Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Ja tego po prostu nie pojmuję!
Wysłane przez Krzysztof Pasie... w 20-01-2019 [21:57]
1-szy listopada 2014. Krypta Prezydencka na Wawelu. Prof. Andrzej Nowak UJ w trakcie wygłaszania dziejowej mowy okolicznościowej
Notkę tę dedykuję siostrze miłosierdzia Beacie Mazurek i czuwającemu w cyklu całodobowym nad prezesem Jarosławem Archaniołowi Ryszardowi Terleckiemu, którzy tak ciasno otulili opiekuńczymi skrzydłaki Jarosława Kaczyńskiego, że pan Prezes, podobnie jak niegdyś Edward Gierek, już mało, co widzi.
W dniu Wszystkich Świętych 2014, w ponurym czasie, kiedy wyzuci z poczucia przyzwoitości butni politycy Platformy Obywatelskiej upokarzali dotkliwie ówczesną opozycję, a ludzie stracili nadzieję na uczciwe państwo, - składaliśmy kwiaty od krakowskiego Akademickiego Klubu Obywatelskiego (AKO) u stóp sarkofagu Lecha i Marii Kaczyńskich w Krypcie Prezydenckiej na Wawelu.
Pośród garstki osób zebranych wtenczas w tym kultowym miejscu był poseł PiS Andrzej Duda, któremu najprawdopodobniej jeszcze nie przychodziło do głowy, że zostanie Prezydentem RP, zaś kilka koków dalej przystanął pan profesor Andrzej Nowak z Wydziału Historycznego Wszechnicy Jagiellońskiej, który wygłosił wówczas krótką, acz według mnie dziejową mowę okolicznościową, cytuję fragmenty za panem profesorem:
„Jesteśmy tu, kiedy wydaje się, że trudno już złożyć na nowo ten polski dom tak psuty od środka i tak atakowany od zewnątrz. Kiedy spotykamy się tutaj w tym nielicznym gronie myślę, że może za rok będzie tutaj tłum, bo zmieni się koniunktura polityczna. Może za pięćdziesiąt albo sto lat będą tu znowu nieliczni ludzie, ale niezależnie od tego ilu ludzi będzie tutaj przychodziło, to ten obowiązek płynący z dzieła życia śp. Prezydenta Kaczyńskiego i jego Małżonki, z dzieła życia tych wszystkich duchów wielkich Polaków, którzy znajdują tutaj na Wawelu swój ziemski spoczynek będzie dla nas siłą, która nie pozwoli Polsce upaść, jak długo będzie tutaj, chociaż jeden Polak przychodził, żeby czerpać siłę do niesienia tego, co Zbigniew Herbert tak pięknie w swoim wierszu nazwał po prostu miastem, państwem miastem, Polską. Teraz powinniśmy zaczerpnąć tyle, by za rok było nas więcej, by Polska zaczęła dźwigać się z tego upadku, w którym się znajduje…”, koniec cytatu.
A tu całość tej wiekopomnej mowy, której nagranie na szczęście się zachowało:
https://app.box.com/s/9yojtvc4...
I co?
Na wczorajszy pogrzeb tragicznie zmarłego, również w trakcie pełnienia służby państwowej, - prezydenta miasta Gdańska przyjechali:
Obecny i byli prezydenci Polski oraz premierzy.
Niestety na pogrzebie Pawła Adamowicza zabrakło premiera Jarosława Kaczyńskiego.
Czy ktoś może mi zwyczajnie, po ludzku wytłumaczyć, - dlaczego?
Pytam, bo chciałbym się mylić, ale po tym, jak się zachował pan Prezes obawiam się, że część tych, którzy dotychczas chcieli, nie odwiedzi już Krypty Prezydenckiej na Wawelu. Powiem więcej. Gdyby Jarosław Kaczyński pojawił się w Gdańsku, niekoniecznie na oficjalnych uroczystościach pogrzebowych, - wytrąciłby szable z dłoni Grzegorza Schetyny i jego popleczników. Więc jeszcze nic straconego.
I na koniec słowo do tych, którzy uroczystości pogrzebowe prezydenta Gdańska nazywają „żałobną hucpą polityczną”. Otóż byłem na pogrzebie chowanego na Wawelu prezydenta Lecha Kaczyńskiego i oglądałem w telewizji pochówek prezydenta Pawła Adamowicza w gdańskiej Bazylice Mariackiej. Zarówno w Krakowie, jak w Gdańsku na tych pogrzebach były nieprzebrane tłumy żałobników. I jestem przekonany, że zarówno w Krakowie, jak i Gdańsku nikt nie nakazał Polakom w tych pogrzebach uczestniczyć. Przyszli sami, z własnej woli. Przyszli, bo chcieli. Więc pytam nienawistników nazywających pogrzeb Pawła Adamowicza „żałobną hucpą”. Czy macie Państwo świadomość, że stanęliście w jednym szeregu ze złymi ludźmi, którzy pochówek Lecha Kaczyńskiego na Wawelu również "żałobną hucpą" nazywali? Będę wdzięczny za odpowiedź.
Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki, niezawisły bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)
Post Scriptum
Lektura pierwszej setki komentarzy na Salonie24, gdzie również tę notkę opublikowałem wskazuje, że na większość komentarzy po prostu nie ma sensu odpowiadać, gdyż ich Autorzy i tak "wiedzą lepiej", a zacietrzewienie odbiera im zdolność racjonalnego postrzegania rzeczywistości. Zaś obrońcy Jarosława Kaczyńskiego zdają się kompletnie nie rozumieć, że "spóźnienie się" pana Prezesa wraz ze swoimi marszałkami Mazurek i Terleckim na sejmową minutę ciszy oraz nieobecność na pogrzebie pochowanego w gdańskiej Bazylice Mariackiej prezydenta Adamowicza to dwa śmiertelne błędy polityczne, które odbiją się na partii Jarosława Kaczyńskiego, tak samo, jak się odbiła na SLD wypowiedź Cimoszewicza o powodzianach. Tak. Tak. Takie niby "drobiazgi" decydują u nas często o zmianach rządów.
Ale proszę komentować, a ja, jak przejdzie pierwsza fala Tsunami politycznej nienawiści jednych do drugich, postaram się to jakoś podsumować.
Post Post Scriptum
Prezydent Duda się wreszcie zreflektował oświadczając publicznie, że, - cytuję:
"Apel dominikanina o. Ludwika Wiśniewskiego wygłoszony na sobotnim pogrzebie zamordowanego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, skierowany był do wszystkich stron politycznego sporu, zarówno do mnie, jak i do Grzegorza Schetyny" - vide: https://wpolityce.pl/polityka/...
Mój komentarz:
Brawo Panie Andrzeju! Wielkie brawo!! Na stojąco!!! Wszakże moje brawa opatruję warunkiem, że te słowa są szczere i Pańskim sercem pisane.
Komentarze
20-01-2019 [22:49] - Imć Waszeć | Link: Tragicznym błędem byłoby to,
Tragicznym błędem byłoby to, gdyby prezes tam był. Pomijając kontekst tragedii, nie należy czynić wzorca dla narodu z byle kogo.
20-01-2019 [23:06] - paparazzi | Link: Bingo.
Bingo.
20-01-2019 [23:51] - Krzysztof Pasie... | Link: @Imć Waszeć
@Imć Waszeć
Proszę mnie nie posądzać o złośliwość, ale nie sprecyzował Pan, kto według Pana jest tym niechlubnym wzorcem.
21-01-2019 [15:34] - Imć Waszeć | Link: Czasami odrobina
Czasami odrobina tajemniczości nie zawadzi, zwłaszcza, że nie do końca został sprecyzowany cel partii rządzącej ;)
Co zaś do niechlubnych wzorców, to dodałbym tu Komorowskiego, byłego prezydenta niestety, który właśnie w mediach ubija brudną pianę politykierstwa na poziomie rynsztoka, łącząc śmierć Adamowicza z fikcyjnymi nekrologami zdrajców, sporządzonymi kiedyś w ramach happeningu przez Młodzież Wszechpolską. Patrząc z jednej strony jest to akt podobny do spalenia kukły żyda Sorosa, lecz z drugiej nijak ma się do fragmentu Klątwy, gdzie pani Wyszyńska wzywa publiczność do zrzucania się na płatnego zabójcę, który załatwi złego Kaczyńskiego. Mierzy się tu różnymi miarami, w tym jeszcze dla lewaków miara jest ostentacyjnie dziurawa. Pan zdaje się cenił kiedyś wysoki poziom i opanowanie Komorowskiego, mylę się?
22-01-2019 [09:19] - Krzysztof Pasie... | Link: @Imć Waszeć
@Imć Waszeć
"Co zaś do niechlubnych wzorców, to dodałbym tu Komorowskiego, byłego prezydenta niestety, który właśnie w mediach ubija brudną pianę politykierstwa na poziomie rynsztoka, łącząc śmierć Adamowicza z fikcyjnymi nekrologami zdrajców, sporządzonymi kiedyś w ramach happeningu przez Młodzież Wszechpolską..."
-------------------
A podobał się Panu ten happening Młodzieży Wszechpolskiej? Proszę o szczerą odpowiedź.
"Pan zdaje się cenił kiedyś wysoki poziom i opanowanie Komorowskiego, mylę się?..."
---------------------
Nie tylko Pan się myli, ale pomawia i insynuuje. Tego się po Panu nie spodziewałem. Szkoda. Bo miałem Pana za jednego z najlepszych komentatorów.
21-01-2019 [12:09] - Swisspola | Link: Moim zdaniem błędem było
Moim zdaniem błędem było "kanonizowanie" człowieka, na którym krążyły dość ciężkie zarzuty co potwierdzali nie tylko jego przeciwnicy polityczni, ale i niedawni polityczni kumple. Wystarczy prześledzić tylko co mówił Jarosław Wałęsa o swoim konkurencie do fotela prezydenckiego Gdańska. Adamowicz padł ofiara bandyty i kogoś nierównoważonego, nie on pierwszy i nie ostatni. Natomiast kanonizowanie tego człowieka to również kanonizowanie zarzutów które mu się stawiało. I nie ma najmniejszego znaczenia czy zarzuty były słuszne, czy nie. Nad tym pracowała prokuratura a wyrok powinien wydać sąd. Do tego najwyraźniej nie zadziałały służby ochrony gdańskich obchodów WOSP. Smutne jest to, że na Przystanku Woodstock czy innych organizowanych przez Owsiaka imprezach giną ludzie, ze względu na niewystarczająca ochronę imprezy, o czym pisał i mówił MatkaKurka, giną młodzi ludzie i cisza. Nikt nie pociąga ani WOSP, ani Owsika do odpowiedzialności. Kiedy z rąk bandyty ginie człowiek, któremu wystawiona wątpliwą laurkę uczciwości to tylko dlatego że był politykiem organizuje się prawdziwą hucpę narodową. Dlatego nie zgadzam się z autorem, że to nie była hucpa. Nie można tej hucpy w żadnym przypadku porównywać z katastrofą smoleńską. Katastrofa smolenska jednoczyła Polaków i dlatego wszyscy politycy zrobili wszystko, aby nie dopuścić to zjednoczenia się społeczeństwa ( szczanie na znicze i inne zezwierzęcenia). Śmierć Adamowicza została natychmiast wykorzystana do dalszego dzielenia Polaków! Zresztą politycy kochają podobne hucpy i każde nieszczęście wykorzystują w celach PR-owskich! Skoro jednak sami rządzący zorganizowali tę hucpę i kanonizacje, to moim zdaniem obowiązkiem Kaczyńskiego było być na tym pogrzebie. Brak Kaczyńskiego nie najlepiej świadczy o jego charakterze. Zresztą największą wadą PiS-u jest cofanie się przed krytyka i tzw. Polityka na wstecznym biegu, co może się przyczynić przede wszystkim do przegrania wyborów przez PiS. Takie działania nie tylko nie naprawiają Polski, ale ją psują, no bo kto po nich odważy się np. na przeprowadzenie absolutnie koniecznej reformy sądownictwa po doświadczeniach PiS-u? A reforma taka jest absolutnie konieczna co ostatnio dowodzi karygodny i utajniony wyrok wydany przeciwko Śpiewakowi. Panie Kaczyński zaletą polityka nie jest rozdawnictwo publicznych pieniędzy, ale bardzo konsekwentne wprowadzanie mądrych, przemyślanych i koniecznych reform. I właśnie tego wam brakuje, tej typowej Klasy politycznej przez duże K! Prawdą jest, że nie ma w Polsce polityków, którzy by takową Klasę posiadali, i to chyba jest największym nieszczęściem Polaków!
21-01-2019 [15:10] - Krzysztof Pasie... | Link: @Swisspola
@Swisspola
Dziękuję Panu za merytoryczny komentarz, z którym, proszę pozwolić, nie do końca się zgadzam. Pozdrawiam Pana
21-01-2019 [17:42] - kukuo | Link: Szanowny Panie
Szanowny Panie
Zaczął Pan dobrze ale potem się Pan chyba pogubił.
" obowiązkiem Kaczyńskiego było być na tym pogrzebie. Brak Kaczyńskiego nie najlepiej świadczy o jego charakterze "
Jakie to niedostatki charakteru Pan zauważył.
Powiem więcej - Duda nie powinien brać udziału, mógł wysłać jakiegoś ministra, żeby posiedział w 5 rzędzie, to samo premier.
I najbardziej przykry Pana argument "rozdawnictwo pieniędzy"- to źle, że w końcu ludziom się trochę poprawiło? A może lepiej było zamrozić płace w budżetówce na 7 lat i śrubować deficyt budżetowy do 60 mld PLN? (a piniędzy nie ma...)
Ps Nie ma szans na jakiekolwiek reformy sądownicze - za duży opór i można rozważać tu co zrobić...
Tak, że cienko to widzę...
21-01-2019 [21:47] - Swisspola | Link: Jeśli chodzi o deficyt
Jeśli chodzi o deficyt budżetowy to proszę zwrócić uwagę na jeden fakt. Zadłużenie publiczne w ostatnich 3 latach wzrosło o ponad 120 mld zł. i osiągnął gigantyczna sumę 1049.2 mld na koniec 2018 roku i rośnie w tempie 111.2 mln na dobę. Jak widać deficyt nie jest 10 mld jak podaje propaganda, ale tyle o ile wzrosło nam zadłużenie. Nie wiem, czy wystarczy panu/pani wyobraźni co będzie, kiedy koniunktura się odwróci, co kiedyś musi nastąpić? Do tego znaczna cześć uszczelniania podatków wynika ze strachu przedsiębiorcę przed wystąpieniem o jego zwrot, a kiedyś trzeba będzie te nadpłaty oddać! To nie są moje doświadczenia, ale wielu moich znajomych przedsiębiorców! Dopiero wtedy będziemy mogli ocenić korzyści z 500+ i innego rozdawnictwa. Proszę pamiętać, że o zamożność państwa decyduje zamożność klasy średniej a nie najniższej do której aktualnie się dopłaca. Dopłaca z pieniędzy przede wszystkim właśnie klasy średniej którą się obciąża coraz to nowymi daninami! Socjalem i subwencjami jeszcze nikt się nie wzbogacił, a wręcz przeciwnie! Przyznaje, że w tej chwili ratuje ich tylko koniunktura, ale niewłaściwe jej wykorzystanie może odbić się Polakom podwójna czkawka! Najlepiej o intencjach rządzących widać po poczynaniach w służbie zdrowia. Za szambo się nie biorą, mimo że tyle kasy rozdają. Koniunktura się skończy a Służba Nie-Zdrowia pozostanie! Szkoda że Polacy myślą tak emocjonalnie a nieracjonalnie i nie wyciągają wniosków z ostatnich 30 lat polskiej polityki! Ja bym był z ta zamożnością naprawdę ostrożny! Dodając do tego nieudolność ustawodawcza PiS-u, brak konsekwencji, obrzydliwą propagandę pomijająca fakty i prawdę niestety widzę przyszłość w tym kraju w czarnych barwach. Nawet pan/pani nie zdaje sobie sprawy jakbym chciał się mylić. Mam jednak pecha, że moje chciejstwo nie jest w stanie zagłuszyć zdrowego rozsądku. Jeśli idzie o reformę sadownictwa to PiS popełnił podstawowy błąd. Prawo nie działa wstecz, czyli aktualnie urzędująca panią prezes nie można pozbyć stanowiska. Jednak reforma z panią Gersdorf jako prezes nic PiS-owi nie dawało, bo oni nie chcieli zmienić naszego sadownictwa a chcieli tylko je wymienić! Zgadzam się, że żeby zmienić polskie sadownictwo potrzeba bardzo wielkiej inteligencji, determinacji i sprytu a przede wszystkim ogromu dobrej woli. Ja nie widzę na polskiej scenie politycznej takiego polityka, który by mógł tego dokonać, jeszcze przy takich podziałach politycznych i społecznych. Tutaj się zgadzam!
21-01-2019 [00:11] - Zygmunt Korus | Link: Już drugi wpis wytykający
Już drugi wpis wytykający panu Kaczyńskiemu brak empatii i duszy... Sam wypominam sporo faktów o charakterze politycznym Prezesowi PiS-u, ale tutaj muszę zaprotestować, bo to jest, co Pan teraz robi, szczucie... A nie przyszło Panu, panie Krzysztofie do głowy, że śp. Paweł Adamowicz to dla Jarosława Kaczyńskiego ni brat, ni swat? Także na niwie politycznej, z rozbratem w zachowaniu i postawie życiowej z możliwym wykrzyknikiem. Pan Kaczyński bardzo mądrze zaznaczył, że nie chce uczestniczyć w tym ogólnopaństwowym cyrku "smuto-egzekwii", co przynajmniej daje wielu zwolennikom PiS-u poważną nadzieję, że Prezes na fali tego dziwnego mordu nie odleciał w "żałobny kosmos" omal "beatyfikacyjny".
I po drugie... Śledztwo w sprawie tragedii gdańskiej trwa... Różnie z jego wynikami może być: nawet jeśli coś ukryją, to jednak, tak już jest, będą jakieś przecieki... Że były to np. kryminalne porachunki mafii od Amber Gold. Albo Stefan z więziennego wariatkowa był "podsterowny" za pomocą mind control? Albo jeszcze co innego...? Szaleniec jako "samotny wilk" jest tylko jedną z oficjalnych hipotez, ale wcale nie najbardziej wiarygodną. I co - będą urnę z prochami wyrzucać poza mury kościoła? Dystans i rozsądek w takim wypadku jest na miejscu. Punkt dla Prezesa. Bo ci, co go nienawidzą, to sieją burzę także na własne głowy... O jakim straconym elektoracie w tym wypadku możemy mówić? Tych nielicznych, co im łatwiej do wychodka niż do urny wyborczej w krainie podatnej na antykaczyzm nazywanej Lemingozą?
20-01-2019 [23:55] - Krzysztof Pasie... | Link: @Zygmunt Korus
@Zygmunt Korus
"A nie przyszło Panu, panie Krzysztofie do głowy, że śp. Paweł Adamowicz to dla Jarosława Kaczyńskiego ni brat, ni swat?..."
----------------------------
Czy w takim razie mam rozumieć, że prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki to bracia i swaci śp. Pawła Adamowicza? Przecież Jarosław Kaczyński to też premier.
21-01-2019 [00:08] - Zygmunt Korus | Link: Otóż to! Ci dali się wkręcić
Otóż to! Ci dali się wkręcić w tę "żałobną hucpę". Premier M. posyła "bogatej inaczej" wdowie rządowy samolot, a Prezydent D. ogłasza narodową żałobę... I poszło! - własna spirala sprokurowanej "smuty" ich wciągnęła. Zamiast posłać urzędnika z kwiatami i napisać w liście kondolencyjnym do rodziny zdawkowe "Śp." przed imieniem i nazwiskiem nieboszczyka, to uczyniono z szemranej postaci "bógwico". Domniemany Naczelnik jest oficjalnie Prezesem, a nie Premierem, i tego się trzymajmy podczas oficjalnych ceremoniałów.
21-01-2019 [08:11] - Krzysztof Pasie... | Link: @Zygmunt Korus
@Zygmunt Korus
"dali się wkręcić w tę "żałobną hucpę"..."
--------------------
Panie Zygmuncie! Byłem na pogrzebie chowanego na Wawelu prezydenta Lecha Kaczyńskiego i oglądałem w telewizji pochówek prezydenta Pawła Adamowicza w gdańskiej Bazylice Mariackiej. Zarówno w Krakowie, jak w Gdańsku na tych pogrzebach były tłumy. I zapewniam Pana, że tym ludziom, zarówno w Krakowie, jak i Gdańsku nikt nie kazał w tych pogrzebach uczestniczyć. Przyszli sami, z własnej woli. Przyszli, bo chcieli. A teraz mam do Pana pytanie. Czy ma Pan świadomość, że pisząc o "żałobnej hucpie" stanął Pan w jednym szeregu z tymi nienawistnikami, którzy pochówek Lecha Kaczyńskiego na Wawelu również nazywali "żałobną hucpą"?. Proszę się nad tym na spokojnie zastanowić, Panie Zygmuncie.
21-01-2019 [14:46] - Zygmunt Korus | Link: Przecież może właśnie o to
Przecież może właśnie o to chodzić w tej układance zwanej "egzekucją z prowokacją (-ami)". Na pogrzebie śp. Lecha Kaczyńskiego byłem, to wiem o atmosferze godności, tłumów z własnej woli z całej Polski i garstce mącicieli. W Gdańsku ludzi zwożono autobusami, rozdawano chorągiewki, komunikację miejską zrobiono gratis. Przemówienia były "upolitycznione", z dwuznacznymi aluzjami. Chowano "beatyfikacyjnie" zwyczajnie figurę szemraną. Co mnie obchodzi, że się taki ktoś podobał tłumom...!? Mam to w nosie. To, że tacy jak ja, mówią o tym w Sieci, to jest nic. Dopiero Pan zobaczy o jaką symetrię w tym wszystkim chodzi... Wystarczy mieć 2 groby, pod którymi przeciwne frakcje mogą protestować. Jak Kaczyński jedzie modlić się do brata - obraźliwa pikieta. Jak rocznica Adamowicza w kościele Mariackim w Trójmieście - przeciwnicy! Dlatego "wyłączono ciszę" nad tą trumną - po obu stronach. Stąd "wkręcenie się w hucpę" przez obóz władzy. A wie Pan jak się to wszystko będzie jeszcze długo podkręcać...? Stalinowską metodą przez kontrolowane przecieki ocierające się o prawdę. Żeby bolało, ale miało "odwyrtkę" quasi-poznawczą dla lemingów jako półprawda lub informacyjny bzdet. Robi się wtedy ludowi kogel mogel z mózgu, by emocje rozhuśtać i trzęsawkę w narodzie podtrzymywać.
Trzeba było od początku nadać pochówkowi śp. Pawła Adamowicza stosowny wymiar, głównie żeby celebrowali to "swoi" u siebie, w ramach konwencji i żałobnej kultury. A tak to spostrzegawczy Cejrowski celnie palnął: "- Co to? Stalina chowają?"
21-01-2019 [10:48] - Krzysztof Pasie... | Link: @Zygmunt Korus
@Zygmunt Korus
W takim razie pozostańmy przy swoich zdaniach, a czas już niebawem pokaże, który z nas miał rację, a może, że ani Pan, ani ja, nie mieliśmy racji? Pozdrawiam Pana.
21-01-2019 [12:22] - Swisspola | Link: Panie Zymuncie, sami tę hucpę
Panie Zymuncie, sami tę hucpę zorganizowali!
21-01-2019 [09:04] - angela | Link: Tez tak myślałam Panie
Tez tak myślałam Panie Zygmuncie, ze mogą to byc porachunki mafii, bo wielu siedzi za kratami , a oczekiwali obrony.
21-01-2019 [12:29] - Swisspola | Link: Naprawdę wierzy pan, że ta
Naprawdę wierzy pan, że ta "tylko jedna z oficjalnych hipotez" może się jeszcze zmienić? Tak wyjaśniano śmierć Papały, Petelickiego czy Leppera! Taka wiara to szczyt naiwności!
21-01-2019 [12:52] - Swisspola | Link: "że Prezes na fali tego
"że Prezes na fali tego dziwnego mordu nie odleciał w "żałobny kosmos" omal "beatyfikacyjny""
Nie wiem, może pan nie pamięta AWS i pana Krzaklewskiego. Ja jednak pamiętam i jestem przekonany, że pan Krzaklewski był taką samą szarą eminencją rządów AWS jak prezes Kaczyński jest szarą eminencją zjednoczonej prawicy. Zachowanie pana prezesa przypomina mi zachowanie Krzaklewskiego, będąc najważniejszym członem rządów AWS, ale bezpośrednio do niego nie należąc, sam protestował ze związkowcami przeciwko rządom Buska. Podobnie jest z Kaczyńskim. W partii, gdzie nie wolno puścić bąka bez zgody prezesa, ogłasza się żałobę narodowa, a pan prezes nie ma z tym nic wspólnego i nie czuje się w obowiązku uczestniczenia w tym pogrzebie. Nazwanie tego szczytem hipokryzji to chyba za mało! To tak jak jego słynny były sojusznik: „Jest za, a nawet przeciw”!
21-01-2019 [15:16] - Krzysztof Pasie... | Link: @Swisspola Oczywiście, że
@Swisspola Oczywiście, że pamiętam "Krzaklewskiego - vide moja notka pt. "Dziesięć podszeptów dla dra Andrzeja Dudy" - https://www.salon24.pl/u/salon...
22-01-2019 [02:32] - Zygmunt Korus | Link: Wiadomo, w polityce role są
@Swisspola @maks jamnicki
Wiadomo, w polityce role są rozpisane... Prezes Kaczyński zostawił sobie furtkę do ortodoksyjnego elektoratu, żeby nie stracić honoru, gdyby osobiście w tę "smutę" (to ruskie pojęcie ma inny sens historyczny, ale tutaj, traktowane potocznie, w dodatku w skopkach, oddaje nieźle to, o czym mówimy) wskoczył. Ja to pochwalam i nie traktuję jako wyrazu hipokryzji. Co do zadeklarowanego wyniku śledztwa, to zgoda. Ale już samo ono i jego kontekst z przeciekami (na bank!) i wrzutkami nakazywały politykom wielką ostrożność w brataniu się z "takim" nieboszczykiem. Pan Kaczyński się tego ustrzegł. I słusznie.
A że gdzie indziej jest podobnie: konwencja i zakłamanie, żeby dobrze wypadło owo non omnis moriar - nie wszystek umrę. Co do ceremonii pochówkowej mafiozów na Sycylii, gdzie teatrum świecko-sakralne faktycznie istnieje, to u nas jednak mamy nieco inne doświadczenia po sąsiedzku. Stalin mordował swych przyjaciół, potem robił bolesną minę nad trumną, wygłaszał mowę pochwalną leżącemu w niej druhowi, wdowom fundował emerytury a dzieciom renty sieroce, itd, itp. A potem była kolejna ofiara z kręgu "towarzyszy najbliższych". I co? Którą z tych dwu tradycji mamy wdrażać w Polsce? Włoską czy ruską. Powiem takie zdanie, które jest moją sentencją, dość asertywną jeśli chodzi o "ostatnie pożegnania": Jeśli ktoś nie bał się Boga za życia, to mamy prawo osądzać go po śmierci po ziemsku.
21-01-2019 [03:26] - Jan Kraksy | Link: Adwokaci z urzędu (bo
Adwokaci z urzędu (bo nieopłacani przez klienta - chyba?) broniący Kaczyńskiego za jego chamskie prostactwo zapominają, że na pogrzebie w Gdańsku byli wszyscy żyjący premierzy nie jako braci-swaci,a tylko Kaczyński ostentacyjnie nie pojawił się, podobnie jak ostentacyjnie spóźnił się na minutę milczenia w Sejmie. No bo Zmarły to ani mu brat, ani swat - prawda panie Korus? Oto rozumowanie wyzbyte jakiejkolwiek nienawiści, za to odsądzające od czci i wiary Zmarłego - jakie to zgodne z naszą polsko katolicką tradycją.
21-01-2019 [12:43] - Jabe | Link: Widzę, że walczymy nie tylko
Widzę, że walczymy nie tylko z mową nienawiści, ale także z zaniechaniem nienawiści.
21-01-2019 [15:19] - Krzysztof Pasie... | Link: @Jabe :-)))
@Jabe :-)))
21-01-2019 [15:18] - Krzysztof Pasie... | Link: @Jan Kraksy
@Jan Kraksy
"jakie to zgodne z naszą polsko katolicką tradycją..."
--------------------------
Nieprawdaż?
21-01-2019 [17:17] - Imć Waszeć | Link: Typowo lewacki "argument".
Typowo lewacki "argument".
21-01-2019 [20:55] - HenrykHenry | Link: @Jan Kraksy
@Jan Kraksy
Ooo , widze ze mamy nowego funkcjonariusza na dyzurze ... jak to swoj do swego ciagnie ... pomoc nadeszla.
21-01-2019 [21:59] - paparazzi | Link: Nowego starego ;-)
Nowego starego ;-)
21-01-2019 [03:59] - Chatar Leon | Link: Z jednej strony Pan przesadza
Z jednej strony Pan przesadza...
Z drugiej strony: Jeżeli ktoś mieszka w Krakowie, jest przyzwoity a przy tym miał do czynienia z krakowskimi strukturami PiSu, to naprawdę trudno będzie temu komuś do tegoż PiSu się nie zrazić.
21-01-2019 [08:46] - Krzysztof Pasie... | Link: @Chatar Leon
@Chatar Leon
Zapraszam Pana do lektury mojej notki pt. "Oportunistyczne dziadostwo radnych krakowskiego PiS-u" - vide: https://www.salon24.pl/u/salon...
21-01-2019 [08:58] - angela | Link: Przeciez Pan Jaroslaw
Przeciez Pan Jaroslaw Kaczyński to zwykły poseł, o czym autor notki wielokrotnie przypominał, czego miał się tam pchać pomiędzy wysokie osobistości.
21-01-2019 [12:24] - Swisspola | Link: Naprawe wierzy pani w to co
Naprawę wierzy pani w to co pisze. Jeśli tak to współczuję!
21-01-2019 [20:14] - angela | Link: Pewnie ze nie wierzę. Ale
Pewnie ze nie wierzę. Ale jeżeli autor pisze wielokrotnie, że Jarosław Kaczyński to zwykły poseł, zresztą i cała opozycja, a potem produkuje notkę, ji odsadza od czci i wiary jakie to przestępstwo popelnil bo to na pogrzebie pomiędzy ministrami go nie było, to chyba coś nie tak.
21-01-2019 [12:15] - zbieracz śmieci | Link: Ja tez nie pojmuję jak można
Ja tez nie pojmuję jak można byc tak załaganym we wszystkim co dotyczy pogrzebu śp.Lecha Kaczyńskiego.Gdy zapadła decyzja o nominowaniu dudy bez wazeliny usiłowałes wejść w tyłek jego ojcu z nadzieją ,że się załapiesz-znajacię jak zły szeląg i nie wypaliło.Kwiaty od AKO -sam byś nie kupił ale z AKO polazłeś a były tłumy to przeciez takie coś nie bedzie stało w kolejce -japę darłeś ,przepuścic bo ja kwiatami od AKO ale na drodze staneły dwie dzielne moherki też wiedzące ktoś zacz i lekko poturbowały ucząc kultury.
Tłumy w Krakowie były i owszem ale w Gdańsku mimo spędu było zaledwie 40 tyś w tym 90m% to kobiety ale to zrozumiałe bo mają inną optykę na śmierć.
Prezydent pojechał i siedział w piatym rzędzie mimo ,że miał zarezerwowane miejsce w pierwszym -miejscowa hołota dała pokaz chamstwa nie po raz pierwszy.
Osobiście wolał bym aby zdał relację ze swojej działalności przed sądem ziemskim jako pierwszym ale nie mnie decydować i ani miejsca ani czasu nie kupisz.!
Po pochówku "Na skałce"wroga Polski .litewskiego szaulisa i pederasty a w swoim Panteonie Chwały tyż w krakówku jezuici pochowali jednego z sygnatariuszy listu nawołującego do mordu sądowego na biskupie Kaczmarku dlatego nie byłem zdziwiony gdy w Bazylice pochowano i jego ...!
Dla wy żej postawionego to dwa miejsca ich "godne" chyba pozostały,tfu nie napiszę bo sieęjeszcze ziści.
Dla pieniędy ksiądz się modli a lud podli !
21-01-2019 [15:21] - Krzysztof Pasie... | Link: @zbieracz śmieci
@zbieracz śmieci
U mnie na podwórku, ktoś wywalił koło śmietnika stare meble. Może się Pan zainteresuje?
21-01-2019 [17:30] - zbieracz śmieci | Link: Oudczas pobytu w krakówku
Oudczas pobytu w krakówku zamierzam odwiedzić i twoje Rio aby publicznie nauczyc co niektórych szarmanckości wobec kobiet a ponieważ nie masz szacunku do wykonujących inne zawody to dostaniesz 10 x 1000 kartek i zapiszesz je takimi słowami
każdy zawód społecznie pożyteczny wymaga szacunku ! Nastepne 10 zeszytów zapiszesz ku pamięci -nie bedę wiecej łgał i konfabulował !
W czym teraz sypiasz skoro pudło od fortepianu wywaliłeś przed dom...ten przesławny co to z maman na cztery ręce grywałeś!?
22-01-2019 [09:34] - Krzysztof Pasie... | Link: @zbieracz śmieci
@zbieracz śmieci
"W czym teraz sypiasz?..."
---------------------
W tajemnicy Panu zdradzę, że sypiam na golasa. No to jak?
21-01-2019 [15:31] - Jan Kraksy | Link: Zbieracz śmieci, zapewne
Zbieracz śmieci, zapewne profesjonalista, ma okazję popisać się swoją profesją na NB: wystarczyłoby pozamiatać i wrzucić do śmietnika trochę tych komentarzy,a najlepiej zacząć od własnych - zaraz by się atmosfera oczyściła z tego bełkotliwego hejtu.
21-01-2019 [17:04] - Krzysztof Pasie... | Link: @Jan Kraksy
@Jan Kraksy
:-))) Pozdrawiam, Panie Janie.
21-01-2019 [17:49] - paparazzi | Link: Ups winno byc :-)))
Ups winno byc :-))) Pozdrawiam, Panie Novalia47, towarzysze nie tak nachalnie.
21-01-2019 [17:39] - zbieracz śmieci | Link: Co by nie powiedzieć to
Co by nie powiedzieć to nowalio o dawno przebytej świerzości jednak baba z brodą to ciekawostka przyrodnicza!
21-01-2019 [18:39] - Imć Waszeć | Link: E tam ciekawostka
E tam ciekawostka przyrodnicza. To efekt niemieckiej produkcji masowej. Przykład: https://www.youtube.com/watch?...
21-01-2019 [14:34] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: https://naszeblogi.pl/52423
https://naszeblogi.pl/52423-od...
Wie osoba Pasierbiewicz czym się różni kłamca od mitomana?
MITOMAN SAM WIERZY W SWOJE KŁAMSTWA!
PS.Admin! A dlaczego to pierwszy mój komentarz został zniknięty? Czyżby jakaś "mowa nienawiści"...?
22-01-2019 [09:38] - Krzysztof Pasie... | Link: @Trotelreiner
@Trotelreiner
"PS.Admin! A dlaczego to pierwszy mój komentarz został zniknięty? Czyżby jakaś "mowa nienawiści"...?..."
-----------------------
To Pan nic nie wie? Teraz ja jestem adminem i osobiście zdjąłem ten Pański komentarz. Serdeczności!
21-01-2019 [15:28] - mmisiek | Link: Nie wiem po co JK miałby w
Nie wiem po co JK miałby w tym brać udział, tym bardziej że nie piastuje żadnego państwowego urzędu.
Że niby politycy to jedna wielka rodzina?
21-01-2019 [17:26] - Studentka | Link: Brawo !
Brawo mmisiek !
21-01-2019 [19:41] - Krzysztof Pasie... | Link: @ALL Po głębszym
@ALL Po głębszym przemyśleniu sprawy opatrzyłem notkę mottem, cytuję: "Notkę tę dedykuję siostrze miłosierdzia Beacie Mazurek i czuwającemu w cyklu całodobowym nad prezesem Jarosławem butaprenowemu Archaniołowi Ryszardowi Terleckiemu, którzy tak ciasno oskrzydlili Jarosława Kaczyńskiego, że pan Prezes, podobnie jak niegdyś Edward Gierek, już mało, co widzi".
.
21-01-2019 [20:32] - Pani Anna | Link: "@ALL Po głębszym
"@ALL Po głębszym przemyśleniu sprawy opatrzyłem notkę mottem, cytuję: "Notkę tę dedykuję siostrze miłosierdzia Beacie Mazurek i czuwającemu w cyklu całodobowym nad prezesem Jarosławem butaprenowemu Archaniołowi Ryszardowi Terleckiemu, którzy tak ciasno oskrzydlili Jarosława Kaczyńskiego, że pan Prezes, podobnie jak niegdyś Edward Gierek, już mało, co widzi". "- Tutaj osiągnął pan ideał, który, mam nadzieje stanie się niedługo normą na pańskim blogu, taki mianowicie, że będzie pan gadał tylko sam ze sobą i sam siebie komentował. No ewentualnie jeszcze z Novalią. Tak trzymać.
.
21-01-2019 [20:54] - Studentka | Link: Novalia przepoczwarzyła się w
Novalia przepoczwarzyła się w Jana Karsky'ego.
21-01-2019 [21:19] - HenrykHenry | Link: Jest , jest , jest ...
Jest , jest , jest ... "ortodoksyjny becwal" dlugo nie strzymal i popuscil ...
PS. A na tym zdjeciu u gory prof.Nowak ... to ten (ogladaliscie taki film "Przyczajony tygrys przyczajony waz" ) ... to jest ten ktoremu tacy jak Pasierbiewicz ... delikatnie mowiac - chca przynalezec.
Pamietacie tych dwoch wysunietych przez srodowisko krakowskie , "niby tych duchem sprzyjajacych PiS" , a skupionych wokol prof.Nowaka ?! , chcieli umiescic na liscie wyborczej PiSu .... Pan Prezes przyjechal na ta konwencje , ladnie przemowil , przywital sie i ... wystawil calkiem kogos innego olewajac tych dwoch ...
W Komitecie Politycznym PiS doskonale wiedza "Who is Who".
Dlatego prof.Nowak dostal etat w IPN i jest trzymany z daleka od wielkiej polityki. Kundelki jego natomiast gryza , kopia i sikaja na nogawki ... jak Pasierbiewicz.
22-01-2019 [08:37] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: https://upload.wikimedia.org
https://upload.wikimedia.org/w...
Echotvn24 po wytyczne i wypłatę...
22-01-2019 [09:47] - Krzysztof Pasie... | Link: @HenrykHenry
@HenrykHenry
Mam nadzieję, że pan prof. Andrzej Nowak przeczytał ten modelowy komentarz oszołomionego "ortodoksyjnego pisowca". Proszę o dalsze komentarze, Panie Tretelreiner, bo ludzie nie wierzą jaki elektorat ma rzeczywiście Jarosław Kaczyński.
22-01-2019 [19:55] - HenrykHenry | Link: Tez mam taka nadzieje . Nie
Tez mam taka nadzieje . Nie powinien zyc w nieswiadomosci ... ludzie wiedza kto jest kto ...
22-01-2019 [20:25] - HenrykHenry | Link: Jeszcze jedno ..." bo ludzie
Jeszcze jedno ...
" bo ludzie nie wierzą jaki elektorat ma rzeczywiście Jarosław Kaczyński."
Piekne co ?! ... zatroskany jak PO i N. Oni tez sie strasznie martwia tym elektoratem.
A tak swoja droga ... caly czas "blagier" w jakichs ukladach , ukladzikach ... zycie mu minelo a on dalej "sluzy".
22-01-2019 [15:35] - Zofia | Link: Te tysiące żegnających
Te tysiące żegnających swojego Prezydenta Gdańska spełnili swój obowiązek pożegnania Go. Pozostali nie mieli takiego przymusu.Dziwiło mnie zrobienie z tego mordu narodową żałobę. Mieszkańcy Gdańska mieli obowiązek mieć żałobę ale pozostała Polska niekoniecznie choć to wielka tragedia. Nie napomknął pan co sądzi o usadowieniu Prezydenta Polski za byłymi decydentami. Czyżby to był standard w PO? Pan Prezydent i Premier uczestniczyli nie tylko z obowiązku ale i z potrzeby serca.
22-01-2019 [22:41] - Jęzory Pasiukowski | Link: Niedawno napisał Pan:
Niedawno napisał Pan:
"Od dziś, PiS znaczy dla mnie tyle, co niegdysiejsze śniegi". Kilku komentatorów wyraziło wówczas nadzieję, że w końcu Pan zamilknie. Minęły dwa dni a Pan znowu o PIS, Kaczyńskim i Terleckim. Pytam zatem - kiedy Pan wreszcie przestanie popełniać te swoje notki "zatroskanego blogera"? Poza tym, tak z ciekawości pytam, jaki ma dla Pana sens pisanie o czyś co znaczy tyle co zeszłoroczny śnieg? Czy to nie jest jakaś obsesja? Kumpluje się Pan ze Staniszkis czy co?
Kiedyś był taki okres, że lekturę NB zaczynałem od Pana. Było dowcipnie, pisane ze swadą i te wpisy niosły ze sobą budującą treść. Od 2-3 lat stacza się to Pańskie pisanie po równi pochyłej.