Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Krótki wpis o manipulacji, jednej z niezliczonych

Zbigniew Gajek vel Janko Walski, 25.11.2016
Tytuł: "Przekop Mierzei Wiślanej: Mieszkańcy kontra rząd",

wytłuszczenie: "Ponad stu uczestniczy w spotkaniu", "Wielu jest przeciwna". (nie wiadomo wielu)

W treści: "Burmistrz mówił dziennikarzom, że zdecydowana większość mieszkańców jest przeciwna" bo "mają obawy o zasadność inwestycji (sic!) i o środowisko" bo "budowa przyczyni się do zanikania plaż"...

Wszystko staje się jasne dla nielicznych, którzy dobrną do końca: "Prowadzone są negocjacje z Rosją, której przedstawiciele już na wstępie określili (język!), że planowana inwestycja spowoduje całkowite zniszczenie ekosystemu, środowiska"

Tłumacząc z rosyjskiego na polskie, Rosja od lat usiłuje przeszkodzić w budowie przekopu podnosząc zasadność i skutki uboczne. Ostatnio znalazła wsparcie burmistrza Krynicy nijakiego Swata powołującego się na rzekomy opór mieszkańców.

W rzeczywistości to on sam jest głównym oponentem. Niedawno wypowiadał się tak: "Dzisiejszy Elbląg naprawdę nie jest miastem przemysłowym, oprócz Alstomu nie ma tam innych zakładów, więc zastanawiamy się, co można z tego miasta wywozić. Z drugiej strony, co wwozić do Elbląga, skoro stamtąd nie ma dróg czy kolei, które by prowadziły w głąb Polski."

Argumentacja dla ydyotów. Gdyby takie rozumowanie przyjąć nie powstałaby stocznia gdyńska, COP, nie powstałoby nic. Słabość Elbląga i całego regionu jest skutkiem m.in. kosztów żeglugi morskiej i barier ze strony Rosji.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 10509
Jabe

Jabe

25.11.2016 17:29

Manipulacje manipulacjami, a kwestia zasadności tej inwestycji pozostaje. Port w Gdyni wybudowano, by ominąć de facto niemiecki Gdańsk. Najwyraźniej port elbląski ma być odblokowany dla uniezależnienia się od Trójmiasta, nie od Rosji. Gdzie tu sens?
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

25.11.2016 23:00

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Manipulacje manipulacjami, a

Jabe 2016-11-25 [17:29] Argumenty za i przeciw były dyskutowane i powinny zostać przywołane choćby skrótowo w kontekście omawianego wydarzenia. Na tym polega uczciwe dziennikarstwo. Dziennikarz może opowiadać się po jednej stronie, ale ma obowiązek przedstawienia racji obydwóch stron, także tych, którym jest przeciwny.
Jabe

Jabe

25.11.2016 23:23

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Jabe 2016-11-25 [17:29]

No naturalnie. Niestety w „tym kraju” trudno coś takiego uświadczyć.
Es

Es

25.11.2016 22:32

Zapewne chciałbyś aby "znowu było tak jak było",bo większy przecież sens ma całowanie ruskiego namiestnika w dupę z każdą prośbą o łaskawe pozwolenie na skorzystanie z ich przejścia
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

25.11.2016 22:53

Dodane przez Es w odpowiedzi na Zapewne chciałbyś aby "znowu

zdaje się, że nie udało mi się dotrzeć do Es
Es

Es

25.11.2016 23:05

Dodane przez Es w odpowiedzi na Zapewne chciałbyś aby "znowu

Sorry Janko - to miała być odpowiedź na komentarz Jabe
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

25.11.2016 23:16

Dodane przez Es w odpowiedzi na Sorry Janko - to miała być

Pewnie domyśliłbym się, gdybym najpierw spojrzał na jego komentarz.
Jabe

Jabe

25.11.2016 23:26

Dodane przez Es w odpowiedzi na Zapewne chciałbyś aby "znowu

Całować nie trzeba, skoro jest Trójmiasto i Szczecin. O to mi chodziło.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

25.11.2016 23:57

Nie za bardzo rozumiem celu budowy tego przekopu. Żeby przekop zaistniał jako strategiczny obiekt dla portu elbląskiego to na mierzei trzeba postawić infrastrukturę porównywalną z świnoujską. Projekt podejścia do kanału, czyli długość falochronów, szerokość wejścia, głębokości na podejściu, kompletnie nie przystają do rozbuchanych ambicji uczynienia z Elbląga portu satelity dla 3miasta. Projektowane wejście przeznaczone jest dla kutrów rybackich, stateczków turystycznych, jachtów, i to w sprzyjających warunkach pogodowych, ale nie dla statków pływających komercyjnie o LOA 100 metrów z ładunkiem. Przecież planowany port przy przekopie będzie zamykany już przy wietrze 5/6 B z sektora N i E. Jaki armator będzie chciał się tam pchać?
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

26.11.2016 00:48

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Nie za bardzo rozumiem celu

No właśnie taki mamy przekaz, że dochodzi tylko krytyka. Z wypowiedzi min. w Krynicy: "Sam kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną jest domknięciem drogi E70. Przejście E60 stanowi wyjście na Bałtyk. Dlatego to, co przygotowaliśmy: rozwój drogi E30, E40 – Powiśle, E70-Warta -Norteć oraz E30 i E6. Włączenie się w szlak Elbląski stanowi tutaj naturalne zamknięcie innego szlaku, który jest obecnie projektowany, czyli Via Carpatii łączącej Morze Adriatyckie z Morzem Bałtyckim, portem docelowym dzisiaj planowanym w Elblągu."
Obywatel

Obywatel

26.11.2016 01:27

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na No właśnie taki mamy przekaz,

Dziękuję za wpis i komentarze. Bardzo potrzebne.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

27.11.2016 01:40

Dodane przez Obywatel w odpowiedzi na Dziękuję za wpis i

Dziękuję. Zachęcałbym wszystkich do dzielenia się, jeśli coś wpadnie w oko, razem damy radę. Pozdrawiam serdecznie, JW
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 03:19

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na No właśnie taki mamy przekaz,

Ta wypowiedź jest manipulacją w świetle projektu przekopu i towarzyszącej mu infrastruktury. Po prostu kanałem podejściowym do Elblaga z planowaną głębokością 4 metry da się płynąć niewielkim wycieczkowcem, przyzwoita barka ma zanurzenie blisko 3 metry. Zalew Wiślany jak każdy tego typu akwen szybko reaguje na wiatr pojawiającą się falą. Fala o wysokości jednego metra powoduje zmniejszenie się głębokości z 4 m do 3,5m. Nikt rozsądny nie będzie się tam pakował z tirami i pasażerami. To jest po prostu fikcja. Żeby rozruszać Elbląg, kierując tam tiry i wagony potrzeba kanału o głębokości 5 - 6 metrów, mostów zwodzonych takich jak w Wolgaście lub Stralsundzie / nie ze względu na ruch samochodowy tylko na bezpieczeństwo statku w czasie podnoszenia przęsła przy 6-7 B/ i falochronu północno-wschodniego wychodzącego z mierzei w morze na długość 0,5 Mm. A i tak będzie to tylko ruch lokalny Proszę popatrzeć jakie problemy rodzi istnienie portu w Władysławowie dla Mierzei Helskiej i pomyśleć z jakich powodów zbudowano port gdyński i gdański w takim a nie innym miejscu.
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

26.11.2016 10:14

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Ta wypowiedź jest manipulacją

Manipulacją jest Pańska wypowiedź. Po pierwsze przekop ma umożliwiać przepływ statków o zanurzeniu 4 m szerokości 20 m i długości 100m Po drugie port w Elblągu nie ma zastąpić wielkością portów w Gdańsku i w Gdyni. Po trzecie dostęp do morza małych jednostek z zalewu wiślanego też chyba jest coś wart.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 12:42

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na Manipulacją jest Pańska

Nie rozumie Pan dość prostej sprawy. Przekop i kanał na zalewie jest najmniej istotną sprawą. Aby port w Elblągu mógł się realizować jako ważny element Via Carpatia to na mierzei trzeba wybudować infrastrukturę zapewniająca bezpieczne wejście do przekopu w maksymalnie szerokich warunkach pogodowych. Planowany port uniemożliwi wykorzystanie przekopu przez statki o wymiarach zbliżonych do 100 m Lc, 20 M Bc i T 4 m. już przy wietrze w okolicach 7 B z sektora N. Czyli opowieść ministra Gróbarczyka łączącego inwestycję na mierzei z Via Carpatia jest po prostu kitem - manipulacją. Rzeczą która by rozruszała Elbląg jest pogłębienie kanału łączącego Elbląg z Królewcem, tak by materiały budowlane oraz węgiel itp ładunki mogły bezpiecznie być transportowane przez niewielkie barki, które często zostają unieruchomione spadkiem poziomu wody. Ale do tego trzeba klimatu politycznego..
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

27.11.2016 01:32

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Nie rozumie Pan dość prostej

Wielkopolskizdzichu manipuluje klasycznie, za pomocą wysłużonego zestawu Schopenhauera. Manipulacja 1: zmiana tematu - pierwotna notka dotyczy manipulacji polegającej na przemilczeniu racji jednej ze stron sporu i napompowanie drugiej ponad rzeczywisty wymiar. W ogóle nie podejmuje kwestii zasadności bądź nie przekopu. Manipulacja 2: przekierowanie rozmowy na sprawy wymagające wiedzy fachowej, której czytelnicy publicznego forum nie mają. Można zatem dowolne brednie wypisywać o metrach i falach. Manipulacja 3: pojawienie się kogoś kto merytorycznie odpowie na te wymagające fachowości wrzutki nie jest problemem, bo audytorium nie ma odpowiedniej wiedzy do rozstrzygnięcia sporu. Weźmie stronę tego kto lepszą formę nada swoim wypowiedziom.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

27.11.2016 03:13

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Wielkopolskizdzichu

To Pan zacytował wypowiedź ministra " "Sam kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną jest domknięciem drogi E70. Przejście E60 stanowi wyjście na Bałtyk. Dlatego to, co przygotowaliśmy: rozwój drogi E30, E40 – Powiśle, E70-Warta -Norteć oraz E30 i E6. Włączenie się w szlak Elbląski stanowi tutaj naturalne zamknięcie innego szlaku, który jest obecnie projektowany, czyli Via Carpatii łączącej Morze Adriatyckie z Morzem Bałtyckim, portem docelowym dzisiaj planowanym w Elblągu."", a po moim stwierdzeniu, że są to mrzonki ponieważ plany i przekopu i podejścia od strony morza są kompletnie nie przystające do ministerialnych ambicji zaczyna Pan gadać o mojej manipulacji.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

27.11.2016 11:17

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na To Pan zacytował wypowiedź

Zredukowanie tematu do poziomu "ministerialnych ambicji" to następna manipulacja. Projekt pojawił się już dawno a dokumentację przygotował poprzedni rząd: "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską". Jeden rzut oka na projekt pokazuje, że duby smalone pan tu lewi mówiąc o falach i metrach:
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

27.11.2016 12:14

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Zredukowanie tematu do

Problem nie leży w tym kto to opracował tylko w tym że wiąże się z tą koncepcją jakiekolwiek nadzieje na rozbujanie Elbląga. Port od strony morza jest za mały, jest niebezpieczny. Falochrony musiały by sięgnąć izobaty co najmniej 6/7 metrów. Wszystkie polskie porty otwartego morza - z wyjątkiem Świnoujścia - nawet z szerszymi wejściami mają problem na podejściach. Po każdym sztormie z północy wejście do portu którego tor prowadzi przez obszar o głębokości około 2 metry będzie zasypany. https://webapp.navionics… Proszę sobie wyświetlić jak wyglądają głębokości przy mierzei. Przy wietrze powyżej 6 B port będzie zamknięty. To jest wyrzucanie pieniędzy w błoto, albo trzeba wybudować od strony morza konkretny bezpieczny port, albo w ogolę nie ruszać tego tematu.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

27.11.2016 17:39

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Problem nie leży w tym kto to

"tor prowadzi przez obszar o głębokości około 2 metry będzie zasypany", "wyrzucanie pieniędzy w błoto" - kolejne manipulacje z pakietu Schopenhauera: powtarzanie swojego ignorujące przytoczone fakty. W projekcie stoi jak wół 5m głębokości na całym torze wodnym do samego Elbląga> Jest to również zaznaczone na wklejonym wyżej planie.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

27.11.2016 19:34

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na "tor prowadzi przez obszar o

Widać jak na dłoni efekty kształcenia w komuszych szkołach. Prosty tekst jest kompletnie nie zrozumiały. Tor podejściowy do główek portu ma mieć głębokość ca 5,5 metrów i długość około 500 metrów. Te pięćset metrów zaczyna się od izobaty 5 metrów i przechodzi przez obszar z izobatami 2 - 3 metry. Ta rynna będzie cały czas narażona na zasypywanie, ponieważ od przekopu Wisły transportującej rumosz, występuje prąd wschodni, dominujący kierunek wiatru jest z sektora zachodniego co potęguje niebezpieczeństwo dla funkcjonowania, i toru, i wejścia. Ponad 25 procent wiatrów ma prędkość ponad 8 m/s co oznacza, występowanie kolejnego czynnika wypłycającego podejście. Pan chce się brać za analizę jakiś manipulacji, zarzuca mi Pan stosowanie erystyki.... a problemy opisane są w projekcie niezwykle prostym językiem, i konkluzja jest jasna - mały porcik, w kapryśnym środowisku, zdolny do działania okresowego w warunkach bardzo dobrej pogody, wymagający praktycznie stałej pracy pogłębiarki. Ten porcik i tor nie są w stanie, zapewnić bezpieczeństwa, i statkom, i niewielkim jachtom podchodzącym do przekopu od strony morza.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

27.11.2016 21:49

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Widać jak na dłoni efekty

"Ten porcik i tor nie są w stanie, zapewnić bezpieczeństwa". No tak przyjdzie trzęsienie ziemi i tsunami i po porcie. Rozumiem. Chce pan powiedzieć, że projektanci nie mieli pojęcia co robią. To zupełnie zmienia postać rzeczy. Zapewne są po komuszych szkołach. A propos "nie zrozumiały" pisze się razem od 1997 roku. Osobno uczyli... w komuszych szkołach. Tak na marginesie, PRL to był pilnowany przez ubeków obóz pracy - satelita Kremla, ale nauki ścisłe, techniczne, podobnie jak w ZSRR, miały się całkiem nieźle. Jacy byli studenci na studiach technicznych wtedy i teraz? Proszę spytać kogokolwiek kto prowadzi zajęcia. Tak więc kiepski argument z tymi "komuszymi szkołami" akurat w tym przypadku, pomijając, że ni priczom, tawariszcz Zubow.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

28.11.2016 02:41

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na "Ten porcik i tor nie są w

"Chce pan powiedzieć, że projektanci nie mieli pojęcia co robią." Doskonale wiedzieli. Miał być projekt, jest projekt. Uwzględnia interesy programu Natura 2000, uwzględnia, utrzymuje Elbląg w pozycji kucznej w stosunku do Królewca, też. Czyli wszyscy zadowoleni. Najbardziej, ci którzy zarobią na budowie. 1/3 planowanych wydatków pozwoliła by na rozruszanie całego Zalewu bez przekopu. Zacząć trzeba od decyzji nadania mu statusu wód śródlądowych. Albo wydać o 1/2 więcej i zbudować bezpieczne funkcjonujące nawet w warunkach sztormowych podejście.
Zbigniew Gajek vel Janko Walski
Nazwa bloga:
Dobrze działa w państwie Tuska tylko to o czym nie wiemy, że dobrze nie działa
Zawód:
Największy zawód to Mazowiecki i Michnik jesli jesteśmy przy literze "M"
Miasto:
nie jestem z miasta, jestem ze wsi

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 403
Liczba wyświetleń: 2,293,268
Liczba komentarzy: 3,396

Ostatnie wpisy blogera

  • Orędzie
  • Czy są uczciwi dziennikarze? (aktualny) wpis z 18.05.2011
  • Putin odstrzelił swoją pacynkę?

Moje ostatnie komentarze

  • Odp. na kom. 25-11-2023 [18:24] - Jabe Stoi to jak byk w tytule.  Właśnie najbardziej porażające jest to, że nie tylko wszystko co pisze prof.Legutko jest dzisiaj jeszcze bardziej…
  • Odpowiedź na kom. 25-11-2023 [19:07] - Pers Nie ilość przeglądanych źródeł jest lekarstwem na dezinformacje. Gorzej, może wzmocnić fałszywe widzenie. W dodatku 2/3 populacji czyta jedno, a…
  • 12 lat temu ten półpasiec był zlokalizowany. Dziś rozniósł się po całym organizmie naszej wspólnoty. Daje o sobie znać, gdzie się nie ruszyć.  

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Człowiek nauki jest prototypem człowieka masowego***
  • Janda i Gajos radośnie nie widzą***
  • Kraśko w pełnej krasie.

Ostatnio komentowane

  • Siberian Dog Husky, W imię Donka i Bartłomieja i Szymka Świętego, Amen https://pbs.twimg.com/media/GCswBvfXAAAfZle?format=png&name=small
  • u2, To ty homo niewiadomo szmaciak? Zrób coming out ze swojego closet szmaciak :-) :-) :-)
  • Siberian Dog Husky, I tym optymistycznym akcentem powitajmy Nowy Rok, bo czego jak czego, ale inspiracji do memów ta władza nam na pewno dostarczy wiele. https://pbs.twimg.com/media/GCs795EWMAA9rJq?format=png&name=…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności