Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Pedofilia w Polsce - liczby

Jan Kalemba, 14.05.2019
Instytut Wymiaru Sprawiedliwości opublikował w 2017 r. opracowanie: „Sprawcy przestępstw przeciwko wolności seksualne i obyczajności osoby małoletniej – analiza kryminologiczna” (pdf w Internecie). Możemy się stamtąd dowiedzieć, że w latach 2010 – 2015 orzeczono 3750 wyroków skazujących za czyny pedofilskie (art. 200 kk).
 
Niestety we wspomnianym opracowaniu nie uwzględniono zawodów lub funkcji społecznych sprawców, a podano tylko ich wykształcenie. Wykształcenie podstawowe (w tym zasadnicze zawodowe i gimnazjalne) posiadało 59,3 % sprawców. Natomiast zaledwie 3 % skazanych legitymowało się wyższym wykształceniem. Oczywiście tylko pewien odsetek z tych 3 % skazanych mogło być księżmi katolickimi.
 
Kwestię tę przybliża nam Daniel Flis, dziennikarz śledczy OKO.press, filii Gazety Wyborczej. W tekście zamieszczonym na tym portalu w maju 2017 r. przytacza informację udzieloną przez księdza Adama Żaka, Koordynatora ds. ochrony dzieci i młodzieży Konferencji Episkopatu Polski – „w latach 2010 – 2013 sądy powszechne prawomocnie skazały 19 księży za czyny seksualne na szkodę małoletnich”.
 
Natomiast z opracowania Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości wynika, iż w latach 2010 – 2013 orzeczono 1949 wyroków za czyny pedofilskie. Tych 19 dotyczących księży stanowi więc zaledwie 0,97 %.
 
Ja tu nikogo nie chcę bronić czy usprawiedliwiać. Liczby świadczą jednak, że problem pedofilii w Polsce w bardzo niewielkim stopniu dotyczy Kościoła.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 30685
Domyślny avatar

Dorota M

14.05.2019 15:42

O tym należy mówić wszędzie od rana do wieczora i szkoda, że tak się nie dzieje. To jest rola dziennikarzy, nie księży. Należy także podać statystykę samych księży skazanych w Polsce, na tle księży skazanych w poszczególnych krajach, chociazby tylko USA i Europy.
tricolour

tricolour

14.05.2019 16:04

Tak, rzeczywiście może być tak, że problem pedofilii dotyczy w małym stopniu Kościoła, tak jak problem kradzieży pendrivów w małym stopniu dotyczy sędziów. A jednak ta kradzież bardzo nas wzburzyła ponieważ od sędziego nie oczekujemy pospolitej kradzieży. To po pierwsze.
Po drugie:  żadna instytucja (poza mafią) nie chroni swoich członków przed wymiarem sprawiedliwości za przestępstwa kryminalne. A taka ochrona jest w przedmiotowej sprawie.
A po trzecie: skoro domalowanie tęczy do religijnego obrazu skutkuje wizytą Policji o świecie, to tym bardziej "religijne" obcowanie seksualne z dziećmi powinno skutkować podobnie. A tak nie było, nie jest i nie jest to też zapowiadane.
AŁTORYDET

AŁTORYDET

14.05.2019 17:58

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Tak, rzeczywiście może być

ad "po drugie": instytucją która najskuteczniej chroniła (i jak sądzę nadal chroni) pedofili i homoseksualistów w Kościele była SB i jej epigoni. Nie po to zhakowano delikwenta, by go osądzić i posadzić, lecz by go wykorzystać do swoich celów. Ks. Franciszek Cybula TW  "Franko", kapelan prezydenta TW "Bolek", śmiało uczestniczący w prasówkach Wałęsy obok Wachowskiego jest tego dowodem. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że WSZYSCY homoseksualiści (nie mówiąc o pedofilach) w sutannach, wyświęceni za komuny robili i tu i tam.
tricolour

tricolour

14.05.2019 19:36

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na ad "po drugie": instytucją

To jeszcze gorzej dla Kościoła jako instytucji, że w swoich szeregach ma nie dość, że pedofilów, ale jeszcze esbeków. Bycie esbekiem, to nie jest usprawiedliwienie dla pedofilii i odwrotnie. Stawiasz tezę, że w piekle panuje większa uczciwość niż w naszej hierarchii...
Tomaszek

Tomaszek

14.05.2019 22:30

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na To jeszcze gorzej dla

@ dreikoloren
Ty to tak jakoś surfujesz językowo że ci wychodzi jak temu co mu nazwisko przekręciłeś , tylko sprytniej . Przejrzyj sobie te twoje ulubione "postępowe" partie i partyjki . Tam to dopiero jak nie konfident to mocodawca niekoniecznie esbek , bo "tłusty" komuch to gorzej jak esbek , to mocodawca .  Taki cappo di cappi de la sierp i młot . Towarzysze demokraci ,  ...  twoju mać , szturchen pitken .  I ni policji ni paragrafów na nich nie ma .Pedofile , niezależnie od profesji to sprawa w toku  i paragraf jest i policja i nawet sądy sądzą . A że teraz dopiero obejrzeli się co poniektórzy że taka Ophrah zrobiła karierę jak zaczęła wyć że ojciec ją ... ?
tricolour

tricolour

14.05.2019 23:10

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na @ dreikoloren

Piszesz, Tomaszku, o pośle przewodniczącym sejmowej komisji sprawiedliwości?
Zgadzam się z Tobą w 100%. Rzadkie to, ale tym razem się zgadzam.
Tomaszek

Tomaszek

15.05.2019 19:07

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Piszesz, Tomaszku, o pośle

Piszę o Bonim  ,Cimoszewiczu , Kwaśniewskim , Millerze i całej reszcie znanych i nieodkrytych twoich ulubieńcach ,  o  Piotrowiczu tęż . Tak to bywa , krowa tonie , łańcuch pływa . Kontynuując twój sposób argumentacji mogę jeszcze dodać że w pedofilię mocno zamieszani są informatycy tacy jak Ty , bo są adminami na przykład portali pedofilskich . I Microsoft i Google i HP , i Dell , i co tam sobie chora głowka wymyśli . Lewatzki ma dużą inwencję to go zapytaj . O !
paparazzi

paparazzi

15.05.2019 15:45

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na To jeszcze gorzej dla

https://www.youtube.com/…
Jan1797

Jan1797

14.05.2019 20:31

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Tak, rzeczywiście może być

@tricolour
Że grzecznie zapytam, gdy wyjątkowa artystka, wirtuoz plakatu domalowała tęczę do religijnego
obrazu, bardzo ważnego dla nas, zakładała prowokację? W jakim celu prowokowała i jako skutek
zakładała wizytę Policji?
tricolour

tricolour

14.05.2019 22:52

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na @tricolour

@Jan,
Tęcza mi nie przeszkadza nic, a nic. Przeszkadza mi, że tęczowe obrazki wisiały po klopach - to jest dla mnie obraza. Za to może być Policja, za te klopy i toi-toie.
Tomaszek

Tomaszek

14.05.2019 21:36

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Tak, rzeczywiście może być

A po  pierwsze korzystniejsze jest przyklepanie zwrotu kamienicy na 140 latka lub umorzenie VATu na 250 baniek to pewnie na dużo pendriveów wystarczy . I da się żyć nawet w Wawce . I po sądach nie ciągają . 
A po drugie
 ... ? Czy w tym kraju nie ma policji i sądów , trzeba walić prosto . A może rzekomo pokrzywdzeni lubią pertraktacje .Nie twierdzę że wszyscy są rzekomo , ale ?
A po trzecie.
Kiedyś ta policja musi pracować i nic dziwnego że dzień pracy zaczynają od rana . A reszta patrz po drugie  .
A po czwarte
Znowu herrn Dreikoloren grasuje na ulubiony temat . 
W języku jego herren to się nazywa auftrag .
tricolour

tricolour

14.05.2019 23:07

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na A po  pierwsze korzystniejsze

Tomaszku, jeśli już zamierzasz napisać coś w obcym języku, to użyj choćby translatora. Inaczej wychodzi z Ciebie nieuk i ignorant oraz robisz z siebie publiczne pośmiewisko.
A tak w zaufaniu, na uszko (wiesz, po księżowsku pomiziam) dopowiem, że żaden Auftrag (z wielkiej litery!) tylko zwykłe myślenie. Fakt, że dla większości czynność zupełnie obca i poza zasięgiem. Zachęcam do myślenia oraz porzucenia serwilizmu pod każdą postacią.
Tomaszek

Tomaszek

15.05.2019 00:18

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Tomaszku, jeśli już

I znowu następny się do przecinków i literek uwalił jak mu zwojów  w mózgu zabrakło . I myślący z translatora i wielką literą  . I jak stary ubek w zaufaniu . Ogarnij się i zamilcz . Albo zwróć się do małolatów to ci jakiś sensowny komentarz napiszą . A ten serwilizm to w końcu jakeś  nowe słowo w Twoim słowniku . Napisz go ze sto razy to zapamiętasz . Tylko w domu  i nie nadużywaj .
Zdrówka życzę a z rozumem to Ty wiesz że nie poszalejesz ale niech Ci będzie .
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

14.05.2019 16:20

Dokładnie. Ale za to jak świetnie sie nadaje do wykorzystania politycznie. Pzdr
Pani Anna

Pani Anna

14.05.2019 17:29

Oto, jak to wygląda w Niemczech: "W zeszłym roku ofiarą pedofili padło  13 539 dzieci poniżej 14 roku życia – wynika z danych przedstawionych przez Federalny Urząd Kryminalny (BKA) oraz organizacji pomagającej dzieciom Deutsche Kinderhilfe. – Więcej niż 36 przypadków dziennie, ponad 250 w tygodniowo – podkreśla szef BKA Holger Muench. 
Policyjne dane za ubiegły rok szokują: 143 dzieci zostało zabitych, 64 z nich umyślnie, a większość z nich miała mniej niż sześć lat. 4200 dzieci doznało ciężkich uszkodzeń ciała – złamań kości, oparzeń lub obrażeń wewnętrznych. 55 tys. dzieci doświadczyło co najmniej jednego pobicia. W porównaniu do poprzednich lat liczby nie uległy istotnej zmianie. Przemoc wobec dzieci pozostaje zjawiskiem powszechnym – pisze „Sueddeutsche Zeitung”. Prawdziwe zagrożenie przestępstwami na tle seksualnym czai się w 90 procentach przypadków we własnym kręgu rodzinnym. Zwykle są to ojcowie, mężowie, wujowie i przyjaciele rodziny, którzy znają swoje ofiary na długo przed dopuszczeniem się takiego czynu.
Statystyki pokazują, że na ponad 1400 pedofilów jest 1 ksiądz. Pozostali są m.in. nauczycielami, trenerami, wychowawcami.
W USA, gdzie oskarżeń pedofilskich rzucanych w stronę Kościoła było najwięcej, odnotowano 39 mln przypadków molestowania seksualnego dzieci - dane z ostatnich 50lat. Aż 60 proc. tych zdarzeń miało miejsce w rodzinach, gdzie dzieci były ofiarami ojców, ojczymów czy wujków. Amerykański raport podaje, że liczba stwierdzonych aktów pedofilii wśród amerykańskich duchownych to zaledwie 2 proc. wszystkich kapłanów w USA.
W Polsce w listopadzie 2013 roku przebywało w zakładach karnych 1454 skazanych za czyny pedofilskie, w tym jeden ksiądz. Około 900 skazanych pedofilów nie ma zawodu. 70 to murarze, 30 rolnicy, 30 – ślusarze, 25 - mechanicy samochodowi. I jeden ksiądz.
Przypadki pedofilii w Kościele są szczególnie bolesne i godne potępienia, ale mówienie o zjawisku pedofilii TYLKO w kontekście księży jest po prostu nierzetelne i niegodziwe.
tricolour

tricolour

14.05.2019 18:29

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Oto, jak to wygląda w

@ Anna
Tak z drugiej strony: skoro nierzetelne i niegodziwe jest mówienie o pedofilii tylko w kontekście księży, a zaledwie (!!!) 2% pedofilów to amerykańscy księża - i to Pani łyka swobodnie - to czy zgadza się Pani, by 2% facetów np. gwałciło kobiety gdzie popadnie? Na ulicy choćby.
Wszak statystycznie będzie to tak samo OK jak pedofilia księży.
Domyślny avatar

mmisiek

14.05.2019 23:25

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @ Anna

@tricolour
Jeśli na 1454 pedofilów przypada jeden ksiądz to już choćby nawet elementarny rozsądek nakazywałby zainteresować się środowiskami, które generują pozostałych 1453. Oczywiście w przypadku gdyby komukolwiek rzeczywiście chodziło o dobro dzieci jak to się obłudnie deklaruje.
Sęk w tym, że tu zaraz czeka przykra niespodzianka jeśli tylko lekko poskrobać bo blisko połowa pedofilów to pederaści czyli tzw. geje. Ot i problem bo jak tu w takich warunkach jednocześnie reklamować LGBT, a zwłaszcza wprowadzanie tego dzieciom do szkół ... Dlatego za wszelką trzeba się skupic na tym jednym, a pozostałych pomijać.

Domyślny avatar

xwro

15.05.2019 10:51

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na @tricolour

Pytanie - czy ksiądz po wydaleniu z KK za czyny pedofilskie jest w więzieniu jako "ksiądz" czy jako "bezrobotny"? Czy Katecheta w szkole jest w więzieniu jako "ksiądz" czy jako "nauczyciel"? Można tak mącić i mącić.
Pani Anna

Pani Anna

15.05.2019 13:09

Dodane przez xwro w odpowiedzi na Pytanie - czy ksiądz po

@xwro tak, święta racja,  wiadomo przecież, że na religii i w kościele to pedofil na pedofilu i pedofilem pogania, potykamy się wręcz o nich i nie ma nikogo w parafii, kto by nie był zgwałcony przez księdza, tylko "ci" są tak przebiegli, i taką mają moc, że wpiszą księdza do rejestru jako "bezrobotnego" i tak naród potem o niczym nie wie, chodzi sobie spokojnie na mszę i dopiero jak ktoś po 30 latach z bezpiecznej odległości z Australii opowie redaktorowi Sekielskiemu o swoich przygodach to się dowiadujemy co tam u nas na plebanii się dzieje. No jest tak, czy nie?
Domyślny avatar

xena2012

14.05.2019 19:09

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Oto, jak to wygląda w

Właśnie,niech w naszych mediach przemówią liczby a nie jednostajne ataki,pomówienia,inwektywy.
tricolour

tricolour

15.05.2019 13:10

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Właśnie,niech w naszych

@xena
Tak przemówil arcybiskup i Prymas:
- Jednym z konkretnych wezwań będzie to, że w najbliższym czasie, 22 maja będzie też Rada Stała [Episkopatu], a więc od razu arcybiskup [Stanisław] Gądecki [przewodniczący KEP] wczoraj po konsultacji także z biskupami, zwołuje Radę Stałą. Przede wszystkim musimy najpierw jeszcze raz zrobić analizę tego wszystkiego,(...) aktualnej sytuacji i pokazać, jakie kroki będziemy podejmować
– stwierdził abp Wojciech Polak w Radiu Zet.
- Trzeba gasić pożar, przede wszystkim trzeba zabrać się do pracy konkretnej
- dodał prymas.
Wynika z twego, że nadjeżdża rewizor z Watykanu, to trzeba się zabrać do konkretnej pracy. Jak u Gogola - śmiech historii.
tricolour

tricolour

14.05.2019 18:31

"Szef Komitetu Stałego Rady Ministrów Jacek Sasin poinformował, że rząd skierował do Sejmu przyjęty na wtorkowym posiedzeniu projekt ws. zaostrzenia kar za pedofilię „z taką intencją, aby Sejm jak najszybciej, już na jutrzejszym posiedzeniu, rozpatrzył ten projekt” - można odnieść wrażenie, że posłowie boją się o swoje dzieci, taka szybkość.
Prezydent podpisze jutro w nocy, to w niedzielę nie będzie miał kto mszy odprawić.
paparazzi

paparazzi

14.05.2019 20:25

To tak jak by zacząć bić piane od tego artykułu, https://www.lastampa.it/…
A przecież są tez inne grupy kryminogenne a u nas wygląda ze tylko KK ma problem.
Domyślny avatar

jazczworaków

14.05.2019 20:30

Ktoś mądry powiedział: "Statystyką należy posługiwać się jak pijak latarnią - należy używać jej do podpierania , a nie do oświetlania".
Pani Anna

Pani Anna

14.05.2019 21:07

Dodane przez jazczworaków w odpowiedzi na Ktoś mądry powiedział: 

@jazczworaków Cóż, ja po satatystykę sięgnęłam właśnie po to, aby oświetlić własna drogę, ponieważ tak się składa, że od KK, ani od księży nigdy w życiu nie spotkało mnie nic złego, a wręcz przeciwnie. Chciałam więc wiedzieć, czy jestem jakimś szczęśliwym wyjątkiem i trafiło mi się jak wygrana w Lotto, czy może jednak jestem w większości.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Jan Kalemba
Nazwa bloga:
Ciąg Dalszy Nastąpi
Zawód:
ekonomista
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 424
Liczba wyświetleń: 1,112,682
Liczba komentarzy: 1,104

Ostatnie wpisy blogera

  • Pycha kroczy przed upadkiem
  • Ustępstwa i zwłoka tylko szkodzą
  • Referendum jak romans z gumową lalą

Moje ostatnie komentarze

  • Jednak tutaj chyba nie ma cenzury
  • Tylko durnie (z obu stron) mogą podpisać traktat niezgodny z konstytucją!
  • "...oto jest pytanie"

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Co się dzieje w pałacu prezydenta
  • Pedofilia w Polsce - liczby
  • Łysiak Uważam Rze przerabia na GW

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Piszę o Bonim  ,Cimoszewiczu , Kwaśniewskim , Millerze i całej reszcie znanych i nieodkrytych twoich ulubieńcach ,  o  Piotrowiczu tęż . Tak to bywa , krowa tonie , łańcuch pływa .…
  • paparazzi , https://www.youtube.com/…
  • tricolour, @xena Tak przemówil arcybiskup i Prymas: - Jednym z konkretnych wezwań będzie to, że w najbliższym czasie, 22 maja będzie też Rada Stała [Episkopatu], a więc od razu arcybiskup [Stanisław] Gądecki…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności