwać się jak pijak latarnią - należy używać jej do podpierania , a nie do oświetlania".
14-05-2019 [21:07] - Pani Anna | Link: @jazczworaków Cóż, ja po
@jazczworaków Cóż, ja po satatystykę sięgnęłam właśnie po to, aby oświetlić własna drogę, ponieważ tak się składa, że od KK, ani od księży nigdy w życiu nie spotkało mnie nic złego, a wręcz przeciwnie. Chciałam więc wiedzieć, czy jestem jakimś szczęśliwym wyjątkiem i trafiło mi się jak wygrana w Lotto, czy może jednak jestem w większości.
15-05-2019 [11:50] - tricolour | Link: @anna
@anna
Mnie tez ukraincy jezyka do stołu nie przybijali wiec ten Wolyn to jedna sciema. Tak?
14-05-2019 [22:18] - jazczworaków | Link: Witam Szanowna Pani Anno!
Witam Szanowna Pani Anno! Dziękuję , że zauważyła Pani mój komentarz.
Mnie ze strony Kościoła też nigdy nic złego nie spotkało. Kilku mądrych księży do dziś wspominam.
Co do statystyki. Napatrzyłem się na różnego rodzaju manipulacje już na etapie wprowadzania danych i stąd moja nieufność.
I nie tylko moja. Powiedzenia: ....jak pijak latarnią ....; .....kłamstwo, wielkie kłamstwo i statystyka..., i jeszcze inne statystyki dotyczące - nie wzięły się znikąd!
14-05-2019 [23:35] - mmisiek | Link: Abstrahując od opinii na
Abstrahując od opinii na temat statystyki to sprawa jest prosta jak cep - zjawisko pedofilii wśród księży jest tak rzadkie, że praktycznie nikt się z nim realnie nie spotkał. Natomiast w masach usiłuje się wyrobić przekonanie dokładnie odwrotne, czyli że księża=pedofile. I tylko o to tu chodzi.
14-05-2019 [23:58] - Pani Anna | Link: @jazczworaków tak, rozumiem,
@jazczworaków tak, rozumiem, że dane bywają manipulowane, ale akurat te dane, dotyczące pedofilii były opracowane prze instytucje poza Kościołem, więc zważywszy na czasy w jakich żyjemy - zarządzane przez czynniki wrogie lub co najmniej nieprzychylne Kościołowi. Więc jeżeli nawet w Ameryce odsetek pedofilów wśród księży to jest jakiś promil, to znaczy, że zjawisko jest raczej marginalne, co nie znaczy oczywiście, że usprawiedliwione. Od ludzi Kościoła więcej się wymaga, a obrona jest prawie niemożliwa. Mam szczerą nadzieję, że i PIS i KK w Polsce wykorzysta tę okazję i tę atmosferę aby się całkowicie oczyścić z tych ohydnych złogów. Dane, które przytoczyłam porażają skalą zjawiska pedofilii w życiu społeczeństw W OGÓLE, skala przemocy i nadużyć wobec dzieci w takich n.p. niby cywilizowanych Niemczech po prostu zwala z nóg, a przecież trudno Niemcy nazwać krajem katolickim. Mnie bardziej przeraża to, że dzieci tak bardzo są narażone na wykorzystywanie seksualne we własnej rodzinie, ze strony rodziców, czy osób bliskich, ktore mają moralny i prawny obowiazek je chronić! I na dodatek jest to kraj, w którym seksualizacja dzieci odbywa się od przedszkola, to, przed czym Polska jeszcze się broni, tam od dawna jest już codziennością.
Nie jest możliwe sporządzenie dokumentu, czy nakręcenie rzetelnego filmu o pedofilii bez naświetlenia tych danych i odpowiedniego ich zinterpretowania. Nie, jeżeli istotnie chodzi o dzieci, o ich dobro. Natomiast owszem tak, jeżeli chodzi o atak na określoną instytucję, w tym przypadku KK.
15-05-2019 [09:28] - xena2012 | Link: Cóż to da,jesli zaostrzenie
Cóż to da,jesli zaostrzenie kar za pedofilię będzie dotyczyć jednego środowiska -Kościoła? Co z pozostałymi grupami społecznymi,ich uczynki zostaną pewnie zamiecione pod dywan głównie przez tych którym nie po drodze z Kościołem.Opozycja żada wchodzenia do Kurii o 6-ej rano i aresztowania biskupów,ale dla innych środowisk ma o wiele więcej wyrozumiałości.Kiedy śledztwo w sprawie afery pedofilskiej w Słupsku,która kryje wrzaskliwy Biedroń?