Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Wszyscy prokuratorzy to świnie?!

Seaman, 27.10.2011
Do tego bulwersującego wniosku zawartego w tytule niniejszego wpisu doszedłem po lekturze naszej konstytucji. Artykuł 103.2 odczytany literalnie dotyczy bowiem wszystkich prokuratorów, nawet nieczynnych, emerytowanych i zasłużonych. To brzmi groteskowo, ale trudno.  "Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego".

Jeśli zatem ktoś podnosi argument, że fraza z tego przepisu nie czyni wyjątków, czyli dotyczy także prokuratorów w stanie spoczynku, to w tej logice jest oczywiste, że stosuje się do wszystkich. Bez względu na ich aktualny status zawodowy. W tym przypadku natychmiast przychodzi do głowy pytanie, z jakiegoż to powodu nasza kochana konstytucja postanowiła dyskryminować nieszczęsnych prokuratorów?

No, bo to jest dyskryminacja, że emerytowany woźny z prokuratury może zasiadać w parlamencie, a emerytowany prokurator nie może. Tak wynika z literalnie odczytanego przepisu konstytucji. Czym oni zawinili ustawodawcy? A także, dlaczego ustawodawca w ustawach o prokuraturze i wykonywaniu mandatu posła nie zabronił wszystkim prokuratorom pełnienia funkcji posła? Czyżby inny ustawodawca pisał konstytucję, a jeszcze inny te ustawy? Nie chce mi się wierzyć, żeby specjalizacja w dziedzinie ustawodawstwa osiągnęła taki poziom, że jedni nie wiedzą, co napisali drudzy.

Wychodzi zatem na to, że prokuratorzy muszą się zastanowić głęboko przed podjęciem decyzji o kandydowaniu do parlamentu. Jeśli na czele izby stoi marszałek bardziej przychylny ustawom, to mogą się ewentualnie zdecydować. Jeśli zaś funkcję akurat sprawuje rygorysta konstytucyjny w rodzaju Schetyny (wiem, wiem, to brzmi kabaretowo), to powinni zaczekać na lepsze czasy.

Jakby nie było, jeśli zastosować sztywną wykładnię językową, to ten przepis jest gogolowski z ducha: - „Jeden tam tylko jest porządny człowiek - prokurator, ale i ten prawdę mówiąc świnia”. Jasno widać, że z jakiegoś powodu ustawodawca doszedł do wniosku, że wszyscy prokuratorzy to świnie i postawił im szlaban w parlamencie. Przynajmniej w tym newralgicznym miejscu nie będą wchodzić w szkodę. Być może tak jest, w końcu ustawodawca to nie pierwszy lepszy mędrek i wie co robi.

Z drugiej jednak strony mieliśmy (a może i teraz mamy) w Sejmie i Senacie emerytowanych sędziów, prokuratorów, pewnie nawet agentów i szpiegów w stanie spoczynku. Wymienia się choćby panią senator Kurską, sędzinę w stanie spoczynku, czy śp. posła Wassermana, który też był prokuratorem. I tu wpadamy w chaos poznawczy, bo z tego wynika, że jednak nie wszyscy prokuratorzy to świnie. Owszem, oddychamy z ulgą, bo to w końcu ulga, że są jeszcze porządni prokuratorzy.

Tylko dlaczego akurat ja to piszę, który nie mam nic wspólnego z prawem konstytucyjnym? To jest dobre pytanie. Ale jest jeszcze lepsze pytanie. Ile mają wspólnego z prawem konstytucyjnym ludzie, którzy piszą ustawy sprzeczne z konstytucją? Tyle, co ja. No, to w takim razie i ja mogę sobie na ten temat zabrać głos. Tyle w temacie moich kwalifikacji merytorycznych.

Jednak nie zmienia to faktu, że nie mam wiedzy o kryteriach, według których klasyfikuje się prokuratorów. Znamy kryteria marszałka Schetyny, co do niego nie ma wątpliwości. Mówimy Schetyna, myślimy partia. Co prawda, prokuratora ponoć się nie wybiera, podobnie jak rodziców, ale zawsze warto wiedzieć, z jakim typem ma się do czynienia. Kto miał do czynienia, to wie, co mam na myśli. Przypadki chodzą po ludziach. Niestety, ustawodawca nam tego nie ułatwia.

Zastanawiam się więc, o co biega temu ustawodawcy? Mam nadzieję, że chodzi mu o kwestie merytoryczne, czyli nie chce, żeby łączyć w jednej osobie (jednym ręku albo w jednej głowie – różnie to bywa) władzy ustawodawczej i sądowniczej. Zatem chodzi wyłącznie o to, żeby poseł na Sejm nie wykonywał jednocześnie pracy w charakterze prokuratora. W takim przypadku art.103 w rozumieniu ustawodawcy nie dotyczy wszystkich prokuratorów. Zatem może nie dotyczyć również prokuratorów w stanie spoczynku. I wtedy zaglądamy do ustaw o prokuraturze oraz o wykonywaniu mandatu posła. A tam stoi jak byk, że prokurator w stanie spoczynku może pełnić mandat w parlamencie.

Bo nie każdy prokurator to świnia. Ale jak wygląda wtedy marszałek Schetyna?
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6886
Domyślny avatar

sarmata

27.10.2011 15:53

Nie tylko świnie ale kanalie. Bo jak tak nie nazwać kogoś kto zamiast ścigać napastnika ściga ofiarę? Przykłady? Ziobro jest prześladowany za ściganie przestępców. Kamiński jest prześladowany za ujawnienie przekrętu w PO. A takich maluczkich prześladowanych przez prokuratorów jest bezimiennych wielu. Nie należą do PO to można ich prześladować. Tak działają prokuratorskie kanalie.
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:02

Dodane przez sarmata w odpowiedzi na Może nie wszyscy ale bardzo wielu.

Akurat Ziobrę prokuratura, raczej wbrew nagonce, nie skrzywdziła.
Domyślny avatar

JADZKA

29.10.2011 04:54

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na sarmata

...ale ma sie wrazenie jakby chciala miec na niego tzw haka. Tylko znalesc go nie moze...Taka przykrosc! Warunki gry nietypowe i wladca much nie moze sie zabawic!
Domyślny avatar

chris

27.10.2011 16:25

Schetyna próbuje coś kupić od Tuska.
Domyślny avatar

Gość

27.10.2011 17:12

Dodane przez chris w odpowiedzi na Transakcja.

.. po ostatnich wyborach. Może wcześniej Go powołać, potem analizować jego decyzje.
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:03

Dodane przez Gość w odpowiedzi na schetyna jest marszłkiem?

Cały czas jest marszałkiem.
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:04

Dodane przez chris w odpowiedzi na Transakcja.

Od Tuska to on może najwyżej coś dostać:)
Domyślny avatar

Stefan Jr

27.10.2011 18:08

"Nie chce mi się wierzyć, żeby specjalizacja w dziedzinie ustawodawstwa osiągnęła taki poziom, że jedni nie wiedzą, co napisali drudzy." Tak? A jak było z milicjantami? Jeden umiał pisać, a drugi czytać!
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:05

Dodane przez Stefan Jr w odpowiedzi na "Nie chce mi się wierzyć,

Zagiąłeś mnie z tymi milicjantami. To jest argument:)
Domyślny avatar

Szamanka

27.10.2011 18:08

Byle Tusk zauwazyl, ze on, wierny i przydatny, jak w czasach hazardowej, w tej kadencji tez " na chleb" zarobic musi! Stad siega juz dna, choc, wg mnie, to dno osiagnal Schetyna w Walbrzychu i w konszachtach mafijnych z Rychem, Grzechem i Sobiesiakiem! Drogi Seamanie, jaki to ustroj mamy teraz? Czym rozni sie on od syryjskiego? Bo ten akurat ONZ krytykuje, a nasz jakos jeszcze umyka tej krytyce! Pozdrawiam i dziekuje za takie postawienie problemu!
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:08

Dodane przez Szamanka w odpowiedzi na Schetyna lasi sie i sprzedaje...

Schetyna występuje w różnych postaciach - raz jako żmija, raz jako pokorne cielę. A czasami jako kolega z wojska. Tusk jednak chyba już ma mdłości, gdy go widzi. A Schetyna, cóż, za pieniądze człek się podli... Pozdrawiam
Domyślny avatar

Sceptyk

27.10.2011 18:59

Obawiam się, że popełniasz błąd w założeniu. Prokurator w stanie spoczynku NIE jest prokuratorem na emeryturze. To, że dostaje emeryturę wynika z zupełnie innych przepisów.
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:10

Dodane przez Sceptyk w odpowiedzi na hmm

A gdzie ja napisałem, że prokurator w stanie spoczynku to prokurator na emeryturze?
Domyślny avatar

Dana

27.10.2011 19:26

usuniesz niewygodnych=uczciwych prokuratorów, to ja nie usunę ciebie. Analizując Art. Konstytucji; jeżeli nie precyzuje on dokładnie, zakaz pełnienia mandatu posła również przez prokuratora jako "pozostający w czynnej służbie", to wyjaśniają to i ściśle określają przepisy-ustawa o prokuraturze. Schetyna to zwykły kuncwoł.
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:11

Dodane przez Dana w odpowiedzi na Schetyna dostał ultimatum od tuska;

Zgadza się, to wyrobnik.
Domyślny avatar

Irvandir

27.10.2011 21:04

A dokładniej: kto jeszcze wierzy w ducha ustawy? Wiadomo, że duchów nie ma. Dlatego nasza materialistycznie nastawiona do rzeczywistości władza sądownicza pilnuje wyłącznie litery. Tymczasem już w latach 20 XX wieku filozof języka Ernest Nagel pisał, że nieusuwalną cechą języka naturalnego jest jego wieloznaczność, nieostrość i chwiejność. Inaczej mówiąc, żeby dostać jednoznaczną konstytucję (o innych przepisaćh nie mówiąc)trzebaby ją napisać w języku matematyki. Wyłącznie. To, co nazywa się duchem ustawy, to po prostu zbiór dość oczywistych założeń: że twórca ustawy nie jest schizofrenikiem i jednogłośnych terminów używa za każdym razem w tym samym znaczeniu, że nie przeczy sam sobie, że nie stawia warunków niemożliwych do zrealizowania, że stoi po stronie sprawiedliwości itp. Także to, że zna podstawowe zasady logiki, podobnie jak władza, która będzie ów przepis wykonywać. Jeśli zostawi się samą literę prawa, praktycznie każdy zbiór przepisów można wykręcić jak kota (ogonem). Ale Schetyna w duchy nie wierzy. Mam nadzieję, że po nocach będą go straszyć wszystkie duchy wszystkich przepisów i ustaw wykręconych przez niego na lewą stronę. I nie tylko jego.
Seaman

Seaman

27.10.2011 21:13

Dodane przez Irvandir w odpowiedzi na Kto wierzy w duchy?

Ale władza w tym przypadku nawet w pilnowaniu litery prawa nie jest konsekwentna. Ja już nawet nie liczę na trzymanie się ducha, ale na jakąś elementrną konsekwencję.
Domyślny avatar

Hanna

28.10.2011 08:45

może być posłem. Pytanie jest takie: czego i kogo boi się Schetyna? Szykanowani prokuratorzy w rozmowach niedokończonych: Posłowie elekci i prokuratorzy Prokuratury Generalnej w stanie spoczynku: Bogdan Święczkowski i Dariusz Barski http://www.radiomaryja.p…
Seaman

Seaman

28.10.2011 08:58

Dodane przez Hanna w odpowiedzi na Odpowiedni prokurator może być posłem, a nieodpowiedni nie

Schetyna odchodzi ze stanowiska marszałka, więc dostał mokrą robotę do wykonania...jedno zrobione świństwo więcej nie robi mu różnicy...
Domyślny avatar

es

28.10.2011 13:03

Skoro z tego zapisu wynika, że może piastować mandat posła f-sz straży pożarnej i służby więziennej, a nie może policji, etc.
Domyślny avatar

hera

28.10.2011 13:54

Jak to jak? Tak jak widac, czyli jak kurzeniowy Siczy Zaporoskiej! Byl ci kiedys taki Parlament, oj byl!!!
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,221
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności