Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Antypolska kampania

Coryllus, 09.05.2012
Bardzo rzadko używam słów takich jak „antypolski”. Tym razem jednak muszę, bo dane mi było zobaczyć spoty reklamowe kampanii Hoop Cola, które przygotowane zostały z okazji Euro. To jest coś naprawdę wstrząsającego.

http://www.wirtualnemedi…

http://www.wirtualnemedi…

Chodzi mi po prostu o to, że jest to kampania polityczna i kampania prowokacyjna wymierzona wprost w mózgi niedojrzałych kibiców. Wszystko tu jest zrobione dokładnie tak, by takiego kibica zirytować i podnieść mu ciśnienie. Aktorzy w tej reklamie, którzy grają sympatyków piłki, wyglądają jak reklama lokali fryzjerskich dla gejów. Rosjanie stojący przy barze to może dziwni trochę, ale spokojni i dobrze ubrani – w garniaki – panowie. Są także panie w takich wielkich kapeluszach. Całe to towarzystwo chce obejrzeć mecz, ale nie może, bo jakiś palant musi się wyżyć w historycznych analogiach.
Nie inaczej jest w tych najpierw umieszczonych spotach. Tam Polacy wyraźnie podnoszący standardy rasowe, przekonują nas, że są po prostu lepsi. Lepsi nie tylko dlatego, że piją Hoop colę, ale także dlatego, że są kolorowi i nie ciąży im ten balast przeszłości, z którym cała reszta bez przerwy się obnosi.
Kampania ta to oczywiście nie jest przypadek. To jest jeszcze jeden element długiego ciągu zdarzeń, które mają zakuć do tych durnych polskich łbów prawdę prostą – nawet jeśli macie jakąś tradycję to jest ona gówniana i nie warta tego shitu w plastikowej puszcze, który tu reklamujemy. Tak to właśnie wygląda.
Nikt jednak poza świrami takimi jak ja się tej kampanii nie czepi bo ja tu się czepiać uśmiechniętych ludzi, którzy coś piją. No jak?
Oczywiście w żaden sposób czepiać się ich nie można. Kiedyś nie czepiali się Marksa, bo jego wersja socjalizmu miała przyczepioną metkę z napisem „socjalizm naukowy”. Naukowy znaczy lepszy, fajniejszy i dostosowany do standardów. W wieku nauki zaś było to coś godnego uwagi i zastanowienia. Bo jeśli jest naukowe, to musi być dobre. Lenin chciał tylko zbawić ludzkość. Zupełny drobiazg. Jakże tak, przeszkadzać mu w zbawianiu ludzkości. Nieładnie przecież i niekulturalnie. Hitler chciał tylko, żeby Niemcy mogli pracować u siebie za godziwe pieniądze. Czyż można mieć do niego pretensje?
W dawniejszych czasach mieliśmy ruch religijny, który śmiało można nazwać prekursorskim w stosunku do rewolucji lat sześćdziesiątych XX wieku. Byli nim arianie, antytrynitarze i pokrewne bractwa. Głosili miłość bliźniego i pokój powszechny. I nosili drewniane szable na znak tegoż pokoju powszechnego. Co prawda noże mieli już prawdziwe i produkowali prawdziwe trucizny, a także wysługiwali się prawdziwym Szwedom za prawdziwe pieniądze, ale tego jakoś nikt nie napisał, bo agencje reklamowe XVI i XVII wieku były zdecydowanie po ich stronie. I to co po arianach zostało wspominane jest z łezką rozrzewnienia w oku. Jest to bowiem postrzegane jako sama dobroć i chęć uczynienia świata lepszym. Jeśli zaś pojawia się dziś nawet jakaś krytyka tego ruchu, to jest ona nader wyważona i stonowana.
Arianie mieli także bardzo dynamiczny stosunek do tradycji. Był to dla nich niepotrzebny balast. Coś czym nie należało się przejmować. Nie mieli tylko tej całej Hoop Coli i przez to może nie zyskali takiej popularności jak ci państwo z reklamy.
Myślę, że kampania przygotowana dla Hoop Coli na mistrzostwa Euro dowodzi jak mało zmienia się w świecie, jak ogranymi chwytami jesteśmy załatwiani i jak paraliżująco na układ nerwowy działa kilka nędznych i kłamliwych sloganów. No, bo jak tu teraz głos podnieść? Toż człowiek na buraka wyjdzie, co ludzi nie lubi i jeszcze chce zadymy robić, bo mu się ci sympatyczni Rosjanie w garniturach nie podobają. Trza się napić Hoop Coli i siedzieć cicho. Może nie zauważą

Przypominam, że zostało już bardzo mało pierwszego tomu „Baśni jak niedźwiedź”. Zupełne resztki. Zapraszam na stronę www.coryllus.pl. Oczywiście także do sklepu FOTO MAG przy metrze Stokłosy i do księgarni Tarabuk ul. Browarna 6.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4211
Domyślny avatar

HENRY

09.05.2012 10:31

Hoop Cole pije tylko ciemniak Albo inny WSIowy ziemniak ;-)
Domyślny avatar

obserw.

09.05.2012 11:01

i powinna być zdjęta. Reklamodawca nie wziął pod uwagę tego, że Euro to jest sport, a nie treści o charakterze narodowym. Reklama ocenia negatywnie (wyśmiewa) czyjeś rzekome cechy narodowe (polskie). Do nstytucji monitorującej reklamy powinno się wnieśc zażalenie i wniosek o zdjęcie reklamy i ukaranie reklamodawcy.
Domyślny avatar

Darek3manKO

09.05.2012 11:20

Te reklamy mają treść taką, jakby wymyślili je rosyjscy specjaliści od przypinania i eksponowania wad narodowych w krajach przeznaczonych pod wpływy Putinowskiej Rosji. Wady te są w dużej mierze nie prawdziwe. Każdy człowiek w każdym narodzie, ma w sowich cechach narzekanie, szowinizm i wszystkie cechy z niego wynikające. Dla mnie Polak kojarzy się z wysoką kulturą narodową, bogatym życiem społecznym, tradycjami rodzinnymi i pokoleniowymi, gorącym sercem i patriotyzmem, umiłowaniem swojej ojczyzny i honorem, który często kole w oczy inne nacje. Wychodzi na to, że te reklamy nie są dziełem Polaków. Przynajmniej nie tych, którzy myślą o sobie z szacunkiem. Adresowane jednocześnie- do kibiców- mają za zadanie upokorzyć ich. W końcu to kibice w Polsce pokazali, że potrafią być dumni ze swojej ojczyzny, historii, bohaterów ją tworzących. Kibice w Polsce eksponują patriotyczne transparenty i wznoszą patriotyczne hasła na polskich stadionach. Taka reklama hop-coli to jak rzucona im w twarz zniewaga.
Coryllus

Coryllus

09.05.2012 11:37

Dodane przez Darek3manKO w odpowiedzi na Rosyjscy specjaliści

jest. trzeba by wszyscy przestali kupować tę berbeluchę.
Domyślny avatar

fritz

09.05.2012 12:18

Dodane przez Darek3manKO w odpowiedzi na Rosyjscy specjaliści

takiego samego symbolu, skrzyneczka z dwoma antenami czy tez czujnikami, jak wlasnie w tej reklamie. Takie znaki sa zastrzezone, sa marka firmy.
Domyślny avatar

fritz

09.05.2012 12:15

Jezeli chodzi o tolerancje wobec innych: najwieksza slaboscia Polakow jako narodu teraz jest wlasnie nieudolnosc obrony wlasnych wartosci. Tylko dla porownania: w Niemczech istnieja tzw. regiony smierci dla "kolorowych". Temat byl szeroko dyskutowany w niemieckiej prasie przed mistrzestwami w Niemczech. Wniosek tylko jeden: picie tego napoju propagowanego przez antypolskie, rasistowskie reklamy byloby dowodem totalnego oglupienia, wlasnie takiego oglupienia, do jakiego dazy antypolska agentura, 5.kolumna, likwidujaca Polske i Polakow.
Domyślny avatar

Logan3331

09.05.2012 13:42

No fakt, tym razem "nie chcem , ale muszem" sie częściowo z tobą zgodzic - druga reklama jest kretyńska i obraża Polaków. Ale pierwsza jest ok., w zasadzie sama prawda (moze lekko podkolorowana xD). Ale ... czy to takie wazne - glupawe reklamy podróbko "coca-coli" ? Jest tyle innych, tysiąckrotnie lepszych i ważniejszych tematów. Ale ... jaki autor, taki temat, że sparafrazuje "klasyka" prawie hrabiego, czyli - arcyboleśnie prosty (w znaczeniu - prostolinijny) . xD
Coryllus

Coryllus

09.05.2012 14:13

Dodane przez Logan3331 w odpowiedzi na Ło loboga ...

Nie musisz się ze mną zgadzać. Możesz tu po prostu nie zaglądać.
Domyślny avatar

ASPAL

09.05.2012 14:47

Arianie(bracia polscy) opuścili Rzeczpospolitą chyba po potopie szwedzkim zaraz,a o ile pamiętam,oskarżano ich o współpracę ze Szwedami i pamiętam jeszcze za komuny,na lekcjach historii uczono mnie,że tacy byli wspaniali i postępowi(wszak pacyfiści!),więc ówczesna zacofana Polska wolała się ich pozbyć w imię zachowania status quo ante.Co do reklam:durne do sześcianu,a tego gówna zwanego Hop-Colą pić się nie da-spróbowałem raz i wystarczyło.
Domyślny avatar

Remig

09.05.2012 20:13

Czy będą edycję w twardych oprawach? Remig
Domyślny avatar

Gość

09.05.2012 21:39

Dodane przez Remig w odpowiedzi na Baśń jak niedźwiedź

A kupisz i przeczytasz jak będzie twarda oprawa?
Domyślny avatar

Remig

10.05.2012 20:21

Dodane przez Gość w odpowiedzi na paweł

Przeczytałem w miękkiej. Preferuję jednak twarde. Pożyczam znajomym. Twarde wracają w dobrym stanie.
Domyślny avatar

Remig

10.05.2012 21:25

Dodane przez Gość w odpowiedzi na paweł

Przeczytałem w miękkiej. Preferuję jednak twarde. Pożyczam znajomym. Twarde wracają w dobrym stanie.
Coryllus

Coryllus

09.05.2012 23:01

Dodane przez Remig w odpowiedzi na Baśń jak niedźwiedź

Jak będzie sponsor, czemu nie...
Domyślny avatar

BazyliMD

09.05.2012 21:19

wokół sprawy. Jest to najskuteczniejszy chwyt stosowany w marketingu. Od wielu lat posługuje się nim wchodząca w estradowy wiek emerytalny Madonna, odnosząc sukcesy szczególnie tam, gdzie wywołany skandal ma związek z obrazą wiary, np w Polsce. Pułapka polega na tym, że ostra krytyka treści reklamy jest początkiem czegoś w rodzaju reakcji łańcuchowej i jednocześnie sporu z obrońcami "wartości" , a końcowym efektem poinformowanie dużej części społeczeństwa o istnieniu produktu o określonej nazwie, co jest celem twórców reklamy. Tematem do rozwinięcia / do dyskusji jest pytanie, dlaczego tego typu marketing jest skuteczny właśnie w Polsce i czy byłby równie skuteczny, czy akceptowany, w innych krajach. Niemcy, Francja ? - nie wyobrażam sobie. Rosja? Tam twórcy reklamy i przedstawiciele firmy od napoju mogliby mieć problemy ze zdrowiem. Polska? Oto Polska właśnie.
Domyślny avatar

robór

09.05.2012 22:42

Autorzy tych reklam wpisują się w retorykę GazWyb. Ojkofobię przedstawiają jako styl życia młodego człowieka. Wydaje mi się to bezczelne, żeby dokuczając potencjalnym konsumentom (Polakom) liczyć na sukces marketingowy. Za kogo oni nas mają?
Domyślny avatar

marekagryppa

09.05.2012 23:41

Zgadzam sie z Panem że nie powinno się używać w spotach reklamowych elementów narodowych(flagi,hymnu,pieśni).Nie rozunieją do czego to prowadzi tylko wyznawcy tzw.Multi-Kulti oraz ignoranci.Pozdrawiam i życzę zdrowia.
Domyślny avatar

Secesh

10.05.2012 06:05

One są wręcz rasistowskie.

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,931,740
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności