Kilka prostych pytań w dniu „wielkiego otwarcia”

Wstęga, nożyce, prezydent, burmistrz, kwiaty, wiwaty, latawce, loty balonem i „wielkie otwarcie” wielkiej (i o dwa lata opóźnionej) inwestycji – a za kulisami niezapłacone faktury i sprawy sądowe z bliskim bankructwa wykonawcą.
Znacie? Znamy! No to posłuchajcie… Tym, razem nie o autostradach, ale o nowej siedzibie Służewskiego Domu Kultury przy ul. J.S. Bacha 15 na warszawskim Mokotowie (tuż przy Al. KEN).
Dziś od 18.00 będzie tu uroczyste „wielkie otwarcie” (już rok temu wyróżnionej Nagrodą Architektoniczną tygodnika „Polityka”) nowej siedziby SDK, jutro i pojutrze koncert Turnaua, wystawa Beksińskiego, „Wiśniowy sad” teatru ze Lwowa, konkurs latawców, loty balonem, zlot fanów „Wojen gwiezdnych” i tuzin innych atrakcji, ale 10 dni temu na sesji Rady Dzielnicy Mokotów zajrzałem za kulisy tej inwestycji i (cytuję z protokołu).
 
Radny Marcin Gugulski [PiS]:
Za 10 dni będziemy mieli okazję uczestniczyć w uroczystym otwarciu nowej siedziby Służewskiego Domu Kultury. Jak wynika z docierających do mnie cząstkowych informacji realizacja tej inwestycji obrosła w liczne sprawy sporne między Urzędem Dzielnicy a wykonawcą oraz między wykonawcą a Zarządem Dzielnicy, Urzędem Dzielnicy i jego pracownikami. Sprawa opóźnień tej inwestycji, ale także jakości dokumentacji skutkuje różnymi sprawami spornymi.
Mam do Zarządu Dzielnicy nie tyle pytanie, co wniosek, czy Zarząd Dzielnicy mógłby przygotować i z własnej inicjatywy przedstawić, np. na najbliższej Sesji, informację o przebiegu prac inwestycyjnych związanych ze Służewskim Domem Kultury, w tym o wszystkich aktualnie trwających sprawach spornych i postępowaniach związanych z realizacją tej inwestycji.
Wówczas mógłbym uzyskać np. informację, czy, a jeśli tak, to czym zakończyło się śledztwo pod sygnaturą 1 Ds/1088/13, wszczęte 2 stycznia br. przez Prokuraturę Rejonową Warszawa Mokotów w sprawie przekroczenia uprawnień przez pracowników i naczelnika Wydziału Inwestycji Urzędu Dzielnicy Mokotów, tj. o czyn z art. 231 § 1 Kodeksu karnego.
A także na pytanie, jakie było stanowisko Urzędu Dzielnicy w odpowiedzi na wezwanie do próby ugodowej w sprawie o zaległe faktury i czy prawdą jest, że przedstawiciel Urzędu Dzielnicy był nieobecny na rozprawie sądowej.
Wskazuję wyrywkowo kilka kwestii, natomiast zdaję sobie sprawę, że jest tego bardzo dużo, że roszczenia są wzajemne i chodzi mi o to, żeby Rada Dzielnicy miała pełną jasność w tej sprawie. Będę wdzięczny za przedstawienie tej kwestii na przyszłej Sesji.
Czy Zarząd Dzielnicy przygotuje taką informację na następną Sesję Rady Dzielnicy?

Burmistrz Dzielnicy Mokotów Bogdan Olesiński [PO]:
Zarząd Dzielnicy przygotuje taką informację. Proponuję, żeby przekazać ją w pierwszej kolejności do Komisji Gospodarki Komunalnej i Inżynierii Miejskiej, a dopiero potem na Sesję Rady Dzielnicy.

Radny Marcin Gugulski nawiązując do udzielonej odpowiedzi stwierdził, że jest nią w pełni usatysfakcjonowany pod warunkiem, że przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Inżynierii Miejskiej poinformuje go o terminie posiedzenia, na którym omawiana kwestia będzie rozpatrywana.
 
Od sesji Rady Dzielnicy Mokotów, na której zadałem to zapytanie (26.VIII) minęło 10 dni, posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Inżynierii Miejskiej nie zwołano, więc tematu nie wpisano do porządku obrad następnej sesji Rady Dzielnicy (9.IX), a moje zapytanie – w odróżnieniu od innych interpelacji i zapytań radnych zadanych na poprzedniej sesji – nie zostało umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy, a dziś jak gdyby nigdy nic pan burmistrz będzie brylował na „wielkim otwarciu” nowej siedziby SDK, więc pytania zadane na sesji podaję tu do wiadomości publicznej.