Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Budowa nowoczesnego państwa
Wysłane przez kat w 19-01-2013 [17:43]
Pisałem wielokrotnie o ODZYSKANIU Polski .Podawałem też moje sugestie dotyczące mojej wizji Polski przyjaznej dla obywateli . Warunkiem niezbędnym jest lustracja i odsuniecie ludzi z okrągłego stołu od władzy .To warunek niezbędny by rozpocząć budowę nowoczesnego państwa . Załóżmy nawet że ruskie serwery zostaną zablokowane , przypilnujemy wyborów i do władzy dojdzie PIS razem z szeroko rozumiana prawica . Niezbędnym będzie powołanie kilku spec komisji .
1.Speckomisja do spraw prywatyzacyjnych czyli tzw . dzikiego uwłaszczenie nomenklatury komunistycznej z tzw. konstruktywną opozycja i nacjonalizacja tych zakładów , terenów , gospodarstw rolnych które zostały przejete z naruszeniem prawa.
2.Lustracja , ujawnienie wszystkich współpracowników służb wojskowych , bezpieki , milicji i wywiadu cywilnego i wojskowego oraz 20 letni zakaz piastowania jakichkolwiek funkcji w administracji państwa, szkolnictwie , bankach i we wszelkich instytucjach związanych z wojskiem ,policją , bankami itd.
3.Speckomisja ds. Smoleńska , powołanie międzynarodowej komisji i ujawnienie wszystkich zdarzeń które wpłynęły na katastrofę. Ukaranie wszystkich zaniedbań , zaniechań i celowych działań mających na celu zdyskredytowanie ś.p. Prezydenta Kaczyńskiego .
4. Zwolnienie wszystkich osób zajmujących kierownicze stanowiska wzwyż aż do ministrów włącznie z administracji publicznej , samorządowej , wojska, policji , urzedów celnych , budżetówki i wszystkich instytucji mających wpływ na działalność państwa , jego bezpieczeństwa energetycznego i obronności .
Dopiero po tych działaniach możemy przystąpić do budowy nowoczesnego państwa czyli naszej Polski . Pewnie wielu z państwa powie że jesteśmy już tak okradzeni że nic się nie da zrobić i nie ma na czym budować. Otóż jestem zdania przeciwnego a poniżej kilka propozycji:
1.Banki czyli krwioobieg finansowy każdego państwa możemy zbudować od nowa . Należy powołać nowe banki które będą w 100% Polskie. Powinny powstać banki finansujące :
- rozwój budownictwa i atrakcyjne kredyty dla młodych na mieszkania i domy
- rozwój przemysłowy czyli powstawanie nowych zakładów , fabryk , stwarzających w Polsce możliwość rozwoju nowych technologii
- Bank Polski który skutecznie będzie bronił wartości złotówki i zaangażuje się w przedsięwzięcia międzynarodowe bo kłamstwem jest że kapitał nie posiada ojczyzny.
2.Edukacja , tu widzę ogromne pole dla kształcenia nowego pokolenia , któremu nie będzie się obniżało poziomu wykształcenia , całkowita zmiana sposobu nauczania od podstawówek do wyższych uczelni . Czerwoni profesorowie winni się udać na „ zasłużoną” emeryturę a do głosu musza dojść młodzi naukowcy .Winny powstać szkoły zawodowe gdzie polska młodzież będzie się uczyła na najnowszych maszynach i urządzeniach swojego zawodu . Po szkole zaś będzie na nią czekało miejsce pracy lub tez będzie mogła zaciągnąć kredyt na wyposażenie swojej firmy . Zdecydowanie winny powstać banki dla małej przedsiębiorczości w której fachowcy pomagaliby w organizacji i prowadzeniu firmy w jej początkowym etapie.
3.Wojsko , reforma Polskiej armii jest niezbędna .Jestem za przywróceniem obowiązkowego szkolenia wojskowego gdzie oprócz armią zawodowej w ilości 200 000 żołnierzy będzie także przeszkolonych co najmniej 2 000 000 młodych ludzi. Wojsko winno pomagać w kataklizmach takich jak powodzie , huragany oraz społecznościom lokalnym.Należy przywrócić szacunek do żołnierza Polskiego.
4.Sądy, prokuratury , adwokatura , zdecydowanie to środowisko należy poddać lustracji i złamać czerwony feudalizm tych instytucji . jestem za odebraniem immunitetów i każdy z tych osób zaufania publicznego za złamanie obowiązującego prawa winien być karany podwójnie. Nowa generacja prawników winna być pozbawiona demoralizacji tego środowiska które obecnie funkcjonuje .
5.Przemysł tu proponuje znacjonalizowanie majątków, firm , gospodarstw przejętych z naruszeniem prawa. Znacjonalizowanie terenów gdzie znajduje się gaz z łupków .Odzyskanie firm które zostały wrogo przejęte. Odbudowa rynku stoczniowego , maszynowego . Budowe nowych firm i zakładów i szkolenie do nich pracowników . Niech pojawi się nowy COP i GOP . Stać nas na to byśmy byli tygrysem europy.
6.MSZ – zdecydowanie odwołać wszystkich ambasadorów i konsulów oraz zaplecze i powołać nowych przedstawicieli Polski za granica szczególnie widzę tu młodzież propaństwową i patriotyczną.
7.Słuzby wywiadu kontrwywiadu należy zbudować od nowa wyrzucając z nich wszystkich wykształconych na wschodzie lub tez nasiąkniętych propagandą okrągłego stołu . Potrzeba nam wywiadu i kontrwywiadu wzorowanego na przedwojennej dwójce.
8.Media - odebrać koncesje TVN-owi , polsatowi i odzyskać telewizje publiczną . Wprowadzić zakaz posiadania więcej niz 30 % udziałów w rynku medialnym podmiotom zagranicznym , niech nam tu niemcy nie robią wody z mózgu ani sodomy i gomory . Zdelegalizować pisma antypolskie w tym GW .To samo dotyczy antypolskich rozgłośni radiowych .Delegalizacja za sianie zgorszenia , nienawiści , rozpasania seksualnego i działań wrogich wobec Polaków.
To na razie tyle . Będę czekał na państwa sugestie i opinie.
Komentarze
19-01-2013 [18:32] - kasia | Link: Kat.......piekne jest to co piszesz ale....
NIEREALNE....bo nie dosc ze IDZIEMY....jeden krok do przodu dwa kroki
w tyl to jeszcze.... SZARPIEMY SIE MIEDZY SOBA...
Tak wiec ....czarno ja to widze....
Pozdrawiam...
19-01-2013 [19:13] - kat | Link: Kasiu
nie szarpiemy się między soba lecz szczują nas jeden przeciw drugiemu a to zasadnicza różnica.....idziemy do przodu i to ostro.... sytuacja analogiczna do powstania styczniowego ....manifestacje , protesty tylko kwestią czasu jest WYBUCH SPOŁECZNY. Mam nadzieje że pole bitwy zostanie przez nas wybrane i na naszych warunkach i ze nie damy się sPOwokowac.Pozdrówka
19-01-2013 [18:37] - CzarnaLimuzyna | Link: a propos wojska
Oddziały Obrony Terytorialnej lub podobne
dlatego, że w razie czego będą trzonem partyzantki miejskiej
a takową jest strasznie trudno zwalczyć
do tego powinniśmy wprowadzić zasady dostępu do broni tak jak w Szwajcarii
na razie jesteśmy bezbronni - rozbrojeni
te wszystkie zmiany o których pisze Szanowny Kat
nie zaistnieją w demokracji, jeżeli ktoś tak myśli to żyje mrzonkami
Piłsudski gdyby bazował na poparciu społecznym to by nic nie zdziałał
19-01-2013 [18:40] - kat | Link: Czarna Limuzyno
pozwolę sobie zwrócić uwagę że nie nawiązuje do demokracji a do REPUBLIKI.... jest nas juz tylu że możemy przeprowadzić te zmiany .Potrzeba tylko sie zorganizowac w Państwo na razie podziemne i działać ..pozdrówka
19-01-2013 [19:33] - CzarnaLimuzyna | Link: @
A jakaż to "Republika" ?
mam nadzieję, że o ustroju mieszanym
zgodnie z bynajmniej nie anachronicznym lecz b. dobrym starym wzorcem- z cechami monarchii, arystokracji i demokracji.
Pozdr.
19-01-2013 [19:43] - kat | Link: Czarna Limuzyno
nie dyktatura lecz republika z demokracją jak najbardziej lecz zwycięzca wyborów / zmiana procedury wyborczej konieczna / bierze wszystko i rządzi na swój rachunek z odpowiedzialnością karną włącznie za ewentualne działanie na rzecz kraju .Podsumuje to tak ..... Polska Bosława Chrobrego i Krzywoustego jeśli chodzi o działanie , Polska Jagiellońska jeśli chodzi o politykę , Polska Kazimierza jeśli chodzi o odbudowe kraju .Mamy z czego czerpać a i na Anglię i USA też możemy pozerkać tworząc nową POLSKĄ DROGĘ organizacji państwa .Pozdrówka
19-01-2013 [18:47] - Harenda | Link: Amen!
Tylko jeszcze jakaś uderzeniowa dawka odtrutki na lemingozę,bo nie wiem,czy pusty portfel DG i brak węgla drzewnego w sklepach wystarczy. Mało nas jeszcze na rwanie bruku,pomysł jakiś potrzebny,ja myślę,szukam i nic,imperatyw,który do móżdżków trafi,zmusi do decyzji potrzebny od zaraz!
19-01-2013 [19:14] - kat | Link: Harenda
odtrutka nastąpi w 2013 jak się POkaże pusta micha... wtedy nikt nie pyta tylko w morde leje....Naszym zadaniem jest POkażać wroga....pozdrówka
19-01-2013 [18:54] - dogard | Link: wiele spraw do zalatwienia
jednak te wymagajace wiekszosci konstytucyjnej trudno bedzie zalatwic; chyba,ze bronek padnie w wyborach z przedstawicielem prawicy niepodleglosciowej.Kandydat moze byc niespodzianka--tu karty rozdaje Kaczynski.
19-01-2013 [19:16] - kat | Link: Dogard
nam trzeba obalic " czerwoną demokracje" tu nie ma szans na zmiany na ich warunkach. Zero okragłych stołów , jeńców nie bierzemy....pozdrówka
19-01-2013 [19:04] - BHKaczorowski | Link: A ja prosze Pana Kata
Popieram Pana w 199%. Tylko czy to sie zisci za mojego zycia.
Urodzilem sie w 56r. pierwsza "pale" po plecach zarobilem w 68 pod pomnikiem Mickiewicza .... domyslacie sie gdzie ten pomnik ?. Potem 70 r. i dalej 76 , 80 i pozniej ta wielka "MASKIROWKA" .... i tak cale zycie oszukany. Boze jakby to pieknie bylo Panie KACIE !!!.
Pozdrawiam serdecznie Boguslaw Henryk Kaczorowski.
Aha zapomnialem dodac , mialbym tez taka "LACZKE" dla nich , taka jaka oni wypelnili polskimi patriotami !!!
19-01-2013 [19:18] - kat | Link: Drogi Panie Kaczorowski
z pewnością dozyje Pan tych zmian a mam nadzieje że wskaże nam Pan kilku " czerwonych patriotów" do obalenia . Ja mam dla nich cały worek niespodzianek ..... już gotowych no i kilkadziesiąt tysięcy kołków osikowych dla rodzin z bezpieki ...pozdrówka
19-01-2013 [19:09] - Emigrant Szkot | Link: A emigranci?
Zapomniales kacie o emigracji. Po pierwszej wojnie swiatowej wielu Polakow z emigracji wrocilo i pomagalo budowac wolna Polske. Jakos po 1990 roku nie slyszalem apelu do emigrantow by wracali. A wyjechaly milionowe fale w 1981 i nadal wyjezdzaja niechciane w Polsce miliony ludzi. Po latach pobytu w normalnych krajach, emigranci mogliby wniesc wiecej normalnosci do Polski. Na razie trzeba by emigracje organizowac. Jestesmy rozproszeni po calym swiecie i niewiele z tego wynika.
19-01-2013 [19:23] - kat | Link: Witaj Emigrancie ze Szkocji
wielokrotnie pisałem że Polska Polonia jest niezbędna w kraju .Macie doświadczenie zdobyte w krajach bardziej rozwiniętych niż Polska, znacie nowe technologiczne rozwiazania , nowe formy organizacji pracy itd.... oraz Polska potrzebuje waszych pieniędzy . Oczywiście pieniedzy które zainwestujecie w Polsce i zacznie sie odradzac Polska Klasa Średnia , która bedzie gwarantem polskości i siły Polski w myśl Polska bogata bogactwem swoich obywateli . Pozdrówka
20-01-2013 [08:53] - willys | Link: Apel do Emigrantow-WON!!!
Pamietam ze Smolen bedac za drugim razem na wystepach po 89-tym w Australii.Zapytal Emigrantow ;"mieliscie wracac ,dlaczego q..a nie wracacie?
Odpowiedzial mu smiech i pukanie w czolo.Polonia juz wtedy intuicyjnie wiedziala ze
OS to byl przekret.
P.S.
Kacie ..drogi(ile?-Partia Emerytow pyta:) zaraz po 89-tym byl sobie-pamietam-taki znakomity wywiad dwoch Redaktorow bylych dzialaczy "S" z Walesa chyba w Chicago . Czyli Polonia znacznie wczesniej wiedziala kim byl TW BolekCzy moglbys to znalezc? i co sie dzieje z tymi znakomitymi Redaktorami-Patriotami?
Dziekuje!
19-01-2013 [19:37] - z Niemiec (niezweryfikowany) | Link: Prosta droga do miedzynarodowej izolacji.
Widze, ze zapomina Pan o obowiazujacych Polske miedzynarodowych umowach.
Owszem, umowy mozna zerwac, ale konsekwencja tego bedzie izolacja Polski
na arenie miedzynarodowej. Samo wyjscie z UE pograzy kraj w chaosie gospodarczym,
spowodowanym utrata rynkow zbytu w panstwach unijnych. Prosze spojrzec tylko
na wspolprace gospodarcza Polski z Niemcami, przeciez to nie kto inny jak
Niemcy sa dla Polski najwiekszym rynkiem zbytu, o Angli czy Francji nie wspominajac.
Prosze sie nie sugierowac paplanina Camerona o opuszczeniu Unii przez Anglie,
to nigdy nie nastapi, poniewaz straty dla niej beda wieksze niz potecjalne zyski,
wiedziala o tym juz Margaret Thatcher w latach 80 ubieglego wieku.
Mowiac krotko, to co Pan proponuje cofnie Polske o kilka dzesiecioleci w rozwoju
gospodarczym, czy na prawde chce Pan tego?
19-01-2013 [20:41] - kat | Link: Witam
wyznawcę "króla żebraków niejakiego owsika" .Drogi Panie nie wiem gdzie Pan doczytał o wyjściu Polski ze struktur Unii Europejskiej ? Ale widać czyta Pan między wierszami . Ja tu pisze o Polskiej drodze ku przyszłości .Wnioski które Pan serwuje że cofniemy się o kilkadziesiat lat są wyssane z palca i chyba z niedoczytania tekstu .Dzisiaj Niemcy sa największym rynkiem zbytu bo to sęp który żeruje na Unijnej wspólnocie .ich taktyka zadłużania państw tzw drugiej unii jest widoczna gołym okiem .Pożyczki celowo udzielane państwom takim jak Grecja na zakup przestarzałego sprzetu wojskowego to LICHWA w najczystszej postaci . kraje takie jak Niemcy i Francja boją się państw europy środkowo -wschodniej .Boją się że na czele tych państw stanie ktoś jak Jagielończyk lub Piłsudski i mit potęgi Niemiec legnie w gruzach . Polska bedzie czy to się Panu podoba czy nie głównym rozgrywającym Europy środkowo - wschodniej jak odrzuci sowiecką mentalnośc i uzurpatorów obecnej Polski . Taka Polska przed nami i mam nadzieje że przed Panem również. Polska gdzie proces odtwarzania majątku narodowego potrwa tak jak w okresie międzywojennym .Polska która bedzie broniła państw mniejszych tak jak w Tbilisi przed Rosją .Polska która zbuduje nowoczesne panstwo i oddzieli się strefa buforową od barbarzyńców sowieckich . Polska której bedzie dane rozwijac się i budować w pokoju przez następne 100 lat .Polecam przemyślenie tych rzeczy i okreslenie się czy jest Pan z nami czy przeciw nam.
19-01-2013 [22:07] - z Niemiec (niezweryfikowany) | Link: Przeciwko " polowaniu na czarownice ".
" Polecam przemyślenie tych rzeczy i okreslenie się czy jest Pan z nami czy przeciw nam."
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Szanowny Panie Kat, przedewszystkim jestem REALISTA.
Na poczatek prosze sie okreslic jaki ustroj polityczny powinien zostac wprowadzony w Polsce,
jest to wazne gdyz to co Pan proponuje w normalnym systemie parlamentarnym jest NIE DO ZREALIZOWANIA.
Wezmy np. punkt 1 - jakie uprawnienia mialaby miec taka spec-komisja, moglaby decydowac komu zabrac,
a komu zostawic nabyta firme, czy moze tylko kierowac wnioski do sadow aby one rostrzygaly kto jest
czysty, a kto jest zlodziejem. Takie sprawy moga sie latami toczyc i jesli firma jako tako prosperuje,
to procesy ja wykoncza.
Dalej wezmy punkt 4 - pomijajac fakt, ze urzednikow bedacych na pozycjach kierowniczych przed 1989 rokiem
juz prawie nie ma w dzsiejszych urzedach, represjonowanie ( bo takto nalezy nazwac ) setek tysiecy
ludzi jest bardzo zlym poczatkiem odbudowy Polski, Czy nie widzi Pan, ze to ta sama procedura jaka zastosowala
1945 roku tzw. " wladza ludowa ", tylko wtedy nazywano takie czystki " rozkulaczaniem " lub walka
z kapitalizmen i sanacja, czy chce Pan isc ta sama droga represji?
Podobnie ma sie sprawa z zagranicznymi bankami, firmami, przeciez nie myslisz Pan, ze te podmioty gospodarcze
potulnie przyjma niekorzystne dla siebie werdykty bez odwolania sie od nich i znowu wiklamy sie w niekonczace
sie procesy, ktorych wynik jest niepewny.
Pozostaje sprawa tzw. " polityki jagielonskiej ", po pierwsze, Polska jest za slaba gospodarczo,
po drugie Polska nie ma partnerow, ktorzy chcieliby tanczyc na polska melodie, po trzecie, w dzisiejszej
Eiropie mamy juz UE, NATO i wszelkie dodatkowe bloki nie maja racji bytu.
nie ma miejsca ani potrzeby tworzenia dodatkowych " blokow ".
Na koniec aby nie bylo watpliwosci, jestem jak najbardziej za uczciwoscia, jestem za ukaraniem
wszelkich nieprawidlowosci tak w polityce jak gospodarce ale jestem przeciwko urzadzaniu
" polowan na czarownice ".
20-01-2013 [07:12] - kat | Link: Myli
się Pan. Jest to do osiągniecia w normalnym , parlamentarnym systemie pod warunkiem że bedziemy mieli większość.Sądy by orzekały o przestępstwie nie ludzie.Dowody ,proces , wyrok i realizacja. Nie piszę żeby zamykać banki i firmy proniemieckie , proangielskie ..... piszę o tym żeby stworzyć im realna konkurencje co w przypadku banków nie jest trudne .Należy też wprowadzić zakaz transferu pieniądza do spółek matek .... kapitał moze tylko pracować na rynku polskim i tu inwestować .Nie zachęcam do polowania na czarownice ale skutecznego egzekwowania prawa takze w stosunkach międzynarodowych . Proszę mnie nie rozsmieszać z tym NATO i UE .Jesli sami nie będziemy dysponować armią to powtórzy się sytuacja jak z 1939 roku w razie konfliktu . Ci nasi sojusznicy sa co najmniej "dziwni" nie mówiąc juz o dochowywaniu paktów.....czas przestać bezgranicznie ufac obcym interesom zakladając ze nam pomoga. Otóz jestem przekonany że zostawia nas samych . Chcesz pokoju... szykuj się do wojny .Pozdrawiam
20-01-2013 [22:00] - willys | Link: Daf i z Niemiec
to sa przedstawiciele i piewcy Zjednoczonego Narodu Europejskiego.
Slepo wierzacy w przetrwanie Utopii jaka jest UE.
20-01-2013 [08:08] - willys | Link: Ojciec Tuleyi???
"Czy nie widzi Pan, ze to ta sama procedura jaka zastosowala
1945 roku tzw. " wladza ludowa ", tylko wtedy nazywano takie czystki " rozkulaczaniem " lub walka
z kapitalizmen i sanacja, czy chce Pan isc ta sama droga represji?"
20-01-2013 [11:22] - Daf (niezweryfikowany) | Link: z Niemiec 22:07
Jest dokladnie tak, jak Pan pisze. Przerazajaca jest izolacja mentalna Polakow i to cale nieszczescie, ktore jest prosta konsekwencja tej izolacji.
Marzenie o wielkosci w kraju, ktory chyli sie ku upadkowi - z winy w ogromnej czesci samych obywateli !
Staram sie byc optymistka, bo losy Polski nie sa mi obojetne, chociaz mam tu spokojne i dobze zurganizowane zycie.
Dlatego mam nadzieje, ze EU bedzie musiala jednak zajac sie Polska, nauczona sytuacja w Grecji. Wtedy beda musialy byc przeprowadzone w Polsce rzetelne reformy i odnowa gospodarki - oparta o prawa ekonomiczne.
Czas zakonczyc "Träumereien". Marsze, demonstracje, narzekania - maja bardzo ograniczone znaczenie. Z wielka przykroscia musze o tym pisac.
Pozdrawiam
20-01-2013 [11:53] - kat | Link: Drodzy państwo
moja odpowiedz jest poniżej ..... i nie piszę o izolacji Polski
19-01-2013 [21:26] - Harenda | Link: Bitte,gehen Sie zuruck!
Z niemieckiej perspektywy i perspektywy niemieckiego portfela może ma Pan rację,ale po nazwie niezależna są dwie literki-pl. To jeszcze nie "de."
20-01-2013 [10:21] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ z Niemiec
Tak, to moze jedynie doprowadzic do miedzynarodowej izolacji, nie tylko gospodarczej. W moim najblizszym otoczeniu pytaja mnie, dlaczego Polacy nienawidza EU - przeciez nie gryzie sie reki, ktora karmi !
Odpowiadam, ze Polacy sa zle, nieprawdziwie infformowani o EU, a takze polsy przedstawiciele w EU wykazuja biernosc, tzn. nie artykuluja w EU polskich interesow, tak jak to robia przedstawiciele innych krajow, jak. np. Austria a nawet Luxemburg, nie mowiac juz o Francji czy Niemczech.
Np. w Austrii, po waznych konferencjach w EU, przedstawiciele panstwa, ktorzy biora w tych konferencjach udzial, natychmiast zasiadaja w studio TV i opowiadaja obywatelom , zo zostalo zalatwione, dlaczego i ewent. co nalezy dalej robic.
W Polsce tego nie ma, a spoleczenstwo godzi sie na wszystko - rozpaczliwie narzekajac !
Reasumujac, EU przetrwa, czy to sie w Polsce podoba czy tez nie. Trwa teraz przeciez intensywna praca w kierunku zreformowania EU, o czym jestesmy systematycznie informowani. Niestety, Polakow nikt i o niczym nie informuje !
Pozdrawiam serdecznie
20-01-2013 [14:06] - z Niemiec (niezweryfikowany) | Link: @ Daf 20.01.2013 10:21 i 11:22
Witam Pania Pani Daf.
Polska stracila juz za duzo czasu.
Komisja lustracyjna powinna powstac bezposrednio po wyborze Walesy na prezydenta RP
i uczciwie, podkreslam UCZCIWIE i na podstawie wczesniej ustalonych kryteriow, zlustrowac
kazdego pretendenta na prominetne stanowisko tak w polityce jak w gospodarce. Poprostu uwazam,
ze to co udalo sie zrobic w Niemczech, powinno byc takze do zrobienia w Polsce.
Zaniechania w tej dziedzinie sa nieszczesciem dla Polski poniewaz powoduja stan permamentnego
braku zaufania polskiego spoleczenstwa do decydentow ze sceny politycznej i gospodarczej.
Takze polityka dzielenia spoleczenstwa na " my polscy patrioci " i oni " postkomunistyczni zlodzieje "
jest zabojcza dla spokoju spolecznego, ktory jest nieodzowny dla budowy silnego panstwa.
Mysle, ze jest w Unii wiele rozwiazan w dziedzinie politycznej i gospodarczej, ktore z powodzeniem
funkcjonuja w Anglii, Francji czy w Niemczech, wystarczy tylko je przejac i zastosowac w Polsce.
Dla mnie jest rzecza niezrozumiala, dlaczego sluzba zdrowia w Niemczech potrafi fukcjonowac
w miare dobrze, a w Polsce jest katastrofalna, przeciez jest to nie tylko sprawa pieniedzy,
ale przedewszystkim sprawa uczciwosci i sprawnego zarzadzania.
Chcialbym jeszcze dorzucic mala uwage w odniesieniu do spraw gospodarczych, ktore, moim zdaniem,
nalezy zawsze widziec w dwoch aspektach, mianowicie krajowym ( i unijnym ) oraz w sensie glonalnym.
Uwazam, ze nasze Europejskie przetrwanie zalezy tylko i wylacznie od tego czy uda mam ( Europejczykom )
sie dostatecznie zintegrowac gospodarczo i politycznie, tak aby uzyskac wystarczajaca sile dla
przeciwstawienia sie ekspansji Indo-Azji, jesli nie uda sie nam Europejczykom utrzymac wyprzedzenia
w nauce i technologii, to jestesmy skazani na zaglade w przeciagu tego wieku.
Dlatego uwazam wszelkie mzonki o jakies polityce jagielonskiej za kontraproduktywne, gdyz zamiast
laczyc ( integrowac ) dziela Europe. Przetrwac mozemy tylko jako jedno wielkie zintegrowane panstwo
europejskie, innej drogi ja nie widze.
20-01-2013 [15:43] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ z Niemiec 14:06
Witam Pana !
Zabojcze jest tez bezkarne obrzucanie sie wyzwiskami w Polsce. Tego nigdzie nie ma! U nas, w Austrii, np. pewien prowincjonalny polityk nazwal pewnego sedziego niedawno KRÖTE (Ropucha) - zajal sie nim sad - za to jest 3 mies. wiezienia !
Sluzba zdrowia w Polsce to skandal ! Tez nie rozumiem, dlaczego u nas sluzba zdrowia i wszystko inne funkcjonuje prawidlowo, a w Polsce nie, a ludzie potrafia tylko narzekac. Takze partie polit., te opozycyjne, oplacane przeciez przez spoleczenstwo, nie robia nic !
O przyszlosci Europy i wewnetrznej integracji nas Europejczykow mowi ciekawie i madrze ex- Bundeskanzler Deutschland, Helmut Schmidt. Uwaza, ze to proces dlugotrwaly ale realny, uwaza, ze powstanie kiedys wielka Europa.
Polsce potrzebne sa reformy i moralna odnowa oglupionego spoleczenstwa. Rozwazania o polityce jagielonskiej, przywodztwu w srodk. Europie - to naprawde mrzonki ! Trzeba w cichosci i spokoju zajac sie praca - tak jak to robili Niemcy, bo po wojnie nikt im nie pomagal ! Znam ich b. dobrze i podziwiam to , co osiagneli.
Ale kto to ma w Polsce robic ?
Pozdrawiam
20-01-2013 [15:58] - kat | Link: Droga pani Daf
Niemcom pomagali amerykanie , plan marshala itd włącznie z planem jak zutylizowac nazizm przynajmniej jego efekty widoczne dla wszystkich.
20-01-2013 [16:48] - Daf (niezweryfikowany) | Link: Drogi Panie k a t !
Zalozeniem planu Marshalla bylo zaproszenie po wojnie panstw europejskich do scislej wspolpracy gospodarczej i dlatego tez i politycznej. Panstwa te mialy sie po wojnie w tym celu zorganizowac. Kazdy kraj mial zameldowac Amerykanom swoje potrzeby. Amerykanie zobowiazali sie dostarczyc bezplatnie w ten sposob zamowione dobra, tzn. urzadzenia techniczne, transportowe, rolnicze, zywnosc i pieniadze.
Odbiorcy tych dobr mieli za nie placic w formie dlugoterminowego kredytu, bardzo nisko oprocentowanego, dopiero wtedy, jak ci odbiorcy sami zarobia pieniadze.
Te splacone pieniadze(kredyty) leza do dzis w bankach roznych europejskich krajow. Austria, Wlochy i inne kraje mialy tez plan Marshalla. To byla kropla w morzu, w porownaniu z tym, co te kraje osiagnely.
Niemcy (i Austria do 1946 r) ponosily przeciez wysokie koszty zwiazane z okupacja tych krajow przez Aliantow.
To nie jest prawda, ze Alianci zmusili "brunatne" kraje do denazifikacji. T uczynily patriotyczne rzady tych krajow - jest obszerna literatura.
Z tych krajow Polska powinna teraz brac przyklad. Ja wiem, jak ciezko bylo zbudowac to, co tu teraz mamy. Bez przemowien, itp. - droga ciezkiej pracy i wyrzeczen.
A za Wiederbetätigung (czyli praktyki nazistowskie) groza b. wysokie kary. W ub. tyg.Austriak-Küssel dostal 9 (dziewiec) lat wiezienia za wypisywanie kilku "nazi-haselek" na swoich stronach interneowych.
Pozdrawiam
21-01-2013 [08:57] - kat | Link: Droga Pani Daf
proszę spojrzeć na to globalnie . W czasach zimnej wojny i konfliktu potencjalnego USA i ZSRR , Niemcy były stanom niezbędne .Ponadto " eksportowano" do USA niemiecką mysl techniczną. Niestety nic nie jest biale i czarne . Niemcy nie odpowiedziały jeszcze finansowo za zniszczenie Polski i ludzkie i materialne.
20-01-2013 [17:43] - z Niemiec (niezweryfikowany) | Link: @ kat - 20.01.2013 15:58
Z planu Marshalla najwiecej skorzystala Anglia, ktora otrzymala pomoc w wysokosci ok. 3442,8 milionow $,
Niemcy jedynie 1412,8 milionow $. Przyczym zaznaczyc nalezy ( tu sa zgodni wszyscy spece od ekonomii ),
ze pomoc ktora otrzymaly Niemcy przyniosla wiecej pozytku samym Aliantom niz Niemcom z racji tego, ze tym
ostatnim odpadla odpowiedzialnosc za aprowizacje okupowanej ludnosci niemieckiej.
Poza tym nalezy pamietac, ze byly to kredyty, a nie, jak wielu jest przekonynych, darowizna.
Krotko mowiac, dobrze ze byl, ale prosze nie przesadzac z jego wplywem na dzisiejsza sile niemieckiej gospodarki.
Jesli chodzi o tzw. program denacyfikacji, ktoremu zostalo poddane powojenne spoleczenstwo niemieckie,
to zyczylbym Polsce aby z niego skorzystala w 1989 roku, prawdopodobnie nie mialaby dzisiejszych
problemow spolecznych.
21-01-2013 [08:54] - kat | Link: z Niemiec
Prawdopodobnie nie mielibyśmy problemów gdyby u nas dokonała sie dekomunizacja , ale ona się nie dokonała m.in dzięki finansjerze zachodu i wplywom lobby zydowskiego . Ponadto nalezy podkreslić totalne oglupienie narodu przez komuchów . Niestety nie mieliśmy tyle szczęścia co powojenne Niemcy . Natomiast Niemcy sa Polsce winne ogromne kwoty z reparacji wojennych i niebawem sie o nie upomnimy.
20-01-2013 [16:03] - kat | Link: Z Niemiec
pisze Pan wierutne bzdury o tzw "europejskosci" .... wszystkie państwa w unii sa narodowe i Niemcy i Francja.... plan Bismarcka jest dalej realizowany , realizowany jest sojusz Nemiec z Rosją .... więc niech Pan nie stawia nas w roli wichrzycieli z Polski a prześledzi historie .Niemcy chca narzucić Europie swoją dominacje finansową i polityczną sami zaś realizują swoje narodowe cele . To obłuda i nic więcej . Sikorski i cały ten rząd to cymbał na cymbale .Niech Pan teraz przytoczy Pana widzenie na sanacje Polski a nie traktuje rzeczy oględnie..... oczekuje na Pana propozycje i pomysły
20-01-2013 [18:44] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ k a t 20.01.2013 16:03
Przepraszam, ale musze sie koniecznie wtracic:
".... realizowany jest sojusz Niemiec z Rosja..."
----------
Ja to nazywam wspolpraca. Niemcy maja potezny przemysl, potrzebuja surowce m.in. gaz. A jak sie z kims wspolpracuje, to sie na niego nie warczy - prawda ? Ruskich agenciakow wywalaja bezpardonowo !
".... Niemcy chca narzucic Europie swoja dominancje finansowa i polityczna."
----------
Jakiej Europie ? Austrii (i innym krajom) z pewnoscia NIE. Mamy rzad, ktory dba o nas i o panstwo. Walcza o swoje jak lwy (np. w EU). Tak tez powinni sie zachowywac Wasi politycy !
To wstyd i hanba, ze 38-mio milionowy kraj, Polska, wybiera sobie notorycznie Bolkow !
A z Niemcami (Bawaria) mamy bardzo poprawne sasiedztwo, czego i Polakom z calego serca zycze -
Pozdrawiam
20-01-2013 [20:40] - BHKaczorowski | Link: A nie mowilem ....BABA DAF
Na DAF z niemiec !!! CZy to aby nie przypomina , to co wypocila tu DAF , paktu Ribbentrop - Molotow
20-01-2013 [22:36] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ BHKaczanowski 20.01.2013 20:40
Odbywa sie tu bardzo profesjonalna dyskusja. Jak Pan wytrzezwieje to niech Pan sobie np. jutro te publikacje przeczyta, moze dozna Pan olsnienia. Przypuszczam ze i z czytaniem ma Pan problemy (tak jak i z pisaniem), to moze znajdzie Pan jakas dobra dusze, ktora Panu ten material glosno przeczyta. Badzmy dobrej mysli, Panie BHKaczorowski !
21-01-2013 [08:51] - kat | Link: Droga Pani Daf
pakt Ribenntrop- Molotow też był współpracą.... to co pani pisze jest niebezpieczne .Nie piszę o wspólpracy miedzy narodami / wypada się z tego cieszyc/ piszę o wspołpracy miedzy państwami , a to drobna róznica .Proszę się zapoznać z moim artykulem o wspólpracy Rosji z Niemcami...... to jest kontynuacja paktu wrogiego Polsce
20-01-2013 [18:59] - z Niemiec (niezweryfikowany) | Link: @ kat - 20.01.2013 16:03
" Niemcy chca narzucić Europie swoją dominacje finansową i polityczną "
-----------------------------------------
-----------------------------------------
W pierwszym rzedzie musze wyjasnic, piszac o glebokiej integracji w UE mialem na mysli cel do ktorego
Europa musi dazyc w obliczu realnego zagrozenia indo-azjatyckiego, a nie stan dzisiejszy.
Prosze Pana, Niemcy niczego nie narzucaja, Niemcy niestety ( czy sie to komus podoba czy nie ) sa krajem
majacym w Unii Europejskiej najsilniejsza gospodarke, ktora jest silna poprzez swoje zaplecze naukowo techniczne,
poprzez zdyscyplinowanie niemieckich inzynierow, technikow i robotnikow. Prosze pamietac, ze zadne z unijnych
panstw nie przeprowadzilo w ostatnim dziesiescioleciu tak glebokich zmian strukturalnych w systemach
zabezpieczen socjalnych ( Agenda 2010 ) i tak wielkich zmian w przemysle i uslugach ( zmiany w pozyskiwaniu
energii ) jakie przeprowadzily Niemcy. To wlasnie te reformy sprawily, ze towary niemieckie sa atrakcyjne
dla odbiorcow w calym swiecie. Bajka jest roniez twierdzenie o dominacji finansowej Niemiec, przeciez
nie mozna obarczac wina kredytodawce za to, ze kredytobiorca przejada otrzymany kredyt zamiast
go zainwestowac i samemu wytworzyc dobra konsumpcyjne.
Taka sytuacje pamietamy z pierwszej polowy rzadow Gierka, kiedy to po 1970 roku raptem zapelniono polki sklepowe.
" oczekuje na Pana propozycje i pomysły "
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
Nie wiem czy sie to co napisze bedzie sie Panu podobalo, ale skoro Pan pyta wiec sprobuje.
1). - Za wszelka cene skonczyc dzielenia spoleczenstwa na " my patrioci " i " oni postkomunisci ",
zakonczyc rowniez niekonczaca sie publiczna dyskusje o katastrofie smolenskiej.
Aby nie bylo nieporozumienia, nalezy ta sprawe wyjasnic, tz. dojsc do prawdy ale bez niepotrzebnych
emocji i dopiero jak sie bedzie mialo ostateczny i niepodwazalny wynik wyjsc z nim do spoleczenstwa,
a do tego czasu sprawe wyciszyc.
W dalszej czesci moge sie jedynie dolaczyc do tego co napisala Pani Daf, mowiac krotko, korzystac
ze sprawdzonych rozwiazan stosowanych z powodzeniem w innych krajach i skoncentrowac sie nad
praca z mlodymi probujac zaszczepic w nich idee spoleczenstwa obywatelskiego w ktorym dobro osobiste
jest rownoznacznie postrzegane z dobrem ogolnym.
20-01-2013 [22:10] - willys | Link: JA wohl!!!
"Niemcy oszukaly wszystkich!! Zadziwiajace, jak jeden szczegol ciagle umyka wychwalajacym Niemcy. Chodzi o wprowadzenie euro. Wszystkie kraje wprowadzajce umowily sie na 2 letni pobyt w wezu walutowym aby w ten sposob ustalic stabilne relacjie miedzy roznymi walutami. Te relacje miedzy walutami mialy zostac dokladnie odzwierciedlone przy wyoborze kursow przeliczoniowych wlasnych waltu na euro. Niemcy wprowadzajac euro jako ostatni kraj na 24 godziny przed wymiana wybraly kurs przeliczoniowy odpowiadajacy 21% (sic!) dewaluacji DM. Niemcy w ten sposob jeszcze raz okazaly wiernosc niemieckiej cnocie: jezeli mozemy kogos oszukac, to go wlasnie oszukamy. Niemcy wypowiedzialy w ten sposob wojne gospodarcza wszystkim innym krajom Uni. Dzieki temu oszustwu zaczely je niszczyc gospodarczo. euro zostalo wprowadzone w roku 1.1.2002. I tak Francja w latach 1996-1999 miala dodatni bilans platniczy, rowniez Wlochy. ZALAMNIE NASTEPUJE wlasnie po wprowadzeniu Euro. Grecja miala rowniez dodatni bilans platniczy. Ponizej link do statystyki niemieckiej. Kliknac na x i ramka zniknie. Na dole pare innych krajow. SZOKUJACE JEST TO, ze w Polsce komentatorzy ekonomiczni z uporem maniakow a moze idiotow przemilczaja ten fakt oszustwoa Niemiec w formie olbrzymiej dewaluacji DM, ktora zapewnila niemcom przewage konkurencyjnosci: z dnia na dzien za drogi i nie konkurencyjny towar niemiecki stal sie tanszy o 21%. LINK DO STATYSTYKI NIEMIECKIEJ. http://de.statista.com/statist..."
20-01-2013 [22:49] - Majk | Link: @willys
Chłopie,
jesteś kolejną osobą która odnosi się do cytowanego chyba na całym świecie postu business insidera, który powstał na bazie 16-stronicowej prezentacji w power poincie. I najlepsze jest to, że tytuł tej prezentacji nawiązuje do reform niemieckiego rynku pracy. Dlaczego nie zamieścisz linka do tego artykułu, prezentacji?
21-01-2013 [08:47] - kat | Link: z Niemiec
proszę Pana gruba kreska już w Polsce była . Mam wrażenie że chce Pan na siłę prowadzić jedność pomiedzy katem i ofiarą .Jeśli zaś chodzi o kredyty udzielone to za łapówkę wlodarze Grecji zaciągnęli kredyty na zakup przestarzalego sprzętu z Francji i Niemiec..... to jest proszę Pana LICHWA i ZDRADA tych którzy wzieli i tych ktorzy udzielili .Grecja sie utopi przez swoich zdrajców
20-01-2013 [20:35] - BHKaczorowski | Link: No wlasnie Panie z Niemiec ...
Juz wszystko wiem , taka gadke to tylko stary "komuch" ....propagancista .
Niech pan tych durnot tu nie wciska chce Pan poprostu wcisnac nam tu nowa "gruba kreske " !!! A wtoruje Panu .... "baba" DAF ktora nie wie jeszcze jak sie ustawic ale juz by na wszystkie strony ssala.
Czy wy aby nie z tego samego miotu ?
panie Kacie , topora mi trza , topora....
Pozdrawiam serdecznie KATA B.H.K.
20-01-2013 [22:05] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ BHKaczorowski 20.01.2013 20:35
Nic Pan nie widzial, nic Pan nie czytal, elementarnej oglady Panu ktos zapomnial przekazac, ale wymadrza sie Pan - nalezy Pan do kategorii "Co wim to wim" - zwyczajnie - desant z czworakow.
Tacy jak Pan, o takiej inteligencji, prosza u nas o mozliwosc dzwigania workow za 4-5 euro/godz.
19-01-2013 [20:56] - Zdenek Wrhawy (niezweryfikowany) | Link: Widzę Brata Kata...no to sie loguję!
Czytam...
I przypomina mi się piosenka W.Młynarskiego,gdy wyżej wymieniony...był jeszcze normalnym człowiekiem...bo teraz jest [--------].
"...Bo czasami mamy piekne sny
tylko potem sie budzimy i...
Pucio,pucio...jestesmy na wczasach..."
Wybacz Kacie...ale to mrzonki!
pzdr
19-01-2013 [21:00] - kat | Link: Czołem Bracie
mam wrażenie że nie wiesz iz młodzież Polska kipi..... zapytaj ich co myślą, ja pytam..... pozdrówka
19-01-2013 [21:26] - Zdenek Wrhawy (niezweryfikowany) | Link: Jak będę w lutym we Wrocławiu...to zapytam!!
Moje dzieci juz sa w wieku po poborowym...mam z nimi kontakt na Skypie.
Ale obiecuję,ze zapytam...mam zaproszenie na Uniwerek we Wrocławiu,to zapytam.
Pamietasz scenę z Seksmisji..."ale tu się ktoś nieźle urządził"...
Ekscelencja ogłosi święto państwowe,naleje koniaczku,Durczok w TVN wytłumaczy,Tusk obieca...
I raz dokoła,raz dokoła,raz dokoła...
ciao
19-01-2013 [21:33] - kat | Link: I
nikt nie patrzy dookoła.....hahahahahaha...pozdrówka
19-01-2013 [21:01] - Wiewiórskiinzynier | Link: Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy
Czyli współpraca i tworzenie struktur gospodarczych oddolnych,poza tym wszystkim,co opisałeś powyżej.
19-01-2013 [21:21] - kat | Link: Wiewiór
pięknie to napisałeś ... tak to jest najdłuższa wojna nowoczesnej europy prowadzona przez Polaków....dzieki i pozdrówka
19-01-2013 [21:14] - Harenda | Link: Jeszcze w zielone gramy
Chęć życia nam nie zbrzydła
Jeszcze na strychu każdy
Klei połamane skrzydła
Myśli sobie Ikar
Co nieraz już w dół runął
Jakby powiało zdrowo
To bym jeszcze raz pofrunął...
19-01-2013 [21:22] - kat | Link: Harenda
Alleluja i do przodu .... na POhybel wrogom...pozdrówka
19-01-2013 [22:35] - Barszcz | Link: Podpisuję się
pod każdym z zapisanych punktów. I szczerze mam nadzieję, że w końcu uda nam się Polskę zbudować. Taką właśnie. I tak, zgadzam się - w świetle ostatnich kilkudziesięciu lat dobrze, że tylu Polaków wyjechało - oni właśnie mogą wnieść "świeżą krew" w budowę. Byle tylko zechcieli wrócić, pomóc swoimi doświadczeniami, i tak, finansami. Mając świadomość, pewność, że dla swoich dzieci i potomnych budują, budujemy. Nie dla czerwonej zarazy ze wschodu czy innych stron swiata.
Pozdrawiam serdecznie.
20-01-2013 [06:39] - kat | Link: Barszcz
a ja pozdrawiam
19-01-2013 [23:00] - ość | Link: pogonić realistów
Liczy się wiara w sukces!
Myśl i słowo tworzą fakty.
Myśl i słowo wielu ludzi naraz, a jeszcze poparte czynami, tworzą fakty niezaprzeczalne.
Uwierzmy w siebie !
20-01-2013 [06:40] - kat | Link: Drogi Ość
masz racje ....MYŚLI I SłOWA TWORZĄ FAKTY"..... to prawda .....pozdrówka
20-01-2013 [05:45] - zz top | Link: kacie,holota solidarnosciowo-bolszewicka nie odda nic,
Uwłaszczenie nomenklatury, a także nowej biurokracji, jest faktem z pewnością mało estetycznym, ale chyba nieuchronnym w procesie tak radykalnej transformacji. Nie myślę, by była to zbyt wysoka cena za rozbrojenie sił „starego porządku” i wpisanie ich w system demokracji parlamentarnej i gospodarki rynkowej.
Źródło: Jak powstaje realna demokracja, „Gazeta Wyborcza” nr 152, s. 20 z dnia 1–2 lipca 2000
20-01-2013 [07:04] - kat | Link: ZZ Top
jak się naciśnie to się wyciśnie..... więcej optymizmu....pozdrówka
20-01-2013 [06:55] - miecz damoklesa | Link: To, co napisales, to powinno
To, co napisales, to powinno byc PROGRAMEM PiS-u!!! Juz dawno w w swoich notkach pisalem, ze mozemy to za nich zrobic, napisac im program. Brawo Kacie, widze ze pierwszy sie za to wziales.Pozdrawiam
20-01-2013 [07:15] - kat | Link: Witaj Mieczu Damoklesa
jesli sięgniesz w starsze wpisy to program jest uszczegółowiony.....pozdrówka
20-01-2013 [08:15] - willys | Link: Sugestia #1
TzW-POfesorowie,POfesorowie i TK-dezerterzy!!!
20-01-2013 [11:50] - kat | Link: Willys
sugestia przyjęta i zatwierdzona..pozdrówka
20-01-2013 [10:07] - Daf (niezweryfikowany) | Link: Drogi Panie k a t !
Niestety, niestety - wszystko utopia !
Pozdrawiam serdecznie
20-01-2013 [11:49] - kat | Link: Droga pani Daf
jeśli to utopia to prosze o pani wnioski i sugestie..... pozdrówka
20-01-2013 [14:48] - Daf (niezweryfikowany) | Link: Drogi Panie k a t !
Podstawa naprawy Rzeczpospolitej musi byc odnowa moralna, wychowanie i obudzenie aktywnosci spolecznej narodu. Najwazniejszym zeby to zrealizowac jest prawidlowe funkcjonowanie wymiaru sprawiedliwosci, wprowadzenie prawodawstwa w kazdej dziedzinie, sluzacego interesom obywateli, a przez to interesom panstwa.
To nic nowego - wychowalam sie na Zoliborzu i do dzis pamietam opowiesci w domu "jak to bylo przed wojna".
U nas (a przed wojna i w Polsce) motloch jest zdyscyplinowany, nie ze wzgledow moralno-etycznych, tylko dlatego ze grozi im KARA.
Brac z pokora wzory reform z krajow o dobrze rozwinietej (i ciagle ulepszanej) demokracji, a skonczyc z aroganckim haselkiem "Polak potrafi" - bo wiadomo, ze nic nie potrafi !
Znam dobrze z racji mojego zawodu, Czechy, Slowacje i Wegry. Takiego chamstwa, zadufania w sobie, nierzetelnosci, durnoty jak w Polsce tam nie ma - trzeba z tym skonczyc !
Deubekizacja/dekomunizacja, do funkcji panstwowych i spolecznych nie wolno dopuszczac tych przestepcow, ich dzieci i wnukow - na ZAWSZE !
Do innych aspektow Pana opracowania bym sie chetnie odniosla ...ale 2.500 znakow !
Faktem jest: Polska jest rozkradana, z woli i za przyzwoleniem durnych Polakow. Prosze sie zainteresowac, kto remontowal "UNIWERSAL", a takze "nakupowal" innych obiektow w W-wie i okolicy !!!!! To jden z przykladow !
Tylko kto to ma robic ?
Ponadto zgadzam sie z tym co napisal "p. z Niemiec".
Pozdrawiam
20-01-2013 [15:56] - kat | Link: Droga pani Daf
pisze Pani to samo co ja........ więc przesyłam pozdrówka
20-01-2013 [12:41] - NASZ_HENRY | Link: Czy oprócz tego topora
na zdjęciu masz jakieś inne argumenty ;-)
20-01-2013 [16:05] - kat | Link: Nasz Henry
jest kilka niespodzianek no i zawsze moge w morde dac jeszcze w morde dać....pozdrówka
20-01-2013 [16:53] - Majk | Link: Banki
Z tymi bankami to nie przesada? Przecież w Polsce jest co najmniej 578 polskich banków. Ile powinno się jeszcze stworzyć?Żeby było 1000? Dodatkowo istnieją jeszcze spółdzielcze kasy kredytowe.
21-01-2013 [08:44] - kat | Link: Majk
ok 80 % sa to banki z kapitałem obcym..... wystarczy za odpowiedż?
21-01-2013 [22:48] - Majk | Link: @kat
Akurat przejrzałem dane za 2011 rok.
Na koniec 2011 istniało w Polsce 47 banków komercyjnych, 19 oddziałów instytucji kredytowych i 574 banki spółdzielcze.
Wszystkie banki spółdzielcze (574) i 10 banków banków komercyjnych znajdowało się pod kontrolą inwestorów krajowych.
Mało tego, od 2008 rośnie udział banków z przewagą inwestorów krajowych w aktywach banków ogółem.
Zresztą o czym my rozmawiamy? Jak ktoś chce zanieść pieniądze do polskiego banku to je tam po prostu zanosi.