Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Zanim ktoś napisze że Putin załatwił Nawalnego

smieciu, 16.02.2024
Niech się zastanowi i napisze też dlaczego miałby to zrobić.
Piszę to by uprzedzić ewentualnego typowego pudelka. Oczywiście i on może odpowiadać za śmierć Nawalnego. Tylko, jak można się domyślać, głównym, sugerowanym, motywem, który miałby popchnąć Putina do tej zbrodni jest przede wszystkim to że Putin to zło. Tylko on może odpowiadać za wszelkie polityczne morderstwa, które nieustannie mają miejsce w Rosji. Bo jak każdy wie, w szczególności w  Polsce, wszystkie zbrodnie są jego dziełem, roztrząsać więcej nie trzeba.

Przypomnę jednak znów sprawę Prigożyna. Każdy jest pewien że Putin wydał zlecenie. Tylko nikt właściwie nie tłumaczy dlaczego.
Dlaczego zniszczono Grupę Wagnera? Czyli naprawdę skuteczną, na tle innych rosyjskich, formację wojskową? Grupa Wagnera bardzo dobrze sobie radziła w Afryce. Tamtejsi przywódcy czy im się to podobało czy nie, liczyli się z nią. Nie mogli lekceważyć Putina co zresztą było widoczne w przypadku szczytów politycznych, spotkań polityków. O ile reszta świata, po wybuchu wojny na Ukrainie, raczej ignorowała i unikała Putina to afrykańscy politycy nie.
Śmierć Prigożyna zniszczyła dobrze działające mechanizmy, układy, zależności. Zginął nie tylko on przecież ale i inni kluczowe postacie tej Grupy. Nic śmierć Prigożyna nie dała Putinowi, który raczej powinien był go aresztować czy inaczej uziemić by dało się skutecznie przeprowadzić proces podmiany dowództwa. Zamiast improwizować z kiepskim skutkiem.
Tak pisałem od początku. Dodając także że tzw. bunt był przede wszystkim zachodnim wymysłem medialnym. Podczas kiedy w Rosji, nikt w niego nie uwierzył. Dlatego nikt Prigożyna nie poparł uważając ów bunt za prowokację, wykonywaną na rozkaz Putina właśnie. Prigożyn ze swojej strony też praktycznie nie atakował Putina i Kremla obarczając winą za niepowodzenia na ukraińskim froncie dowództwo wojskowe. Poza więc wątpliwym bardzo „buntem” nie stało się zupełnie nic wskazującego że Prigożyn przestał być jednym z najbardziej zaufanych ludzi Putina.

Podsumowując więc, Prigożyn zginął, stracił Putin.
Ale nie tylko Prigożyn. W Rosji taki polityczny trup ściele się ostatnio dość gęsto. Każdy postrzega to jako przejaw bezwzględności działania reżimu Putina. Tylko że wielu z tych ludzi było często głośnymi zwolennikami Putina. Ciekawym przykładem jest Igor Gorkin. Który odegrał kluczową rolę w zajmowaniu Donbasu, organizacji separatystycznej republiki. Miał też być zamieszany w zestrzelenie samolotu lotu MH17. Girkin to człowiek służb, pod opieką służb, który podobnie jak Prigożyn wykonał kawał solidnej, brudnej roboty dla Putina. By niecały miesiąc temu zostać skazanym na 4 lata więzienia. Gdzie krążą słuchy ma je opuścić ciesząc się, jak przed nim wielu innych, przywilejem walki w ramach Operacji Specjalnej. Z podobnym pewnie co inni efektem.
Czyli był sobie człowiek Putina, skuteczny, taki co dużo zorganizował, taki pod kontrolą służb. I który kończy gdzieś w piachu.

No więc Nawalny. Który w niczym przecież nie przeszkadzał Putinowi. Siedział gdzieś w Łagrach. Ale od czasu do czasu dawał znak życia komentarzami natury politycznej. Jakim sposobem? Albo Nawalny po prostu miał pozwolenie władz Kremla. Albo...
nie miał a i tak sobie twittował co oznaczałoby że władza Kremla daleko nie sięga.
Ta druga opcja oznacza wprost że pozycja Putina jest słaba. Owszem, tłumaczyłaby dlaczego Putin miałby chęć zabić Nawalnego ale z drugiej strony pokazywałaby że władza Putina jest jakaś strasznie niepewna, rozchwiana, skoro ktoś w Łagrze decyduje co Nawalny może a co nie. I że ten Nawalny w jakimś Łagrze jest tak groźny że trzeba go zabić.
Weźmy więc może opcję pierwszą. Siedzi sobie Nawalny w Łagrze pod kontrolą Putina. No i zostaje zabity. Co... znów uderza w Putina. Gdyż daje pretekst Światu Zachodniemu by się jakoś zjednoczył i może np. mocniej docisnął Rosję sankcjami itp. a wsparł Ukrainę.

Jednak jak się wydaje jest coś więcej. Wielu sobie tutaj pomyśli: Putin załatwił Nawalnego. No i co? Ot Putin zabił. Znów. Na świecie pokrzyczą. I zapomną. Tylko że tak jakoś, raptem kilka dni temu z tymże Putinem rozmawiał przykładowo T. Carlson. A w wywiadzie tym Putin kreował się na ofiarę dociskaną przez Zachód. A cały wywiad był zagrywką Republikanów by wzmocnić ich narrację polityczną przedstawiającą negatywnie wojnę na Ukrainę i samą postawę Ukrainy w szczególności. Czyli Republikanie zagrali Carlsonem...
A teraz ... czemu nie uznać że Biden i Demokraci Nawalnym?
Teraz to Biden i spóła mają w ręku dobrą medialną kartę. Dzięki której neutralizują wywiad Carlsona. A nawet więcej. Dzięki tej karcie Putin staje się hipokrytą i cynicznym kłamcą. Carlson wraz z Putinem lansowali tezę o tajnych ludkach z CIA, które chcą kolejnej brudnej wojny na którą nabiera się dziadek Biden.
A tu okazuje się, dzięki Nawalnemu, że dziadek Biden ma więcej rozumu niż Republikanie gdyż to oni nabierają się na ckliwe historyjki Putina!
Wojnę więc trzeba toczyć, bo jest słuszna, trzeba Putina zniszczyć.

A zatem? Dlaczego Putin? Miałby zabijać? Jeszcze przed chwilą Nawalny nie znaczył nic. A sam Putin był górą w gierce mającej przechylić poparcie światowej a w szczególności amerykańskiej opinii publicznej na swoją korzyść. A tu raz ciach i Nawalny odegrał swoją rolę, za pomocą której Putin jedynie stracił. Znów.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4842
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

16.02.2024 18:51

@szmaciuszki ze szkółki z Olgino tracą orientację. Gdyby Putin to przewidział to by nie uśmiercał Prigożyna 😎
smieciu

smieciu

16.02.2024 18:54

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na troll z Olgino

Bredzisz bez związku i sensu.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

16.02.2024 19:53

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na troll z Olgino

Twój pupil
 
https://niepoprawni.pl/sites/default/files/ilustracje-publiczny/hitler-putin-stalin_tweet.jpg
Specjalnie dla @kinder_anarchisty ;-)
smieciu

smieciu

16.02.2024 20:05

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Twój pupil

Żałosne. Piaskownica, pudelek, infantylne, osobiste docinki. Wyłazi głębia pisowskiej myśli. Dobrze że Tusk wziął się za oczyszczanie.
spike

spike

16.02.2024 19:10

-Ja, ja natürlich, "sralis mazgalis referendis duptis".
Musiałeś w życiu wiele świństw dokonać, że podpadłeś samu Stwórcy, który na początek rozum odbiera.
Polecam ci, byś zgłosił się do egzorcysty, może jeszcze masz szanse na wybaczenie.
Swoimi bredniami już sięgasz gwiazd, a to znaczy, że bardzo źle z tobą.
Merkel niewinna, Berlin niewinny, Niemcy to ofiary faszystów, Tusk to "mąż stanu, teraz Putin niewiniątko, posądzać go o jakiekolwiek zbrodnie jest niesprawiedliwe i niegodne.
Deutschland, Deutschland über alles, über alles in der Welt!
smieciu

smieciu

16.02.2024 19:15

Dodane przez spike w odpowiedzi na -Ja, ja natürlich, "sralis

Twój infantylny bełkot zgodny z planem, zaliczony, możesz odmówić paciorek i iść spać.
spike

spike

16.02.2024 19:41

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Twój infantylny bełkot zgodny

@smieciu zum Hundehütte.
:-)))))))))))))))))))))))))))))))
nonparel

nonparel

16.02.2024 19:22

Dał nam przykład Netanyahu jak zwyciężać mamy
tricolour

tricolour

16.02.2024 19:42

Nie, Putin nie zamordował. Zwyczajnie warunki w obozie są takie, że Nawalny sam se zdechł, tak jak reszta bardziej bezimienna.
spike

spike

16.02.2024 21:05

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie, Putin nie zamordował.

@tri
"Zwyczajnie warunki w obozie są takie ....."
w Auschwitz też były "normalne warunki", a jednak wielu więźniów przeżyło, z sowieckich łagrów też kilku przeżyło i wyszło, a ten był taki słabiutki biedaczek, że nie dal rady,
ech no i mamy kolejnego "jeźdźca wierzchem" :))))
sake3

sake2020

16.02.2024 21:28

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike.......Śmierć w kolonii karnej jest bezpiecznym wytłumaczeniem dla morderców.Można osiągnąc swój cel i jednocześnie udawać demokratę.Nikt bowiem nie będzie prowadził rzetelnego sledztwa.Ciekawe,czy żyją będący świadkami strażnicy więzienni pełniący dyżur na spacerze,
tricolour

tricolour

16.02.2024 22:24

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri

@spike
Zrobiłeś się tak bezdennie durny od wylizywania gówna z partyjnej dupy, że już nawet sarkazmu nie jesteś w stanie odczytać.
😁😁😁
sake3

sake2020

16.02.2024 20:24

Kolonia karna to nie sanatorium ani wczasy i wielu nie przetrzymuje warunków tam panujących.Tak mogło być w przypadku Nawalnego.Nie oznacza to,że morderstwo  rozłożone w czasie '' nie mogło mieć miejsca.Obliczone na dłużej oddala wszelkie podejrzenia.Oczywiście sekcja nic nie wskaże.albo jakąś przewlekłą wcześniej nie zdiagnozowaną chorobę.Są tu jednak dwie zagadki.Dlaczego komunikat do mediów o smierci Nawalnego podano już w dwie minuty po ,,utracie'' przytomności? Jak w tak krótkim czasie mógł się zmieścić przyjazd karetki,badania ,reanimacja i zgon? Zastanawiające i podejrzane. Oczywiście za morderstwem może stać Putin ale też może to być przeciwnik Putina w walce o władzę.Putin bowiem chce uchodzić za demokratę .Nie wiadomo czy smierć Nawalnego byłaby mu akurat teraz na rekę Ławrow w jego imieniu przedstawia w piątek warunki zakończenia wojny na Ukrainie twierdząc że Rosja jest gotowa na polityczne i dyplomatyczne rozwiązania konfliktu..a więc stwarza klmat do negocjacji.Nawalnemu stworzono warunki do powolnego umierania poprzez trudne warunki ,brak dostępu do lekarzy ,karcery,utrudnione kontakty z rodzina i obrońcami czy zachowanie służb więziennych..
smieciu

smieciu

16.02.2024 20:46

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Kolonia karna to nie

Tak. W sumie tak.
Jeśli przykładowo można potwierdzić że „Dlaczego komunikat do mediów o smierci Nawalnego podano już w dwie minuty po ,,utracie'' przytomności?” to ciężko zakładać naturalny zgon.
Jak w tak krótkim czasie mógł się zmieścić przyjazd karetki,badania ,reanimacja i zgon?
Też ma swoje znaczenie ze względu na dość oczywisty bezsens. W sensie oczywistej wrzutki medialnej, nieprawdziwej.
Nawalnemu stworzono warunki do powolnego umierania poprzez trudne warunki ,brak dostępu do lekarzy ,karcery,utrudnione kontakty z rodzina i obrońcami czy zachowanie służb więziennych.
Jednak z tego co mówią, pokazują, Nawalny ostatnio nie wyglądał na umierającego, wręcz przeciwnie.
Ogólnie Nawalny i jego historia jest zbyt odjechana by brać ją tak jak ją przedstawiają. Mamy uwierzyć że człowiek, którego chciał otruć Putin ot tak sobie wraca do kraju? Wielu uciekło z Rosji bez takich zachęt i nie zamierza wracać. A tu Nawalny otwarcie występuje przeciw Putinowi, oskarża go o próbę zabójstwa, po czym wraca. Trafia następnie do łagru skąd utrzymuje kontakt ze światem przekazując swoje przemyślenia polityczne. To się nie trzyma kupy. Trudno uwierzyć że Nawalny nie był jakąś grą służb. Której ostatecznie stał się ofiarą.
Z tymże, jak mówiła jego żona, powiedziano nam że umarł. A czy naprawdę umarł?
Mimo wszystko ten akurat aspekt nie jest nadmiernie istotny. Dla świata umarł, został zabity, co ma swoje medialne i nie tylko konsekwencje.
spike

spike

16.02.2024 21:34

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Kolonia karna to nie

@sake
Nie wiem jakie znaczenie ma dla Polski i reszty świata Nawalny, ale będą z niego robić bohatera bo był przeciwnikiem Putina, podobnie jak Niemcy z Stauffenberga zrobili bohatera, tylko dlatego że brał udział w zamachu na Hitlera, a prawda jest taka, że to też był zbrodniarz niemiecki, wcale mu o dobro Niemiec nie chodziło, a tylko i wyłącznie o przejęcie władzy i dalsze kontynuowanie ludobójstwa.
r102

r102

17.02.2024 07:12

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Kolonia karna to nie

Z tym czasem może jest jakieś banalne wytłumaczenie - np strefa czasowa ?
Czyli np umarł o 12 czasu obozowego -  a komunikat podano o 12:02 czasu moskiewskiego kiedy w obozie była już np 13:02 ?
Ryan

Ryan

16.02.2024 21:07

Rudzielec mówi, że nie wybaczy śmierci Nawalnego, ale Smoleńsk wybaczył błyskawicznie
Wkurwia mnie ta hipokryzja tuskoidalnych POjebow. Żałują jednego ruskiego, którego wykończył inny ruski bandyta. Knucie rudego kundla z ruskim bandytą im nie przeszkadzało? Śmierć 96 Polaków z ręki ruskiego bandyty też nie?
Czy Tusk kiedykolwiek wspominał o zbrodniarzu Putinie?
Hipokryzja
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

16.02.2024 23:01

Dla porównania podaję link do tłumaczenia jednego z wpisów na portalu KONT na temat śmierci A. Nawalnego Dobrze poczytać komentarze...
Są mniej więcej w stylu "zaoszczędziliśmy jedną kulę dla Chochłów" (tzn Ukraińców).
Bardzo podobne do wpisu @smieciu, nie da się ukryć.
Marek Michalski

Marek Michalski

17.02.2024 09:53

Trzeba więcej wyrozumiałości dla kierownictwa politycznego Rosji. Nie tylko w cywilizacji turańskiej ucina się głowy i likwiduje potencjalne zagrożenia. Historia USA to historia zamachów na prezydentów i kandydatów na ten urząd.
smieciu

smieciu

17.02.2024 12:35

Takie tam:
Julia Nawalna była uczestniczką rozpoczętej w piątek Monachijskiej Konferencji Bezpieczeństwa. Do wystąpienia szykowała się od jakiegoś czasu, a jeszcze dzień wcześniej, optymistycznie zakładała, że być może uda jej się skontaktować nawet z mężem.
Z jakiegoś powodu już wcześniej zaplanowano pojawienie się Nawalnej na tej Konferencji. Miało być ckliwie, a wyszło dramatycznie, bo akurat tak się złożyło że przed jej wystąpieniem świat dowiedział się o śmierci jej męża.
A uczestnicy Konferencji dostali wyrazisty przekaz.
Z drugiej strony, za oceanem historia ta nie powstrzymała Kongresmenów przed udaniem się wczoraj na przerwę zimową. Zostawiając całkiem długą listę spraw do załatwienia. Gdy wrócą będą z kolei mieć 3 dni by odblokować kasę potrzebną do działania rządu USA.
Niby ten problem pojawia się od czasu do czasu. Zawsze rozwiązany prędzej czy później.
Ale rzeczy coraz bardziej się kumulują.
spike

spike

17.02.2024 12:49

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Takie tam:

@smieciu
"pojawienie się Nawalnej na tej Konferencji. Miało być ckliwie, a wyszło dramatycznie...."
"Sralis mazgalis referendis duptis"
mąż kobieciny uwięziony w łagrach,  miała mieć "ckliwy" występ", pewnie by promieniała z radości!
Ty to masz już tak zryty móżdżek, że sam nie rozumiesz co bazgrzesz.
zum Hundehütte
Es

Es

17.02.2024 13:01

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Takie tam:

Z tej to przypowiastki wysuwasz jaki wniosek?
Bo inni z podobnej kiedys wyciągnęli wniosek ,ze dla politycznej kariery brat zamordował brata i prawie setkę innych przypadkowych współpasażerów.
smieciu

smieciu

17.02.2024 18:07

Dodane przez Es w odpowiedzi na Z tej to przypowiastki

@Es Wnioski powinny być dla każdego oczywiste. Rzeczy nie dzieją się przypadkiem. Nie słyszy się żeby pani Nawalna brała udział w tego typu imprezach a jednak z jakiegoś powodu dostała zaproszenie i miała wystąpić. Każdy oczekiwał ckliwej historyjki ale jak się okazało plan był większy.
Tak jak piszę (i sake ;) ) to nie trzyma się kupy zakładając że Putin zlecił morderstwo. W najgłupszym momencie. Za to doskonale trzyma się kupy jeśli te działania są wymierzone przeciw niemu.
Z tej historyjki wynika że gra jest ostra. Czyli  że stawka jest wysoka i ciągle podbijana. Czyli że żeby pozostać w grze trzeba będzie wyciągać więcej i więcej.
Warto być może także zauważyć że zbiega się to morderstwo z protestami na Węgrzech. Daje ono paliwa przeciwnikom Orbana.
Tracą mocno ci, którzy mniej lub bardziej popierali Putina (ściślej - nie popierali wojny). Tracą wizerunkowo, tracą argumenty. Ale i tak nie zamierzają ustąpić.
Kluczowe będą wydarzenia w USA. Kiedy Kongres wróci do pracy, Ukrainę i tak zepchną na dalszy plan bo najpilniejsze będzie uniknięcie finansowego paraliżu rządowego. Szykuje się wyraźnie dalszy ciąg wymiany ciosów.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

17.02.2024 18:41

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na @Es Wnioski powinny być dla

Jeśli Nawalny faktycznie nie żyje (a to wcale nie jest takie pewne, jak wszystko w Rosji), i jeśli został zamordowany, to właśnie celowo przez Putina dokładnie w takim momencie jaki chciał Putin. Po prostu Putin i ci co z nim rządzą pokazali co potrafią.
I to nie jest najgłupszy moment, lecz jeden z lepszych, ze względu na konferencję w której przemawiał Zełeński i żona Nawalnego. Kto tego nie rozumie jest albo ruskim trollem, albo idiotą.
smieciu

smieciu

17.02.2024 18:45

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Jeśli Nawalny faktycznie nie

@Alina nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale kiedy się pisze że to jeden z lepszych momentów to należy wyjaśnić dlaczego. Bez tego jest to jedynie zwykłe twoje widzimisię, fantazja bez niczego na poparcie.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
smieciu
Nazwa bloga:
Anarchia czyli Świadomość

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 194
Liczba wyświetleń: 1,207,400
Liczba komentarzy: 4,461

Ostatnie wpisy blogera

  • Tak ode mnie trochę o wyborach, Nawrockim i Ukrainie
  • To kim są ci agenci i popychadła o których pisałem?
  • Wraz z wzrostem ciśnienia agentury wyłażą na wierzch stadami

Moje ostatnie komentarze

  • Jedyne co ten wpis pokazał to że autor jest trollem memowym. Na temat zdjęcia właściwie nic nie wiadomo. Kiedy zrobione. Może jest z przed 4 lat? Jest to jakaś tandetna o wyjątkowo małym zasięgu…
  • „Reakcja władzy i jej mediów? Jednoznaczna. Wyśmiewanie, olewanie, kpiny, ataki. Wyzwiska- w tym uderzenie w tych, którzy o tym mówili, w Starostę Powiatu Garwolińskiego.Rzecznik MSWiA nawet…
  • Autor z każdym tekstem przebija swój sufit pisowskiego nawiedzenia... Parodia, groteska, kompletny odlot. Wydawałoby się niemożliwe że można mieć mózg, być dorosłym człowiekiem i pisać tak żenujące…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PiS giął kark przed UE
  • Kukiz a Morawiecki. Wielki czy mały spisek?
  • A może, przy okazji, wróćmy do Smoleńska?

Ostatnio komentowane

  • keram, Apel do wyborców Polonii w zachodniej Europie ! Odpierdolcie się wreszcie od Polski !!!  
  • spike, Sądzę, że Prezydent Nawrocki odda hołd pomordowanym, tym bardziej, że jako prezes IPNu walczył o pozwolenie ekshumacji ofiar na Ukrainie. Ciekawi mnie czy się odważy na ekshumacje ofiar w Jedwabnem,…
  • Jabe, Bez partii pana Nawrockiego by nie było. Łaska pre­zesa jest jedynym po­wodem jego byt­ności w polityce.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności