Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sierp i młot to gorzej niż swastyka

Seaman, 11.06.2012
Czekałem na to i doczekałem się, co więcej trafnie wytypowałem zwycięzcę w tym moim prywatnym konkursie. Cierpliwość czasami bywa wynagrodzona. Dość długo trwało, zanim ktoś wreszcie podjął się łagodzenia wizerunku sierpa i młota z jedynie słusznych pozycji antyfaszystowskich. Oczywiście, że w takich razach można zawsze liczyć na Gazetę Wyborczą, która nigdy nie zmarnuje okazji, żeby być głośno, gdy porównuje się oba ludobójcze totalitaryzmy. Tym razem fangę faszyzmowi zasunął redaktor Rafał Zasuń, nomen omen.
Pierwsze uderzenie Zasunia poszło w stronę ilościową, czyli powtórzył odwieczny przekręt o mniejszej ilości ofiar sierpa i młota niż swastyki. To jest bezczelne o tyle, że w samych komunistycznych Chinach pod kilkudziesięcioletnim panowaniem Mao Tse Tunga było prawdopodobnie więcej ofiar ludobójczego eksperymentu lewicy, niż Hitler przy swoich najlepszych chęciach mógł wyrżnąć, wystrzelać, zagazować i zagłodzić. Niestety w Chinach nie mieli takich skrupulatnych rachmistrzów, jakimi dysponowali Niemcy, a może mieli, ale nie byli w stanie policzyć. A jeśli do chińskiego rachunku dodamy dziesiątki milionów ofiar w Związku Sowieckim pod psychopatycznym przywództwem Lenina i Stalina, to faszyzm może się schować.
Oczywiście w argumentacji Zasunia nie zabrakło żelaznego argumentu „jakościowego”, używanego przez wszystkich delikwentów dotkniętych słynnym heglowskim ukąszeniem: Komunizm jest rzekomo „lepszy” jako ideologia, gdyż w dziełach sowieckich obwiesi nie ma takiej nienawiści do ludzi, jak w dziełach niemieckich obwiesi. W domyśle – owszem, komuniści mordowali, ale w imię świetlanej przyszłości. Ja bym był ciekawy, co by powiedziały na takie rozróżnienie ofiary... powiedzmy, głodu na Ukrainie w latach trzydziestych, gdzie w wyniku zaplanowanego przez komunistów ludobójstwa zmarło w strasznych męczarniach kilka milionów ludzi. Co oni by zrobili takiemu Zasuniowi, gdyby w jakiś metafizyczny sposób mógł stanąć przed nimi i pocieszyć ich, że nie było w tym nic osobistego, a już na pewno ich kaci nie żywili do nich nienawiści?
Jednak Zasuń nie poprzestał na starych łgarstwach na temat nieszkodliwości sierpa i mlota w relacji do swastyki, lecz zaprezentował świeży towar. Przynajmniej ja pierwszy raz z takim numerem mam do czynienia. Oto okazuje się, że według redaktora Gazety Wyborczej symbolika sierpa i młota jest niegroźna i należy do historii, gdyż komunizm jako ideologia jest martwy. Nikt dziś nie rozstrzeliwuje burżujów, twierdzi redaktor, więc symbole komunizmu już nie budzą emocji. Natomiast faszyzm ma być nadal groźny, ponieważ według obrońcy sierpa i młota z Czerskiej, bandyci spod znaku swastyki wciąż biją ludzi o innych poglądach, również w Polsce.
Oczywiście, aż język świerzbi, żeby się zapytać, spod jakiego znaku byli niemieccy bandyci, którzy napadli na uczestników polskiego Marszu Niepodległości 11 Listopada ubiegłego roku. Jednak to jest pytanie dotyczące mimo wszystko epizodu i byłoby przyczynkarstwem, jak mówili starzy komuniści. O wiele ważniejsze jest szalbierstwo generalne redaktora, że dzisiaj komunizm jest martwy a faszyzm wciąż żywy. Bo z punktu widzenia chronologicznego w kontekście masowego ludobójstwa, to faszyzm skończył się w 1945 roku. Natomiast jeśli chodzi o komunizm chiński, to tam mordowano masowo ludzi w imię ideałów sierpa i młota jeszcze w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Rewolucja kulturalna (swoją drogą – cóż za eufemizm dla ludobójstwa!) trwała do 1976 roku i skończyła się dopiero ze śmiercią naczelnego kata. A towarzysze kambodżańscy, zresztą pilni uczniowie towarzyszy francuskich, w tym także niezwykle wrażliwego społecznie towarzysza Jean Paul Sartre`a, wymordowali dwa miliony współobywateli w imię szczęścia ludzkości. A trudzili się tą partyjną robotą aż do końca lat siedemdziesiątych.
Jeśli więc porównać masową ludobójczą aktywność faszystów i komunistów w kontekście czasowym, to wychodzi całkiem odwrotnie, niż to sobie wymarzył redaktor Zasuń – to komunizm jest wciąż żywy. To sierpa i młota raczej należy unikać, bo konotacje ludobójcze ma bardziej świeże. Swastyka w tym sensie jest natomiast raczej starej daty i chociaż epizodycznie pokazuje pazur w swojej drugiej kolebce, czyli w Niemczech, to zęby jej wypadły.
To właśnie faszyzm przypomina dzisiaj bezzębnego i bezsilnego starucha, a nie komunizm. Bo w ojczyźnie sierpa i młota komunistycznego ustroju nie może odżałować obecny przywódca. Żaden gestapowiec nie stoi na dzisiaj na czele państwa. Natomiast kagiebista rządzi dzisiaj mocarstwem atomowym.
http://wyborcza.pl/1,861…
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9052
Paczula

Paczula

11.06.2012 20:20

Przecież faszyzm wyrósł z komunizmu - ten redaktor GW najwyraźniej jest niedouczony.
Pozdrawiam
Seaman

Seaman

11.06.2012 20:27

Dodane przez Paczula w odpowiedzi na Seaman

"Przecież faszyzm wyrósł z komunizmu "
Winston Churchill pisze w pierwszym tomie swojego dzieła "II Wojna Światowa" dosłownie: Faszyzm był odpowiedzią na komunizm.
Pozdrawiam
Paczula

Paczula

11.06.2012 20:40

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Paczula

Zarówno Hitler, jak i Mussolini w młodości byli marksistami - oni go "twórczo" rozwinęli.
Notka świetna , gratuluję.
Domyślny avatar

Gość

11.06.2012 21:04

Dodane przez Paczula w odpowiedzi na Seaman

Komunizm ma się dobrze jeszcze na Kubie chociażby, więc jest jak najbardziej żywy!
Seaman

Seaman

11.06.2012 21:19

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Komunizm ma się dobrze

No właśnie.
Domyślny avatar

stary

11.06.2012 21:25

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Paczula

była używana w 1917r przez jakiś czas przez bolszewikow, jako ich symbol. Zachowały się banknoty wydawane przez rewkomy z symbolem swastyki. Została zastąpiona przez sier i mlot i wykorzystana przez Hitlera poźniej. Cały czas jest symbolem slońca w Indiach.
Domyślny avatar

Szamanka

11.06.2012 20:44

Jeśli jego ideologię szerzy się drogą wojen, umiera szybciej. Jeśli "pokojowo", ale metodą terroru i psychicznego zniewolenia, może trwać wiekami! I my właśnie tak mamy, komunizm odczłowiecza, niszczy duszę, a ciągle ma nowych ojców chrzestnych. Hydra! Pozdrawiam Cię, mistrzu!
Seaman

Seaman

11.06.2012 20:59

Dodane przez Szamanka w odpowiedzi na Każdy totalitaryzm ma swoje symbole!

"komunizm odczłowiecza, niszczy duszę, a ciągle ma nowych ojców chrzestnych. Hydra!"
Otóż to, a taki bydlak napisze ci, że komunizm miał w sobie mniej nienawiści do ludzi niż faszyzm...
Domyślny avatar

Irvandir

11.06.2012 20:55

Sprawdzam ja dzisiaj spóźnione prace studentów i cóż czytam! Niestety nie mam przy sobie tej pracy, ale za dwa dni mogę przytoczyć in extenso. Otóż największą wolność człowiek ma w socjaliźmie, ponieważ wszystkie dobra zostały w nim uspołecznione. Nawet domyślam się skąd dziewczyna to wzięła, bo wpisała w bibliografii pozycję z czasów komuny. Co taka studentka pomyśli po przeczytaniu Twego tekstu, miły Seamanie? Przecież dla niej sierp i młot stoją na straży wolności. Przypuszczam, że pan Zasuń zasuwa kit całkiem na zimno i świadomie, ale jak trafić do takich studentek? Jej nawet Hegel nie ukąsił, bo nigdy w życiu nie mieli okazji się spotkać. Staram się na wykładach wsączać tyle wiedzy na ten temat ile mogę, ale nie jest to główny temat moich wykładów. Mam prywatną listę takich mitów nie do zwalczenia, np., że na czarownice palono na stosach głównie w Średniowieczu, ale że przeczytam, że socjalizm daje wolność, to w najgorszych koszmarach mi się nie śniło. I co Ty na to, Seamanie?
Domyślny avatar

Bogdan2

11.06.2012 21:17

Dodane przez Irvandir w odpowiedzi na Nie do przebicia

i banda mocno już wiekowych szmaciarzy - pieszczochów komuny jak Kora, Hołdys, Czubaszek, Olbrychski, Wajda, Kuc gorliwie pracują od 23 lat robiąc ludziom wodę z mózgów. Jeśli komuszy poseł Joński (były prezydent Łodzi) mówi, że Powstanie Warszawskie wybuchło w 1988 r to o czym tu mówić ! A wina jest jedna, jedyna - "gruba kreska" Mazowieckiego i brak dekomunizacji i lustracji po 1989 r.
Seaman

Seaman

11.06.2012 21:21

Dodane przez Bogdan2 w odpowiedzi na Michnik

""gruba kreska" Mazowieckiego i brak dekomunizacji i lustracji po 1989 r."
To też w dużym stopniu, ale tego by nie było, gdyby nie 40-letnia komunistyczna indoktrynacja.
Seaman

Seaman

11.06.2012 21:18

Dodane przez Irvandir w odpowiedzi na Nie do przebicia

"Co taka studentka pomyśli po przeczytaniu Twego tekstu, miły Seamanie? Przecież dla niej sierp i młot stoją na straży wolności. Przypuszczam, że pan Zasuń zasuwa kit całkiem na zimno i świadomie, ale jak trafić do takich studentek? Jej nawet Hegel nie ukąsił"
Ją ukąsił jakiś zasuń albo inny kalisz. Albo inaczej, to nie jest kwestia jednego ukąszenia, ale wręcz pożarcia przez indolencję państwa w edukacji. Moja żona jest polonistką i co roku obserwuje siłą rzeczy poziom matur. W tym roku jeden z delikwentów nie wiedział co oznacza fraza "zabór pruski" - przy czym nie chodziło o żadne szczegóły geograficzne czy historyczne: on po prostu nie rozumiał tych słów, nie znał ich znaczenia. To świadczy o strukturalnej głębokiej niewiedzy w wielu dziedzinach. To nie jest ukąszenie, to wygryzienie całej tkanki. Nie mam słów...
Domyślny avatar

demmo

11.06.2012 21:02

A w Polsce wszystko po staremu Kiedyś ktoś (aktoreczka Joanna Szczepkowska ) ogłosiła koniec komunizmu 28 października 1989 w "Dzienniku Telewizyjnym" powiedziała: „Proszę Państwa, 4 czerwca 1989 roku skończył się w Polsce komunizm „,-bardzo i to bardzo się myliła , bo my nigdy nie przekroczyliśmy tej linii byliśmy jesteśmy i będziemy w tym wymarzonym przez niektórych Socjalizmie na tych samych warunkach na jakich byliśmy od 1945 roku Sama Joanna Szczepkowska by na to nie wpadła ale ci którzy kazali może inaczej poprosili i zapłacili- ustami Szczepkowskiej obwieścili koniec czegoś czego w Polsce nigdy niebyło czyli komunizmu . I trzeba zadać pytanie dlaczego komuś zależało ogłosić to w tej wersji ano dlatego ,że jak już wyżej napisałem Socjalizm był jest i będzie a wypowiedz Pani Joanny miała tylko ludziskom zamieszać w głowach ,że niby coś się skończyło ale zasady gry zostały po staremu bo ci sami rządzący przefarbowani tylko na demokratów . I tak dla przypomnienia A. Hitler socjalista (narodowy) Benito Mussolini socjalista(faszysta) Józef Stalin socjalista kolektywny itd. A dzisiaj UE powstaje na podwalinach Socjalizmu czyli konglomeratu tego wszystkiego co było najgorsze w Socjalizmie i dlatego też zleceniodawcy Pani Joanny doskonale wiedzieli ,że P. Joanna Szczepkowska nie może ogłosić końca Socjalizmu ( który jest był i będzie )tylko wydumanego Komunizmu Bo dzisiaj socjalizm mają na sowich sztandarach Politycy PO i ich lider Donald Tusk dla zmylenia przeciwników zwie się liberałem a co najsmutniejsze przyjął zasady gry Moskwy i Berlina ku uciesze gawiedzi bezkrytycznie wielbiących swojego lidera który upaja ich polityką miłości
Seaman

Seaman

11.06.2012 21:23

Dodane przez demmo w odpowiedzi na A w Polsce wszystko po

Dzisiaj tylko głupi albo beneficjent tego złodziejskiego ustroju  nie widzi, że III RP jest coraz bardziej kontynuacją PRL.
Domyślny avatar

Zygmunt

11.06.2012 21:02

Zasuń jest manipulatorem albo glupcem. Faszyzmu wystepujacego we Wloszech nie odroznia on, od narodowego socjalizmu w Niemczech.Obozy koncentracyjne zakladali niemieccy narodowi socjalisci a nie wloscy faszysci.Termin faszystowski stosuje sie w odniesieniu do niemieckiego narodowego socjalizmu by nie eksponować niewygodnego słowa "socjalizm" w nazwie.W tem sposob probuja lewacy manipulowac pojeciami i z parti Hitlera zrobic partie prawicowa.
Seaman

Seaman

11.06.2012 21:24

Dodane przez Zygmunt w odpowiedzi na Zasuń

Ach, ten socjalizm w nazwie NSDAP ich męczy. Gdyby nie to, już dawno by objął cały ludzki ród...
Domyślny avatar

Bogdan2

11.06.2012 21:04

komuchy wymordowali minimum 100 milionów ludzi. Rosja, Chiny, Kambodża, Korea, Wietnam zajmują czołowe miejsca ale, w Afryce czy Ameryce Południowej różnej maści "rewolucjoniści" i partyzanci też sporo dołożyli.Kudy tam faszystom, których obciąża 10-20 milionów ludzi ! To co zrobił Zasuń to jawne skór...syństwo, no ale nie będzie pogrążał braciszka i tatusia Michnika którzy swoje za pazurami mają. I własnie dlatego nauka historii jest szkodliwa, Polacy za dużo wiedzą ! Pozdrowienia.
Domyślny avatar

Gośćola

11.06.2012 21:22

Stryja zabili mi Niemcy z pod znaku swastyki , Dziadka Ukraincy w czarnych mundurach, sasiadow czterech wyprowadzil tylko oddzial w zielonych mundurach, i z sierpem i mlotem w klapach, potem znikneli bez sladu i jedni i drudzy. No wlasnie PO co sa symbole?
Seaman

Seaman

11.06.2012 21:26

Dodane przez Gośćola w odpowiedzi na Co do symboli.

"No wlasnie PO co sa symbole?"
Lepsze pytanie jest - dlaczego niektóre z tych symbole są dzisiaj tak bronione? Komu zależy na "dobrym imieniu" sierpa i młota i dlaczego?
Domyślny avatar

Gośćola

11.06.2012 22:46

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na ola

Prosta odpowiedz : bo jak to sie dobrze kojazy . Bo sirep ,bo mlot. to takie niepozorme narzedzia prostakow . A i jeszcze siec rybacka co byla na bilonie .A dlaczego ludzie w to wierza. A co maja zrobic ? I to jest pytanie do was ludzi wyksztalconych . Bo ja jestem za glupi.
Domyślny avatar

Gośćola

11.06.2012 22:57

Dodane przez Gośćola w odpowiedzi na Na proste pytanie.

Gdyby Polska pokonala Niemcy w 39 roku.To byc moze tym zakazanym symbolem bylby Orzel Bialy.
Domyślny avatar

Zygmunt

11.06.2012 23:32

Dodane przez Gośćola w odpowiedzi na I nie dodalem.

Dlaczego nasze godlo narodowe mialoby byc zakazane ? Amerykanie z Anglikami pokonali Niemcow i zadne ich symbole narodowe nie sa zakazane.
Domyślny avatar

Gośćala

12.06.2012 09:45

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na ola

Moje wnioski. Przywoływanie tych haniebnych symboli, to strach ludzi prostych, których terytorium odziaływania ograniczyło się do własnego podwórka. Ludzie prości boją się słowa pisanego, komunikacji i postępu, więc uciekają się do zastraszania. Nie można się ich bać, ponieważ mamy intelekt, którym umiemy się posłużyć. Czekam jak zawsze na pańską odważną retorykę. Pzdr.
Domyślny avatar

Jawa

11.06.2012 21:51

Wcale mnie to nie dziwi wszak są potomkami tych, którzy po tym znakiem wprowadzali internacjonalistyczny porządek w Europie.
Domyślny avatar

kangur

11.06.2012 22:20

Dodane przez Jawa w odpowiedzi na Obrońcy sierpa i młota z Czerskiej,

Czy pan Zasuń z wybiórczej nie boi się Merklowej i całej reszty bywszych FASZYSTÓW czyli Niemców??? Co oni na to POwiedzą? I ci z bywszego NRDowa? Tak umniejsza zbronie komunistów czyli wskazuje, że NIEMIASZKI były gorsze??? CUŚ nowego się przydarzyło panu Zasuniowi, że tak z mańki zasuwa???
Seaman

Seaman

12.06.2012 09:52

Dodane przez Jawa w odpowiedzi na Obrońcy sierpa i młota z Czerskiej,

Dokładnie - korzenie dają o sobie znać...
Domyślny avatar

Gośćhubert

12.06.2012 11:41

Dodane przez Jawa w odpowiedzi na Obrońcy sierpa i młota z Czerskiej,

Po tym co mówi,można domniemywac kto mówi!Z tymi z Czerskiej, szkoda słow na normalną wymianę poglądów.To w większości potomkowie oprawcow komunistycznych ,ich trzeba "dobijać"twardą ,bez owijania w bawełnę,odpowiedzią .W świetle faktów i podanych liczb jest jasne ,dla każdego uczciwego,że KOMUNIZM ma więcej zbrodni na swoim koncie niż faszyzm!
Domyślny avatar

Gość

12.06.2012 00:42

Czy nie jest czystym bolszewizmem spod sierpa i młota to co na przykład wyrabia Dworak et consortes?
Seaman

Seaman

12.06.2012 09:51

Dodane przez Gość w odpowiedzi na sierp i młot

Oczywiście, że jest.
Domyślny avatar

Bogdan2

12.06.2012 10:20

dodam tutaj , bo na S24 to od dawna tylko czytam. DIM - sądzę, że z rodziny greckich komunistów przygarniętych do Polski przez Bieruta, wychowany w Polsce, absolwent PSM z poglądów jest zagorzałym lewakiem. Widać to między innymi z jego wypowiedzi na wojnę domową w Grecji. Sądze, że nie zdoła Pan przekonać go do normalnego spojrzenia, widać to z zacietrzewienia w dyskusji z Panem na S24, mnożenia zarzutów, że dostrzega Pan komunizm wyłącznie z Polski. On człowiek 'swiatowy" ma szersze i "obiektywne" spojrzenie na świat, nie to co Pan mechanik okrętowy zamknięty w maszynie i nie znający świata ! Wg mojej wiedzy tak naprawdę , pojęcia i podział na bolszewik i mienszewik powstały na gruncie poglądów, a nie na ilości zwolenników poszczególnych grup. Lenin i jego zwolennicy mieli program radykalny, dążyli do przejęcia i stworzenia władzy absolutnej. Ponadto chcieli utworzyć partię ściśle zhierarchizowaną, zdyscyplinowaną na wzór wojskowy. Mienszewicy mieli poglądy bardziej demokratyczne, chcieli bardziej liberalnej partii ze swobodą dyskusji i wymiany poglądów, nie chcieli sławetnego wynalazku Lenina pod nazwą "centralizm demokratyczny". Lenin i tzw bolszewicy tak naprawdę niemieli żadnej przewagi ilościowej w partii ! Ale powstał i zyje od 100 lat mimi, że bolszewików było więcej. Pozdrowienia
Domyślny avatar

Bogdan2

12.06.2012 11:03

Dodane przez Bogdan2 w odpowiedzi na dyskusja z DIM

bolszewicy - bo chcieli wiecej władzy, dyscypliny, mienszewicy - chcieli mniej i to jest cała tajemnica !
Seaman

Seaman

12.06.2012 12:06

Dodane przez Bogdan2 w odpowiedzi na dyskusja z DIM

Zdumiewające jest zaślepienie tego Dima. Jakby nie było bez mała stu lat doświadczeń z tą morderczą komunistyczną hołotą. Gdzie tylko dojdą do władzy, to natychmiast budują obozy, a on mi mówi o kulturalnych greckich młodzieńcach. A to przecież właśnie totalitaryzm - komunizm czy faszyzm, obojętnie - zmienia wszystkich kulturalnych  młodzieńców w zdziczałe ludobójcze bestie.
Domyślny avatar

Bogdan2

12.06.2012 12:22

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Bogdan2

masowej hołoty , "mięsa armatniego" partii WKP czy NSDAP to cała wierchuszka zarówno u bolszewików jak i Niemców składała się z ludzi wykształconych, oczytanych ,kulturalnych, bywających w teatrach czy operach. Przyglądam się temu DIM-owi od jakiegoś czasu ale jego zaślepienie jest zwykłym fanatyzmem. Proszę zwrócić uwagę jak machiawielistycznie użytkuje pojęcie faszyzm - dokładnie zgodnie z wytycznymi skrajnych lewaków. Dla czerwonych znajduje zawsze wyjaśnienie. Nie wiem czy korzenie tego nie tkwią w losach jego rodziny ? Z Grecji do Polski na "przechowanie" przyjechali zaciekli komuniści !
Seaman

Seaman

12.06.2012 16:38

Dodane przez Bogdan2 w odpowiedzi na oprócz

""Z Grecji do Polski na "przechowanie" przyjechali zaciekli komuniści !"
Najprawdopodobniej pochodzili z komunistycznej macedońskiej partyzantki, tuż po wojnie komuna europejska ich ratowała po pogromie jakiego doznali od greckich patriotów. Spotkałem kilku potomków na statkach polskich, bo wielu z nich zostało na stałe u nas...
Domyślny avatar

Andrzej W.

12.06.2012 11:55

Że komunizm wiecznie żywy przykładem towarzysz zasuń. Towarzyszu zasuń, nikt dziś nie broni sfastyki, natomiast wy towarzyszu zasuń bronicie sierpa i młota. Zauważyliście? Jakbym zasunia spotkał to bym mu po prostu zasunął. P.S.Od dwudziestu lat nie czytam wyborczej, więc zapytam : z którego śmietnika tego zasunia wyciągnęli, gdyż śmiecia tego nie kojarzę.
Seaman

Seaman

12.06.2012 12:08

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na towarzysz zasuń

Oni mają nieprzebrane zasoby ludzi z korzeniami...:)
Domyślny avatar

Pio

12.06.2012 15:16

... jako efekt sukcesu komunistycznej propagandy. Takiego sukcesu, że nawet autor, którego cenię dał się w to wmanewrować. Tekst dobry tylko... opisujący zbrodnie nie faszyzmu a nazizmu, a to nie to samo. Faszyzm powstał i największe "sukcesy" odniósł we Włoszech, pewne odpryski widoczne były w kilkunastu krajach Europy i Ameryki Południowej, ale faszyzm jako ten oryginalny faszyzm nie spowodował śmierci milionów niewinnych. To domena komunizmu i nazizmu (narodowego socjalizmu). Niestety komunistom - mistrzom propagandy i prowokacji - po wygranej wojnie udało się przez lata wmówić ogółowi na całym świecie, że nazizm = faszyzm = tzw. skrajna prawica. Pomieszanie z poplątaniem. Teraz to nawet biedni neonaziści uważają się za prawicę nie rozumiejąc skąd bierze się skrót nazizm (narodowy socjalizm). Trzeba wiele pracy żeby te zbitki myślowo-pojęciowe poodkręcać. Trzeba wykorzystywać ku temu każdą okazję do czego zachęcam także autora, którego (powtarzam) bardzo cenię.
Seaman

Seaman

12.06.2012 16:34

Dodane przez Pio w odpowiedzi na pomieszanie z poplątaniem...

Po pierwsze, proszę bez tego protekcjonalnego tonu wobec gospodarza, to po prostu nie wypada:).
Po drugie, nic mnie nie obchodzi, gdzie się oryginalny faszyzm narodził, bo jeśli narodowy socjalizm to podróba, to trzeba powiedzieć, że przewyższył oryginał. Po trzecie wreszcie, jest oczywiste, że to lewica zrobiła z faszyzmu skrajną prawicę, ale to nie znaczy, że faszyzm jest cacy. Po czwarte, nazizm jest niemiecką odmianą faszyzmu, tak jak narodowy socjalizm jest odmianą socjalizmu. I basta!
Domyślny avatar

kris przybysz

12.06.2012 23:23

Przecież ta polskojęzyczna gadzinówka antypolskiego nazi kłamstwa, z natury rzeczy, zatrudnia gebelsowsko-stalinowskich kłamców na czele z szechterem i faszystowskim gwizdkiem blumsztajłajnem. Ten żałosny zasuń, miłośnik sierpa i młota, to tylko walczący o lepszą wierszówkę przedstawiciel , jako rzecze profesor niezwyczajny bartoszewski, bydła spod znaku swastyki, sierpa i młota.
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,568,957
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności