Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Złoty wymienialny na srebro ?

rolnik z mazur Waldek Bargłowski, 29.10.2017
Złoty wymienialny na srebro.

KGHM posiada obecnie 44,4 mln ton miedzi w udokumentowanych zasobach rudy w najlepiej oszacowanej kategorii tzw. zasobów zmierzonych i wskazanych. W analogicznym przypadku zasoby srebra grupy wynoszą 111,8 mln kg - podał KGHM w raporcie.

Nic tylko oprzeć złotego na srebrze i wszyscy Polacy bedą mieli jak w raju.

Czyli mit o powrocie wymienialności pieniądza na złoto lub srebro.

Jak każdy mit ma swoją długą trdycję.

Istnieje też cały szereg wyznawców tego mitu, którzy sądzą, że powrót do parytetu złota sprzed roku 1971 ( dolar wymienialny na złoto ) jest możliwy i wskazany.

Obecny dolar FED -u, bo przeciez nie USA , składa się w 75 % z bawełny, 25 % z lnu i kilku innych tajemnych substancji i tyle jest realnie wart.

Jego wartość opiera sie na : wierze (  fiat money ), że jest coś warty i można za niego nabyc towary i usługi  i .....na sile ognia .amerykańskich lotniskowców pływających po morzach i oceanach.


Ostatnio oglądałem wypowiedź zacnego publicysty internetowego, który wieszczył, że wkrótce Chiny zdetronizują dolara FED- u poprzez juana wymienialnego na złoto.

Dlatego ten blog.

Na marginesie - w Chinach ( I miejsce w świecie ) wydobywa się faktycznie dużo złota ca. 370 ton  rocznie ( 2012 ). Rząd chiński chwali się, że posiada rezerwy złota w wysokości 1, 1 tyś ton.

Jednak nawet Włochy mają dwukrotnie większe rezerwy złota niż Chiny.  USA mają aż osiem razy więcej podobno, choć  tego złota  w Fort Knox nikt dokładnie nie liczył a część miała sie stopić  bezpowrotnie w ruinach WTC.

Jest ten pulblicysta  z tego co wiem architektem a nie ekonomistą, więc może tak mówić. Jednakże nawet architekci powinni umieć dodawać, odejmować, dzielić i mnożyć ... powiedzmy z zakresu materiału - klasa czwarta podstawówki sprzed wiekopomnych reform edukacji dokonanych przez " naszych umiłowanych przywódców "... przemilczmy nazwiska tych , których podejrzewam dobrodusznie o  ignorancję, bo o zdradę nie wypada.

Istnieje szereg teorii spiskowych na temat prób wprowadzania parytetu kruszcowego.

A to JFK został zastrzelony, gdyż próbował wymanewrować FED i przejąć kontrolę państwa  nad pieniądzem ( executive order 11110 ) poprzez wprowadzenie parytetu srebra.

A to -

Głównym powodem do zniszczenia Libii była  planowana panafrykańska waluta oparta na złocie – dinar.
" Kaddafi planował utworzenie banku afrykańskiego i poprowadzenie Afryki ku wolności finansowej. Chciał ostatecznie wyrwać Afrykę z neokolonialnej podległości, która dziś polega na dominacji instytucji finansowych (MFW). Ta oparta na złocie waluta była poważnym zagrożeniem dla amerykańskiego dolara, który nie ma oparcia w złocie, a jest typową walutą FIAT czyli papierem dłużnym. Dinar byłby także olbrzymim wyzwaniem dla dolara i euro oraz systemu światowego handlu ropą naftową rozliczanym obecnie w dolarze."

A to Irak i groźny Husajn, który chciał rozliczeń za ropę także w innych walutach niż dolar.

A teraz Chiny.

Wprowadzenia parytetu złota czy srebra w jakiejkolwiek walucie nie jest już możliwe.

Powód jest banalny.

Po prostu tego złota i srebra jest za mało w porównaniu z tym jakie rozmiary ma obecnie międzynarodowy handel i transakcje finansowe.
Żyjemy w czasach kapitalizmu finansowego spekulacyjnego, który z realną gospodarką ma niewiele wspólnego.

Rezerwy złota w bankach centralnych szacuje się na 15 000 do 30 000 ton.
Srebra jest coraz mniej w rezerwach – szacunkowo ca 700 milionów uncji.
Wartościowo globalnie :
złoto – 614 miliardów dolarów
srebro – 14 miliardów dolarów.
Łącznie 626 miliardów dolarów

Porównajmy to do globalnych rynków finansowych:
akcje – 44 000 miliardów dolarów
obligacje – 90 000 miliardów dolarów.
Łącznie 134 000 miliardów dolarów.

Złota i srebra jest w tym porównaniu tyle co kot napłakał.

Nawet jeśli dodamy do tego roczne produkcje złota – 73 miliony uncji ( ca 90 miliardów dolarów ) i srebra 730 milionów uncji ( ca 14 miliardów ) to niewiele to zmienia.
Stosunek złota do pieniądza papierowega ma się jak 1 440 do 1
Stosunek srebra natomiast to 10 000 do 1.

Dane są szacunkowe i chodzi jedynie o rządy wielkości.

Nawet w banksterskich bankach rezerwy obowiązkowe to średnio aż 3% czyli stosunek 33 do 1.

A teraz proszę sobie wyobrazić co by sie stało, gdyby Chiny lub jakikolwiek inny kraj wprowadziły wymienialność swojej  papierowej  waluty na złoto lub srebro.

Nie nadążyłyby z wymianą papieru na kruszec, a ceny złota czy srebra przebiłyby przysłowiowy  " sufit " na wykresie.
Prawo - zły pieniądz wypiera dobry - znane jest z dawien dawna.
Sformułowano je  kilkaset lat przed Kopernikiem, któremu przypisujemy niesłusznie  to odkrycie.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8196
Imć Waszeć

Dark Regis

29.10.2017 11:45

Złota jest za mało? No to niech Pan rzuci okiem na to: https://reporters.pl/518…
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 13:03

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Złota jest za mało? No to

Rzeczywiście sporo tego. Nic tylko uzbroić się w kilofy i na Psyche. Ciekawe po ile NASA sprzedaje działki na tej asteroidzie ? Pozdrawiam ro z m.
Imć Waszeć

Dark Regis

29.10.2017 15:50

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Rzeczywiście sporo tego. Nic

NASA teraz kombinuje z rządem USA, jak stworzyć formację "ekologów" zabraniających firmom i innym rządom niszczenia pierwotnych asteroid. Problem w tym, że połączone wysiłki rosyjsko-chińskie mogą doprowadzić do ciekawych misji znacznie wcześniej niż zakładały USA. Ot, taki drobny defekt uboczny żywienia dolarami dwóch tygrysów i eksportu milionów miejsc pracy, a jak to boli....
Jabe

Jabe

29.10.2017 12:35

Co ma piernik do wiatraka? Wartość kruszców do wartości papierów.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 13:29

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Co ma piernik do wiatraka?

Nic. Poza tym że za ok 1300 papieru można nabyć uncje złota. Pozdrawiam Ro z m.
Jabe

Jabe

29.10.2017 14:14

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Nic. Poza tym że za ok 1300

Przecież, nawet gdy pieniądz jest oparty na kruszcu, nic nie stoi na przeszkodzie, by płacić za papiery innymi papierami, jeśli strony uznają, że im tak wygodnie. W idei pieniądza opartego na kruszcach (czy czymkolwiek, nad czym rząd nie ma pełnej kontroli) chodzi o zakotwiczenie wartości w obiektywnej rzeczywistości, nie mechanizmach stabilizacyjnych banków centralnych. Pieniądz dłużny (jeśli dobrze odgaduję to pojęcie) byłby nadal, bo za pieniądz może służyć wszystko, co bez większego problemu można na (prawdziwy) pieniądz zamienić.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 16:30

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Przecież nawet gdy pieniądz

Oczywiście, że można. I tak było do 1971 roku do momentu,  gdy Francja mająca wielkie nadwyżki dolarów powiedziała sprawdzam.  Obecnie pieniądz jest wprawdzie fiducjarny ale jednak jego wartość oparta jest ( poza lotniskowcami ) na niewolniczej pracy całych narodów. W MFW doskonale wiedzą ile można np. pożyczyć Polsce, by gnębieni podatkami  przez miejscowych poganiaczy niewolników tubylcy zarobili na odsetki od kredytów.  I o to chodzi. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

anakonda

29.10.2017 15:34

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Nic. Poza tym że za ok 1300

Nic dziwnego jak sie na swiecie drukuje " pieniadze " bez opamietania.
https://www.gold.de/kurs…
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 16:13

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na Nic dziwnego jak sie na

Pieniądz dłużny już to w sobie ma, że go dług kreuje i nieograniczona niczym fantazja banksterów. Swoją drogą ciekawa lektura. Dzięki jak zwykle i pozdrawiam ro z m.
Imć Waszeć

Dark Regis

29.10.2017 16:01

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Nic. Poza tym że za ok 1300

A tymczasem monetki wytrzaskane z czystego powietrza komputerowych wentylatorów nie zwracają uwagi na parytety w złocie. Obecna cena jednego Bitcoina to $5800, czyli 21155 złotych: http://bitcoin.pl/kurs Ostatnio dwóch Francuzów zgarnęło 1000 Bitcoinów w małym konkursiku: https://www.bleepingcomp… To jest jakieś 21 mln złotych (21155000) za samą chęć ruszenia tyłka tu i teraz, zamiast marzeń o parytetach w złotych cielcach i orzeszkach ziemnych ;) Nic na świecie nie jest trwałe. Nawet wartość złota, czyli też i parytety.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 16:10

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na A tymczasem monetki

Bitcoin buble. Ot następna piramida do szlamowania naiwnych.  Kto chce niech wierzy w bitcoina tak jak wierzyli Plichcie, że papier z napisem - ten papier jest  warty  kilogram złota - to szczerozłota  prawda.  Faktycznie nic na świecie nie jest trwałe tylko jakby głupota się coraz bardziej szerzy. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

Zunrin

29.10.2017 14:52

Ktoś kiedyś wymyślił ten idiotyzm z oparciem siły naszej waluty na produkcji KGHMu (jest jeszcze wariant ze złotem) i powraca on co jakiś czas w różnych miejscach. Teraz jak widać zawitał na NB.
W sumie w KGHMie by się ucieszyli. Zamiast samemu szukać odbiorców, to wszystko sprzedawaliby państwu. No bo przecież nie oddawaliby za darmo.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 16:19

Dodane przez Zunrin w odpowiedzi na Ktoś kiedyś wymyślił ten

Dokładnie ! Może by się jednak  dogadali ( KGHM ) z Mennicą Państwową ( drugi człon nazwy to tak dla zmyłki ) i zamiast eksportować srebro w postaci surowca zaczęli bić państwowe - srebrne dwudziestozłotówki. Popyt gwarantowany w tych niespokojnych czasach. Pozdrawiam ro z m.
Imć Waszeć

Dark Regis

29.10.2017 18:25

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Dokładnie ! Może by się

Owszem, popyt. Wyglądałby tak, że Chińczycy przysłaliby nam nadmiar majtek z bawełny i skarpet z polistyrenu. Oni zgarnęliby całe srebro, a nas grzałyby gacie i skarpetki przez 10 lat z rzędu. Świetny interes. Ja już zaczynam rozumieć, kto z nadmiernie przedłużonych baczków wydrapuje te wszystkie świetne pomysły na lokalny parytet w złocie, perłach i diamentach, kiedy wszędzie dookoła leje się papier, a prawo Kopernika nie zostało obalone. Nieprawdaż, że warto jest dziś zainwestować kilka dolców w takie brednie, a nuż tubylcy z POlska, niesieni znaną ryżym baczkowcom głupotą, zrobią debilizm wszechczasów i wystawią srebra na sprzedaż za orzechy?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2017 18:35

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Owszem, popyt. Wyglądałby tak

Zgoda. Ja bym wolał wydać papier na barchany i poliester a te srebrne schował na czarną godzinę. Ten problem w handlu z Chinami jest znany od głębokiej starożytności. Srebro wymieniano na jedwab i przyprawy, gdyż poza srebrem i złotem nic z tego co Europa produkowała nie miało zbytu w Chinach z powodu marnej jakości. To srebro nigdy z Chin nie wróciło. Pozdrawiam Ro z m.
paparazzi

paparazzi

30.10.2017 00:03

O w mordę, i nikt go nie słucha. Jakie to proste a myślałem ze skomplikowane.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2017 08:13

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na O w mordę, i nikt go nie

Oczywiście, że proste jak budowa cepa. I tak sze geszeft kręczy na ignorancji i zabobonach. Pozdrawiam serdecznie ro z m.
rolnik z mazur Waldek Bargłowski
Nazwa bloga:
Teoria wszystkiego czyli niczego
Zawód:
oceanograf, ekonomista, rolnik
Miasto:
wieś w poblizu Śniardw

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 283
Liczba wyświetleń: 2,022,455
Liczba komentarzy: 5,604

Ostatnie wpisy blogera

  • Pies Strzembosza
  • Jak nie potrafisz gryźć to nie szczerz zębów
  • Panie Turek zacznij w końcu ten mecz

Moje ostatnie komentarze

  • @ mjk1Wygląda na to, ze nieubłaganie dążymy do ostatecznego rozwiązania sprawy ludzkości czyli wojny totalnej niestety.I wszystkie scenariusze diabli wezmą.
  • @ GPSTo tak jak trochę być w ciąży." Niewidzialna ręka rynku " - bajeczka dla naiwnych
  • @ GPSTzw " wolny rynek" to istnieje  i to nie do końca na rynku usług  fryzjerskich i kosmetycznych.Istnieje też na uczelniach ekonomicznych, gdzie wbija się studentom szpryce ze…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kodowanie zgonów czyli szczaw i mirabelki.
  • Kontrola jest najwyższą formą zaufania
  • Polska Sp. z o.o. Ile warta jest ta Spółka ?

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Dobrze że go wydoić nie próbowali .
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Zofia W tym wieku każdy ma mniejszą lub większą demencję. To nie usprawiedliwia niegodziwości oczywiście.
  • Zofia, Bardzo trafna uwaga. Nie można usprawiedliwiać niegodziwości demencją, której nie miał.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności