Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Tusk, czyli ucieczka przed odpowiedzialnością

elig, 09.08.2011
W piątek  /5.08./  Zbigniew Kuźmiuk napisał notkę "Czystki w wojsku i odwracanie uwagi od własnej odpowiedzialności" /TUTAJ/.  Tytuł jej wydał mi się wyjątkowo trafny.  Rzeczywiście, gdy pomyślimy o mijającej właśnie czteroletniej kadencji Donalda Tuska jako premiera III RP, to musimy uznać, ze Kuźmiuk trafił w sedno..  Główną cechą Tuska jako premiera nie jest wcale zarzucane mu często lenistwo, ani też skłonność do kierowania się słupkami sondaży oraz pijarem.  To były tylko drugorzędne wady.  Najważniejsza była niezdolność do podejmowania decyzji i przyjmowania odpowiedzialności za swoje postępowanie.  To z tego powodu jest on najgorszym premierem w historii Polski.
  Znalazł się on na tak wysokim stanowisku właściwie z przypadku.  Jego celem była prezydentura, ale zakulisowe siły rządzące Platformą Obywatelską zmusiły go do ubiegania się o stanowisko premiera.  Obiecywał cuda i wygrał.  Zaczęła wiec działać zasada Petera, zgodnie z która w organizacji hierarchicznej każdy awansuje do momentu aż przekroczy swój próg niekompetencji.  To właśnie stało się z Tuskiem.  Stanowisko przerosło go.  Był on zręcznym politykiem typu gabinetowo-dworskiego, mistrzem intrygi oraz wygryzania konkurentów.  Nigdy nie pełnił żadnego stanowiska wykonawczego.
 Teraz zaś musiał zarządzać sporym europejskim krajem.  Zdawał sobie z ciążącej na nim odpowiedzialności, której nie da się uniknąć.  Zaczął wiec uciekać przed jej skutkami.  Na domiar złego od początku 2008 roku na Polskę zaczęły spadać najrozmaitsze klęski i nieszczęścia.  Barwnie opisał to Jan Pietrzak w piosence "Plagi Tuska".  Główną reakcją premiera było "chowanie sie w szafie", czyli znikanie, gdy działo się coś nie tak.  Od czasu do czasu uświadamiał sobie jednak, że należy wykazywać się jakąś aktywnością.  Wtedy ogłaszał przyjecie euro w roku 2011, zaczynał walkę z dopalaczami lub wojnę z kibicami.
  Jego największą troską stało się to, by nikomu nie nadepnąć na odcisk.  Stąd wzięła się tak krytykowana przez Kaczyńskiego "polityka transakcyjna", stanowiąca obecnie największy hamulec rozwoju Polski.  Kaczyński słusznie wskazał, ze Tusk zapewne chciałby mieć realne sukcesy, zbudować tanie mieszkania, czy też autostrady.  Każde śmielsze posuniecie oznacza jednak narażenie się jakiejś wpływowej grupie, podjecie radykalnych decyzji i poniesienie odpowiedzialności za nie.  Tego jednak Tusk unika jak ognia.  Tak samo jest w polityce zagranicznej.  Przyjemniej jest płaszczyć się przed silniejszymi i być poklepywanym po plecach niż ryzykować konflikt z którymś z nich.  To właśnie spowodowało totalna kompromitacje premiera po tragedii smoleńskiej.  Ja osobiście jestem przeświadczona o tym, że Tusk NIE był spiskowcem planującym zamach.  Zapewne wierzył on, że robi kolejny psikus nielubianemu prezydentowi.  Po fakcie zaś oddał śledztwo Rosjanom, gdyż ci zwolnili go od podejmowania jakichkolwiek decyzji w tej sprawie i zapewnili mu bezpieczeństwo, obciążając wyłącznie pilotów.  Prawdopodobnie nie przyszło mu nawet do głowy, iż stał się ich zakładnikiem.
  No dobrze, jeśli premier zachowuje się w ten sposób, to czemu jest wciąż popularny?  Zawdzięcza to szczególnemu zbiegowi okoliczności.  Otóż lata 2004-2009 były dla większości Polaków najpomyślniejszym okresem od 1945 roku.  Ludzie chcieli się spokojnie cieszyć względnym dobrobytem i pragnęli, by nikt im tego nie zakłócał.  "Złoty chłopiec" opowiadający historyjki o "drugiej Irlandii" oraz "zielonej wyspie" i obiecujący przy tym dalsze cuda,  doskonale pasował do tych nastrojów.  Rozwiewanie się tego typu iluzji jest procesem powolnym i bolesnym.  Właśnie w tej chwili mamy z nim do czynienia.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8116
Domyślny avatar

West

09.08.2011 21:15

niech POczują naszą siłę...
elig

elig

09.08.2011 21:32

Dodane przez West w odpowiedzi na wpisujmy się na Onecie, WP, Interii...

Nie chce mi się. Jestem za leniwa i nie mam tam kont.
Domyślny avatar

Gość znajomy

09.08.2011 22:12

Dodane przez West w odpowiedzi na wpisujmy się na Onecie, WP, Interii...

na onecie itp. puszczają tylko opinie, które im pasują, naszych nie puszczą.
Domyślny avatar

Viilo

09.08.2011 21:22

Tusk nie przekroczyl progu swojej niekompetencji w chwili objecia stanowiska premiera. To stalo sie duzo wczesniej. Jest takie zdjecie na krorym widac ostrzyzonego "na malpe", rozchelstanego Tuska handlujacego starzyzną na krawezniku. Wszystko, co stalo sie pozniej przekraczalo umyslowe kompetencje tego matola: matura, studia, magisterium, malzenstwo, polityka...
elig

elig

09.08.2011 21:30

Dodane przez Viilo w odpowiedzi na Schlebia Pani Tuskowi

Nie zgadzam się. Proszę sobie przypomnieć, jak zręcznie wykolegował on Płażyńskiego, Olechowskiego, a na końcu Rokitę. Zwykły handlarz starzyzną by tak nie potrafił.
elig

elig

09.08.2011 21:31

Dodane przez Viilo w odpowiedzi na Schlebia Pani Tuskowi

Nie zgadzam się. Proszę sobie przypomnieć, jak zręcznie wykolegował on Płażyńskiego, Olechowskiego, a na końcu Rokitę. Zwykły handlarz starzyzną by tak nie potrafił.
Domyślny avatar

Viilo

09.08.2011 22:50

Dodane przez elig w odpowiedzi na @Viilo

Potrafilby? Wykolegowac Płażyńskiego, Olechowskiego i Rokitę? Rzecz jest w tym, ze Tusk intelektualnie jest matolem, a psychologicznie oszustem i kombinatorem. Jego zdolnosc do oszustw nie podnosi w mojej opinii jego atrybutow intelektualnych. Na marginesie. Zerwanie wspolpracy z Olechowskim to dla Tuska pozytywny obraz PR, panowie mogli porozumiec sie w tej sprawie "dla wspolnego dobra". Podobnie moglo byc z Płażyńskim. Wrocilem w nedziele z wakacji i w ramach nadrabiania zaleglosci wysluchalem dlugiego wywiadu Olejnikowej z Rokita i Leperem sprzed 6 lat. Wynikalo z niego, ze Leper obficie korzystal z zasobow bezpieki, ale Polska nadal cos dla niego znaczyla. Rokita, natomiast, za komuny twardy opozycjonista, w PRLbis stal sie nieoczekiwanie klasycznym pozytecznym idiotą. Kazdy takiego w koncu kopnie w tylek,nawet Tusk.
Domyślny avatar

szara_komórka

09.08.2011 22:08

Proszę sobie przypomnieć zachowanie jego w czasie "nocnej zmiany" (film). Tam też udaje tylko grzecznego chłoptasia, chociaż fałszywe "kurwiki" błyskają w oku . Pani "jest osobiście przeświadczona", a ja w przeciwieństwie do Pani nie wykluczam. Mała różnica, a jednak.
Domyślny avatar

Gość znajomy

09.08.2011 22:13

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na cyt:"Tusk NIE był spiskowcem planującym zamach"

Podczas "nocnej zmiany" to Tusk i Moczulski prowadzili zebranie. Teraz w Smoleńsku w objęciach Putina był naprawdę zaskoczony.
Domyślny avatar

szara_komórka

09.08.2011 22:23

Dodane przez Gość znajomy w odpowiedzi na Pomyłka

i czym był zaskoczony ?
elig

elig

10.08.2011 00:41

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na w czym pomyłka ?

Robił wrażenie zaskoczonego tym, co się stało.
Domyślny avatar

Tosia

09.08.2011 22:57

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na cyt:"Tusk NIE był spiskowcem planującym zamach"

.
Domyślny avatar

Gość znajomy

09.08.2011 22:10

No i byli "opracowywani" przez media, które im pomogły zapomnieć o imponderabiliach. A w sprawie Smoleńska wiele osób myśli racjonalnie, tylko ze strachu nie chcą nawet przed samymi sobą tego przyznać.
elig

elig

10.08.2011 00:39

Dodane przez Gość znajomy w odpowiedzi na Opracowanie

To prawda. Mechanizm "wyparcia".
Domyślny avatar

ksena

10.08.2011 00:04

bo w PO odpowiedzialność jest zbiorowa czyli indywidualnie żadna. Chwytliwe hasełka w rodzaju kastracji,wprowadzania euro czy inne nie są nawet wymyślone przez niego tylko przez ciężko pracujących propagandzistów PO,Tusk po prostu je jako produkt reklamuje.Czy ktoś od panienki z reklamy telewizyjnej wymaga odpowiedzialności np.za to,że plama nie chce zejść pomimo rewelacyjnego środka,czy pranie po zachwalanym proszku nie jest śnieżnobiałe ?No to jak mozemy wymagać odpowiedzialności od Tuska zwłaszcza ,że w sondażach utwierdzamy go w przekonaniu,ż przyjmujemy go taki jaki jest,a co złe to nie on.Odpowiedzialnościa i winą zawsze przeciez można obarczyć Kaczyńskiego.
elig

elig

10.08.2011 00:37

Dodane przez ksena w odpowiedzi na Tusk nie ucieka przed odpowiedzialnością

Przecież o to właśnie chodzi, ze Tusk nie chce być odpowiedzialny za cokolwiek.
Domyślny avatar

Czerwony Kapturek

10.08.2011 00:20

... przed silniejszymi i być poklepywanym po plecach niż ryzykować konflikt (...)" - Tu bym z Panią polemizowała: to kwestia honoru i dojrzałości. W moich stronach taką postać (smarkacza bez honoru) nazywało się "gnojkiem". I zapewne dla takiego osobnika - płaszczyć się - jest rzeczą przyjemniejszą.
elig

elig

10.08.2011 00:34

Dodane przez Czerwony Kapturek w odpowiedzi na "Przyjemniej jest płaszczyć się...

Ja właśnie podejrzewam, ze Tusk jest ponad pięćdziesięcioletnim chłopczykiem - gnojkiem, który nigdy nie dorósł.
Domyślny avatar

Andrew001

10.08.2011 02:40

Cyt: "Ja osobiście jestem przeświadczona o tym, że Tusk NIE był spiskowcem planującym zamach. Zapewne wierzył on, że robi kolejny psikus nielubianemu prezydentowi." Nie zgodze sie z ta teza. Wystarczy spojrzec na zdjecie tego zbrodniarza sciskajacego sie z putinem w Smolensku, - WYRAZNIE!!!, smieje sie pod nosem i to na miejscu zbrodni!!! Tak nie postepuje ktos kto chcial zrobic psikusa tylko zbrodniarz zadowolony z rezultatu ktory sie zgadza z jego oczekiwaniami! Szatanski pomiot!!!
elig

elig

10.08.2011 13:26

Dodane przez Andrew001 w odpowiedzi na Cyt: "Ja osobiście jestem

To zdjęcie było upozowane. Przy takiej okazji ludzie uśmiechają się zupełnie bezmyślnie i o niczym to nie świadczy.
Domyślny avatar

cogito

10.08.2011 08:25

"Zapewne wierzył on, że robi kolejny psikus nielubianemu prezydentowi. " Jeśli tak było, to niech Bóg ma nas w swojej opiece.
elig

elig

10.08.2011 13:23

Dodane przez cogito w odpowiedzi na Rzeczpospolita Bananowa.

Nie rozumiem. Dlaczego idiota ma być gorszy od zbrodniarza?
Domyślny avatar

cogito

10.08.2011 15:22

Dodane przez elig w odpowiedzi na @cogito

Stawiam znak równości. Pozdrawiam C.
Domyślny avatar

BazyliMD

13.08.2011 23:02

Dodane przez elig w odpowiedzi na @cogito

... który to termin ma swoje znaczenie w psychiatrii. Tusk nie jest idiotą. Jest w pełni odpowiedzialny za swoje przestępstwa.
Domyślny avatar

Gość_01

10.08.2011 09:23

że Tusk nic nie wiedział. Wyrażnie na którejś konferencji z dziennikarzami zapytany na temat Palikota powiedział, że "już był jeden taki co zapłacił za lekceważenie" go. Jak myślicie, o kim mówił? Czy nie czasem o śp Prezydencie L. Kaczyńskim? Tusk doskonale o wszyskim wiedział i brał w tym udział.Nie jest taki głupi za jakiego go niektórzy mają. On kopiąc w piłkę obmyśla draństwa.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,842
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności