Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Powyborcze kukizowanie debaty i elektoratu

Ula Ujejska, 28.05.2015
Nie dziwiło mnie to kukizowanie przed pierwszą i drugą turą prezydenckich wyborów, bo każdy z kandydatów chciał się odpowiednio "uśmiechnąć" do zbuntowanego młodego elektoratu by pozyskać ich głosy, ale teraz ma to już inny wymiar. Dzisiaj wygląda to mniej więcej tak: Dla obozu patriotycznego jest to szansa na pozyskanie nowego elektoratu, a dla sitwy szansa na przepoczwarzenie pod płaszczykiem buntu, innymi słowy; przyklejenie się do nowego lidera na scenie politycznej oraz... sprytne podsunięcie opozycji kolejnych "lepperów i girtychów" jako koniecznych koalicjantów z widomym historycznym skutkiem. Swoją pierwszą prognozę w tym temacie opisałam już TUTAJ. Powyborcza scena polityczna po stronie rządzącej sitwy wyraźnie się chwieje. Wyraźnie już widać, że Platforma podzieliła się co najmniej na trzy frakcje: zbuntowanych, komoruską i niemiecką. Ja bym postawiła nawet tezę, że chwieje się już od słynnych taśm z "Sowy". To dlatego Komorowski przegrał wybory, bo widoczna od tamtego czasu frakcyjna walka wewnątrz sitwy, uniemożliwiła współpracę w fałszerstwie wyborczym.  W tym kontekście pojawiło się w sieci sporo różnych komentarzy, spekulacji, propozycji a także wrzutek zagrożonej i spanikowanej sitwy. Zgadzam się, że największym zagrożeniem dla obozu patriotycznego i dla Polski, jest komoruska frakcja ze Schetyną na czele, jednak na dziś, jest ona moim zdaniem zbyt słaba by zdominować polską scenę polityczną. Mamy więc szansę na podwójne zwycięstwo i dobicie gada niszczącego Polskę. Ster w państwie przejmie więc obóz patriotyczny, ale cały problem w tym, by nie dał on sobie wcisnąć jako sojuszników przysłowiowych "lepperów i giertychów", bo będziemy mieli powtórkę z historii z łże mediami i prowokatorami w roli głównej. Zbuntowany elektorat, to elektorat Andrzeja Dudy. Ten elektorat powinien wiedzieć, że Prezydent bez odpowiedniego zaplecza w sejmie niewiele będzie mógł zrobić. Zastanówcie się więc która opcja polityczna poprze w sejmie Prezydenta całą swoją siłą - i na nią zagłosujcie !

Wróćmy do Schetyny i Kukiza ...

Wielu komentatorów uważa że jeśli szybko nie dogadamy się z Kukizem, to Schetyna zgarnie te 20% zbuntowanego elektoratu. Ciekawe, a niby jak to zrobi? Jakim cudem ten zbuntowany przeciw sitwie więc i przeciw Schetynie elektorat, nagle zmieni zdanie i zacznie go popierać? No gdzie tu sens i logika? Wśród zbuntowanych jest co prawda część która zagłosowała na Komorowskiego w ramach kontrolowanego przez Schetynę "buntu", więc najwyżej to ona wróci do macierzy :) Idźmy dalej, Kukiz zacznie budować coś nowego, jakąś partyjkę itd. - a to powodzenia mu życzę. Zobaczymy wtedy kto mu da kasę i kto wejdzie do struktur tej partyjki - i czy wtedy ten zbuntowany elektorat przy nim zostanie, bo łatwo, szybko i przyjemnie już raz, niejaki palikmiot, wyprowadził młodych na manowce przy pomocy wiadomego "kapitału". Dzisiaj jakoś nie widzę tych miliardów i nazwisk po stronie Kukiza. Oczywiście chętnych do sfinansowania i firmowania Kukiz znalazłby wielu, choćby Schetynę i doświadczone w budowaniu partyjek wsiowe zaplecze Komorowskiego, ale czy wtedy Kukiz będzie mógł mówić o niszczeniu systemu?  Czy będzie wtedy wiarygodnym partnerem dla obozu patriotycznego?  Ocenicie to sami już wkrótce :)
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 50265
Freiherr

Freiherr

28.05.2015 20:41

Moim zdaniem PiS powinien w tej chwili skoncentrować się na sobie i sojuszniczych ugrupowaniach pp.Gowina, Jurka i Ziobry. Przygotować dobry program wyborczy, stworzyć sprawny sztab wyborczy (doświadczenia organizacyjne i personalne już są), wyłonić dobrych kandydatów do parlamentu. Co będzie z Kukizem, jego ruchem i ludźmi przyszłość pokaże. Wybory parlamentarne to zupełnie inna bajka. Tu nie ma jednego kandydata na Prezydenta lecz kilkuset co najmniej kandydatów do Sejmu i Senatu w całym kraju. Poczekajmy na program wyborczy, struktury organizacyjne i co najważniejsze - na listę kandydatów. Może okazać się, że mamy do czynienia z ważnym graczem na scenie politycznej ale również okazać się,że to była efemeryda. Ważne jest to by nie robić sobie z niego politycznego przeciwnika czy wroga. Na pewno przyciągnie do siebie, czy pociągnie za sobą sporą grupę, której nie jest po drodze z PiS czy PO, przynajmniej na tym etapie. Trzeba się temu ruchowi uważnie przyglądać, nie tracić kontaktu.Szable zaczniemy liczyć po wyborach. To jeszcze dużo czasu. Nie należy zapominać, że w grze będzie też bonus w postaci Naszego Prezydenta. Na pewno będzie ciekawie. Mam nadzieję że PiS, sojusznicze ugrupowania i my sami, lud pisowski, zachowamy zimną krew i zdrowy rozsądek.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

29.05.2015 12:38

Dodane przez Freiherr w odpowiedzi na Moim zdaniem PiS powinien w

Wszystkie asy są teraz w rękach Prezydenta Dudy. Możliwe że jesteśmy świadkami zmiany pokoleniowej w PiS, a szerzej, możliwe że rośnie nam przywódca tego kalibru co Marszałek.
Domyślny avatar

Poliszynel

28.05.2015 20:48

A kto finansuje PIS?
smieciu

smieciu

28.05.2015 22:10

Dodane przez Poliszynel w odpowiedzi na A kto finansuje PIS?

Właśnie :)
Szczerze mówiąc to mi nawet przypadło do gustu. Kukiz jako romantyczny lider, który bez kasy daje radę przebić się w Systemie. Zdecydowanie wolę to niż Kukiza, który podobnie jak inne parie ma skądś wielką kasę na kampanię itd.
Jeśli więc nie ma to mnie to cieszy :)
No i jedno jest pewne. Kukizowi z pewnością nie brakuje chętnych do pomocy. A wiecie dlaczego? Dzięki obecnej ordynacji wyborzej! Nie ma JOWów więc każdy może zostać posłem. Ktokolwiek tam się zechce podczepić pod Kukiza. Kumpel, znajomy czy prawdziwy fan. Wystarczy że Kukiz dostanie trochę mediów i zdobędzie procenty. Tak to właśnie wygląda. To jest ważne a nie ludzie czy nazwiska. Jestem pewien że Kukiz, jak każdy muzyk, zna osobiście wystarczająco wielu ludzi, krórych może powciągać na listy.
I co nawet zabawniejsze mogą oni być bardziej znani wyborcom niż stosunkowo anonimowa tłuszcza obecnych posłów z drugiego i trzeciego szeregu zawdzięczająca swoje stołki magicznym procentom i progom wyborczym.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

28.05.2015 23:02

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Właśnie :) Szczerze mówiąc to

@ Poliszynel i Smieciu Panowie, nie ośmieszajcie się pytaniem kto finansuje PiS. Odsyłam do odpowiedniej ustawy :))))) @Smieciu Jeśli dla Pana nazwiska są nieważne, to rozumiem że tzw. "metryka polityczna" ważna jest jeszcze mniej, więc o czym tu rozmawiać? Miałam Pana za poważnego komentatora.
smieciu

smieciu

28.05.2015 23:20

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na @ Poliszynel i

Ale jakie znaczenie mają niby nazwiska? Przecież nawet tutaj PiS = J. Kaczyński. Jest doprawdy mała garstka posłów PiS, którzy mają jakieś większe poważanie. A całkiem spora, która jest tu uważana za lizusów, karierowiczów itp.
Na tym polega obecna orydnacja wyborcza. Ludzie głosują na PiS czyli J. Kaczyńskiego. Ewentualnie przeciw J. Kaczyńskiemu czy Macierewiczowi. Mało kto (wśród mas) kojarzy nazwiska!
Dlatego paradoksalnie Kukiz ma z górki. Dostanie trochę czasu antenowego u Wojewódzkiego czy gdzie indziej i zdobędzie te procenty. Wystarczy jedno nazwisko. Jego nazwisko. By wprowadzić sporą grupkę posłów do sejmu.
Tak samo było z Palikotem czy JKM. Naprawdę ktoś tu wierzy że ci młodzi ludzie, dzięki którym ktoś od JKM zostaje posłem lub europosłem kojarzy kogoś więcej?
Ula Ujejska

Ula Ujejska

29.05.2015 02:21

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ale jakie znaczenie mają niby

Nic Pan nie zrozumiał - szkoda. Nazwisko i "metryka polityczna" są szczególnie ważne kiedy powstaje coś nowego na scenie politycznej - jak Pan tego nie rozumie, to nic Pan nie rozumie w polityce.
JacBiel

JacBiel

28.05.2015 21:58

"Ten elektorat powinien wiedzieć,..." powinien, nie powinien, myślenie życzeniowo-nakazowe oraz mniemanie nie oparte na faktach. Czemu Pani ignoruje fakty? wiadomo jak myśli elektorat Kukiza, bo się wypowiedział - głosuje za Kukizem, a nie jakieś tam "powinien". Bez Kukiza (II tura, podzielił się tymczasem 6:4 dla nas, ale może podzielic się też 4:6 w wyborach do sejmu). "Idźmy dalej, Kukiz zacznie budować coś nowego, jakąś partyjkę itd. - a to powodzenia mu życzę." Tu znowuż Pani spekuluje, zamiast oprzec się na faktach. Kukiz wezwał JOW-owców do masowego tworzenia komitetów referendalnych, które będą stanowiły kościec przyszłych struktur, co łatwo zauważyc. Jow-owcy to ideowcy i do czasu osiągnięcia "masy krytycznej" dadzą sobie radę bez pieniędzy - społecznie, przed wyborami do Kukizowi do dyspozycji mniejszą lub większą, ale zorganizowaną armię ludzi. Powtórzę jeszcze raz: dlaczego PiS rozmawia Bronkiem: "Kukiz? a kto to jest ten Kukiz, czy to nie ten tam, czeladnik jakiś?" Miłej pobudki z ręką w nocniku życzę.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

28.05.2015 22:48

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Ten elektorat powinien

Jeśli nie potrafi Pan przeczytać ze zrozumieniem prostego tekstu, to o czym mamy rozmawiać? Ja nawet rozumiem ten narodowo-korwinowski kociokwik - grozi wam marginalizacja, więc najlepiej byłoby podczepić się "ideowo", ino że jak pisałam w notce, podejrzewam że i wsiowe rekiny tyż być może mają taki plan :))))) Zobaczymy więc kto będzie skuteczniejszy. PiS w żaden taki układ nie wejdzie - są granice kompromisu. Pominęłam ten wątek by nie robić takim jak Pan przykrości, no ale cóż... JOWowcy to ideowcy ... tiaaaa, Korwin tak twierdzi czy Braun? Tylko jest jedno małe ALE, jeszcze nie wiadomo nic o "metryce politycznej" tych ideowców i o jakimkolwiek programie politycznym. No cóż, zobaczymy czy o "suchym pysku" coś zbudują - do tej pory nie udało się to jeszcze nikomu. PiS podchodzi do problemu pragmatycznie - żadnych kanciastych stołów nie będzie - poniał? Nie jestem pewna czy Pan to rozumie, jak napisałam w pierwszym zdaniu.
Jabe

Jabe

29.05.2015 00:07

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Jeśli nie potrafi Pan

He, to pan JacBiel został narodowco-korwinowcem.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

01.06.2015 09:58

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na He, to pan JacBiel został

A co w tym złego? Jeśliby wszyscy narodowo - korwinowcy tacy byli jak deklaruje JacBiel ...
Domyślny avatar

cassiodorus

28.05.2015 23:14

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Jeśli nie potrafi Pan

Brawo Tyle z mojej strony
Domyślny avatar

anka 58

28.05.2015 23:02

Na Dude glosowal zelazny elektorat PiS ,zbuntowany glosowal na P.Kukiza,takie sa fakty.Gdyby nie ci zbuntowani nie byloby nawet drugiej tury.Lekcewazenie tego odbije sie czkawka po wyborach parlamentarnych.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

28.05.2015 23:20

Dodane przez anka1958 w odpowiedzi na Na Dude glosowal zelazny

Pani Aniu Mam rozumieć że te wszystkie powyborcze statystyki z różnych źródeł: kto i na kogo ... itd. to była zwykła łże propaganda? Chce Pani zawrócić kijem Wisłę? Powodzenia. :)))))
Domyślny avatar

anka 58

29.05.2015 21:08

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Pani Aniu Mam rozumieć że te

Pani Ulo ,20 procent zgarnal Kukiz w pierwszej turze, wedlug sondazy w drugiej turze 40 procent od Kukiza przeszlo dla Dudy,60 dla Komorowskiego,gdyby nie bylo Kukiza prawdopodobnie Komorowski mialby te glosy w pierwsze turze i byloby pozamiatane.Jakie zawracanie kijem Wisly?Tak dla pelnej jasnosci ,zawsze glosuje na PiS,ale prosze o troche pokory i mniej jazdy na Kukiza bo facet nie zaszkodzil ale wrecz pomogl
Ula Ujejska

Ula Ujejska

30.05.2015 10:12

Dodane przez anka1958 w odpowiedzi na Pani Ulo ,20 procent zgarnal

No to przyznaje mi Pani rację, że nie tylko wyłącznie pisowski beton głosował na Dudę i zadecydował o jego wygranej? Co by było gdyby nie było Kukiza .. to gdybanie, nic więcej, bo mogłabym powiedzieć tak: Gdyby nie było Kukiza to byłby jakiś Maliniak :) To kukizowanie elektoratu ma być może "drugie dno", wiele na to wskazuje. Do jesieni wszystko się wyjaśni. No i gdzie ja piszę że Kukiz zaszkodził - no i dlaczego mam być pokorna? Z natury jestem dziką i wredną Kaczką, nie tylko niepokorną, ale i ostro niepoprawną. Nigdy i nigdzie nie obiecywałam, że będę obiektywna w swych sądach - a mój blog ma wymowny tytuł: "Tendencyjny poradnik wyborczy" :)))) Nie jestem pewna czy Pani to właściwie zrozumie. Pozdrawiam
Domyślny avatar

anka 58

31.05.2015 22:38

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na No to przyznaje mi Pani

Pani Ulo o tej pokorze to nie bylo do Pani,ale generalnie do Pis bo jak widze woda sodowa zaczyna uderzac.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

01.06.2015 09:43

Dodane przez anka1958 w odpowiedzi na Pani Ulo o tej pokorze to nie

No to się dogadałyśmy - zgadzam się :) Po wielu latach posuchy, przyszło wreszcie zwycięstwo - i to jakie, więc ta radość i odreagowanie, nie powinny nas dziwić. Ja tak to widzę :) Pozdrawiam
Jabe

Jabe

28.05.2015 23:05

Pisze Pani, że przy panu Dudzie stoi elektorat buntu. To nie prawda. Wygląda na to, że ten elektorat łaskawie wparł kandydata PiS-u, głównie dlatego że pan Komorowski się mu naraził. Przed pierwszą turą opowiadał o sukcesach 25-lecia. Myślę, że młody człowiek z prowincji, mając w perspektywie jedynie emigrację, szczerze go za takie gadanie pokochał. Można powiedzieć, że prezydent radośnie wziął na siebie wszystkie winy ostatniego ćwierczwiecza. Po pierwszej turze zaś, nagle poparł JOW-y, pokazując jakim jest koniunkturalistą. Koniunkturalistą do tego niewiarygodnym, bo przecie popierał tę sprawę od dawna, tyle że zupełnie bezgłośnie. Sądzę, że ten elektorat nie poprze PiS-u tak poprostu. Obiecywanie dobrodziejstw socjalnych, reindustrializacji, itp. nic nie da. Najpewniej poprostu się rozpłynie, jeśli Paweł Kukiz nie zdoła go przy sobie zatrzymać.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

28.05.2015 23:26

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Pisze Pani, że przy panu

Pan także zaprzecza powyborczym statystkom z różnych źródeł: kto i na kogo głosował? Na czym więc oparł Pan swoje twierdzenia - na chciejstwie? No to nie przeszkadzam. :)))))
Jabe

Jabe

29.05.2015 00:04

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Pan także zaprzecza

Ma Pani rację. Wiem jedynie, że pan Kukiz, niewątpliwy kandydat sprzeciwu, zgarnął niemałą pulę. Myślę, że gdyby pan Duda był uważany za takiego kandydata, wygrałby już w pierwszej turze. Bo ja, jak wielu innych, nie sądzę, że na Kukiza głosowano dla JOW-ów. Czy mogła by pani przytoczyć te powyborcze statystyki, z których wynika, kto na kogo głosował, a które pozwalają rozstrzygnąć, czy głosowano na Dudę, dlatego że się Komorowski nie podobał, czy dlatego że był uznawany za kandydata buntu?
Ula Ujejska

Ula Ujejska

29.05.2015 00:18

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ma Pani rację. Wiem jedynie,

No proszę tu nie rżnąć głupa, że nie oglądał Pan wieczoru wyborczego w jakiejś TV :) Tam były wszelkie statystyki na gorąco. Na stronach WSI24 pewnie wiszą do dziś. Ciekawy jest zwłaszcza rozkład głosów kukizowców w drugiej turze - to mówi bardzo wiele nie tylko o tym elektoracie. Pisałam o tym w notce.
Jabe

Jabe

29.05.2015 00:27

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na No proszę tu nie rżnąć głupa,

Rozkład głosów kukizowców nie mówi, dlaczego głosowano tak a nie inaczej.
Domyślny avatar

Domasuł

28.05.2015 23:40

Pani Ulu, ja mam tylko taką nadzieję, że rzeczywistość bardzo zaskoczy panią, i bardzo wiele innych osób. I że wtedy pani pójdzie za tą rzeczywistością, a nie zostanie w miejscu (naburmuszona i tupiąca nóżką, z zaciśniętymi piąsteczkami, zła na cały świat, który robi pani na złość). Tego pani życzę.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

28.05.2015 23:58

Dodane przez Domasuł w odpowiedzi na Pani Ulu, ja mam tylko taką

Gdzie tu Pan widzi moją złość i tupanie nóżką? Pisanie że jestem tu na coś zła, to jakieś nieporozumienie. Gdyby Pan napisał, że nie traktuję zbyt poważnie całego tego kukizowego zamieszania ... to bym nie zaprzeczyła :) Możliwe że kiedyś tam coś się z tego wykluje, więc jak się wykluje to ocenię. Mam tylko nadzieję, że Kukiz nie pozwoli się przepoczwarzyć pod jego skrzydłami sitwie, Korwinowi i wszelkiej lewiźnie. Tylko tyle, nie chcę aby znów ktoś wyprowadził zaangażowaną młodzież na manowce jak JKM czy Palikot.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Ula Ujejska
Nazwa bloga:
TENDENCYJNY PORADNIK WYBORCZY
Zawód:
Wykształcona z dużego miasta.
Miasto:
Bardzo wielkie miasto nad Pilicą

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 746
Liczba wyświetleń: 11,229,541
Liczba komentarzy: 14,750

Ostatnie wpisy blogera

  • Ku przestrodze
  • Gonić szarańcze!
  • Mam tego dość

Moje ostatnie komentarze

  • Jabe A co, obdarli cię już z futra?
  • Danuta Ja spodziewam się najgorszegp. POtwór zanim zdechnie zrobi wszystko by utrzymać się przy korycie. Gada trzeba szybko dobić.
  • Sake3 Mogą mu skoczyć ... po paczkę fajek do sklepu.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nasze Credo
  • Nasza odpowiedź
  • ORMO czuwa !

Ostatnio komentowane

  • Es, @nieustannie zaskakiwana rzeczywistością @sakeKto wespół w zespół z obecnymi przy sterach, przez dziesięć lat swoich rządów wytrwale umacniał to "społeczeństwo", że nie ma dla niego życia poza…
  • Ijontichy, sake2020"Proszę więc  nie sądzić,że społeczeństwo będzie reagować na bezrobocie ,drożyznę,rosnącą cenzurę skoro wroga podaje się na tacy."Poza jednym---zgoda. Żadne społeczeństwo!!!! Czego…
  • NASZ_HENRY, ,.,.,., .,. ., Co ma wisieć nie utonie czyli co komu pisane, to go nie minie 😎

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności