Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Naród według teścia, wstyd według Sadurskiego

Seaman, 13.07.2011
No i wyszło w końcu szydło z worka – prezydent Bronisław Komorowski ujawnił, że z tym naszym narodem nie jest tak monumentalnie i nieskazitelnie, jak się to naszym radykalnym narodowcom wydawało do tej pory. Według głowy państwa naród polski był sprawcą w Jedwabnem, a skoro tak, to Niemcy pewnie tylko asystowali. No, bo jak my byliśmy sprawcami, to oni musieli być pomocnikami. To mimo wszystko jest jakieś pocieszenie dla narodowców, że kiedyś Niemcy nam posługiwali, a nie odwrotnie, co dowodzi, że słusznie starają się wybić nasze państwo na Wielką Polskę.

Albo może w Jedwabnem i jedni i drudzy byli sprawcami, co dla narodu na jedno wychodzi. A nie jest wykluczone, iż według prezydenta Niemcy się wtedy uczyli od nas. W końcu nigdzie na świecie nie żyło przez takie długie wieki tak wielu Żydów, jak w naszym kraju. Prezydent Komorowski przepada za określeniami uniwersalnymi i to dotyczy również tej opinii. Osobiście nie cenię syntezy Bronisława Komorowskiego i to jest z mojej strony najłagodniejsze potraktowanie jego wypowiedzi o narodzie, który bywał sprawcą. Prawdę mówiąc, podobne zdanie mam o wartości analizy w jego wykonaniu, czyli reasumując - nie spodziewałem się, żeby obecny lokator Belwederu wniósł cokolwiek mądrego do debaty o odpowiedzialności narodu.

Dokładnie odwrotnie jest w przypadku profesora Wojciecha Sadurskiego, który wspomniane przeze mnie szydło usiłuje wepchnąć na powrót do worka - jego artykuł broniący Komorowskiego jest tak karkołomny, jak można się było po nim spodziewać. W dodatku założenie tekstu jest też chyba takie, żeby dać odpór „gawiedzi internetowej”,  jak wdzięcznie profesor określa tych, co oburzyli się wypowiedzią Komorowskiego, że  naród ofiar musiał uznać tę niełatwą prawdę, że bywał także sprawcą. To jest naprawdę robota herkulesowa przetłumaczyć z Komorowskiego na nasze, czyli na język gawiedzi internetowej, a profesor filozofii prawa Herkulesem być nie może z definicji.

Sadurski więc przyznaje, że cały naród nie morduje; że mordują jednostki i nie ma mowy o odpowiedzialności zbiorowej. I kiedy gawiedź internetowa już, już się szykuje, żeby wreszcie się dowiedzieć od prawdziwego profesora, co miał w głowie zwykły magister Komorowski, gdy mówił o sprawstwie narodu, to...nic, dalszego ciągu nie ma! Sadurski nie wyjaśnia, dlaczego według Komorowskiego jesteśmy jako naród sprawcą, skoro nie mordowaliśmy i nie ponosimy odpowiedzialności zbiorowej.

Ten brak konkluzji - w końcu dotyczącej meritum tekstu - jest tak rozczarowujący, że gawiedź internetowa zaczyna podejrzewać, iż profesor chce w ten zawoalowany sposób dać do zrozumienia, że Komorowski nic wtedy nie miał w głowie. Co zresztą nie jest wykluczone. Zamiast tego Sadurski wyjaśnia nam, dlaczego powinniśmy się wstydzić za Jedwabne.

Otóż według Sadurskiego mamy się wstydzić za Jedwabne, bo się szczycimy Janem Pawłem II i Polską generalnie. I tu mam prawdziwą zagwozdkę, bo co począć w takim razie z tymi Polakami, którzy nie szczycą się Janem Pawłem II? A jest ich nie tak znowu mało, wystarczy wziąć do ręki Gazetę Wyborczą i niemal od razu można się natknąć na podręcznikowe egzemplarze. Czy oni zatem nie muszą się poczuwać do wstydu za Jedwabne – ci wszyscy, którzy są Polakami, a nie odczuwają dumy z wielkości, osiągnięć i cnót narodu polskiego? Czy Sadurski zwalnia ten gatunek z obowiązkowej daniny wstydu? A jeśli ich Sadurski nie zwalnia, to przecież oni powinni się razem z gawiedzią wstydzić za Humera, Wolińską i za tych wszystkich Różańskich i Romkowskich z dawnego MBP.

A czy prezydent Komorowski, który wiele razy mówił, że jest dumny z polskiego narodu, powinien się wstydzić za swojego teścia, który w MBP spędził szmat życia i zapewne nie rozwiązywał tam krzyżówek? To jest bardzo ciekawe, ale też się nie dowiadujemy od profesora. Niech się gawiedź internetowa nie oburza na prezydenta, tylko się wstydzi za Jedwabne i już! – zdaje się mówić Sadurski. Wszyscy znamy to powiedzenie, że prawdziwego filozofa poznać, po tym jak kończy. A Sadurski zaczyna i w ogóle nie kończy – to o czym to świadczy?

Teza, że powinniśmy się wstydzić, skoro odczuwamy dumę, ma kiepskie uzasadnienie. Wcale nie lepsze niż stwierdzenie Komorowskiego, że naród jest sprawcą. No, ale Komorowskiemu trudno się dziwić, jemu teść napisał pracę magisterską w jedenaście dni. To może on o tym narodowym sprawcy w Jedwabnem dowiedział się także od teścia? To by wiele wyjaśniało w tej sprawie, a może nawet wszystko.

I jeszcze jedna kwestia względem tej gawiedzi – skoro prezydent Komorowski wiedzę o Radzie Bezpieczeństwa Narodowego czerpie z internetu, to on jest kto? Czy Wojciech Sadurski może to wyjaśnić? Gawiedź internetowa pragnie bowiem się upewnić, czy może być dumna, że wstydzi się razem z prezydentem.

http://www.rp.pl/artykul…

http://www.rp.pl/artykul…
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3675
Domyślny avatar

Hermenegilde Panzerfaust

13.07.2011 19:21

"Czy wiadome jest Wam, kto wstrzymał ekshumację zwłok pomordowanych Żydów w Jedwabnem? Na czyje polecenie działał ten późniejszy Prezydent Rzeczpospolitej? Czyżby bali się, że wykopią również rozwalony pomnik Lenina, który kazano tym, którzy go postawili i czcili nieść na swoich plecach w miejsce kaźni. Czyżby bali się, ze odkryją 100 % sprawstwo niemieckich bandytów? Jeszcze jedno na koniec....czy ten Pan wstrzymujący na rozkaz ekshumację też był Żydem?" http://niepoprawni.pl/bl…
Domyślny avatar

Sobiepan

13.07.2011 23:07

Bo ani my narod, cytuje Sadurskiego:"Narod jest abstrakcja, jest wyrazem milosci do historii i wspolnoty", ani wstydzic sie nie potrafimy, i jeszcze redaktor Zaremba sie teatralnie zasmuca! O gawiedzi internetowej nie wspomne, zrobil to Pan Seaman. Panie Sadurski, nie obchodzi mnie jakim i czyim abstraktem jest pan, ale naukowo pisac takie famazony i nonsensy, to sztuka! Na zamowienie . Wysokie zamowienie! Stad i na szybko , i konsekwencji brak! Bo jak zrozumiec taki cytat:"Nie o odpowiedzialnosc tu bowiem chodzi, nie o wine - ale o wstyd". Ale o co chodzi w tym zdaniu? Jesli dolozyc patetyczny apel z zakonczenia(na miare emocji cierpiacego mlodego Wertera!), znowu cytuje:"Jak mozna szczycic sie Janem Pawlem II, jesli nie jestesmy w stanie wstydzic sie z powodu Laudanskiego, czy Karolaka - mordercow z Jedwabnego?" Otoz wstyd za tych dwoch wymienionych ma zrodlo wczesnejsze, mianowicie od momentu, kiedy stali sie wspolpracownikami NKWD, a potem niemieckimi zandarmami. I jak to w propagandzie i artykulach na zamowienie, sterowanych przez tescia, dziadzia, pryncypala, po oczach! Autorytety w watpliwosc poddac, Polakow do kata i zawstydzic, bo jeszcze do kosciola chodza i jakies krzyze czcza, a sa przeciez tylko abstrakcja! Demagogia? Juz nawet nie. Dostosowanie teorii naukowych do potrzeb oglupienia 38 milionow obywateli, by nie zauwazyli, ze ich prezydentowi brak elementarnaj wiedzy, a doradcom rowniez! No, chyba, ze Komorowski tym razen solo wystapil w programie wlasnego autorstwa. I po zauwazeniu niestosownosci tegoz, podparto sie autorytetem. Niestety, wzieto Sadurskiego.I wyszlo jeszcze gorzej! "Przeciwienstwem dumy jest wstyd", mowi Sadurski. Panie Sadurski.Przeciwienstem dumy byla i pozostanie unizonosc!!!! Pan powinien sie wstydzic za ten artykul, ja jestem dumny, ze w Polsce zyje narod, nie abstrakty.I jesli pan dalej bedzie gral na falszywych strunach, to i temu narodowi cierpliwosc sie skonczy.Ostatnie zdanie tez na zamowienie- gawiedzi internetowej!
Seaman

Seaman

14.07.2011 09:32

Dodane przez Sobiepan w odpowiedzi na Zbiorowo na szafot!

"Otoz wstyd za tych dwoch wymienionych ma zrodlo wczesnejsze, mianowicie od momentu, kiedy stali sie wspolpracownikami NKWD, a potem niemieckimi zandarmami" Tu trafiłeś w sedno - oni uważają, że przynależność do NKWD to nie wstyd. Ba, jednają się z Putinem, który tę zbrodniczą hołotę gloryfikuje, a nawet jest jej spadkobiercą, dziedzicem i kustoszem pamięci. Elity III RP mają coraz mniej wspólnego z Polską. Pytanie, czy kiedykolwiek miały?! Pozdrawiam
Domyślny avatar

Dana

14.07.2011 00:17

czy może być dumna, że wstydzi się razem z prezydentem." To ja zapytam czy: "Gawiedź internetowa pragnie bowiem się upewnić, czy może być dumna, że wstydzi się" za obecnego rezydenta? Bo ja się wstydzę, choć wybrano go bez mojej woli.
Seaman

Seaman

14.07.2011 09:47

Dodane przez Dana w odpowiedzi na "Gawiedź internetowa pragnie bowiem się upewnić,

Ależ oni też się go wstydzą, stąd ta karkołomna gimnastyka Sadurskiego i innych. Ale "nec hercules...". Gajowy wymyka się wszelkim tłumaczeniom i usprawiedliwieniom. Defensorzy tylko się ośmieszają... Pozdrawiam
Domyślny avatar

ksena

14.07.2011 08:00

za bestialski mord na wsiach Koniuchy i Naliboki ?Czyżby w tym wypadku nie obowiązywała zasada odpowiedzialności zbiorowej ? I dlaczego taka zasłona milczenia ?
Seaman

Seaman

14.07.2011 09:49

Dodane przez ksena w odpowiedzi na a kto powinien sie wstydzić i przepraszać Polaków

To pytanie do Sadurskiego et consortes... Pozdrawiam
Domyślny avatar

cogito

14.07.2011 12:11

"Nie chciałbym rzucać fałszywych oskarżeń, ale powstaje w mojej głowie podejrzenie, iż działanie premiera Kaczyńskiego jest rodzajem zemsty na kibicach, którzy wprawdzie burd nie wywoływali, ale wielokrotnie wywieszali transparenty, krytykujące w niewybrednych słowach jego i jego rząd. Ale cóż, Jarosław Kaczyński nie rozumie także, na czym polega wolność słowa." "Nie przewidziałbym, że główna partia opozycyjna może stoczyć się tak nisko, żeby ustami swojego lidera basować temu motłochowi, tej agresywnej, bezwzględnej hołocie i podlizywać im się w desperackim poszukiwaniu dodatkowych głosów. To przerażające." Co łączy te dwie wypowiedzi- odpowiedź : wypowiadający czyli prof. Sadurski.( TOK FM mozna sprawdzić). Co je dzieli- no oczywiście czas wypowiedzi. To tak w "temacie" logiki filozofa i prawnika bodajże w jednym.Gdyby ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości co ma oznaczać bełkot Sadurskiego w sprawie Jedwabnego . Pozdrawiam logicznie myślących C.
Domyślny avatar

Sobiepan

14.07.2011 15:23

Dodane przez cogito w odpowiedzi na Logika faktów.

Caly jego artykul w Rzepie dowodzi pisania pod zamowienie, dlatego podejrzewam, ze wypowiedz lokatora Belwederu byla solo, przez "doradcow" skomponowana i dlatego ten falszywy ton! Naturalnie, ze nalezy wracac do tragicznych zdarzen.Oceniac postawy sprawcow. Ale wina jest tylko jedna. Po prostu-wina. Ani mniejsza, ani wieksza. A juz laczenie jej z moralnym aspektem, jakim jest poczucie wstydu powoduje relatywnosc winy, co jest w filozofii niedopuszczalna manipulacja! Znaczyloby to, ze im wiekszy wstyd tam wieksza wina! Bzdura, nie uwazasz? Wstyd jest odczuciem, wina orzeczeniem, przyznaniem sprawstwa. Jak Sadurski takie nonsensy wyklada, to rosna nam sedziowie formatu Jablonskiego! Mnie dreczy wrecz pytanie, kto im zalatwia te katedry? A z drugiej strony, dobrze, ze moje studia przypadly na inna epoke systemowa. Zla, ale profesorowie byli z klasa! Z przedwojennych inteligenckich rodow i mieli kregoslupy! Takich Sadurskich u mnie nie zaprasza sie na imieniny! A Ty, moj drogi cogito, tez wypowiadasz sie w imieniu"gawiedzi internetowej".I w dodatku masz racje! Moze kazdy z tych pseudouczonych najpierw powinien mowic do mikro, potem odsluchac , zreflektowac i ...wyrzucic do kosza! Byloby z korzyscia dla nauki o pschologii rozwojowej ! Pozdrawiam Cie serdecznie!
Domyślny avatar

cogito

14.07.2011 21:51

Dodane przez Sobiepan w odpowiedzi na Filozoficzny belkot! Dziekuje za dowody, cogito!

To jest sedno sprawy.Przecież to o to chodzi, żeby nam wmówić, ze to my jesteśmy winni i jako tacy mamy siedzieć cicho z durnym wyrazem gęby. Jako gawiedź internetowa jakoś trudno łapię te logikę wtłaczana mi na chama. Odporny taki jestem na te salonowe pokrzykiwania za to mogę się domyślać czemu to służy. W całej tej sprawie wmawia nam się, ze naród - jako całość ponosi winę. Może ktoś poda statystyki w tym zakresie. Czy to nie można aby uznać za kryminalny margines, który występuje w każdym społeczeństwie? Mamy przepraszać jako naród za śmierć Żydów, za wysiedlenie Niemców i za co jeszcze? No to możne pan minister Sikorski zacznie prężyć muskuły w stronę przyjaciół Moskali i Niemców, bo by było za co nas przepraszać. Mamy w rządzie samych historyków zatem Twoje pytanie o to kto im dal te katedry rozszerzyłbym o pytanie : a kto im dał dyplomy? Pozdrawiam serdecznie C.
Domyślny avatar

Sobiepan

15.07.2011 07:49

Dodane przez cogito w odpowiedzi na "Wstyd jest odczuciem, wina orzeczeniem".

Poniewaz wczoraj jeszcze dyskusja nad "artykulem"(za wysokie progi, panie Sadurski!), toczyla sie na roznych portalach, na portalu, ktory bardzo cenie , z Krakowa, www.Komitet Budowy Pomnika Smolenskiego.pl, pojawil sie w dziale Wiadomosci niezwykle informatywny, ale i emocjonalny artykul Aleksandra Szumanskiego pt."Blagalny Komorowski, Mazowiecki z rabinami w tle".Jesli wpadniesz tam, znajdzesz go, jest i wyrazem mojego gniewu! Pozdrawiam Cie serdecznie!
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,220
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności