Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Technologiczna euforia
Wysłane przez Grzegorz GPS Św... w 30-08-2022 [16:36]
Technologia to powód do euforii – pozwala ludzkiej kulturze okiełznać i zdominować naturę. Maszyny, komputery, rakiety, nanoroboty, wyrafinowane silniki i pojazdy, szybkie samochody, piękne jachty, wielkie koparki etc. są fantastyczne, oszałamiające, rewelacyjne.
Moje pokolenie, ludzie żyjący na przełomie XX i XXI wieku, jest najszczęśliwsze na świecie, bo za naszego życia dokonał się największy skok cywilizacyjny człowieka w dziejach. Oczywiście w przyszłości tych skoków będzie jeszcze więcej i będą jeszcze częstsze, będą jeszcze bardziej oszałamiające, ale ludzie się do tego przyzwyczają, a my jesteśmy pionierami w tej euforii.
Technologia ingeruje w ciało człowieka. Tak się dzieje od początku naszej ewolucji. Używamy ubrań i narzędzi, do czego jesteśmy już genetycznie przystosowani – bo nie mamy sierści i mamy chwytne ręce. Jemy grillowane mięso, co wymaga technologii, do której nasz układ trawienny jest przystosowany. Jesteśmy już genetycznie wpisani w technologię, jest w nas wrośnięta biologicznie. To się ciągle rozwija i to się nazywa transhumanizm.
Ten transhumanizm to ogólnie pojęta kultura, która wypiera biologię. To się dzieje na dwóch polach: fizycznym i umysłowym. Fizycznie nosimy okulary, a psychicznie panujemy nad swoimi instynktami. Fizycznie nosimy rozruszniki serca i protezy, dodając je do ciała, a psychicznie uczymy się moralności, dodając ją do instynktów. To też jest powód do euforii, bo dzięki temu stajemy się lepszymi. Lepszymi i fizycznie, i psychicznie. Tak jak protezy Oscara Pistoriousa pozwalają mu szybciej biegać niż zdrowemu zawodnikowi, tak moralność pozwala nam lepiej współpracować, niż to robili ludzie pierwotni.
Natura z kulturą są sprzeczne. Większość tego, co niemoralne, jest naturalne. Moralność to kultura. Większość instynktów prowadzi człowieka do zła. Transhumanizm powodujący, że technologia zastępuje biologię, działa też tak, że kultura zastępuje instynkty. Ideał cywilizacyjny osiągniemy wtedy, gdy kultura całkowicie wyeliminuje instynkty, a technologia biologię. To nie znaczy, że przestaniemy mieć uczucia i staniemy się bezdusznymi maszynami – to znaczy, że dobre uczucia zdominują złe, racjonalizm pokona zabobony, dobre instynkty zostaną ucywilizowane. Uczucie euforii odpowiednio okiełznane jest dobre. Trzeba tylko pozbyć się efektu narkotycznego tej euforii.
Miłość wywodzi się z seksu. Orgazm to uwarunkowanie biologiczne – służy temu, by się nam chciało rozmnażać. Ale chrześcijaństwo okiełznało ten instynkt i uczyniło miłość najwyższą cnotą kulturową. Miłość nie została oderwana od seksu, ale została ucywilizowana. Miłość stała się ideologią, stała się podstawowym celem i motywem działania. Cywilizacja zamieniła popęd seksualny w agape. To jest też transhumanizm. Chrześcijaństwo jest najbardziej transhumanistyczną religią, bo w większości jest sprzeczne z instynktami – każe nad nimi panować, być ponad nimi, zamieniać je na dobro.
Wolno ulegać euforii. Trzeba zachwycać się nad światem. Należy podziwiać naturę, ale jeszcze bardziej trzeba kochać technologię. Technologia pozwala nam lepiej czynić ziemię sobie poddaną. A ziemia to też kosmos, który należy podbić. Podbić to nie znaczy zniszczyć, wykorzystać i porzucić, to znaczy poznać i uczynić sobie przydatnym. Eksploracja to nasz instynkt, który trzeba uporządkować i mądrze wykorzystać do podróży kosmicznych.
Biologia jest dużą przeszkodą w eksploracji kosmosu, w którym mało jest powietrza, wody i ciepła. Więc musimy się pozbywać naszego ciała i je zastępować technologią, by móc długo w kosmosie przebywać. Więc nasz instynkt walki z naturą jest bardzo dobry. Dobrze, że kultura walczy z naturą, dobrze, że ją eliminuje. Każdy, kto się zachwyca technologią, kto się nią pasjonuje, kto ją rozwija, kto się w niej zakochał, jest dobry. A każdy, kto kocha tylko naturę, nas uwstecznia, pozbawia nas człowieczeństwa.
Człowiek to biologiczny gatunek, który wyewoluował po to, by biologii się pozbyć. Nasze człowieczeństwo to nie nasza natura, nie nasze ciało, nawet nie nasz mózg – to wiedza, doświadczenie, kultura, która w mózgu tkwi. To nasze jestestwo to informacja, która jest niematerialna. Naszą misją na Ziemi jest wyrwać tę informację z materii biologicznej i umożliwić jej pływanie po dowolnych nośnikach. Ta informacja to nasza dusza. My to dusza, a nie ciało.
Ciołkowski kiedyś napisał: „Ziemia jest kolebką ludzkości, ale nikt nie zostaje w kołysce na wieki”. Dobrze, że kochamy naturę, ale niesłusznie utożsamiamy ją tylko z warunkami ziemskimi. Niesłusznie uznajemy, że natura to tylko jeleń na rykowisku, galopujący koń czy szum morza. Natura to też gwiazdy, galaktyki spiralne i szum czarnych dziur. By w pełni poczuć pełną naturę, musimy rozwijać technologię. A w tym celu musimy pozbyć się własnej natury i wymienić ją na technologię. Transhumanizm jest nieunikniony. Dziś jest nienawidzony, ale jeśli człowieczeństwo ma mieć sens, to musimy pokochać technologię bardziej, niż instynktownie kochamy naturę.
Grzegorz GPS Świderski
PS. Notki powiązane:
Tagi: gps65, transhumanizm, natura, kultura, cywilizacja, ciało, dusza, człowiek
Komentarze
30-08-2022 [17:28] - u2 | Link: transhumanizm to ogólnie
transhumanizm to ogólnie pojęta kultura, która wypiera biologię
To tak jak kulturowy genderyzm wypiera płeć biologiczną i są sztucznie tworzone 56+ płci :-)
PS. Można cofnąć się w czasie i przypomnieć kultur kampf, który był zaprzeczeniem kultury. Takie kulturowe dziwolągi są tworzone i tworzone, tylko sensu w tym nie widać.
30-08-2022 [18:07] - Grzegorz GPS Św... | Link: Żadna kultura nie wypiera
Żadna kultura nie wypiera płci biologicznej - ssaki mają dwie płcie i nigdy inaczej nie było i nie będzie. Kultura wypiera tylko instynkty - na przykład pociąg seksualny do płci przeciwnej. Pederastia stała się modą. Natomiast biologię wypiera technologia. Na przykład ubrania wyparły sierść. Kulturkampf to była walka wewnętrzna kultury - jedna kultura zwalczała inną - a nie walka kultury z naturą.
30-08-2022 [18:30] - u2 | Link: Kulturkampf to była walka
Kulturkampf to była walka wewnętrzna kultury - jedna kultura zwalczała inną - a nie walka kultury z naturą.
Właśnie że nie. Tu nawet nie chodzi o Bismarcka i jego walkę z Polakami i kościołem katolickim, tylko bardziej o NSDAP i ideologów Hitlera, eugenikę, aborcję, obozy koncentracyjne, koncepcję rasy panów i rasy podludzi. To ewidentne zaprzeczenie kultury ludzkiej i hodowla na siłę ubermenszów, taki nadczłowiek jest widoczny właśnie u transhumanistów.
Wszystkie te pomysły biorą się z Nietzschego, po polsku niczego, który zanegował religię chrześciańską i chciał, aby Niemcy wyhodowali sztucznego ubermensza. Jak to się skończyło to ogólnie wiadomo.
30-08-2022 [19:04] - Grzegorz GPS Św... | Link: Chrześcijaństwo jest naj
Chrześcijaństwo jest najbardziej transhumanistyczną religią, bo w większości jest sprzeczne z instynktami...
30-08-2022 [21:28] - u2 | Link: Chrześcijaństwo jest naj
Chrześcijaństwo jest najbardziej transhumanistyczną religią, bo w większości jest sprzeczne z instynktami...
Jakimi instynktami ? Jezus ukrzyżowany na Golgocie to żaden nadczłowiek. Katolicy uważają Jezusa za syna bożego, który wskazuje im drogę do zbawienia wiecznego. Aby na pewno autor GPS uważał Jezusa za nadczłowieka ?
30-08-2022 [22:46] - Grzegorz GPS Św... | Link: "Jakimi instynktami"
"Jakimi instynktami"
Wszystkimi - ludzkimi, biologicznymi, ssaczymi, nie nadludzkimi. Wszystkie przykazania Dekalogu są sprzeczne z instynktami gatunku homo sapiens. Gdyby były zgodne, to by były niepotrzebne, bo nie trzeba nakazywać tego, co się robi instynktownie.
30-08-2022 [23:26] - u2 | Link: Wszystkie przykazania
Wszystkie przykazania Dekalogu są sprzeczne z instynktami gatunku homo sapiens.
Serio ? Czyli autor GPS chce bezkarnie kraść, kłamać, oszukiwać i zabijać, bo tak dyktują jego instynkty ?
30-08-2022 [23:26] - Roz Sądek | Link: Alle bełkot. Z dnia na dzień
Alle bełkot. Z dnia na dzień gorzej. Wiem co piszę, mam umiejętność szybkiego czytania - w polskim, niemieckim, angielskim i włoskim. W przypadku Pana tekstów nie wychodzi mi, nie spełniają podstawowego warunku - semantycznie nie trzymają się kupy.
30-08-2022 [23:42] - Grzegorz GPS Św... | Link: A gdzie argumenty?
A gdzie argumenty?
30-08-2022 [23:49] - spike | Link: "Używamy ubrań i narzędzi
"Używamy ubrań i narzędzi, do czego jesteśmy już genetycznie przystosowani – bo nie mamy sierści i mamy chwytne ręce. Jemy grillowane mięso, co wymaga technologii, do której nasz układ trawienny jest przystosowany. Jesteśmy już genetycznie wpisani w technologię, jest w nas wrośnięta biologicznie. To się ciągle rozwija i to się nazywa transhumanizm.
Ten transhumanizm to ogólnie pojęta kultura, która wypiera biologię. ble, ble, ble"
-podobnych "kwiatków" zrodził twój transhumanoidalny mózg o wiele więcej :)))))))))))
o podobnych osobnikach trafnie powiedział Lem, skąd ty czerpiesz te bzdury, jak "przystosowanie genetyczne" do noszenia ubrań, albo to o grilowanym mięsie, czy przystosowanie do rozrusznika serca. Odnoszę wrażenie, jesteś w odosobnieniu, bo może ktoś by ci coś wytłumaczył, że najzwyczajniej bredzisz, to nie jest normalne.
Człowieku tak z ciekawości zainteresuj się starożytnością, dowiesz się, że tysiące lat temu ludzie mieli wiedzę i znali technologie, której obecnie nie potrafimy pojąć, ludzi nigdy nie mieli sierści, nawet najstarsze malunki skalne tego nie pokazują, tym bardziej, że najstarsze wykopaliska też tego nie potwierdzają. Organizm ludzki, czy zwierzęcy ma zdolność do przystosowania się do panujących warunków, ale jak one zanikną, to wraca do pierwotnej postaci, najprostszy przykład, to odciski na rękach, gdy pracujesz łopatą, które są reakcją obronną reakcją organizmu, by chronić skórą przed uszkodzeniem przez tarcie trzonka po skórze dłoni, ale jak przestaniesz, to odciski zanikają, kulturysta jak przestanie ćwiczyć, mięśni mu zanikną, pozostanie obwisła skóra, znałem takiego jednego, kiepsko wyglądał.
Znajdź sobie pożyteczne zajęcie, może myśli będziesz miał bardziej klarowne, szczególnie logiczne, bo kiepsko z tobą :)))))))))))))))))
31-08-2022 [02:39] - Grzegorz GPS Św... | Link: O przystosowaniu biologicznym
O przystosowaniu biologicznym do rozrusznika serca nic nie pisałem. A o przystosowaniu do jedzenia mięsa, w szczególności grillowanego, możesz sobie przeczytać na przykład tu: https://informatormasarski.pl/...
31-08-2022 [11:30] - spike | Link: W podanym linku o jedzeniu
W podanym linku o jedzeniu mięsa, są same brednie, pisane przez kogoś podobnego do ciebie, powiela głupoty bez zastanowienia się co pisze jak o weganach, to są zafiksowani ludzie, sekta, dowodem jest fakt, że mimo jedzenia trawy, zajadają mięsne suplementy, bo jak piszą, są potrzebne dla zachowania zdrowia całego organizmu, na S24 byli i pisali te swoje głupoty, a także o tych suplementach.
Podpowiem ci, że np. świnia jest wszystkożerna, a jakoś nie potrafi czytać i pisać.
Widzę, że u ciebie rozum nie pracuje, powielasz czyjeś głupoty bezkrytycznie
31-08-2022 [14:02] - Grzegorz GPS Św... | Link: Nie zrozumiałeś tego opisu.
Nie zrozumiałeś tego opisu. Ze względu na moje wywody ten fragment jest istotny: "Naukowcy wskazują, że ok. 400 tysięcy lat temu rozpowszechniło się użytkowanie ognia, a pieczone pożywienie stało się znacznie łatwiejsze do przeżucia. Osłabiło to presję selekcyjną faworyzującą masywną budowę szczęk i zębów. Obróbka cieplna usprawniła bowiem wstępne, najbardziej energochłonne etapy trawienia pokarmu, jak rozdrabnianie i rozkład chemiczny. Poza włączeniem mięsa do diety do sukcesu ewolucyjnego człowieka znacząco przyczyniło się więc opanowanie ognia. Kiedy człowiek pierwotny nauczył się nim posługiwać bez obaw i przyrządzać przy jego pomocy pokarmy, zmniejszyły się jego możliwości trawienne, ale rozszerzyły możliwości myślowe – szczęka straciła moc, za to zyskał mózg. Naszemu przodkowi łatwiej było trawić pokarm gotowany niż surowy, a jednocześnie zauważył on, że może lepiej gospodarować swoimi zapasami."
31-08-2022 [03:22] - Grzegorz GPS Św... | Link: A o chwytnych rękach
A o chwytnych rękach przystosowanych do używania narzędzi musisz sobie sam poszukać. Przeciwstawny kciuk mają wszystkie naczelne, ale człowiek wyjątkowo potrafi kciukiem dotknąć wszystkich innych palców, a dodatkowo umie małym palcem dotknąć nasady kciuka - dzięki temu sprawniej operujemy narzędziami niż inne naczelne. Człowiek stracił sierść oczywiście z powodów środowiskowych jako przystosowanie do ciepłego klimatu, by mniej się przegrzewać (do tego doszło pocenie), ale już nigdy tej sierści nie odzyskał, mimo migracji na zimne rejony. Więc ubranie to technologia pozwalającą człowiekowi zasiedlić wszystkie nisze ekologiczne na Ziemi, mimo przystosowania do tropików. Dalszy rozwój technologii pozwala nam też przetrwać w kosmosie.
31-08-2022 [11:38] - spike | Link: "o chwytnych rękach
"o chwytnych rękach przystosowanych do używania narzędz"
Bosze ! absurd goni absurd. ręce się przystosowały do narzędzi, czyli co, narzędzia były pierwsze przed człowiekiem, człowiek musiał prosić Słońce, czy może zmienił swoje DNA by miał chwytny kciuk, by używać narzędzi :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Człowiek stracił sierść, by się dostosować do wiszących na drzewach ubrań, takie ładne, szkoda by się marnowały :))))))))))))))))))
Człowieku miej litość nad sobą, bo się kompromitujesz
Najgorsze jest, że w te swoje bajki wierzysz, ale Boga już nie, a dowodów na Jego istnienie masz na każdym kroku.
31-08-2022 [14:00] - Grzegorz GPS Św... | Link: Brak sierści to nie jest
Brak sierści to nie jest przystosowanie do noszenia ubrań, ale do chłodzenia. Ubrania to przykład technologii, dzięki której człowiek mógł opanować wszystkie nisze ekologiczne mimo przystosowań biologicznych do tropików. Przykładem biologicznych przystosowań do technologii jest układ trawienny i chwytne ręce.
31-08-2022 [10:46] - sake3 | Link: Pisze Pan-----,,każdy kto
Pisze Pan-----,,każdy kto zachwyca się technologią,kto się nią pasjonuje,kto ją rozwija,kto się w niej zakochał jest dobry''.No własnie ja jestem taką pasjonatką,ale czy jestem dobra? Co to oznacza -dobra -w czym i czy to dobro nie pochodzi właśnie z biologii? Nie mnie to oceniać. Nie uważam że naszą rzeczą jest biologii się pozbyć,ale przystosować do niej technologię tam gdzie jest to potrzebne czy konieczne na dzień dzisiejszy. Jestem osobą z rozrusznikiem serca,nie mogę więc powiedzieć,że technologia w organizmie to coś nienaturalnego,po prostu technologia w służbie człowieka i im bardziej nowsza i ulepszana tym lepiej.W dalszej perspektywie to coraz śmielsze próby ykorzystywania technologii.Pisze Pan ,,eksploracja to nasz instynkt który trzeba uporządkować do podrózy kosmicznych.'' Te podróże to nie tylko lepsze i nowsze środki transportu,oprzyrządowanie czy potrzebne kombineony.To pokonanie bariery długości ludzkiego życia przy pokonywaniu przestrzeni kosmicznej,bo myśl ludzka poszukuje nieznanego.Co wtedy?Sztuczna inteligencja?Mam nadzieję,że nie obrazi się Pan znowu na mnie jak w poprzednim blogu z powodu moich przemyśleń.
31-08-2022 [11:49] - spike | Link: Utożsamiać technologię z
Utożsamiać technologię z dobrocią człowieka,może tylko i wyłącznie GPS.
Największy rozwój technologiczny od zawsze był związany z rozwojem technologii broni, przykład IIWŚ, uważany za okres największego zaangażowania nauki i techniki w zabijaniu drugiego człowieka, całych narodów, gdzie prym wiedli Niemcy, ludobójstwo opanowali do perfekcji, czy oni byli i są dobrzy ????????
Najnowsze wynalazki, technologie bardzo często zaczynają swoje "życie" w zbrojeniu, część z nich ma zastosowanie w życiu codziennym, reaktory jądrowe powstały dzięki badaniom na bronią jądrową, potem ją zastosowano do celów pokojowych, przykłady można mnożyć.
31-08-2022 [12:00] - sake3 | Link: @Spike......Ma Pan rację
@Spike......Ma Pan rację,technologia nie zawsze jest przyjazna Turecki producent dronów bojowych Baykar Makina zaprezentował prototyp bezzałogowego samolotu szturmowego (Kizitelm''.Jest wyposażony w silnik odrzutowy,najnowszej generacji czujniki sterowania sztuczną inteligencję.''Dlatego napisałam -technologia w służbie człowieka.Ale można ją też nazwać przyjacielem człowieka,chocby w medycynie.
31-08-2022 [12:43] - spike | Link: Przykład drona jeszcze jest
Przykład drona jeszcze jest przykładem "przyjaznym" zastosowaniem nauki i technologii w służbie człowiekowi, bo służy do obrony, ale przeciwnik tej jej używa, ale przeciw człowiekowi. Kiedyś budowano grody, zamki dla obrony przed najeźdźcą, dzięki nauce i techniki, ale wróg odpowiedział konstrukcjami jak katapulty, miotacze bomb, wieże oblężnicze itd.a w tym czasie ludzie po staremu ręcznie uprawiali ziemię, alchemia też służyła wojskowości, nawet astrologia, by przewidzieć kiedy wojnę rozpocząć by ją wygrać. itd. etc. Widział ktoś kombajn tak zaawansowany technologicznie jak broń masowego rażenia ?
31-08-2022 [13:55] - Grzegorz GPS Św... | Link: "Co wtedy?Sztuczna
"Co wtedy?Sztuczna inteligencja?"
To też. Ale oczywiście technologia spowoduje wydłużenie ludzkiego życia: https://www.salon24.pl/u/gps65...
31-08-2022 [15:14] - spike | Link: technologia i medycyna już
technologia i medycyna już wydłuża życie i co z tego, skoro intelektualnie człowiek nie potrafi samodzielnie żyć, odwiedź dom starców, to się przekonasz jak to wygląda, ja mam pod opieką starszą osobę 87 lat, nie wie kim jestem, nie poznaje bliskich, sika do łóżka, co to za życie, jak się nie wie co to znaczy, to ci się podoba ?
Ja nie chcę tak żyć, a człowiek nie przedłuży życia, by był do końca sprawny fizycznie i intelektualnie -głównie.
31-08-2022 [15:22] - Grzegorz GPS Św... | Link: Tu o tym kiedyś pisałem:
Tu o tym kiedyś pisałem: https://www.salon24.pl/u/gps65...
31-08-2022 [19:08] - spike | Link: Grzesiu, to że o tym pisałeś
Grzesiu, to że o tym pisałeś niczego nie zmienia, bo powielasz cudze teorie wyssane z palca, do tego przyjmujesz je na wiarę, nie na rozum, czy logikę. Śmiesznie to wygląda, jak "tworzysz" teorie, na które potem się powołujesz, tak robią niektórzy, a może większość nauczycieli akademickich, nie ważne, że to co kiedyś pisał, uległo zmianie, tak jest np. z teorią ewolucji, którą wielu już naukowców kwestionuje, matematycy dawno to zrobili, tylko nie wszyscy się wypowiedzieli, przez ludzi podobnych do ciebie, którzy nie uznają innego spojrzenia na odkrycia i badania.
31-08-2022 [23:55] - Grzegorz GPS Św... | Link: Jeśli byś się chciał czegoś o
Jeśli byś się chciał czegoś o matematyce dowiedzieć, to możesz zacząć od tego: https://www.salon24.pl/u/gps65...
31-08-2022 [15:25] - sake3 | Link: @spike....Należy chyba liczyć
@spike....Należy chyba liczyć by i medycyna i technologia robiły na tyle szybko postępy,by leczyć a nie tylko przedłużać.Ile chorób nie jesteśmy stanie opanować,a stosowane leki to tylko półśrodki.dlaczego musimy czekac na nerki,serca od dawców? Może tu pomoże technologia? Przecież pwinna i to chyba jej zadanie.Technologia i medycyna powinna iść w parze a nie własnymi drogami. Tylko wtedy można mówić o rozwiązaniach
31-08-2022 [15:34] - Grzegorz GPS Św... | Link: Leczenie to jest właśnie
Leczenie to jest właśnie przedłużanie życia. Choroby to są zjawiska naturalne - leczenie ich, to przedłużanie życia przy użyciu technologii ponad to, co naturalne. Cała medycyna służy tylko i wyłącznie przedłużaniu życia, a zatem dąży do nieśmiertelności - to jest jej ostateczny cel, jej ideał. Jeśli ktoś uważa, że nieśmiertelność jest zła, powinien przestać się w ogóle leczyć i powinien niszczyć wszelkie sposoby leczenia.
31-08-2022 [17:13] - sake3 | Link: Czyli dochodzimy do pojęcia
Czyli dochodzimy do pojęcia duszy.na jest nieśmiertelna.
31-08-2022 [23:56] - Grzegorz GPS Św... | Link: Tu o nieśmiertelnej duszy:
Tu o nieśmiertelnej duszy: https://www.salon24.pl/u/gps65...
01-09-2022 [02:09] - spike | Link: Co do duszy. - Ty to jesteś
Co do duszy. - Ty to jesteś chorobliwie zapatrzony w siebie, nieważne że bredzisz, dla ciebie te brednie są jak objawienie, tylko patrzeć jak będziesz siebie uważał za drugiego Hawkinga.
Te objawienie to opętanie. Widać że nie kochasz Boga, skoro rozum ci pomieszał.
31-08-2022 [22:52] - spike | Link: Z tą nauką i technologią
Z tą nauką i technologią różnie bywa, np. w medycynie często nadużywa się pewnych słów i ich znaczeń, np. skonstruowanie protezy nazywa się leczeniem, dodanie rozrusznika podobnie, albo środki przeciwbólowe nazywane są lekiem, in vitro metodą leczenia bezpłodności, a to wszystko dla iluzji, by ciągnąć pieniądze.
Co do samych przeszczepów organów, jeszcze tego nie opanowano i nie wiadomo czy to będzie możliwe, GPS zapewni że tak, np. zastawki serca, mimo wszystko nie ma na tyle doskonałej, by długo pracowała, więc zastosowano inżynierie genetyczną, zmodyfikowano świński gen, by jej organy nie były odrzucane przez org. człowieka, ponoć się udało, ale co z taką świnią?
31-08-2022 [15:36] - u2 | Link: mam pod opieką starszą osobę
mam pod opieką starszą osobę 87 lat
To tak jak ja. Jednak u mnie ojciec jest samodzielny. Strasznie schudł, ale robi wszystko sam oprócz dźwigania ciężarów. Ma swoją dietę, czyli je głównie golonkę i schabowe, przyjmuje leki na serce i nadciśnienie. Oczywiście nie zostawiam go samego na dłużej. Jego pasją jest ogródek, który trzyma go przy życiu, oczywiście cięższe prace wykonuję ja :-)
PS. Transhumanizm to taka bajeczka dla młodych, wykształconych i z wielkich miast. Lepszy jest ogródek, a nawet żeglarstwo które uprawia autor GPS, jednak żadne bioczipy nie uratują człowieka na dłuższą metę :-)
31-08-2022 [18:29] - spike | Link: W kwestii wieku i sprawności,
W kwestii wieku i sprawności, nie ma rozwiązania, jaki to mechanizm tym zarządza. Miałem sąsiadkę, która w wieku 95 lat mimo problemów z chodzeniem balkonik, to intelektualnie była dość sprawna, mimo że kilka lat temu przeprowadziła się do Domu starców, dzwoniliśmy do siebie, zawsze wiedziała z kim rozmawia, jak on dzwoniła, zawsze pamiętała by mnie pozdrowić. Mój pradziadek zmarł mając ponad 100 lat, sam się poruszał, rozmawiał, prababcia podobnie, a miałem też znajomych, którzy w wieku koło 80 byli dość poważnie niedołężni.
Są tacy co twierdzą, że znaleźli gen nieśmiertelności, zobaczymy co pokaże czas, bo jak tylko da się przedłużyć życie, ale nie intelekt, to nie warto tym się zajmować.
Późna starość nie jest kolorowa, to udręka dla tej osoby, choć pewnie wielu nie zdaje sobie z tego sprawy, skoro nie pamięta, co przed chwilą jadł, duży kłopot dla bliskich, którzy się taką osobą opiekują.
Wg mnie w tym jest sekret naszego życia, nie żyjemy dla siebie, ale dla innych, wg nauki Jezusa "co żeście uczynili najmniejszym braciom moim, mnie żeście uczynili", żadna tam nauka, technologia, kosmos nie mają znaczenia, GPS się kiedyś o tym przekona, jak zostanie poddany eutanazji i świadomy pojedzie na zastrzyk, by potem zrobić z niego "ostatni krzyk mody" liberalnej, nawóz do kwiatków.
Człowiek nie został stworzony do podbicia kosmosu, a dla drugiego człowieka i samego siebie.
31-08-2022 [19:04] - u2 | Link: Późna starość nie jest
Późna starość nie jest kolorowa, to udręka dla tej osoby
To prawda, dlatego nasze cmentarze są pełne krzyży nad grobami naszych bliskich, które rokrocznie odwiedzamy i palimy świeczki. Ale nieprawdą jest, że bycie rodzicem to udręka, jak to wyraził się niedawno PDT. Fakt, postarzał się brzydko w tej Brukseli i teraz pewnikiem chce przekazać swoje fobie nam Polakom, bo uważa nas za nienormalnych :-)
W jego vaterlandzie mają alt-hausy, w których często pracują Polacken, a również w domach prywatnych Polacken pracują jako opiekunowie starszych Niemców, którzy z pewnością pamiętają drugą wojnę. Było głośno niedawno o pewnym Niemcu, który wyemigrował do Polski ze swoją opiekunką, którą traktuje jako swoją nową rodzinę.
01-09-2022 [07:39] - sake3 | Link: Po co stwarzać symulację
Po co stwarzać symulację luzkiej duszy? Czy jest ona niedoskonała,wymagjaca naprawy czy zastąpienia?
01-09-2022 [13:07] - spike | Link: Duszy ludzkiej nie da się
Duszy ludzkiej nie da się symulować, nie z tego świata pochodzi, ludzka dusza to także świadomość i wolna wola.
Czy to nie ty marzysz, by przenieść duszę do wirtualnej rzeczywistości, w miejsce, czy zastępując "sztuczną inteligencję" ?
To się nigdy nie uda.
PS. błagam tylko nie dawaj mi tu jakiegoś linka, że o tym pisałeś, że to kiedyś nastapi :)))))
02-09-2022 [02:17] - Grzegorz GPS Św... | Link: Ludzka dusza to informacja,
Ludzka dusza to informacja, która tkwi w mózgu. Nie ma sensu tego symulować, temu trzeba znaleźć inny nośnik. Wtedy ta dusza stanie się nieśmiertelna - bo nie umrze wraz z ciałem, w którym tkwi. Tu więcej na ten temat: https://www.salon24.pl/u/gps65...
02-09-2022 [08:57] - spike | Link: "Ludzka dusza to informa
"Ludzka dusza to informacja, która tkwi w mózgu."
to jest bzdura do potęgi "n", informacja jest bierna, a dusza to świadomość, bez niej ciało jest martwe. Zainteresuj się zjawiskiem "życie po życiu", jest ono znane od wieków.
Znane są opisy ludzi w śpiączce, czy w fazie śmierci klinicznej, gdy widzą gdzie są, co robią lekarze, o czym rozmawiają, a także co robią ich bliscy na korytarzu, czy w domu.
Są ludzie którzy dowodzą, że potrafią kontrolowanie opuszczać swoje ciało, to co opisali się sprawdza, nawet w miejscach odległych tys. kilometrów.
Ciało jest "narzędziem, nośnikiem" duszy, która kontroluje ciało, myśli, czyny, to zostało zbadane i dowiedzione naukowo.
02-09-2022 [15:20] - Grzegorz GPS Św... | Link: Świadomość tkwi w informacji,
Świadomość tkwi w informacji, która jest w mózgu. Tu więcej na ten temat: https://www.salon24.pl/u/gps65...