Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Autolustracja L. Moczulskiego – relacja z rozprawy 26 marca

Mariusz Cysewski, 13.04.2014
26 marca 2014 r. w Sądzie Okręgowym w Warszawie odbyła się kolejna rozprawa procesu autolustracyjnego Leszka Moczulskiego, założyciela Konfederacji Polski Niepodległej. Moczulski twierdzi, że nie był tajnym współpracownikiem Służby Bezpieczeństwa, a pion lustracyjny Instytutu Pamięci Narodowej twierdzi przeciwnie (zarzut dotyczy lat 1969-1977). Przewodniczy pani sędzia Joanna Hut; w składzie orzekającym zasiadają pani sędzia Agnieszka Jarosz i pani sędzia Anna Wierciszewska-Chojnowska (sygn. XII K 110/12). L. Moczulskiego reprezentuje mec. Anna Madejowska. Pion lustracyjny IPN reprezentuje prok. Justyna Walczak.
 
Zob. też:
http://naszeblogi.pl/39557-proces-leszka-moczulskiego-przed-lawa-przysieglych
Łącza do strony zbiorczej zawierającej wszystkie relacje z najnowszego procesu autolustracyjnego L. Moczulskiego:
http://sites.google.com/site/wolnyczyn/l-moczulski---autolustracja
 
Kontakt: tel. 511 060 559
[email protected]   
http://sites.google.com/site/wolnyczyn   
http://www.youtube.com/user/WolnyCzyn   
http://mariuszcysewski.blogspot.com
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9364
Domyślny avatar

AKar

13.04.2014 19:22

Szanowny Panie Mariuszu Ta rozprawa i cala lustracja Moczulskiego (kiedys mego "idola") jest kompletnie bezprzedmiotowa. Prawdziwe swe wredne oblicze Moczulski pokazal w trakcie "Nocnej Zmiany" grajac pierwsze skrzypce w dokonaniu _zwyklego zamachu stanu_ jakim bylo haniebne odwolanie rzadu Jana Olszewskiego. Wlasnie w tym dniu odwrocilem sie od Moczulskiego z obrzydzeniem, choc wczesniej (jeszcze przed stanem wojennym) z wypiekami czytalem "Rewolucja bez rewolucji", a pozniej bylem zachwycony umiejetnosciami analitycznymi/umiejetnoscia przewidywania wydarzen (dzis juz wiem, ze ta umiejetnosc - wrecz jasnowidztwo:) miala zgola inne podloze). Radze Panu zrobic to samo: odwrocic sie na piecie z obrzydzeniem od tego czlowieka.
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

13.04.2014 21:29

Dodane przez AKar w odpowiedzi na Szanowny Panie Mariuszu Ta

Dziękuję za radę. Pozdrawiam
Domyślny avatar

AKar

14.04.2014 09:11

Dodane przez Mariusz Cysewski w odpowiedzi na Dziękuję za radę. Pozdrawiam

>Prawdziwe swe wredne oblicze Moczulski pokazal w trakcie "Nocnej Zmiany" Rozumiem, ze potwierdza Pan powyzszy fakt? Dziekuje rowzniez.
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

14.04.2014 09:54

Dodane przez AKar w odpowiedzi na >Prawdziwe swe wredne oblicze

No wie pan... to by się nazywała interpretacja za daleko idąca ;-))
Nie, nie potwierdzam. Rząd Olszewskiego w 1992 upadł z powodów prostszych i jak znajdę wreszcie czas to o tym napiszę. Jednym zdaniem? Stracił większość i nie zabiegał, by ją odzyskać; szczegóły są w gazetach z I połowy 1992 r. Film Nocna Zmiana przedstawia legendę. Uważam że legenda to na ogół pożyteczna, jednak z drugiej strony ostatnio mam coraz więcej wątpliwości co do tej pożyteczności. Poza tym, chyba nic dobrego nie da się zbudować na kłamstwie. Nawet przejściowo pożytecznym. Pozdrawiam
Domyślny avatar

AKar

14.04.2014 11:06

Dodane przez Mariusz Cysewski w odpowiedzi na No wie pan... to by się

>Nie, nie potwierdzam. Czy Pan ogladal w ogole "Nocna Zmiane" ?
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

14.04.2014 11:35

Dodane przez AKar w odpowiedzi na >Nie, nie potwierdzam. Czy

Sprawa rzeczywiście jest prosta. Rząd Olszewskiego nie miał większości w sejmie. Wiedząc to, nie usiłował większości zdobyć. Żadna baśń filmowa nie zmieni tych dwóch faktów. Znaleźć je można w wikipedii, jeśli nie chce pan sięgać do starych gazet; nie dziwię się, mi też by się nie chciało.
W zasadzie nie wiem, po co ja się o to spieram? Dlatego, że "tylko prawda jest ciekawa"? Ale fakty sprzed > 20 lat teraźniejszości, a tym bardziej przyszłości zmienić już nie mogą. Więc niech pan wierzy w co pan chce. Pozdrawiam
Domyślny avatar

AKar

14.04.2014 11:53

Dodane przez Mariusz Cysewski w odpowiedzi na Sprawa rzeczywiście jest

>Sprawa rzeczywiście jest prosta. Rząd Olszewskiego nie miał większości w sejmie. Panie Szanowny. O czym Pan znow baja ? _Nie o tym jest dyskusja_ czy rzad Olszewskiego mial czy nie mial wiekszosci sejmowej, ale o haniebnej roli Moczulskiego w jego w jego odwolaniu. Roli, ktora polegala wylacznie na obronie swego "zyciorysu". Moczulski ani przez chwile nie pomyslal o skutkach swego pomocnictwa Boleslawowi Walesie. Te skutki odczuwamy do dzis (dojscie do wladzy czerwonych i ich mutacji na dlugie lata). Moczulski myslal _tylko i wylacznie_ o obronie wlasnej d... (bo byl na liscie donosicieli). To go dyskredytuje zarowno jako patriote jak i polityka. Zwlaszcza, ze do dzisiaj nie padlo ze strony Moczulskiego ani jedno slowo reflekcji (ze juz o jakiejs skrusze nie wspomne) co do swej roli w "Nocnej Zmianie". Patriota czy prawdziwy polityk _zawsze_ przedklada dobro Ojczyzny ponad "dobro" swego (nawet ubrudzonego, nawet kosztem wlasnego niebytu w zyciou politycznym) tylka.
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

14.04.2014 17:08

Dodane przez AKar w odpowiedzi na >Sprawa rzeczywiście jest

Nie wiem czemu pan nie potrafi lub nie chce zrozumieć że rząd który nie ma odpowiedniego poparcia - upada. Powtarzam: nikogo przekonywać nie będę. Funkcja tego artykułu: prezentacja faktów, w tym wypadku wklejenie łączy do filmów z cudzymi wypowiedziami; myślę że mogą być ciekawe. A czy są czy nie są ciekawe, czy ktoś w coś wierzy czy nie - mi akurat wszystko jedno. Pozdrawiam
Domyślny avatar

AKar

14.04.2014 17:52

Dodane przez Mariusz Cysewski w odpowiedzi na Nie wiem czemu pan nie

Powtorze, bo widze ze Pan znow nie zauwazyl sedna: " _Nie o tym jest dyskusja_ czy rzad Olszewskiego mial czy nie mial wiekszosci sejmowej, ale o haniebnej roli Moczulskiego w jego w jego odwolaniu. Roli, ktora polegala wylacznie na obronie swego "zyciorysu". " Nie chodzi wiec o przyczyny obiektywne ew. normalnego upadku rzadu Jana Olszewskiego, ale o "upadek moralny" Moczulskiego jako jednego z glownych aktorow (dalekiego od demokratycznego) sposobu jego przeprowadzenia. Sposobu, ktory mozna smialo nazwac zamachem stanu. Zamachem stanu, ktory w konsekwencji umozliwil na dlugie lata rzady czerwonych. Upadek, przy ktorym sam czysty fakt jego ew. wczesniejszej wspolpracy z SB jest niczym. Dlatego caly ten jego proces lustracyjny jest zwykla strata czasu. Za w/w zamach stanu Moczulski ponosi bezposrednia (jako jeden z glownych aktorow "Nocnej Zmiany") polityczna i moralna odpowiedzialnosc i tak juz zostanie.
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

14.04.2014 22:44

Dodane przez AKar w odpowiedzi na Powtorze, bo widze ze Pan

Zostanie dla pana. No i niech sobie zostaje. Pozdrawiam
Domyślny avatar

AKar

14.04.2014 12:06

Dodane przez Mariusz Cysewski w odpowiedzi na Sprawa rzeczywiście jest

> Żadna baśń filmowa nie zmieni tych dwóch faktów. Pan przeczy zwyklemu surowemu obrazowi z "Nocnej Zmiany" ? Prosze sie zastanowic, bo jest Pan naprawde blisko osmieszenia sie :). > Ale fakty sprzed > 20 lat teraźniejszości, a tym bardziej przyszłości zmienić już nie mogą. Tak Pan twierdzi ? Lustracja dzis nic nie zmieni ? Pokazanie palcem dawnych donosicieli tez ? Boze, jakbym Michnika slyszal :) Panie. To _podstawa_ jakiejkolwiek szansy zmian. Nawet dzisiaj. Ba! Zwlaszcza dzisiaj. Dlaczego ? Dlatego, ze ONI :) (wbrew naszym plonnym nadziejom) ani nie "wymarli" ani "nie zaprzestali mieszac". Przykladem dzisiejszy tzw Ruch Narodowy naszpikowany/kierowany wlasciwie dawna "wojskowka".
Domyślny avatar

AKar

14.04.2014 11:16

Dodane przez Mariusz Cysewski w odpowiedzi na No wie pan... to by się

>Poza tym, chyba nic dobrego nie da się zbudować na kłamstwie. No wlasnie. Dleczego wiec posuwa sie Pan do klamstwa co do roli Moczulskiego w odwolaniu rzadu Jana Olszewskiego ? Nie wstyd Panu ?. Prosze nie bajac tu o jakiejs legendzie itp, bo zwykly surowy obraz z filmu "Nocna Zmiana" nie klamie. To _nie jest_ fotomontaz. Prosze mnie nie odsylac do gazet bo ja te wydarzenia sledzilem na biezaco i nie jest mi potrzebna zadna pomoc w tym wzgledzie. Sprawa jest bardzo prosta. Moczulski, aby ratowac swoj tylek (byl na liscie donosicieli) posunal sie do haniebnego uczestnictwa w zamachu stanu. Ba!. Byl jednym z prowodyrow tego dzialania. Wprost prawa reka innego "niewinnego" czyli Boleslawa Walesy.
Domyślny avatar

zdzichu

13.04.2014 22:16

Żelazną zasadą, wpajaną każdemu agentowi, to złapany za rękę, twierdzić, że to nie jego ręka, tak postępuje moczulski, tak postepuje Wałęsa. Niestety, z przykrością trzeba stwierdzić, że geniusz pana Moczulskiego, nie posłużył niepodległości Polski, wręcz odwrotnie, pomógł zawłaszczyć Polskę komunistom. Oczywiście kazdy agent jest miły i wiarygodny, niestety jak żona przed ślubem? Moczulski na starość, mógłby powiedzieć prawdę, jak to było z tym KPN, kto wydał zgodę i kto go ochraniał, pozwalajac na prowokacje?
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

13.04.2014 23:58

Dodane przez Gmin w odpowiedzi na Żelazną zasadą, wpajaną

Zarzut IPN dotyczy okresu kończącego się w roku 1977. Czyli nawet "oskarżyciel" nie ma zarzutów na okres późniejszy.
KPN powstała w roku 1979. Oczywiście z tego że nie ma takiego zarzutu nie wynika, że po roku 1977 LM nie mógł być agentem. Mógł. Ale pogląd taki wypadałoby jakoś uzasadnić.
Aha no i to nie jest prawda co pan pisze; przyznał się Jurczyk, przyznał się Maleszka, Boni itd. Nawet Wałęsa kiedyś się przyznał (potem się wycofał). Oczywiście większość wypiera się. Ale nie jest tak, że "żelazną zasadą..." itd. Gdybym był złośliwy, spytałbym skąd pan wie, co jest żelazną zasadą wpajaną agentom.   Pozdrawiam
Domyślny avatar

V

13.04.2014 22:49

Układ komunistyczny od lat stosuje te same metody. Rolę KPN ma odgrywać Ruch Narodowy nafaszerowany moskiewską agenturą.
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

13.04.2014 23:45

Dodane przez V w odpowiedzi na Układ komunistyczny od lat

KPN była zawsze antyrosyjska. NB. była też zawsze proukraińska. Ruch Narodowy jest proputinowski a pośrednio antyukraiński. Pozdrawiam
Aha... Rosja, Ukraina... to te dwa państwa na wschód od Polski ;-))
zlisiecki

Zbigniew Lisiecki

14.04.2014 03:33

Typowa kariera opozycjonisty PRL. Gdyby nie miał nic wspólnego z SB dawno by nie żył i nie nie byłoby żadnego KPN-u. Szkoda, że ci ludzie jakoś nie mogą spojrzeć rzetelnie publicznie na tragizm własnej postaci. (http://zbyszek.evot.org)
Mariusz Cysewski

Mariusz Cysewski

14.04.2014 11:21

Dodane przez zlisiecki w odpowiedzi na Typowa kariera opozycjonisty

Dziękuję za refleksję. Osobiście też bardzo krytycznie traktuję tzw. opozycję w PRL i jej związki z SB. Leszka Moczulskiego można a czasem trzeba traktować krytycznie, choć jak wszystko inne - trzeźwo i merytorycznie. Pana refleksja jest jednak cenna też z innego powodu, takiego oto. Wszyscy zgadzamy się że Trzecia Rzesza Pospolita to tylko upudrowana PRL, m.in. albo głównie dlatego, że rządzą nią ludzie z rozdania Kiszczaka. W tzw. partii rządzącej brylują ludzie, którzy sami przyznali się do współpracy z SB, o innych to wiadomo; a na stanowiska najwyższe trafić może np. ktoś, kto w latach 80-tych mógł handlować marihuaną i jako taki być zarejestrowany jako konfident Milicji Obywatelskiej - czego oczywiście wiedzieć nie mogę, a tylko tak zgaduję - przez co żadna tzw. lustracja go nie obejmie, bo agenturę MO z tzw. lustracji wyłączono. O obecnej tzw. opozycji państwo pozwolą nie wspomnę, poza tym że nie ma pomysłu na Polskę i tylko spytam krótko, czy chce rządzić? Czy np. obsadziła już wszystkie komisje wyborcze i ma niezależny (własny) system liczenia głosów? Czy też liczy dalej na serwery w Moskwie? - Tymczasem Leszek Moczulski jest dziś publicystą i historykiem wybitnym, ale niszowym; na jego rozprawy lustracyjne mało kto przychodzi, a ze wszystkich funkcji państwowych - choć nawet intelektualnie, człowiek to formatu nieporównywalnego - jakoś dziwnie... "wykolegowano" go jeszcze w latach 90-tych. Prawie 20 lat temu. No za cholerę nie wygląda mi to na karierę agenta w dzisiejszej Polsce zamachu smoleńskiego, Polsce les honorables correspondants (Marenches), Polsce agentów, Polsce Targowicy. W byłej Polsce. Kariery agentów widzimy gdzie indziej, a ich samych - w telewizji. Pozdrawiam
Mariusz Cysewski
Nazwa bloga:
Mariusz Cysewski
Zawód:
Antykomunista. Tłumacz. Dziennikarz
Miasto:
Katowice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 538
Liczba wyświetleń: 3,193,402
Liczba komentarzy: 1,481

Ostatnie wpisy blogera

  • Bytom: proces o brak szacunku dla rasy panów III
  • Komitet Napadu na Demokrację a ład nazewniczy i moralny
  • Popieram Cimoszewicza z Komitetu Napadu na Demokrację!

Moje ostatnie komentarze

  • Hehehe... Aleś się Pan (z całym szacunkiem) wybrał z tymi uwagami. Gdzie jak nie na Naszych Blogach znajdzie Pan takie ilości endeków już nawet nie kiszczakowych, co prosowieckich? Takim Pucio nawet…
  • "Z niebytu"? "Wolny Czyn" nieprzerwanie publikowany jest na serwerze pod jurysdykcją Stanów Zjednoczonych, LOL. Kopiowany w Polsce u Kornela Morawieckiego. Jeśli zdecydowałem się zstąpić na chwilę w…
  • Nic pani nie rozumie. Zygmunt Miernik nie rzucił tortem w sędzię dlatego, że lubi rzucać tortami albo dlatego że nie lubi sędziów, nawet tych pseudosędziów jacy są w Polsce. I do więzienia też nie za…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • [V Kolumna Rosji] Koniec anonimowości Gajowego Maruchy
  • Chiny-Rosja: Dlaczego Chiny chcą „odzyskać” Syberię
  • Zamach w Smoleńsku: udział państw trzecich?

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Trzeba jeszcze dodać, że Gajowy Marucha umieszcza wiele tekstów z Nowego Dziennika Politycznego, utworzonego przez rosyjską propagandę portalu, który udaje polski i na który jako jedyny polski…
  • Ryan, A to szmata jedna
  • JzL, Parch i smiec Amen

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności