Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Wskazówki z Brukseli

seafarer, 26.01.2020
O co chodzi z tymi wskazówkami? Otóż w czasach komuny, nasi komunistyczni ‘przywódcy’ nie byli samodzielni w swoich decyzjach. I co jakiś czas delegacja wysokich funkcjonariuszy partyjnych jechała do Moskwy, aby uzyskać wytyczne, co mogą a czego nie mogą. I takie wyjazdy miały swoją nazwę. Mówiło się wtedy - pojechali po wskazówki. Pewnie była to też aluzja do zegarków, które sowieccy żołnierze idący na Berlin bardzo sobie cenili. Ale to już inna historia. I dzisiaj dla młodego pokolenia mało zrozumiała. Zegarków jest w bród. A wojna dawno minęła. Wtedy było inaczej, teraz jest inaczej.
Ale skojarzenie z tymi wskazówkami jednak się nasunęło. Jak w piątek rzecznik prasowy Komisji Europejskiej p. Christian Vigand wyrażał swoje zaniepokojenie sytuacją w Polsce. Kiedyś takie zaniepokojenie wyrażał sam sekretarz generalny (partii komunistycznej) a nie rzecznik, bo tych wtedy jeszcze nie było …  I wskazówki wróciły w pamięci.
Po tym wystąpieniu nasze MSZ zdecydowanie zareagowało i uznało te wypowiedzi za niedopuszczalne. A do MSZ w trybie pilnym wezwany został szef Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Niemniej niesmak pozostał.
Zadziwiające jednak jest to, że zwolennicy opozycji i sama opozycja nie widzi w takich wystąpieniach rzecznika KE nic niestosownego. Co więcej, opozycja wręcz inspiruje takie wystąpienia. Jest sprawą naturalną, że stosunek do reformy sądownictwa różni PiS i opozycję. To jest oczywiste i zrozumiałe. Oczywiście dla wszystkich lepiej byłoby, gdyby w tej sprawie wszystkie opcje polityczne mówiły jednym głosem. Ale to jest marzenie ściętej głowy.
Opozycja dąży do odzyskania władzy. I w tym celu wykorzystuje reformę sądownictwa. Takie jej ‘zbójeckie’ prawo, czyli wszystkie chwyty dozwolone. No tak, ale to dotyczy sytuacji wewnętrznej. Tutaj możemy sobie skakać do oczu. Najwyżej na tym stracimy, bo reforma nie wejdzie w życie lub będzie pozorowana.
Ale co do tego mają obcy? Ze strony zwolenników opozycji pewnie w tej chwili usłyszę, że UE to nie są obcy, bo my jesteśmy w Unii. Dobrze, jesteśmy w Unii. Ale póki co Unia jest tylko organizacją międzynarodową, związkiem wolnych narodów, do którego to związku my należymy. A nie superpaństwem, którego Polska jest jednym z 27 landów.
No więc, jak na razie Christian Vigand, jest jeszcze obcy. Co więcej Christian Vigand o sprawach polskich wie tyle ile mu powiedzą. Kto? Oczywiście ludzie opozycji, no bo kto inny. Przykładem wiedzy o sprawach polskich jest Frans Timmermans. Kiedyś, jeszcze w poprzedniej kadencji, ten ówczesny komisarz UE popisał się głęboką wiedzą na temat spraw polskich, gdy to wybierał się do Moskwy, stolicy Polski.
I stąd wniosek, że komisarze w Brukseli tyle wiedzą o sprawach polskich, ile im nasi politycy opozycji powiedzą (z tą Moskwą, stolicą Polski to chyba przesadzili :) a może Timmermans nie przyszedł na zajęcia, jak było akurat o stolicy Polski). Z czego nasuwa się to skojarzenie o tych wskazówkach. Tyle, że ich droga jest trochę bardziej skomplikowana niż w czasach komuny. Dzisiaj politycy opozycji jadą do Brukseli i przekazują informacje. Oczywiście przedstawiające ich punkt widzenia. A politycy w Brukseli, wykorzystują te informacje do udzielania wskazówek polskiemu rządowi. Można powiedzieć, że szybko się uczą chłopaki. Ale czy z dobrych wzorów?
I konkluzja na koniec. O ile zabieganie (mówiąc enigmatycznie) przez polityków opozycji o wskazówki dla polskiego rządu jest moralnie naganne, to udzielanie tych wskazówek przez polityków UE jest niedopuszczalne. Czemu na szczęście dało wyraz MSZ w opublikowanym komunikacie. 
Unia Europejska jest związkiem wolnych narodów i wolnych, demokratycznych państw.  I na wskazówki nie ma tutaj miejsca.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5649
Domyślny avatar

Trotelreiner

26.01.2020 08:21

"Unia Europejska jest związkiem wolnych narodów i wolnych, demokratycznych państw.  I na wskazówki nie ma tutaj miejsca."--koniec cytatu.
Pan to poważnie...?
Chyba ironia....ale w kontekście całej notki...i Pan w takie bzdury wierzy???
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 09:18

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na "Unia Europejska jest

@ Trotelreiner - 'Pan w takie bzdury wierzy'
Tak, Unia to związek wolnych narodów i wolnych państw. Takie były założenia. Jeżeli obecna praktyka jest inna, to trzeba ją zmienić i wrócić do korzeni. Jeżeli zamiary niektórych polityków (i państw) są inne, to trzeba nie dopuścić do ich realizacji.
Tomaszek

Tomaszek

26.01.2020 13:17

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Trotelreiner - 'Pan w takie

@TH
Ja byłem mniej radykalny w ocenach od Trotelreinera i pomyślałem że to internetowy współczesny chochlik drukarski . A jak jest naprawdę wszyscy wiemy , z trollami włącznie . Tylko trolle rżną głupa zadaniowo . A w sprawie niedopuszczenia to trudno będzie . Ale " są rzeczy na niebie i ziemi , o których się filozofom nie śniło ". Krótko mówiąc róbmy swoje .
Domyślny avatar

Trotelreiner

26.01.2020 19:35

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Trotelreiner - 'Pan w takie

Szanowny Autorze!
UE Roberta Schumana to utopia...NIKT i NIGDY nie obiecywał,że taką unię stworzy.
To był francuski marzyciel i naiwniak....Unia to twór Adenauera i Spinellego...Grupy Bilderberg,Rotszyldów i Rockefelerów...i banków światowych.
Lewactwo,pedalstwo i złodziejstwo...
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 20:27

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Szanowny Autorze!

@ Trotelreiner - "Unia to ... Lewactwo,pedalstwo i złodziejstwo..."
I co, poddajemy się? O to chodzi?
Domyślny avatar

Trotelreiner

27.01.2020 08:59

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Trotelreiner - "Unia to ...

To co zrobili Anglicy!
Trzasnąć drzwiami od tego burdelu...bo nie wystarczy zmiana łóżek,trzeba tam zmienic panienki,mamę szefową [burdel mamę],zerwać tynk,a jak sie nie da wyremontować...
to zburzyć aż do fundamentów, a nie dopłacać do tego geszeftu.
Capisci?
Marek1taki

Anonymous

26.01.2020 10:21

Unia jest związkiem wolnych państw, ale chcącemu nie dzieje się krzywda, a my chcemy:
"Polska potrzebuje więcej czasu, ale nie kwestionuje samego celu neutralności klimatycznej"
Z jakiego zegarka Premier dostał wskazówki?
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 10:47

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Unia jest związkiem wolnych

@ Marek1taki
Nie dostał! Premier ma swój własny zegarek. Co więcej jest to zegarek polski z polskimi wskazówkami.
Marek1taki

Anonymous

26.01.2020 10:55

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Marek1taki

Na częściach Ruhli chyba, albo z Legnicy.
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 11:06

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Na częściach Ruhli chyba.

@ Marek1taki
Nie bluźnij pan, chce pan tamte zegarki co były wcześniej?
Marek1taki

Anonymous

27.01.2020 08:22

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Marek1taki

Pan jest wyznawcą bożka Mateusza? Od ekologizmu, cyfryzacji, pieniądza elektronicznego i darmowych lunchów dla banksterów? To zrozumiałe, że podważanie prawd Pańskiej wiary jest bluźnierstwem.
Tadeusz Hatalski

seafarer

27.01.2020 16:02

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Pan jest wyznawcą bożka

@ Marek1taki
Wyraźnie napisałem, żeby nie bluźnić aby nie prowokować powrotu Ruhli i Legnicy ...
Marek1taki

Anonymous

27.01.2020 19:29

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Marek1taki

A czym jest bluźnienie? I czym jest ekologizm?
Dla mnie bluźnienie to złorzeczenie przeciw Bogu. Ekologizm to jedna z form wyznawania marksizmu.
Stare wraca właśnie w ekologizmie i LGBT. Ostatnio również w kłamstwach o II wojnie światowej.
Kłamstwa o CO2 i normalności nienormalnych są taką samą bezczelnością jak gadanie o wyzwoleniu przez Armię Czerwoną.
Jabe

Jabe

26.01.2020 11:42

Unia produkuje dyrektywy, sejm je potulnie przyklepuje, a prezydent ochoczo podpisuje. Taki to związek. Tu nie chodzi o opozycję, tylko o to, czy się ten stan rzeczy akceptuje, czy nie. Obecnie rządzący są tak samo w ten proceder uwikłani, jak koncesjonowana opozycja.
Swoją drogą skąd Pan wie, co myślą (wszyscy) zwolennicy opozycji? To jest odwracanie uwagi od rzekomej prawicy, która jest przeciw, a nawet za. Robienie ciemnemu ludowi wody z mózgu.
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 13:52

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Unia produkuje dyrektywy,

@ Jabe - 'Taki to związek'
No cóż, innego nie mamy. I trzeba pracować, żeby był na miarę naszych (!) marzeń a nie ich marzeń. A co do wszystkich zwolenników opozycji. Faktycznie ciągle gdzieś mi umyka fakt, że jest Konfederacja. Ale jak człowiek patrzy na ten konglomerat (od sasa do lasa) co się nazywa Konfederacja to trudno się dziwić, że umyka.
A tak btw, czy Konfederacja ma swoją delegację w Brukseli? Czy też J.K-M swoimi arcymądrymi i arcyoryginalnymi wystąpieniami skompromitował ten ruch całkowicie? Tak, że ludzie nie głosowali na Konfederację, bo się bali, że znowu wstyd im przyniesie.
Ps.: sprawdziłem, Konfederacja w Brukseli nie ma nikogo, czyli moje przypuszczenia o kompromitacji (z powodu wypowiedzi J.K-M w PE poprzedniej kadencji) były zasadne.
Tomaszek

Tomaszek

26.01.2020 13:56

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Jabe - 'Taki to związek'

Zakutego łba J.K-M to nawet ślusrz z kowalem nie naprawią . To temat chyba już  tylko dla złomiarzy .
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 16:56

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Zakutego łba J.K-M to nawet

@ Tomaszek
Faktycznie jest niereformowalny. Kiedyś jeszcze (na początku) był zabawny teraz jest żenujący.
Jabe

Jabe

26.01.2020 14:39

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Jabe - 'Taki to związek'

Z tego, że innego nie mamy, nie wynika, że jest to związek wolnych narodów.
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 16:54

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Z tego, że innego nie mamy,

@ Jabe
Tak, nie wynika. Ale ponieważ innego nie ma, to wynika z tego, że należy dążyć do tego aby ten co jest takim właśnie był (związkiem wolnych narodów).
Jabe

Jabe

26.01.2020 17:08

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Jabe

Napisał Pan, że już jest.
No i pojawia się pytanie, co robić. Parlament – popychadło, rząd – popychadło, prezydent – popychadło. No to kto ma dążyć, i jak?
Tadeusz Hatalski

seafarer

26.01.2020 17:46

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Napisał Pan, że już jest.

@ Jabe - 'kto ma dążyć"
Libertarianie! Howgh!!!
Sorry za ten żart.
seafarer
Nazwa bloga:
navigare necesse est ...
Zawód:
Inż. navigator
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 328
Liczba wyświetleń: 1,532,969
Liczba komentarzy: 4,453

Ostatnie wpisy blogera

  • Polityczny poker marszałka Hołowni
  • Brak morskiej floty czyli o wyrzucaniu pieniędzy do kosza ..
  • Czerwone maki na Monte Cassino…dzisiaj 81-sza rocznica bitwy

Moje ostatnie komentarze

  • @ Zofia Ale marszałkowi Hołowni trzeba oddać sprawiedliwość, jeżeli chodzi o zaprzysiężenie Prezydenta, zachował się tak jak trzeba.
  • @ spike Tak czy inaczej Hołownia nie  ma innego wyjścia, żeby przetrwać musi się odróżnić, wybić na niezależność i smodzielność. I to robi, nie wychodzi z koalicji ale się odróżnia i to przynosi…
  • @ RinoCeronte Dobre pytanie, ale chyba nie do mnie ... 😉  

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Na koniec roku (1) o morzu …
  • To była suwerenna decyzja pani Premier
  • Pułapki ‘reżimowej propagandy’

Ostatnio komentowane

  • Ijontichy, Wpolityce nie ma przypadków,ani pomyślnych zbiegów okoliczności...A jeżeli już są...to dobrze wyreżyserowane. To chyba cytat z Talleyranda?
  • spike, @EzE Kiedyś będąc na wakacjach na morzem, mieszkałem na kwaterze wynajmowanej przez pewną kaszubską rodzinę. Głowa rodziny pracował w porcie, często przynosił świeżo wędzone jeszcze ciepłe śledzie,…
  • spike, @tadeusz - sprawiedliwość to się odda Hołowni, jak stanie przed sądem. Właśnie wziął udział na bezprawnym, wbrew orzeczeniu TK, przeprowadził głosowanie w sejmie i postawił Świrskiego przed TK. Ten…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności