Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

JOW i pożyteczni idioci

Jan Kalemba, 12.06.2015
Pewno wielu szanownych czytelników zgodzi się ze mną, iż polityka Polski – pomiędzy wyborami prezydenckimi i parlamentarnymi – przeżywa okres przełomowy. Kto wie, może to jest moment dziejowy, który odwrócić może proces zwijania się naszego narodu nie tylko w sensie demograficznym ale też jako podmiotu życia gospodarczego i politycznego we własnym kraju.
 
Rozsądna polityka zajmuje się tylko celami realnymi, możliwymi do osiągnięcia z dużym prawdopodobieństwem. Gadanina o kwestiach niemożliwych do realizacji i dywagacje w stylu „co by było gdyby tak to lub tamto” to klasyczne mącenie w głowach maluczkich, to odciąganie ich uwagi od realnych problemów poprzez tzw. tematy zastępcze.
 
Zamiana wyborów do Sejmu z proporcjonalnych na większościowe poprzez wprowadzenie jednomandatowych okręgów wyborczych wymaga zmiany konstytucji, do czego niezbędna jest większość kwalifikowana 2/3 posłów, to jest 307 (67%). Zwolennicy tego systemu – głównie zbuntowana młodzież – w rzeczywistych wyborach (pierwsza tura wyborów prezydenckich) zdobyli 20,8% głosów.
 
Entuzjaści JOW kwestionują przy tym kompetencje wszystkich partii mających reprezentację w parlamencie. W ich mniemaniu jednomandatowe okręgi wyborcze niczym jakieś panaceum  uzdrowią automatycznie naszą ojczyznę poprzez „odbetonowanie” sceny politycznej.
 
W Wielkiej Brytanii obowiązują JOW i scena polityczna jest „zabetonowana” przez Partię Konserwatywną i Partię Pracy, które rządzą naprzemiennie od przeszło stu lat i dominują absolutnie w Izbie Gmin zajmując razem ponad 70% miejsc. Brytyjscy „zbuntowani” z Partii Niepodległości Zjednoczonego Królestwa Nigel’a Farage w wyborach 7 maja uzyskali 12,6% głosów i jednego (!) deputowanego na ich łączną liczbę 650...
 
JOW jako sztandarowy cel w kampanii do zbliżających się wyborów parlamentarnych jest tematem zastępczym bez względu na motywy głoszących i obiektywnie odciąga wyborców od Prawa i Sprawiedliwości, które ma realną szansę dokonać pozytywnych zmian w Polsce.
 
Jak wspomniałem na wstępie, przeżywamy prawdopodobnie moment dziejowy, który może odwrócić proces zsuwania się Polski po równi pochyłej. Wszystko jedno, czy przeszkadzać w tym będą pożyteczni idioci czy cyniczne sprzedawczyki – jedni i drudzy są tak samo szkodliwi!
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6718
Domyślny avatar

twardek

12.06.2015 21:49

Wspomagałem CDN, wespół z sąsiadem. On Sebastian S. Wam drukował, ja trochę kupowałem a gdy zapowiadał się nalot, wziąłem na przechowanie offset, który przeleżał ze dwa tygodnie pod kupą koksu w piwnicy. Obaj, on znaczniej, zostaliśmy uhonorowaniu wzmiankami w Biznesie Patriotycznym Fałkowskiego. Piszę o tym by miał mnie Pan jakoś ustawionego w polemice, na którą mam ochotę. Ale narazie nie podejmę, chyba że mnie Pan zaprosi, deklarując iż komentarze nie będę blokowane. Bo robią mi to tutaj w stylu sk........w z Cenzury, z jej najlepszych czasów na Mysiej. Pozdrawiam
jan.kalemba

Jan Kalemba

12.06.2015 22:20

Dodane przez twardek w odpowiedzi na Wspomagałem CDN, wespół z

Ja nie blokuję. Pozdrowienia
Domyślny avatar

twardek

12.06.2015 23:14

Dodane przez jan.kalemba w odpowiedzi na Ja nie blokuję. Pozdrowienia

Odkładamy polemikę na później ?
Domyślny avatar

HenrykHenry

12.06.2015 22:40

Zgadzam sie z CDN w stu procentach. zgadzam sie tez z komentujacym tu u Pana internauta "Twardek". Strach jest cokolwiek pisac , komentowac w tym duchu co bloger CDN. Tu jest tylko narracja za proJOWialska. Kto ma inne zdanie to w najlepszym razie "betonowy cham". tak nazwal mnie JacBiel gdy probowalem oponowac przeciwko tej jego nachalnej propagandzie. Komentarze mowiace o calkowitej nieprzydatnosci w zyciu politycznym Polski JOW-ow sie nie ukazuja z jakiegos powodu. Sa niedopuszczane w dyskusji. Uwazam jak wielu innych ze ta "nawalanka" o JOW-ach jest elementem gry sluzb majacych na celu wyeliminowanie PiS z zycia politycznego Polski. Odebranie dotacji jest tym samym. Zlodzieje z PO maja tajne konta partyjne , maja sztaby zlota pochowane po kosciolach , maja cala oligarchie zlodziejska za soba. PiS ma tylko te dotacje konstytucyjnie zagwarantowane dla parti politycznych. Nie bede wiecej pisal bo to tez cholera wie czy sie pojawi. Pozdrawiam - bardzo dobry wpis , choc skromny.
jan.kalemba

Jan Kalemba

13.06.2015 07:00

Dodane przez HenrykHenry w odpowiedzi na Zgadzam sie z CDN w stu

Dzięki za uznanie. Pozdrowienia
Jabe

Jabe

13.06.2015 11:53

Dodane przez HenrykHenry w odpowiedzi na Zgadzam sie z CDN w stu

PiS ma rzesze bardzo oddanych wyborców. Może by się tak na partię zwyczajnie złożyli?
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

13.06.2015 08:59

JOW-y i rezygnacja z finansowania partii politycznych. Jeśli ktoś chce ten system umocnić, to jest to bardzo dobry pomysł - powiedział Jarosław Kaczyński ;-)
Domyślny avatar

TKJ

13.06.2015 09:12

Zgoda! JOW'y nie wiele zmienią i na pewno nie na lepsze. JOW'y wprowadzić będzie bardzo trudno i ten stan wykazuje prosta [chłe chłe prosta - dla kogo prosta dla tego prosta] matematyka. A z matematyką nie warto dyskutować! Jednak ośmielę się zauważyć, że duże 'parcie' do wprowadzenia JOW'ów jest logiczną konsekwencją tego, że obecnie działający model został uznany przez dużą cześć społeczeństwa za ZŁY. Ci ludzie 'chwycili' się JOW'ów jak brzytwy bo ten kraj, wg ich mniemania [ mojego też], TONIE [Oni już czują, że toną razem z Polską] ! Należy przyjąć, że nie jest to 20% społeczeństwa a dużo więcej! Trzeba pamiętać, że 50% społeczeństwa nie wzięło udziału w wyborach prezydenckich, które są raczej "proste" w porównaniu z parlamentarnymi. Ta cześć społeczeństwa [szacuję ok. 40% - 50%] zdaje sobie sprawę, że obecny model wyborczy nie doprowadzi do zmian na tyle szybkich i skutecznych aby poprawa nastąpiła zanim utoną. Próbują szukać rozwiązania tej swojej niemocy poprzez zmianę modelu wyborczego i uznali, wobec braku alternatywy, że JOW'y rozwiążą ten problem - to dla nich jest koło ratunkowe. Zamiast nazywać ich "Pożytecznymi Idiotami" lepiej by było zaproponować im inny, realny i szybki sposób dokonania zmian. A jeszcze lepiej byłoby pokazać IM rzeczywiste przyczyny obecnej sytuacji, którą Oni zamykają w kilku słowach "polityczne pasożyty piją naszą krew i zakażają nas wszelkimi gangrenami - trzeba pozbyć się pasożytów". Polityk, który przedstawi trafiającą do świadomości narodu propozycję zmian zmiecie pozostałe ugrupowania i będzie rządził sam. Oby tylko nie był to 'sposób rewolucyjno dyktatorski"! Choć może 'oświecony' dyktator sprawę 'załatwiłby' dużo szybciej i mniej boleśnie - takich jednak obecnie BRAK w zauważalnej okolicy!
jan.kalemba

Jan Kalemba

13.06.2015 13:35

Dodane przez TKJ w odpowiedzi na Zgoda! JOW'y nie wiele

"Pożyteczni idioci" (polieznyje idioty - ros.) to pojęcie, że tak powiem, zdefiniowane. Tak Lenin nazywał zachodnich celebrytów, którzy przez - nazwijmy to delikatnie - niewiedzę powielali na świecie sowiecką propagandę. Oczywiście wśród nich byli też wysługujący się za pieniądze. Niestety ani referendum, ani wybory jesienią 2015 r. nie spowodują wprowadzenia JOW, bo do tego konieczna jest zmiana konstytucji. Hucpa wokół tego tematu spowodować może zaprzepaszczenie szansy jakiejkolwiek zmiany z powodu rozdrobnionego i skłóconego Sejm.
Domyślny avatar

TKJ

13.06.2015 15:13

Dodane przez jan.kalemba w odpowiedzi na "Pożyteczni idioci"

Nie tylko MOŻE spowodować ale spowoduje na pewno. Tym 20% [jestem pewien, że więcej] jeszcze aktywnej części społeczeństwa, należy wytłumaczyć, że JOW'y niczego zmienić nie mogą do puki nie zostaną wprowadzone zmiany w zupełnie innych dziedzinach jak podatki, w tym ZUS i KRUS ale przede wszystkim Prawo i Sądy. Nawet gdyby udało się wprowadzić JOW'y [np. metodą siłową] i odwoływanie posłów [senatorów] w trakcie kadencji - warunek absolutnie konieczny, to zanim wykrystalizuje się zespół chcący wprowadzić zmiany w Podatkach, ZUS, KRUS ale najpierw w Prawie i Sądownictwie sami zwolennicy JOW'ów zostaną sprowadzeni do roli NIEWOLNIKÓW bez jakichkolwiek PRAW! Najlepszym przykładem jest Ukraina. Pomimo dwóch zrywów społecznych sytuacja tego społeczeństwa raczej się pogorszyła! To należy tłumaczyć zwolennikom JOW'ów!
Gniewko

Gniewko

13.06.2015 18:39

W pełni się z Panem zgadzam, swoje zdanie już tutaj wyraziłem w moim wpisie "JOW = polityczne słupy, czyli tylne drzwi dla PO i WSI". Całe to zamieszanie z JOW to robota służb komuszych na czele z WSI. To taki lep na muchy dla lemingów zawiedzionych rządami POpaprańców.
jan.kalemba

Jan Kalemba

13.06.2015 19:22

Dodane przez Gniewko w odpowiedzi na W pełni się z Panem zgadzam,

W rzeczy samej
Domyślny avatar

Dorota M

13.06.2015 19:25

Jak można trafić do elektoratu, który kieruje się wyłącznie emocjami i anarchicznymi hasłami. Nie da sie odeprzec tego równie emocjonalną narracją strony przeciwnej JOW-om, bo każda taka próba będzie torpedowana przez Kukiza, że odezwał sie beton w swojej obronie. Do tych, przeważnie młodych ludzi, rzeczowe argumenty nie trafiają. Sytuacja jest bardzo niebezpieczna dla dobrych przemian w Polsce. Strach pomyśleć co będzie jeżeli Kukiz wygra wybory. Może jakaś nadzieja w Prezydencie Dudzie, który potrafił sobie zjednać dużą część tego elektoratu.
Domyślny avatar

twardek

13.06.2015 21:42

No cóż, mam nieco inny pogląd w sprawie aniżeli wszyscy tu komentatorzy. Uważam mianowicie, że JOWy, przy dobrej ich ordynacji, eliminującej wady zidentyfikowane w krajach, które je stosują, stwarzają szanse na lepszy dobór ludzi. Przy ordynacji mieszanej, a od takiej powinniśmy zacząć, dobór zarówno w partiach jak i we wspólnotach „matecznych” dla kandydatów niezależnych – będzie niewątpliwie staranniejszy. Jest to sprawa kapitalnej wagi. Zły dobór ludzi rozłożył PRL i rozłożył III RP. Jest jasne, że najbliższe wybory zostaną rozegrane w trybie obecnej ordynacji proporcjonalnej. I to chyba wszyscy (z) rozumią. W tej sytuacji zapieranie się obecnie „JOW nigdy” nie jest rozsądne. Powtarzam: nie jest rozsądne! Niepotrzebnie roznieca konflikt już na przedpolu tak potrzebnej współpracy z ruchem Kukiza. Bez względu bowiem na to, co się będzie pisać o samym Kukizie, jego elektorat, w masie swej pozostanie mu wierny (bardzo dobre są w tym wątku uwagi KTJ). Tak długo wierny, jak długo nie wyciągnie się dowodu, że Kukiz kłamie ze swym zamiarem gruntownej zmiany dotychczasowego systemu. Nie sądzę żeby taki dowód się znalazł. To wszystko jednak oznacza, że przy kilkunastu procentach dla PO oraz 1-cyfrowych wynikach dla jeszcze 1-2 partii, Kukiz może stać się albo zwycięzcą albo „języczkiem u wagi” . Warto o tym pamiętać, bo jak pisze Autor sprawa ma dziejowy wymiar i z tym zgadzam się całkowicie. JOWy to interesująca koncepcja, którą wszakże trzeba gruntownie przemyśleć i powinni to bez jakichkolwiek uprzedzeń robić animatorzy nowej ordynacji dla wyborów 2019. Trzeba dla tej pracy, tak ukierunkowanej, pozyskać wszystkich, ktorzy chcą zmian dla dobra Polski, przede wszystkim pozyskać ruch Kukiza.
Jan Kalemba
Nazwa bloga:
Ciąg Dalszy Nastąpi
Zawód:
ekonomista
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 424
Liczba wyświetleń: 1,112,684
Liczba komentarzy: 1,104

Ostatnie wpisy blogera

  • Pedofilia w Polsce - liczby
  • Pycha kroczy przed upadkiem
  • Ustępstwa i zwłoka tylko szkodzą

Moje ostatnie komentarze

  • Jednak tutaj chyba nie ma cenzury
  • Tylko durnie (z obu stron) mogą podpisać traktat niezgodny z konstytucją!
  • "...oto jest pytanie"

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Co się dzieje w pałacu prezydenta
  • Pedofilia w Polsce - liczby
  • Łysiak Uważam Rze przerabia na GW

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Piszę o Bonim  ,Cimoszewiczu , Kwaśniewskim , Millerze i całej reszcie znanych i nieodkrytych twoich ulubieńcach ,  o  Piotrowiczu tęż . Tak to bywa , krowa tonie , łańcuch pływa .…
  • paparazzi , https://www.youtube.com/…
  • tricolour, @xena Tak przemówil arcybiskup i Prymas: - Jednym z konkretnych wezwań będzie to, że w najbliższym czasie, 22 maja będzie też Rada Stała [Episkopatu], a więc od razu arcybiskup [Stanisław] Gądecki…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności