Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

PiS-owi udało się zgrundolić pomnik Bitwy Warszawskiej

foros, 27.02.2020
Po co buduje się w przestrzeni publicznej pomniki? Moim zdaniem po to, by uczcić ważne wydarzenie, ważną postać. Najlepiej w taki sposób, by zwykli ludzie mogli się z tym identyfikować, by pomnik stał się czymś przyjaznym, częścią ich życia. I najfajniejsze pomniki są takie, na które można wejść, usiąść na nich, zrobić sobie przy nich zdjęcie. Pomnik nie powinien być anonimowy. Pomnik powinien przypominać i przedstawiać zwykłym ludziom istotę, treść wydarzenia.
Takimi pomnikami są np. Kolumna Zygmunta w Warszawie, pomnik Mickiewicza w Krakowie. Bardzo wiele jest takich pomników: fajnych, bliskich ludziom.
A co zrobił zespół profesora ministra Glińskiego z pomnika Bitwy Warszawskiej? Zegarek słoneczny, w dodatku oblany wodą, tak by zwykły człowiek nie mógł się do tego zbliżyć. 
Nagrodzony projekt przewiduje wzniesienie strzelistego obelisku, u którego podnóża znajdzie się przestrzeń fontanny. "Forma okręgu będzie nawiązywać do globalnego i ogólnoeuropejskiego aspektu Bitwy Warszawskiej. Pomnik ukaże, że centrum walki o europejskie wartości znalazło się wówczas w Polsce: na przedpolach Warszawy" - podkreślają autorzy.
Okręg fontanny ma przeciąć 12 linii. "Liczba ta niesie odwołanie do cyklu kalendarzowego, procesu wiecznego odnawiania. Można to rozumieć jako odniesienie do kluczowej roli Bitwy Warszawskiej w walce o odrodzenie się państwa polskiego" - wskazują.


Brawo PiS. Ekipie Bronka Komorowskiego udało się zanonimizować Armię Krajową i Polskie Państwo Podziemne szkaradną iglicą przy Sejmie. Ekipie PiS udaje się zanonimizować i zahermetyzować przed ludźmi Bitwę Warszawską. Brawo PiS! Brawo Gliński! Betonowy zegarek słoneczny oblewany wodą jako symbol Bitwy Warszawskiej. I to tuż przed wyborami prezydenckimi. Druga "Bitwa Warszawska" Hoffmana. Mam nadzieję, że elektorat patriotyczny doceni starania Prawa i Sprawiedliwości by zgrundnolić politykę historyczną.

*Co oznacza termin grundolić? W filmie Piłkarski Poker była postać napastnika Grundola. Był najlepszym napastnikiem Czarnych Zabrze. Sędzia Laguna przekupił go zgodą na wyjazd za granicę: Grundol miał grał ofiarnie, dzielnie i zaciekle jak nigdy, a cała drużyna miała grać na niego po to, by Grundol nie strzelił gola. Terminu "grundolenie" użyłem w jednej ze swoich poprzednich notek opisując jak PiS oszukuje patriotyczny elektorat starając się mu wmówić, że realizuje bliską mu politykę historyczną w rzeczywistości jedynie ruszając ustami bez tworzenia konkretów. W identyczny sposób Tuski i jego ekipa "kiwali" lewaków.

UPD

I jeszcze jedno. Właśnie powiedzieli w Wiadomościach, że ten bolec Glińskiego będzie kosztował 3 mln zł. Ależ komuś się z czachy zadymiło. To już lepiej na prawdę przekazać te pieniądze na onkologię albo dożywianie dzieci. Bo po prostu szkoda wyrzucić 3 miliony złotych w betonowy bolec, nikomu do niczego nie potrzebny, a szpecący dosyć łady plac.

UPD II
Czytam, że rząd zamierza uczcić 100 urodziny Jana Pawła II. Może więc dołożyć na betonowego skręconego bolca napis: "100 JP2" i sprawa będzie odfajkowana? Premierze Gliński do dzieła.(albo napis: CJPII - będzie bardziej europejsko, lub po prostu "C", światli nie będą się dąsać, za stawianie księżom pomników, a ciemnemu ludowi powie się,, że "C" to znaczy: "stulecie urodzin Jana Pawła II", będzie musiał uwierzyć, nie ma innego wyjścia. )

UPD III
Jak się okazuje twórcy bolca niespecjalnie wysilili się intelektualnie. Do istniejącego "The Object" Led Zeppelin (na zdjęciu wersja za 2$ dostępna na eBay) dodano sikawki, ogródek, tabliczkę i pomnik odfajkowany. Ciekawe jak z prawami autorskimi, bo może to się skończyć procesem o plagiat.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 31514
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 22:57

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Maxilampus nie poznaje cie.

...
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 14:25

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Maxilampus nie poznaje cie.

Zzzz
paparazzi

paparazzi

27.02.2020 23:07

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Panie @foros...

Panie Trotelreiner to samo pomyślałem. I jeszcze jedna uwaga, szkoda bo NB powoli przejmują szczwane lisy lewicy. W propagandzie the best. Jest to implikowanie kropla po kropli zgodnie z ......ale po co wszyscy wiemy o co chodzi. W/g mojej oceny jest Pan za ostry  wobec PiS. Jaka mamy alternatywę? 4? Pozdrawiam.
Jabe

Jabe

27.02.2020 20:07

Liczyłem na łuk triumfalny.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 21:25

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Liczyłem na łuk triumfalny.

Ja tez !! Monumentalny..w formie klasycyzmu-modernistycznego wspierajacy sie na 2 brzegach Wisly !! cos w duchu projektu Muzeum Guggenheima  Franka O. Gehry'ego
Marek1taki

Anonymous

27.02.2020 20:09

Norman Davies nie miał problemu z wyborem okładki. Ta wojna była wojną armii konnych na przestrzeniach setek kilometrów i zwycięstwem polskiej konnicy, nic nie ujmując piechocie, która szczególnie wsławiła się skuteczną obroną Warszawy. Była zmaganiem i heroizmem.
Wybrany w konkursie pomnik jest bezpłciowy mimo erekcyjnego charakteru.
Marek1taki

Anonymous

27.02.2020 20:09

Norman Davies nie miał problemu z wyborem okładki. Ta wojna była wojną armii konnych na przestrzeniach setek kilometrów i zwycięstwem polskiej konnicy, nic nie ujmując piechocie, która szczególnie wsławiła się skuteczną obroną Warszawy. Była zmaganiem i heroizmem.
Wybrany w konkursie pomnik jest bezpłciowy mimo erekcyjnego charakteru.
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 15:27

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Norman Davies nie miał

Okładka napisanej z ułańską fantazją książki "Orzeł biały czerwona gwiazda".
https://sprzedajemy.pl/o…
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 20:16

Bylem zaszokowany po obejrzeniu..Myslalem ,ze bedzie to cos monumentalnego..cos bardzo inspirujacego..oddajacego polskosc ,Ducha Narodowego i odwage,poswiecenie..A wybuduja duzego ( i jak ktos trafnie okreslil) obrzezanego,sterczacego ch..a roku panskiego 1920..
Totalna polityczna poprawnosc..aby nie daj Boze forma nikogo nie urazala..Typowy eunuch Glinski..
I taka to bedzie mial nazwe wsrod Polakow..Sterczacy Ch..j ...jak znam swoich braci..
paparazzi

paparazzi

28.02.2020 19:07

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Bylem zaszokowany po

Jeden z najpiękniejszych pomników znajduje się w New Jersey. To pomnik zamordowanych w Katyniu.Katyń Memorial. Jak on przemawia do wyobraźni.
Domyślny avatar

xena2012

27.02.2020 20:40

Czasy się zmieniają ,formy kultury przybierają inną postać,inne stają się trendy i mody.Ten pomnik chyba nie jest az tak szkaradny jak Pan to przedstawia.Każda epoka ma swoje pomysły na sztukę i te pomysły realizuje.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 20:52

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Czasy się zmieniają ,formy

Od 35 lat zajmuje sie profesjonalnie kulturoznawstwem, sztukami dekoracyjnymi,architektura przestrzeni i wnetrz..Ten "pomnik" to policzek w twarz Narodu Polskiego..Ponizenie..Posmiewisko Sterczacy w niebo ,obrzezany C...j
I takie zamiary przyswietlaja tym ktorzy zaakceptowli ten projekt..Nowa wersja Morzla tym razem w wersji erekcji "hard core" ..Posmiewisko z Polskosci i wylanej krwi naszych dziadow w obronie Polskosci..Najzwyklejsze skurw..o aby jeszcze bardziej ponizyc Polakow rekami Hanukowcow eunucha Glinskiego
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 12:19

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Od 35 lat zajmuje sie

Odpowiem tak jak poniżej panu Jabe.Dzisiejszy świat i dzisiejsi artyści uważają ,że tylko oni mają prawo do oceny jak sztuka ma wyglądać,jak funkcjonować ma obecna kultura.Niestety swoje talenty sprowadzaja tylko do tego by dzisiejsza sztuka była przeciwieństwem z poprzednich epok zarówno w architekturze,malarstwie ,literaturze czy muzyce.Dzisiaj nie ma Pan juz sztuki tylko ,,inscenizacje i instalacje''.To że ich nie rozumiemy albo nam się nie podobają oznacza wg artystów,że nie dorośliśmy do ich ,,arcydzieł'',a nie że są one bezwartościowe jako dzieło sztuki.Ten krytykowany dzis pomnik jest po prostu bezpłciowy,nie mówi nic,niczego nie gloryfikuje a smukłośc kształtu nie podkreśla donioslości Bitwy Warszawskiej.To kolejna instalacja jak dziesiatki dzisiaj budowanych.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 12:39

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Odpowiem tak jak poniżej panu

cool..mam podobnie ugruntowane poglady,zwlaszcza ,ze codziennie mam do czynienia ze "sztuka" w jej roznych ,uzytkowych formach..
Ale jestem autentycznie wk...y tym ,ze taki projekt mogl wogole zaistniec..Wszedzie wkolo Patriotyczne zapewniania i deklaracje o wartosci tego co Polacy i Polska kultura wnosila i wnosi do dziedzictwa Swiatowego a tu sterczacy w gore Bolec..Do tego poziomu i miejsca Polskosc zostala sprowadzona..i nie ma w tym zadnego przypadku ! Mam abolsolutna pewnosc ,ze to kolejna polityczna prowokacja..i robienie posmiewiska z Polski i Polakow..
Zadaniem Architektury i Sztuki  przestrzennej jest przekaz mysli,koncepcji,utrwalenie przekazu..na wiele pokolen..i to jest uznany w swiecie Kanon oczekiwany i wymagany od tworcow uprawiajacy ta forme "sztuki"....a tu mamy sterczacy ,obrzezany w gore Bolec..kazdemu sie to chyba z tym kojarzy..a tobie nie ? Z czym ci sie to kojarzy ?
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 14:41

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na cool..mam podobnie

Mnoie się kojarzy z jednym z wiezowców w Dubaju mającym symbolizowac rozmach i nowoczesność.
Jabe

Jabe

28.02.2020 08:01

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Czasy się zmieniają ,formy

@xena  A jakie pomysły na sztukę ma obecna epoka?
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 11:58

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na @xena  A jakie pomysły na

Tu ma Pan rację pytając,Rzeczywiście dzisiejsza epoka nie ma żadnych pomysłów,a raczej chyba tylko jeden.-Aby żadne dzieło-literatura,sztuka,architektura,muzyka nie wygladało tak jak w poprzednich latach czy epokach.To powoli nawet staje się warunkiem.Twórcom rzeźb czy pomników wydaje się,że strzelistosc pod niebo to własnie symbol nowych czasów i epoki.No cóż artyści już nas przyzwyczaili do różnych dziwactw i wydumanych form w każdej dziedzinie sztuki.
Imć Waszeć

Imć Waszeć

28.02.2020 12:41

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Tu ma Pan rację pytając

Tu padło bardzo trafne sformułowanie. Ten pomnik, a właściwie pamięć o Bitwie Warszawskiej została nie tyle zgrundolona, ale po prostu obrzezana. Nie zgadza się ona z obowiązującą na zachodzie narracją, a twórcami tej narracji już Pani wie kto jest.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

28.02.2020 16:17

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Tu ma Pan rację pytając

Jak widać chore pomysły gotyckich architektów nadal zwyciężają, zamiast sensownej w swej estetyce i prostocie konstrukcji piramid egipskich.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 16:47

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Jak widać chore pomysły

Zdzisek..mowilem ci przejdz na whisky..poprawi ci natychmiast poziom kreatywnosci i percepcji..
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

28.02.2020 20:53

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Zdzisek..mowilem ci przejdz

Też coś tobie powiem, legendujący się paranoiku. W Polsce, jako goszczący raz po raz nie masz nic do powiedzenia.  Jak się nie podoba to zasuwaj, z powrotem do USA, do azbestów, albo na zmywak do KFC, tam będziesz mógł Afroamerykaninom opowiadać o swych wewnętrznych rozterkach.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 21:28

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Też coś tobie powiem,

hihihi.teczowy zdzisku.( tu kisek ).wy teczowe komuchy, od zawsze lubowaliscie sie babrac w ludzkich  gownach i podgladac innych..no i widzisz jakie sa tego efekty w twoim zyciu ? :-)) do czego cie to doprowadzilo ? ;-) ( tu wink..nie przegap go ! ):-)) mozna uznac ,ze jestes ofiara choroby zawodowej :-)) Idz do ZUS moze ci dadza za to jakas rente Inwalidzka ?
Mowie ci.. przestan zlopac ta destylowana nalewke z "ziomniokow" przejdz na whisky,pojdz do spowiedzi..rzuc ksiedzu na tece w niedziele z prosba o nawrocenie..odmow koronke do Serca Jezusowego i od razu i od razu zmieni ci sie percepcja :-)) wtedy moze zaczniesz dostrzegac jak powazna jest ta twoja teczowa choroba..ale i ja mozna wyleczyc i zostac normalnym czlowiekiem..Nic straconego..Pzdr !!
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.02.2020 00:02

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na hihihi.teczowy zdzisku.( tu

Podobnych do ciebie bałwanów spotkałem nie raz. Czystą egzemplifikacją twojego kanonu była niższa kadra "dowódcza" w WP
Jeden z drugim trep, za medalionik na szyi, albo książeczkę do nabożeństwa w szafce potrafił zgnoić żołnierza. Po 88 jak KK zaczął dogadywać się z Jaruzelem, te same trepy organizowały wycieczki do spowiedzi z okazji świąt wszelakich, pilnując czy ołtarzyk udekorowany jest na kompanii. Jedno się u nich nie zmieniło, co zdradza ciebie, daleko idące zainteresowania życiem seksualnym bliźnich i wyobrażaniem sobie wszelakich karkołomnych relacji. 
Trepem byłeś i trepem będąc zejdziesz z tego padołu łez .... maxilampusie
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 15:07

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Podobnych do ciebie bałwanów

No prosze..Teczowy zdzisek nam sie zaczyna zwierzac ..wystarczy nacisnac wlasciwy guzik :-))
Zdzisek byl "wyzsza kadra" w LWP.. Sierzant Sztabowy czy Politruk ? ;-))
Medaliki na szyi "nizszej kadry" irytywaly  go i wyprowadzaly z rownowagi :-)) oraz te "wycieczki do spowiedzi".hehehehe.. i to " dogadywania sie Jaruzelskiego z KK " ! Zgroza ! Zdrada Komunistycznych i Socjalistycznych idealow !! ;-))..
Z tym twoim bycie Bliznim dla mnie to troche przesadziles :-))
A co powiesz o rozprawianiu sie z taka "nizsza kadra" jak ja ? :-)) co bys zrobil jakby okazja ci sie nadarzyla ?
W Wojsku nie mogles mnie spotkac.bowiem .tacy jak ty nie ryzykowali dopuszczenia takich jak ja  do broni..bowiem doskonale wiedzieli ,ze zolnierz w PRL-u mojego pokroju  uzylby broni do strzelania w "niewlasciwym" kierunku ;-))
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.02.2020 15:44

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na No prosze..Teczowy zdzisek

Nie brano takich jak ty do wojska z powodu: płaskostopia, hemoroidów i wrodzonego wodogłowia.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
foros
Nazwa bloga:
foros

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 637
Liczba wyświetleń: 2,873,088
Liczba komentarzy: 4,854

Ostatnie wpisy blogera

  • Roberto Mancini - najlepszy selekcjoner PL wg AI
  • Czarnek w Kancelarii: kaganiec na Nawrockiego?
  • Z Finlandią bez Lewandowskiego

Moje ostatnie komentarze

  • Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle, kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi z…
  • Serdecznie witam Pana Doktora na moim blogu i jestem pod wrażeniem tak inteligentnego cementowania środowiska i energetyzowania go do działań
  • no i?  Jakie wnioski? Przypomnę może tezę: za czasów Czarnka nastąpił "skokowy spadek wiedzy i umiejętności młodzieży co wykazały badania PISA" Dodajmy: liczony i względnie (pozycja w rankingu)…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bitwa pod Hodowem - najbardziej niezwykłe zwycięstwo husarii
  • Nowy program PiS: tąpnięcie płac w oświacie
  • PiS-owi udało się zgrundolić pomnik Bitwy Warszawskiej

Ostatnio komentowane

  • sake2020, Sezon ogórkowy ?Nie sądzę.Widać ,że postanowił pan pomóc reżimowi i zasłonić polskie problemy, trudno sytuację i zamachy Tuska na demokrację.Niniejszy wpis właśnie temu służy. 
  • spike, @sake "spokojnie to wariat". a Hołotnia nie może być p.o. prezydentem, Konstytucja wyraźnie podaje, że tylko i wyłącznie, jak pełniący urząd prezydent zaniemognie, to wtedy owszem, w innych…
  • foros, Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle, kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi z…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności