Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Państwo łupeskie

jazgdyni, 03.04.2014


   
Nie, nie... Nie będzie ani słowa o Rosji i o Putinie, bo mongolskimi barbarzyńcami nie mam zamiaru się zajmować w tej chwili.
Będzie o naszej ukochanej Ojczyźnie, którą niestety zaliczam również do państw łupieskich, jak Demokratyczną Republikę Kongo, czy Burkina Faso.
 
Co ja rozumiem pod pojęciem państwo łupieskie? To państwo, które w żaden sposób nie może, a najczęściej nie chce, uregulować na swoim terytorium stosunków własnościowych.
 
Padła komuna, która była państwem bandyckim i grabiła, jak chciała i kiedy jej pasowało. Minęło 25 lat niby-demokracji i co? Coś się radykalnie zmieniło? Guzik prawda.
 
Miła i rozsądna koleżanka blogerka ze słusznym uporem walczy, od początku swojej aktywności, o przywrócenie należytej miary pojęciu własność. Rozumiem ją i wspieram, choć może to tak nie wyglądać.
Bo nie widzę szans na przywrócenie zaszczytnej pozycji własności we współczesnej Polsce. Dlatego wprowadziłem pojęcie państwa łupieskiego.
 
Prawidłowo ukształtowane państwo demokratyczne, czy nawet monarchia, jeżeli są należycie uczciwe, mają raz na zawsze, w precyzyjnie skodyfikowany sposób rozwiązane stosunki własnościowe. Zawsze wszystko do kogoś należy i praktycznie nie ma rzeczy bezpańskich. Każdy biegający swobodnie pies musi mieć swojego właściciela. Każdy metr kwadratowy terenu należy do kogoś.
I jest to dokładnie zapisane w odpowiednich księgach i dokumentach. Nikomu o zdrowych zmysłach nie przyjdzie do głowy podważać takie status quo.
 
II Wojna Światowa, a jeszcze bardziej komunizm, który po niej nastąpił, zniszczyły ciągłość posiadania i praktycznie zniszczyły pojęcie własności. W czasie wojny zjawiał się nagle oddział z niemieckim urzędnikiem i rozkazywał, natychmiast, powiedzmy, w przeciągu godziny, opuścić swoją posiadłość na zawsze, zezwalając na zabieranie tylko rzeczy podręcznych. Tysiące Polaków straciło w ten sposób dorobek całego życia, ba, wielu pokoleń przodków.
Gdy wojna się skończyła i padła okupująca kraj III Rzesza, to nagle wiele majątku stało się bezpańskim. Bo wyrugowano prawdziwych właścicieli, a majątek stał się własnością tych pokonanych Niemców, którzy bezprawnie weszli w jego posiadanie.
Niestety, komunizm, który nastał po zakończeniu wojny, ani trochę nie myślał o naprawieniu doznanych krzywd majątkowych. Wprost przeciwnie. Będąc takim samym systemem zbójeckim jak hitlerowskie Niemcy, jeszcze bardziej pogłębił niesprawiedliwości dokonywane na majątku obywateli. Szereg błyskawicznych dekretów i rozporządzeń kontynuowało pozbawiania majątku prawowitych właścicieli, niszcząc tak zwanych obszarników, fabrykantów, a w dalszej kolejności chłopów i rzemieślników. Według komunistycznego wzorca ideałem jest ten  obywatel, który nic nie posiada. Pracę da mu dobre państwo. Ono też go wyżywi i da dach nad głową, gdzie będzie mógł wstawić łóżko, na którym się prześpi.
Posiadacze czegokolwiek byli tępieni i wytykani palcem, jako kułak, czy burżuj. To były naprawdę ciężkie oskarżenia.
Jeżeli ktoś chciałby się przyjrzeć osobiście, jak to funkcjonowało, zapraszam na wycieczkę do Korei Północnej.
 
Przyszedł rok 1989. Podobno komunizm padł. Optymiści pomyśleli – teraz będzie normalnie. Tęgie głowy, z niezapomnianym profesorem Balcerowiczem i ludowym przywódcą Wałęsą rozmyślały po nocach, czyli w nadgodzinach, co zrobić z olbrzymim majątkiem państwa. Przecież wszystko, ziemie, lasy, kopalnie i fabryki należały do narodu, do każdego obywatela. To każdy Polak był właścicielem dosłownie wszystkiego. Oczywiście, w odpowiednim procencie, który należałoby przeliczyć według tajemniczych algorytmów.
Lecz po co się trudzić i uszczęśliwiać na siłę obywateli, którzy już dobrze są przyzwyczajeni do nic nie posiadania. Czyż nie lepiej po prostu sprzedać to wszystko przyjaciołom, rodzinom i znajomym? Zarobi ten, który sprzedaje i ten, który kupuje. Mnóstwo ludzi będzie zadowolonych i będzie nam wdzięcznych. Że nie wszyscy? Że niektórzy nie będą zadowoleni? Przecież – "jeszcze się taki nie narodził, który by wszystkim dogodził".
 
No dobrze, ale co z tymi, co kiedyś byli sami, albo ich ojcowie lub rodzina, byli prawowitymi właścicielami konkretnych dóbr?
Oj tam, oj tam...
Jak już całą Polskę się rozsprzeda, czyli niedługo, bo niewiele już zostało, to tym natrętom może się coś odpali. Oczywiście, jak będą mogli precyzyjnie i bezspornie udowodnić, że naprawdę coś, kiedyś posiadali.
Jak ci amerykańscy adwokaci, co przyjeżdżają do Polski z żydowskimi papierami odnośnie kamienic w atrakcyjnych punktach. Nie ważne, że już za granicą raz dostali odszkodowanie i że więzy rodzinne, więc i prawo do posiadania, są bardzo wątpliwe. Ale to są obywatele obcych mocarstw. Nie jakieś tam polaczki.
 
W państwie łupieskim własny naród jest w jak najwyższej pogardzie. Naród, to słowo tylko do używania w górnolotnych przemowach w czasie kampanii wyborczych. Obywatel? Śmiechu warte! Jest, był i będzie poddany. Ma siedzieć cicho, a władza już o niego zadba.
Własność? Przecież mają ją Kulczykowie, Krauzowie, czy Gudzowaci!
Więc o co biega? Aha... kiedyś coś ci zabrano?
Wiesz, pracujemy dla przyszłych pokoleń. Trzeba patrzeć dalekosiężnie.
Kiedyś pewnie wszystko oddamy.
 
Zapewniam jakiem złodziej i bandyta.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5981
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

03.04.2014 08:35

PRL złodziejem ... III RP paserem ;-)
jazgdyni

jazgdyni

03.04.2014 11:32

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na PRL złodziejem ... III RP

Niesłychanie słuszne spostrzeżenie/
Pozdrawiam
gorylisko

gorylisko

03.04.2014 13:04

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na PRL złodziejem ... III RP

genialne...
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

03.04.2014 11:25

"Padła komuna, która była państwem bandyckim i grabiła, jak chciała i kiedy jej pasowało. Minęło 25 lat niby-demokracji i co? Coś się radykalnie zmieniło? Guzik prawda..."
-------------------------------
Mój przyjaciel Boguś w takich razach mówi, że w Polsce komuna skończy się dopiero wtedy, gdy pokrywy studzienek będą w jednej płaszczyźnie z powierzchnią jezdni.
Gratuluję notki i serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
jazgdyni

jazgdyni

03.04.2014 11:35

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na "Padła komuna, która była

Przyjaciel Boguś jest nihilistą. To przecież nigdy nie nastąpi.
Serdeczności
minimax

minimax

03.04.2014 13:40

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na "Padła komuna, która była

"komuna, która była państwem bandyckim i grabiła, jak chciała i kiedy jej pasowało" Jakis UMIAR jednak mieli... Lapowka - mniejsza juz za co - za rzadow leszka em wynosila 100tys zielonych, podczas gdy "nowi" z awuesu podwyzszyli stawke za TO SAMO do miliona.... To tak a propos porzekadla, ktore wskazuje, ze jednak stary zlodziej lepszy. Bo juz sie nakradl. Nowi sa ZAWSZE nienazarci
gorylisko

gorylisko

03.04.2014 13:13

niestety, problem sęga głębiej...po Powstaniu Styczniowym, miały miejsce rugi tych którzy wspierali powstańców,
po pierwszej wojnie, nie zwrócono ani jednego majątku...ani jednego...
mam mieszane uczicia kiedy zachwala się II RP a ona taka godna pochwały wcale nie była...
pamiętam jak dziadek gasił mój zapał opowadaniami jak się żyło... i wcale nie było tak fajnie...
jazgdyni

jazgdyni

03.04.2014 13:25

Dodane przez gorylisko w odpowiedzi na niestety, problem sęga

Pewnie by i trzeba cofnąć się aż do Powstania styczniowego...
Lecz chciałem uwypuklić niezałatwienie sprawy w minionym 25 - leciu.
Czyli ciągła kontynuacja łupienia i grabieży.
gorylisko

gorylisko

03.04.2014 21:58

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Pewnie by i trzeba cofnąć się

fakt, ten temat jest tu i teraz, ktoś tutaj ujął genialnie, prl złodziej 3 rp paser...
ale mimo wszystko, trudno czasem kochać to co polskie
minimax

minimax

03.04.2014 13:36

"W państwie łupieskim własny naród jest w jak najwyższej pogardzie" Bezkarnie gardzic mozna jedynie bezsilnymi. Jednostka czy grupa ktora moze wziac odwet tak latwo gardzic nie mozna. Niestety jako spolecznosc Polacy sa na "siezce i kursie" degradacji, degeneracji a w koncu anihilacji. Ubezsilnia selektywnie opresyjne prawo, administracja i resorty silowe. Jestesmy poddawani jako zbiorowosc ustawicznej eksploatacji - czyli degradacji ekonomicznej. Zarodz biologicznej odnowy narodu stad ucieka - na zawsze najczesciej. Do tego ulegamy zbiorowemu usypianiu i bajdurzeniu tak z mediow jak i z ambon - z nielicznymi wyjatkami. Marszami to sobie Polacy wydeptywali drogi na wschod, ku zimie. Ku wiosnie, na zachod droga ZAWSZE byla ZBROJNA, okupiona krwia. KIEDY WRESZCIE HYMN BEDZIEMY SPIEWAC ZE ZROZUMIENIEM???? ...co nam obca przemoc wziela szabla odbierzemy...
jazgdyni

jazgdyni

03.04.2014 16:19

Dodane przez minimax w odpowiedzi na "W państwie łupieskim własny

@minimax
Prawda, to dlatego kiedyś napisałem, że trzeba "Siłą odpowiedzieć na siłę" ( http://naszeblogi.pl/439… ).
Jesteśmy bierni i osowiali. Zadowala nas byle co. Wspólnotowe ambicje nie istnieją.
Jak państwo nas wezwie, to uciekniemy - jak śpiewa Peszek.
Pozdrawiam
minimax

minimax

03.04.2014 13:51

A propos zwrotow majatkow. Prosze zauwazyc, ze JEDYNA uprzywilejowana osoba prawna w tym procederze PONOWNEJ kradziezy przez odmowe zwrotu rzeczy/wartosci rzeczy jest polski KK - jako instytucja zaznaczam. Uprzedzajac ataki - abstrahuje tu od eschatologicznych aspektow KK. Z tego co widac golym okiem - to mniej wiecej od czasow zabojstwa bl. ks. Jerzego Popieluszki polska hierarchia OD GORY wspolpracuje z aparatem wladzy. Moim zdaniem symbioza ta polega na materialnej gratyfikacji pKK [komisje - koscielna, majatkowa etc., konkordat, przywileje podatkowe], krysza - oslona przekretow "na boku" [Stella Maris, Fidelus, Paetz] w zamian za PACYFIKACJE i rozdeptywanie zarzewi buntu wsrod wiernych.
jazgdyni

jazgdyni

03.04.2014 16:21

Dodane przez minimax w odpowiedzi na A propos zwrotow

Przekonany jestem, że państwo uruchomiło zwrot majątku KK tylko i wyłącznie dlatego, że można było przy tym kombinować i jak zwykle przyjaciele i znajomi mogli zarobić dużą kasę na boku.
Czy któryś z przekrętów został może wyjaśniony?
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 130
Liczba wyświetleń: 8,832,980
Liczba komentarzy: 31,995

Ostatnie wpisy blogera

  • PO/KO do góry a PiS dołuje. Dlaczego?
  • Spanikowany Bilderberg wściekle atakuje
  • PAŃSTWO NALEŻY DO NAS

Moje ostatnie komentarze

  • @@@Koncentrując się na antypolskich działaniach tych międzynarodowych cwaniaków z realizacją przez część władzy kraju można sobie wyobrazić w zakresie teorii spiskowych inny, bardzo prawdopodobny…
  • @@@Wyjątek: - cwaniacy z Berlina i opanowanej przez nich Brukseli, to dzisiaj wyjątkowi durnie.Wystarczy sobie przypomnieć zaproszenie emigrantów do siebie, bo tak socjalem rozleniwili swoich Niemców…
  • @Imć WaszećMam glupie pytanie, do dzisiaj zafascynowany linijkami zer i jedynek w chaoyucznej kolejności. Tak więć: - czy wy, matematyce, pracujecie głównie w systemie binarnym, czy również w…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • spike, Jeżeli dobrze pamiętam, chodziło o Sumerów, odkryto że posługiwali się systemem liczenia trzydziestodwójkowym (32), co było zaskoczeniem.
  • Lech Makowiecki, [email protected] właśnie miało być. Dziękuję, już poprawiłem...Ostatni nabój (raper Basti & Lech Makowiecki)https://www.youtube.com/watch?v=qBI0g5ZR1uc
  • Zofia, Nastał już czas wskrzesić zapomnianą organizację późnych lat siedemdziesiątych XX wieku o nazwie TOTO. Kto walczył z komuną ten ten skrót rozszyfruje. Oni znowu łby podnoszą i protestują.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności