Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Europejska armia kontra agenci Kremla? - protesty we Francji

elig, 09.12.2018
  Wczoraj [8.12.2018] mieliśmy kolejne starcie w walce miedzy "żółtymi kamizelkami", a rządem Macrona we Francji.  Sobotnie manifestacje przyniosły klęskę stronie rządowej.  Nie pomogło wycofanie się z zapowiedzi podwyżek akcyzy na paliwa w roku 2019, ani też mobilizacja prawie 90 tys. policjantów i prewencyjne aresztowania.  Jak przyznało dziś francuskie MSW:

  "Podczas sobotnich protestów ruchu "żółtych kamizelek" w całej Francji aresztowano łącznie 1723 osoby, z czego 1220 znajduje się nadal w policyjnych aresztach, poinformowało w niedzielę rano francuskie ministerstwo spraw wewnętrznych.(...) Bilans aresztowań jest znacznie wyższy niż był w każdą z poprzednich trzech sobót, podczas których organizowane były protesty ruchu "żółtych kamizelek". Dla porównania - 1 grudnia zatrzymano łącznie 630 osób, z czego 412 w Paryżu.
Ministerstwo podało także uaktualnione dane na temat uczestników protestu - wzięło w nich udział około 136 tysięcy osób, czyli tyle samo, co tydzień wcześniej.
Mimo że w sobotę zamieszki były nieco mniej gwałtowne niż przed tygodniem i wyraźnie niższa jest liczba rannych (118 wobec 263 w sobotę 1 grudnia), to władze Paryża oceniają, że koszt ekonomiczny jest wyższy." {TUTAJ}.

  Być może w Paryżu było trochę spokojniej, ale za to uaktywniły się inne miasta: Marsylia, Tuluza, Lyon, czy Bordeaux.  Wszędzie domagano się dymisji Macrona i rządu oraz rozpisania nowych wyborów.  Demonstracje "żółtych kamizelek" odbyły się także w Brukseli.  TV Republika poinformowała dzisiaj:

  "Starcia we francuskich miastach wciąż nie wygasają. Tymczasem na Twitterze trwa gorąco dyskusja oraz wymiana nowych nagrań oraz fotografii z "najgorętszych" miejsc. Publicysta Le Figaro Patrick Edery zwrócił uwagę na wozy bojowe, które zamiast flagi Francji, mają jedynie logo Unii Europejskiej. Czyżby Macron zaangażował "europejską armię", do której z aprobatą niedawno się odnosił? {TUTAJ}.

  Te wozy to należące do żandarmerii transportery opancerzone, które wczoraj po raz pierwszy pojawiły się na ulicach Paryża [podobnie jak armatki wodne].  Nie zniechęciły one jednak demonstrantów.  Dziś rano zapowiedziano już, że w następną sobotę, 16 grudnia, będzie kolejna manifestacja "żółtych kamizelek".  Teraz o "agentach Kremla".

  Dokładnie tydzień temu, 2 grudnia, bloger Matka Kurka [Piotr Wielgucki] napisał tekst "Co się dzieje we Francji? Nikt nic nie wie, a całość przypomina majdan!" {TUTAJ}.  Stwierdził w niej:

  "Gdyby założyć, że szczegółowe informacje na temat „żółtych kamizelek” istnieją, tylko za głupi jestem, żeby do nich dotrzeć, to sytuacja wydaje się jeszcze ciekawsza. Nie uważam się z najmądrzejszego na świecie, ale nieskromnie mogę dodać, że akurat wyszukiwanie unikalnych informacji jest moją mocną stroną. Mam na koncie kilka takich poszukiwań, których efekty są cały czas aktualne, ale tym razem zaliczyłem porażkę. W przypadku „żółtych kamizelek” nie dotarłem do innych treści, niż powtarzane od lewa do prawa banały o tym jak powinien wyglądać cywilizowany protest.".  Mimo tych trudności bloger sformułował pewną hipotezę:

  "Oczywiście nie musi tu być bezpośredniego związku, w końcu to nie Putin podniósł Francuzom ceny paliw, ale jest parę śladów, które mimo wszystko prowadzą na Kreml. Pierwszy i najważniejszy to wszechobecny chaos, brak przywództwa, uliczna zadyma akceptowana przez większość opinii publicznej. No wypisz, wymaluj, majdan, pytanie tylko w jakiej wersji i z czyjej inspiracji? Brak sprecyzowanych celów politycznych, poza wysadzeniem ze stołka Macrona, też jest znamienny, tak Kreml zawsze osłabiał państwa, w których chciał zachować swoje wpływy. Nie zawsze trzeba posadzić na stołku swojego człowieka, czasami wystarczy pogrążyć kraj w chaosie, tak się dzieje na Ukrainie, tak to wygląda we Francji, która razem z Niemcami dzieli i rządzi w Unii Europejskiej. Niemcy zaszantażowani rurą, Francja majdanem i dzięki temu Putin ma spokój z „głosem zachodu”, ale tego w mediach i Internecie rzeczywiście się nie wyczyta."

  Odniosłam się do tego sceptycznie, ale 5 grudnia znalazłam w sieci informację:

  "Meeting with Francois Fillon
Vladimir Putin met with Francois Fillon who was Prime Minister of the French Republic from 2007 to 2012.
December 5, 2018
19:00
Novo-Ogaryovo, Moscow Region
Vladimir Putin and the former Prime Minister of France have been on friendly terms for a long time.
This was a private meeting." {TUTAJ}

  Ów Fillon był kontrkandydatem Macrona w wyborach prezydenckich we Francji.  Nie on jeden chętnie zająłby.miejsce Macrona.  W portalu Wolnośc24.pl znajdujemy wypowiedź Daniela Cohn-Bendita:

"I spójrzcie, jaka była pierwsza propozycja polityczna od wielu ludzi, którzy przemawiali w ruchu? Proszą, by generał Pierre de Villiers został prezydentem Francji. Chcą generała na czele kraju. Czy to jest lewicowa propozycja? – dodawał.
Tymczasem również lewicowe formacje we francuskim parlamencie starają się wykorzystać sytuację, zastanawiając się nad wniesieniem wotum nieufności wobec rządu." {TUTAJ}.

  Dzisiaj w Salonie24 ukazała się notka Fossila "Paryz. Rosja aktywnie wspiera "żółte kamizelki". {TUTAJ}, w której czytamy:

  "około 200 kont na Twitterze aktywnie rozprzestrzenia tzw. fake news i nagłaśnia treści mające na celu eskalację napięć społecznych nad Sekwaną.
W ocenie brytyjskiego dziennika "The Times" fałszywe konta są kontrolowane przez rosyjskie służby specjalne, które podsycają atmosferę wokół francuskich protestów.
W ocenie dziennika "The Times" fotografie te nie mają jednak nic wspólnego z wydarzeniami we Francji: ani ze starciami, do jakich doszło przed tygodniem, ani tym bardziej z tymi, które miały miejsce 8 grudnia.".

  Istnieje tez inna hipoteza, że protesty we Francji są po cichu wspierane przez Wielką Brytanię oraz USA.  O ile wiem - nie ma nawet poszlak na jej poparcie.

  

  .



 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 13214
Domyślny avatar

xena2012

09.12.2018 15:54

Mówimy tylko o Francji ale niesmiało się przebija wiadomość o protestach w Brukseli.A więc nie chodzi już tylko o ceny paliw.Przypuszczalnie społeczeństwa mają już dosć ,,rzadów'' UE i utrzymywania unijnych pasibrzuchów.Dziwi mnie tylko że tak skompromitowana postać jak pedofil Cohn-Bendit robi za autoytet w Brukseli.
Imć Waszeć

Imć Waszeć

09.12.2018 16:37

O ile ja wiem, to za poszlakę bierze się dziś fakt wygłoszenia przez Macrona przemowy o potrzebie stworzenia armii europejskiej dla uzyskania bezpieczeństwa Unii przed USA. Jak to zwał, tak zwał, ale jest to dużo wiarygodniejsze wytłumaczenie, niż jakiś bezcelowy atak ruskich trolli na kryptoalianta, tylko w celu zasiania zamętu.
RinoCeronte

RinoCeronte

09.12.2018 17:32

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na O ile ja wiem, to za poszlakę

Macron jest już wystarczająco skompromitowany aby go podmienić na lepszy model. Ciągle nie jest jednak jasne kto pociąga za sznurki?
Imć Waszeć

Imć Waszeć

09.12.2018 19:28

Dodane przez RinoCeronte w odpowiedzi na Macron jest już wystarczająco

Od dawna są dwa zestawy sznurków (dwugłos) i oba biegną za ocean. Jedni zorganizowali przerzut czerniny przez morze, a drudzy teraz kombinują, jak wyjść z tego bajzla. Niemcy z Francją ewidentnie wypychają USA z Europy, bo po co miałaby być ta nowa armia, a swoją szansę dostrzegają w pakcie kontynentalnym w miejsce atlantyckiego. USA są nieprzygotowane do wojny, a Putin co i rusz mówi sprawdzam. Ponieważ już kilka razy w historii kontynentu zdarzały się różne dziwne mordobicia za ideę, to racjonalnie jest sądzić, że trop znów prowadzi do tych samych odwiecznych sponsorów. Chyba po prostu w USA nastąpił krach demokracji i władzę próbuje przejąć jakiś zdziczały ośrodek pozaparlamentarny. Najpewniej wielki kapitał, np. banki.
Czesław2

Czesław2

09.12.2018 18:11

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na O ile ja wiem, to za poszlakę

Transportery miały flagę uni, nie Francji.
Imć Waszeć

Imć Waszeć

09.12.2018 19:31

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Transportery miały flagę uni,

Tak. To jest ten case. Czyli próba generalna. Teraz słuchajmy jak "nasi" zaczną chwalić projekt wspólnej armii, albo czekajmy jak jakaś budka zapłonie.
Domyślny avatar

Zunrin

09.12.2018 17:08

Te ruskie konta nie muszą rozprzestrzeniać fake newsów. Wystarczy że tylko publikują nagrania pokazujące brutalność zachodnich sił porządkowych. Bo w normalnych mediach ludzie raczej tego nie zobaczą.
A co do skali zatrzymań - pewnie że była większa jak na dzień dobry jeszcze przed rozpoczęciem protestów w ten weekend policja zatrzymała ok. 500 osób...
smieciu

smieciu

09.12.2018 18:27

Nikt nic nie wie, a całość przypomina majdan! A dalej Oczywiście nie musi tu być bezpośredniego związku, w końcu to nie Putin podniósł Francuzom ceny paliw, ale jest parę śladów, które mimo wszystko prowadzą na Kreml.
No tak Majdan. Bo jakby ktoś nie wiedział Majdan został zorganizowany przez Kreml by wywalić ze stołka Janukowicza, kremlowską marionetkę. Logiczne. Stąd teraz Kreml znów wziął się za organizację zamieszek w bratnim kraju by utrudnić życie sojusznikowi. Taki to sprytny jest ten Kreml!
A mnie tylko ciekawi skąd ludzie biorą te teorie? Znając życie ze amerykańskiego TVN zwanego tam CNN gdzie bez przerwy wałkowano temat jak to Ruskie wypromowały Trumpa. Teraz w sumie możemy się domyślać że jak zastrajkują w Polsce pielęgniarki/górnicy/nauczyciele/kierowcy/ktokolwiek to oczywiście będzie wina Kremla. A nie coraz wyższych cen.
Jabe

Jabe

09.12.2018 22:18

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nikt nic nie wie, a całość

Tak, prezydent Putin jest siłą sprawczą, którą można tłumaczyć wszystko. A przy tym siłą zupełnie chaotyczną, a przynajmniej nieprzeniknioną, bo jego intrygi są wielopoziomowe.
Może ta tendencja tłumaczenia zdarzeń knowaniami diabła wypływa z niepokoju, że gdy się na zimno przeanalizuje, konkluzje co do naszego położenia i roli jedynie słusznych patriotów mogą się okazać bardzo nieprzyjemne.
Domyślny avatar

mmisiek

10.12.2018 00:20

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nikt nic nie wie, a całość

Coś ludowi trzeba podać więc narracja musi się snuć i do tego wcale nie ma potrzeby aby była logiczna.
Jednak jakaś logika w tym jest - ponieważ oświeconą ojropą rządzą jeszcze bardziej oświeceni przywódcy to jest zrozumiałe, że nie przeciwko nim i ich pomysłom buntują się ludzie tylko to musi być robota strasznego Kremlina. W sumie proste i wystarczające.
Marek1taki

Anonymous

09.12.2018 18:41

Pominęła Pani felieton red.Michalkiewicza najtrafniej komentujący wydarzenia, że to odpowiedź Donalda Trumpa na zapowiedzianą przez Macrona
"konieczność utworzenia europejskich sił zbrojnych niezależnych od NATO ... do obrony Europy przed … Stanami Zjednoczonymi."
http://www.michalkiewicz…
Potwierdza to sam Macron, który wysłał przeciw protestującym transportery opancerzone z flagami unii europejskiej
https://nczas.com/2018/1…
Czesław2

Czesław2

09.12.2018 20:21

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Pominęła Pani felieton red

Michalkiewicz nie uważam za wyrocznie. Jego komentarze wyrażające sprzeciw wobec Stanów i sprzeciw przeciw Rosji są w rażącej dysproporcji.
Czesław2

Czesław2

09.12.2018 19:49

Zastanawiam się, czy Niemcy przyjdą Macronowi z pomocą używając sił wojskowych uni, których jeszcze nie ma.
Imć Waszeć

Imć Waszeć

09.12.2018 21:36

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Zastanawiam się, czy Niemcy

Właśnie po to przemalowuje się transportery, żeby siły nie były rozpoznawalne. Takie europejskie "zielone ludziki". Mogą też wkrótce pojawić się na naszych ziemiach zachodnich. Wystarczy, że jakiś polityk idiota odbity kłonicą od motyki przemaluje choć jeden polski transporter lub czołg.
elig

elig

09.12.2018 20:31

Warto przeczytać wywiad z E.Mistewiczem:
https://wpolityce.pl/swi…
Czesław2

Czesław2

09.12.2018 21:05

Dodane przez elig w odpowiedzi na Warto przeczytać wywiad z E

Z tymi podatkami to mnie Mistewicz zaskoczył. Proszę spytać pierwszego lepszego Polaka przedsiębiorcy o podatkach w Polsce. Każdy, bez wyjątku jutro zaklada firmę na wyspach, ostatecznie w Czechach.
Jan1797

Jan1797

10.12.2018 20:51

Dodane przez elig w odpowiedzi na Warto przeczytać wywiad z E

Szanowny Marku proszę, nie dziw się, że po twej wypowiedzi, muszę odpowiedzieć
tak;-)  https://twitter.com/i/st… taki tweet ze zdjęciem
snajpera i dyskusja pod nim, warto odszukać. Ja się tylko pytam co o sytuacji we Francji
EPP, hallo to kilka milionów zapytań na społecznościowych.
Trudno się dziwić;  https://pbs.twimg.com/me…
Szanowna Elig, E. Mistewicz wyłożył kawę na ławę liberałom, więc ich gryzie proszę Pani.
Pozdrawiam, Jan.
Warmia

Warmia

10.12.2018 01:15

1. Paryskie porozumienie klimatyczne z 2015 
2. Twity Trumpa po akcjach kamizelek: Oj niedobre było to porozumienie i ludzie to widzą, dlaczego z podatków tych ciężko pracujących ludzi mają być finansowane biedne kraje źle zarządzane.
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

10.12.2018 06:00

Jak widzę, większość PT Dyskutantów traktuje tezę o rosyjskim współudziale sceptycznie, ale to nie znaczy, że odrzuca ze wstrętem "teorie spiskowe", tylko "wie", że rozruchy inspiruje Ameryka.
Dominacja takiego poglądu na polskim "prawicowym" blogowisku to prawdziwa katastrofa.
Jak wiadomo, w polityce nie ma czynników stałych. Oprócz jednego: zawsze i wszędzie, jeśli można dołozyć w jakimś kraju do pieca, Rosja to robi. I nie ma w tym żadnej logiki typu "wspierają lewicę", albo "prawicę", albo "prawosławnych:", albo "katolików", albo "prostestantów" albo "muzułmanów", albo "partie prorosyjskie" albo "antyrosyjskie". To tak nie działa, bo celem Rosji jest szerzenie chaosu, a nie jakiejś idei albo wyznania. Wspierają każdego, kto rozrabia, a wspierany często nie ma o tym pojecia. Jeśli kto nie wierzy, niech zapozna się z historią Ulsteru po 1945, bo do zapoznania się z historią  Polski po 1400 nawet nie warto wzywać - widać, że ta ostatnia niczego PT Dyskutantów nie nauczyła, a pewno po prostu słabo ją znają z PRL-owskiej edukacji. Taka jest mongolska szkoła polityczna, w samej Mongolii od dawna zapomniana.
To w niczym nie tłumaczy wybuchu buntu we Francji, który miał oczywiście przyczyny wewnętrzne. Nie wyklucza nawet udziału innych państw w podkręcaniu rozruchów. Sam francuski aparat bezpieczeństwa przecież też prowokuje znacznie skuteczniej, niż czynił to w Polsce nieszczęsny minister Sienkiewicz, choć nie wiem, po kiego czorta - może ze względu na walkę w łonie władzy. Prawdę mówiąc, gdyby Polska była silnym państwem, również by dołożyła do pieca we Francji, żeby osłabić pozycję naszego bezwzględnego rywala w UE i zrewanżować się za wspierane przez Francję próby destabilizacji Polski. Ale tu akurat możemy być pewni, że mamy czyste sumienie. Czyste wobec Francji, rzecz jasna, nie wobec Polski.
Warmia

Warmia

10.12.2018 09:15

Dodane przez Mikołaj Kwibuzda w odpowiedzi na Jak widzę, większość PT

Czyli podgrzewanie sytuacji samej w sobie już dojrzałej leży w interesie wielu. Na jednej z kamizelek widniał napis "Sprawiedliwość społeczna albo chaos?
Kino francuskie od lat widzi i pokazuje problem - prekariat będzie się buntować.
To nowoczesne społeczeństwo i same żółte kamizelki, które ma każdy w samochodzie to symbol. Uważajcie, zauważcie Nas - nie rozjedźcie w swojej szalone jeździe.
Jabe

Jabe

10.12.2018 13:26

Dodane przez Mikołaj Kwibuzda w odpowiedzi na Jak widzę, większość PT

Nikt tu nie wie, że Ameryka stoi za rozruchami. Pan zaś zdaje się wiedzieć, że to robota Kremla. Czy arabska wiosna i ukraiński majdan też były robotą Rosji? Widocznie tak, skoro celem Rosji jest szerzenie chaosu, a nie dbanie o własny interes. Zawsze warto spytać qui bono.
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

10.12.2018 15:43

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Nikt tu nie wie, że Ameryka

"Widocznie tak, skoro celem Rosji jest szerzenie chaosu, a nie dbanie o własny interes."
Nietrudno zaobserwować, że Rosja definiuje "własny interes" inaczej niż państwa europejskie. Najprościej rzecz ujmując, w rozumieniu Rosji polityka jest grą o sumie zerowej i straty wyrządzone innym są zyskiem Rosji. Dlatego żadna umowa zawarta z Rosją nie będzie dotrzymana a żadne partnerstwo nie jest możliwe.
Pytanie "Czy arabska wiosna i ukraiński majdan też były robotą Rosji?" to powierzchowna redukcja ad absurdum. Ani arabska wiosna, ani majdan, ani żółte kamizelki nie są "robotą Rosji". Ale wszędzie rosyjska agentura podkręcała wewnętrzny konflikt, by wyrządzić jak największe straty wszystkim oprócz Rosji. To, że z majdanu ostatecznie Rosja wyniosła więcej strat niż zysków, było nie rezultatem zasady is fecit, cui prodest, tylko właśnie tępego kacapskiego szkodzenia wszystkim dookoła. A co do arabskiej wiosny - no właśnie, cui bono? (nie qui bono, proszę sprawdzić w słowniku).
"Pan zaś zdaje się wiedzieć, że to robota Kremla." Jeślil widzę, że spadaja liście z drzewa, pierwsza hipoteza, jaką muszę sprawdzić, jest taka, że nadeszła jesień. Jeśli widzę sztucznie podkręcany konflikt wewnętrzny, pierwsza hipoteza jest taka, że stoi za tym Rosja. Sprawdzenie nie trwalo długo...
Jabe

Jabe

10.12.2018 18:01

Dodane przez Mikołaj Kwibuzda w odpowiedzi na "Widocznie tak, skoro celem

Rosja na majdanie raczej straciła. Strategia powolnego trawienia Ukrainy musiała zostać zastąpiona bardziej ryzykownym odkrawaniem po kawałku.
Niektórzy tak mają, że w każdym niezbyt zrozumiałym zawirowaniu automatycznie rosyjską rękę widzą. To jest uniwersalny diabeł, zupełnie jakby inni szatani nie byli czynni. Czują się zwolnieni z obowiązku myślenia. Tak więc, cui bono?
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

10.12.2018 19:11

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Rosja na majdanie raczej

"Czują się zwolnieni z obowiązku myślenia." - No tak, mogłem sie tego spodziewać: dostrzeganie ręki Rosji w podkręcaniu wewnetrznych konfliktów to objaw bezmyślności, zwłaszcza, gdy już kacapów złapano za rękę. Dobrze, że nie choroby psychicznej, jak było dawniej. Zawszeć to łagodniej.
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

10.12.2018 20:55

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Rosja na majdanie raczej

(2) Tu było zbędne powtórzenie.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,757
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności