Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Dlaczego intelektualiści zawodzą

jazgdyni, 19.06.2020






Z pewnym smutkiem odkryłem, że czterech blogerów zadeklarowało, że chcą opuścić portal, czyli przestać tu pisać i uczestniczyć w dyskusjach. Spora strata, tym bardziej, że to ludzie myślący i poszukujący. Wartościowi i oryginalni.
Może to już tak jest? Są dobrzy na czas pokoju, lecz niestety nie sprawdzają się w czasie wojny. Uciekają. Tym bardziej, że większość już jest na emigracji, więc można powiedzieć, wykluczając wybrzmiewającą ze słów złośliwość, że już raz uciekli.


Najtrudniejszym zadaniem każdego umysłu jest podejmowanie decyzji. To nie tylko działanie bardzo związane z wolną wolą, ale głównie z całym ośrodkiem motywacyjnym. Może ci stale rozmyślający, a także bardzo często wątpiący, po prostu częściej wybierają opcję – Po co mi to?


Czy to dlatego myśliciele kompletnie nie sprawdzają się na pozycjach przywódczych, a nawet kierowniczych?
Czy właśnie to miał na myśli Bismarck mówiąc słynne -
Acht und achtzig Professoren, Vaterland, du bist verloren.
( Osiemdziesięciu ośmiu profesorów i Ojczyzno, jesteś zgubiona.)






Po prostu, tam, gdzie trzeba nieustannie o coś walczyć, to nie jest miejsce dla nich. Całkiem możliwe, że są tak delikatni, bo poziom stresu u nich jest nie do wytrzymania.
Albo zazwyczaj z tych paru pierwotnych instynktów, coś powoduje, że zdecydowanie częściej wybierają wyjście "uciekaj", a rzadko "walcz".
Tak ich natura ukształtowała.


Czy ich sposobem poszukiwania szczęścia jest unikanie stresu, kiedy tylko się da? Możliwe...


****************



 
Niepewność jest tym, co nas powoli zabija. Jesteśmy bez przerwy niepewni – niepewni przyszłości, niepewni zdrowia, niepewni partnera, niepewni pracy. Przez to nie jesteśmy nigdy tak naprawdę szczęśliwi.
Zawsze do pełni szczęścia potrzebne jest nam poczucie bezpieczeństwa.



Mój przyjaciel Kurt ma starszego brata Kristiana. Spotkałem go w Kopenhadze. Jest kloszardem z wyboru. Trochę gra na ulicach. Ponieważ robi to dobrze, zawsze parę koron na przeżycie ma. Nie ma stałego domu i nie ma też stałej partnerki. No i oczywiście nie ma też dzieci. Długo z nim rozmawiałem przy butelce Tuborga. I na koniec stwierdziłem, że jest to najszczęśliwszy człowiek, jakiego spotkałem. Wydawać by się mogło, że to absurd. Jakie on może mieć poczucie bezpieczeństwa? Przecież nawet nie wie gdzie on będzie spał. Odpowiedział mi, że spać może wszędzie, bo niczym nie jest związany. To niesłychane poczucie wolności dawało mu takie szczęście. Swoboda pokonała bezpieczeństwo. Bo bezpieczeństwo niestety wiąże się z obowiązkami. Taka właśnie życiowa pułapka.



Mamy potężny kapitał bezpieczeństwa tuż po urodzeniu. A potem już go tylko trwonimy. Rzadko komu udaje się zachować choć fragment tego poczucia do pełnoletniości. Już w wieku paru lat możemy czuć się niepewnie. Bardzo dużo zależy od domu, wychowania i otoczenia.



I później już tak jest zawsze. Coraz mniej jest poranków, gdy budzimy się z uczuciem – ach, nowy cudowny dzień przede mną. Raczej z rana robimy bilans aktualnych zagrożeń, obowiązków i ryzyka, które się z tym wiąże.




Już jest ponad 50 lat od momentu, gdy Hans Hugo Seyle, kanadyjski profesor z austriackimi korzeniami, rozpowszechnił i wprowadził do światowej świadomości pojęcie stresu (1956 „The Stress of Life"). Mimo różnych późniejszych teorii, ta zdefiniowana przez niego nadal wydaje się najbardziej prawdziwa - stres jest zaburzeniem homeostazy spowodowanym czynnikiem fizycznym lub psychologicznym. Czynnikami powodującymi stres mogą być czynniki umysłowe, fizjologiczne, anatomiczne lub fizyczne.
Homeostaza, jak wiemy, jest optymalną równowagą całego organizmu, równowagą fizyczną i umysłową. Można z dużą pewnością powiedzieć, że pełna homeostaza to zdrowie i szczęście.
Stres jest reakcją, zarówno fizjologiczną, jak i psychologiczną będącą odpowiedzią na działanie stresorów (sytuacji wywołujących stres).
Stres zaburza homeostazę, lub mówiąc prościej, wyprowadza nas z równowagi. Silny stres może nawet zabić, lub mocno okaleczyć każdego.
Szereg chorób somatycznych związanych jest z niemożnością radzenia sobie ze stresem. Czyli chorób czysto fizycznych, nie psychicznych.
Oczywiście, istnieje w świecie naukowym opinia, że stres jest niezbędnym elementem życia, bez którego nie można się prawidłowo rozwijać. To też prawda. Ale istotny jest poziom stresu, poziom, przy którym dajemy sobie jeszcze z nim radę. Psychologia definiuje stres, jako dynamiczną relację adaptacyjną pomiędzy możliwościami jednostki, a wymogami sytuacji. Mamy wbudowany imperatyw, żeby w przypadku zaburzenia bodźcem zewnętrznym, bądź wewnętrznym, który jest czynnikiem powodującym stres, (czyli stresorem), natychmiast dążyć do przywrócenia równowagi.



Niejeden może powiedzieć – no dobrze, po co to dążenie do równowagi? Zawsze coś jest źle i musimy żyć w napięciu i nawet w cierpieniu. Trzeba się do tego przyzwyczaić i już. Czy ja wiem? Czy Bóg naprawdę każe nam cierpieć? Czy Bóg nie wzywa nas do dążenia do doskonałości? Może szczęście jest tą doskonałością.



Dosyć powszechnie dążenie do szczęścia jest uważane za grzeszną sprawę. Dzieje się tak, dlatego, gdyż błędnie rozumie się hedonizm*.
Hedonizm jest dążeniem do przyjemności a nie do szczęścia. Często za każdą cenę. A czy każda przyjemność to szczęście? Oczywiście, że nie! Bardzo dużo zależy od etyki.
Już lepszy od hedonizmu jest epikureizm* – filozofia, która się pytała, jak osiągnąć szczęście w życiu doczesnym.



Czy jest ktoś taki, kto nie chce być szczęśliwym? Chyba nikt. Jeżeli mimo tego, ktoś się nie zgadza, to sam siebie okłamuje.



Dlaczego więc tak mało z nas może uczciwie przyznać, że jest naprawdę szczęśliwym? To właśnie przez ten nieustanny niepokój, w dużej mierze wypływający z poczucia zagrożenia bezpieczeństwa.
Lecz, czy ktokolwiek również pomyślał o tym, że nie zazna również pełni szczęścia ten, kto nie osiągnął absolutnej wolności.
Więc ważna jest kolejność – najpierw wolność, a potem szczęście.



Wbrew pozorom, jednostka o mentalności niewolniczej ma bliżej do pełni szczęścia, niż człowiek wolny – pan swojego losu. Wielu ludzi wprost marzy o tym, by zdjęto z nich ciężar decydowania, obowiązek nieustannych wyborów, by dano im miskę strawy i rozrywkę od czasu do czasu. Niewolnik jest zawsze dobrze usytuowany w strukturze społecznej i tak naprawdę, nie ma ochoty na zmiany. Zmiany oznaczają stres i zagrożenia. Kastowa struktura Hindusów, z takich prozaicznych powodów trzyma się dobrze.



Jednakże bywa i tak, że zawirowania społeczne lub polityczne, tak jak Polska w 1989 roku nagle uwalniają ogromne rzesze niewolników. Choć właściwie, to dają im złudzenie, iż zostali uwolnieni. Wówczas znaczna część reaguje tak, jak ten Grek, były niewolnik, w starożytnym Rzymie – nic się dla niego nie zmienia. Tylko frustracja jest większa, bo czuje się potencjalną, ale już z góry zmarnowaną szansę. Natomiast część tych nowych wolnych ludzi, zapatrzonych we wzorce, które im były podsuwane, różne pseudoelity, bohaterów showbisnesu, fałszywych mędrców zaczyna straceńczą pogoń za nowym, wyścig szczurów, kończący się zazwyczaj samozagładą. To głównie ci młodzi, wykształceni z dużych miast. Posiedli krótkotrwałą wolność i w pogoni za ułudą natychmiast ją stracili w trybach korporacyjnego molocha. Jeszcze trochę będą się okłamywać, że tego właśnie chcieli, że to jest właśnie to szczęście, które na nich czekało. Naiwni, zostali kupieni i sprzedani, jak czarnoskóry Etiopczyk na targu w Marakeszu.
Daj Boże im tyle rozumu, by w końcu przejrzeli na oczy.



Dania jest często opisywana dwoma określeniami: to najnudniejszy kraj na świecie, oraz: to kraj najszczęśliwszych ludzi. Na oko widać pewien dysonans w tych opiniach. Czyżby? Nuda to stabilność, czyli coś, co dramatycznie zwiększa poczucie bezpieczeństwa ludzi.
Jak na tym tle wypada Polska szczególnie pod rządami obecnej ekipy. Wygląda źle. Głównie dlatego, że jest bardzo dużo rozgoryczenia. Ponad 30 lat minęło, lat pogoni za światem, a efekty są ciągle takie sobie. To nie tak, że baza materialna się zwiększyła. Zwiększyła się jednocześnie świadomość i ludzie nagle widzą, że ciężko pracują, a efekty tego są marne. Jesteśmy jednym z najciężej pracujących narodów Europy. Powinniśmy być bogaci. A ciągle nie jesteśmy. Praca nasza jest nagminnie marnotrawiona. Stąd poziom frustracji jest wysoki. Na dodatek kiedyś ekipa Tuska rozbudzała wyobraźnie malutkich, a to drugą Irlandią, a to „zieloną wyspą”. Niestety, były to chełpliwe obietnice bez pokrycia. Cynicznie wypowiadane. Polaryzacja społeczeństwa w tamtych czasach tylko się pogłębiła. A grupka beneficjentów jest bardzo nieliczna. Dodatkowo jeszcze podeptano naszą godność narodową i wystawiono na szwank nasz honor. A wspólne bezpieczeństwo? Wtedy Pan Tusk sam się określił, że on jest tylko „od ciepłej wody”. Czyli „tu i teraz” – chleba i igrzysk. Zarządca niewolników powoli przykręcający im śrubę.
Widząc wszystko, co się dzieje w kraju, niepokój tylko może być większy. Znaczy to, że przyjdzie jeszcze nam poczekać na szczęście w naszej biednej ojczyźnie.



Chyba ciągle jest jeszcze żywa idea, bardzo szczytna, która była nazwana eudajmonizmem* państwowym.Zakładała ona, że obowiązkiem państwa jest pomnażanie szczęścia swoich obywateli. Popieram ją jak najbardziej. Czy Tusk o niej słyszał? Lecz Kaczyński i Morawiecki jak najbardziej tak. A Duda stara się o tym stale przypominać.






Jeszcze na koniec warto wspomnieć o monumentalnym dziele Władysława Tatarkiewicza „O szczęściu”*. Krótki tytuł dla pracy, której poświęcił 30 lat swego życia, w tym dwie wojny światowe.
Pierwotnie tytuł miał brzmieć „O względności szczęścia”, co miało być nawiązaniem do innej pracy „O bezwzględności dobra” (bezwzględność dobra, czyż to nie piękne?)
W jednym z rozdziałów, bodajże w 17, wielki filozof stawia taką tezę – każdy z nas ma swoją własną pulę szczęść i nieszczęść. Bilans tego określa nasze subiektywne poczucie szczęścia. I ten bilans, w długich okresach życia, jest naszą osobistą wartością stałą. Po prostu – wszyscy ludzie są mniej lub bardziej szczęśliwi, bo to wynika z ich charakteru.
Jak ktoś, kto ma niskie poczucie szczęścia, co oznacza, że ma wysoki słupek swoich nieszczęść, a jako, że właśnie nikt mu ostatnio nie umarł, nie rozwiódł się i nie wyrzucili go z pracy, to znajdzie setkę drobnych nieszczęść, często wydumanych, by natychmiast uzupełnić swój przyrodzony bilans szczęść i nieszczęść.



W ostatnim rozdziale Władysław Tatarkiewicz pisze o najważniejszym – „Obowiązek szczęścia i prawo do szczęścia”.



Jeśli kogoś zaniepokoiłem, to przepraszam.






*Hedonizm (gr. ἡδονή, hedone, "przyjemność", "rozkosz") – pogląd, doktryna, uznająca przyjemność, rozkosz za najwyższe dobro i cel życia, główny motyw ludzkiego postępowania. Unikanie cierpienia i bólu jest głównym warunkiem osiągnięcia szczęścia.
Wyróżnia się:
  • hedonizm etyczny
  • hedonizm psychologiczny
  • hedonizm materialistyczny (hedonistyczny materializm, konsumpcjonizm, konsumeryzm)
 
*Epikureizm – kierunek filozoficzny zapoczątkowany w starożytności przez Epikura, w ok. 306 r. p.n.e. kontynuowany także w czasach nowożytnych. Podobnie jak w większości kierunków filozoficznych hellenizmu dla epikurejczyków najważniejszą dziedziną filozofii była etyka – uważali oni, że podstawowym zagadnieniem filozoficznym jest szczęście, które upatrywali w przyjemności.
 
*Eudajmonizm (z gr.εὐδαίμων eudaimon – "szczęśliwy", dosł. "mający dobrego ducha") – stanowisko etyczne głoszące, że szczęście (eudaimonia) jest najwyższą wartością i celem życia ludzkiego. Eudajmonizm występuje prawie wyłącznie w teoriach etycznych hellenizmu. Eudajmonista rozumie szczęście inaczej, niż zazwyczaj rozumie się je współcześnie: nie jako subiektywne zadowolenie, ale jako pewien stan zachodzący na skutek właściwego postępowania, np. apatheię, ataraksję czy eutymię.
W epoce nowożytnej powstał eudajmonizm państwowy, zakładający że obowiązkiem państwa jest pomnażanie szczęścia swoich obywateli.
*”O szczęściu” Władysław Tatarkiewicz - http://pl.wikipedia.org/…
===========================


 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 14989
jazgdyni

jazgdyni

19.06.2020 20:35

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Dlaczego intelektualiści

Te gorzkie słowa, które Imci mówisz, są do bólu prawdziwe i ja to mogę tylko zdiagnozawać, jako zanik osobowości u tych ludzi. Są rozpaczliwie wtórni i praktycznie nie są kreatywni. Nawet ten szalik, o którym wspominasz, nagle wszyscy zaczęli wiązać w identyczny sposób. A nieco wcześniej obowiązkowa arafatka na szyi. Można powiedzieć - to tylko moda. Lecz to nieprawda. Zaczynają się posługiwać wąskim katalogiem, często nieadekwatnych słów. Tak, jak ostatnio odżyło i jest nadużywane słowo "zacny".
U nich chyba już wszystko jest post. Wiec i post-rozum.
Powalone to wszystko...
Marek1taki

Anonymous

19.06.2020 20:43

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Te gorzkie słowa, które Imci

Są mody pozapropagandowe. Są też mody propagandowe. Zacny mierzi ale traktuję to jako pozytywny snobizm. Co innego wypłaszczanie i wyszczepianie. To jak pluralizm i multikulti.
Imć Waszeć

Imć Waszeć

19.06.2020 21:42

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Te gorzkie słowa, które Imci

Zaczyna być zrozumiałe, jaką funkcję w tej "edukacji" młodzieży pełnił rap. Przynajmniej ja to już widzę. Abstrahując od wszystkiego, nawet od muzyki, jest to dziś główny powód całowania brudnych murzyńskich butów przez białe intelektualne prostytutki. Ciekawe ile jeszcze takich projektów wieloletnich ugniatań osobowości, takich marszy przez percepcję, takich owsików mentalnych, przyjdzie nam rozpoznać w nadchodzących ciężkich latach. Gdy Chiny nawiedziła plaga much, to Mao nakazał każdemu "podludziowi" przynieść każdego dnia dziesięć martwych much do urzędu. A co my zrobimy z naszą przecweloną marksizmem młodzieżą. I przede wszystkim kiedy mamy zacząć? Po śmierci?
Marek1taki

Anonymous

19.06.2020 22:58

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Zaczyna być zrozumiałe, jaką

I Hollywood. Np.Miss agent 2 albo Django - filmy repozycjonujące relacje rasistowskie. Podgotowka niewątpliwie intelektualna pod Minneapolis.
jazgdyni

jazgdyni

20.06.2020 03:20

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Zaczyna być zrozumiałe, jaką

@Imć Waszeć
Bardzo celna uwaga z tym rapem. Właściwie to z całą kulturą hip-hopu z Bronxu. Nikt nie zauważył rodzącego się buntu i autentycznego rasizmu w stosunku do białych? Zamiast tego założyć czapkę daszkiem do tyłu i opadające spodnie. No i się dzieje. Tu można już się poważnie zastanawiać, czy to nie tylko niewątpliwy upadek cywilizacji łacińskiej, lecz także koniec supremacji białego człowieka.
Czarni już nie chcą być równi białym. Oni chcą teraz białych mieć pod butem. A jest ich w samym USA tylko 11%. Nadchodzi era mniejszości? Z Biedroniem na czele w Polsce?
Imć Waszeć

Imć Waszeć

20.06.2020 13:33

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na @Imć Waszeć

Dlatego stwórzmy im w chol... te enklawy i niech spadają na bambus ;))) Podobnie z lewakami, niech sobie założą enklawy-kibuce i uwolnią od siebie i swojej ideologii nasze społeczeństwa. To jest generalna idea stojąca za moim pomysłem enklaw i protokołu enklaw :] Sami tego chcą, a więc jak pchają to ciągnij, a jak ciągną to pchaj ;)))) Lokalizacja prawa, lokalizacja finansów, lokalizacja gospodarki, lokalizacja edukacji, lokalizacja nauki, aż wreszcie - co dla nas jest najważniejsze - lokalizacja ideologii, czyli auto izolacja wszelkiej globalistycznej i internacjonalistycznej swołoczy. Czego chcieć więcej? Nowy rodzaj konserwatyzmu. Polecam inny mój komentarz: https://naszeblogi.pl/co… PS: https://www.youtube.com/… I z ostatniej chwili. "Nowe rozszerzenia Google Chrome kradną dane. Wykryto 111 podejrzanych narzędzi": https://www.focus.pl/art… "Kto stoi za podejrzanymi aplikacjami? Agencja Awake Security odkryła, że wszystkie szpiegujące użytkowników rozszerzenia związane są z firmą Galcomm – izraelską firmą hostingową, która twierdzi, że zarządza około 250 000 domen przeglądarki. „Wykorzystując zaufanie pokładane w niej, jako w rejestratorze domen, Galcomm umożliwił złośliwą aktywność, która została wykryta w ponad stu przebadanych przez nas sieciach” – napisano w raporcie. Awake dodaje, że ekspertom udało się znaleźć ponad 15 000 domen Galcomm które były „złośliwe lub podejrzane”."
tricolour

tricolour

19.06.2020 20:58

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Dlaczego intelektualiści

@Imć,
Tylko w części masz rację.
Mam syna na początku szkoły podstawowej. Prywatnej, dobrej. Od początku ma program IBPYP, potem MYP. Nie chodzi w tym wyłącznie o osiągnięcia w nauce, te, powiedziałbym są może nawet mniej ważne. Ważniejsze - moim zdaniem - są osiągnięcia pozaszkolne.
Pod koniec liceum jest oferta uczelni zachodnich, renomowanych, często imienna, wprost do uczniów, propozycje studiów, warunki, stypendia. Po to jest ten program: nie uczeń szuka uczelni, to problemy szukają ludzi, którzy już potrafią je rozwiązywać. Robi się to po to, by zjawiskami zajmowali się np. mistrzowie modelarstwa, a nie amatorzy parówek i puszek, bardziej od grilla niż od inżynierii.
Więc jest ssanie na dobrych i lepszych. Zostawia się puszki.
sake3

sake2020

19.06.2020 21:10

Trochę Pan zawęził pojęcie intelektualizmu i intelektualistów odnosząc go tylko do blogerów.Intelektualistów najczęściej wiąże się z wykształceniem i z przynależnością do tzw. salonu.Niestety wykształconych zastępują wykształciuchy a salon zaczyna przypominać podłą spelunę śmierdzącą piwskiem.Trzeba więc dalej szukac ,,prawdziwych intelektualistów''.Smutne ,że zbiorowym wysiłkiem na blogu zdołano doliczyć ich jedynie kilku.
jazgdyni

jazgdyni

20.06.2020 03:06

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Trochę Pan zawęził pojęcie

Internet jest dobrą lupą. Pokazuje miniaturę, która jest reprezentatywna w stosunku do przekroju społeczeństwa. Więc proporcje wśród blogerów pomiędzy papkożercami a myślącymi kreatywnie są podobne. Częsty błąd - nie należy do razu utożsamiać intelektualizmu z mądrością. Intelektualista to postawa życiowa w której dużą rolę odgrywają wiedza i przemyślenia. A te ostatnie wcale nie muszą być mądre. Często prowadzą na manowce. A wielu mądrych ludzi wcale nie życzy sobie być postrzeganymi jako intelektualiści. Lecz zazwyczaj ich rozważania są wyjątkowo trafne.
Mamy na Wybrzeżu dwóch pisarzy, których salon kreuje na wybitnych mędrców - Stefan Chwin i Paweł Huelle. Oni sami bardzo dbają o swój wizerunek intelektualistów z górnej półki. A, za przeproszeniem, mogliby buty czyścić zmarłemu Pilchowi. Ich cegły, tak zawsze w nurcie noblowskich tematów, nijak się mają do prozy życia. Górnolotność nie jest znamieniem intelektu, tylko próżności.
U pana Chwina każdy włosek brody jest precyzyjnie przystrzyżony. To mu zjednuje szacunek. Świat jest pełen pozerów.
sake3

sake2020

20.06.2020 04:57

Dlaczego intelektualiści zawodzą? Wydaje mi się że ze strachu.Milkną bo boją się,że dostaną groźby śmierci,podpalą domy,zniszczą samochody,a samego człowieka sądami.Może Pan uzna że przesadzam?
jazgdyni

jazgdyni

20.06.2020 05:25

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Dlaczego intelektualiści

To nie przesada. Tak wygląda konformizm. Podążanie za aktualnie obowiązującą ideologią. Jakie to wygodniejsze i przyjemniejsze od walki. Filozofia życiowa prosta - gdy coś grozi - trzeba się wycofać.
Marek1taki

Anonymous

20.06.2020 23:31

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Dlaczego intelektualiści

@Sake Intelektualiści do marksizmu jak wilki do księżyca.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
jazgdyni
Nazwa bloga:
Żadnej bieżączki i propagandy
Zawód:
inżynier elektronik, oficer ETO (statki offshore), obecnie zasłużenie odpoczywa
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 130
Liczba wyświetleń: 8,832,830
Liczba komentarzy: 31,995

Ostatnie wpisy blogera

  • PO/KO do góry a PiS dołuje. Dlaczego?
  • Spanikowany Bilderberg wściekle atakuje
  • PAŃSTWO NALEŻY DO NAS

Moje ostatnie komentarze

  • @@@Koncentrując się na antypolskich działaniach tych międzynarodowych cwaniaków z realizacją przez część władzy kraju można sobie wyobrazić w zakresie teorii spiskowych inny, bardzo prawdopodobny…
  • @@@Wyjątek: - cwaniacy z Berlina i opanowanej przez nich Brukseli, to dzisiaj wyjątkowi durnie.Wystarczy sobie przypomnieć zaproszenie emigrantów do siebie, bo tak socjalem rozleniwili swoich Niemców…
  • @Imć WaszećMam glupie pytanie, do dzisiaj zafascynowany linijkami zer i jedynek w chaoyucznej kolejności. Tak więć: - czy wy, matematyce, pracujecie głównie w systemie binarnym, czy również w…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • PROWOKATOR
  • Czego my nie wiemy, choć powinniśmy wiedzieć.
  • Mafia powstała w Trójmieście. Tak, jak obecny rząd.

Ostatnio komentowane

  • spike, Jeżeli dobrze pamiętam, chodziło o Sumerów, odkryto że posługiwali się systemem liczenia trzydziestodwójkowym (32), co było zaskoczeniem.
  • Lech Makowiecki, [email protected] właśnie miało być. Dziękuję, już poprawiłem...Ostatni nabój (raper Basti & Lech Makowiecki)https://www.youtube.com/watch?v=qBI0g5ZR1uc
  • Zofia, Nastał już czas wskrzesić zapomnianą organizację późnych lat siedemdziesiątych XX wieku o nazwie TOTO. Kto walczył z komuną ten ten skrót rozszyfruje. Oni znowu łby podnoszą i protestują.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności