Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Angela Merkel próbowała zatrzymać Kaczyńskiego?

elig, 19.07.2017
  Cztery dni temu, 15,07.2017, Marek Mojsiewicz opublikował notkę "Przerażenie w Niemczech "Kaczyńskiego nikt nie zatrzyma" {TUTAJ}.  Omówił w niej artykuły z "Frankfurter Allgemeine Zeitung" i z "Die Welt" traktujące o ostatnich posunięciach PiS i Kaczyńskiego.  Wczoraj prezydent Andrzej Duda wygłosi ultimatum, w którym domagał się by sędziowie z KSR byli wybierani przez Sejm większością 3/5 głosów {TUTAJ}.  Wcześniej tego samego dnia Angela Merkel i Andrzej Duda odbyli 45=minutowa rozmowę telefoniczną.  Ogłoszono po jej zakończeniu, iż dotyczyła ona G20, Trójmorza i rozmów z Trumpem {TUTAJ}.

  Od razu odezwały się głosy, iż te dwa fakty są ze sobą związane i kanclerz Merkel wywarła nacisk na prezydenta Dudę.  Inni twierdzili, że coś takiego byłoby sprzeczne z obyczajami panującymi w dyplomacji.  Nie sposób tego ostatecznie rozstrzygnąć, gdyż nie znamy przebiegu tej rozmowy,  Dziś po południu pojawiło się jednak oświadczenie rzecznika rządu Niemiec, Steffena Seiberta {TUTAJ}.  Według niego:

  "Podczas rozmowy chodziło zasadniczo o szczyt G20, o wizytę prezydenta USA w Warszawie, a także o kwestie związane z państwem prawa- powiedział Seibert na spotkaniu z dziennikarzami w Berlinie.
  Seibert zaznaczył, że Berlin "z wielką uwagą" obserwuje "całą reformę wymiaru sprawiedliwości w Polsce oraz trwające protesty społeczeństwa obywatelskiego".
 "Uważamy za słuszne, że Komisja Europejska włączyła do dialogu prowadzonego z polskim rządem te aktualne kwestie, ponieważ dotyczą one trójpodziału władz i niezależnego sądownictwa, a to są naszym zdaniem nieodzowne cechy funkcjonującego państwa prawa" -powiedział rzecznik rządu.  Seibert przypomniał, że podczas spotkania z premier Beatą Szydło podczas Targów w Hanowerze Merkel wskazywała na "podkreślane przez Solidarność" znaczenie "pluralizmu w społeczeństwie, niezależnego wymiaru sprawiedliwości i niezależnych mediów".
  Seibert nie odpowiedział na pytanie, czy Merkel jest zaniepokojona sytuacją w Polsce. Zastrzegł, że nie ujawnia treści poufnych rozmów.
  "Śledzimy bardzo dokładnie wydarzenia. Uważamy za słuszne i konieczne, że w Komisji (Europejskiej - PAP) rozmawia się z polskim rządem o tych sprawach, jak i o innych kwestiach dotyczących praworządności" -powiedział Seibert, kończąc tę część konferencji.".

  W świetle tych wypowiedzi przedstawiciela rządu Niemiec, wydaje się jasne, iż Merkel naciskała na Dudę w sprawie ustaw o sądownictwie.  Naciski te były na tyle silne, że prezydent Duda zdecydował się, [zapewne bez konsultacji z kimkolwiek] wystosować to swoje ultimatum.  Kanclerz Niemiec użyła prezydenta Polski do "zatrzymania Kaczyńskiego".  Wydaje mi się to bardzo prawdopodobne
 

 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 13187
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

19.07.2017 23:35

Tak, taką diagnozę można postawić. Merkel mogła wyczuć słabość i poleciało, A jeżeli nie, to i tak pojawiają się te z kolejne pytania: dlaczego uległ, jaki argument przeważył i dlaczego bez porozumienia? Uprawianie polityki nie jest rzeczą łatwą.
Domyślny avatar

mmisiek

19.07.2017 23:05

Jakieś małe ultimatum jak to Niemcy mają w zwyczaju?
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

19.07.2017 23:34

To nie prywatna rozmowa o pieczeniu ciasta ale dyp;lomatyczna ,rozmowa nawet nie przy żonie ale w bespiecznym pomieszczeniu i musi byc zarejestrowana na nosnikach i przechowywana w archiwum ,Prezydnt nie może prowadzic samodzielnie polityki zagranicznej ale w porozumieniu i za zgodą rządu .Pani Premier może zarządać dostępu do nagrania,gdyby uległ namową merkel to będziemy mieli kłopot o wiele większy niż ta wrzuta.Ale jestem jakoś spokojny spokojem Pana Prezesa jaki emanował w dzisiejszym wywiadzie dla tvp.info.
Domyślny avatar

mmisiek

20.07.2017 00:02

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na To nie prywatna rozmowa o

Ten spokój to mógł być głównie dla zrównoważenia wczorajszego braku spokoju.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 07:05

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Ten spokój to mógł być

Masz rację ,nie mogło nie zaskoczyć i nie wprowadzić niepokoju przemówienie Prezydenta w trakcie obrad nad ustawą które było podręcznikowym brutalnym szantażem .Mógł to zrobić wcześniej bo miał czas bo miał czas.
elig

elig

20.07.2017 00:17

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na To nie prywatna rozmowa o

Ja też byłam spokojna do chwili przeczytania wypowiedzi rzecznika rządu Niemiec.  Facet ujawnił część szczegółów tajnej rozmowy pani kanclerz z prezydentem Dudą i podważył tym samym wersję podawaną wczoraj przez Kancelarię Prezydenta RP.  Takie rzeczy nie dzieją się przypadkiem.
Domyślny avatar

wilk na kacapy

20.07.2017 05:16

Dodane przez elig w odpowiedzi na   Ja też byłam spokojna do

Jesli kancelaria zdrajcy Dudy zataila to co Niemcy sie wygadaly ze tematem bylo sadownictwo, to juz wiadomo ze to byl glowny temat i ze ukrycie tego przez Dude swiadczy ze Dudek ugiol sie pod Merklowa,czym go ona zaszachowala ze musial wbic Polakom noz w plecy trudno zgadnac. Duda okazal sie kretem z UW i jak zmija wsliznal sie w szeregi PISu i udawal lojalnosc typowa szkola jewrejska.
Domyślny avatar

anakonda

20.07.2017 06:37

Dodane przez elig w odpowiedzi na   Ja też byłam spokojna do

"... i podważył tym samym wersję podawaną wczoraj przez Kancelarię Prezydenta RP. "
-------------------------------------------------------------------------------------------------
" podwazyl " ?, a moze tylko sprostowal ( dopowiedzial ) to co chciala kancelaria prezydenta RP przemilczec ?
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 07:15

Dodane przez elig w odpowiedzi na   Ja też byłam spokojna do

Ma Pani rację ,tu nie ma przypadku a świadczy o tym czas gdy Duda przedstawił ultimatum.
Tu nie chodziło o zwieksznie swoich wpływów ale o coś więcj ,efektem pozyskanie 3/5 głosów to miesiące bez wyniku.
Chce mieć prawo do pisania regulaminu pracy SN ale to w tej Konstytucji to prawo ma Sejm na mocy ustawy.
To jest złamanie Konstytucji gdy sejm to zaakceptuje a na to sie zanosi i co ,do tej pory PIS tej Konstytucji nie złamał.
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

20.07.2017 07:20

Dodane przez elig w odpowiedzi na   Ja też byłam spokojna do

Proszę jednak uwzględnić możliwość, że intryga niemiecka odbywa się właśnie poprzez wypowiedź rzecznika rządu Niemiec, która nie musiała w pełni odpowiadać prawdzie. Na pewno była ona bardzo starannie przemyślana i do kogoś skierowana. Nie do Polaków, bo wiadomo, że wszelkie próby pouczania i wtrącania się w nasze sprawy przez Niemców tylko nas rozjuszą i zwiększą poparcie dla rządu.
Osobiście nie sądzę, by Pan Prezydent dawał się podpuścić pani kanclerz. Przecież - poza wcześniejszym doświadczeniem politycznym - pełni urząd już dwa lata i doskonale wie, kto jest kim.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 08:17

Dodane przez Mikołaj Kwibuzda w odpowiedzi na Proszę jednak uwzględnić

Skoro wie kto jest kim to dlaczego postawił na kukiza i kukizowców ...!?
Domyślny avatar

fritz

20.07.2017 00:03

Masz racje. Bardzo duzo wskazuje na to, ze Duda ulegl szarmowi Merkel, znalazl miejsce w szeregu podludzi. I to z godziny na godzine. Przeciez gdyby byl to jego pomysl to rozmawialby o tym z PiS. A tak byl brutalny niemiecki atak majacy na celu zablokowania reform w wykonaniu Dudy.
**PS. I have a dream: Beata Szydlo nastepnym Prezydentem Polski**
a kancelaria prezydenta kuznia Polskiej Inteligencji a nie wylegarnia 3.generecji resortowych wnukow ubeckich mordercow Polakow.
eska

eska

20.07.2017 02:27

1. PAD pracował dla Lecha Kaczyńskiego i 10 kwietnia był świadkiem przejęcia władzy przez Komorowskiego, zapierał się do ostatniego momentu
2. Do PiS zapisał go Ziobro, ale kiedy ziobrzyści się wynieśli, on pozostał lojalny
3. Wygrał dla PiS wybory
4. Wydobył Polskę z dna i ma znakomitą pozycje międzynarodową jako prezydent
5. Ma najwyższe poparcie społeczne, przed nim spokojne 8 lat prezydentury.
A teraz niech mi ktoś logicznie wytłumaczy, po jaka cholerę miałby to wszystko zmarnować? Co miałby za to dostać i od kogo??? I niby z kim miałby zdradzać, z tymi przegranymi pajacami? Za stołek lokaja (jak Tusk) oddać pozycje prezydenta, do którego na zmianę przyjeżdżają najważniejsi z USA i Chin???
Sorry - ale trzeba nie mieć mózgu, żeby nie widzieć, że facetowi się zwyczajnie nie opłaca zmarnowanie tego, co już osiągnął.
Domyślny avatar

mmisiek

20.07.2017 04:31

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

Oprócz korzyści jest jeszcze coś takiego szantaż.
Może Merkel wyraziła zatroskanie np. zdrowiem Jarosława albo możliwością rozlewu krwi w Polsce?
Albo niepokoiła się o stabilizację finansów naszego zadłużonego po uszy państwa?
Tak sobie możemy gdybać bo sumie to nikt z nas nic nie wie oprócz tego, że wszyscy z JK włącznie byli tym ruchem całkowicie zaskoczeni.
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

20.07.2017 07:28

Dodane przez mmisiek w odpowiedzi na Oprócz korzyści jest jeszcze

W obliczu takiego niemieckiego szantażu Pan Prezydent - w świetle jego dotychczasowych działań - odwołałby się do narodu. Prawo i Sprawiedliwość miałoby w kieszeni kolejną kadencję i większość konstytucyjną, Totalopposition zostałaby zmarginalizowana jako jawna niemiecka agentura.
A jego ruch z ustawą, choć niespodziewany, może mieć pozytywne skutki.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 07:37

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

Praca w kancelarii śp.Lecha Kaczyńskiego jesli chodzi o politykę wewnętrzna to obciążenie,wygrał wybory dieki poparciu PIS ,za PIS kasę i ludzi z PIS którzy mu w kampanii pomagali.
Przykład Masztalerka ,jego bezsprzeczny sukces w sukcesie Prezydenta i jego upadek bo pozwolił sobie na zlekceważenia Pana Prezesa świadczy ,że juz podczas kampanii widziano Prezydenta elekta jako głównego rozdającego i o tym się w gronie zaufanych musiało mówić.
Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla chamskiego ataku a tym samym przyłączenie sie do totalniaków przeciwko Panu Macierewiczowi.
Czas pokaże i to szybko o co mu chodziło z tym ultimatum i ile dobra zmiana zapłaci za ten ruch i to mnie tylko interesuje anie jego przyszłe losy .On jest nikim wobec Narodu i jego droga do wolności ,zahamuje ,skończy gorzej niz wałęsa
Domyślny avatar

Zdzichu

20.07.2017 13:19

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Praca w kancelarii śp.Lecha

Myślę że Prezydent próbuje organizować swoje zaplecze polityczne – częściowo z PiS (np. Łukasz Rzepecki)  oraz z Kukiz’15. Po spotkaniu z Kukizem: „Współpraca Prezydenta z Kukizem może nadać nowej dynamiki polskiej polityce”. I Jak widać nadaje. Duda w praktyce przekazał w ręce Kukiza kontrolę nad wyborem sędziów do KRS. Ugrupowanie mające poparcie na poziomie ok. 10% staje się w zasadzie rozgrywającym w tej sprawie (wzmocnienie Kukiza). O tym też świadczą pytania w referendum w dot. systemu prezydenckiego oraz nagonka na min. Macierewicza, rozpoczęta przez prezydenta i  jego ludzi.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 07:59

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

PIS robił zmiany nie ogladając się na unie ,niemcy i ich parobków w kraju ,szantaz Prezydenta[jeszcze dla nie Prezydenta a nie dudy] i zapisy w ustawie to zmieniły nie dając niczego ,poza strata bezcnnego czasu  bo ta ustawa ,z zapisami narzuconymi przez Prezydenta nie utrzyma sie w TK bo ewidentnie łamie Konstytucje i abarot od nowa .Powrót do pierwotnej wersji ustawy z burdami totalniaków.
Posłuzył się szantażem ale teraz musi uzasadnić i to szybko w jakim celu.
Marek1taki

Anonymous

20.07.2017 08:39

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

Po kiego?
1. Czekamy na prezydenckie dementi w sprawie nacisku Merkel.
2. Aby budować partię prezydencką w oparciu o sojusz z Kukizem i elektorat niekonstruktywnej opozycji, której politycy są nikim i struktura się rozpada. Pozostaje układ dwupartyjny z PiS i prezydenckim anty-PiS dla ludzi światłych. I po odnowie i nominacjach prezydenckich w sądach pojawią się nowe twarze ze starego układu. Zatem OKP/UW/UD/PO-reaktywacja.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 09:53

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Po kiego?

Co tkwi w głowach w tym Preydenckiej to nigdy nie wiadomo .Wolałbym ,że to chwilowe zaczadzenie olśnieniem wizyty Barbi i Kena.
Domyślny avatar

Zdzichu

20.07.2017 13:30

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Po kiego?

Może to ma z tym coś wspólnego?
Sierpniowy szczyt Trójkąta Weimarskiego może zostać odwołany. Francja i Niemcy chcą wpływać na wewnętrzne sprawy Polski?

https://wpolityce.pl/pol…

HenrykH.

HenrykH.

20.07.2017 12:06

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

Witam.Pani ma oczywiście rację.Zarzuty zdrady Prezydenta :) rzucają jak zawsze nie  ci co PiS popierają .Czytam od dawne te durne teksty i pianę która się po nich zbiera.Bez obrazy ale cytowanie przez p.Elig ,slynnych bajkopisarzy -nie prowadzi do żadnej prawdy .Na setki tez trafiają jedną i robią tutaj za wyrocznie.Nie wiem czy Pani zauważyła jakie wnioski wyciągają z kilku zdań ,i od razu wierzą że przez godzinę P.Merkel rozmawiała o sądach :). Naprawdę mają p. Kaczyńskiego i p.Dudę za  idiotów.O rany  ,chyba Pan Bóg ulitował się nad Polską .))).Pozdrawiam
Domyślny avatar

fritz

20.07.2017 15:50

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

Zgadzam sie ze wszystkim poza punktami w ktorych sie nie zgadzam ;)
3. Wygrał dla PiS wybory
Duda wygral wybory dla siebie co do tego nie ma watpliwosci, i w ten sposob umozliwil zwyciestwo PiS.
4. Wydobył Polskę z dna i ma znakomitą pozycje międzynarodową jako prezydent
To PiS wydobyl Polske z dna poniewaz ta rzad prowadzi polityke i panstwa. Natomiast Duda bardzo dobrze wzmacnial ten effekt
5. Ma najwyższe poparcie społeczne, przed nim spokojne 8 lat prezydentury.
Ma b.wysokie poparcie ale mam nadzieje, ze jednak PBS bedzie kandydatem na prezydenta, nie Duda.
......A teraz niech mi ktoś logicznie wytłumaczy, po jaka cholerę miałby to wszystko zmarnować?
****  Niedojrzalosc charakteru, pycha, mentalna slabosc. To nie ma nic wspolnego z logika.
Przyklad z KRS jest b. dobry. Gdyby byla to przemylana decyzja Dudy, dukutowalby ja z PBS czy Ziobra.
Niczego takiego nie bylo. Natomiast Merkel zadzwonila i Duda aktywnila jak w horror filmach: Duda wstal i zazadal zmiany ustawy.
Jestem ciekawy, czy ustawy o SN nie zabloluje.
....Sorry - ale trzeba nie mieć mózgu, żeby nie widzieć, że facetowi się zwyczajnie nie opłaca zmarnowanie tego, co już osiągnął.
**** On chce WIECEJ. Charakter i osobowosc kaputt.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

20.07.2017 18:24

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Zgadzam sie ze wszystkim poza

Masz oczy do patrzenia a uszy do słuchania a mózg działa  tak jak powinien.Pozdrowienia.
Domyślny avatar

stanP

21.07.2017 01:15

Dodane przez eska w odpowiedzi na 1. PAD pracował dla Lecha

1. Nie wiem co znaczy wyrazenie,ze PAD "byl swiadkiem przejecia wladzy przez Komorowskiego,zapieral sie do ostatniego momentu".Dla mnie wazne jest,ze pan Duda zatail swoja
przynaleznosc do Unii Wolnosci,a co do jego lojalnosci to moze troche poczekajmy.
2. Wygral wybory dla siebie i to dzieki ciezkiej pracy pani Szydlo.
3.Lubie Pani zapal do poszukiwania prawdy o otaczajacym nas swiecie, ale jak Pani zaczyna uzywac swoich emocji jako argumentu to przestaje czytac pania.
4. Z moich zyciowych obserwacji wynika,ze mozna byc uczciwym do szczebla majstra,no przy sporym szczesciu na stanowisku dyrektora,ale juz wyzej zaczynaja sie stanowiska tzw polityczne i tutaj nie ma zmiluj,trzeba cos zrobic,zeby sie przebic przez mur chetnych,trzeba ich rozepchnac ,wykolegowac,ubrudzic sie.
5. Prawdziwi rzadzacy tym swiatem daza do tego aby najwyzsze stolki zajmowali ich ludzie na ktorych maja haki.Uczciwy na wysokim stolku jest jedynie wypadkiem przy pracy albo samobojca.
Pozdrawiam.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,843
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności