Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Platforma oburzonych i partie polityczne

seafarer, 18.03.2013
Wszyscy wiedzą, że za czasów komuny istniała propaganda. Starsi pamiętają, że rzeczywistość pokazywana w telewizorze była różowa. Natomiast rzeczywistość za oknem była szara i ponura. Ponieważ rozdźwięk pomiędzy rzeczywistością pokazywaną i rzeczywistością istniejącą był łatwy do zweryfikowania, to zwykły, przeciętny obywatel szybko wyczuwał fałsz w tym, co było pokazywane. Ostateczny wniosek był taki, że telewizja kłamie. I uświadomienie sobie tego faktu, przesądziło o końcu komunizmu. Choć jeszcze trochę czasu minęło zanim skończył się on zupełnie.
A jak jest z propagandą dzisiaj? Czy dzisiaj Polacy też są indoktrynowani przez media? No cóż, dzisiaj inaczej niż za komuny, wielu ludzi z pełnym przekonaniem temu zaprzecza. Dlaczego? Dlaczego duża część społeczeństwa jest przekonana o tym, że dzisiaj nie ma propagandy i dlaczego uważa, że to co widzi w telewizji jest bezstronną informacją a nie propagandą? Dlaczego obecnie, jest tak trudno dojrzeć ludziom rozdźwięk pomiędzy rzeczywistością pokazywaną w telewizji a rzeczywistością realnie istniejącą?
Otóż dzieje się tak, ponieważ dzisiejsza propaganda nie dotyczy rzeczywistości dnia codziennego, tej która istnieje za oknem i której przeciętny człowiek doświadcza na własnej skórze. Tę rzeczywistość za oknem, (której obywatel doświadcza na własnej skórze) media przedstawiają mniej więcej zgodnie z tym, jaka ona faktycznie jest. I dzisiaj, inaczej niż za komuny, podstawowym celem mediów nie jest wmawianie obywatelowi, że ta rzeczywistość jest wspaniała.
Dzisiaj głównym celem (targetem, jak by to powiedzieli marketingowcy) współczesnej propagandy jest opozycja. A konkretnie PiS, czyli jedyna partia opozycyjna, która realnie zagraża władzy PO. I w zasadzie tylko ten fragment rzeczywistości, media pokazują w krzywym zwierciadle. I dlatego tak trudno jest ludziom stwierdzić dzisiaj, że istnieje propaganda. Bo zazwyczaj przeciętny obywatel, nie uczestniczy czynnie w życiu politycznym. Nie chodzi na spotkania partyjne, nie ogląda polityków własnymi oczami i nie słucha własnymi uszami. On ich widzi i słyszy ‘oczami’ i ‘uszami’ kamery telewizyjnej. I dlatego obecnie, inaczej niż to było za czasów propagandy komunistycznej, obywatel nie ma możliwości przekonać się o tym, że to, co da mu obejrzeć i usłyszeć kamera telewizyjna jest przedmiotem selekcji. Selekcji celowej i świadomej, mającej na celu zdyskredytowanie partii opozycyjnej i jej polityków. I dlatego wielu ludzi zaprzecza temu, że propaganda istnieje. A gdy jeszcze im wspomnieć o tym, że tej propagandzie ulegają, to powszechną reakcją jest szczere oburzenie.
Przedstawiony powyżej mechanizm działania mediów powoduje, że POKAZYWANA rzeczywistość (dotycząca partii opozycyjnej) odbierana jest jako rzeczywistość PRAWDZIWA. Toteż w świadomości odbiorcy, powstaje przekonanie, że partia opozycyjna jest zła. Ale zgodnie ze znanym przysłowiem, każdy kij ma dwa końce. I w efekcie, wpajana ludziom, przez media wpływu, niechęć do partii opozycyjnej przekształca się w niechęć a nawet wrogość do partii politycznych jako takich. I utrwala się przekonanie, że partie polityczne są złe. Wszystkie partie polityczne.
W sobotę miałem okazję być na spotkaniu Platformy Oburzonych w historycznej sali BHP, w stoczni Gdańskiej. I tę niechęć do partii politycznych (na czele z Platformą) dało się tam odczuć wyraźnie. Co więcej, wielu mówców przedstawiało partie polityczne jako zagrożenie dla państwa, demokracji a wręcz zagrożenie dla siebie i swojego losu. Oskarżenia o partyjniactwo padały z mównicy bardzo często. I nie były to oskarżenia najbardziej radykalne.
I to jest żniwo, które zebrała Platforma i sprzyjające jej media. Żniwo w postaci odrzucenia wszystkich partii politycznych. Żniwo raczej zaskakujące. Zarówno dla strategów medialnych Platformy jak i dla mediów. Ich ciężka praca (aby obrzydzić ludziom partię opozycyjną) przyniosła skutek odwrotny do zamierzonego.
Obrzydziła ludziom wszystkie partie - łącznie z Platformą Obywatelską.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5692
Domyślny avatar

Daf

18.03.2013 09:13

polityczne w Polsce funkcjonuja jeszcze ciagle tak, jak za czasow komuny. A wiec: skladanie obietnic, wyglaszanie przemowien, pompatyczne demonstracje, a takze zwalczanie sie wzajemne. Intrygi wewnetrzne i zewnetrzne. A przeciez obowiazkiem tych partii jest rozwiazywanie problemow, waznych dla spoleczenstwa, SLUZBA spoleczenstwu. Za to sa te partie oplacane przez podatnikow i wylacznie w tym celu sie je wybiera. Maja tez obowiazek rozliczania sie przed spoleczenstwem ze swojej konkretnej dzialalnosci. Jezeli ZLE SLUZA spoleczenstwu - to nie nalezy ich wybierac ! Pozdrawiam
Tadeusz Hatalski

seafarer

18.03.2013 12:41

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Partie

"Jezeli ZLE SLUZA spoleczenstwu - to nie nalezy ich wybierac"
Otóż to. I tak to funkcjonuje na świecie. Partia, która źle rządzi przegrywa wybory a opozycja dostaje szansę wykazania się.
Natomiast na spotkaniu oburzonych zło upatrywano w partiach jako takich. 
Nie istnieje na świecie system demokratyczny, który by funkcjonował bez partii politycznych.
Również pozdrawiam.
Domyślny avatar

Daf

18.03.2013 14:37

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na Daf

na swiecie system demokratyczny, ktory by funkcjonowal bez partii politycznych." ------------------------- Otoz to ! A poniewaz czlowiek nie jest istota doskonala, a wiec i dzialalnosc funkcjonariuszy partyjnych nie jest calkowicie altruistyczna, wiec, jezeli np. parta X w miejscowosci Y obiecala, ze wybuduje np. przedszkole, to MUSI to przedszkole wybudowac, bo ich NIKT ponownie nie wybierze !!! Wybrani beda INNI, ktorzy tylko na to czekaja ! Kiedy WY drodzy Rodacy to zrozumiecie ? Nie glosuje sie na mniej lub bardziej charyzmatycznego przywodce i jego przemowienia, tylko na PROGRAM !!! Pozdrawiam ponownie !
Tadeusz Hatalski

seafarer

18.03.2013 15:13

Dodane przez Daf w odpowiedzi na " Nie istnieje

'Nie glosuje sie na mniej lub bardziej charyzmatycznego przywodce i jego przemowienia, tylko na PROGRAM'
Zgoda, program jest ważny. Ale osoba, która realizuje (lub nie realizuje)  ten program też jest równie ważna.
Ps.: nie wiem, w jakim kraju Pan mieszka. Ale jeżeli w Stanach, to drogi Rodaku też macie co nieco do zrozumienia :) Wybraliście drugi raz prezydenta Obamę. Nie był to najlepszy wybór.
Domyślny avatar

Daf

18.03.2013 15:57

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na Daf

Oczywiscie, ze jest wazne kto "stoi na czele". Ale przeciez nie jedna osoba rzadzi. U nas (zyje w Austrii), jak ktos nie sprawdza sie w procesie sprawowania rzadow, to jest dyskretnie, bez rozglosu, wymieniany. Niedawno wymieniono w ten sposob kanclerza. Wiec nie rozumiem tego, co sie dzieje w Polsce. To jest droga do nikad. Ale jaka byla alternatywa dla Obamy ? Szkoda, ze kandydat republikanow nie byl "silniejszy". Pozdrawiam
Domyślny avatar

fritz

18.03.2013 16:51

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Pan Tadeusz Hatalski

Wiec nie rozumiem tego, co sie dzieje w Polsce. To jest droga do nikad. Wiec nie rozumiem tego, co sie dzieje w Polsce. *** To co sie w Polsce dzieje jest oczywiste. Polska jest krajem okupowanym, dlatego nie dzialaja zadne mechanizmy demokratycznego panstwa. W panstwie demokratycznym media zajmuja sie nad wyraz skutecznie skompromitowanym czy nieudolnym politykiem. Dlatego partie dokonuja korrekty, zanim media sie tym zajma unikajac w ten sposob bicia i utraty wyborcow. W Polsce media sa czescia okupujacego, likwidujacego Polske systemu politycznego. Celem wlascieli mediow jest likwidacaja Polski. 85% prasy nalezy do Niemcow. Celem herr Tuska reprezentujacym niemiecka administracje na Polske, jest rowniez likwidacja Polski. Dlatego cieszy sie bezwzglednym poparciem mediow. Dlatego wszystkie mechanizmy charakterystyczne dla krajow demokratycznych w Polsce nie funkcjonuja. Polska jest w tym sensie faszystkowski krajem. I nie tylko w tym sensie.
Tadeusz Hatalski

seafarer

18.03.2013 19:14

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Pan Tadeusz Hatalski

'Szkoda, ze kandydat republikanow nie byl "silniejszy"'
Tak, szkoda. Widzę, że w tej sprawie mamy identyczne zdanie.
Natomiast co do sprawowania rządów i jego wymiany. No cóż musimy poczekać na wybory. Mam nadzieję, że w końcu ludzie pójdą po rozum do głowy i zagłosują inaczej niż w ostatnich wyborach.
Domyślny avatar

dogard

18.03.2013 10:35

ludzie znienawidzili sama platforme oszustow..
Tadeusz Hatalski

seafarer

18.03.2013 12:43

Dodane przez dogard w odpowiedzi na MAM JEDNAK NADZIEJE,IZ NAJBARDZIEJ

Miałem jednak wrażenie, że niestety niechęć była rozłożona po równo.
Domyślny avatar

xena2012

18.03.2013 11:05

że Oburzeni to kolejny wariant z cyklu ,,byle nie PiS''.
Tadeusz Hatalski

seafarer

18.03.2013 12:48

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na coś mi podpowiada

Niewykluczone, że wielu spośród tam obecnych, miało takie intencje również.
seafarer
Nazwa bloga:
navigare necesse est ...
Zawód:
Inż. navigator
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 330
Liczba wyświetleń: 1,536,479
Liczba komentarzy: 4,536

Ostatnie wpisy blogera

  • Gospodarz dobry i zły czyli o banderze statków morskich
  • Wolny język i wolny człowiek ...
  • Polityczny poker marszałka Hołowni

Moje ostatnie komentarze

  • @ GPS Człowiek jest istotą racjonalną (gdyby nie był to selekcja naturalna, kluczowy mechanizm ewolucji, nie dopuściłaby do tego, aby przetrwał). O tym jak są urządzone państwa decydują ludzie więc…
  • @ GPS - 'W idealnym stanie tego nie ma nigdzie' Zgadzam się, nie ma tego nigdzie. Ja uważam, że nie ma nigdzie ponieważ taki system to utopia. Niemniej chętnie bym usłyszał pańską opinię dlaczego nie…
  • @ GPS Proszę wskazać, pan jest fanem tej (przedpotopowej) formy rozwoju.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Na koniec roku (1) o morzu …
  • To była suwerenna decyzja pani Premier
  • Pułapki ‘reżimowej propagandy’

Ostatnio komentowane

  • seafarer, @ GPS Człowiek jest istotą racjonalną (gdyby nie był to selekcja naturalna, kluczowy mechanizm ewolucji, nie dopuściłaby do tego, aby przetrwał). O tym jak są urządzone państwa decydują ludzie więc…
  • Grzegorz GPS Świderski, Dlatego, że każde państwo stosuje mniej lub bardziej etatyzm.
  • seafarer, @ GPS - 'W idealnym stanie tego nie ma nigdzie' Zgadzam się, nie ma tego nigdzie. Ja uważam, że nie ma nigdzie ponieważ taki system to utopia. Niemniej chętnie bym usłyszał pańską opinię dlaczego nie…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności