Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Reklamy w tygodnikach i reklamodawcy - co nimi kieruje?

elig, 16.08.2013
  Z portalu Wirtualnemedia.pl  /TUTAJ/ poznaliśmy wielkość /cennikową/ przychodów uzyskanych z reklam w tygodnikach.  Dowwiedzieliśmy się, że od lutego do czerwca 2013 "Gość Niedzielny" zarobił 8894701 zł, "Do Rzeczy" - 8549149 zł, "W Sieci" - 6888617 zł, "Uważam Rze" - 3997000 zł, "Tygodnik Powszechny" - 2506500 zł i "Gazeta Polska" - "1961140 zł.

  Uzyskany wynik bardzo ucieszył redakcję "Do Rzeczy", która zamieściła ogłoszenie na całą stronę, wyrażając swą wdzięczność dla reklamodawców.   Jest on jednak niczym w porównaniu do zysków z reklam jakie osiągają tygodniki mainstreamu.  W tym samym wpisie w Wirtualnemedia.pl czytamy:

  "mimo że „Gość Niedzielny” jest liderem sprzedaży wśród tygodników opinii, a „Do Rzeczy” i „W Sieci” plasują się w pierwszej piątce, notują zdecydowanie niższe wpływy reklamowe niż „Newsweek Polska”, „Polityka” i „Wprost”. Ten pierwszy tytuł w całym I półroczu cennikowo zarobił z reklam 62,31 mln zł, drugi - 46,05 mln zł, a trzeci - 31,18 mln zł ".

  W maju 2012 próbowano wyjaśniać to tak  /TUTAJ/:

  "Zdaniem Anety Mondry, kierownika działu reklamy „Gościa Niedzielnego”, polscy reklamodawcy z dystansem podchodzą do pism katolickich i konserwatywnych. - To zjawisko, dotyczące też tygodnika „Uważam Rze”, szczególnie dziwi w kraju powszechnie uznawanym za katolicki - uważa Mondry. - Tymczasem za granicą marketerzy nie mają takich uprzedzeń wobec tygodników katolickich -podkreśla.

Aneta Mondry dodaje, że nie bez znaczenia w tym kontekście jest również charakter grupy czytelniczej „Gościa Niedzielnego”. - Są to w sporej części osoby mające ponad 50 lat, gorzej zarabiające, mieszkające na wsi i w małych miastach - opisuje. - Nie jest to na pewno tak atrakcyjna dla reklamodawców grupa docelowa jak choćby czytelnicy „Newsweeka” - przyznaje.".

  To oczywista bzdura.  Właśnie młode "lemingi" są na ogół w gorszej sytuacji materialnej niż "mohery".  Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że emeryci bywaja bogatsi niz młode małżeństwa.  Nawet niewysoka emerytura gwarantuje pewną stabilizację finansową, której młodzi są pozbawieni.  Reklamodawcy wiedzą przecież o tym.  Czemu wiec rezygnuja z bardzo szerokiego grona odbiorców?

  Przyczyną jest ich oportunizm i lęk przed władzą.  Najmniejsze wpływy z reklam mają tygodniki najbardziej krytyczne wobec rządu Tuska.  Przedsiebiorcy boją się, ze reklamujac sie w nich  - popadną w niełaskę.  Czy jednak ta służalczość wobec władzy przynosi rzeczywiste korzyści?

  Odpowiedź na to dają wyniki pewnego sondażu  /TUTAJ/:

  "Polska spadla na 141. miejsce w rankingu przyjazności systemu podatkowego – wynika z przedstawionej przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers oraz Bank Światowy trzeciej edycji rankingu „Paying Taxes 2009”. (...) Spośród 181 państw, które objął ranking, Polska zajęła 141. miejsce. W Unii Europejskiej gorzej wypadła tylko Rumunia, która uplasowała się na 146. pozycji. Na pierwszym miejscu są Malediwy, potem Katar, Hongkong i Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur i Irlandia. Ostatnie miejsce zajmuje Białoruś.

Caroline Otonglo z Banku Światowego tłumaczyła podczas prezentacji raportu, że przygotowując badanie brano pod uwagę całkowitą stawkę podatkową (czyli sumę wszystkim podatków i opłat w odniesieniu do zysku firmy), liczbę pojedynczych płatności podatkowych oraz czas poświęcony na wypełnienie formalności podatkowych.

Z raportu wynika, że w Polsce całkowita stawka podatku wynosi 40,2 proc., podczas gdy w Danii (13. pozycja) - 29,9 proc. a w Irlandii - 28,8 proc. Polska firma musi dokonać 40 płatności w ciągu roku, a na rozliczenia poświęca 418 godzin rocznie. Tymczasem w Danii i Irlandii przedsiębiorca uiszcza 9 płatności, poświęcając na to odpowiednio 135 i 76 godzin.".

  Jest to znana metoda postępowania Platformy Obywatelskiej.  Póltora roku temu  napisałam notkę "Jak Platforma Obywatelska niszczy swoich zwolenników"  /TUTAJ/.  Opisałam w niej jak PO gnębi właśnie te środowiska, które najgoręcej ją popierały.  Omówiłam przykłady dziennikarzy,twórców, nauczycieli i naukowców, kupców, a nawet kibiców piłkarskich.  Widać teraz, że tak samo traktowani sa przedsiębiorcy i lękliwi reklamodawcy.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2326
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

17.08.2013 07:45

Tusk i Rostowski wykonują codzienny rytualny lichwiarski ubój baranów ;-)
elig

elig

17.08.2013 13:18

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Rytualna lichwa

Dlaczego jednak te barany wciąż dają się strzyc?  Bo jest to raczej strzyżenie niż ubój.
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,985,014
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności