Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
APEL DO PROTESTANTÓW: STAŃMY PRZY POLSCE!
Wysłane przez Paweł Chojecki w 06-10-2011 [10:34]
Zbliżająca się elekcja może przesądzić o losach Polski na długie lata. Tym razem nie mamy do czynienia z wyborem pomiędzy różnymi koncepcjami rozwoju Polski. Skupione wokół Platformy Obywatelskiej siły dokonały ogromnych spustoszeń w głównych obszarach funkcjonowania państwa. Pozostawienie ich u steru władzy przez następne cztery lata grozi nieodwracalnymi niszczycielskimi skutkami. W takiej sytuacji każdy Polak, a szczególnie każdy chrześcijanin, ma moralny obowiązek sprzeciwienia się złu.
Rząd Donalda Tuska przyjął ustawy antyrodzinne, które godzą w tradycyjne wychowanie nowych pokoleń Polaków oraz zaburzają normalne funkcjonowanie rodzin. Rząd Donalda Tuska sukcesywnie niszczy polską szkołę, czyniąc z niej narzędzie ideologicznej propagandy nawet wobec sześciolatków! Rząd Donalda Tuska jest odpowiedzialny za gigantyczne zadłużenie Polski, którego skutki będą ciążyły na naszych dzieciach i wnukach. Rząd Donalda Tuska nie zrealizował obietnic uczynienia z Polski raju gospodarczego, a co gorsza zwiększył podatki, liczbę urzędników i przepisów, tłamsząc aktywność gospodarczą zwykłych ludzi. Stale rośnie bezrobocie, emigracja, a co za tym idzie dewastacja społeczna i moralna narodu.
Ze środowiska Platformy Obywatelskiej wyszedł impuls do ożywienia najniższych instynktów nienawiści do przeciwników politycznych oraz nastrojów antychrześcijańskich i antycywilizacyjnych.
Kiedy II Rzeczpospolita była zagrożona, polscy protestanci chlubnie wykonali swoje obowiązki wobec Boga i ziemskiej ojczyzny. Dziś możemy się szczycić patriotyczną postawą protestantów: marszałka Józefa Piłsudskiego, prezydenta Warszawy Stefana Starzyńskiego, generałów Franciszka Kleeberga i Władysława Andersa. Warto zadać sobie pytanie, czy dzieci i wnuki będą dumne z naszych postaw i decyzji politycznych?
Jesteśmy mniejszością w narodzie i stąd wielu z nas doświadczyło różnych krzywd czy niesprawiedliwości. Kierowanie się jednak osobistą urazą w sytuacji, gdy ważą się losy ojczyzny, byłoby małostkowością niegodną uczniów Jezusa.
Musimy pamiętać, że po czasach PRL odziedziczyliśmy w naszych szeregach wielu agentów, którzy udają oddanych Bogu pastorów, starszych czy przełożonych. Podobnie jak w katolicyzmie wyłonił się tzw. „kościół łagiewnicki” wspierający zdrajców ojczyny, tak i w naszym środowisku działają głupcy lub ludzie o złej woli, którzy wychwalają rząd Donalda Tuska, posuwając się nawet do porównywania go z Mojżeszem! Jednocześnie wspieranie Prawa i Sprawiedliwości, jedynej siły opozycyjnej mającej szansę odsunąć PO od władzy, piętnuje się jako niegodne mieszanie się do polityki.
PiS nie jest partią doskonałą i posiada braki, patrząc z perspektywy biblijnej. Biorąc jednak pod uwagę naszą bardzo młodą demokrację, niską kulturę polityczną oraz szczupłe zasoby elity patriotycznej, jest to jedyne środowisko, które obejmuje swym zasięgiem całą Polskę i przejawia rozsądną troskę o polski interes narodowy.
Polska jest dziś w wyjątkowej potrzebie. Nie czas na resentymenty, nie czas na bierność czy obojętność. Stańmy razem przy Polsce!
Paweł Chojecki
Pastor Kościoła Nowego Przymierza w Lublinie
Redaktor naczelny miesięcznika „idź POD PRĄD”
Komentarze
06-10-2011 [10:52] - Gość (niezweryfikowany) | Link: @Autor
ZGADZAM SIĘ W 100%. Teraz najważniejsza jest Polska, jej suwerenność i niezależność. Boję się tego ciemnego okresu w naszych dziejach które mogą nadejść wraz z wygraną PO i ich służalczo-poddańczą polityką wobec naszych sąsiadów, a wobec narodu stosujących metody rodem z PRL (mowa o ostatnio podpisanej ustawie o stanie wojennym).
06-10-2011 [19:34] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Mamy obecnie recydywę saską. Jeśli nie wykorzystamy tej szansy na reformę, drugiej już zapewne nie będzie. tu o tym trochę więcej mówię: "PRZEŁAMAĆ GŁUPOTĘ!" - http://www.youtube.com/watch?v...
pozdrawiam serdecznie, Paweł Chojecki
06-10-2011 [10:59] - Ciemnogród (niezweryfikowany) | Link: Ojczyzna w potrzebie
Mądre słowa - nasza ziemska Ojczyzna jest w potrzebie, jedyną dziś realną siłą zdolną przeciwstawić się złu jest Prawo i Sprawiedliwość. Stańmy więc razem do tej walki!
06-10-2011 [19:31] - Paweł Chojecki | Link: @Ciemnogród
Razem zawsze w historii zwyciężaliśmy. Podzieleni, przegrywaliśmy. Pozdrawiam serdecznie, Paweł Chojecki
06-10-2011 [11:19] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Wstyd mi za Ciebie Pastorze
Sam jestem pastorem i wstyd mi za Ciebie
pozdrawiam
06-10-2011 [11:31] - Ciemnogród (niezweryfikowany) | Link: Czy wobec tego mógłby pastor
Czy wobec tego mógłby pastor wskazać, na kogo zagłosuje i kogo nie wstyd poprzeć swoim głosem?
06-10-2011 [12:13] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Nie mógłby
Bo to nie jest żaden pastor tylko anonimowy trol.
06-10-2011 [19:30] - Paweł Chojecki | Link: @Ciemnogród
Oczywiście - prof. Piotr Pogonowski, lubelska lista PiS pozycja 3. Pisałem już o tym: "NA KOGO GŁOSOWAĆ W LUBLINIE?" http://idzpodprad.salon24.pl/3...
Pozdrawiam serdecznie, Paweł Chojecki
06-10-2011 [19:59] - Sizar (niezweryfikowany) | Link: @Paweł Chojecki
Mam wrażenie, że Ciemnogród pytał tego Anonima.
07-10-2011 [11:57] - Ciemnogród (niezweryfikowany) | Link: pytam
Tak, pytam "pastora", który tutaj doznał wstydu - na kogo odda swój głos bez wstydu?? Proszę o odpowiedź jeszcze przed niedzielą, to bardzo ważne!
06-10-2011 [12:42] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Jeśli jest Pan pastorem, a nie szpiclem na wzór UB-cki, to proszę przedstawić się z imienia i nazwiska oraz podać merytoryczne argumenty.
Paweł Chojecki
06-10-2011 [14:19] - katamaraz (niezweryfikowany) | Link: Panie Pawle!
To jest niemożliwe! Jeżeli ktoś chce dyskutować, zająć jakieś stanowisko, to przedstawia się i pisze co leży wątrobie. Jeżeli nie ma merytorycznych argumentów, to chce obrazić, zbluzgać oponenta (czuje się bezradny), najlepiej być agresywnym wtedy. Jestem katolikiem, ale po przeczytaniu kilku tekstów Pana, mam bardzo dużo szacunku. Pozdrawiam!
06-10-2011 [23:25] - Polka w żałobie (niezweryfikowany) | Link: Z ciebie taki pastor jak ze mnie
fanka Donka i Bronka.Goń się trollu z tego portalu.
06-10-2011 [11:30] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Mądre słowa, ale czy odniosą jakiś skutek???
Obracam się w gronie Ewangelików na Śląsku Cieszyńskim, moja rodzina to w połowie Ewangelicy i powiem jedno: są oni tak otumanieni, że chyba nawet pancerna smoleńska brzoza, gdyby ich walnęła w łeb, nic nie pomoże. Na Śląsku Cieszyńskim, szczególnie w Wiśle, gdzie PO ma ogromne poparcie (kiedyś wygrywała tam lewica) akurat protestanci to nie jest mniejszość, ale połowa, a kiedyś była to większość mieszkańców. O prześladowaniach w Wiśle trudno więc mówić. Myślę, że to raczej ich luźne podejście do wiary w Boga, do Dekalogu. Oczywiście nie mówię tu o całej społeczności, ale dotyczy to jednak większości. Nie piszę tu bzdur, od dawna uczęszczam na protestanckie nabożeństwa (nie w Wiśle) z mężem, moje dzieci ochrzczone są w Kościele Ewangelickim i powiem krótko - ludzi bojących się Boga akurat w tej parafii, do której uczęszczam można policzyć na palcach, no może nie jednej ręki, ale dwóch. I tyle w temacie - ich nawet nie interesuje to,że są chrześcijanami, a co dopiero ma ich interesować kto rządzi Polską.
06-10-2011 [19:27] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Mam tego pełną świadomość. Niestety luteranizm stał się dziś raczej religią i z żywą wiara ma niewiele wspólnego. Znam jednak paru ewangelików, z którymi wiele mnie łączy. W takiej sytuacji trzeba skoncentrować się właśnie na tych, których "można policzyć na palcach, no może nie jednej ręki, ale dwóch". To zdeterminowane jednostki popychają dobre sprawy naprzód.
serdecznie pozdrawiam,
Paweł Chojecki
06-10-2011 [12:43] - Gość (niezweryfikowany) | Link: witam ! i za to właśnie pana cenie !
ja jestem buddystą. ale wszyscy mamy jeden wspólny Dom jest nim Polska. widok za oknem,mowa matki,Powstanie Warszawskie....
06-10-2011 [18:27] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Gdybyśmy tak wszyscy myśleli...
pozdrawiam serdecznie
Paweł Chojecki
06-10-2011 [20:28] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: @bezimienny 12,43--mam w domu 2-uch buddystow
zonke katoliczke, a sam przychylam sie do kreacjonizmu--wszyscy od zawsze za JARKIEM, to sie nazywa ekumenizm rodzinny, POLSKI,patriotyczny!
06-10-2011 [14:03] - katamaraz (niezweryfikowany) | Link: Panie Pawle!!! Pozdrawiam!!!
Jest Pan Grozny!!! Ale ja Panu dziękuję za ten tekst! Szacunek!!!
06-10-2011 [18:27] - Paweł Chojecki | Link: @Katamaraz
Wzajemnie!
pozdrawiam serdecznie
Paweł Chojecki
06-10-2011 [14:24] - Gość (niezweryfikowany) | Link: WYSYŁAJCIE TEN APEL DO ZNAJOMYCH PROTESTANTÓW!
Ja już do kilku wysłałem :)
06-10-2011 [18:26] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Jestem wielce zobowiązany.
pozdrawiam serdecznie
Paweł Chojecki
06-10-2011 [15:29] - Polka w żałobie (niezweryfikowany) | Link: Dziękuję Panu w imieniu naszego kraju,
a nie swoim-nie jestem członkiem PiS.Jest Pan prawdziwym patriotą.Oby więcej takich ludzi w naszym kraju.
06-10-2011 [18:25] - Paweł Chojecki | Link: @Polka w żałobie
Tak powinien myśleć i postępować każdy chrześcijanin. Co do protestantów, dziwi mnie niezmiernie, że w USA są oni wyborcami prawicy, a w Polsce lewicy. Coś z tym dziedzictwem PRL-owskiej agentury musi być na rzeczy ...
pozdrawiam serdecznie
Paweł Chojecki
06-10-2011 [15:48] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: coz to za twor, ktoremu przewodzisz pastorze?!
ale niech bedzie, jak w stanach,kto chce zaklada kosciol;w sprawie apelu plus sie nalezy; bezwarunkowo!
06-10-2011 [16:21] - Gosia (niezweryfikowany) | Link: Popłakałam się ze wzruszenia!
Oczywiście. To nie religia nas dzieli, ale żli, nieuczciwi ludzie, którzy nadstawiają chętnie ucho szatanowi!
06-10-2011 [18:22] - Paweł Chojecki | Link: @Gosia
Podziały są w interesie naszych wrogów - i oni często je inspirują.
pozdrawiam
Paweł Chojecki
06-10-2011 [18:26] - Lysy (niezweryfikowany) | Link: Panie Pawle, a kiedy to
Panie Pawle, a kiedy to Protestanci byli w Polsce 'przesladowani' ? Ja nie pamietam by w histori istnial taki okres ? napewno nie w czasach niepodleglosci. Oczywiscie ze byli przesladowani przez zaborcow, okupantow i komunistow ale dlatego ze byli Polakami a nie Protestantami.
06-10-2011 [19:23] - Paweł Chojecki | Link: @Lysy
Nie zauważyłem, bym pisał coś na temat prześladowań.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
11-01-2012 [01:59] - Gość (niezweryfikowany) | Link: W czasach kontrreformacji.
Poczytaj o tulmucie krakowskim na przykład... O odbieraniu nam kościołów na Mazurach - przez katolików, nie przez państwo.
Na szczęście protestanci o poglądach pastora są w mniejszości.
06-10-2011 [20:45] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Dobry, krzepiący i bardzo
Dobry, krzepiący i bardzo potrzebny apel. Bo nie ważne kim jesteś i skąd przychodzisz gdy działasz dla dobra wspólnego jakim jest Polska.
07-10-2011 [01:15] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Racja! Pozdrawiam serdecznie, Paweł Chojecki
06-10-2011 [20:52] - Anna M. (niezweryfikowany) | Link: Dziękuję, Panie Pawle!
Oby Pana opinia trafiła takze do protestantów z Cieszyna, Wisły i okolic. My- chrześcijanie musimy RAZEM bronić wspólnych wartości. Stańmy razem przy POLSCE!
07-10-2011 [01:14] - Paweł Chojecki | Link: @Anna M.
Byłbym niezmiernie szczęśliwy, gdyby dotarło przynajmniej do części z nich.
Pozdrawiam serdecznie. Paweł Chojecki
07-10-2011 [01:03] - Gość (niezweryfikowany) | Link: stosunek PiS do ewangelikalnych chrześcijan
Z uwagą oglądałem kilka przesłań pastora Pawła Chojeckiego. Np po katastrofie smoleńskiej. Czy apel pastora jest skierowany do wszystkich kościołów protestanckich? Słyszałem, że pan prezes Kaczyński gardzi niektórymi z nich nazywając je sektami. Tak było z jedną z większych denominacji o nurcie charyzmatycznym, gdzie na prośbę starszych tego kościoła o spotkanie, przed ostatnimi wyborami prezydenckimi, pan prezes Jarosław Kaczyński stwierdził, że z sektami nie rozmawia...
07-10-2011 [01:13] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Rozsiewa Pan plotki. Proszę podać nazwę kościoła i nazwisko osoby go reprezentującej, która to potwierdza. Albo jest Pan bardzo naiwny rozprzestrzeniając takie informacje, albo służy Pan złej sprawie. To po pierwsze. Po drugie, Premier Kaczyński na spotkaniu przedwyborczym w Białymstoku (2010) mówił wyraźnie o Polakach innych niż katolickie wyznań (słyszałem to osobiście). Po trzecie, w obecnej sytuacji Polski przy decyzji o poparciu PiS nie ma znaczenia osobisty stosunek Jarosława Kaczyńskiego do protestantów. Paweł Chojecki
07-10-2011 [09:21] - Gość (niezweryfikowany) | Link: zgadzam się w 100%
Pozdrawiam Pawle, Jacek z Torunia
07-10-2011 [11:27] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Cieszę się! Warto zajrzeć tu: http://www.ekumenizm.pl/, by zobaczyć jak ten apel podziałał - jak kij w mrowisko - już mnie oficjalnie potępili.
serdecznie pozdrawiam, Paweł Chojecki