Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

O polerowaniu zbroi – do Panów na Dzień Kobiet

Magdalena Figurska, 08.03.2015
Pamiętacie Panowie plakat z „aniołkami” prezesa Kaczyńskiego? Siedem młodych, atrakcyjnych, seksownych  kobiet, na dodatek wykształconych, zachęca wyborców „Chodźcie z nami!”. W prawym górnym roku emblemat PiS i informacja, że owe panie są kandydatkami do Sejmu RP. Był rok 2011. I niestety, żadna z nich nie została posłanką. To też Wasza wina, że nie dołożyliście swojego głosu. Dlaczego? Nie lubicie młodych, przebojowych kobiet, czy tak bardzo nienawidzicie PiS-u, że nawet polityczny wabik na Was nie działa? A może stawiacie na dojrzałość i doświadczenie, bo przecież te dwadzieścia obecnych posłanek z Prawa i Sprawiedliwości ktoś wybrał. Jestem zawiedziona Waszą postawą, bo to Wy powinniście żałować tamtych wyborów.
 
Jakkolwiek różnie potoczyły się losy „aniołków” Kaczyńskiego, to Wy dzisiaj jesteście przegrani. A przynajmniej za brak wyboru choćby jednej z kandydatek. Bylibyście w domu autorytetem, tak niezbędnym do zaspokojenia własnego ego, panem i władcą, mając u boku wierną, skromną, potulną żonę, całkowicie oddaną Wam i rodzinie. Mam na myśli  Magdalenę Żuraw, dziś 32-letnią dziennikarkę, absolwentkę wydziału filozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, ostatnio autorkę książki „Idiotyzmy feminizmu”, wydanej przez wydawnictwo Fronda. Dawny „aniołek” prezesa, kreując się na naczelnego chirurga, określa w książce pole swej ingerencji: zabieg jest bezkrwawy, lecz bezlitosny, jego celem jest odsłonięcie i obnażenie idiotyzmów feminizmu, pacjentem jest wynaturzony feminizm wyrażający szaleństwa radykałów spod znaku kolorowej tęczy, genderu, lewactwa i poprawności politycznej, a narzędzia, którymi się Autorka posługuje to JASKRAWE FAKTY, ZDROWY ROZSĄDEK i LOGIKA. Dodaje też uwagę przed radykalnym cięciem: zabieg nie ma na celu potępienia feminizmu, tylko odsłonięcie jego wynaturzeń, niedorzeczności i absurdów. I jeszcze zalecenia pozabiegowe, czyli taki wypis ze szpitala, na którym operator aplikuje: sceptycyzm w dużych dawkach oraz dużo trzeźwego osądu i dystansu.

Czy dalibyście się położyć na stole chirurgicznym powierzając swoje życie młodej i ładnej pani chirurg, która wyprułaby z Was wszystkie flaki, po swojemu zaprogramowała mózg, a gdy obudzilibyście się z narkozy, powiedziałaby Wam: miejcie dystans i sceptycyzm do mojej operacji, przeżyjecie tylko dzięki własnemu rozsądkowi, ja tylko zgarnę refundację z NFZ za operacyjną ściemę. I tu możecie poczuć niezły dysonans, bo ja, na miejscu potencjalnego czytelnika, nie zapisałabym się na taką operację, natomiast będąc mężczyzną, w całej gamie jego poziomu testosteronu, od typowego wzorca kulturowego i obyczajowego, po szowinistyczną świnię, miałabym już dylemat. Nie tylko dlatego, że Autorka reprezentuje ten model inkwizycji rodem ze średniowiecza, mrugając jednocześnie okiem do czytelników, ale i obnaża własną filozofię (jest przecież filozofem z wykształcenia), która marzy się niejednemu mężczyźnie To patriarchalizm społeczny i rodzinny na poziomie pierwotnych społeczności, który stawia mężczyznę, zwłaszcza głowę rodziny, na pozycji predestynowanej do zajmowania stanowisk publicznych, kształcenia się i obrony rodziny. Kobieta jest jedynie dodatkiem, spełnia rolę usługową wobec domu i mężczyzny, dmucha na ogień, by nie wygasł, gotuje obiadki, piastuje dzieci, ewentualnie, gdy mąż „na wojnie”, tka szatę na krosnach, a gdy przyjedzie z „łowów”, cokolwiek by to nie znaczyło, cierpliwie czyści i poleruje mu zbroję. Takie stereotypowe role, wzorce rodzinne i płciowe zaprogramowała nam w formie blogowych złotych myśli prawicowa Autorka, będąc daleko od PiS-u, nawet jakieś tysiąc lat albo dawniej, zahaczając o kamień łupany.
Pisze: „Świat nie rozwija się dzięki kobiecie - i to jest FAKT. Niemal wszystkie przełomowe odkrycia w dziejach ludzkości dokonywane są przez mężczyzn. Żadnego Lorentza, Newtona płci pięknej. Poezja: dziś w większości pisana przez kobiety upada. Żadnego Baudelaira, Poego. Literatura: żadnego Dostojewskiego, Goethego.. Wybitna literatura nie wyszła nigdy spod kobiecego pióra”. Bo – pisze dalej: „Miejscem kobiety jest dom. Dobra literatura, poezja (pisana przez mężczyznę), ukochane dziecko. Tam może się rozwijać, tam realizować i stamtąd zmieniać świat”.Czy sama wierzy w możliwość zmieniania świata z perspektywy kuchennego zlewu i automatycznej pralki, pewnie nie, bo sama poszła w politykę, a nie w rodzinę i dzieci; podważa też gusta czytelników i opinie znawców literatury, że nie ma literatury męskiej i kobiecej. Jest tylko dobra i zła. Jeśli Magdalena Żuraw czyta tylko twórczość męską, deprecjonując literacki dorobek kobiet, musi być uboga duchem. Ale widać taka chce być: pasywna, ignorancka, nieudolna i potulna, o niskim stopniu samooceny i własnych możliwości. „Mądry, wartościowy mężczyzna jest chlubą kobiety – pisze „aniołek prezesa” - Zaś jego wyższość intelektualna przyozdabia ją pełnym blaskiem. Jak pięknie jest, gdy kobieta nie wie o czym mówi jej mężczyzna, a podziwia sposób w jaki mówi! Jak pięknie, gdy w pełnym zaufaniu i braku lęku przed ośmieszeniem może go zapytać na jakiej zasadzie działa internet... „

Porównajmy teraz opinie o kobietach Janusza Korwin Mikkego:

„Kobieta przesiąka poglądami człowieka, z którym sypia. Ostatecznie (Natura czy Bóg - nie będziemy się spierać) nie po to tak skonstruował mężczyzn, by setki tysięcy plemników się marnowały; wnikają one w ciało kobiety i przerabiają ją na obraz i podobieństwo mężczyzny, do którego ona należy” oraz „Kobiety nie mogą być zbyt inteligentne – dba o to mechanizm Ewolucji Naturalnej. Inteligentna istota nie wytrzymałaby przebywania przez dłużej niż godzinę dziennie z paplającym dzieckiem! Dlatego właśnie (i nie tylko dlatego) mężczyźni nie lubią wiązać się z kobietami inteligentnymi: instynktownie chcą, by ich dzieci miały dobrą opiekę”.

Prawda, że zgodnie współbrzmią ze sobą obie narracje? Choć Magdalena Żuraw nie odważyła się jeszcze na to, co wyartykułował JKM, że kobiety nie powinny mieć prawa głosu w wyborach, ale za to wysuwa tezę,  iż „rozwój gospodarczy zapewnił Europie kapitalizm i zajmowanie się przez kobiety gospodarstwem domowym, a za obecną stagnację gospodarczą Europy odpowiada socjalizm i aktywizacja zawodowa kobiet”. Bo - jak pisze - kobiety, które zajmują się zawodowo nauką czy kulturą, zaniżają ich poziom, przez co niszczą ludzkiego ducha”.

Macie więc, Panowie, czego żałować, szczególnie gdy chcecie być prawdziwymi rycerzami na karych rumakach nie tylko w święto kobiet. Kobiety idealnej jak Magdalena Żuraw, wręcz biologicznego fenomenu, którą łatwo olśnić nie tylko intelektem, ale i zbroją, mozolnie polerowaną dla swego pana i władcy. Tylko jakie byłyby Wasze dzieci, wychowywane przez takie matki?
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5105
Domyślny avatar

szara_komórka

08.03.2015 09:10

"Tylko jakie byłyby Wasze dzieci, wychowywane przez takie matki?" A jak były wychowywane przez kilkadziesiąt wieków? Ciekawy jestem reakcji autorki na: http://www.cda.pl/video/… Z kwiatkiem i życzeniami, żeby pozostała kobietą. Nie musi się zajmować kotkami.:)
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

08.03.2015 10:23

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na "Tylko jakie byłyby Wasze

Dzięki za życzenia, choć naprawdę nie wiem, co znaczy "żeby pozostała kobietą". To nie jest zależne od zawodu ani wykonywanych (lubianych) czynności. A gdybym miała córkę, nie wychowywałabym jej w poczuciu podległości wobec mężczyzn. Tak wychowują tylko w Chinach. Pozdrawiam
Domyślny avatar

szara_komórka

08.03.2015 18:43

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Dzięki za życzenia, choć

"nie wychowywałabym jej w poczuciu podległości wobec mężczyzn". Mam nadzieję, że również nie na Szczuki_bis. Prowadziłem dom, w którym oprócz mnie były same kobiety (dwie córki żona i teściowa). Teraz doszły jeszcze 3 wnuczki :). Uważam, że kobiety powinny być wychowywane w poczuciu własnej wartości i wartości jako kobiety, wtedy nie będzie mowy o jakiejś podległości. Jeżeli mężczyzn wychowuje się jak kobiety, a kobiety jak mężczyzn nic dobrego z tego nie wyniknie. Z kwiatkiem :)
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

09.03.2015 08:17

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na "nie wychowywałabym jej w

Ma Pan rację. Każdego małego człowieka trzeba wychowywać w poczuciu wartości i poszanowania innych, to jest najlepszy kapitał na przyszłość, ale nie można, jak postuluje Autorka, zakładać, że kobieta to bezwolne narzędzie męskiej inteligencji, wiec musi mu być podległa, uległa, bo jest głupsza, a więc pozostaje jej tylko dom i broń Boże, nauka i kultura, bo narobi w nich szkody i "zabije ducha". To nie jest pogląd prawicowy, tylko oszołomstwo.
Domyślny avatar

Dorota M

08.03.2015 10:37

@autorka. Jakie to poprawne politycznie i jakie na czasie. Przypominam jednak, że jeszcze nie została ratyfikowana przez Prezydenta Konwencja przemocowa i jeszcze na razie nie grożą inaczej myślącym jakieś prawne konsekwencje, a pani już chce piętnować autorkę przytaczającą absurdy narzucanej nam siłą ideologii lewackiej. Przytaczanie zaś w tym kontekście opinii Korwina Mikke, jest nadużyciem intelektualnym. Czy celem Pani jest wywołanie zamieszania nawet tutaj na niezależnej?. Dziękuję za ten artykuł. Dzięki niemu już wiem z kim mam do czynienia.
Domyślny avatar

cassiodorus

08.03.2015 11:54

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na @autorka. Jakie to poprawne

WCz Janusz pisze ''Ja „Święta Kobiet” nie obchodzę– ale nie z uwagi na jego treść, lecz dlatego, że – jakokonserwatysta[sic,sic,sic!] – nie obchodzę świąt wprowadzonych po moimurodzeniu… '' Czyż to nie geniusz intelektu?? Pani Dorota by na to wpadła? „Co to znaczy gwałcone? Kobiety zawsze udają, że pewien opór stawiają. To jest normalne chyba nie?” A więc normalne czy nie? Z wywiadu ''Korwin sam o sobie'' możemy się dowiedzieć, że powinna być dla kobiet poligamia, że mozna z kobietą społkować już po pierwszej miesiączce, że nalezy zalegalizować prostytucję, a zniesć atfu-katolickie małżeństwo, że kobieta może kandydować na jakieś urzedy, gdy wejdzie w okres menopauzy, itp itd Jest Pani pewna, że to są postulaty konserwatysty?
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

08.03.2015 11:57

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na @autorka. Jakie to poprawne

Pani Doroto, mój tekst nie jest o polityce, proszę nie dorabiać na siłę ideologii. Ani nawet o przemocy, choć takie zachowania uległości wobec mężczyzn, jakie propaguje autorka, przemoc mogą inicjować.
Niezależnie od płci należy wychowywać dzieci w poczuciu własnej dumy, wartości, realizacji postawionych sobie celów, motywować, a nie zakładać, że dziewczynka, później kobieta,  to istota gorsza, głupsza, więc może tylko służyć mężczyźnie.
A co ma Pani do przytaczania cudzych słów? (JKM).  Kontekst się Pani nie podoba? Jest jakiś konkretny zakaz niecytowania Mikkego przy tzw.prawicowcach? Proszę nie być śmieszną.
Domyślny avatar

Dorota M

08.03.2015 13:16

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Pani Doroto, mój tekst nie

Czyli polityka nie wiąże się z życiem codziennym i jest odrębnym bytem bez wpływu na postawy społeczne? Jeżeli takie jest pani zdanie to gratuluję zdolności analitycznych. Zgadzam się natomiast, że należy dziewczynki wychowywać na osoby samodzielnie myślące i znające swoją godność, jako kobiety, co nie znaczy że mają toczyć walkę z mężczyznami o swoje miejsce w życiu. Kobieta ma inną rolę do spełnienia i jest to jej najważniejsza rola, ogromnie wartościowa społecznie, budująca także jej osobowość. Każda normalna kobieta, oczekuje od mężczyzny, nawet podświadomie, opieki i akceptacji jej kobiecości. Nie uzyska tego, jeżeli nieustannie będzie walczyć z mężczyzną o dominację. Jeżeli ktoś deprecjonuję rolę kobiety jako matki i żony, podważa prawa naturalne, hołdując ideologii lewackiej, przynoszącej ogromne szkody społeczne.
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

08.03.2015 13:32

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na Czyli polityka nie wiąże się

Pani Doroto, ale ja we wszystkim, co Pani napisała, się z Panią zgadzam. Nie mogę tylko się zgodzić na założenie a priori, że kobiety są głupsze, bezwolne,  mniej inteligentne, nie mogą być twórcami, inżynierami, politykami. I nie mieszajmy w to żadnej polityki lewackiej czy prawackiej: każdy człowiek ma prawo do swobodnego rozwoju i samorealizacji,  jedna kobieta wybiera dom, inna karierę, a jeszcze inna doskonale godzi obie funkcje. Tu nie chodzi o walkę płci, ale współistnienie na zasadach partnerstwa w każdej dziedzinie: społecznej, politycznej, ekonomicznej, seksualnej. Jeśli kobieta nie zrozumie, że oprócz obowiązków ma także prawa, np. wypowiedzieć głośno swoje stanowisko, jest stracona i stawia się na pozycji podrzędnej. To właśnie rodzi przemoc, przeświadczenie, że kobieta zezwoliła mężczyźnie na rolę uległej i bezwolnej.
Domyślny avatar

Dorota M

08.03.2015 13:39

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Pani Doroto, ale ja we

Ok. Pozdrowienia.
Domyślny avatar

cassiodorus

08.03.2015 12:31

„rozwój gospodarczy zapewnił Europie kapitalizm'' Tak, to są tezy typowo korwinowsko-braunowsko-liberalistyczne.. Kapitalizm zapewnial i rozwój i totalną nędzę, przecież cóż by zrobił miłujący pokoj ojciec narodów bez kapitału??? liberał śp Adolf Hitler również Obecnego dobrobytu w Europie nie zapewnił tzw dziki kapitalizm, przeciwnie nawet, a rozwój techniki, czyli wykorzystanie sił przyrody, i to nie na dziko, a bardzo umiejętnie, mniej więcej tak jak tego naucza Kościoł nie liberalny, a katolicki Ameryka może być wyjątkiem, ze wzgledu na potężną podaż pracy[pusty kontynent]i niewspółmiernie niski popyt na nią, ale też nie do końca, bo bez publicznej oświaty, tej niskiego szczebla, której wówczas w Europie nie było, Ameryka mogłaby nie wyglądać tak jak wygląda Serdeczne życzenia i dla autorki i wszystkich kobiet
Marek1taki

Anonymous

08.03.2015 15:18

@autor Z przytoczonych słów Pani Magdaleny zaprzeczę twierdzeniu, że „Świat nie rozwija się dzięki kobiecie...". Wręcz przeciwnie właśnie dzięki kobiecie się rozwija, bo świat nie zaczyna ani nie kończy się na przełomowych odkryciach i szczytowych osiągnięciach sztuki, których częściej, ale nie wyłącznie, dokonywali mężczyźni (np. Kopernik) a jeśli je dokonywali to dzięki kobietom i dla kobiet. Jestem zwolennikiem teorii feminocentrycznej. Cywilizacja nasza upada właśnie dlatego, że służebna rola mężczyzn została podważona a kobiety, które zajmowały się tym do czego są stworzone, zostały zmuszone do przyjęcia męskich ról w społeczeństwie a ich energia jest marnowana w wirtualnej rzeczywistości pracy w administracji.
Magdalena Figurska
Nazwa bloga:
Słowa w sosie ostro gorzkim
Zawód:
filolog
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 138
Liczba wyświetleń: 660,437
Liczba komentarzy: 702

Ostatnie wpisy blogera

  • Dyplomatyka i Łowy
  • Jak wykręcić numer „dobrej zmianie”? 
  • Piraci z Manhattanu

Moje ostatnie komentarze

  • Witam, specjalnie nie panowałam nad złagodzeniem słownictwa. Tak wyszło. Kobieca delikatność? Nieraz dosadne słowa szybciej trafiają do czytelników. Specjalnych złudzeń już też nie mam, a apel "…
  • Myślę, że to nie Błaszczakowi przeszkadzali. Jeśli on sam przywróci Kraszewskiemu dostęp do info tajnych, to będziemy wiedzieć wszystko. A w sondaże nie ma co wierzyć. Kto płaci, ten wymaga.…
  • Przejdzie, choćby przez przekorę HGW, która da im zgodę.Ale to już będzie inny marsz, niż ten, sprzed roku.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Dyplomatyka i Łowy
  • Piraci z Manhattanu
  • „Pamiętaj, dla kurwów nie śpiewaj!”

Ostatnio komentowane

  • , Paweł Rabiej  utrzymywał dobre relacje z Piotrem P.  :-) dobre a co na to Jaruś Duck .Myślę ,że WSI mając ich fajne nagrania może trzymać ich za lejce .Chorych na tą chorobę można dowolnie…
  • Dark Regis, Słusznie. Za szybko leciałem na obiad :) Już poprawiłem.
  • Dark Regis, Sprawa senatora Koguta jest o dziwo i paradoksalnie traktowana jako zdrada ideałów "dobrej zmiany", bowiem wiemy jak oceniono dużo gorsze wyskoki Piniora, jak wożą się z Burym, jak wygląda osądzanie…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności