Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Konfederacja: odważni w gadce, niezdolni do władzy?

mjk1, 24.07.2025
Polska polityka na zakręcie

   Polska polityka znalazła się na zakręcie. PiS się sypie, Platforma zdycha pod ciężarem własnych kłamstw i pychy, Trzecia Droga odpłynęła w mgłę samozadowolenia i statystycznego niebytu. I w tym całym zamieszaniu jedno ugrupowanie trzyma się dumnie z boku, jakby z czystym sumieniem mogło powiedzieć: „to nie nasza wojna”. Mowa o Konfederacji.

Problem w tym, że to już nie wystarczy.

Bo to już nie rok 2019, kiedy wystarczyło błyskać oczami, rzucać hasłami o wolnym rynku, suwerenności i „zakazie lewactwa”. Dziś społeczeństwo, nawet to najbardziej zdesperowane, nie chce już kolejnych krzykaczy i trybun ludowych. Dziś ludzie chcą kogoś, kto umie nie tylko wrzeszczeć z mównicy, ale też wziąć odpowiedzialność.

Czas powiedzieć: sprawdzam

Konfederacja właśnie dotarła do momentu, którego tak długo unikała. Momentu, gdy trzeba przestać gadać, a zacząć działać. Bo jeśli w tej kadencji nie podejmie realnej próby rządzenia, jeśli nie pokaże, że potrafi zbudować choćby cień programu gospodarczego, reformy podatkowej czy strategii geopolitycznej, to przepadnie.

Nie będzie drugiej szansy.

Dziś wielu młodych wyborców patrzy w ich stronę z nadzieją. Z nadzieją, że może tam znajdzie się alternatywa wobec gnijącego układu PO–PiS. Ale jeśli Konfederacja znowu się wymiga, znowu powie, że „nie czas”, „nie miejsce”, „nie chcemy stołków”, to nie tylko rozczaruje tych ludzi, ale ostatecznie zmarnuje szansę pokolenia.
Bo nie oszukujmy się, każdy, kto choć raz zajrzał za kulisy polityki, wie, że mówienie o „antystołkowości” w partii politycznej to czysta hipokryzja. Nie idzie się do Sejmu, żeby czytać książki w bufecie. Idzie się, żeby rządzić.

Program? Jaki program?

A propos, gdzie jest ten mityczny program Konfederacji? Co poza ogólnym hasłem „mniej podatków” mają do zaproponowania? Gdzie są konkrety w sprawie energetyki, systemu emerytalnego, rolnictwa, wojska? Gdzie realny plan naprawy państwa po zapaści funduszowo-podatkowej PiS i moralnym ścieku Tuska?

Bo na razie wygląda to tak, jakby Konfederacja świetnie odnajdywała się w roli komentatora, ale panikowała na samą myśl o odpowiedzialności. Trochę jak ci wszyscy goście z Facebooka, którzy „wiedzą, jak naprawić wszystko”, ale nigdy nie wystartują w wyborach, bo... „system skorumpowany”.

Tylko że Konfederacja już w wyborach startuje. Ba, jest w Sejmie. I jeśli jeszcze raz spróbuje się schować za zasłoną „moralnej wyższości”, to skończy jak Kukiz. Z tym że Paweł przynajmniej umiał zaśpiewać.

Pozycja do wzięcia. Tylko trzeba chcieć

Patrzę na Konfederację i mam coraz większe wrażenie, że nawet gdyby jutro Morawiecki podał się do dymisji, a Tusk uciekł do Brukseli, to oni i tak by powiedzieli: „To nie nasza wojna”. Boją się wejść do gry, bo wiedzą, że to nie jest TikTok ani wiec w Rzeszowie. To są realne decyzje, twarde liczby, negocjacje międzynarodowe, odpowiedzialność za losy ludzi.

A do tego, jak się okazuje, nikt ich w tej partii jeszcze nie przygotował.

Przyszłość? Albo odwaga, albo śmietnik

To jest ten moment. Albo Konfederacja dorośnie do polityki i wejdzie do gry jako formacja gotowa do współrządzenia, albo przejdzie do historii jako kolejna zbuntowana młodzieżówka, która dobrze krzyczała, ale bała się rządzić.

Nie wystarczy być „przeciwko”. Trzeba mieć coś „za”. Program. Zespół. Wolę walki.

Bo jeśli nie teraz, to kiedy? A jeśli nigdy, to niech przynajmniej nie zawracają już głowy ludziom, którzy naprawdę chcą zmieniać Polskę.


Praeterea, puto Kaczyński discedere debere et Sakiewicz veniam petere.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1365
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 09:06

mjk1
Konfederacja faktycznie zajęła bardzo wygodną pozycję "języczka u wagi", coś jak kiedyś PSL.
Ale masz rację, czas wyjść z cienia. Tylko, że to wiąże się z ogromnym ryzykiem. No bo z kim mieliby wchodzić w koalicję?
Z PO? Nie wypada.
Z PiS? Bzdura bo Kaczyński jest niereformowalny i albo chciałby skanibalizować Konfę albo by szukał haków jak na śp. Leppera.
Może jednak będzie lepiej jak Konfederacja zachowa swój status i dorośnie do samodzielnej władzy? Nie wolno zabraniać przeciwnikom popełniania błędów a tych popełniają co niemiara. Mam nadzieję, że w końcu cierpliwość wyborców PiS i PO się skończy.
mjk1

mjk1

24.07.2025 09:54

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

"Może jednak będzie lepiej jak Konfederacja zachowa swój status i dorośnie do samodzielnej władzy? Nie wolno zabraniać przeciwnikom popełniania błędów a tych popełniają co niemiara. Mam nadzieję, że w końcu cierpliwość wyborców PiS i PO się skończy".
A mnie się wydaje, że zanim Konfederacja dorośnie do władzy a cierpliwość wyborców PiS i PO się skończy, to nie będzie już czego reformować.
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 10:16

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "Może jednak będzie lepiej

mjk1
Oczywiście istnieje takie ryzyko. Gdybym ja był szefem Konfederacji to jednak bym poczekał cierpliwie budując poparcie i struktury. Wejście teraz w koalicję z którymś z "drapieżników" to jak randka z tygrysem.
mjk1

mjk1

24.07.2025 10:21

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

"Oczywiście istnieje takie ryzyko. Gdybym ja był szefem Konfederacji to jednak bym poczekał...".
A do jakiej kwoty radzisz czekać, bo na dzisiaj mamy 1,8 bln. i rośnie coraz szybciej?
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 10:28

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "Oczywiście istnieje takie

mjk1
Mam na myśli poparcie wyborców,
Ten dług jest praktycznie niespłacalny. Któryś kolejny rząd będzie musiał ogłosić bankructwo.
Argentyna ciągle to robi, nawet Rosja raz zrobiła.
Trzeba w końcu powiedzieć "nie mamy waszego płaszcza i walcie się". A wtedy szybko wprowadzić to o czym ty piszesz - suwerenny pieniądz.
PS. Przypominam nieśmiało o odpowiedzi na moje ostatnie pytanie.
mjk1

mjk1

24.07.2025 10:39

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

Trochę Internetu trzeba przejrzeć, aby "wyczerpująco odpowiedzieć", a potem jeszcze z sensem sklecić to w całość i w miarę mądrze napisać, żeby... nawet Ania nie mogła się do niczego przyczepić..
Robi się. Mam nadzieje, że do wieczora skończę.
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 10:36

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "Oczywiście istnieje takie

mjk1
Tutaj fragment artykułu, który chcę zamieścić jutro:
"Sukces Chin sprawił, że globalna alternatywa stała się osiągalna
Wielkim katalizatorem, który skłonił kraje do przejęcia kontroli nad swoim rozwojem narodowym, były Chiny. Jak wskazano powyżej, ich przemysłowy socjalizm w dużej mierze osiągnął klasyczny cel kapitalizmu przemysłowego, jakim jest minimalizacja kosztów stałych rentierów , przede wszystkim poprzez publiczne tworzenie pieniądza w celu finansowania namacalnego wzrostu.
Pozostawienie pieniądza i kreacji kredytu w rękach rządu, za pośrednictwem państwowych banków w Chinach, zapobiega przejęciu gospodarki przez finansowe i inne interesy rentierskie i narażaniu jej na obciążenia finansowe, które charakteryzują gospodarki zachodnie.

Skuteczna chińska alternatywa alokacji kredytu unika osiągania czysto finansowych korzyści kosztem namacalnej akumulacji kapitału i obniżenia poziomu życia. Dlatego jest postrzegana jako egzystencjalne zagrożenie dla obecnego zachodniego modelu bankowego.
Zachodnie systemy finansowe są nadzorowane przez banki centralne, które uniezależniły się od Skarbu Państwa i rządowej „ingerencji” w regulacje. Ich rolą jest zapewnianie płynności komercyjnemu systemowi bankowemu poprzez tworzenie oprocentowanego długu, głównie w celu gromadzenia bogactwa finansowego poprzez dźwignię finansową (inflację cen aktywów), a nie w celu akumulacji kapitału produkcyjnego.
Koszty utrzymania rosnącego zadłużenia to płatności transferowe do sektora finansowego, dokonywane przez pracowników i przedsiębiorstwa, z wynagrodzeń i zysków generowanych przez rzeczywistą produkcję. To zmniejsza dochody dostępne na wydatki na produkty wytwarzane przez pracowników i kapitał, pozostawiając gospodarki obciążone długiem i zdeindustrializowane."
mjk1

mjk1

24.07.2025 10:49

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

I bardzo dobrze. Im więcej takich wpisów tym lepiej.
Obawiam się jednak, że ludek tutaj nie za bardzo kumaty i efekt będzie mizerny. 
Musisz też brać pod uwagę stek inwektyw bez uzasadnienia ze strony tłuków kompletnych, których tu nie brakuje.
Nie zrażaj się jednak i pamiętaj, że kropla drąży skałę.
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 10:56

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na I bardzo dobrze. Im więcej

mjk1
"Obawiam się jednak, że ludek tutaj nie za bardzo kumaty i efekt będzie mizerny."
Niekoniecznie.
Zakładam, że przykładowo na 1000 odsłon moich wpisów (średnia jest ciut wyższa) z 500 osób przeczyta i czegoś się dowie. Nie komentują bo do tego trzeba się logować. Komentuje zwykle kilka normalnych osób (w tym oczywiście Andz... ups... sake) i kilku Pierdunów, których jedynym zadaniem jest próba obsikania mi nogawki.
"Musisz też brać pod uwagę stek inwektyw bez uzasadnienia ze strony tłuków kompletnych, których tu nie brakuje.
Nie zrażaj się jednak i pamiętaj, że kropla drąży skałę."
Ja się absolutnie tym nie przejmuję. Niech się kompromitują na zdrowie :)
mjk1

mjk1

24.07.2025 11:06

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

"Zakładam, że przykładowo na 1000 odsłon moich wpisów (średnia jest ciut wyższa) z 500 osób przeczyta i czegoś się dowie".
Nie wystarczy, żeby się dowiedzieli, ważne, żeby zrozumieli a z tym mogą mieć problem.
Pisać jednak trzeba i to jak najczęściej, bo innej drogi nie ma.
sake3

sake2020

24.07.2025 12:12

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na I bardzo dobrze. Im więcej

@mjk1.....Jakże to tak? Ludek na NB niekumaty? Przecież wszyscy tutaj na NB jesteście dumnymi antypisowcami o wysokich walorach intelektu w przeciwienstwie do elektoratu PiS-u wg was prymitywnego,niewykształconego a wręcz głupiego. Samokrytyka?
sake3

sake2020

24.07.2025 11:12

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

@VivaPalestina......Ryzyko a nie cierpliwe czekanie cechuje prawdziwych męzczyzn, Tyle,że pan Menzen ma swój autorski sposób na oswajanie tygrysów -wspólne picie piwa. Przy kufelku też można budować struktury i poparcie, a po kilku to dopiero wspinać na szczyty. No i nie wolno się zrażać jeśli panocek z Chobielina postawi warunki co do terminu i lokalu spotkania.
Mrówka

Mrówka

24.07.2025 12:15

Polityka jest brudna.
Dziś Grzegorz Płaczek, poseł Konfederacji powiedział był, iże Kaczyński jest zagrożeniem dla Polski.
Powiedział to dziś, ja to wiem od dawna.
Klatka kopnięta, czekamy na reakcję...
sake3

sake2020

24.07.2025 12:44

Dodane przez Mrówka w odpowiedzi na Polityka jest brudna.

@Mrówka.....Poseł Konfederacji Płaczek przekręcił wajchę czy cała partia? Bo dotąd często występujący w TV Republika przedstawicele Konfederacji jakoś inaczej mówili. Czyżby szykował się jakiś sojusz z nowostarym rządem bo bycie języczkiem u wagi już nie wystarcza? Żadnych zagrożeń dla Polski oprócz Kaczyńskiego nie widzą? Oto Konfederacja w całej krasie-zawsze fałszywa ,zawsze chamska, zawsze pachołem .
Mrówka

Mrówka

24.07.2025 21:09

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Mrówka.....Poseł

sake3 - Pochwal się co wciągasz.
spike

spike

24.07.2025 13:08

"Tańcowały dwa Michały, jeden duży drugi mały ..."
Chiny wam się podobają, tylko dlaczego z tego "raju" ludzie uciekają.
Owszem na zewnątrz ładnie wyglądają, ale wewnątrz komunistyczna zgnilizna, tam się morduje ludzi za niepoprawne poglądy.
Świat biznesu ich obserwuje, sam też macza w tym palce, od technologii zaczynając, już chcą pewne rozwiązania wprowadzać, np. w UE.
"Boże strzeż nas przed takimi doradcami, z wrogami sobie poradzimy"
Co do Konfy, nie ma tam nikogo wartego uwagi, kiedyś robili dobre wrażenie, jak Braun, ale polityka to sztuka kompromisu, a nie pyskowanie, a jak przychodzi do ważnych spraw, to wybierają brunatną zgniliznę Tyfusa, wystarczyło dać im trochę "prosa", jak Bosakowi i dziuni, a kiedyś "mylnie sądziłem" że jedyny rozgarnięty facet w tej kanapowej partyjce.
Owszem jest szansa, by Konfa wzięła odpowiedzialność, tylko niech nie myślą o rewolucji, a małych krokach, wtedy kto wie.
Którykolwiek mądrala wytyka Kaczyńskiego, tylko że nie ma nikogo od niego lepszego w jakiejkolwiek partyjce, teraz widać to wyraźnie.
Nie jest ideałem, za bardzo naiwny, to cecha ludzi zbyt uczciwych, nie ma dobrej ręki do ludzi, wielu okazało się "szmatami" jak Sikorski, Gowin itd. ale to są jednostki, które tak łatwo się odnalazły w szemranej POlszewi.
Jedyną siłą zdolną pokonać mafię Tyfusa, jest PiS i tego trzeba się trzymać, inaczej nikt w Polsce nie doświadczy sprawiedliwości, widać to, jak POlszewia rozumie prawo, a przy tym gospodarka.
Wy zwolennicy odsunięcia Kaczyńskiego idźcie pobawić się w piaskownicy, was słuchać, to się z więzienia nie wyjdzie.
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 14:18

Dodane przez spike w odpowiedzi na "Tańcowały dwa Michały, jeden

spike
"Którykolwiek mądrala wytyka Kaczyńskiego, tylko że nie ma nikogo od niego lepszego w jakiejkolwiek partyjce, teraz widać to wyraźnie."
Jeśli Kaczyński i Tusk to max na który stać polską politykę to nic dziwnego, że Polska leci na pysk.
spike

spike

24.07.2025 14:50

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na spike

masz ograniczone horyzonty i brak samodzielnego myślenia, taki twój los, a tego nikt nie zmieni.
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 14:56

Dodane przez spike w odpowiedzi na masz ograniczone horyzonty i

spike
"masz ograniczone horyzonty i brak samodzielnego myślenia" - rzucił Pierdun spike, naczelny mend-rzec NB.
mjk1

mjk1

24.07.2025 15:26

Dodane przez spike w odpowiedzi na "Tańcowały dwa Michały, jeden

Szanowny Panie Spike,
Dziękuję za odpowiedź, choć wydaje mi się, że nie dotyczy ona sedna sprawy. Nikt nie proponuje importowania systemu politycznego Chin, wręcz przeciwnie, wiele osób krytykuje go za brak wolności obywatelskich. Ale warto umieć oddzielić ideologię od mechanizmów gospodarczych, które działają w różnych państwach.
Dyskusja, którą prowadzimy z Viva, dotyczy modelu tworzenia pieniądza, czy powinien on powstawać wyłącznie jako dług w prywatnych bankach komercyjnych, czy też społeczeństwo może mieć dostęp do neutralnego pieniądza obiegowego, który nie jest oprocentowany i nie rodzi długu publicznego.
W tej sprawie warto przyjrzeć się różnym modelom, od szwajcarskiego systemu WIR, przez islandzką reformę z 2015 roku, aż po techniczne aspekty cyfrowego juana w Chinach.
Opisałem to dokładnie w poprzednich moich notkach, wystarczy się zapoznać.
Nawet jeśli nie popieramy ustrojów politycznych danych państw, możemy uczyć się z ich rozwiązań gospodarczych, tak jak nie odrzucamy demokracji tylko dlatego, że Stany Zjednoczone mają problemy społeczne.
Ja wierzę, że Polska może zbudować własny, suwerenny model finansowy, który nie będzie oparty na wiecznym zadłużaniu się, lecz na realnej gospodarce i wzajemnym zaufaniu. I warto o tym rozmawiać bez emocji i uprzedzeń ideologicznych.
sake3

sake2020

24.07.2025 13:30

Przypuszczam ,że rozważania autora dotyczą KOnfederacji w obecnej postaci. Partia była z początku zlepkiem kilku partii luźno powiązanych ale zawsze z wielkim zadęciem. Teraz nie ma już  Kai Godek, ani Brauna czy Korwina- Mikke jako zbyt radykalnych i obniżających procenty sondażowe. początkowy program też już uległ modyfikacji i wygładzeniu. Wystarczy sięgnąć do tekstów G.Świderskiego działacza Dobrej Zmiany libertianina niegdyś blogera na NB by poznać jak kształtował się program Konfederacji od początkowego radykalizmu do wyraźnej zmiany na dziś. Ówczesny radykalizm polegający na negowaniu struktur państwa jak enklaw połączonych ekonomicznie, bez wojska, bez policji czy władzy faktycznie mityczny i naiwny został zastąpiony programem ekonomicznym, ale głównym celem partii jest wzrost znaczenia na arenie międzynarodowej. Tej partii nie wystarczy być języczkiem u władzy i to widać wyraźnie w jej postepowaniu. Przymilanie się do Koalicji z 13-go grudnia i uderzenie w PiS na rozkaz Tuska i z którego chce się wyciągnąć konserwatywny elektorat. Jedno i drugie obrzydliwe ,ale taka jest polityka a w przypadku tej partii wyjątkowo fałszywa. Pamiętam pana Mentzena na debatach prezydenckich jak chamsko odnosił się do kandydata Nawrockiego wmawiając mu sutenerstwo,wyłudzanie,brak moralności by po drugiej turze ściskać mu dłoń i chwalić jako polityka.  Znakiem rozpoznawczym tej partii powinna być wajcha którą się dowolnie przestawia w zależności od rozwoju sytuacji politycznej.
mjk1

mjk1

24.07.2025 15:28

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Przypuszczam ,że rozważania

"...został zastąpiony programem ekonomicznym,..."
Gdzie mogę znaleźć ten nowy program ekonomiczny Droga Sake?
Chętnie się z nim zapoznam.
VivaPalestina

VivaPalestina

24.07.2025 15:43

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "...został zastąpiony

mjk1
"Gdzie mogę znaleźć ten nowy program ekonomiczny Droga Sake?"
I tu nastąpi dłuuuuga cisza a programu będziesz musiał szukać sam.
sake3

sake2020

24.07.2025 19:09

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "...został zastąpiony

@mjk1......Proszę się umówić na piwo z panem Mentzenem. On lepiej niż ja objaśni ,wytłumaczy ,wskaże źródła gdzie szukać programu Konfederacji. Piwo jak żaden inny napój obłaskawia drapieżników w rodzaju Sikorskiego ale może też łączyć i edukować.
mjk1
Zawód:
mjk1

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 151
Liczba wyświetleń: 245,949
Liczba komentarzy: 2,568

Ostatnie wpisy blogera

  • Kapitalizm, którego nikt nie projektował. I dlaczego dziś musi nauczyć się liczyć.
  • Dlaczego Chińczyk jest bogatszy u siebie niż Polak we własnym kraju
  • Plan, który przestraszył Bieruta, a zachwyciłby Denga

Moje ostatnie komentarze

  • Dzięki za rozbudowaną odpowiedź, ale ja nie prowadzę tu sporów o idealne modele, które nigdzie na świecie nie zostały wdrożone nawet w mikroskali. Konkurencja walutowa w czystej formie istnieje…
  • @ GPS. Skoro chcesz dyskusji na poziomie teoretycznym, odpowiem tak. Twoja krytyka opiera się na założeniach, których ja w ogóle nie przyjmuję. Dlatego w wielkim skrócie wyjaśnię, gdzie dokładnie się…
  • Zacznę krótko i wprost: możesz grozić „kopaniem do kibla”, możesz straszyć „spluwaniem za wpisem”, ale to nie zmienia jednego , ja rozmawiam o mechanizmach gospodarczych, a Ty o emocjach. I dlatego…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Wotum zaufania
  • Jakiego Państwa tak naprawdę chcemy?
  • Czy za rządzenie odpowiedzialny jest rząd?

Ostatnio komentowane

  • mjk1, Dzięki za rozbudowaną odpowiedź, ale ja nie prowadzę tu sporów o idealne modele, które nigdzie na świecie nie zostały wdrożone nawet w mikroskali. Konkurencja walutowa w czystej formie istnieje…
  • Grzegorz GPS Świderski, Ty zakładasz, że pieniądz jest systemem rozliczeniowym, który wymaga domykania obiegu. Ja twierdzę coś bardziej podstawowego: pieniądz jest towarem. Jego wartość i podaż muszą wynikać z wolnych…
  • keram, Ty chłpie nic nie kapujesz ! Ja piszę o systemie politycznym "komunizm", a ty pierdolisz ile i co ci Chińczycy zbudowali ?!  Przecież ja nie neguję tego co ci barbarzyńcy zbudowali, ja piszę o…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności