Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Dlaczego red. Tomasz Sakiewicz używa art. 212 kk.?
Wysłane przez elig w 08-10-2014 [18:38]
w konflikcie z kolegą dziennikarzem z innego pisma?. Ten artykuł kodeksu karnego jest doszczętnie skompromitowany i całe środowisko dziennikarskie domaga się usunięcia go. To relikt komunistycznego prawa prasowego. Przewiduje on ODPOWIEDZIALNOŚĆ KARNĄ za pomówienie w mediach.
Przypomnę tu sprawę Owsiak kontra Wielgucki, w której lider WOŚP pozwał blogera właśnie z tego artykułu. Wszyscy kibicowali blogerowi i ucieszyli się , gdy sąd w Zlotoryi go uniewinnił ze wszystkiego, poza jednym zarzutem /odstąpił także od wymierzenia kary za ów zarzut/. Ze zdumieniem przeczytałam dziś w najnowszym numerze "Najwyższego Czasu" artykuł Leszka S., czyli Leszka Szymowskiego "Podwójne standardy redaktora Sakiewicza". Dowiedziałam się z niego:
"Leszek Szymowski stal się Leszkiem S. 24 stycznia 2014 (...) Akt oskarżenia bazował na art. 212 kk. ktory pozwala skazać dziennikarza na rok więzienia. Autorem oskarżenia był wybitny przedstawiciel "niezależnego" dziennikarstwa - Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej" i "Gazety Polskiej Codziennie". Znany wróg artykułu 212.". Szymowski pisze dalej:
"Tak oto zostałem Leszkiem S., oskarżonym w Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Mokotowa (sygnatura akt III K 16/14). Minęło kilka tygodni i Leszkiem. S zostałem po raz drugi. Tym razem akt oskarżenia objął przedruk publikacji (...) na łamach tygodnika "Tylko Polska", którego wydawcą i redaktorem naczelnym jest niejaki Leszek Bubel (...)
Z kolei o tym, że taki tygodnik istnieje dowiedziałem sie z aktu oskarżenia skierowanego przeciwko mnie przez Tomasza Sakiewicza. Tak więc zarzuty się zmultiplikowały i grozi mi już nie rok, a dwa lata kryminału. Z prywatnego oskarżenia człowieka, który dał się poznać jako zaprzysięgły wróg tych prywatnych oskarżeń.".
Chodzi w tym wszystkim o publikację Szymowskiego "Tajna kasa Sakiewicza" /TUTAJ/, która ukazała się w portalu Nowy Ekran /dzis NEon24.pl/ w dniu 4 stycznia 2014. Szymowski wykrył, że:
"66 831, 60 zł – taką kwotę w 2010 roku zapłacił Instytut Pamięci Narodowej spółce Słowo Niezależne sp. z o.o – wydawcy popierającego PiS miesięcznika „Nowe Państwo” oraz portalu Niezależna.pl.(namawiał do głosowania na PiS w wyborach parlamentarnych w 2011 roku). Powodem wypłacenia pieniędzy było – jak czytamy w umowie – wykonywanie dodatków edukacyjnych „na podstawie materiałów przekazanych przez IPN.” Na podstawie tej właśnie umowy, zawartej w marcu 2010, Słowo Niezależne zobowiązało się wykonać 10 dodatków edukacyjnych. Daje to ponad 6600 złotych za dodatek, który oparty był na materiałach IPN. Wcześniej, bo w 2009 roku IPN zawarł ze „Słowem Niezależnym” dwie umowy. Pierwszą – bez przetargu – na kwotę 5518,40 zł, drugą – na wykonanie 11 dodatków edukacyjnych – opiewającą na kwotę 77 662, 76 zł.".
Szymowski próbował zrobić z tego wielką aferę, choć kwota 6600-7600 za takie zlecenie nie jest wcale wygórowana. Można to porównać z honorariami za recenzje prac habilitacyjnych i doktorskich opiewające na podobnego rzędu sumy. Szymowski popełnil ten sam błąd co Julia Pitera tropiąca dorsza za sześć złotych. Sakiewicz powinien był go po prostu wyśmiać, zamiast latać do sądu i kompromitować się wykorzystywaniem komunistycznego prawa. Oczywiście mógł to zrobić, bo niestety to prawo wciąż obowiązuje, lecz chwały mu to nie przynosi.
Sakiewicz powinien się teraz modlić by sąd przypadkiem nie wpakował Szymowskiego do kryminału. Szymowski to jakoś przeżyje, ale Sakiewicz na zawsze już zostanie donosicielem wsadzającym kolegów dziennikarzy do pierdla. Zresztą już ponosi konsekwencje. Tekst w portalu miał niecałe 14000 odsłon, a tygodnik Bubla ma zapewne śladowy nakład. Teraz cała sprawa została opisana w "Najwyższym Czasie", czyli liczba czytelników się co najmniej podwoi. Jeśli Sakiewicz jest konsekwentny, to powinien obecnie złożyć trzeci akt oskarżenie z art. 212 kk. dotyczący tekstu w "NCz". Potem Szymowski napisze jeszcze jeden artykuł, a Sakiewicz czwarty akt oskarżenia.... I tak panowie dziennikarze mogą się bawić do usr.... śmierci.
Komentarze
08-10-2014 [19:32] - Homofob i Rasista | Link: Przeciez tzw 'Nowy Ekran' to
Przeciez tzw 'Nowy Ekran' to dawno skompromitowana WSIocka wrzuta, cos jak Ruch(a) 'Narodowy'...
08-10-2014 [20:25] - elig | Link: Zgadzam się co do Nowego
Zgadzam się co do Nowego Ekranu, co do RN - nie całkiem. Artykuł Szymowskiego był idiotyczny. Ja tylko nie rozumiem: po co Sakiewicz wytoczył Szymowskiemu proces KARNY z art 212 kk. /i to dwukrotnie/? W efekcie Szymowski w "Najwyższym Czasie" jeździ teraz na Sakiewiczu jak na łysej kobyle, oskarżając go o hipokryzję, nie bez racji.
08-10-2014 [22:09] - Homofob i Rasista | Link: Z tego samego powodu z
Z tego samego powodu z jakiego rzady J Kaczynskiego czy J Olszewskiego nie zniosly art 212... Bo im sie tez przydawal...
Narodowy Ruch(a) to dzieci famili Giertychow, sprzedawczykow za ruble.
08-10-2014 [20:09] - Józef Darski | Link: tu są te dodatki. To były
tu są te dodatki. To były materiały o II Konspiracji:
http://www.panstwo.net/dzial/d...
08-10-2014 [21:37] - elig | Link: .
.
08-10-2014 [20:48] - elig | Link: Pisałam przecież, że te
Pisałam przecież, że te dodatki są w porządku, a Szymowski sie wygłupil. Nie rozumiem jednak, po co Sakiewicz wytoczył SPRAWĘ KARNĄ z art. 212 kk. Czy Owsiak coś zyskał na tym, że wytoczył sprawę Wielguckiemu z tego samego artykułu?
08-10-2014 [22:37] - goral | Link: Owsiak ?? A gdzie ty tu
Owsiak ??
A gdzie ty tu widzisz korelacje miedzy sprawa Owsiaka i Sakiewicza ?
WSI-oki zostaly ofiara wlasnej taktyki,ktora to z takim zamilowaniem stosuja (art.212)
"Kto mieczem wojuje ten od miecza zginie"
Brawo Sakiewicz,dal im poznac smaku medycynyn,ktora aplikowali innym..
Nie widze tutaj hipokryzji.
08-10-2014 [20:28] - goral | Link: ...'Sakiewicz powinien był go
...'Sakiewicz powinien był go po prostu wyśmiać, zamiast latać do sądu i kompromitować się wykorzystywaniem komunistycznego prawa"...
TAK ???
Moze trzeba tu uscislic pewne fakty..
Nie bylo to wymierzone prywatnie w Sakiewicza.
Celem byla Niezalezna prasa i ci ktorzy ja reprezentuja.
Jestem pewien ,ze Sakiewicz rozumial i wlasciwie ocenil zamiary Leszka S.
Sakiewicza obowiazkiem byla obrona wlasnych i srodowiska interesow.
Sugerujesz Sakiewiczowi "stulenia uszy pod siebie" w imie unikania "podwojnych standardow"
A co z obowiazkiem dbalosci o swoj business ?
Co obowiazkiem obrony interesow srodowiska?
Jak chloptasiowi Leszkowi S zachcialo sie prywatnej wojenki ze srodowiskiem Patriotycznym,to niech ponosi konsekwencje swojej prowokacji!
Mam nadzieje ,ze te 2 lata w "kiciu" przywroci mu poczucie rzeczywistosci.
Brawo T Sakiewicz !
08-10-2014 [21:35] - elig | Link: Sakiewicz nie musiał
Sakiewicz nie musiał korzystać z art 212, jeśli koniecznie chciał iść do sądu. Mógł wytoczyć zwykłą sprawę o ochronę dóbr osobistych. Artykuł Szymowskiego zasługiwał na wyśmianie, a nie na sprawę sądową. Ja tak uważam.
08-10-2014 [23:16] - Józef Darski | Link: Szymowski wytoczył kolejny
Szymowski wytoczył kolejny proces chyba GPC za sugestie, że NE ma /może mieć według pogłosek, coś wspólnego z WSI, bo on tam publikuje i to narusza jego dobra osobiste.
Natomiast prawdą jest, że kiedy użyłem 212 przeciw Kublik, jedyny raz autentycznie się bała, to Sakiewicz mnie za to krytykował i wzywał do polemik w mediach, jakby z ludźmi, których uważa się za hołotę można było polemizować.
08-10-2014 [23:27] - goral | Link: .."jakby z ludźmi, których
.."jakby z ludźmi, których uważa się za hołotę można było polemizować"..
To sie nazywa "zdrowe podejscie do rzeczywistosci"..
Gory i Gorale to nie Warszawa.Stosuja podobna choc niewyrafinowana metode ,nazywaja to "Strzal z lewej i kop w d..e w locie".Obserwowalem skutki tej metody.Zapewniam o jej skutecznosci!