Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Kolonializm a obecne wydarzenia - dwa różne poglądy

elig, 09.09.2020
  Dzisiaj [9.09.2020] bloger Wawel24 zamieścił w Salonie24 {TUTAJ} przetłumaczony przez siebie bardzo obszerny artykuł Gregory Sinaisky'ego  "Fabricating a Pandemic – Who Could Organize It and Why" [Sept 6, 2020]. Sinaisky pisze:

  "O ile wszystkie powyższe motywy [fabrykantów „pandemii”] mogą być trafnie odczytane, to naszym zdaniem głównym powodem [uruchomienia przedstawienia „pandemia”] jest zbliżający się kryzys Zachodu opisany powyżej. Paradygmat zachodniego społeczeństwa opiera się na stale rosnącej konsumpcji. Ludzie Zachodu nie rozumieją, że można żyć mając mniej i być szczęśliwym.
Można się spodziewać, że nadchodzący drastyczny spadek konsumpcji doprowadzi do trwałego załamania zachodniego społeczeństwa. Już teraz obserwujemy powszechne zamieszki w amerykańskich miastach. W szeroko akceptowanym niusie z okładki o „globalnej pandemii” rządzący plutokraci zamierzają ukryć swoje przeszłe niepowodzenia
i nadal rządzić w sztucznie stworzonym stanie wyjątkowym.".

  Kryzys ten jest, zdaniem autora spowodowany przez upadek w ostatnich 10-20 latach neokolonialnego modelu wyzysku reszty świata przez Zachód.  Do tego miała się przyczynić polityka Chin i Rosji.  Inne spojrzenie na rolę kolonializmu i neokolonializmu w rozwoju Zachodu, a w szczególności Europy prezentuje bloger UPARTY w napisanym na początku września tekście "Refleksje po obchodach rocznic 1 sierpnia i 1 września" {TUTAJ}.  Według UPARTEGO:

  "Mówi się, że najpierw mocarstwa kolonialne a teraz wielkie korporacje żywią się biednym krajami, czy biednymi społeczeństwami ale to jest w znacznym stopniu mit. Zastanówmy się kto realnie finansuje ich kapitały. Okaże się, że zawsze to społeczeństwa macierzyste najpierw mocarstw kolonialnych a teraz wielkich korporacji. Wyjaśnię to na najprostszym historycznym przykładzie- drogocennych egzotycznych produktów rolnych np. przypraw albo drewna kupowanych za… np. kolorowe wiadra.
Był czas, że cały bal drewna wenge ( z Afryki) był na rynku lokalnym wymieniany za dwa wiadra. Drewno wenge w Afryce po prostu sobie rośnie i ma wartość jak każde inne drewno natomiast w Anglii bal takiego drewna, z racji egzotyki, można było sprzedać za dużo więcej niż 300 wiader. Czyli, do nieekwiwalentnej wymiany dochodziło na rynku Angielskim a nie w Afryce! Cena bowiem bala drewna wenge w Anglii powinna wynosić dwa wiadra plus koszty transportu ( wraz z ubezpieczeniem od ryzyka zarówno w Afryce jak i na morzu), plus marża zysku wynikająca z kosztu pieniądza na rynku angielskim, czyli łącznie jakieś 20 do 50 wiader plus marża kupca. I teraz clou sprawy. Marża, czyli nadwyżka w wysokości 250 wiader była ściągana w gotówce z rynku angielskiego a nie afrykańskiego! Sprzedawca skubał więc rynek angielski a nie afrykański! W rezultacie, jak chciano pod koniec XIX w wybudować metro w Londynie, to trzeba było posiłkować się kapitałami amerykańskimi, bo Anglia, największe ówcześnie mocarstwo świata, była już tak oskubana z kapitału, że nie było publicznych pieniędzy na taką inwestycje! Podobnie mamy obecnie w USA. Chińczycy się bogacą a Amerykanie biednieją, bo pieniądze z rynku w USA wędrują do Chin, oczywiście nie całe a nawet nie ich większość. Głównie wędrują one do kieszeni wielkich korporacji, które robią „dobre interesy w Chinach”. To również wyjaśnia paradoks dobrej sytuacji w handlu zagranicznym Polski. Ponieważ duże firmy głównie z Niemiec skubią własnych obywateli za pośrednictwem inwestycji w Polsce ale nakierowanych na rynek wewnętrzny Niemiec, to ponieważ jak zawsze potrzebują pieniędzy więc handel kwitnie.".

  Brzmi to dość przekonująco, a wynika z tego, że kolonializm wcale nie musiał się opłacać.  Jak sądzę - dlatego właśnie został zastąpiony przez neokolonializm.  Obaj autorzy zgadzają się ze sobą tylko przy opisywaniu roli Chin.  Mimo to - warto przeczytać OBA teksty i samodzielnie zastanowić się nad nimi.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7913
Jabe

Jabe

10.09.2020 08:11

To by też tłumaczyło, czemu mamy płacić za wojska pilnujące naszej wolności, podczas gdy Rosjanie gotowi byli bronić złotej wolności w I RP za darmo.
Przy okazji zwracam uwagę, że ci, którzy korzystają, raczej nie próbują nic zmieniać. Wobec tego raczej kto inny niż globalistyczni korporacjoniści nam koronawirusa zaaplikował.
HenrykH.

HenrykH.

10.09.2020 08:07

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na To by też tłumaczyło, czemu

'To by też tłumaczyło, czemu mamy płacić za wojska pilnujące naszej wolności, podczas gdy Rosjanie gotowi byli bronić złotej wolności za darmo."
Pan to na trzeźwo napisał?
Marek1taki

Anonymous

09.09.2020 23:32

U Upartego wiele ciekawych spostrzeżeń i wniosków. Np. pandemia posłużyła do obcięcia kosztów siły roboczej. Klasa robotnicza zaakceptowała pracę za miskę ryżu bo przecież czas cieszyć się z samego faktu, że się przeżyje. Zatem zredukowano rozbuchane oczekiwania. Rozbuchane w poprzedniej fazie nakręcania koniunktury. Przykłady akurat są łyżką dziegciu, bo produkcja dóbr luksusowych z tej prawdziwie górnej półki nie stanowi istotnej części tylko margines i nie sądzę aby tym fragmentem rynku zajmowały się wielkie firmy. Wielkie firmy dostały wielkie dotacje, a z natury mogą więcej wziąć na klatę, a w dodatku przerzucić koszty na mniejszych, a przede wszystkim to wielkie firmy są beneficjentem upaństwowienia kosztów, bo to z nimi państwo robi "kokosowe" biznesy.
Przykład z wenge i wiadrami. Naturalnie na tym polega wymiana handlowa, że towar jest więcej wart dla nabywcy niż dla sprzedającego. A co z przebitką? Przebitka pokazana jako "zło kapitalizmu" -  ktoś kogoś oskubał. Jeśli nie było monopolu i regulacji to chcącemu nie dzieje się krzywda. Może propaganda zwana modą była czynnikiem śrubującym cenę. Może tajemnica handlowa jak drewno pozyskać - wskazuje na to Uparty pisząc "był czas". Na pewno unikatowe właściwości drewna znajdujące wiele zastosowań w Anglii, czyli "był czas", że podaż nie nadążała za popytem.
Prawdopodobne jest, że angielski konsumpcjonizm był powodem przesunięć kapitałowych w kierunku będącej na dorobku Ameryki ale to nie jedyny i czy główny mechanizm? Działał też mechanizm "skubania" się finansjer. Porównanie ówczesnej Wielkiej Brytanii i Ameryki z dzisiejszą Ameryką i Chinami jest zatem trafne ale nie uwzględnia parytetu złota gwarantowanego przez Bank Anglii w zestawieniu z systemem FED. Chińczycy odbierali zapłatę w pieniądzu, którego wartość zależała od intensywności ich pracy, a raczej od tempa wzrostu efektywności ich pracy, które minęło już apogeum, a zatem konieczny był reset. Reset finansowy pandemią to tylko jeden z aspektów pandemii jako wojny o władzę.
Jan1797

Jan1797

10.09.2020 20:40

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na U upartego wiele ciekawych

Na przełomie lat 70/80, grubo przed skokiem Wałęsy, kolejarze przyspawali wagony z żywnością
przeznaczoną do wywozu-"eksportu". Kolonializm RWPG, nie dość pracy za dwadzieścia dolarów
miesięcznie, to jeszcze proponowali z pustym żołądkiem. Waszeć jasno to określił.
Marek1taki

Anonymous

10.09.2020 00:09

"Stąd od 1940 Anglicy zaczęli szykować coś w rodzaju naszego „okrągłego stołu” tworząc podstawy porozumienia z Gandhim." pisze Uparty.
Niewątpliwie, zwłaszcza, że był to proces ciągły:
"Pierwotnie nazywana Izbą Parlamentu , została zaprojektowana przez brytyjskich architektów Sir Edwina Lutyensa i Sir Herberta Bakera w latach 1912-1913 w ramach ich szerszego mandatu do budowy nowej administracyjnej stolicy Indii Brytyjskich . Budowę Parlamentu rozpoczęto w 1921 roku, a zakończono w 1927 roku.
Ceremonii otwarcia Domu Parlamentu, w którym mieściła się wówczas Cesarska Rada Legislacyjna , dokonał 18 stycznia 1927 r. Lord Irwin , wicekról Indii . Trzecia sesja Centralnego Zgromadzenia Ustawodawczego odbyła się w tym domu 19 stycznia 1927 r. [1]"
https://translate.google…
Wcześniej były spiski niemiecko-hindusko-irlandzko-tureckie i wiele innych Cichanowskich musiało być aktywnych.
Kadry dla przyszłej administracji Brytyjczycy tworzyli w latach 30tych jak słyszałem i sprawdziłem:
"Ustawa o rządzie Indii z 1935 r. , Obszerne i ostateczne wysiłki konstytucyjne rządzące Indiami Brytyjskimi , określiła trzy główne cele: ustanowienie luźnej struktury federalnej, osiągnięcie autonomii prowincji i ochronę interesów mniejszości poprzez oddzielne elektoraty."
https://pl.qwe.wiki/wiki…
angela

angela

10.09.2020 08:01

Wg mnie, wirusa 'szykowano' do eliminacji osób starszych i schorowanych,  z którymi Chiny na wskutek regulacji urodzeń,  by sobie nie poradziły.
Ilosc osob starszych z wcześniejszych roczników,  jest nie do utrzymania przez dużo mniejszą obecnie populację ludzi pracujących.
Tylko nie wiadomo do konca, czy nie istnialo porozumienie globalnego lewactwa, zeby rozciągnąć to wszystko na wszystkie kraje, kiedy dla tych ludzi liczy się tylko pieniądz,  a życie ludzkie ma wartość na tyle, na ile jest produktywne i daje pieniądze. 
Widac to doskonale, gdzie ludzie starsi nie otrzymywali  pomocy  lekarskiej i umierali masowo,  a powinno być odwrotnie, jako osoby zwiększonego ryzyka. 
To właśnie w Polsce,  byla szczególna ochrona ludzi starszych, a generalnie doskonałe  opanowanie pandemii, że śmiertelność w porównaniu z innymi , była i jest  bardzo mała. 
Niestety dzialania rządu i prof.Szumowskiego, i niska umieralność, pozwoliły na rozwój antypolskich ruchów negujacych istnienie pandemii, ruska propaganda internetowa w celu lekceważenia obostrzeń powoduje,  że ludzie ulegają propagandzie,  i rząd musi cały czas walczyć żeby ograniczać  rozprzestrzenianie się choroby.
Jedyna pociecha to to, że wirus mocno stracił na sile,  i ludzie nawet zakażeni , nie chorują śmiertelnie.
Marek1taki

Anonymous

10.09.2020 08:10

Dodane przez angela w odpowiedzi na Wg mnie, wirusa 'szykowano'

To był zamach na Panią, ale rudobrody uratował. Dzięki niemu "wirus mocno stracił na sile,  i ludzie nawet zakażeni , nie chorują śmiertelnie".
Najcięższym powikłaniem koronawirusa jest syndrom Sztokholmski.
Roz Sądek

Roz Sądek

10.09.2020 16:50

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na To był zamach na Panią, ale

Widzę to tak, gdyby było coś, mikromikrocoś na rzeczy z tej światowej koronowirusowej ściemy i zmowy od Papieża przez Billa, poprzez brytyjską Królową po emira Kuwejtu, to Pan przestałby pisać od dobrego pół roku. A pisze Pan i pisze, tak samo jak poseł Braun paple na YT nabijając sobie suby i reklamując komercję. Więc jak to jest, ma Pan jakiś glejt na to pisanie, przecież net w 100% siedzi w kieszeni gości z NWO? Bill i reszta szczepionkowo czipowej bandy nie czyta Pana i nie ogląda Brauna? No dziwne.
Jabe

Jabe

10.09.2020 18:33

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na Widzę to tak, gdyby było coś,

Nie pokłada Pan aby zbyt dużego zaufania w celebrytach?
Marek1taki

Anonymous

10.09.2020 20:56

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Nie pokłada Pan aby zbyt

Pokłada przesadnie nie tylko w celebrytach ale nawet w prostych komentatorach.
Chyba uwierzył, że skoro Cichanowska odwołała Łukaszenkę i "nasz rząd" w to uwierzył to to jest wszystko na poważnie i teraz komentatorzy odwołają pandemię.
tricolour

tricolour

10.09.2020 08:11

Dodane przez angela w odpowiedzi na Wg mnie, wirusa 'szykowano'

Ludzie starsi sami się skutecznie eliminują i nie trzeba szczególnie nic na nich szykować.
Oczywiste tez jest, ze w wypadku koniecznosci dokonania wyboru, kogo leczyc, pomocy udziela się osobom o wiekszym potencjale. To nie jest latwy wybór, ale trudno.
Imć Waszeć

Dark Regis

10.09.2020 19:17

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Ludzie starsi sami się

Czyli z tego wynika, że w państwie największy potencjał ma urzędnik. No to ładnie. Trzeba tylko przekonać ludzi, żeby przestali tym potencjalnym produkować żywność i zobaczymy, kto tu jest bardziej potrzebny.
tricolour

tricolour

11.09.2020 10:34

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Czyli z tego wynika, że w

Nie, nie wynika. Największy potencjał ma łapówka i nieważne kto ją daje. Urzędnicy decydują kilka poziomów wyżej.
Jabe

Jabe

10.09.2020 08:13

Dodane przez angela w odpowiedzi na Wg mnie, wirusa 'szykowano'

antypolskich ruchów negujacych istnienie pandemii
angela

angela

10.09.2020 10:20

Marek, tricolour,  Jabe,  was to nawet prof. Szumowski nie uratuje.
Marek1taki

Anonymous

10.09.2020 10:59

Dodane przez angela w odpowiedzi na Marek, tricolour,  Jabe,  was

Czarna Limuzyna przypomina klasyczne mechanizmy socjotechniki:
"Chomsky miał rację. Ogłupienie Polaków budzi przerażenie...
5. Mów do społeczeństwa, jak do małego dziecka
Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci lub umysłowo chorych. Im bardziej usiłuje się zamglić obraz swojemu rozmówcy, tym chętniej sięga się po taki ton. Dlaczego? „Jeśli będziesz mówić do osoby tak, jakby miała ona 12 lat, to wtedy, z powodu sugestii, osoba ta prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat” (zob. Silent Weapons for Quiet War).
6. Skup się na emocjach, nie na refleksji
Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki. Co więcej, użycie mowy nacechowanej emocjonalnie otwiera drzwi do podświadomego zaszczepienia danych idei, pragnień, lęków i niepokojów, impulsów i wywołania określonych zachowań.
https://www.ekspedyt.org…
Oczywiście najpierw stwórz problem.
tricolour

tricolour

10.09.2020 14:01

Dodane przez angela w odpowiedzi na Marek, tricolour,  Jabe,  was

@Angela
Mnie prowadzi mój mózg, nie cudzy i nie telewizor. A szumy się leczy.
angela

angela

10.09.2020 20:37

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Angela

@Tricolour,  twój mózg co cię prowadzi, musi być na bardzo  długim lancuchu,  bo już go straciłeś z pola widzenia, a twoje bzdury, które wypisujesz, doskonale wpisują się w  ruską  propagande, i ona cie prowadzi.
tricolour

tricolour

10.09.2020 21:32

Dodane przez angela w odpowiedzi na @Tricolour,  twój mózg co Cię

@Angela
Masz rację w stu procentach. Obszar, który obejmuje moj mózg jest dla Ciebie nawet nie do wyobrażenia. Zgadzam się, że siega on daleko poza Rosję, a nawet Japonię. Gdy sie rozpędzi, a przychodzi mu to z wielką łatwością, to gładko łyka Stany i Europę od zakrystii.
PS. Polecam kompleks szkolny "Intelekt" w Sankt Petersburgu, taki dla dzieci i młodzieży. U nas nawet jednego uniwersytetu nie ma na takim poziomie.
angela

angela

11.09.2020 07:57

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Angela

@tricolour,  każda myszka, swój ogonek chwali.
tricolour

tricolour

11.09.2020 08:59

Dodane przez angela w odpowiedzi na @tricolour,  każda myszka,

@Angela
Liszka, nie myszka. Nawet polskich przysłów nie znasz... Trzysta lat mają, był czas się nauczyć.
angela

angela

11.09.2020 17:59

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Angela

Tricolour,  jeżeli już, to pisałam pliszka.
Można nie zauważyć, jak system podpowie.
Ale że twój mózg nie obejmuje,  to pewne.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

10.09.2020 16:00

Wirus dopada nielicznych, maseczki dopadły wszystkich ☺
Roz Sądek

Roz Sądek

10.09.2020 19:55

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Wirus dopada nielicznych,

Powiedz mi swój żart, a powiem ci kim jesteś. Zgaduję: mama Cię juž nie bije, ale na lody nadal nie daje. To z kolei odbijasz sobie na siostrze skarżąc na nią babci. Miałeś agresywnego kota i chomika. Teraz nie masz nic.
Pani Anna

Pani Anna

10.09.2020 21:20

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na Powiedz mi swój żart, a

@Roz
no, po takiej psychoanalizie i demaskacji, to nie wiem jak ten pacjent powyżej będzie dalej żył. Mnie to aż włosy bolą, zupełnie jak przy covidzie.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,847
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności