O CPK na poważnie

Mówi się nam, że będzie pięknie i mocarstwowo, i owszem, będzie, ale nie z powodu pińdziesięciu melonów pasażerów, ani nawet być może i stu, bo to by wisiało Niemcom (skąd Polaczki wezmą te miliony?) – a przecież czaskowski by się nie odezwał tak gupio i te jego partyjne popaprańce…
Już sama myśl, że Warszawa miałaby mieć taki sam lotniczy port pasażerski jak Berlin jest naiwna: Berlin po wybudowaniu tego BER (im. Willy Brandta) – na 20 mln - miałby razem z istniejącymi tam Tegel i Schonefeld (niecałe 30 mln pasażerów) właśnie 50-milionową przepustowość roczną: aż takie mocarstwo jak Niemcy, to jednak nie jesteśmy.
 
CPK będzie budowane pod płaszczykiem: że niby o pasażerów idzie (bo Okęcie się dusi); ten płaszczyk przenicował właśnie szef RayanAir wskazując, że wystarczy rozbudować Modlin (za 1/10 kosztów), ale to cienki głosik, bo już usłużni napisali, że chodzi o jego prywatę. A skoro usłużni takim się wykazali refleksem, to interes jest naprawdę gruby, bo za Tuska ten irlandzki argument okazałby się „koronny” i CPK by nie powstał.
A powstanie, bo są pieniądze (Singapur) i są „potrzeby międzynarodowe” wyrażające się rozbudową… polskiej sieci kolejowej.
Tak jak pod płaszczykiem piłkarskiego Euro Tusk zbudował Niemcom „autostrady do Putina” (he, he, a jakże: Lizbona-Władywostok), tak te 130 składów kolejowych na dobę nie będzie wozić przecież tylko pasażerów (i to przecież raczej polskich)…
 
Bo CPK to będzie hub cargo (a tylko przy okazji pasażerski)! Taki hub ma zastosowanie różne, różniste (inaczej Amerykanie nie patrzyliby spokojnie na takie tytuły w prasie jak „CPK bramą do Azji”: niewielu pewnie wie, że 40 proc. eksportu towarów z Chin do reszty świata zostaje wysłane za granicę przez firmy kontrolowane przez kapitał z USA!) – takie dokładnie, jak międzynarodowe potrzeby, a nie są one tylko handlowe (generał Ben Hodges: "Ten projekt jest dokładnie tym, czego potrzebuje NATO.”): nasza gospodarka nie jest przecież obecnie gotowa na przyjęcie, jak się planuje, lotniczego ruchu cargo na poziomie 0,5 mln ton rocznie (tj. pięciokrotnie! więcej niż obecnie); dla porównania (dane za 2017 r.):
Frankfurt: 2,1 mln ton (Paryż-Charles de Gaulle 2,1 mln.,Londyn-Heathrow 1,8 mln., Amsterdam-Schipol 1,7 mln., Warszawa-Okęcie… 0,07 mln).
 
CPK to będzie dużo więcej niż Gdynia II.RP – to będzie międzynarodowa gwarancja nienaruszalności, a przy okazji dojna krowa: czytam właśnie, że sama Deutsche Post może stracić na tym naszym interesie przychód rzędu 100 miliardów euro rocznie (na rzecz Poczty Polskiej)! – nawet gdyby autor tej sensacji (Gadowski) grubo przesadził, to pokazuje ona, o co się toczy gra.
 
A taki czaskoski mówi nam: po co CPK? Sprzedawczyk (bo głupi przecież nie jest) jak ci wszyscy jego kolesie – sieroty po Tusku.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika Jabe

17-09-2018 [18:42] - Jabe | Link:

Gdy biurokraci się biorą za interesy, możemy być pewni klapy, ale gdy za interesy się biorą biurokraci z manią wielkości, to biada nam.

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

17-09-2018 [20:03] - wielkopolskizdzichu | Link:

Kolejna ciekawa koncepcja zagospodarowania wolnych mocy partyjnych na stołkach szemranych spółek. Oto po uzależnieniu prawie całej gospodarki polskiej od widzimisię  przedsiębiorców z Niemiec, rodzi się kolejny pomysł by uzależnić ją, w stopniu jeszcze w większym od układów pomiędzy Azją a USA. Wszystko byle by nie stworzyć gospodarki zależnej od pracy i inteligencji Polaków. W sumie największy zysk z planów gospodarczym PiS mają emeryci z Niemiec, Francji i UK bo to oni są beneficjentami hamowania rozwoju polskiego przemysłu i blokowania przez własne rządy powstawania polskiej marki i jakości. Nadal bardziej się opłaca podcierać  stare tyłki i zbierać szparagi za Odrą niż ryzykować ciężka pracę w Polsce.
PiS zachowuje się gorzej niż komuna za Minca.

Obrazek użytkownika smieciu

17-09-2018 [22:22] - smieciu | Link:

Tak. Mamy się cieszyć że złych Niemców zastąpimy bardziej bezwzględnymi dobrymi Amerykanami którzy będą sobie handlować z Chinami. CPK - symbol kolonialnej roli Polski. Wielki handel, produkcja i technologia w Chinach i USA. Nasza duma to zalanie betonem wielkiej połaci ziemi i nalewanie paliwa do samolotów muszących mieć międzylądowanie.

Obrazek użytkownika damascen

17-09-2018 [23:11] - damascen | Link:

No super, chłopaki, że wpadliście: teraz jest tu u mnie jak nie przymierzając na probostwie w Wyszkowie.

Obrazek użytkownika paparazzi

18-09-2018 [01:05] - paparazzi | Link:

Dobre, ahhahahaaa.