Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Zapotrzebowanie na odwagę

Andrzej Owsiński, 06.01.2017
Rozzuchwaleni bezkarnością dywersanci używają coraz to nowych sposobów wywoływania awantur i tworzenia pozorów „społecznego oporu”.
Adresatem tych brewerii są przede wszystkim europejskie media zaprzedane wrogim Polsce środowiskom, nie wyłączając większości polskojęzycznych.
W telewizji każda nawet kilkunastoosobowa „demonstracja” antyrządowa jest w odpowiedni sposób pokazywana i komentowana. Rekordy bije do znudzenia pokazywana kilkunastoosobowa „okupacja” Sali plenarnych obrad sejmu.
Nie dziwi mnie to wcale, ci którzy biorą w tym cyrku udział w ten sposób zarabiają na nie tylko na chleb, ale nawet na szampana na Maderze.
I co najważniejsze koszty tej zabawy ponosimy my wszyscy – płatnicy podatków.
To wszystko było do przewidzenia z reakcjami takich samych, wynajętych liderów UE i „przedstawicieli” różnych unijnych państw pragnących zasłużyć się swoim mocodawcom.
 
Martwi mnie natomiast postawa kierownictwa parlamentu i rządu wykazująca niedopuszczalną tolerancję wobec oczywistej dywersji.
Obowiązkiem marszałka sejmu było wyciągnięcie konsekwencji dyscyplinarnych wobec bezprawnej okupacji mównicy i sali sejmowej, nie mówiąc już o takich drobiazgach jak wyłączenie światła i ogrzewania w nieczynnej sali.
 Kary za nieusprawiedliwioną nieobecność w posiedzeniach sejmu i obciążenie kosztami zaburzeń w normalnej pracy muszą być zastosowane nieuchronnie.
A właściwie od czego jest straż marszałkowska, która powinna „oczyścić „ salę.
Podobnie powinno się odnieść do wszystkich „dzikich” demonstracji z zastosowaniem przepisów antychuligańskich.
Każda „zarejestrowana” demonstracja powinna być chroniona przed działaniami agresywnymi niezależnie od jej charakteru z wyłączeniem oczywiście demonstracji naruszających prawo, które powinny podlegać interwencji sił porządkowych.
 
Bezwzględna egzekucja prawa umocni pozycję rządu, miękkość i uległość wobec jawnej agresji bardzo ją osłabiają, co wyraziło się w ostatnich sondażach.
Niezbędna jest też reakcja społeczna na próby odzyskania stanu podległości obcym wpływom, jaki panował w Polsce niemal przez całe minione niemal trzy dekady nie mówiąc już o PRL.
Utrzymywania stanu bezkarności zmierza do powstania chaosu w Polsce, co już będzie sukcesem wrogich nam sił podobnie jak w XVIII wieku.
Obecna postawa rządu wywołuje obawy, że zapowiedzi walki o odzyskanie niepodległości to działania pozorne, żeby zapobiec takiej ocenie i poprawić wizerunek w oczach narodu, władze muszą wykazać zdecydowaną postawę. Nie może być ugody nie mówiąc już o nagrodzie, jaką proponuje się wichrzycielom, z których część jest głupia i stara się zasłużyć swoim mocodawcom, a część stanowi po prostu wynajętą agenturę.
 
Muszę z ubolewaniem stwierdzić, że zwycięzcom w ubiegłorocznych wyborach zabrakło konsekwencji w postaci wyjścia do narodu z jawnym programem odzyskania niepodległości.
Pisałem o tym kilkakrotnie, że naród jest gotowy do poparcia, a nawet poświęceń dla sprawy, która ma odpowiedni wymiar dziejowy.
Wdawanie się w spory i przepychanki o byle co z osławionym „trybunałem” tylko osłabia pozycję władzy i rozzuchwala agresorów.
Z narodem polskim trzeba rozmawiać otwarcie i szczerze, a przede wszystkim oświadczyć, że nie jest celem obecnej władzy „naprawianie” „III rzeczpospolitej”, bo jest tak samo nienaprawialna jak była PRL.
Celem jest budowanie Polski Niepodległej istniejącej na mocy niepodważalnej decyzji narodu, świadomego wielkości podjętego zadania.
Pierwszym zadaniem w tej walce jest stworzenie fundamentu państwa w postaci konstytucji, która nie musi być pisana na nowo, ale powinna odwołać się do konstytucji przedwojennych, których ważności nikt nigdy nie obalił.
Byłby to ważny akt podkreślenia ciągłości państwowej z państwem niepodległym zerwanej bezprawnym powołaniem PRL i jej następczyni.
Będzie to wyraz woli narodu posiadania i władania własnym państwem budowanym dla wspólnego dobra wszystkich członków polskiej wspólnoty i wypełnienia naszej historycznej misji w dziejach narodów Europy – odbudowy chrześcijańskiej kultury.
 
Niektórym wychowankom zarówno PRL jak i „III Rzeczpospolitej” takie ujęcie może wydać się archaiczne i nieprzystające do współczesności pochłoniętej gonitwą za maksymalizacją konsumpcji doczesnych dóbr i korzystania z blichtru namiastki kultury, którą jesteśmy karmieni do obrzydzenia we wszystkich mediach.
Tylko że skutkiem jej panowania jest obecne położenie Europy stojącej w obliczu totalnego zniszczenia.
W tej sytuacji abstrahując od zasadniczych celów taktyka ustępstw i ulegania oczywistym dywersantom przyniesie jak najgorsze skutki. Nie ma w tym względzie żadnego ryzyka, a użycie właściwych środków jest jedynym sposobem na przezwyciężenie kryzysu.
Jedno jest pewne, nie wolno zaprzepaścić szansy jaka zaistniała dla dokonania zasadniczych zmian i trzeba działać z całą jej świadomością i poczuciem odpowiedzialności.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11665
mada

mada

06.01.2017 12:45

Jaki Naród - góra20%
Domyślny avatar

Domasuł

06.01.2017 13:30

Panie dzieju, przecie oni wlasnie czekali, żeby zrobić z tego martyrologie. Wszystkie kamery miały to przechwycić i wypuscic w swiat z odpowiednim komentarzem. Nie doszło do tego i bardzo dobrze - mamy wyjątkowy spektakl komediowy którego nie sa w stanie przebic żadne wymyślone showy i dowcipy. Jest co ogladac :)
Domyślny avatar

mmisiek

06.01.2017 15:24

Dodane przez Domasuł w odpowiedzi na Panie dzieju, przecie oni

Jaką można zrobić martyrologię z kar finansowych i zajmowania wypchanych kont przez komornika? Albo z prostego zamknięcia na klucz nieczynnej sali sejmowej?
Domyślny avatar

Domasuł

06.01.2017 13:33

"Będzie to wyraz (...) wypełnienia naszej historycznej misji w dziejach narodów Europy – odbudowy chrześcijańskiej kultury." Litosci, tylko nie to :( Odlozmy już te fanaberie do lamusa, na Boga!
Domyślny avatar

Ewary Toruń

06.01.2017 15:02

Zgoda co do meritum sprawy. Trzeba jednak pamiętać o twardych danych z 2015 roku. 24 maja 2015 roku Andrzeja Dudę poparło 8.558.331 wyborców, a B. Komorowskiego - 8.043.669 wyborców. Nie glosowało 13.398.000 Polaków! W wyborach Parlamentarnych PiS poparło 5.711.687 wyborców, a PO - 3.661.477, Nowoczesną - 1.155.370, PSL - 779.875, Kukiz - 1.339.094 wyborców. Około 15 milionów Polaków nie brało udziału w wyborach. Trzeba też pamiętać, że na Zjednoczoną Lewicę glosowało 1.147.102 wyborców. Nad faktami się nie dyskutuje! Powoływanie się na Naród jest nieporozumieniem. "We Peaple" padło w Kongresie Amerykańskim - i co? Ważne jest to, aby mądrze wspierać rządzących. Zgadzam się z tym, że są granice i zasady, które trzeba respektować bezwzględnie. Miejmy nadzieję, że czas pokaże, kto tu ma rację. Przekonujmy się nawzajem z powściągliwością i szacunkiem, a będzie dobrze. Głupich - jak chwasty, nie siejesz, a są.
Janusz Morski

Janusz Morski

06.01.2017 17:27

Dodane przez kwintesencja w odpowiedzi na Zgoda co do meritum sprawy.

- „Powoływanie się na Naród jest nieporozumieniem” Tak te liczby w pełni obrazują stan zapaści świadomości społecznej – narodu. Podstawową informacja jest - 15 milionów Polaków nie brało udziału w wyborach. Ale nie jest nieporozumieniem powoływanie się na Naród. /oczywiście nie poprzez liczby w wyborach/ Bo np. dlaczego te 15 milionów ? Nakazem jest podjęcie takich działań aby te 15 milionów uświadomiło sobie, że w ich interesie właśnie narodowym jest wzięcie udziału w decydowaniu o Polsce. Ma rację max jamnicki kiedy pisze – „Okupacja, stalinizm, dziesiątki lat komunizmu, zrobiły swoje. Do tego głęboka dezorientacja. A dalej wieloletnia indoktrynacja w szkole. Od 1945 roku ze szkół wychodzili uczniowie, których wiedza historyczna prawie nic nie miała wspólnego z prawdą. Dokładna analiza tego stanu zapaści to wielotomowe dzieło. Dlatego w pełni uzasadniona jest troska właśnie o naród i kierowanie się dobrem narodu. Ważne jest to, aby mądrze wspierać rządzących. – dokładnie tak
Domyślny avatar

mmisiek

06.01.2017 21:07

Dodane przez Janusz Morski w odpowiedzi na - „Powoływanie się na Naród

Świadoma narodowa elita, mentalni bezpaństwowcy i świadomy obcy element przywieziony na sowieckich czołgach. Oprócz ostatniego członu to chyba całkiem naturalny podział występujący nie tylko u nas. Za to 5 milionów patriotycznej elity, która potrafiła przetrwać komunę i ćwierć wieku nieustannego prania mózgów i niszczenia od momentu tzw. odzyskania niepodległości to jest coś niesamowitego. Polski cud.
Domyślny avatar

mmisiek

06.01.2017 15:44

Z pierwszą częścią zgadzam się całkowicie. Przedłużająca się sytuacja gdy obóz rządzący mający poparcie większości wyborców i pełnię władzy jaką tylko można zdobyć w wyborach ucieka do coraz to kolejnych sal sejmowych przed sterowaną z Berlina bezkarną grupką hołoty to w zasadzie jego kompromitacja. I ta prawda zapewne niedługo zacznie być dostrzegana przez większość ludzi. PiS po raz drugi popełnia dokładnie ten sam błąd - brak zdecydowania i miękkość tylko rozzuchwala i rozjusza wrogów Polski. Ostatnio zakończyło się to całkowitą katastrofą, to niesamowite, że jakoś nikt nie wyciągnął z tego żadnych wniosków. Nie sposób też zrozumieć jak to możliwe aby po ponad roku sprawowania władzy dalej bez najmniejszego uszczerbku pełną parą działały wrogie ośrodki propagandowe zapewniające pełną osłonę medialną wywrotowym działaniom agentury. Za to w dowolnej chwili wyłącza się państwową TVP na dowolnym obszarze Polski. Bardzo jestem ciekaw co w tej sprawie zdziała choćby ABW, znając życie to pewnie nic. To wszystko jest postawione na głowie - wygląda na to, że mamy specjalistów od praktycznie natychmiastowego przechodzenia do defensywy i oddawania władzy.
Jabe

Jabe

06.01.2017 16:12

„Obowiązkiem marszałka sejmu było wyciągnięcie konsekwencji dyscyplinarnych wobec bezprawnej okupacji mównicy i sali sejmowej” – Nie! Nie jest jego obowiązkiem represjonowanie konkurencji politycznej. „nie mówiąc już o takich drobiazgach jak wyłączenie światła i ogrzewania w nieczynnej sali”. – Stara sowiecka szkoła! Obowiązkiem marszałka było niedpuszczenie do tych zdarzeń, Panie Owsiński. Ma do dyspozycji straż. Ponieważ jednak reprezentuje izbę jako całość, miał też obowiązek powstrzymać się od eskalowania konfliktu, zamiast go rozniecać. Pan się jeszcze nie zorientował, że to jest teatr, maskarada. Oni udają, że protestują, a rządzący udają, że są oburzeni. Przecież wystarczyło nie wpuszczać na salę plenarną. Jak oni tam wchodzą? Dzikie demonstracje chce Pan surowo zwalczać, a zarejestrowane chronić. Wystarczy, że władze będą się ociągać z rejestracją i już pałowanie jest uzasadnione. Stara szkoła, Panie Owsiński. „Muszę z ubolewaniem stwierdzić, że zwycięzcom w ubiegłorocznych wyborach zabrakło konsekwencji w postaci wyjścia do narodu z jawnym programem odzyskania niepodległości”. – Co do tego zgoda (no może z wyjątkiem tej konsekwencji, zamiaru raczej). „stworzenie fundamentu państwa w postaci konstytucji, która nie musi być pisana na nowo, ale powinna odwołać się do konstytucji przedwojennych”. – Przypominam, że II RP upadła po 20 latach i nie było to wyłącznie spowodowane czynnikami zewnętrznymi. Jednak temat zmian ustrojowych jest niewątpliwie ważny. „współczesności pochłoniętej gonitwą za maksymalizacją konsumpcji doczesnych dóbr” – Frazesy, frazesy, frazesy.
Domyślny avatar

twardek

06.01.2017 18:01

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na „Obowiązkiem marszałka sejmu

"Obowiązkiem marszałka sejmu było wyciągnięcie konsekwencji dyscyplinarnych wobec bezprawnej okupacji mównicy i sali sejmowej” – "Nie! Nie jest jego obowiązkiem represjonowanie konkurencji politycznej" --- Niech no Pan się zastanowi, co Pan tu wypisał. Odróżnia Pan represje od przywoływania do porządku chama i zadymiarza ?
Jabe

Jabe

06.01.2017 18:17

Dodane przez twardek w odpowiedzi na "Obowiązkiem marszałka sejmu

Racja. Ta uwaga ma dopiero sens, gdy się spojrzy na dalszą część komentarza. Marszałek powinien pilnować, żeby wszystko się rozgrywało zgodnie z regułami, a nie represjonować. Dotyczy to w szczególności sytuacji, na którą (choćby przez bierność) pozwolił, a już zwłaszcza, do której się sam przyczynił. Pan zresztą też pisze o przywoływaniu do porządku, a nie o sankcjach.
Domyślny avatar

twardek

06.01.2017 19:02

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Racja. Ta uwaga ma dopiero

Nie chce mi się polemizować z poszczególnymi stwierdzeniami pańskiego komentarza, bo po prostu szkoda czasu. Poza tym jest Pan niegrzeczny wobec Autora. Nie wiem, czy bloger może tu banować. Jeżeli tak, to na miejscu p. Owsińskiego trwale wykluczyłbym Pana z grona goszczących u niego komentatorów.
Jabe

Jabe

06.01.2017 19:40

Dodane przez twardek w odpowiedzi na Nie chce mi się polemizować z

Na przyszłość spróbuję nieco stępić ton, ale tylko ze względu na siwy włos. Moim zdaniem, krytyka, jeśli dotyczy twierdzeń, nie osoby, może być ostra. Często wręcz powinna. Nie chciałem sprawić wrażenia, że pana Owsińskiego nie szanuję. Tym bardziej, że zahacza o ważne sprawy, które inni pomijają. A Pan mógłby się czasem odrobinę wysilić. Oczywiście jeśli temat Pana interesuje.
Domyślny avatar

mmisiek

06.01.2017 18:35

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na „Obowiązkiem marszałka sejmu

Najpierw to należałoby się zastanowić z czym mamy do czynienia - zwykłym sporem politycznym charakterystycznym dla cywilizowanych krajów (bo np. w Niemczech to zupełnie normalne, że strona przegrana paraliżuje Bundestag, a parlamentarna większość ucieka do kolejnych pomieszczeń) czy może czymś zupełnie innym. Kroki jakie należy podjąć ściśle zależą od odpowiedzi na powyższe.
Jabe

Jabe

06.01.2017 19:30

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Najpierw to należałoby się

Jak już napisałem, to jest teatr, na który przyzwalają obie strony. Czyż nie wystarczyło postawić strażników u wejść do sali plenarnej? A u nas jeszcze się po pyskach nie biją.
Domyślny avatar

mmisiek

06.01.2017 20:57

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jak już napisałem, to jest

Tylko jakiż cel ze strony PiSu miałoby takie teatrum? Dostarczenie odpowiedniego materiału zachodnim mediom, zwłaszcza niemieckim już i tak mocno zatroskanym Polską, czy może pokazanie własnej nieudolności swoim wyborcom?
Jabe

Jabe

06.01.2017 21:14

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Tylko jakiż cel ze strony

Żeby pokazać, że tamci mają pukawki nienabite. I to się powiodło.
Domyślny avatar

mmisiek

06.01.2017 22:34

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Żeby pokazać, że tamci mają

Jeśli paraliż Sejmu i zablokowanie procesu stanowienia prawa w Polsce to takie zupełne nic to kiedy by można uznać, że mają nabite?
Jabe

Jabe

06.01.2017 22:51

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Jeśli paraliż Sejmu i

Jaki paraliż?!
Domyślny avatar

mmisiek

07.01.2017 17:50

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jaki paraliż?!

Proszę się zapoznać z ostatnimi zapowiedziami Schetyny.
Jabe

Jabe

07.01.2017 18:45

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Proszę się zapoznać z

Faktycznie, nie znam ostatnich wypowiedzi Schetyny. Są paraliżujące?
Domyślny avatar

mmisiek

07.01.2017 19:03

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Faktycznie, nie znam

Zapowiada blokadę każdej sali gdzie ucieknie sejmowa większość.
Jabe

Jabe

07.01.2017 19:26

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Zapowiada blokadę każdej sali

Niech Pan lepiej policzy wspierających ich demonstrantów. Na dłuższą metę to ważniejsze. Wygórowane oczekiwania miały obie strony, ale oni bardziej potrzebowali. Nie wygląda to zbyt dobrze. W każdym razie, jeśli PiS nie doprowadził do tego rozmyślnie, to znaczy, że Jarosław Kaczyński nie panuje nad swoimi żołnierzami lub dopadła go starcza demencja. Ja nie znajduję innego wytłumacznia.
Domyślny avatar

mmisiek

08.01.2017 04:47

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Niech Pan lepiej policzy

Wbrew pozorom liczba demonstrantów i paraliż Sejmu to są dwie różne sprawy. Pajace przed budynkiem są jedynie dla picu i dla samej blokady wcale nie są niezbędni. Nawiasem mówiąc V kolumnie funduszy nie brakuje (skądinąd ciekawe, że nic nie słychać o zainteresowaniu skarbówki ani pomysłach korekty prawa, a rok czasu już jest w plecy) więc gdy sytuacja dojrzeje to zawsze mogą zadymiarzy po prostu wynająć. Wcale bym się nie zdziwił gdy właśnie czekali na odpowiedni moment. Jak to się potoczy zobaczymy. Jeśli do takiej sytuacji faktycznie dojdzie to moim zdaniem bez większych wątpliwości będzie można skonstatować dwa paraliże. Jeden to oczywisty paraliż parlamentu, drugi PiSu - ze strachu. A zarazem niezdolność do utrzymywania zdobytej (otrzymanej?) władzy czego już wszak bywaliśmy świadkami. Więc dobrze to raczej nie jest.
Jabe

Jabe

08.01.2017 14:33

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Wbrew pozorom liczba

Faktycznie – zobaczymy. A pisowcy, jeśli to wszystko nie było pod kontrolą, powinni się przede wszystkim bać siebie. Swoją drogą, wyobraźmy sobie uciekających i kryjących się w coraz to różnych salach pisowców i goniących ich totalnych paralizatorów. Zabawa w chowanego i ciuciubabka. Mam nadzieję, że dziennikarze będą mogli tę tragikomedię relacjonować. Będzie to miła rozrywka dla tych, których żenada nie krępuje. Nie jest tak łatwo wynająć zadymiarzy w większej liczbie. Jak PiS miał robić demonstrację, poszedł do baronów związkowych, a taki nieborak Petru do kogo ma iść? Otworzą punkty werbunkowe? Co Pan z tą skarbówką? Za mało represyjna? Dziś oni, jutro Pan.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Andrzej Owsiński
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 182
Liczba wyświetleń: 2,968,608
Liczba komentarzy: 5,489

Ostatnie wpisy blogera

  • Po śmierci Andrzeja Owsińskiego
  • Zmarł Andrzej Owsiński, autor tego bloga, 1 stycznia 2024 r.
  • Finis Poloniae et Europae

Moje ostatnie komentarze

  • Proszę bardzo, można dokonać przedruku, z zachowaniem wszelkich oczywistych zasad, naturalnie. Pozdrawiam.
  • Po pierwszej wojnie światowej budownictwo okrętowe w Szczecinie upadło całkowicie. Dlatego moje sformułowanie, że nie było przemysłu okrętowego jest prawdziwe, istniały obiekty stoczniowe dawnych…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przyczyny upadku Rzeczpospolitej Obojga Narodów
  • Nie dajmy się skołować pół, lub ćwierćinteligentom
  • Uwagi na temat wypowiedzi o Tadeuszu Mazowieckim

Ostatnio komentowane

  • mada, Serdeczne kondolencje.
  • Jacek K. Matysiak, Panie Janie, gratuluję pięknego, mądrego Ojca, którego każdy chciałby mieć. Gratuluję też dobrych genów. R.I.P. Panie Andrzeju...
  • sake2020, Ojciec pana Jana byłby zasmucony widząc obecne zakusy likwidacji Instytutu Pileckiego przez ministra Sienkiewicza.Instytutowi zarzuca się ..zaciemnianie prawdy o zbrodniach Polski w czasie wojny.…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności