Wczasy pod żaglami rozpoczęte. Nasza Gdyńska paczka zaopatrzona w stosowne patenty żeglarskie poleciała samolotem do Chorwacji gdzie czekał na nas w Dubrowniku wynajęty na 21 dni piękny jacht, o jego zaletach i wadach napiszę póżniej....
Chorwacja wczasy pod żaglami rozpoczęte....
Chorwacja należy do najchętniej odwiedzanych krajów przez polskich żeglarzy i turystów. Jest to kraj o wyjątkowej atmosferze, dużej ilości małych i malowniczych wysepek, gdzie widać skrzyżowanie kultur (tureckich, greckich, włoskich i wielu innych), co sprawia, że miejsce to jest bardzo wyjątkowe. Żeglując po tym kraju, łatwo dostrzec wspaniałe wybrzeża, z widokiem na zachodzące słońce odbijające się w tafli wody. Nie znajdziesz bardziej sielskich miejsc niż chorwackie wybrzeże Adriatyku. Wybierając się w rejs po Chorwacji na pewno nie przeoczysz starożytnych rzymskich ruin stojących na straży malowniczych portów; gajów oliwnych wznoszących się ponad krętymi zaułkami już nieistniejących wiosek i eleganckich kurortów otoczonych wysokimi palmami. Podczas rejsu jachtem w Chorwacji zobaczysz jak piękne są turkusowe wody, które okalają ponad 1000 wysp i wysepek, gdzie można znaleźć wszystko, od odległych żwirowych plaż po urocze miasteczka. To właśnie te miejsca - w połączeniu z łagodnym, letnim klimatem kraju - sprawiają, że Chorwacja jest jednym z najpopularniejszych miejsc do żeglowania ze skipperem lub bez w Europie.
Dzięki wspaniałej linii brzegowej, czystym wodom i wspaniałym plażom, Chorwacja co roku przyciąga coraz więcej turystów na wakacje. Chętnie odwiedzany Dubrownik nazywany perłą Adriatyku, gdzie kręcone jest wiele filmów i seriali, zachwyci Cię swoją ciekawą architekturą i pięknymi widokami. Jeśli lubisz wygrzewanie się w słońcu, może skusi Cię plaża Pasjaca oddalona o 27 km od Dubrownika, która otrzymała tytuł najpiękniejszej plaży Europy w 2019 roku. Jeśli jednak będzie Ci za mało Dalmackich „wojaży” i preferujesz zwiedzanie miast, odkryj Split i Zadar, które zachwycą Cię swoimi niesamowitymi budowlami i klimatem. Rejs w Chorwacji wydaje się więc idealny ze względu na bliskość lądu i na ilość miejsc do odkrycia.
Decydując się na czarter jachtów w Europie warto uwzględnić Chorwację. Chorwacja od wielu lat jest niepokonanym faworytem w wyścigu o najbardziej popularny kierunek wakacyjnych rejsów. Pozycję swą zawdzięcza przede wszystkim rozbudowanemu wybrzeżu, wzdłuż którego aż roi się od mniejszych bądź większych archipelagów i zatoczek, wołających o zrzucenie kotwicy i relaks. Łącznie linia chorwackiego wybrzeża liczy prawie 6 000 km, z czego 1778 km przypada na linię brzegową i ponad 4 000 km na obrzeża wysp. Wysoka popularność regionu idzie w tym przypadku w parze z szeroką oferą czarteru jachtów w Chorwacji a także dobrze rozwiniętą infrastrukturą żeglarską, na którą składają się zarówno nowoczesne mariny, jak i zadbane porty w zabytkowych miastach kraju, takich jak Trogir, Split, Sukosan czy Zadar.
Dlatego też wynajem jachtów w Chorwacji to zawsze dobry pomysł! Największą mariną w Chorwacji jest Marina Dalmacija w Sukosan, jest ona idealnie położona i optymalnie wyposażona. Za czarterem jachtów w Chorwacji przemawia poza tym fakt, iż na jej terytorium składa się prawie 2 000 wysp, z czego niecałe 50 jest zamieszkanych. Daje to niezliczoną ilość możliwych tras żeglugowych, spośród których mogą wybierać zarówno mniej, jak i bardziej doświadczeni żeglarze. W tej sytuacji ciężko wyobrazić sobie lepszy środek transportu, aniżeli łódź żaglowa bądź motorowa na wyłączność.
Warto wynająć łódź w Chorwacji gdyż sezon żeglarski w Chorwacji trwa długo, rozpoczyna się on pod koniec kwietnia a kończy się dopiero w październiku. Lipiec i sierpień to wysoki sezon i wtedy jest najwięcej turystów.Najlepiej zaplanować wynajem jachtu w Chorwacji, kiedy jest mało turystów a temperatury nadal są sprzyjające do żeglugi, czyli w czerwcu lub wrześniu.Ogólnie mówiąc wynajem łodzi w Chorwacji jest możliwe od wiosny do połowy jesieni.
Od 2015 roku w Chorwacji przepisy dotyczące czarteru łodzi w Chorwacji są bardziej restrykcyjne. Na łodzie powyżej 9 metrów minimalnymi wymaganiami żeglarskimi w zdecydowanej większości przypadków jest patent sternika morskiego oraz dokument operatora radia. Istnieją oczywiście armatorzy, dla których patent sternika jest wystarczający dlatego przed wynajem łodzi w Chorwacji najlepiej zapytać bezpośrednio, czy na konkretną łódź prezentowaną w naszym systemie jest wymagany dokument radia VHF.
Na malowniczym wybrzeżu i wyspach tego kraju znajduje się ponad 50 dobrze wyposażonych marin. Prawie połowa z nich należy do Adriatic Croatian International Club, znanego również jako ACI. Od 1983 roku ta największa chorwacka firma zajmująca się turystyką morską buduje porty jachtowe na Adriatyku. Dziś posiada ponad 20 marin, z których każda zawiera nie tylko miejsce do cumowania, ale cały kompleks elementów infrastruktury. Obejmuje to kawiarnie, pralnie i sklepy z artykułami żeglarskimi, stacje benzynowe, usługi kapitanów i punkty konserwacji. Zacumuj swój jacht w jednej z najlepszych marin ACI!• ACI Marina Split to prawdziwy raj dla żeglarzy! Na czarter jachtów w Chorwacji nie ma naprawdę nic lepszego. Nic dziwnego, że została wyróżniona Europejską Nagrodą Błękitnej Flagi: znajdziesz tu zarówno dobrze wyposażone mola, jak i najczystsze plaże. Ta marina posiada 364 miejsca do cumowania, a jeśli czarterujesz w sezonie, radzimy zarezerwować miejsce z wyprzedzeniem.• ACI Marina Pula znajduje się w naturalnej zatoce dobrze osłoniętej od wiatrów. Działa przez cały rok i jest gotowa na przyjęcie do 213 jachtów. Wszystko, czego potrzebujesz do serwisowania swojej łodzi, jest do Twojej dyspozycji, podobnie jak restauracje, sklepy i wypożyczalnie samochodów.• ACI Marina Dubrovnik, nagrodzona również za najbardziej przyjazne dla środowiska plaże i najlepszą infrastrukturę, posiada 425 miejsc do cumowania jachtów. Nawet najbardziej wyrafinowany żeglarz będzie mile zaskoczony, ponieważ ta marina posiada wszystko, od kantorów wymiany walut po korty tenisowe!• ACI Marina Trogir znajduje się na północnej stronie wyspy Ciovo i oferuje wspaniałe widoki na miasto. Ta mała, ale bardzo przytulna marina ma 162 miejsca do cumowania, a wszystkie miejsca do cumowania mają dostęp do wody i prądu.• Oprócz ACI możesz również zatrzymać się w jednej z wielu prywatnych marin, które również posiadają całą niezbędną infrastrukturę. Jeśli nie musisz tankować, możesz zatrzymać się również w małych miejscowościach, gdzie znajdują się pomosty i miejsca do cumowania.
Oto nasz pierwszy zaplanowany z 3 rejsów bez Skippera na jachcie:https://www.globesailor…
Oczywiście bez skippera !
dzień 1ZAOKRETOWANIE
dzień 2DUBROVNIK - OKUKLJE
dzień 3OKUKLJE - POLAČE
dzień 4POLAČE - KORČULA
dzień 5KORČULA - POMENA
dzień 6POMENA - ŠIPAN LUKA
dzień 7ŠIPAN LUKA - DUBROVNIK
dzień 8PRZERWA
Reszta pózniej.....nie zawsze jest sieć dostępna...Zajęcia na jachcie czekają. Mycie pokładu i klar... niebo błękitne woda jak w akwarium i gooorąąąąąąącoooo
POZDRAWIAM..............
- Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
- Odsłony: 2328
Ale, ale.
Pewnikiem dowiemy się niedługo iż tezeusek gra również w golfa, niczym kwiat elity pisorskiej.
BTW
O takich jak tezeuszek mówi dwuwiersz.
Daj małpie kalkulator
Będzie nawigator
Tego typka 6;letni wkład w NB to zero takie to sowieckie zero intelektu....
Jacht to on widział...w TVN !
BTW
Jedyny twój wkład pisiorze to kopiuj wklej cudzy tekst
wielu zdaje się i myślą , że są muuuuunnndrzy szczególnie POpaprańcy agentura Kremla i Berlina ale oni są tylko głupi..Osrany putler ich natchnáł sowieckim gównem....
Jacht na którym pływam po Adriatyku wrażenia :
Duże luki pokładowe i osiem okienek burtowych sprawia, że cyrkulacja powietrza pod pokładem jest naprawdę znakomita. Duża przestrzeń mesy jest przewiewna i wręcz zaprasza do środka. Innymi słowy, kiedy na innych jachtach wszyscy są na pokładzie bo w środku zapanował popołudniowy upał, ty możesz popijać drinki pod pokładem w cieniu i przewiewie. I nie trzeba mieć włączonego silnika bądź generatora by odpalać klimę. To się nazywa funkcjonalność.
Bavaria 46 zachowuje się na silniku. Chodziło o volvo Diesel 75 koni mechanicznych. Na obrotach 2,2 tys Bavaria 46 Cruiser poruszała się prędkością prawie ośmiu węzłów na godzinę. Na „pełnym gazie: 2,8 tys. obrotów było to prawie dziewięć węzłów. Jacht jest zwrotny, promień skrętu jest niewielki, Bavaria 46 zachowuje również dobrą manewrowość na biegu wstecznym.
Na półwietrze, który wiał z prędkością 10 węzłów byliśmy w stanie osiągnąć 7,5 węzła. Jak na rodzinnego Cruisera to bardzo dobry wynik.
Nikogo nie powinno zaskoczyć również to, że na pokładzie są dwa koła sterowe. Tego typu rozwiązania spotyka się już nie tylko w jachtach pełnomorskich, ale także takich dla których głównym akwenem ma być śródlądzie. W ostatnich latach takie modele można zobaczyć nawet na Wielkich Jeziorach Mazurskich – np. Antila 33. Oczywiście co za tym idzie są tu także dwie płetwy sterowe, dzięki temu nawet w dużym przechyle jednostka dobrze „słucha steru”. Kabestany są umiejscowione w ten sposób, że można przy ich użyciu wygodnie obsługiwać nawet żagiel taki jak Genua. Jacht Bavaria 46 pojawia się także z rolgrotem, który zwija główny żagiel w bomie. To rozwiązanie, które żeglowanie jeszcze bardziej upraszcza.