Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Czy "elektryki" zostaną zabronione?

Alina@Warszawa, 17.04.2023
Na stronie prof. Dakowskiego ukazał się wpis https://dakowski.pl/wars…;

Dziwna ta wieść o wybuchu elektryka, w 2020 roku! Nie słyszałam, że w Warszawie na Górczewskiej doszło do takiego wybuchu.
Znalazłam tu https://www.rdc.pl/publi…, że ludzie wciąż nie mogą wrócić do swoich mieszkań, bo nie ma pieniędzy na remont. Dziwne. Przecież powinno to zapewnić OC samochodu. Ale podejrzewam, że ubezpieczyciel będzie robił wszystko, żeby oddalić roszczenia.
https://wawainfo.pl/poza…;
I chyba mu się udało, bo znalazłam inną przyczynę pożaru: zwarcie instalacji elektrycznej budynku https://elektrowoz.pl/au…;
Sprawa jest przełomowa, bo gdyby okazało się, że to samochód elektryczny spowodował pożar, to organy państwa, straż pożarna, musiałby wprowadzić zakaz wjazdu takich wozów do garażów - wszystkich! Producenci takich pojazdów musieliby pokryć koszty wszystkich szkód jakie powoduje samozapłon akumulatorów. Oraz np. wyremontować budynek Górczewska 181/110. Posypałby się przed kolejnymi wyborami cały sztandarowy program PiS-u dotyczący produkcji samochodów elektrycznych. No chyba, żeby to wykorzystali do uzasadnienia niepowodzenia tego programu.
Co tu jest prawdą? Samozapłon, czy zwarcie? Jako inżynier nie spotkałam się ze zwarciem instalacji elektrycznej w nowym budynku. Poza tym żadnemu zwarciu nie towarzyszy wybuch! Po zwarciu następuje najczęściej nagły zanik napięcia, bo działają zabezpieczenia. Poza tym w takich garażach są czujki dymu, instalacje tryskaczowe, alarmowe.
Nie wiem czy wybuch hulajnogi w składziku byłby słyszany i czy spowodowałby zapalenie się 50 samochodów? Jakie są wyniki śledztwa prokuratorskiego? Przy współczesnej technice, określenie przyczyny tego pożaru nie powinno trwać tak długo!
Ten przypadek, jak i inne samozapłony pojazdów elektrycznych powinny doprowadzić nasze władze do wniosku, że do czasu wynalezienia bezpiecznych akumulatorów, produkcja samochodów elektrycznych powinna być zabroniona.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7003
u2

u2

17.04.2023 18:11

zakaz wjazdu takich wozów do garażów - wszystkich!
Elektryczne pojazdy mają zakaz wjazdu n.p. na promy. Wiadomo dlaczego.
Moim skromnym zdaniem pojazdy elektryczne nie są przyszłością motoryzacji. Potrzeba mnóstwo litu na zaspokojenie potrzeb, wytworzenie elektryka zostawia ogromny ślad węglowy, który nie rekompensuje się podczas eksploatacji, istnieje problem z utylizacją akumulatorów. To ślepy zaułek. Przynajmniej dla samochodów osobowych.
Chatar Leon

chatar Leon

17.04.2023 18:24

"Sprawa jest przełomowa, bo gdyby okazało się, że to samochód elektryczny spowodował pożar, to organy państwa, straż pożarna, musiałby wprowadzić zakaz wjazdu takich wozów do garażów - wszystkich! Producenci takich pojazdów musieliby pokryć koszty wszystkich szkód jakie powoduje samozapłon akumulatorów. Oraz np. wyremontować budynek Górczewska 181/110."
Niestety, to tak nie działa. Nie żyjemy w świecie idealnym.
O dawna wiadomo, że ugaszenie pożaru elektryka jest bardzo trudne, wiele było takich wypadków. Ale ogłupione społeczeństwo kupi utopię "ekologicznych elektryków", tak samo jak kupi jedzenie robali i jak kupiło "pandemię" rozdmuchaną z jednego z wielu wirusów układu oddechowego i jak kupiło "ocieplenie klimatu" i "zeroemisyjność budynków".
I nikt nie beknie za żaden z tych przekrętów!
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

17.04.2023 20:45

Wnioski można sobie wyciągać, ale:
polityka handlowa należy do wyłącznych kompetencji UE, a zatem działania jednostronne są niedopuszczalne ;-)
spike

spike

17.04.2023 21:37

Tak elektryki są niebezpieczne, czasami przebija się informacja i samozapłonie akumulatora, a jego ugaszenie raczej niemożliwe, były też powodem katastrofy lotniczej, teraz są przewożone w specjalnych kontenerach. Podobnie ma się sprawa z samochodami na gaz, są pewne zakazy, chyba nie mogą parkować w podziemnych garażach, bo też było wiele pożarów i wybuchów butli i gazu.
Jakby nie świrowanie z ekologią, a podejście racjonalne, to paliwem napędowym powinien być gaz, wodór odrzucam, potem alkohol, ich spaliny są jak ludzkie czy podobne, CO2 i H2O, czyli to co ulega naturalnemu recyklingowi, przyroda wchłania, praktycznie nie ma nic cięższego, co powoduje raka itp. choroby.
Widać jak na dłoni, że tu chodzi tylko i wyłącznie o szybką kasę, bo pewne jest, że ten pomysł elektryfikacji komunikacji to załamanie gospodarki, już są zwolnienia, a są planowane następne, a że to pęknie, widzimy, że są "równi i równiejsi", którzy mogą korzystać z dobrodziejstw napędu na paliwa płynne, wystarczy być bogatym, mieć drogi samochód, odrzutowiec i do tego być w jakimś ekologicznej organizacji, jak powiedział B.Gates, główny sponsor ekoterroryzmu. który dalej będzie latał odrzutowcem do domu i pracy, jego to nie dotyczy, nie pomijając naszych opozycyjnych polityków, co to mają tysiące wylatanych godzin, a wyborcom każą  jeść szczaw, mirabelki a obecnie robale, niedługo pewnie watę, jak to robią niektóre modelki.
u2

u2

17.04.2023 22:42

Dodane przez spike w odpowiedzi na Tak elektryki są

Gates, główny sponsor ekoterroryzmu
Aby na pewno ? Już czytałem kilka razy na NB oskarżenia Billa Gatesa o plany eugeniczne i aborcyjne, teraz doszło oskarżenie o ekoterroryzm.
spike

spike

17.04.2023 23:33

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Gates, główny sponsor

Na jakimś portalu czytałem z nim wywiad, w kwestii aborcji czy eugeniki, nikt by się pytał o latanie samolotami i skażeniu spalinami.
Tacy bogacze jak on, z nudów zajmują się różnymi absurdami, jak choćby przeniesieniem ludzkiej świadomości do komputera, pewnie oglądał filmy o tej tematyce, tylko że one źle się kończą, a chyba pierwszym był dość już stary film Saturn II, też się tragicznie kończy.
u2

u2

18.04.2023 00:21

Dodane przez spike w odpowiedzi na Na jakimś portalu czytałem z

Na jakimś portalu czytałem z nim wywiad, w kwestii aborcji czy eugeniki
Na jakim ? I co mówił ? Ja oglądałem film na Netflix o Blllu Gatesie i żadne z tez mu przypisywanych na NB o eugenice czy aborcji, ani ekoterroryzmie, nie znalazły tam potwierdzenia. Łatwo znaleźć ten film i zobaczyć czym tak naprawdę Bill Gates się zajmuje zawodowo.
https://www.youtube.com/…
W głowie Billa Gatesa | Oficjalny zwiastun | Netflix
jazgdyni

jazgdyni

17.04.2023 23:53

@Alina@Warszawa
Witam Pani Inżynier
Cieszy mnie to zawodowe wsparcie, na dodatek płci pięknej.
Śledzę rozwój aut elektrycznych. Podziwiam Elona Muska. A od dawna zajmuję się magazynowaniem energii, nie tylko elektrycznej. Lecz oczywiście w centrum są te, które nazywamy akumulatorami, albo bateriami.
Stosowane jako zasilanie w samochodach elektrycznych baterie ogniw litowo - jonowych (Li-Ion) mają dosyć parszywy charakter. W pewnych sytuacjach rozpoczyna się w nich, zazwyczaj na skutek podgrzania, proces znany w fizyce, na świecie nazywany Thermal runaway - ucieczka termiczna. To w pewnym rodzaju naturalne dodatnie sprzężenie zwrotne: to proces, który jest przyspieszany przez podwyższoną temperaturę, z kolei uwalniając energię, która dodatkowo zwiększa temperaturę, aż w końcu dochodzi do pożaru i reakcji łąńcuchowej wszystkich ogniw w baterii. A pojedynczych cel w o nominalnym napięciu 3,2V, jest w samochodzie około 2000. Proszę sobie wyobrazić, jak jadąc takim autem, nagle zaczynamy czuć pod nogami włączony piecyk. Wiadomo, że wszystkie akumulatory grzeją się w trakcie ładowania. Więc wtedy jest najbardziej niebezpieczny moment. Wszędzie już wiele podziemnych parkingów i garaży wprowadziły zakaz parkowania elektrycznych aut.
Ciągle powtarzam, choć baranki ciągle się Chinami straszą, że Chińczycy produkują lipę. Niedawno na YT obejrzałem film o pożarach i eksplozjach chińskiego luksusowego, 'flagowego' elektryka EV. Miał on podbić cały świat. Proszę popatrzyć, jak ładnie się pali: https://youtu.be/yOA7qKMcjcE
Gdy serwisowałem podwodną baterię litową, wyciągniętą z dna morskiego, instrukcja na pierwszej stronie, tłustym drukiem nakazywała, bym wszystkich ludzi odsunął min. na 20 metrów.
Normalnie blok akumulatorowy w aucie chłodzi się wentylatorem. Ale co z tego, gdy Chińczycy niechlujnie polutowali, albo uszkodzili powłoki, lub jakieś inne ich dziadostwo.
Napisałem artykuł o nadziei w bateriach diamentowo - jądrowych, których nie trzeba ładować. Już je Musk łyknął i pewnie wkrótce litowe znikną. Poczekamy - zobaczymy.
pozdrawiam
spike

spike

18.04.2023 10:00

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Alina@Warszawa

"W pewnych sytuacjach rozpoczyna się w nich, zazwyczaj na skutek podgrzania, proces znany w fizyce, na świecie nazywany Thermal runaway - ucieczka termiczna. "
-to jest ciekawe, bo skąd się bierze to "podgrzanie", które jest skutkiem, a co przyczyną ?
baterie Litowe są bateriami chemicznymi, więc coś w nich musi być "słabym ogniwem", że zachodzi jakiś proces chemiczny, a ten wyzwala ciepło, a jak jest reakcja chemiczna do tego w podwyższonej temp. to zaczyna obowiązywać prawo van't Hoffa, co 10 st.C, szybkość tej reakcji wzrasta od 2 do 4 razy!
następuje coś w rodzaju reakcji łańcuchowej, podobnie się dzieje w innych procesach chemicznych, jak choćby mat.wyb.
Każda bateria ma coś w rodzaju proces samorozładowania, zależy on od wielu czynników, głównie od stosowanych tam izolatorów, nie znam się na tych bateriach, więc na tym skończę.
Mam piecyk gazowy, który jest zasilany 2 bateriami R20, starczają tak od roku do dwóch, nie są tanie, ja je zastąpiłem 4 bateriami AA Eneloop, w których ograniczono proces samorozładowania, pracują w piecyku już 4 rok bez ładowania, muszę z ciekawości je pomierzyć. 
Zastosowałem je także w latarkach na akumulatory, używanych sporadycznie, wymieniłem NiCd ,na Eneloop, świetnie się sprawdzają, często jak chciałem coś oświetlić, to wymagały ładowanie, teraz jestem szczęśliwy :))))
Widać zastosowano tam jakieś solidne izolatory.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

20.04.2023 00:40

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Alina@Warszawa

[23:53] - jazgdyni
Też się cieszę, że nie wszyscy są "humanistami". 
Film z palących się chińskich "elektryków" - świetny. Rozpuściłam natychmiast po obejrzeniu. Przerażająca jest cisza o tych przypadkach, a przecież już drugi powinien zatrzymać całą produkcję takich pojazdów, bo samochody elektryczne nie tylko nie spełniają żadnych norm bezpieczeństwa, to jeszcze stanowią wielkie zagrożenie dla ludzi i konstrukcji budowlanych, całego otoczenia, a szczególnie DLA ŚRODOWISKA I KLIMATU!
Zbyszek_S

Zbyszek

18.04.2023 08:51

Człowiek z natury rzeczy jest leniwy. To zaleta. Chodzi o osiągnięcie niezbędnych efektów, JAK NAJMNIEJSZYM NAKŁADEM. Pracy, zasobów, energii itd. Jeżeli potrafi osiągnąć to samo, niższym kosztem, to znaczy, że tym samym zasobem (sił, energii, czasu, zasobów) jest w stanie wytworzyć WIĘCEJ. I to jest mechanizm postępu.
Przymusowe wprowadzanie przez władzę rozwiązań, które polegają na tym, że do osiągnięcia, wytworzenia czegoś, posiadania czegoś, trzeba WIĘCEJ zasobów, jest procesem decywilizacyjnym, cofającym rozwój. Gdyby samochód elektryczny był EFEKTYWNIEJSZY od spalinowego, to nie trzeba by przymusu ani zachęt, do jego produkcji i kupowania. Ale chyba tak nie jest, te samochody nie są tańsze w produkcji, nie wiem czy są tańsze w eksploatacji, zarówno bieżącej jak i wieloletniej, są mniej efektywne w zapewnianiu zdolności do podróży właścicielom. Sam proces ich wdrożenia wymaga inwestycji w źródła wytwarzania energii elektrycznej i w infrastrukturę jej dostarczania, za którą to inwestycję zapłacą i płacą ludzie, ona ich obciąża, bo nie może być inaczej.
Na dziś jedynym argumentem uzasadniającym wprowadzania ich, wydaje się herrendalny argument, że poprzez ich wprowadzenie skorygujemy klimat Ziemi, na lepszy niż byłby bez tej hipotetycznej korekty. Są to tezy kompletnie - mówiąc potocznie - z czapy i tylko powszechny terroryzm polityczno-medialny powoduje, że większość osób odgrywających role polityków siedzi cicho i wykonuje polecenia, większość osób mających głos w przestrzeni publicznej - to samo.
To jakiś wrogi skok na cywilizację, udane cofanie ludzi w rozwoju.
Sam samochód elektryczny może być okej, w momencie, gdy po prostu, bez subsudiów i korygowania nim klimatu Ziemi, będzie efektywniejszy od spalinowego. Wtedy wszyscy go bedą chcieli. A że się pali "jak złoto", to dodatkowy argument, kłopotliwy przy parkowaniu w zbiorczych garażach.
Darek65

Darek

18.04.2023 12:18

A tu, pod linkiem, ciekawostka.... https://40ton.net/nowa-n…
Czesław2

Czesław2

29.08.2023 08:25

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na A tu, pod linkiem,

@Darek66 dwie tony baterii. Już tylko to powinno dyskwalifikować takie coś. Producenci nie podają masy własnej tych hulajnóg.
Prawnie ten problem rozwiązano, oczywiście media mordę w kubeł. Tylko niepoprawna RP podała zmianę prawa.
https://moto.rp.pl/na-pr…
Jak więc widać, Morawiecki idzie na całość. Oczywiście, pod stołem.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

19.04.2023 15:19

O ekonomicznej i technicznej stronie zapewnienia samochodom elektrycznym prądu do ładowania mówią filmy śp. mgr inż. Marka Zadrożniaka, który niestety nie może już brać udziału w tej dyskusji: 
"Ś.p. inż. Marek Zadrożniak: Kto stoi za likwidacją polskiej energetyki " 
https://www.youtube.com/…;
"Śp. Marek Zadrożniak miał rację! Przypominamy jego słowa: Dlaczego CENY PRĄDU rosną jak szalone?" 
https://www.youtube.com/…
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

28.04.2023 15:23

Warszawska Straż Pożarna śledzi nasze wpisy i komentarze! Właśnie z przeglądu mediów dowiaduję się, że Warszawianka Wodny park zakazał wjazdu na parking podziemny samochodom elektrycznym i LPG:
https://banbye.com/watch…
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

19.06.2023 19:03

Postęp „zielonego ładu”: W Sztokholmie trzy domy doszczętnie spłonęły od „elektryka”
(...) Trzy domy w zabudowie szeregowej doszczętnie spłonęły po tym, jak zapalił się samochód elektryczny. Auto stało przy jednym ze środkowych domów. Akcję gaśniczą utrudniał wiatr, przez pewien czas istniało też zagrożenie dla pobliskiej stacji benzynowej. Ogień pojawił się w sobotnie popołudnie w jednej z dzielnic Sztokholmu. (...) 
Pytanie, które trzeba postawić brzmi: DLACZEGO ELEKTRYKI NIE ZOSTAŁY JESZCZE ZABRONIONE? Albo nie zostały określone wymagania w jakich odległościach na zewnątrz od ścian budynków mogą parkować i być ładowane?
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

20.06.2023 22:40

Można byłoby skomentować kolejny przypadek pożaru wywołanego przez akumulatory pojazdów elektrycznych - "O! znowu ładny kwiatek", gdyby nie tragiczne konsekwencje takiego zdarzenia.
USA: Cztery ofiary śmiertelne pożaru w nowojorskim sklepie z rowerami elektrycznymi - kopiuję cały tekst, jako ostrzeżenie przed śmiertelnym niebezpieczeństwem: 
We wtorek w Nowym Jorku zginęły cztery osoby, a kilka doznało obrażeń w wyniku pożaru w sklepie z rowerami elektrycznymi. Ogień rozprzestrzenił się na mieszkania na wyższych piętrach. Władze łączą to z eksplozją akumulatorów litowo-jonowych.
AP wyszczególniła, że zginęło dwóch mężczyzn i dwie kobiety. Dwie inne hospitalizowano w stanie krytycznym. Niewielkie obrażenia odniósł strażak.
Pożar rozgorzał po północy na parterze 5-piętrowego domu w dzielnicy Chinatown, w sklepie HQ E-Bike Repair. W minionym roku wykryto tam przypadki naruszenia bezpieczeństwa. Dotyczyły przechowywania i ładowania akumulatorów.
Komisarz straży pożarnej Laura Kavanagh oznajmiła, że w mieście doszło dotąd w tym roku do ponad 100 pożarów i 13 zgonów związanych z eksplozjami baterii.
Jej zdaniem wtorkowy pożar spowodowały baterie litowo-jonowe, mogące się przegrzać podczas ładowania i eksplodować. Dokładna przyczyna jest badana.
Szef straży pożarnej Daniel Flynn zwrócił uwagę, że sklep skontrolowany w sierpniu ubiegłego roku ukarano grzywną w wysokości 1600 dolarów za naruszenia bezpieczeństwa związanego z ładowaniem akumulatorów.
Właściciel mówił AP, że przed wyjściem w poniedziałek dokonał rutynowej kontroli sklepu. Zaprzeczył jakoby jakiekolwiek baterie do rowerów elektrycznych były ładowane.
W kwietniu w dzielnicy Queens dwoje dzieci zginęło w pożarze wywołanym wybuchem baterii roweru elektrycznego. W listopadzie wadliwy akumulator roweru spowodował ogień na Manhattanie. Rany odniosło blisko 40 osób.
W ubiegłym roku na tym tle w mieście było prawie 200 pożarów i sześć zgonów, w tym 8-letniej dziewczynki.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

28.07.2023 11:47

Otwieram komputer, a tu hiobowe wieści: "Holandia: Na płonącym statku niemal 500, a nie 25 elektrycznych aut"
(...) Strach podsycają najnowsze doniesienia. Agencja ANP podała, że płonie wielokrotnie więcej, bo 498, a nie jak pierwotnie mówiono 25, samochodów elektrycznych. 
To istotna informacja, gdyż palące się akumulatory są trudne do ugaszenia.
W świecie firm spedycyjnych od pewnego czasu istnieją duże obawy dotyczące transportu samochodów elektrycznych na statkach towarowych. Stowarzyszenia branżowe wzywają do międzynarodowego zaostrzenia przepisów ze względu na ryzyko niekontrolowanych pożarów
.(...)
Dobrze jest siedzieć w domu i nie brać udziału w akcji gaśniczej, czy już ratunkowej. Ludzie, którzy tam muszą być są w bezpośrednim zagrożeniu życia. 
Jesteśmy oto świadkami końca epoki samochodów elektrycznych, bo po tej katastrofie chyba najbardziej zakuci zwolennicy aut elektrycznych powinni wyjść z elektrycznego amoku! A jeśli nie zwolennicy - to przynajmniej ubezpieczyciele, którzy mogą przestać ubezpieczać statki przewożące samochody elektryczne, i same elektryki. 
Ja tylko się dziwię, że po warszawskim przypadku z Górczewskiej 181 dokładnie zamilczanym w mediach, odpowiadające za bezpieczeństwo techniczne urzędy, np. UDT, nie zabroniły jeszcze stosowania samochodów elektrycznych w Polsce ....

Mądry człowiek, kiedy widzi, że idzie błędną drogą, albo pomysł (np. produkcji sam. elektrycznych) okazał się niebezpieczny, natychmiast zmienia trasę i porzuca zły pomysł! Tak się zawsze rozwijała technika. Nie da się uchwalić bezpieczeństwa płonących akumulatorów za pomocą "Fit for 55"! Ludzkość musi jeszcze poczekać na bezpieczne akumulatory i zapomnieć na razie o samochodach elektrycznych. Pamiętam przepisy jakie trzeba było spełnić w ładowniach akumulatorów (tych starych) - bardzo silna wentylacja, strop pomieszczenia musiał być tak ukształtowany, żeby nigdzie nie mógł się zbierać wodór, bo ten ma zdolność samozapłonu i wybuchu. 
Jakie wielkie siły (czytaj czyje pieniądze) powodują ślepotę mediów, polityków i urzędów?
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

28.08.2023 21:23

Skoro pojawiają się takie teksty: "Cyrk z elektrycznymi samochodami dobiega końca?" to jest jakaś nadzieja, że cyrk się skończy.
Nadzieja w wyborach, jeśli nowe władze państw europejskich będą miały moc skończyć to szaleństwo, elektryczny ślepy zaułek. Jednak pewności nie ma, czy nowi politycy będą mieli na tyle faberge, żeby sprzeciwić się magnatom, którzy wpakowali górę forsy w ową "ekologiczną" technologię. 
Ale my, swoimi decyzjami możemy doprowadzić oszustów do bankructwa, co daj Boże jak najszybciej.
Potem tak jak poradzimy sobie z wyeliminowaniem samochodów elektrycznych, wyeliminujemy wszystkie zbrodnicze leki i szczepionki ....
Czesław2

Czesław2

28.08.2023 21:44

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Skoro pojawiają się takie

Zapomniała Pani, że w Polsce za pozwoleniem Morawieckiego zbudowano chyba połowę europejskich fabryk robiących te śmiertelnie trujące ,w przypadku awarii, akumulatory litowe. Przestaje mnie to bawić. A jeśli chodzi o wybory, to ma Pani wybór między dżumą a cholerą. No  chyba,że Pani sake3 ??
Jabe

Jabe

28.08.2023 21:46

A jak idzie Mateuszowi?
Czesław2

Czesław2

28.08.2023 21:52

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na A jak idzie Mateuszowi?

Spytaj Brauna
tricolour

tricolour

28.08.2023 22:33

@all
Wy to, ludzie, patrzycie, a nie widzicie - celem nowoczesnej motoryzacji nie jest, byście jeździli wspaniałymi samochodami elektrycznymi, ale by samochodów było cztery razy mniej niż obecnie. Teraz, niech każdy z was użyje wyobraźni i dzięki niej zobaczy:
- ulice, na których pozostał co czwarty pojazd,
- parkingi, gdzie wolne jest 75% miejsc,
- warsztaty samochodowe, z których wygonino trzy z czterech czekających samochodów.
Sprawa jest prosta: kończy się era swobodnej, osobistej motoryzacji. Kończy się najprostszym sposobem - nie będzie ludzi stać na auto. A problem palących się aut? No, nie bądźcie śmieszni, zgodziliście się na trwałość nowoczesnego silnika rzędu 100tys km (gdy stare spokojnie przejeżdżają pięć razy więcej) to zgodzicie się na wymianę akumulatorów co trzy lata pod karą odpowiedzialności za podpalenie biurowca.
Czesław2

Czesław2

29.08.2023 08:34

Jest jeszcze jeden aspekt problemu z elektrykami. Spalinowe nie muszą być zabronione. Po prostu spalinowych nie będzie. Wygląda na to, że chyba wszystkie koncerny produkujące w Europie ( i nie tylko ) mają jednego właściciela, jak nie finansowego, to politycznego. I on jest za Atlantykiem. Ciekawe, jak Kraków poradzi sobie z likwidacją aut. Wojsko na ulice wystawią? Może nie będzie to konieczne, skoro idioci głosują na drani. Zarówno PIS jak i KO
Czesław2

Czesław2

29.08.2023 08:51

Sądząc po projekcie nowego unijnego rozkazu, celem jest likwidacja aut w ogóle i stworzenie miast zamkniętych. W rosji to przez kilka wieków funkcjonowało dobrze.
https://www.wnp.pl/energ…

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Alina@Warszawa
Nazwa bloga:
Codziennie pytam "DLACZEGO"
Zawód:
mam
Miasto:
POLSKA

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 344
Liczba wyświetleń: 923,182
Liczba komentarzy: 6,250

Ostatnie wpisy blogera

  • PRAWDZIWE KORZENIE DONALDA TUSKA. Reszczyński ujawnia!
  • Tusk oskarża K. Nawrockiego o aferę z kryptowalutami
  • Niemcy szykują się na wojnę z Rosją

Moje ostatnie komentarze

  • KKP składa wniosek w sanepidzie o kontroli transportu zboża: https://www.youtube.com/shorts/MmdEOnZAjpc 
  • Czyżby wszystkie największe afery finansowe na świecie zbiegały się w jednym małym państewku? Czy tylko te "polskie". Nasz obecny deficyt budżetowy też? 
  • Może dlatego, że mają "tamę trzech przełomów"? https://youtu.be/B3fhd9DQ9Pw?t=590 

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prezydent Braun
  • Reżyserka A. Holland na kolanach u Bieruta
  • RESET 6

Ostatnio komentowane

  • keram, Żeby zrozumieć dlaczego Tusk uważa, że Polskość to nienormalność, a macierzyństwo to udręka, należy cofnąć się do jego życorysu ! Dziadek Tuska ze strony ojca oraz brat dziadka ze strony matki…
  • keram, Ruser agent enerdowskiego Stasi ..poznaje Tuska w Polsce ..Jest rok 1976 spotyka się z nim w Gdańsku. .Ruser ma pseudonim Henryk .Na spotkaniach zaczyna werbować Tuska do Stasi..W Polsce przebywa też…
  • keram, Tusk jest łatwy w hodowli – mówią Niemcy.  Hodowano go głównie w Polsce. W rodzinie mówiono po niemiecku, w szkole uczył się języka polskiego, ale zawsze w głębi serca czuł się Niemcem. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności