Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Jasełka w Klubie Ronina

Coryllus, 12.09.2013
Wczoraj wreszcie udało się, za zgodą wszystkich moderatorów klubowych i sił, które zarządzają tym dziwnym zgromadzeniem, jakim bez wątpienia jest Klub Ronina, umieścić w sieci relację z debaty pod tytułem „Polacy, Żydzi, Izrael”. Jak widzimy niebo nie zawaliło się nam na głowę, świat istnieje nadal, wszystko działa, a woda w kranie jest, jak nam to obiecał pan premier. Czyli jednak można? Okazać się może oczywiście, że przy następnym spotkaniu z Dominiką Wielowieyską Rafał Ziemkiewicz uzna, iż podlansowanie się na jakiejś aferze z rzekomym antysemityzmem w tle, nie jest takie głupie i znów parę osób pójdzie zeznawać do prokuratury. Jakie to szczęście, że się nie odzywałem. No, ale mamy ten film i widzimy wyraźnie, w jaki sposób traktuje widzów, czytelników i członków klubu, taki Tomasz Terlikowski. Człowiek z oczami jak paciorki. - Czy państwo czytali Talmud – pyta Terlikowski i uśmiecha się, bo ma pewność, że nikt nie czytał. Na sali słychać głosy – tak, tak, czytaliśmy! Terlikowski ich jednak nie słyszy i gada dalej. Ja oczywiście Talmudu nie czytałem, ale wiem, że na allegro kosztuje on mnóstwo pieniędzy, a o tym, by sobie kupić w Polsce kieszonkowe wydanie, w miękkiej oprawie mowy być nawet nie może. Mitologia Indian Hopi – tak, Talmud – nie. Nie wyjaśnił nam Tomasz Terlikowski dlaczego tak jest, skoro społeczność żydowska w Polsce jest spora i czynna publicystycznie, religijnie i artystycznie. Dlaczego tego Talmudu nie wydać w 100 tysiącach i nie rozpuścić po świecie, żeby się ludzie dowiedzieli, co tam jest i żeby przestali się już tak niezdrowo ekscytować tymi Żydami.

Kiedy patrzyłem na to nagranie pomyślałem, że spośród wszystkich nieszczęśliwych królów o jakich słyszałem, najsmutniejszy jest Grzegorz Braun. Popatrzcie na jego minę, kiedy Terlikowski mówi: jesteśmy tylko dziczką w winnicy Izraela. Ja się tu odniosę, po niewczasie trochę to tej kwestii i zestawię ją z tą skrytykowaną przez środowiska żydowskie, starą już wypowiedzią rabina Ovadii Josefa. On tam mówił, że goje to osły, które muszą pracować na Żydów, a Żydzi mają tylko siedzieć i zajadać jak panowie. Tak to z grubsza chyba było. To jest ciekawy bardzo priorytet i ciekawa misja moim zdaniem – siedzieć i zajadać. Gdyby rozciągnąć ją niczym parasol nad ludzkością okazałoby się, że większość ludzi, tych poniżej granicy normy intelektualnej myśli tak samo, albo bardzo podobnie. Oni też chcieliby siedzieć i zajadać jak panowie. Cieszę się więc, że wypowiedź rabina została skrytykowana przez wpływowe środowiska żydowskie i nikt nie traktuje jej serio, jak nas zapewnił Dawid Wildstein. Mam w związku z nią jednak wątpliwości co do tej dziczki i winnicy. Myślę, że Tomasz Terlikowski jednak się myli. Jest trochę inaczej. Dziwne też wydaje mi się, że były już naczelny pisma poświęconego „Fronda” myśli w ten sposób. No, ale cóż ja mogę wiedzieć o tych sprawach. Jakiś ksiądz by się tutaj przydał, najlepiej mocno uczony, żeby to rozstrzygnąć. Dziczka czy nie dziczka?

Jeszcze jeden aspekt wystąpienia Tomasza Terlikowskiego i Filipa Memchesa rzucił mi się w oczy. Oto w przeciwieństwie do Brauna, Żebrowskiego czy zdenerwowanego Gontarczyka, Terlikowski i Memches zachowywali się jakby wcześniej odebrali certyfikaty ukończenia kursu autoprezentacji z oceną celująca. Mieli w sobie ten sznyt i pewność, który spotykamy u zawodowych sprzedawców z poważnymi osiągnięciami na koncie.

Ja to piszę celowo, ponieważ Terlikowski tym właśnie się zajmuje – sprzedażą. On oswaja i sprzedaje różne potwory, które kręcą się po scenie polityczno-rozrywkowej, (bo jest taka scena, wierzcie mi). Oto w ostatnim „Do rzeczy” czy może „W sieci” zrobił wywiad z Sipowiczem. Ja nie wiem po co, ale nic innego jak sprzedaż nie przychodzi mi do głowy. Terlikowski zna zasady i wie co mówić, żeby przedstawienie miało odpowiednią temperaturę. Jak nie dziczka w winnicy, to Sipowicz w „Do rzeczy”. Ja rozumiem, że ktoś tu zaraz przyjdzie i powie mi, że Terlikowski chciał Sipowicza nawrócić. Nie proszę Państwa, gdyby chciał to zrobić, zostałby najpierw księdzem, a potem porozmawiał z Sipowiczem w cztery oczy. On razem z Sipowiczem postanowili sobie trochę zarobić. Dlatego wystąpili razem. Tak jak różni muzycy, których już nikt nie chce słuchać, dla podkręcenia koniunktury, organizują koncerty z kolegami, tak Terlikowski postanowił zaprezentować się z Sipowiczem. Zauważcie jedno – Terlikowski nie wpadł na pomysł, żeby porozmawiać z Braunem, ani z Żebrowskim, ani nawet z Gontarczykiem. On wymyślił tego Sipowicza, bo uznał, że to zrobi największa furorę. I jak ja mam nie pomyśleć, że priorytety zawodowe Terlikowskiego zawierają się w postulacie – siedzieć i zajadać?

W wywiadzie tym są standardowe brednie, to znaczy Sipowicz opowiada o swojej miłości do roślin i zwierząt, a Terlikowski mu na to, że Jezus go kocha, no to Sipowicz paruje cios i mówi – ja uważam, że jest wielu Jezusów i dawaj dalej, leci to bez ściemy i mydła.....Narkoman i propagandysta na naszych oczach odstawiają tego menueta, a wszystko to w najbardziej prawicowej z prawicowych gazet, która ma uratować Polskę przed siłami ciemności.

Moje pytanie brzmi: skąd się bierze tyle pogardy dla odbiorcy? I to przekonanie o własnej wyższości oraz o wyższości Kamila Sipowicza nad Grzegorzem Braunem? Czy aby nie z wiedzy? I nie chodzi mi tu o wiedzę talmudyczną, ale o wiedzę na temat konfitur, piwnic gdzie stoją słoiki nimi wypełnione i tego kto rozdaje w Polsce różne certyfikaty. Kto dał certyfikat Sipowiczowi łatwo się dowiedzieć czytając książkę Moniki Jaruzelskiej, gorzej z Terlikowskim....Skąd on się wziął? Z Amwaya?




Zapraszam wszystkich na stronę www.coryllus.pl., mamy tam promocję II tomu Baśni jak niedźwiedź. To końca września sprzedajemy tę książkę po 25 złotych plus koszta wysyłki.  
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6621
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

12.09.2013 09:46

Debata Izrael, Żydzi, Polska http://www.youtube.com/w… Klub Ronina ;-)
Domyślny avatar

p3

12.09.2013 10:25

P.Gabrjelu to nie pogarda to asekuranctwo.Jak idzie na moją pozycję przeciwnik i nic i od nikogo pomocy , a niestety jestem leszczem to dbam tylko o to żeby mi siaty nie założył bo wtedy ani kasy ani cnoty . A Sipowicz to taki bezpiecznik automatyczny nowy wielokrotnego wykorzystania - bo w razie czego to zawsze będzie można powiedzieć , a pamiętacie .. .
Domyślny avatar

fritz

12.09.2013 10:39

mozesz poczytac u prof. ks. Chrostowskiego. W DLF (to taka niemiecka b.renomowana stacja radiowa) usylszalem przypadkiem kawalek dyskusji z rabinem czy tez zydowskim autorytetem do reiligijnych zagadnien. Powiedzial cos bardzo ciekawego. Zydzi czytaja stary testemant jak ksiazke historii ich Zydow, chrzescijanie jak rodowod Jezusa... I to rowniez wyjasnia wszystko na temat dziczki czy nie. Judaizm obecny a wiec talmudyczny powstal 200-300 lat po Jezusie, jest mlodszym bratem chrzescijanstwa, jest poganska odpowiedzia na Jezusa, nie jest judaizmem biblijnym i moze rzeczywiscie w tym sensie nawet dziczka jest. Za to Terlikowski jest dziczka.
Domyślny avatar

Temu Misiu

12.09.2013 10:41

Orzeł bez czekolady. Mam na myśli prowodyra wywrotowców, włodarza Klubu Ronina. Tak kunktatorsko przykisił nagrania z pyskówki! - I nikomu dotychczas nie przyszło na myśl, że w tej stronniczości i protekcjonizmie, miał logiczny i praktyczny cel. Z widowni łatwiej się krzyczy - ze sceny łatwiej trafia się przed sąd. Ja wiem, że oburzenie było w imię prawdy, w imię sprawiedliwości i równości, dla wiedzy czystej obiektywnej, ale czy koniecznie kosztem wycieczek Pana Brauna, czy kogo drugiego do jakich kolejnych biłgorajskich sądów? Pod presją środowiska Pan Orzeł udostępnił nagranie, ale analiza i namysł były uzasadnione. Pozdrawiam
Domyślny avatar

cortes

12.09.2013 11:09

Sprawę "dziczki w winnicy" jednoznacznie rozstrzygnął ks. prof. Waldemar Chrostowski. Mówiąc o tzw. "starszej siostrze" wyjaśnił, że judaizm rabinacki, z którym od 2000 lat mamy do czynienia powstał ok. 50 lat po soborze jerozolimskim (z udziałem apostołów) fundującym chrześcijaństwo jako nową gałąź wyrastającą z tradycji. Negowanie chrześcijaństwa jako kontynuacji tradycyjnego judaizmu jest zaprzeczeniem przekazu Nowego Testamentu. Po szczegóły odsyłam do ks. prof. Chrostowskiego.
Domyślny avatar

heljot

12.09.2013 13:03

Pojawiają się wreszcie debaty na najwyższym poziomie. Żebrowski i Braun bez zarzutu. Trzymali się głównego tematu, choć może powinni też dobitniej go zdefiniować, żeby wykluczyć niepotrzebne wywody i szczególiki Terlikowskiego i Memchesa. Bo skoro pojawiła się taka dyskusja, to znaczy że z żydami jest problem, są wszędzie na świecie, wszędzie ich nie chcą, niby ich nie ma, a są w głównych centrach finansowych, władzy, mediów. Memches, jeśli odebrał jakiś certyfikat, to chyba od kogoś kto przed tym spotkaniem taki certyfikat wymyślił. W zasadzie mówił od rzeczy, ustalił na przykład że Berman był Polakiem. Terlikowski głównie roztrząsał szczegółowo jakie mamy rodzaje synagog, co chyba mysi być jakąś obsesją, no i że ta dziczka rośnie - chyba na całym tym synagogalnym planktonie. Tu rzeczywiście widać, że siedzi i je i potrafi też skarcić: uderzyć (się) w piersi chłopów - ale to osobny temat, czy Palakami byli powstańcy czy ich niewolnicy czy jakoś inaczej. No i ten Pierwszy (jakaś nowo-mowa) Testament czyli Prawo z taką niezwykłą zapalczywością wychwalany. Chyba niestety rozpoczął się tu już dryf w stronę judeochrześcijaństwa/protestantyzmu/predystynacji/wybraństwa. Wildstein dla odmiany posługiwał się św.Pawłem na zasadzie wiecie, rozumiecie, a przecie tam właśnie jest napisane, że żydzi usprawiedliwiają się prawem, podczas gdy chrześcijanie wiarą. Przejście z wiary w obietnicę wybraństwa pod warunkiem spełniania zasad zewnętrznych na rozliczanie się z własnym sumieniem musi być trudne. Gontarczyk najwyraźniej nie pretenduje do przewodnika narodu, ale za to rzetelnie wykonuje swoją pracę. Może i był zdenerwowany, bo naciski ze strony Brauna były dość mocne, trochę za mocne. Ogólnie świetny materiał. Dziwne, że Terlikowski i Memches tak niekorzystnie się zaprezentowali.
Domyślny avatar

dogard

12.09.2013 13:32

on zawsze bliziutko oltarza , jedna lapa trzymajac sie tronu , przynajmniej medialnego---taki typ ; vide zachwyty nad cerkwia ukrainska....oportunista pierwszoklasny, dozywotni oczywiscie.Parcie na szklo niesamowite...
Domyślny avatar

rob london

12.09.2013 13:35

tak trzymac; jeszcze beda sie na tej prawicy pojawialy rozne inne kroliczki jakby wyjete z cylindra w miare osuwania sie III RP w przepasc; brak dostepu w sieci do wypowiedzi panow Brauna i Zebrowskiego to skandal i neokomuna pozdr/rob
PS

Gasipies

12.09.2013 13:56

uważam, że publiczność powinna wziąć coś na wstrzymanie i przestrzegać reguł merytorycznej debaty.
Domyślny avatar

heljot

12.09.2013 14:54

Dodane przez PS w odpowiedzi na A mi (mnie?) się nie podobało przerywanie Terlikowskiemu

Gdyby zamiast Terlikowskiego i Memchesa zostali zaproszeni Żaryn i Michalkiewicz to debata byłaby jeszcze bardziej merytoryczna.
Domyślny avatar

fritz

12.09.2013 15:02

Dodane przez PS w odpowiedzi na A mi (mnie?) się nie podobało przerywanie Terlikowskiemu

Rozwazanie terlikowskiego na temat tego, czy wogole mamy docznienia z Zydami i jezeli to z jakimi, byly nie na temat. Orzel powinien przerwac ten watek i zarzadac merytorycznej wypowiedzi. Postapil dokladnie na odwrot, nie dopuscil do przerwania niemerytorycznej i dlatego nonsensownej wypowiedzi. Praktycznie wszystkie wypowiedzi Terlikowskiego byly nonsensowne poniewaz nie byly na temat. I nie tylko jego.
Domyślny avatar

p3

12.09.2013 15:07

Wielki szacun dla p.Grzegorza. A p. Terlikowski niestety jak dziecko we mgle.
Domyślny avatar

fritz

12.09.2013 15:21

Dodane przez p3 w odpowiedzi na Szacun

To rowniez nie jest "czysty", "niewinny" filosemityzm, np. dziecka w mgle. On realizuja zadanie polityczne, ktore nie daje sie polaczyc z polska racja stanu.
Domyślny avatar

p3

12.09.2013 17:09

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Terlikowski jest dokladnym zaprzeczeniem dziecka we mgle.

Trudno mi to przyznać ale /być może - muszę coś sobie zostawić / masz rację . Jednak nie myślałem że to tak będzie widoczne .Kontrapunkt - BRAUN - zrobił b.dobra robotę/ Więcej takich porównań łopatologicznych a nawet takie - nieloty - jak ja ujrzą horyzont .
Ptr

Ptr

12.09.2013 23:39

Nazwać dziedzictwo Kościoła Świętego , nazwać Krzyż dziczką to skandal z ust chrześcijanina, ale i owszem racja ,że z punktu widzenia tego świata jest to mało znaczące ziarnko, dawno wyrugowane z winnicy świata.
nie_czerwonoarmista

nie_czerwonoarmista

15.09.2013 23:33

Stojący "na wyskości zadania" Tomasz Terlikowski (z reguły nudny i jak zwykle klepiący jakby z pamięci, co może sugerowć brak zrozumienia wypowiadanych słów i ich kontekstu) przywołuje (nieliteralnie) doktrynę Kościoła, by przekonać lud o wyższości pierdzenia Michnika nad powiedzmy... moim (człeka ochrzczonego). Ludu, ludzie, cuda w tej budzie (ruskiej), a gdzie "Wyznanie wiary", w którym mowa o "Nowym i wiecznym Przymierzu"!? Jasełka w Roninie były przykładem "pięciu na jednego", gdzie nie było płaszczyzny porozumienia, ba, woli rozumieniai tego, o czym mówił pan Grzegorz Braun. Nikt nie podążył tropem, bowiem panelowi "wizjonerzy" mają wizję... "koegzystencji" słabego z silnym, a nie tego, że Bóg był na ziemi, że zostawił przesłanie dla swiata właśnie wybierając całą ludzkość Nowym Przymierzem, zostawiając alegorie i proroctwa "na stronie". Na własnej skórze boleśnie doświadczamy jak niektóre senne wizje starotestamentowych proroków do dziś znajdują rzesze zwolenników ich nadinterpretacji wśród różnych Terlikowskich, a zwłaszcza tych, dla których miały być podobno WYŁĄCZNIE zaserwowane. A tu ci niejaki Maimonides - którego mądrością wyznawcy wyższości pierdzenia Michnika nad moim obnoszą się wszem i wobec - wyraził się jasno, że Tora jest po to, by kształtować charaktery kobiet i dzieci, więc alegorycy (pierdzący wrodzoną wyższością) weśta się do roboty, zostawta (brzmi z hebrajska?) Torę dzieciom i ich matkom, a dywagacje talmudyczne o wyższości jednego alfabetu nad innym zostawcie... analfabetom, a pierdzącym o koegzystencji proponuję koegzystencję z Grzegorzem Braunem i chrześcijanami całego świata, bez względu na odłam. Mógłbym tak jeszcze, ale po co, przeciez słońce i tak nie świeci jedynie dla inaczej pierdzących... i pogoda całkiem niezła za oknem. Wybrany przez Jezusa NieCz

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,930,897
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności