Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sukces! Ida zdobyła Oskara!

jazgdyni, 23.02.2015
 
 
 
Chwała twórcom za to. Polska przez chwilę w centrum światowych jupiterów. I całkiem słusznie.
 
Piszę oczywiście te słowa po obejrzeniu filmu wraz z żoną w kinie, czyli dobrowolnie wydałem na to kilkadziesiąt złotych.
Piszę, mając jednocześnie świadomość, że działam kontrowersyjnie jako prawicowy konserwatysta, bo film ten ma już przybitą gwoździami łatkę dzieła antypolskiego i wybielającą żydostwo (???).
 
Tą łatkę przede wszystkim przybiły prawdziwe mohery i oszołomy, które oczywiście nie wydały ani grosza, bo na takie świństwo do kina nie pójdą.
Więc ich gniew, pogarda i żółć jest, jak zazwyczaj z drugiej ręki, bo przeczytali gdzieś, jak ich lokalny kacyk-guru tak im powiedział. Ale durnie już tak mają. Widzą to, co chcą, byleby była okazja do plucia i obrzucania mnie błotem. Za to można na przykład kochać awgańskich talibów i perskich mudżahedinów.
 
Nie ważne, że w tym filmie największą świnią i kanalią jest pani prokurator, Żydówka, świetnie i brawurowo zagrana przez Agatę Kuleszę.
Wiem, wiem o co chodzi – w filmie przedstawiono prymitywnych polskich parobków, którzy zarąbali żydowską, równie biedną rodzinę, by ukraść ich majątek. A przecież dobrze wiemy, że w Polsce nie ma takich chłopów, co zaorują sąsiadowi miedzę.
 
Jestem miłośnikiem sztuki filmowej. Wiele osób nie potrafi pojąć specyfiki tej nowej sztuki. To zarówno nie jest teatr, jak i malarstwo. Cenię sobie tak różnorodne i przełomowe w historii kina dzieła, jak Zmierzch Bogów, Kabaret, Pulp Fiction i Matrixy.
Jednocześnie bardzo wysoko cenię tak wybitnie antypolskie filmy, jak Ziemia Obiecana i Wesele (wg. Wyspiańskiego). Mimo, że zrealizował je obecny idiota, megaloman i zakręcony starzec Wajda.
 
Ida jest filmem bardzo skromnym, nakręconym w czarno-białym materiale. To odrzucenie koloru jest świadome i bardzo na miejscu. To film o podłości czasów i świadomym wyborze służby Bogu niezależnie od swojej proweniencji.
Polak jest Polak, nie ważne czy to Żyd, Łemek, Cygan, czy Prusak.
I jak w każdym narodzie jeden jest świnią, a drugi uczciwym przyzwoitym człowiekiem.
Jedna Żydówka skazywała niewinnych ludzi na karę śmierci, a druga Żydówka z pełną świadomością (to rodzenie się tej świadomości pokazuje właśnie film) wybrała jakże polskie i katolickie służenie Panu Bogu w zamkniętym klasztorze.
 
Jeżeli ktoś uważa, że Ida jest wybitnie antypolskim dziełem, bardziej niż wspomniane Ziemia Obiecana, czy Wesele, to niech mi to wytłumaczy. Bo chyba czegoś tu nie rozumiem.
Dla mnie to piękny film. Prosty, oszczędny, świetnie zagrany i pokazany. I najważniejsze – uniwersalny i zrozumiały na całym świecie.
Faktycznie, nie jest to obraz, jaki nasi prawicowi twardogłowi spod znaku BHO, chcieli by widzieć, z gatunku – "Budujemy nowy dom.."
 
 
 Ps. Zdaję sobie sprawę, że ten Oskar rozpali do czerwoności całą tą lemingową mentownię, GieWu, tefałeny, tefałpe i ich wszystkich przydupasów. Kopaczowa już wczoraj podpinała się pod ten sukces. Nie znaczy to jednak, że mamy przestać być obiektywni i odbierać wartośc autentycznemu dziełu. Stać nas chyba na wzniesienie ponad te chamskie i trywialne zagrywki. Oraz oczywiście wzbudzi trolli, hejterów, najczęściej żydków udających patriotów, choć garbaty nosek i nędzna postura zdradza pochodzenie. nawet bez zaglądania do rozporka,
.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 32666
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

23.02.2015 09:06

"Stać nas chyba na wzniesienie ponad te chamskie i trywialne zagrywki..."
---------------------
Nas tak, Panie Januszu. Sęk w tym, co z resztą?
Serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 09:41

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na "Stać nas chyba na

Witam Panie Krzysztofie!
Czy mamy znowu pozwolić na zawłaszczenie polskiego sukcesu przez Bulów i Kopaczki? W imię czego? Wyimaginowanej antypolskości? Bzdura!
Konkurent Idy pokazywał zapijaczoną Rosję, co jest świętą prawdą, lecz nikt się święcie nie oburzał, że film jest antyrosyjski.
Czy my nie chorujemy na nadwrażliwość?
Oto, co mi napisał przyjaciel Polak z Londynu:
Jako naród nie jesteśmy lepsi od innych narodów - są wśród nas złodzieje, mordercy i zdrajcy, są też bohaterowie, ludzie światli, mądrzy i wielkiego ducha. Wy wszyscy, którzy plujecie na ten film i ziejecie nienawiścią do Żydów z pewnością nie zaliczacie się do tej drugiej kategorii. Jesteście malutcy i podli, a swoją nieudolność i przegraną odreagowujecie opluwając sukces innych. Twórcom "Idy" gratuluję, tak jak gratuluję każdemu, czyjego pracę doceniono.
Źródło: niepoprawni.pl
© Niepoprawni.pl | Dziękujemy! :) <- Bądź uczciwy, nie kasuj informacji o źródle - blogerzy piszą za darmo, szanuj ich pracę.
Pozdrawiam serdecznie
Marek1taki

Anonymous

23.02.2015 09:55

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Krzysztofie! Czy

@autor Jeśli to wyimaginowana antypolskość to proszę streścić film. Na okrzyk "gonić złodzieja" proszę nikogo nie nabierać.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 10:09

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @autor Jeśli to wyimaginowana

Tu nie ma prostej odpowiedzi....
Gdzie zaczyna się antypolskość? Czy pokazanie brudnych, nieogolonych i bezzębnych pijaczków z flaszką "Wisienki" pod wiejskim sklepem to jest już antypolskość?
Czy tak jak w tym filmie pokazanie małorolnych parobków, którzy zabijają sąsiada, by przejąc jego chałupę po wojnie, to antypolskość?
Oczywiście, że antypolskość!!! Bo przypadkiem tak samo małorolny chłop, sąsiad był Żydem! No jasne! (Jakby był Cyganem, to już by nie była antypolskość).
Proszę - nie dajmy się zwariować.
Domyślny avatar

Lech Kurowski

23.02.2015 13:02

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Tu nie ma prostej

Tak! Pokazywanie Polaków jako "brudnych, nieogolonych i bezzębnych pijaczków" to jest antypolonizm, bo Polaków nie można identyfikować w ten sposób, żadnej nacji zresztą nie należy, chociaż lewactwo z panem na czele nas sobie na cel niszczyć obrało. Kiedyś Michnik mordował Polaków, dzisiaj niektórzy mówią "był młody, miał dylematy" i pan jest wśród nich, jak taki brat tego Szechtera, czy teraz jemu chce pan swą neonową duszę zaprzedać wazeliniarstwem?
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:03

Dodane przez Lech Kurowski w odpowiedzi na Tak! Pokazywanie Polaków jako

Dlaczego mi pan wkłada w usta swoje idiotyczne wizje?!
Dlaczego pan oskarża mnie o lewactwo?! Przeczytał pan choć mój jeden inny tekst?!
Co mi pan tu z Michnikem wyjeżdża??? Gówno mnie obchodzi, co teraz mówi, bo dla mnie , w moim pojęciu to swołocz, o której się nie dyskutuje.
Lecz używanie go w argumentach świadczy o bezdennej głupocie i braku argumentów
Żegnam
Ps. Widział pan film? Wie pan o czym mówi? Czy to taka opina na podwórku?
eska

eska

23.02.2015 15:44

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Dlaczego mi pan wkłada w usta

Filmu nie widziałam jeszcze, mam pytanie > wg Pana recenzji jest tak:
Młoda Żydówka, z traumą po śmierci rodziców, zamordowanych w czasie okupacji przez jakichś miejscowych pijaczków, mimo wszystko wybiera polskość i Kościół. Stara żydowska komunistka przegrywa wszystko, nie może już mordować, nie zdołała zdeprawować siostrzenicy,  więc przegrana na całej linii popełnia samobójstwo, a komuna urządza jej pogrzeb z honorami.
Jeśli to streszczenie oddaje faktycznie treść filmu, to reszta to didaskalia, wg mnie wychodzi na to, że to nie jest film antypolski, tylko przeciwko żydokomunie. 
Chyba muszę szybko sama sprawdzić :)
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:34

Dodane przez eska w odpowiedzi na Filmu nie widziałam jeszcze,

Witaj esko
Bardzo dokładnie odczytałaś moje zrozumienie tego filmu. Nic nie chcę sugerować - zatkaj uszy na podszepty, idź i zobacz sama.
Kontekst, dobór aktorów, nawet fakt użycia czarno - białej taśmy, jako symbol, ze poruszamy się w różnych odcieniach szarości, wpływa bardzo na prawidłowy odbiór tego filmu.
Jak napisałem: Bandyta zabił Żyda siekierą >>>>>>>> wniosek - film jest antypolski inspirowany przez internacjonalne żydostwo. Gdyby było: Bandyta zabił Cygana siekierą >>>>>>>>> nie ma całej dyskusji, a Oskar może też by był?
CZY WSZYSCY SĄ PEWNI, ŻE OSKAR JEST WYŁĄCZNIE DLATEGO, ŻE POLAK ZARĄBAŁ ŻYDA???
Bardzo naciągana teza.
Pozdrawiam
eska

eska

23.02.2015 17:25

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witaj esko Bardzo dokładnie

Tak sobie po cichutku myślę, że słuszne (być może) pretensje Świrskiego zostały błyskawicznie rozpętane w histerię po to, żeby znowu ośmieszyć mohery i żeby pokazać, jakie to to głupie. To kolejny element kampanii wyborczej  - będzie coraz gorzej...
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 21:23

Dodane przez eska w odpowiedzi na Tak sobie po cichutku myślę,

Ciekawa hipoteza...
Czyli reagują jak psy Pawłowa? Autentycznie, łatwo dają się podpuszczać, a potem prowadzić na smyczy.
Dobrze, że jesteś Ty i jeszcze paru...
mada

mada

23.02.2015 10:10

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Krzysztofie! Czy

Ten pański przyjaciel z Londynu to przepisał to wszystko żywcem z Gazety Wyborczej.
AŁTORYDET

AŁTORYDET

23.02.2015 10:55

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Krzysztofie! Czy

Niezwykle naskórkowo potraktował Pan "Lewiatana" Andrieja Zwiagincewa. Trochę tak, jakby "Piknik pod wiszącą skałą" zakwalifikować do filmów przyrodniczych. W ten sposób pozbawił mnie Pan ufności w trafność Jego opinii względem "idy". Z należynm szacunkiem
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:05

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na Niezwykle naskórkowo

Proszę wybaczyć.
Tak potraktowałem ten film, bo sam go nie widziałem. Posłuchałem parę dyskusji, m.in. madrych ludzi, których cenię w TV Republika.
Pozdrawiam
Domyślny avatar

romekromek

23.02.2015 12:05

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Krzysztofie! Czy

3. Słowa w cudzysłowie sugerują, że autor oskarża mnie o nienawiść, tymczasem to one "zieją..." 4. Autor mówi "my" i "wy", bo chce zbudować nie opinię o filmie, ale o sobie (pozycjonując się jako ten "dobry, światły, znający zasady sztuki filmowej, esteta, ponad podziałami itp.") i o "nas" (mohery,które nic nie znają i o niczym nie wiedzą, patrz pkt. 3). 5. "Ida" jest niebezpieczna, bo nie została zrobiona, żeby pokazać wiejskie kapliczki we mgle i kanalię, która nawróciła się przez swoje samobójstwo. Jest niebezpieczna, bo zrobiono ją po to, żeby dać argumenty, komu trzeba, a kogo trzeba - ogłupić lub skłócić. To element wojny z polskością. Gdyby film dostał Oskara za zdjęcia lub za kreację aktorską, to pół biedy. Mógłby też walczyć o berło w kategorii najlepszego dzieła propagandowego (patrz: pl.wikipedia.org). Dlatego Ameryka w 1942 zrobiła Casablancę, a w 1943 Saharę. A nie "Idę", która Polaka wali prosto w serce. Wymienię tu niektóre schematy propagandowe zastosowane w "Idzie": katolicyzm - zimno, samotność, opresja walka niepodległościowa - kłamliwy, niepotrzebny mit sędzia - kat - wrażliwa, skrzywdzona jednostka, która płaci cenę życia za... (za co? za swoją działalność, czy serce jej pęka, że tylu jeszcze morderców nie zdołała ukarać?) polskość - szarzyzna, prymityw, wóda i beznadzieja moralność - mit społeczeństwo - prymitywni bandyci, złodzieje, kłamcy, Ida - skrzywdzona przez Polaków (!), siłą schrystianizowana, słaba, błądząca we mgle, zanurzona w beznadziei powrót do klasztoru - wybór między złem a złem. Mógłbym jeszcze długo tak snuć wywody. Ale czas na puentę: Auschwitz jest polskim obozem koncentracyjnym. Przysięgam, wszystko w powyższym wypowiedzeniu jest prawdą. Z wyjątkiem jednego słowa/wyrazu. Jak wg zasad logiki matematycznej ocenić w/w zdanie? Prawda czy fałsz?
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:31

Dodane przez romekromek w odpowiedzi na 3. Słowa w cudzysłowie

Witam
Wszystko jest kwestią interpretacji i punktu widzenia.
Porozmawiajmy więc szczerze:
1.katolicyzm - zimno, samotność, opresja
2.walka niepodległościowa - kłamliwy, niepotrzebny mit
3.sędzia - kat - wrażliwa, skrzywdzona jednostka, która płaci cenę życia za... (za co? za swoją działalność, czy serce jej pęka, że tylu jeszcze morderców nie zdołała ukarać?)
4.polskość - szarzyzna, prymityw, wóda i beznadzieja
5.moralność - mit
6.społeczeństwo - prymitywni bandyci, złodzieje, kłamcy,
7.Ida - skrzywdzona przez Polaków (!), siłą schrystianizowana, słaba, błądząca we mgle, zanurzona w beznadziei
8.powrót do klasztoru - wybór między złem a złem.

To pańska ocena. Wg. mnie subiektywna, bo ja widzę tak:
1. katolicyzm - siostra przełożona pyta się: - "Czy wiesz co tracisz?". Takie jest założenie wszystkich zamkniętych klasztorów. Spokój duszy i bezpeczeństwo, w zamian za wyżeczenie się pokus grzesznego świata.
2. walka niepodległościowa - proszę podać fakt z filmu, który dowodzi pańskiej tezy. Nic takiego nie zauważyłem
3.sędzia - kat - to jest pańska, swobodna i fantazyjna interpretacja. To jest stara kurwa, posyłająca ludzi na śmierć, widząca niewinność swoje krewnej, która po tym miała już dosyć i się załamała. Za nic nie przeprosiła. a jej pogrzeb był symbolem uhonorowania takiej działalności żydokomuny.
Przepraszam, muszę podzielić na tym portalu na dwie części
cdn
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:34

Dodane przez romekromek w odpowiedzi na 3. Słowa w cudzysłowie

to jest ciąg dalszy, przepraszam lecz inaczej jest trudno
4. polskość - skąd się to panu wzięło? Czy to nie również przystojny polski młodzieniec? Czy mieszkania i lokale były obskurne i nędzne? Wódkę niestety, proszę pana, piło się i się pije. Rozumiem, że jest pan abstynentem i to pana denerwuje. Cóż począć?
5. Moralność - mit ???? A tego to już kompletnie nie rozumiem. Przecież moralność wygrała na całej linii. Może pan inaczej rozumie moralność? Np. jako brak grzechu, a nie skrucha po zgrzeszeniu?
6. Społeczeństwo - jakie społeczeństwo? dlaczego szermuje pan tym słowem? Tutaj było tyle tego społeczeństwa, co kot napłakał. To film wybitnie o jednostkowych działaniach i poczynaniach. O człowieku, nie o ludziach
7. Ida - tak pisząc, dowiódł pan, że chyba kompletnie nic nie zrozumiał. To bardzo mądra osoba, dokonująca w pełni świadomych wyborów. Dowiedziała się, co chciała; skosztowała, żeby później wiedzieć, czego nie będzie miała i uznała, że taki świat jest mało warty. Osobiście ją podziwia,/
8. Powrót do klasztoru - znalezienie właściwej przystani. Spokój i zamknięcie przed złem.
Pozdrawiam
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

23.02.2015 15:14

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Krzysztofie! Czy

"Czy my nie chorujemy na nadwrażliwość?..."
---------------------
Chyba tak, ale jak zważyć, co wyprawia na moim blogu vice-prezydent Żydowskiego Stowarzyszenia B'nai B'rith w Rzeczypospolitej Polskiej, to może jednak niektórzy komentatorzy mają rację.
Serdeczności!
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 17:35

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na "Czy my nie chorujemy na

Panie Krzysztofie
O masonach i ludziach chorych w dobrym towarzystwie się nie mówi.
Jeszcze raz pozdrawiam
Marek1taki

Anonymous

23.02.2015 09:25

@autor Ja poczekam na DVD w jakiejś Vivie żeby ocenić metody manipulacji antypolskiej. Z tego co piszą o treści "Idy" nie ma tam obrazu zbrodni żydokomuny przeciw Polakom - oglądał Pan to może dodać coś na ten temat. Jeśli więc nagłaśnia się postać zbrodniarki stalinowskiej to traktuję to jako element puzla propagandy zniekształcającej rzeczywistość, w którym obok Idy mamy "polskie obozy koncentracyjne".
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 09:49

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @autor Ja poczekam na DVD w

Witam
"Z tego co piszą o treści "Idy" nie ma tam obrazu zbrodni żydokomuny przeciw Polakom..."
Nieprawda - fantastyczną rolę zagrała Agata Kulesza - żydowskiej prokuratorki, których jak wiemy było w żydokomunie sporo, osoby zdeprawowanej, która wysłała Polaków na śmierć. W zetknięciu się z czystą i niewinną krewną, oddającą się do zakonu zrozumiała całe to żydokomunstyczne kurestwo i popełniła samobójstwo. A potem, żydokomuna urządziła jej pogrzeb z honorami.
To silny akcent tamtych czasów. Co jeszcze potrzeba w tak oszczędnym minimalistycznym obrazie? Włączenia swojego własnego mózgu.
Pozdrawiam
Ptr

Ptr

23.02.2015 09:40

Nie zamierzam nawet ogladać fragmentów tego filmu. A Pan już jest "pijany" jego sukcesem. Złe drzewo nie wydaje dobrych owocow. Szkoda słów na tłumaczenie. Wczoraj już było wiadomo, że coś jest prawie pewne. Inaczej politycy nie pchaliby się tak na szkło. O żadna sztukę filmową tu nie chodzi.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 09:53

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Nie zamierzam nawet ogladać

Czy ja Panu odmawiam Pańskiej opinii?
Dziwię się tylko mądremu człowiekowi, a takim chyba Pan jest, że nie lubi sera Romadur, bo on śmierdzi.
Jak można mieć pogląd, gdy samemu nie dokonało się oceny?
Jest to dla mnie autentycznie niezrozumiałe.
Ale fakt, faktem - nie ma o czym z Panem dyskutować.
Ptr

Ptr

23.02.2015 12:57

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Czy ja Panu odmawiam Pańskiej

Faszyzm, komunizm to było coś co do wolnej Polski przylazło, a dzisiaj tworzy filozofię dylematów moralnych swojej trudnej i jakże skomplikowanej historii ( którą samo całemu światu skomplikowało ) przy czym szuka winnych najlepiej wśród swoich ofiar. Nie żyję tym co mi wciskają przed oczy, choćby to miało światowy standard. Nie będę oceniał czegoś co i tak zostanie rozliczone, gdyż nasza kultura chrześcijańska, czy nawet judeochrześcijańska, utrzymuje, że Bóg realizuje zasadę sprawiedliwości. Chce Pan powiedzieć , że treść filmu jest prawdą, a nie ma tam ludzkiej manipulacji próbującej pokazać sprawiedliwość inaczej ? No nie wierzę. Kultura w Polsce jest brudną powodzią po komunie , a nie potokiem górskim z czysta źródlaną wodą.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:46

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Faszyzm, komunizm to było coś

Zgodzę się z panem tylko w jednym zasadniczym aspekcie: - świat, który widzimy swoimi oczami jest bardzo subiektywny i wpływa na to wiele czynników. Oczywiście, że wielu ludzi usiłuje nami manipulować, lub choćby coś tylko powiedzieć i na tej podstawie budujemy swoje poglądy i przekonania. Jednakże o skali mądrości człowieka świadczy to, żeby nie dać się zamknąć w tych swoich poglądach i przekonaniach raz na zawsze. Ciągle jeszcze mamy rozum i możemy dokonywać analizy rzeczywistości.
Film ten, jak każdy inny film jest wizją subiektywnych myśli twórców. Naszym zadaniem, odbiorców, jest stwierdzenie, czy mamy do czynienia z dziełem sztuki, czy marną robotą, lub nędzną agitką, albo zręczną propagandą.
Do ostatecznych wniosków dochodzi się na podstawie swojego życiowego doświadczenia i umiejętności osądu.
Zawsze to jednak będzie opinia subiektywna.
Pozdrawiam
Ptr

Ptr

23.02.2015 15:10

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Zgodzę się z panem tylko w

Odbiorcom radzę nie próbować wszystkiego jak popadnie, a nie znaczy to ,że zamykamy się w stetryczałym światopoglądzie. Kino jest środkiem manipulacji , tak po prostu jest, a już na pewno było w komunie i faszyźmie. Wiem juz ,że nie warto sie z tym filmem męczyć. Nie będę się zniżał do tego poziomu.
Domyślny avatar

szara_komórka

23.02.2015 22:22

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Zgodzę się z panem tylko w

jazgdyni: "Naszym zadaniem, odbiorców, jest stwierdzenie, czy mamy do czynienia z dziełem sztuki, czy marną robotą, lub nędzną agitką, albo zręczną propagandą." Pańskim zdaniem jest to dzieło sztuki! Proszę odpowiedzieć sobie: Czy dzieło sztuki może być propagandą? Czy propaganda może być dziełem sztuki? Czym jest sztuka? (z tym może mieć Pan kłopot) Co to jest sztuka propagandy? Z czym z powyższych mamy do czynienia w tym filmie? Jeżeli nie odpowie Pan sobie na te pytania to rodzi się pytanie: po co Pan napisał ten tekst?
Domyślny avatar

xena2012

23.02.2015 09:45

a tak na marginesie:uszcześliwiony rezyser po zdobyciu statuetki w ,,dowcipnej ''przemowie pozdrowił przyhaciół z Polski,,którzy pewnie teraz są pijani''.Miłe, prawda? I jak się wspaniale komponuje z filmowym stereotypowym obrazem polskiego przedwojennego chlopa.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 10:02

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na a tak na

Ależ droga Xeno!!!
Jak tak można?! Kto to tłumaczył? Polsat? TVN? Czy TVP Info?
Na szczęście osobiście to wysłuchałem, bo bym nie miał argumentów.
Pawlikowski powiedział, że pozdrawia przyjaciół z Polski (o ile się nie mylę sam jest Anglikiem polskiego pochodzenia) ,  którzy ".. know, how to take alcohol" (albo drink - dokładnie nie pamiętam).
To jest taki stary odwieczny podziw wyrażany w Anglii, że Polacy umieją pić, czego Anglicy nie potrafią i co corocznie widac na Rynku w Krakowie, z tą masą zapitych angoli..
Czyli - nie było w tym nic pejoratywnego.
Serdeczności
Ps. Anglicy sumarycznie piją znacznie więcej od nas.
Domyślny avatar

Lech Kurowski

23.02.2015 15:25

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Ależ droga Xeno!!! Jak tak

Portal Niezależna! Proszę nie pluć na "strefę", bo sam pan w tym temacie powtarzasz słowo w słowo slogany Kopaczowej i Michnika! Chyba portale się panu pomyliły!
Marek1taki

Anonymous

23.02.2015 10:16

@autor Ta przemiana bohaterki to właśnie fałsz historyczny. Wolińska żyłą w Londynie z polskiej emerytury a Wielka Brytania - natowski sojusznik nie zgodziła się na ekstradycję, pewnie w trosce, żeby nie zburzyć głębokiej jej przemiany. Widać było stado leśnych dziadków na pogrzebie jaruzela. Widać mentalność resortowych dzieci z Michnikiem na czele. Nie kupuję tej ściemy ale obejrzę na pewno, żeby nie przegapić trendów propagandy. Czekam na film o Roju i nie liczę aby, któraś z partii wyłożyła pieniądze z kampanii by wykorzystać go jako atut propagandowy. Tym bardziej nie liczę, aby film o antykomunistycznej partyzantce, kraju wydanego przez Roosevelta sowietom, mógł dostać Oskara. Pozdrawiam P.S. Pamiętam słowa innego przemienionego - Mieczysława Moczara: "My partyjniacy mamy jedną ojczyznę. Tą ojczyzną jest Związek Radziecki".
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:48

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @autor Ta przemiana bohaterki

Skąd wiadomo na pewno, że to o Wolińską chodzi?
Innych nie było? Oj były, były.
Domyślny avatar

cassiodorus

25.02.2015 01:38

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Skąd wiadomo na pewno, że to

Wydaje sie, że jednak o Wolinską nczas.com A tak na marginesie dla mnie to niepojęte co '''piłsudczyk'' Płużański robi w stajni u Korwina-Mikke
Domyślny avatar

szara_komórka

23.02.2015 11:44

Polecam dzisiejszą notkę Coryllusa. Może trochę się Panu rozjaśni o co w tym wszystkim chodzi.
Domyślny avatar

Lech Kurowski

23.02.2015 13:27

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na Polecam dzisiejszą notkę

Trzeba było wcześniej zapodać bo już się autor był zapatrzył w Baumana, też taki psia mać "światowy"...
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:51

Dodane przez Lech Kurowski w odpowiedzi na Trzeba było wcześniej zapodać

Drogi panie
O Baumanie wiem tylko tyle, że to zbrodniarz, były oficer KBW, który zwalczał żołnierzy wyklętych.
Co mi tu pan usiłuje imputować?
Nie rozumiem.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 13:51

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na Polecam dzisiejszą notkę

Kto to jest Coryllus???
Jakaś wyrocznia? Mędrca szkiełko i oko?
Ja już dawno pogoniłem tego lansera, naginacza historii i koslawy umysł.
Ps. Zaproponował sprzedaż książeczki?
Domyślny avatar

szara_komórka

23.02.2015 14:41

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Kto to jest

Co to tak acana wzburzyło? Coś mi się zdaje , żeś acan jednak przeczytał:):) A zawiść nie daje po nocach spać?
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 14:55

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na Co to tak acana

Czy to na pewno "szara komórka"?
A jeżeli nawet, to czy nie wie, że dopiero strasznie skomplikowana sieć takich szarych komórek tworzy mózg - podłoże dla rozumu?
Proszę się więc skrzyknąć we większą grupę. Aż uzyskacie sens.
Domyślny avatar

szara_komórka

23.02.2015 20:33

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Czy to na pewno "szara

Mój nick wybrałem z premedytacją. Jest to swego rodzaju wskaźnik na inteligencje adwersarza, taki papierek lakmusowy. Ale niech waść nie ma kompleksów, inteligentniejsi od Pana łapali się na to i przy braku argumentów wpadali w pułapkę skojarzeń z "szarą komórką" (jedną na dodatek). Powiem Panu coś od serca, powinien Pan leczyć nerwy. Prostactwa nie da się wyleczyć.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 21:28

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na Mój nick wybrałem z

Nie ważne, czy z premedytacją, czy nie. To głupi nick.
Domyślny avatar

szara_komórka

23.02.2015 22:11

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Nie ważne, czy z

Głupi nick!!!! Niektórzy jeszcze przy tym tupią i wrzeszczą: nie będę jadł szpinaku. Szpinak jest głupi. Ale mnie Pan rozbawił.:):):)
jazgdyni

jazgdyni

24.02.2015 11:08

Dodane przez szara_komórka w odpowiedzi na Głupi nick!!!! Niektórzy

Dziekuję, chociaż specjalnie się nie starałem.
To dobrze, że jest Pani wesoła ;).
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 11:45

Żeby przeciąć idiotyczne stwierdzenie, że Ida dostała nagrodę od hollywoodzkich Żydów za antypolonizm i pokazanie polskiego antysemityzmu:
Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej (Academy of Motion Picture Arts and Sciences) – założona 11 maja 1927 r. honorowa organizacja zawodowa zajmująca się promowaniem sztuki i wiedzy filmowej. W jej skład wchodzi ponad 6 tysięcy osób związanych zawodowo z filmem. Akademia znana jest na całym świecie przede wszystkim poprzez doroczne uroczystości wręczania Oscarów – Nagród Akademii Filmowej.
Dodam od siebie - te 6 tysięcy osób to specjaliści filmowi z całego świata. Nie wyłącznie hollywoodzcy Żydzi.
Członkostwo w Akademii można uzyskać jedynie poprzez zaproszenie, które wystosowuje jej zarząd. Najczęściej otrzymują je osoby nominowane do Oscara albo takie, które zostały zgłoszone przez obecnego członka za swój znaczący wkład w rozwój kina.
Propozycje członkostwa nowych kandydatów są rozpatrywane corocznie. I chociaż Akademia nie ujawnia publicznie ile dokładnie liczy osób, to zawsze ogłasza nazwiska tych, którzy zostali do niej ostatnio zaproszeni. Członkostwo w Akademii nigdy nie wygasa i jest dożywotnie.
W jej skład wchodzi 15 branż, reprezentujących różne dziedziny filmu. Członkowie mogą należeć tylko do jednej z nich. Ci, którzy pracują w różnych gałęziach przemysłu filmowego zaliczani są do grupy tzw. „wolnych członków”. Posiadają wszystkie przywileje członkowskie, ale nie mają swojego reprezentanta w zarządzie Akademii.
Według badania przeprowadzonego w lutym 2012 r. przez Los Angeles Times (na próbie 5000 członków), Akademia to: w 94% biali, 77% mężczyźni, 14% ma poniżej 50 lat, a średnia wieku to 62 lata. 33% jej członków to byli zwycięzcy lub nominowani do Oscara.
I jeszcze:

Najczęściej nagradzane filmy obcojęzyczne:
Fanny i Aleksander – 4 Oscary, reżyseria Ingmar Bergman (Szwecja)
Przyczajony tygrys, ukryty smok – 4 Oscary, reżyseria Ang Lee (Tajwan)

Całe 6 tysięcy członków akademii to żydofile nienawidzący Polski
pl.wikipedia.org
Andrzej W.

Andrzej Wolak

23.02.2015 11:52

"Niemcom ręce same składały się do braw
Nareszcie upragniony film, gdzie jest holocaust, a Niemców nie ma!
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Martin Schulz z wielka radością wręczał w Strasburgu kolejne laury dla „Idy”. Jaki piękny film! I jaki europejski!
Ręce same składały się do oklasków, a najbardziej europosłom niemieckim.
Wcale się nie dziwię radości Martina Schulza i innych niemieckich posłów, bo „Ida” naprawdę mogła im się spodobać. To bodaj pierwszy tej miary i klasy film, gdzie jest holocaust, ale Niemców nie ma!
Żydów zabija już nie SS, czy inny rycerski Wehrmacht, zabija ich zły, podły, prymitywny, brudny, pazerny na majątek, durnowaty polski chłop.
Jakiż to musu być miód na zbolałe niemieckie dusze(...)'' - Janusz Wojciechowski.
januszwojciechowski.salon24.pl
"Tą łatkę przede wszystkim przybiły prawdziwe mohery i oszołomy, które oczywiście nie wydały ani grosza, bo na takie świństwo do kina nie pójdą.
Więc ich gniew, pogarda i żółć jest, jak zazwyczaj z drugiej ręki, bo przeczytali gdzieś, jak ich lokalny kacyk-guru tak im powiedział."
- to już słowa "prawicowego konserwatysty" (sic!), który z "zatroskaniem'' mainstreamowego cyngla- matoła udającego intelektualistę próbuje sprzedawać dylemat :
"Czy my nie chorujemy na nadwrażliwość?".
 
"Prawicowy konserwatysta '' nie tylko nie dostrzega, że nagrodzenie tej produkcji wpisuje się w cały ciąg zamierzonego antypolonizmu, a jedyna refleksja, na jaką go w tej sytuacji stać sprowadza się do porównania machiny antypolskiego zakłamywania historii przez sojusz niemiecko- żydowsko - ruski, do przedstawienia ruskich jako notorycznych pijaków ( w komentarzu). Czy "prawicowy konserwatysta'' chce przez to dać do zrozumienia, że cała antypolska ahistoryczna propaganda jest równie uprawniona, jak obraz kacapa - alkoholika ?
Nie wiadomo; mnie to już nie interesuje. Po prostu szkoda czasu na podróbki "prawicowych konserwatystów''.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:23

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na "Niemcom ręce same składały

Panie!
Pierwsze i zasadnicze pytanie - widział pan film ???
"Nareszcie upragniony film, gdzie jest holocaust, a Niemców nie ma!"
Co za bzdury... (jeżeli to dokładnie Janusz Wojciechowski, to się bardzo dziwię... sprawdzę) GDZIE TAM JEST HOLOCAUST???
Bandyta zabił człowieka.
Poza tym, nie było żadnego całopalenia. A światowi durnie za podszeptem żydowskiej propagandy dali sobie wmówić słowo holocaust. Zgadzam się na shoah. Ale, czy w stosunku do jednego człowieka można użyć terminu zagłada? I to masowa zagłada?
Widzi pan, że głupstwa pan chrzani?
A może Martinowi Schulzowi ręce składały się do oklasków, bo nie jest tępym bezmózgowcem niemieckim, tylko wrażliwym na sztukę człowiekiem?
Nie... nie chce mi się już dalej przywoływać argumentów, bo ktoś o takiej złej woli i takich ograniczeniach nie zasługuje na marnowanie czasu.
Żegnam
Andrzej W.

Andrzej Wolak

23.02.2015 18:47

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Panie! Pierwsze i zasadnicze

Pańska tępota w połączeniu z rozdymanym ego sprawia, że jest Pan idealnym tworzywem na pożytecznego idiotę.
Sprawdza się Pan w tej roli.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 21:33

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na Pańska tępota w połączeniu z

Pańska tępota w połączeniu z rozdymanym ego sprawia, że jest Pan idealnym tworzywem na pożytecznego idiotę.
Sprawdza się Pan w tej roli.

Ja pana nie znam. Na szczęście, dodam. A pan mnie zna? Nie?
To znaczy, że jest pan prymitywnym chamem, fornalem z czworaków, na co wskazuje pański język, styl i zawartość pod czaszką.
Tylko to może wytłumaczyć takie odzywki.
Żegnam
Domyślny avatar

cichy

23.02.2015 12:06

witam. nasi starsi i mądrzejsi bracia po namysle zdecydowali żeby dalej isc w poprawność polityczna..nie nagrodzili "lewiatana"..a z pewnoscia jest to film wybitny...bardziej niż jakikolwiek inny..stad wniosek dość przykry dla nas niejako się wysnuwa ze w dalszym ciągu to MY jesteśmy wszyhstkiemu winni..zawiadlem się na nich..myslalem ze "czosnkowi" wybiorą w/w film by poirytować pułkownika..niestety..tak się nie stało..
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:37

Dodane przez cichy w odpowiedzi na witam. nasi starsi i

Witam oczywiście, ze jesteśmy wszystkiemu winni. Krzyczmy rozpaczajmy i posypujmy głowy popiołem.
A może ruskim pokazać wała, że to my dostalismy Oskara, a nie oni?
Domyślny avatar

cichy

23.02.2015 19:32

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam oczywiście, ze jesteśmy

z całym szacunkiem i zrozumieniem... :-))).... tzw."pokojowa nagroda nobla"..Pulitzer..oskarek..sa to tzw "elementy nacisku poza "politycznego" ksztaltujace swiadomosc poleczna"..dlaczego JP2 nigdy nie dostal ani pulitzera..ani literackiego..ani pokojowego nobla??jest wiele wspaniałych filmow;ksiazek.innych ludzi i postaci zycia społeczno-politycznego które albo zostały celowo pominięte..albo celowo wbrew wszelkim możliwy zdroworozsądkowym zasadom w/w nagrodami odznaczone...które z tzw "jakichś tam powodow" nie zostały naznaczone tymi nagrodami...z reszta...baaa...gdyby nawet kiedyś ktoś odwazylby się odznaczyć w/w JP2 nagrodami..to i tak bylby by to dla mie nie do ogarnieca paradoks...pozdr
Francik

Francik

23.02.2015 19:59

Dodane przez cichy w odpowiedzi na z całym szacunkiem i

Politpoprawność jest dość przewidywalna a Oskary i Noble są politpoprawne. Nagrodę otrzyma film o Żydach, gejach lub globalnym ocipieniu, książka o lesbijkach lub lewackich ideach itp. itd. Pokojowy Nobel dla Obamy "na zachętę", nagrodzenie politpoprawnej Szymborskiej a nie niepoprawnego Herberta. Tak to się kręci i nie ma się czym podniecać.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 21:41

Dodane przez Francik w odpowiedzi na Politpoprawność jest dość

Niestety, tutaj w dużym stopniu muszę się zgodzić. Proszę popatrzyć ile filmów o ludziach ułomnych dostało Oskara. Począwszy od "Lotu nad Kukułczym gniazdem". W tym roku zresztą też - "Teoria wszystkiego" o geniuszu na wózkku Stephenie Hawkinsie.
Jednakże, tak jak wszędzie istnieją pewne mody i trendy.
Na szczęście, nawet w Stanach jest Tarantino, Rodriguez, bracia Coen, czy Wachowscy.
Więc mimo politpoprawności, jakoś to się do przodu posuwa. Prawda?
terenia

terenia

23.02.2015 23:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Niestety, tutaj w dużym

Szanowny Panie Mała poprawka "Teoria wszystkiego" mówi o Stephenie HAWKINGU (cierpi na stwardnienie zanikowe boczne) pomyliło się Panu z Richardem Dawkinsem autorem m.in. "Bóg urojony","Bóg nie jest wielki" S.Hawking jest astrofizykiem,kosmologiem,teoretykiem fizyki.W Polsce największym zainteresowaniem cieszy się Jego "Krótka historia czasu"
jazgdyni

jazgdyni

24.02.2015 11:05

Dodane przez terenia w odpowiedzi na Szanowny Panie Mała poprawka

Dziekuję za sprostowanie. Byłem już dosyć wczoraj zmęczony.
Słusznie Pani zrozumiała, że chodzi mi o Hawkinga, którego wszystko co wydane mam na półkach i którego cenię jeszcze bardziej, gdy się pogodzil z Bogiem. Dawkinsa też czytałem, żebu znać przeciwnika. I "Boga urojonego" i "Rozplatanie tęczy". Lecz zdradzę Pani po cichu, że oprócz takiego Davidsona, Patricii Cortland, czy Feymanna, bez przerwy czytam i wkrótce będę znał na pamięć Anthonego Flew'a "Bóg istnieje"
Pozdrawiam
terenia

terenia

23.02.2015 20:12

Dodane przez cichy w odpowiedzi na z całym szacunkiem i

Dokładnie tak....dlaczego w 1996 uhonorowano literackim Noblem panią W.Szymborską? choć w opinii wielu bardziej zasługiwała na ten zaszczyt twórczość E.Lipskiej czy też A.Zagajewskiego. Nie ma zatem czym się podniecać....dystans i rozsądek....przez miesiąc albo dłużej we wszystkich me(n)diach będzie "Ida" ....świetna przykrywka i temat zastępczy w okresie przed wyborami...ciesz się narodzie...masz Oscara. Będą dominowali "trąbodzwonnicy"(świetny tekst Cz.Niemena z 1989r...a jak przystaje do naszej rzeczywistości youtube.com
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 21:56

Dodane przez terenia w odpowiedzi na Dokładnie tak....dlaczego w

Pani Tereniu
to są tylko emocje chwili. Na dwa dni. Jak po złotym medalu siatkarzy.
Taki głupi jestem, że chciałbym, żeby na świeicie o Polsce mówili. W różnych kontekstach.
Poza tym wszyscy zapominają, że panuje pop-kultura. I to ona ma swoje prawa.
Pozdrawiam
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 21:52

Dodane przez cichy w odpowiedzi na z całym szacunkiem i

To ja też z całym szacunkiem...
Mimo, że zapałałem oburzeniem. Jak pan może?!
Święty Jan Paweł II nominowany do Nobla, Oskara, czy czegoś tam jeszcze ???!!!
No nie... Dla mnie to jakby świętokradztwo.
Ale coś zdradzę... Były negocjacje z Watykanem w sprawie Nobla. Nasz JPII powiedział - numquam! never!, basta! mai! nigdy! I tyle po Noblu.
Wyobraża pan sobie naszego świętego w jednym szeregu z Wałęsą, czy Obamą (Wałęsa by chyba pękł z pychy).
Proszę mi powiedzieć, gdzie są kompletnie obiektywne i sprawiedliwe nagrody?
Tylko... zaraz, zaraz! Wie pan ile jeszcze różnych nagród film Ida dostał?
Domyślny avatar

cichy

23.02.2015 22:36

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na To ja też z całym

ostatni film jaki ogladalem w kinie to była "pasja" gibsona..(wtedy jeszcze nie mialem kompa.. :-) ) nadmieniałem osobe JP2 nie chcąc ujmując jej szacunku z mojej strony..nie pomne tylko ile razy był niszczony przez możnych tego swiata...(nie pomne kiedy..ale jakiś czas temu jeden z czlonkowkomietu noblowskiego..protestant??luteranin??kalwinista??niestety nazwiska ani czasu tez nie pomne..powiedział gdzies do kogos w jakims wywiadzie..ze..tu cytuje z pamięci..sednem istnienia komitetu w obecnym składzie.specyfike wywieranego wpływu na zycie społeczno-polityczno-ekonomiczne swiata..sednem jest to aby nikt ..żadna osoba tak naprawdę liczaca się dla katolikow i obdarzona jaks wieksza charyzma nie ma prawa dostać nagrody glownej w 3 w/w kategoriach..nigdy!!!koniec cytatu... choć gdyby czesc z tych skądinąd zwykłych ludzi stanela na "wysokości zadania" mogliby si pokusić o wyrażenie szacunku dla dokonan JP2 poprzez nadanie którejkolwiek z "nagrod tego swiata"..mogli mieć ambicje by przyznać i oglosic..ale nagrodzony miał obowiązek nie przyjąć i zaprotestować..proszę przeanalizować tzw..linie programowa;sklad etniczno-narodwosciowo-ideologiczno-wyznaniowy w/w instytucji "nagradzających"..dlatego ostanie me slowo to paradoks..
Domyślny avatar

cichy

23.02.2015 12:06

witam. nasi starsi i mądrzejsi bracia po namysle zdecydowali żeby dalej isc w poprawność polityczna..nie nagrodzili "lewiatana"..a z pewnoscia jest to film wybitny...bardziej niż jakikolwiek inny..stad wniosek dość przykry dla nas niejako się wysnuwa ze w dalszym ciągu to MY jesteśmy wszyhstkiemu winni..zawiadlem się na nich..myslalem ze "czosnkowi" wybiorą w/w film by poirytować pułkownika..niestety..tak się nie stało..
Domyślny avatar

Adam

23.02.2015 12:12

Sorki, ze nie na temat"budowniczy dziwnych statków" wow moze napiszesz cos o swoich projektach ja tez jestem inzynirem z wyksztalcenia proponowalem zeby otworzyc w gazecie polskiej czy niezaleznej jakis kacik nauki tech niki tu od monotematycznosci ludzie dotaja kociego rozumu , przed nami znowu wybory wszystkie rece na poklad , a poniewaz tamci maja wiecej rak ( jawnych i niejawnych) i komisje wyborca na bramce to pewnie wygraja , znowu czeka nas rozczarowanie "wieszanie kaczora " ( za to ze komisja sfalszowala wyniki jak udowdnil ziemkiewicz to nieszkodzi bo falszuja lokalnie) i ziechecenie . Moze o to chodzi ? Trzeba wziasc na luz czesami da sie zwyciezyc w jednym boju a czasami powadzic przez lata oblezenie albo walki partyzanckie . Albo czekac 123 lata na odpowiedni moment. Trzeba pamietac, ze Nemo mial byc Polakiem a juz przed rozpadem I rzeczypospolitej ludzie fantazjowali "o wielkich jezdzacych fotecach".. Wiekszosc problemow jakie ma swiat niedotatek zrodel energii "niezestrzeliwalnosc pociskow balistycznych " to tak naprawde problemy techniczne ktore jak glosi lewacka propaganda sa nierozwiazywalne, A moze to nieprawda?
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:48

Dodane przez Adam w odpowiedzi na Sorki, ze nie na

Witam
Z takich ciekawych, nietypowych jednostek to:
- shuttle tanker
- shuttle tanker na obszary polarne
- nowa generacja małych seismic survey vessel
- offshore construction and special purpose vessel
Oczywiście wszystkie statki pracujące w DP (Dynamic Positioning), napęd diesel elektryczny z azipodami i dodatkowymi thrusterami, albo VS. I także wielka serwerownia tylko dla prac poza ruchem statku.
To tak pokrótce
Pozdrawiam
Domyślny avatar

Adam

23.02.2015 17:32

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Z takich ciekawych,

To wszystko zrealizowales?
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:00

Dodane przez Adam w odpowiedzi na To wszystko zrealizowales?

Gdzieżby tam!
Przy tym tylko pracowałem. Dwukrotnie byłem project managerem, lecz oczywiście swojej działki.
Pozdrawiam
Ps. 40 lat na morzu i w stoczniach.
Domyślny avatar

Lech Kurowski

23.02.2015 12:58

Takie rzeczy to pan sobie mógł wypisywać na neonie czy popapranych za którymi nie wiadomo kto stoi! Mam nadzieje że Pan Darski pokaże panu miejsce za drzwiami dla tych jawnych antypolonizmów rodem z GW, których tutaj wypisywać nie przystoi! Polacy to wedle pana "pijaczki spod budki z piwem, mordercy itd"? A Żydzi to wrażliwi, wspaniali ludzie? Cóż za lewacki relatywizm moralny z pana wychodzi! Jestem zniesmaczony i mam nadzieje że nie będzie tutaj tolerancji dla takich antypolonizmów, pan widzę testuję dokąd może się zapędzić w obrażaniu Polaków! Jest rok wyborów, a pan tak mąci by pokazać PiS jako niepatriotyczną, niepolską siłę, już nie pierwszy raz!!!
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:49

Dodane przez Lech Kurowski w odpowiedzi na Takie rzeczy to pan sobie

Żegnam pana jeszcze raz.
Mam nadzieję, że ostatecznie.
Domyślny avatar

Robs

23.02.2015 20:27

Dodane przez Lech Kurowski w odpowiedzi na Takie rzeczy to pan sobie

Nie za bardzo wiadomo o co panu chodzi. Czy każdy *dobry* film to ten w którym Polacy to bohaterowie, a każdy *zły* to ten w którym dokonali jakiegoś przestępstwa i w związku z tym jest oznaką braku patriotyzmu aby go pokazać? Przecież zgodnie z tą logiką Rosjanie jak najbardziej powinni wypierać się odpowiedzialności za Katyń bo to z ich punktu widzenia to nie patriotyczne przyznać się.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:02

Dodane przez Robs w odpowiedzi na Nie za bardzo wiadomo o co

Prawda?
Ostrożnie z logiką, bo tu niektórzy są na nią uczuleni.
Francik

Francik

23.02.2015 13:23

Filmu nie widziałem, więc się nie będę wypowiadał. Razi mnie jednak w tej notce co innego. Przede wszystkim - mimo wielokrotnego podkreślania przez autora swojej "światowości" - dające się wyczuć zakompleksienie. "Polska przez chwilę w centrum światowych jupiterów" - oznajmia triumfalnie autor. A te wstrętne mohery filmu nie widziały, ale się czepiają i jątrzą. Autor uważa chyba, że Polacy to tak nędzny naród, że powinien się cieszyć, że "przez chwilę jest w centrum jupiterów". I to gdzie - w samym Hollywood! Dla mnie to żałosne, ale niestety wpisujące się w pedagogikę wstydu serwowaną Polakom od ponad ćwierćwiecza. Mamy się cieszyć nawet z tego, że Collin Farrel (ten Collin Farrel!) zrobił dziecko Bachledzie-Curuś. Cóż za sukces! Tymczasem dzięki postkomuszym złogom w tzw. środowisku artystycznym przez ponad ćwierć wieku nie wyprodukowano w Polsce ani jednego wybitnego filmu pokazującego wielkie momenty naszej historii i polskich - jakże często tragicznych bahaterów. To opowieści, które są scenariuszami na sensacyjne filmy - i to bez hollywoodzkiego podrasowywania. Pilecki, Państwo Podziemne, działalność Żegoty, Ulmanów, Sendlerowej, Dywizjon 303, tułaczka i los andersowców, żołnierze niezłomni itp. itd. Nie mówiąc już o dawniejszej historii jak Bitwa Wiedeńska, Kościuszko, Powstanie Styczniowe i Traugutt. Katyń Wajdy to żałość (jedyny dobry fragment to scena mordu - bo autentyczna), kiepska Bitwa Warszawska Hoffmanna i dwa ważne tematy spalone. Niestety Czarny czwartek, to nienajlepszy film, lepiej wyszedł Popiełuszko. Ale akurat te filmy miały kłopoty z uzyskaniem dofinansowania - tak jak film o Roju. A na Idę pieniądze się znalazły. Ciekawe czy znalazłaby się dotacja na film bliższy prawdy o postaciach i losach ubeków i prokuratorów. Bez nieprawdziwych rozterek moralnych, ale prawdziwych karierach, które zrobili - vide Bauman. I o losach ich ofiar - ich rozterkach i obawach podczas ubeckich nagonek i bestialskich tortur.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:56

Dodane przez Francik w odpowiedzi na Filmu nie widziałem, więc się

Witam
Oj, czy nie następuje tu projekcja? Mnie się bardzo zdaje, że to pan leczy swoje kompleksy.
Że się cieszę z jupiterów? Oczywiście!!! Jak onegdaj z Justyny Kowalczyk, czy Małysza. To zaściankowość i prowincjonalizm? Oj panie...
Jedźmy do Holmenkollen, to zobaczysz pan, jak Norwegowie płaczą i skaczą z radości, jak ich człowiek wygrywa.
Nie mam kompleksów z bycia Polakiem i czuję się z tym swobodnie na całym świecie. Nie wierzy pan? Daję na to moje słowo honoru! To chyba wystarczy...
Francik

Francik

23.02.2015 19:48

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Oj, czy nie następuje

Jasne, to ja leczę swoje kompleksy, pan jest po jasnej stronie mocy. Daje pan słowo honoru to MUSZĘ uwierzyć. Miesza pan całkiem różne sprawy - radość ze zwycięstwa sportowego z przyznaniem nagrody kontrowersyjnemu filmowi. Wynik sportowy nie podlega ocenie ze względu na treść - chyba, że występują widoczne naruszenia przepisów celowo niezauważone przez sędziów lub tzw. drukowanie. Czy jeśliby Pasikowski tak dobrze nakręcił "Pokłosie", że zasługiwałoby na Oskara lub inne wyróżnienie też mielibyśmy obowiązek się cieszyć - bo "jesteśmy przez chwilę w blasku jupiterów"? Jeśli pan nie rozumie różnicy, to nie ma o czym dyskutować. W moim komentarzu nic nie było o zaściankowości i prowincjonalizmie, tylko o kompleksach "światowca", ale pan lubi sobie ustawiać innych w wygodny dla siebie sposób. Ponadto uprzejmie donoszę, że jestem zawistnym nieudacznikiem i nienawistnikem, plującym żółcią moherem i ciemnogrodzianinem więc dalsza polemika jest zbędna.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:06

Dodane przez Francik w odpowiedzi na Jasne, to ja leczę swoje

Proszę wybaczyć, Pasikowskiego nawet za najlepiej zrealizowane Pokłosie bym nie popierał w żadnym wypadku.
To film na zamówienie. Przekroczył niewidzialną linię, czego niezależnemu artyście robić nie wolno.
To wajdyzm
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

23.02.2015 14:13

Na kaca po "Idzie" polecam "Generała Nila" youtube.com W dodatku gratis ;-)
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 16:58

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Na kaca po "Idzie" polecam

Dziękuję!
Dobrze, że nie Wałęsę....
Domyślny avatar

corcaigh

23.02.2015 19:40

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Na kaca po "Idzie" polecam

Gratis:) Kradzione nie tuczy
Domyślny avatar

Robs

23.02.2015 16:53

Moja opinia nie będzie tu popularna ale zgadzam się z autorem wpisu. Denerwuje mnie poprawność polityczna ale również praktykowana przez opozycję "poprawność krytykowania wszystkiego gdzie Polak nie jest dobro czyniącym bohaterem". O wiele lepiej jest być uczciwym i przyznać że faktycznie takie rzeczy miały miejsce niż się zapierać. Bo takie zapieranie przypomina mi rosyjskie zapieranie się Katynia. Natomiast jeśli Polacy sami pokazują taki film to wytrąca z ręki argument tych co twierdzą że Polacy to tacy wielcy anty-semici, nawet nie chcą się przyznać to tego że zginęli z ich ręki Żydzi.
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:08

Dodane przez Robs w odpowiedzi na Moja opinia nie będzie tu

To już jest nas pewna grupka "niezależnych" !
Niewolnicy niech tłuką swoje jaja.
Domyślny avatar

seaman25

23.02.2015 22:14

Dodane przez Robs w odpowiedzi na Moja opinia nie będzie tu

cyt: "....jeśli Polacy sami pokazują taki film" Czy jesteś pewny że to Polacy zainwestowali - dali kasę i "zielone światło" - w ten film? Dlaczego, także Polacy - A.Krauze, T.Łysiak, M.Wolski i inni - borykają się z trudnościami z nakręceniem filmu "Smoleńsk"?
Domyślny avatar

Ewary Toruń

23.02.2015 17:21

Oby sukcesy nie przysłoniły nam oczy, uniemożliwiając - zdolność widzenia. Nie cały naród jest podły, tylko pojedyncze lub salonowe "elyty". Nie licytujmy się, co kto komu zrobił - źle lub dobrze. Do wszystkiego trzeba mieć dystans i powściągliwość. Dokonujmy dobrych wyborów i to wszystko!
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:10

Dodane przez kwintesencja w odpowiedzi na Oby sukcesy nie przysłoniły

Witam!
Dlaczego tak długo musiałem czekać na głos rozumu i rozwagi?!
Serdecznie pozdrawiam
Domyślny avatar

marekagryppa

23.02.2015 20:22

My kręcimy "Idę" i"Pokłosie" a Niemcy "Nazi matki i nazi ojcowie". Na efekt w świecie nie trzeba czekać długo.
Domyślny avatar

seaman25

23.02.2015 21:41

ad vocem. Tu: naszeblogi.pl najcelniejsze podsumowanie (wraz ze źr4ódłami) "wzruszającego" filmu z odpowiednim tytułem "gnIda"
Marcin Tomala

Marcin Tomala

23.02.2015 21:52

Jako miłośnik filmów napisał Pan notkę skrajnie polityczną, wartościującą, atakującą, jątrzącą. Rozumiem emocje, ale stać Pana na więcej. Można inaczej, naprawdę.
naszeblogi.pl
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:16

Dodane przez Marcin Tomala w odpowiedzi na Jako miłośnik filmów napisał

Witam
Panie Marcinie,
tak właśnie chciałem napisać. Nie jestem recenzentem, tym bardziej krytykiem filmowym. Ani Kotem lub Kłopotowskim, a obu bardzo cenię.
Jestem blogerem, który czasem lubi sprowokować emocjonalną dyskusję, bo ludzie wówczas są szczerzy.
Można się doprawdy dużo o kolegach dowiedzieć.
Zaraz podam powyżej lepszą recenzję.
Pozdrawiam
Marcin Tomala

Marcin Tomala

23.02.2015 23:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Marcinie, tak

Szczerzy, pyskaci i kłótliwi ;) O ile w tematach politycznych akceptuję (albo się przyzwyczaiłem) to w filmowych i sportowych ciągle trudno...
Pozdrawiam również
Marcin Tomala

Marcin Tomala

23.02.2015 23:20

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Witam Panie Marcinie, tak

Szczerzy, pyskaci i kłótliwi ;) O ile w tematach politycznych akceptuję (albo się przyzwyczaiłem) to w filmowych i sportowych ciągle trudno...
Pozdrawiam również
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 22:18

Gorąco wszystkim polecam:
naszeblogi.pl
Warto!
Domyślny avatar

Minimoa

24.02.2015 08:37

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Gorąco wszystkim

Jako miłośnikowi dobrego kina polecam panu filmy Leni Riefenstahl. Może razem z Seryjnym-Samobójcą urządzicie sobie seans, żeby napawać się, za Wikipedią, "nowatorską estetyką"?
jazgdyni

jazgdyni

24.02.2015 10:53

Dodane przez Minimoa w odpowiedzi na Jako miłośnikowi dobrego kina

Czemu pan zawdzięcza swój ciężki dowcip? Rozczarowaniom? Trudnościom życiowym, czy wrodzonemu nieudacznictwu?
Rozumiem... wiek i nieudane życie. Wskazuje na to przypomnienie propagandystki Hitlera Reinfenstahl.
Ja mimo wszystko wolę Cabaret Boba Fosse.
Domyślny avatar

Minimoa

25.02.2015 11:43

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Czemu pan zawdzięcza swój

To nie dowcip. Skoro najbardziej z Seryjnym-Samobójcą cenicie sobie filmową estetykę, to zdaje się nie ma powodu łączyć propagandowej funkcji filmów Reinfenstahl z ich pozostałymi walorami, o których tak pięknie pisze Wikipedia? Dziwny brak konsekwencji...
jazgdyni

jazgdyni

25.02.2015 12:02

Dodane przez Minimoa w odpowiedzi na To nie dowcip. Skoro

Pańska wypowiedź jest logicznie i semantycznie tak pokrętna, że podejrzewam następnego Mędrca Syjonu.
Domyślny avatar

Minimoa

25.02.2015 13:29

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Pańska wypowiedź jest

Za Wikipedią: filmy tej pani cechowały się "nowatorską estetyką", "nowatorskimi osiągnięciami technicznymi i estetycznymi, takimi jak podkreślające kontrast oświetlenie (w tym zdjęcia pod światło), dużą dbałością o wysoką jakość techniczną zdjęć, czy też dynamiczny, często asynchroniczny montaż sceny". Tylko palce lizać i się zachwycać. Podobnie, jak Idą.
Domyślny avatar

Robs

25.02.2015 12:01

Co do Oscarów to mnie o wiele bardziej bulwersuje film "Imitation Game" który jest kompletnym przekłamaniem historii bo: 1. Kłamie że Polacy przeszmuglowali Enigmę z Berlina. W rzeczywistości Polacy zbudowali własną wersję Enigmy. 2. Mówi że kod jest "nie do złamania" bo jest 159 million million kombinacji ale to kłamstwo bo Polacy już złamali ten kod tylko wtedy nie można by mówić o "kodzie nie do złamania", co psuje film. W rzeczywistości Turing oparł się na pracy polskich matematyków i ją rozszerzył. Jego maszyny dekodujące były lepsze od polskich i musiał on rozwiązać problem dodania przez Niemców dodatkowego koła rotacyjnego, co było bardzo dużym osiągnięciem. A jednak Brytyjczycy kłamią co do polskiego wkładu na temat Enigmyi to nie tylko w tym filmie, a ogólnie.
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 157
Liczba wyświetleń: 8,962,746
Liczba komentarzy: 32,585

Ostatnie wpisy blogera

  • Czyżby wreszcie? Budowa IV RP start!
  • Boski nekar – eliksir życia
  • Wreszcie to się stało

Moje ostatnie komentarze

  •  Ciekawe.
  • @paparazziPapaFakt, niestety swoje lata mam. Mimo tego, jak się przekonał o tym jeden naćpany gangus, całkiem niedawno, gdy złapałem go w precyzyjnym miejscu, że aż uklęknął i błagał o łaskę. I mam…
  •       @Ula UjejskaCześć Ulu. Jakże miło cię ponownie widać. Mam nadzieję, że ze zdrowiem wszystko w porządku?Widzisz, moi przodkowie to kresy. Czyli Rzeczpospolita ON.…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • EsaurGappa, Właśnie widziałem nagranie z Belfastu gdzie morderca z Sudanu na oczach Irlandczyków mordował ich rodaka,z tego filmiku wynika że miejscowi byli bezbronni,a najstarszy z nich jakiś gość 60 + jako…
  • Tomaszek, Punkt widzenia z miejsca siedzenia .
  • jazgdyni,  Ciekawe.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności