Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sondaże nie kłamią. Platforma potrafi wygrywać

mjk1, 23.07.2025
   Sondaże nie kłamią. Platforma Obywatelska od lat utrzymuje żelazne 30%, a przy sprzyjającym układzie sił potrafi sięgnąć po więcej. Nie da się tego zakrzyczeć, nie da się tego wymazać z rzeczywistości. Prawdziwe poparcie dla tego środowiska politycznego pokazały nie sondaże, ale wybory prezydenckie, gdzie kandydaci wspierani przez PO zdobywali poparcie równe niemal połowie społeczeństwa. To siła, której nie da się zignorować.

   Tego nie zakrzyczycie. Tego nikt uczciwy nie zakwestionuje. Platforma potrafi grać w tej grze. Potrafi robić kampanię, ustawiać przekaz, mobilizować beton. Tuskowi nie można odmówić politycznego instynktu i sprawności w medialnej walce.

Ale co z tego wynika?

   Polityka to nie konkurs popularności. Polityka to rządzenie, podejmowanie decyzji, wyznaczanie kierunku, branie odpowiedzialności. I tu Platforma leży. Przekaz się kończy, gdy pada pytanie: co dalej?

Gdzie jest program? Gdzie są odpowiedzi na kryzys w ochronie zdrowia, upadającą edukację, dramatyczne ceny energii, emigrację młodych? Jakie rozwiązania? Jaka strategia? Który z ministrów Tuska potrafi dziś przedstawić plan na przyszłość?

Jeśli wszystko, co ma do zaoferowania Koalicja Obywatelska, to wojna z PiS-em, tęczowy sztandar i święty „rozdział Kościoła od państwa”, to gratuluję. Rządzący robią wszystko, by nie narazić się ani Berlinowi, ani lewicowym fanatykom, a przy tym jakoś utrzymać wrażenie, że mają ster w rękach.

Ale nie mają. Polityka Tuska to dryf. Sterowność zerowa, odpowiedzialność minimalna, pycha maksymalna. I jeszcze ten bezpieczny frazes: „Nie jesteśmy PiS-em”. Cóż za osiągnięcie.

Demokracja? Taka, jacy demokraci

   Ale może problem leży gdzie indziej. Może to nie politycy są nieudolni, tylko społeczeństwo ma takie właśnie potrzeby i poziom. Demokracja jest taka, jacy są demokraci. I kogo ten naród sobie wybrał?

Joński. Szczerba. Zembaczyński. Sroka. Przepraszam bardzo, to jest reprezentacja intelektualna? To są wasi gladiatorzy debaty publicznej? Toż to teatr kukiełkowy, happeningi dla ubogich. A ich język? Bełkot i prowokacja. Brakuje tylko pomidora w dłoni.

A teraz wisienka na torcie: Babcia Kasia – uosobienie obywatelskiego sprzeciwu według liberalnych elit. Wulgarna, agresywna, kompletnie pozbawiona elementarnej kultury. Ale to są wasi idole. Tych popieracie. Tych broniliście. To są bohaterowie waszego frontu ideologicznego.

Społeczeństwo beznadziejnie niereformowalne

   I może właśnie tu tkwi źródło problemu. Jesteśmy społeczeństwem niereformowalnym. Niczego nie chcemy się nauczyć. Nie umiemy wyciągać wniosków. Zamiast myśleć racjonalnie, zamiast czytać, analizować, pytać, wolimy wierzyć. Wierzyć, że ktoś za nas coś zrobi. Że przyjdzie lider, nowy Tusk, nowy Kaczyński, może nawet nowy Jezus i nas poprowadzi. 

Wierzymy też, że z Polski wyjdzie jakaś iskra. Że niby zmienimy świat. Ale co tu ma zaiskrzyć? Jaka iskra, z czego?

Każdą ideę potrafimy zdusić w zarodku. Każdego, kto myśli niezależnie, wyszydzić. Każdy płomień wolnej myśli, zagasić. Jedyne co nam dobrze wychodziło to bezrozumne podpalanie. Kiedyś paliliśmy książki i stodoły, dziś palimy swoje szanse. I zawsze, zawsze ktoś inny musiał przychodzić i gasić ten pożar. Sami nie potrafimy niczego utrzymać, zbudować, przechować.

Tak, Platforma ma poparcie. Tusk ma swój elektorat. Ale to nie jest dowód na dojrzałość demokracji. To dowód na nasz zbiorowy upadek, na klęskę edukacji, refleksji, odpowiedzialności.
I zamiast cudów, zamiast magicznych „iskier”, zamiast wiary w kolejne objawienia, może wreszcie warto zacząć myśleć. I nie tyle o tym, kto nami rządzi. Ale kto ich wybiera. I dlaczego.


Praeterea, puto Kaczyński discedere debere et Sakiewicz veniam petere.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2322
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 14:18

sake3
'Tworzenie społeczeństwa obywatelskiego nalezy do wszystkich a nie tylko do PiS.'
Skoro na PO nie mozna liczyc to choc PiS moglby sie wykazac.
Kaczynskiego i Tuska interesuje wladza a nie Polacy i spoleczenstwo obywatelskie.
'Ileż to razy pisał pan, że pogardza tymi co są zwolennikami PiS-u? '
Zmyslasz, nigdy tak nie napisalem.
Jest mi was szkoda, podobnie jak wyborcw PO, ale stad do pogardy droga bardzo daleka.
Zbyszek_S

Zbyszek

23.07.2025 14:40

PO ma swój elektorat. Tak.
PiS ma swój elektorat. Tak.
Elektorat jest głupi(?) czy mądry (?)
Jakie są różnice tych dwóch walczących ze sobą stron w podejściu do:
a) pandemii
b) bycie sługą narodu ukraińskiego
c) realnej zgody na debilne polityki Unii Europejskiej
d) bierności wobec takich zagadnień jak spadek dzietności w Polsce, regulacje niszczące małżeństwa poprzez forowanie kobiet względem mężczyzn, nierówny wiek emerytalny wg. płci
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 14:44

Dodane przez Zbyszek_S w odpowiedzi na PO ma swój elektorat. Tak.

Zbyszek_S
'Jakie są różnice tych dwóch walczących ze sobą stron w podejściu do'
Nie ma zadnych roznic.
sake3

sake2020

23.07.2025 15:09

Teraz refleksje? Czy PO potrafi wygrywać? Oczywiście, przecież ma zewsząd wsparcie. Od lewa do prawa w kraju i wspomożenie z zagranicy. Nikt tego nie zamierza zakrzyczeć,ani podważyć słuszności ekipy Tuska mając przed sobą widmo kajdanek zespolonych i czekającą celę. Teraz znalazł  w sobie tyle odwagi autor i inni na NB którzy milczeli przez okres rządów Tuska, jakoś nie widzieli jego betonowego elektoratu ani miałkich nieudolnych ministrów  ,ani jego działań czy terroru. Społeczeństwo jest właśnie też takie-milczące, przyzwalające na bezprawie, mocne w gębie tylko wtedy jak trzeba dokopać opozycji albo tym którzy są jej zwolennikami. Nie ma nic dziwnego,że w tak zniewolonym społeczeństwie czeka się na słowa różnych jasnowidzów i mistyków, że wierzy się w iskrę która wyjdzie z Polski i że będą nam się kłaniały narody .Na razie to my się pokornie kłaniamy. Odreagować sobie przecież mozna okazując pogardę tej drugiej wytykanej palcami części społeczeństwa choć i ona ten ma te 30%, nazywać osmiogwiazdkowo ,a na NB  po prostu Andzią .
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 16:48

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Teraz refleksje? Czy PO

sake3
Znowu wzruszyłaś mnie do łez...
spike

spike

23.07.2025 19:10

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na sake3

Nie wiem co w Polsce robisz, pakuj manatki, zabierz kolegen i do Strefy Gazy pomagać wygrać z żydostwem, tylko nie zapomnij się obrzezać.
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 19:17

Dodane przez spike w odpowiedzi na Nie wiem co w Polsce robisz,

spike
Nie mieszkam w Polsce.
"zabierz kolegen i do Strefy Gazy pomagać wygrać z żydostwem"
Pisząc o ludobójstwie żydowskim w Gazie pomagam Palestyńczykom.
Pomocy materialnej i żywnościowej i tak nie przepuszczacie.
sake3

sake2020

23.07.2025 19:55

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na sake3

@VivaPalestina....To bardzo dobrze,że można sobie popłakać. Spada ciśnienie ,wygładzają zmarszczki, odpada ryzyko zawału, można nawet zostać marszałkiem Sejmu. Cieszę się,że mogłam pomóc.
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 22:44

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @VivaPalestina....To bardzo

sake3
Chłopaki nie płaczą.
sake3

sake2020

23.07.2025 22:54

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na sake3 Chłopaki nie płaczą.

@Viva.....To pan jest chłopak?  A ja sądziłam ze złośliwych komentarzy że raczej sfrustrowany zgred. W rodzaju trolli z wielkimi uszami przewijających się w świecie fantazy Sapkowskiego czy Tolkiena.
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 23:08

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Viva.....To pan jest chłopak

sake3
Ja sfrustrowany?
Gdzieżby tam! Czuję się młodo i w formie. Codziennie uprawiam jogging z moimi pieskami, czasami polujemy na bezpańskie koty.
I chyba jestem trochę przystojniejszy od trolli Sapkowskiego.(tak przynajmniej twierdzą moje liczne wielbicielki)
sake3

sake2020

23.07.2025 23:28

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na sake3

@VivaPalestina.....A cóż panu zrobiły złego bezpańskie koty,żeby na nie polować? Ja je dokarmiam, a te które miałam  i obecna Lili były wzięte z ulicy i,wyleczone..Trzy psy które miałam  wzięte ze schroniska. Patrząc  czy wspominając nasze zwierzaki które odeszły wiem ,że w nich jest więcej człowieczeństwa niż w ludziach.
VivaPalestina

VivaPalestina

23.07.2025 23:57

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @VivaPalestina.....A cóż panu

sake3
Nic mi nie zrobiły ale jakaś selekcja musi być.
Człowiek od zarania dziejów polował na zwierzęta dla skór i mięsa. Może poczułem w sobie ten atawizm?
Moje pieski też są ze schroniska. Wielorasy czystej krwi.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
mjk1
Zawód:
mjk1

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 159
Liczba wyświetleń: 248,228
Liczba komentarzy: 2,679

Ostatnie wpisy blogera

  • Państwo, rynek i przyszłość, która nie chce poczekać.
  • Dlaczego wojna nie uratuje Polski i czemu huby nie rodzą się z chaosu.
  • Dlaczego wolny rynek nie zbuduje Polsce przyszłości i dlaczego bez państwa zawsze zostaniemy peryferią

Moje ostatnie komentarze

  • Dziękuję za rozbudowane wyjaśnienie, to uczciwy i logicznie spójny wywód, więc pozwól, że spróbuję go domknąć w prostym schemacie, gdzie się zgadzamy, a gdzie jednak się rozchodzimy.Zgadzam się, że…
  • Interesuje mnie jedno pańskie twierdzenie, że terroryzm przestanie się opłacać, jak wydajność pracy przekroczy pewien magiczny punkt. Co jest tym punktem, czy jaka jest wielkość wydajności pracy?…
  • Nie mam nic przeciwko i fajnie by było. Niestety na dziś mamy większy problem do rozwiązania i to jak najszybciej: jak odsunąć szkodników od władzy, aby nie niszczyli państwa?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Wotum zaufania
  • Jakiego Państwa tak naprawdę chcemy?
  • Czy za rządzenie odpowiedzialny jest rząd?

Ostatnio komentowane

  • Grzegorz GPS Świderski, "Technologia nie tylko podnosi koszt przemocy, ona potrafi też obniżać koszt kontroli i nadzoru, więc jej wpływ nie jest jednoznaczny."Nie. Rozwój technologii zawsze zwiększa koszty kontroli i…
  • Grzegorz GPS Świderski, Czy to jest zanik, czy transformacja, to tylko kwestia nazewnictwa. Zgadzam się na transformację. Transformacja trwa taka, że sensowne i potrzebne instytucje zostają, ale tracą monopol. Zarządzanie…
  • mjk1, Dziękuję za rozbudowane wyjaśnienie, to uczciwy i logicznie spójny wywód, więc pozwól, że spróbuję go domknąć w prostym schemacie, gdzie się zgadzamy, a gdzie jednak się rozchodzimy.Zgadzam się, że…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności