Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Znowu sukces, Niemcy przez 2 miesiące, będą wyrozumiali ...

Zbigniew Kuźmiuk, 31.01.2015
Znowu sukces, Niemcy przez 2 miesiące, będą wyrozumiali dla polskiego transportu


1. Wczoraj po spotkaniu w Berlinie ministra pracy Władysława Kosiniaka-Kamysza z jego niemiecką odpowiedniczką ogłoszono, że odnieśliśmy sukces, bo do czasu rozstrzygnięcia przez Komisję Europejską skarg na przepisy o płacy minimalnej (czyli mniej więcej przez najbliższe 2 miesiące), zostaną one zawieszone przy przewozach tranzytowych przez Niemcy.
Sukces natychmiast potwierdziła także premier Ewa Kopacz, przebywająca wczoraj w Paryżu, choć nie była w stanie wyjaśnić dlaczego tym problemem zajęli się ministrowie jej rządu dopiero teraz czyli ponad rok po tym jak Niemcy zapowiedziały wprowadzenie takiego rozwiązania.
Tylko dyrektor departamentu transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Piotr Nykel powiedział precyzyjnie, że zawieszenie niemieckich przepisów dotyczy tylko 1/3 przewozów realizowanych przez polskich przewoźników, ponieważ przewozy transgraniczne do i z Niemiec, a także przewozy kabotażowe (przewozy wykonywane przez polskich przewoźników na terenie Niemiec), są tymi przepisami objęte już od 1 stycznia 2014 roku.
2. Przypomnijmy tylko, że ministrowie rządu Ewy Kopacz od blisko miesiąca wydają się bardzo zaskoczeni niemiecką decyzją w sprawie płacy minimalnej i jej obowiązywaniem także w odniesieniu do polskiego transportu ciężarowego.
Bardzo zaskoczonym i zbulwersowanym ministrem okazał się szczególnie Janusz Piechociński, który w mediach określił jako skandaliczną decyzję Niemiec w sprawie ustanowieniu minimalnego wynagrodzenia za godzinę pracy na poziomie 8,5 euro i objęcia tym wymogiem także kierowców z Polski, którzy tranzytem przewożą towary przez terytorium tego kraju.
To zaskoczenie i zbulwersowanie jest w tym przypadku tym dziwniejsze, że propozycja ustanowienia płacy minimalnej w Niemczech na tym poziomie, znalazła się już w porozumieniu kolacyjnym CDU-CSU-SPD w czasie tworzenia rządu po wyborach parlamentarnych na jesieni 2013 roku.
Już wtedy postanowiono, że ten poziom wynagrodzenia będzie obowiązywał generalnie od 1 stycznia 2015 roku przy czym dla niektórych dziedzin gospodarki te przepisy miały wejść w życie od 1 stycznia 2017 roku (wśród tych dziedzin nie było jednak transportu).
3. Minister Piechociński ale także minister Kosiniak-Kamysz, nie wyjaśniają co robili urzędnicy ich resortów, a także przedstawiciele polskiego rządu w Brukseli przez ponad rok aby ta niemiecka decyzja nie zaszkodziła konkurencyjności polskiego transportu ciężarowego.
Nie pokazują pism w tej sprawie do swoich odpowiedników w Niemczech jakie wysłali w całym 2014 roku i o odpowiedzi na nie, nic nie mówią o swoich interwencjach w Komisji Europejskiej, w sprawie zgodności z prawem europejskim wprowadzonych przez ten kraj rozwiązań.
Czyżby oni i ich współpracownicy zakładali, że Niemcy podejmując polityczną decyzję o minimalnym poziomie płac, nie będą osłaniali tych dziedzin swojej gospodarki, które są wiodące w Europie.
4. Transport ciężarowy to dziedzina polskiej gospodarki, która przez ostatnie 25 lat bardzo się rozwinęła, obecnie jest to już pod względem wartości obrotów drugi przewoźnik w Europie, szybko goniący lidera czyli właśnie Niemcy.
Niemcy forsując stosowanie podobnej płacy minimalnej także dla polskich kierowców jeżdżących tranzytem przez Niemcy, niejako przy zielonym stoliku pogarszają konkurencyjność swojego głównego rywala w transporcie towarowym.
Ministrowie rządu premier Kopacz oburzają się teraz publicznie na Niemców natomiast nie są w stanie wyjaśnić jak tej niemieckiej decyzji przeciwdziałali w rozmowach bilateralnych i na forum instytucji europejskich.
Dopiero teraz jak transportowcy zapowiedzieli protesty i blokady dróg zabrali się do roboty ale wszystko wskazuje na to, że jest to za późno i jedyne co być może można będzie wyłączyć z niemieckiej decyzji to tranzyt przez ten kraj i to także pod warunkiem, że KE dopatrzy się niezgodności tych rozwiązań z europejskim prawem.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2900
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

31.01.2015 11:24

Co się odwlecze to nie uciecze ;-)
gal

ant.an

31.01.2015 15:52

Idź zero do zera, czyli zapłata Niemców za wstrzmięźliwość Platfusów * wobec hańby z "polskimi obozami".
*copyright by Kazimierz Marcinkiewicz
Zbigniew Kuźmiuk
Nazwa bloga:
Blog autorski
Zawód:
Zbigniew Kuźmiuk
Miasto:
Radom

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 5, 837
Liczba wyświetleń: 10,381,101
Liczba komentarzy: 15,537

Ostatnie wpisy blogera

  • Koalicja 13 grudnia przyjęła budżet, w którym na każdy wydatek, trzeba pożyczyć aż 1/3 pieniędzy
  • Utajnienie obrad Sejmu i oskarżenia prezydenta, mają przykryć dramat w ochronie zdrowia
  • Przez ponad 30 lat dług publiczny urósł do 1,6 bln zł, a przez 3 lata rządów Tuska aż o 1,1 bln zł

Moje ostatnie komentarze

  • Ja jestem teraz posłem do polskiego Sejmu  a w Parlamencie europejskim pracowałem do roku 2009
  • Jak dogonimy Niemcy pod względem poziomu infrastruktury technicznej i społecznej to wtedy zaczniemy mieć budżety zrównoważone. Pozdrawiam

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kogo my mamy za prezydenta?
  • Czy śmierć Andrzeja Leppera spowoduje polityczne trzęsienie ziemi?
  • Za gaz płacimy jak za przysłowiowe zboże

Ostatnio komentowane

  • mjk1, Szanowny Panie doktorze nauk ekonomicznych. Krytyka nie wystarczy. Ważniejsze jest podanie rozwiązania. Problem w tym, że nie potrafi Pan podać sposobu rozwiązania tego problemu, bo:Nie ma żadnego „…
  • Alina@Warszawa, Czy prezydent Karol Nawrocki podpisze taką ustawę budżetową? Czy musi? Czy jeśli prezydent ją podpisze, to stanie się wspólnikiem oszustów okradających Polskę i Polaków? Jeśli nie podpisze…
  • NASZ_HENRY, ,...,..... Tusk głupi a nadgorliwy do ognia dolewa oliwy 😡

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności