Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

To mówię JA - Bogusław Grabowski!

krzysztofjaw, 11.01.2023
No i wreszcie usłyszeliśmy zręby programu rządzenia przez PO i jej akolitów. Ekonomista i były członek Rady Polityki Pieniężnej oraz nowy ekonomiczny guru toatalnej opozycji Bogusław Grabowski chce: likwidacji bądź drastycznego ograniczenia programów socjalnych (500+, trzynastej i czternastej emerytury, itd), wydłużenia wieku emerytalnego, wprowadzenia Euro i sprywatyzowania niemal wszystkiego co zostało jeszcze polskie lub też ponownie wróciło w ręce polskie (także rozbicia koncernu PKN Orlen i wpuszczenia tam zagranicznych inwestorów) [1].

Nie mam zamiaru teraz oceniać jego merytorycznych propozycji, ale są one do znudzenia takie same: likwidować polską gospodarkę i zrezygnować z wszystkiego, co dobrego dla Polaków zrobił PiS; prywatyzować i sprzedawać niemal wszystko, co zostało w rękach polskich; maksymalnie wydłużać czas pracy; wejść do strefy Euro. Czyli w dużej mierze powrócić do dawnych postulatów PO oraz tego, co już było i doprowadziło Polskę do stanu gdzie o Polsce można było powiedzieć, że to "ch...j, dupa i kamieni kupa" oraz "państwo z dykty". 

Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na jedną z jego odpowiedzi na pytanie zadane przez dziennikarza z Radia ZET. Redaktor pytająco stwierdził: "Jeśli chodzi o inflację to przydałby się nam drugi program Balcerowicza". B. Grabowski w odpowiedzi oświadczył, że: "Plan Balcerowicza nie wpływał na inflację i przydałaby się nam druga kadencja Bogusława Grabowskiego w RPP" [1]. 

Jest to bardzo ciekawa wypowiedź i to podwójnie. 

Po pierwsze. Stwierdzenie, że tzw. "Plan Balcerowicza" nie wpływał na inflację jest kuriozalne i świadczy o braku wiedzy Pana B. Grabowskiego. Przecież jednym z głównych celów owego planu miało być radykalne obniżenie inflacji, co w ostateczności i zupełnie niepotrzebnym ogromnym kosztem społecznym ostatecznie się udało. Czy nie jest to wpływ na inflację? A może ja czegoś nie rozumiem? 

Po drugie i w sumie groteskowo śmieszne. Stwierdzenie, że dziś przydałaby się druga kadencja w RPP... Bogusława Grabowskiego świadczy o jakiejś megalomanii i mitomanii tegoż Pana. Biedaczek czuje się rozgoryczony, że już w tej radzie nie jest i zdaje się mówić: "JA - Bogusław Grabowski jestem ponad tym pisowskim plebsem, który nic nie rozumie a ja jestem najwyższych lotów ekonomistą". To urojone mniemanie o swojej wyższości jest powszechne wśród tzw. elit III RP, ale rzadko się zdarza żeby było to wyłożone "jak kawa na ławę". No cóż... można tylko się uśmiechnąć i zareagować politowaniem nad tym guru ekonomicznym totalnej opozycji. 

[1] Więcej m.in. tu: https://niezalezna.pl/47…



Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 
http://krzysztofjaw.blog…;
[email protected] 

Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą. 
Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję! 
Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814 
Paypal: paypal.me/kjahog
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4613
Chatar Leon

chatar Leon

11.01.2023 13:05

Nie jest specjalnym odkryciem, że PiS nie musi robić żadnej kampanii wyborczej.
Po prostu wystarczy podstawić mikrofon pajacom od Donka Kondonka i dać im gadać.
(Inna sprawa, że przy tak kretyńskiej opozycji PiS w ogóle nie musi robić nic, albo może robić nawet to samo, co robiłaby ta kretyńska opozycja, czy też odstawiać kretyństwa w stylu Krajowy Plan Odbudowy z pakietem "reform" wymuszanych przez UE. A to na dłuższą metę dla Polski będzie katastrofalne)
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 13:19

Dodane przez Chatar Leon w odpowiedzi na Nie jest specjalnym odkryciem

@Chatar Leon
Faktycznie wystarczy podstawić mikrofon opozycyjnym przedstawicielom i czekać aż palną jakąś głupotę odstraszającą potencjalnych wyborców. Ale jak zauważyłeś: PiS może nawet robić głupoty, bo ma taką mierną opozycję. To też jest niedobrze. D. Tuska już w ogóle nie da się słuchać. Kompletnie odleciał w swój urojony świat i w obszar Tik-Toka. Totalna opozycja więc desygnuje do rozmów takich dziwolągów jak B. Grabowski, którzy klepią i klepią bez opamiętania, ale przynajmniej bezmyślnie szczerze. Stąd dowiadujemy się co zrobi opozycja po przejęciu władzy. I to bardzo dobrze. Może wreszcie niektórym wyborcom opozycji coś tam zajaśnieje w głowie.
Pzdr
Domyślny avatar

ruisdael

11.01.2023 13:30

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na  @Chatar Leon

Ale jednocześnie musimy przyznać, że "mędrcy" opozycji mogą wygadywać różne rzeczy (nawet te jednoznacznie samobójcze dla kraju) aby uzbierać procent głosów znacznie zagrażający komfortowi wyborczemu PiS. Smutne, ale prawdziwe.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 15:52

Dodane przez ruisdael w odpowiedzi na Ale jednocześnie musimy

Jest duża grupa fanatyków i po jednej i po drugiej stronie, ale mam wrażenie, że fanatycy PO są liczniejsi i bardziej brutalni a dodatkowo "puści jak bęben". 
pzdr
juur

juur

11.01.2023 14:43

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na  @Chatar Leon

Nie mogę się z tym zgodzić, że są tam kretyni i że są to nieprzemyślane, przypadkowe wypowiedzi. Nie ma miejsca na przypadki. To przedstawienie, które ma zapewnić zwycięstwo ZP , ktoś ocenił, że na tym etapie sprawniej wprowadzą nas do "praworządnego świata" i to się dzieje. To co usłyszymy w miarę zbliżania się do wyborów niejednego  zadziwi.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 15:54

Dodane przez juur w odpowiedzi na Nie mogę się z tym zgodzić,

@juur
Nie jestem aż takim 'spiskowcem", ale zobaczymy.
Pzdr
juur

juur

11.01.2023 18:33

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @juur

Serio, uważa Pan, że to idioci?
Es

Es

11.01.2023 18:11

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na  @Chatar Leon

@krzysztof,@chatar
Pamietacie panowie jak to wystarczało podstawiać mikrofon Kaczyńskiemu i pomocnikom, aby zapewnić obecnej opozycji kolejne zwycięstwo? Tuż przed wyborami pojawiała się jakaś głupia wrzutka typu: wiem ale nie powiem, która obiegała świat, albo Europę przynajmniej i żyła własnym życiem? Stało się to tak symptomatycznę, że Stanjszkis aż oznajmiła że : " w Pis musi być jakiś kręt. " My nawet nie mamy z kim przegrać" - kto tak powiedział? 
Ostrożnie zatem z przepowiedniami.
Jabe

Jabe

11.01.2023 13:19

Żadnej z tych obietnic nie zrealizują. Soc­jalizm może zlikwido­wać tylko ciężki kryzys.
sake3

sake2020

11.01.2023 15:16

Raczej powinno się zapłakać niż uśmiechnąć A ci co nie pamietają czasów terapii szokowej i ludzkich wtedy dramatów niech się zastanowią nad urną.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 15:50

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Raczej powinno się zapłakać

Ja niestety tą terapię szokową pamiętam. I szkoda, że nie widzę L. Balcerowicza ani J. Lewandowskiego za kratami lub wygnaniu do Lasów Amazonii. 
Pzdr
Ijontichy

Ijontichy

11.01.2023 15:30

Decyzji elektoratu nie można przewidzieć! Ludzie decydują irracjonalnie...często decyzja chwili,bo sie pokłócił z żoną,na złość,bo ma dość Niedzielskiego i Morawca.
Kaczyński ponoć rusza "wPolske"...lepiej żeby sie schował,bo znowu coś chlapnie...media już ostrzą zęby.
u2

u2

11.01.2023 15:31

"Plan Balcerowicza nie wpływał na inflację i przydałaby się nam druga kadencja Bogusława Grabowskiego w RPP" [1]. 
[1] Więcej m.in. tu: https://niezalezna.pl/47…

"Należałoby wycofać programy socjalne - bezskuteczne. Np. 500 plus dla najbogatszych. Natychmiast! Drenujemy pieniądze od biedniejszych do najbogatszych. Takich programów jest dużo"
Odwrotnie, to państwo sponsoruje rodziny wielodzietne i to panu Grabowskiemu się nie podoba. Pan Grabowski pewnie chciałby, aby rodziny wielodzietne były tanią siłą roboczą dla takich multi-milionerów jak on. A tymczasem jest rekordowo niskie bezrobocie i to pracownik decyduje jaką pracę wybrać. Za jego rządów było odwrotnie, Polacy pracowali za michę dziennie i drżeli, aby nie wylecieć z pracy, bo ofert pracy nie było na rynku.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 15:49

Dodane przez u2 w odpowiedzi na "Plan Balcerowicza nie

Masz rację. I jak to boli totalnych. Żadna katastrofa gospodarki nie następuje a wprost przeciwnie, rosną płace a mimo to jest niski bezrobocie, jest wzrost gospodarczy, jest węgiel... Naprawdę oni są biedni, bo już nic nie mogą wymyśleć. Zostaje im tylko to KPO i blokowanie dla nas z niego pieniędzy. I na tym też się poślizną. 
Pzdr
u2

u2

11.01.2023 16:17

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Masz rację. I jak to boli

Naprawdę oni są biedni, bo już nic nie mogą wymyśleć
Oni są biedni w cudzysłowiu. Tak naprawdę, tak jak pan Grabowski, to milionerzy, wręcz multi-milionerzy. Im zależy, aby się jeszcze bardziej wzbogacić, najchętniej kosztem społeczeństwa. Typowi krezusi.
Jabe

Jabe

11.01.2023 16:19

Dodane przez u2 w odpowiedzi na "Plan Balcerowicza nie

Można zażartować, że przeciwnie. Z bogatych plusy lumpen­prole­taria­tu nie zrobią.
Adam66

Adam66

11.01.2023 16:48

Hmm, Grabowski to między innymi nazwisko potomstwa likwidatora Polski - Stanisława II Augusta, niestety nie mam wiedzy na temat przodków obecnego "ekonomisty" a to mogłoby być ciekawe, zwłaszcza biorąc po uwagę "słowiańską" fizjonomię tego ekonoma, ohh pardon, ekonomisty...
Ijontichy

Ijontichy

11.01.2023 18:40

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na Hmm, Grabowski to między

Z tego co mnie uczyli na etnografii,to ten osobnik jest rasy mongolskiej...wszystkie cechy są widoczne...na "twarzy"
Adam66

Adam66

11.01.2023 22:51

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Z tego co mnie uczyli na

@Ijontichy
Czyli nie tylko ja to widzę...  No cóż, ruscy wwieźli na tankach i zostawili w Polsce dużo swojej swołoczy, niewykluczone że to potomek jednego z takich osobników.  Szkoda, że Jaroszewicza odstrzelili, podobno miał dane wszystkich sowietów wprowadzonych i działajacych w tzw. "polskim wojsku ludowym", być może to nawet było przyczyną jego przyspieszonego zejścia... Myślę, że rodowody wielu z obecnej tzw. "opozycji" właśnie z tej swołoczy się wywodzą.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

12.01.2023 14:26

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Z tego co mnie uczyli na

No cóż... może i to rasa mongolska, może twarz spuchnięta od używek... nie ma się co tym przejmować i w to wnikać, bo każdy zewnętrznie jest inny i nie mamy na to żadnego wpływu. Liczy się to, co dany osobnik ma "pod kopułą". A tam... megalomańska sieczka. 
pzdr
Pani Anna

Pani Anna

11.01.2023 18:00

@krzysztofijew 
Niech mi Pan jako uczony ekonomista wytłumaczy,  ale tak, jak 5letniej dziewczynce: "Żadna katastrofa gospodarki nie następuje a wprost przeciwnie". Jak to możliwe przy tak niewyobrażalnym zadłużeniu i dwucyfrowej inflacji? Ja z ekonomią mam tyle wspólnego,  że potrafiłam i potrafię zaplanować budżet domowy tak, żeby starczyło na opłaty,  spłaty,  jedzenie, ubranie, konieczne remonty itp. bez zaciągania w nieskończoność nowych kredytów,  bo choć ekonomii nie studiowałam, to wiem i zawsze wiedziałam,  że bez podniesienia przychodów to prowadzi do katastrofy. Wiedzieli to moi rodzice, dziadkowie i pradziadkowie pewnie też. Więc proszę mnie oświecić skąd ten optymizm? Może mi coś umknęło i zaczęliśmy już produkować te osławione autka na baterie i mamy już odbiorców na 10 lat do przodu. Albo odkryto wreszcie te złoża złota?
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 19:44

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @krzysztofijew 

@Pani Anna
Pełen obraz finansów publicznych EDP, czyli dług sektora instytucji rządowych i samorządowych jest liczony według metodologii unijnej. W Polsce cześć długu jest poza sferą jego naliczania i zawiera dług ukryty. EDP uwzględnia całość długu. Tak liczony dług w trzecim kwartale 2022 wynosił 1,479 bln zł a na koniec 2021 wynosił 1,411 bln zł. Ogólnie sytuacja nie jest zła bo EDP stanowi około 50-52% polskiego PKB (Produktu Krajowego Brutto), gdzie graniczną wartością jest 60% PKB.  Średnio w UE (27 krajów) wynosi on około 86-88% a np. w Niemczech 67% a we Włoszech aż 150-152%. Niższy od naszego dług jest w 11 krajach UE a w 16 jest wyższy lub zdecydowanie wyższy. Nigdy nie przekroczyliśmy granicy 60%. 
Inflacja zaś jest przede wszystkim wynikiem wzrostu cen nośników energetycznych - to jest inflacja kosztowa. Tylko niewielka jej cześć wynika ze wzrostu podaży pieniądza, czyli wpompowywaniu w gospodarkę dużej ilości pieniądza np. z programów społecznych realizowanych przez PiS (ZP) czy też ze wzrostu płac - to jest inflacja popytowa. Wzrost podaży pieniądza powoduje najczęściej wzrost konsumpcji, ale także wzrost cen, bo podaż nie nadąża za popytem. Wynika to wprost z Krzywej Podaży i Popytu. Ogólnie inflacja spadnie jak spadną ceny nośników energii bo to one dzisiaj wpływają najwięcej na koszty funkcjonowania przedsiębiorstw a tym samym na cenę ostateczną produkowanych przez nie dóbr czy oferowanych usług.  Niemniej przedsiębiorcy nie mogą podnosić cen zbyt mocno, bo stracą klientów, czyli spadnie popyt na produkty bądź usługi a wtedy będą musieli tą cenę obniżyć. To takie założenia teoretyczne, ale dziejące się w żywej gospodarce. 
Tak więc to horrendalne zadłużenie nie jest jeszcze na poziomie, który wywołałby jakąś panikę lub upadek polskiej gospodarki. Trzymamy je jak na razie w ryzach. To samo inflacja - pewnie gdzieś od marca zobaczymy, że maleje, bo będą niższe ceny surowców energetycznych a i skłonność do konsumpcji też zmaleje (zmniejszenie wydatków ludności ze względu na wysokie ceny). Wzrost gospodarczy (liczony w PKB) Polski jest też w miarę zadowalający., podobnie jak eksport i wynik bilansu handlowego (eksport - import). Mamy też bardzo małe bezrobocie. Więc ogólnie nie jest tak źle jak próbują nam to przedstawić przedstawiciele opozycji totalnej. 
Pzdr
Ryan

Ryan

11.01.2023 18:52

Wypowiedzi Grabowskiego miały uderzyć w polski rząd i jego „nie znający się na ekonomii elektorat”.
Tymczasem spotkały się z paniczną reakcją Tuska i jego „wykształconej” gwardii.
Dlaczego?
Bo sformułował program, o którym oni milczą.
Bo prawda by ich zabiła.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

11.01.2023 19:46

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na Wypowiedzi Grabowskiego miały

@Ryan
Dokładnie. Donald Tusk spanikował i niby odciął się od słów B. Grabowskiego, ale mleko się rozlało...
Pzdr
Pani Anna

Pani Anna

11.01.2023 20:25

@krzysztofijew 
Mialo być jak 5letniej dziewczynce. To, co Pan przedstawił nazywa się " kreatywną księgowością ", gdyż nie istnieje inna ekonomia od tej, którą zna każda dobra gospodyni domowa, której udaje się spiąc budżet tak, by dom nie zamienił się w ruinę,  dzieciaki nie latały brudne i głodne i jeszcze wystarczyło na wakacje. Według tego, co Pan zaprezentował nie ma nic złego w zapożyczyczaniu się w parabankach, byle średnia kwota pożyczki nie była większa od tej sąsiadów,  nawet, jeżeli sąsiedzi zarabiają dużo więcej.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
krzysztofjaw
Nazwa bloga:
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad..
Zawód:
ekonomista

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 515
Liczba wyświetleń: 5,776,953
Liczba komentarzy: 19,679

Ostatnie wpisy blogera

  • Premier D. Tusk chce płacić za niemieckie zbrodnie pieniędzmi Polaków!
  • "Desipere est juris gentium"*, ale nie może świadomie szaleć na szczytach władzy!
  • NIE! Komuch Włodzimierz Czarzasty nie może zostać Marszałkiem Sejmu!

Moje ostatnie komentarze

  • Mam takie samo zdanie i naprawdę boję się o życie naszego Prezydenta.Pzdr
  • A... Witam serdecznie...W tekście celowo pominąłem animozje po konserwatywnej stronie naszej sceny politycznej. Skupiłem się na pozytywach i na Prezydencie Karolu Nawrockim, w którym upatruję lidera…
  • @Sake"Czyli w obawie przed konsekwencjami ze strony reżimu mamy się ograniczać w jego krytyce lub w zawoalowanej formie przemycać w postaci piosneczek, wierszyków i wypowiedzi?".Aż tak daleko nie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Szatańskie dręczenie, nękanie, opętanie. Jak się bronić?
  • Nocne głosowania nad losem naszej ziemi i lasów...
  • Żydzi wśród komunistów II RP i w aparacie NKWD i UB

Ostatnio komentowane

  • sake2020, Jakoś Merz nie był szczególnie zawstydzony ,,prowokacją intelektualną'' premiera Tuska.Na próżno Bartoszewski i Kosiniak -Kamysz stawali na uszach by wytłumaczyć ten nadmiar intelektu.No i skoro…
  • JzL, Wyobraźcie sobie że prezydentem jest syn esbeckiej donosicielki Rafau Czaskoski. To byłaby tragedia
  • u2, ***ZACHÓD POWINIEN POLICZYĆ SZABLE!*** Jeśli traktować mnie Jerzego Ciruka z Dowspudy, to Zachód dawno policzył szable. Rosję czeka zagłada. Bynajmniej nie życzę tego Rosji, ale sama się o to prosi.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności