Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Tłumaczenia na You Tube
Wysłane przez Edeldreda z Ely w 19-05-2025 [09:09]
Jakiś czas temu odkryłam taki niby bug YouTubowy, który polega na tym, że AI jest w stanie przy wielu filmikach umieszczać polskie napisy. Przy części filmików można, owszem, po wyborze automatycznego tłumaczenia wybrać z listy polski, ale przy części lista jest skąpa lub jej zupełnie nie ma, wtedy można spróbować posłużyć się moją metodą. Jest ona taka: wchodzimy na polski film i wybieramy "polski (wygenerowany automatycznie)", po czym, nic nie zmieniając przechodzimy na filmik na przykład anglojęzyczny. Powinny pojawić się generowane w czasie rzeczywistym napisy polskie. Działa też częściowo z językiem niemieckim... Innych nie testowałam jeszcze. Warunek jest taki, że trzeba być zalogowanym.
Poniżej dla nieposiadających konta na YT albo chcących potrenować ustawienie napisów, wklejam tłumaczenie jednego z moich ulubionych przemówień w Oxford Union (przemawia Ann Widdecombe).
„Oto jestem… dokładnie w tym miejscu, gdzie zaczynałam… 50 lat temu. I wiecie, jaki był temat mojej pierwszej mowy? Cenzura. Braki w wolności, jak powiedziałby Juncker…
Dzisiejszy wieczór jest kluczowy. To nie jest zwykła debata czwartkowa w Oxford Union. Wspaniałe chwile z przeszłości, kiedy to, co działo się tutaj, odbijało się echem na całym świecie – na przykład gdy to zgromadzenie zdecydowało, że nie będzie walczyć za króla i ojczyznę, co przyniosło ogromny kredyt pewnemu paskudnemu reżimowi.
Dziś wieczorem kluczowe jest, by to zgromadzenie – bastion wolności, znana historyczna instytucja, która zawsze była oddana wolności słowa – nie poszło w przeciwnym kierunku i nie opowiedziało się za cenzurą. To, nad czym dziś debatujemy, ma ogromne znaczenie.
Mówię o tym z całym przekonaniem. Dorastałam tuż po wojnie, w trakcie której ludzie stracili synów, mężów, ojców w walce z nazistami… Tracili kończyny i musieli żyć z niepełnosprawnością. Stracili domy – wszystko przez ohydny reżim, jakim był narodowy socjalizm. A mimo to Oswald Mosley i Colin Jordan oraz inni tacy „uroczy” ludzie mogli zgodnie z prawem organizować swoje wiece w tym kraju.
Pomyślcie tylko – jak bardzo to raniło i obrażało ludzi, którzy złożyli tak wielką ofiarę... Ale oddanie wolności słowa i przekonanie, że walczyliśmy sześć lat o wolność, prowadziło nas do wniosku, że lepiej utrzymać wolność słowa niż niebycia obrażanym.
Kilka lat później, kiedy byłam tu w Oxfordzie, byliśmy w samym środku zimnej wojny. Trudno to dziś pamiętać, 30 lat po upadku muru berlińskiego, ale wtedy wzdłuż granic Układu Warszawskiego Związek Radziecki miał rozmieszczoną broń skierowaną prosto na nas. A mimo to można było kandydować do parlamentu jako komunista. Może i nikt cię nie wybrał, ale kandydować mogłeś. Mogłeś sprzedawać „Morning Star” na rogu ulicy. Mogłeś otwarcie zapisać się do partii komunistycznej.
Wiem, że to obrażało i raniło wiele osób, może nawet przerażało. Ale wierzyliśmy, że wolność słowa jest ważniejsza.
Tylko dwa typy ludzi sprzeciwiają się wolności słowa – na dwóch końcach spektrum: „płatki śniegu” i totalitaryści.
Nie ma nic złego w byciu „płatkiem śniegu” – możesz być jak najbardziej wrażliwy, o ile nie narzucasz tego innym. Na przykład ja jestem obrażana, raniona, upokarzana przynajmniej 30 razy dziennie. Trudno. Życie. Takie są koszty życia w społeczeństwie. Jeśli naprawdę nie możesz tego znieść – zostań pustelnikiem!
Z drugiej strony są totalitaryści. I właśnie dlatego Hitler odniósł sukces – bo nie pozwalał na żadną wolność słowa. W Związku Radzieckim, jeśli sprzeciwiłeś się choremu reżimowi, mogłeś skończyć w więzieniu – albo gorzej.
Totalitaryści odbierają ci prawo do sprzeciwu wobec „państwowej ortodoksji”. A dziś pod „państwową ortodoksję” można podstawić „społeczną ortodoksję” – tę z mediów społecznościowych, Twittera i innych platform, gdzie decyduje się, co jest, a co nie jest dopuszczalne.
Chciałabym stanąć tutaj i spierać się z kimś, kto zaprzecza Holokaustowi – chciałbym móc z nim polemizować i obnażyć jego kłamstwa. Ale jeśli mówimy: „Nie, nie możemy go wysłuchać, jego poglądy są zbyt obraźliwe”, to co się wtedy dzieje? Taki pogląd zostaje zepchnięty do podziemia, gdzie często może się rozwijać w ciszy. Ludzie szepczą: „Wiesz, może coś w tym jest, ale nie wolno o tym mówić...”. A powinniśmy mówić. I przez mówienie – możemy to zniszczyć.
Pamiętajcie też: dzisiejsza herezja może być jutrzejszym credo. Jak dobrze, że Wilberforce, Pankhurst, Martin Luther King i inni nie zostali uciszeni, mimo że obrażali ówczesne społeczeństwo.
Ostatnio zapytano mnie, czy sprzeciwiłbym się dzieleniu sceny z osobą, która popierała IRA… Straciłam przyjaciela w zamachu w Brighton. Sama uniknęłam go o mniej niż 20 minut. Spytałam ją: „Czy naprawdę chciałaś nas wszystkich zabić?” A ona odpowiedziała: „Nie chciałam tego zrobić sama”. Nie mam nic przeciwko dzieleniu z nią sceny – bo mogę z nią polemizować i pokazać, co w jej myśleniu jest złe.
Bez względu na to, jak bardzo się z kimś nie zgadzamy – musimy bronić jego prawa do wypowiedzi. To nie jest banał. To fundament wolności. Nie osiąga się zwycięstwa, uciszając przeciwnika – tylko go pokonując.
Jeśli dziś zgodzimy się, że ktoś inny może decydować o tym, co można powiedzieć w Oxford Union – jutro ktoś inny może zdecydować, że to, co ty mówisz, też nie jest dopuszczalne.
Wolność słowa jest dla wszystkich – nie tylko dla wybranych.
YouTube:
Komentarze
18-05-2025 [10:59] - Marek Michalski | Link: 1."dzisiejsza herezja może
1."dzisiejsza herezja może być jutrzejszym credo"
Nie zmienia to faktu, że herezja pozostaje herezją.
2. "Wolność słowa jest dla wszystkich – nie tylko dla wybranych."
A co z wybranymi przez samych siebie do zakazywania prawa do życia, wolności i własności, do zakazywania mówienia prawdy?
Chcącemu nie dzieje się krzywda.
18-05-2025 [11:58] - Edeldreda z Ely | Link: @Marek Michalski
@Marek Michalski
Ad. 1. Słyszałam kiedyś z ust uczonego zakonnika, ze herezją nie stawała się myśl głupia, którą łatwo było zdementować... Heretycy w historii Kościoła byli ludźmi wykształconymi, inteligentnymi, zaangażowanymi...
Ad. 2. Usunięty - zastosowano autocenzurę ;)
18-05-2025 [12:05] - Lech Makowiecki | Link: Klasztor (Monte Cassino)
Ciekawe...
Dziękuję i pozdrawiam!
18-05-2025 [13:26] - Edeldreda z Ely | Link: @Lech Makowiecki
@Lech Makowiecki
Dziękuję i także ślę pozdrowienia.
18-05-2025 [12:10] - sake3 | Link: Popełnić to chyba można zły
Popełnić to chyba można zły uczynek, błąd lub gafę ale nie książkę.
18-05-2025 [13:24] - Edeldreda z Ely | Link: @Sake3
@Sake3
Dzień dobry. W jakiejś mierze ma Pani rację. Pisząca może rzeczywiście w jakimś stopniu nadużywa tego słowa, bo jej się urocze wydaje... Dlaczego? Bo, w istocie trochę jest tak, że każda wypowiedź odważna jest jakimś naruszeniem homeostazy... I - rzeczywiście, jak w tekście poniżej jest tam też trochę kokieterii... https://sjp.pwn.pl/poradnia/ha...
18-05-2025 [14:07] - Edeldreda z Ely | Link: @Sake3
@Sake3
Dołączyłam prawidłowy link. Pozdrawiam.
18-05-2025 [14:19] - sake3 | Link: @Edeldreda....Oczywiście
@Edeldreda....Oczywiście domyśliłam się ,że to słowo użyte celowo może nie ,ale leciutko złosliwe. Przypuszczam, że pewne środowiska w Polsce tak by chciały tę ksiażke widzieć-jako popełnioną a więc i gorszą a nie napisaną. Niepotrzebnie Pani to zmieniła to było dobre..
18-05-2025 [12:43] - spike | Link: Jak opisała poglądy Voltaire
Jak opisała poglądy Voltaire'a Beatrice Hall:
-"Nie zgadzam się z tym, co mówisz, ale będę bronił do śmierci twojego prawa do mówienia tego."
Obecnie tej zasady b.często się nie stosuje, szczególnie w internecie, a najbardziej jeżeli chodzi o samych żydów, ich historii, a szczególnie martyrologii, nie tylko jest zakrzyczana, ale wszelkimi siłami zwalczana, zaczynając od oskarżeń o "antysemityzm", który nawet żydów nie dotyczy.
Na wielu portalach blogerskich już sam wyraz "żyd", jest cenzurowany, a ich autor blokowany, lub usuwany, a np. Polaków można lżyć i oskarżać co tylko ślina na język przyniesie. Na NB jeszcze da się "żyć", ale kto wie jak długo.
Pzdr.
Z tego co można zauważyć, w TV wykorzystuje się AI do generowania napisów dialogów filmowych, czy innych programów rozrywkowych etc.
często wypada to śmiesznie i "straszno", jak słyszymy jedno, a czytamy drugie, czuć w tym swoistą autocenzurę, czasami ma to swoje plusy, np. w kwestii wulgaryzmów, które mają nadać pikanterii słabej potrawie".
:))))
18-05-2025 [13:33] - Edeldreda z Ely | Link: @Spike
@Spike
Nie wiem, czy Pan probował włączyć te napisy na YT - tu coraz mniej jest siermiężności... Radzi sobie naprawdę dobrze chociażby z tłumaczniem filozoficznych zagadnień... Mnie opada szczena (a raczej żuchwa - tylko ona ma bowiem technicznie możliwości, by opaść :) ).
19-05-2025 [00:34] - Jan1797 | Link: "Jest ona taka: wchodzimy na
"Jest ona taka: wchodzimy na polski film i wybieramy "polski (wygenerowany automatycznie)", po czym, nic nie zmieniając, przechodzimy na filmik na przykład anglojęzyczny".
@EzE:)
Cóż. Z przykrością stwierdzam, jednak nie przy wszystkich produkcjach jest to możliwe. Ale trzeba walczyć o wszystkie nowości, bo trafiają się na YT perełki tak znamienite, że tylko przyklasnąć. Padam, "wolność słowa jest zasadniczo ważna", więc https://www.youtube.com/watch?...
19-05-2025 [10:03] - Edeldreda z Ely | Link: @Jan1797
@Jan1797
Tak, wiem, że nie we wszystkich przypadkach działa. Tu na ten przykład działa: https://m.youtube.com/watch?v=...
Ukłony, EzE ;)
19-05-2025 [11:23] - Jan1797 | Link: @EzE,
@EzE,
Fakt; "żyjemy w czasach, które nie przypominają żadnych innych.
Czasy, w których wiadomości rozprzestrzeniają się szybciej niż myśli,
a idee w mgnieniu oka rozchodzą się po całym świecie. Nastała era cyfrowa.
Niektórzy patrzą na to i widzą niebezpieczeństwo.
Inni widzą w tym rozproszenie, ale ja mówię Wam dzisiaj;
traktujcie to jako swoje pole misyjne."
Dziękuję i serdecznie to mało powiedziane. Pozdrawiam
18-05-2025 [14:22] - Kazimierz Kozio... | Link: @"Na wielu portalach
@"Na wielu portalach blogerskich ..... jest cenzurowany, ... autor blokowany, lub usuwany"
Nie nalezy mylic wolnosci wypowiedzi blogera z wolnoscia wlasciciela portalu do robienia sobie ze swojej prywatnej platformy narzedzia propagujacego jego narracje.
Niech wiec wolny bloger rozglasza i publikuje swoje wypowiedzi tam gdzie mu ktos da zielone swiatlo dla jego wolnosci albo niech zainwestuje i zrobi swoj prywatny portal, a nie biadoli. w przypadku mediow publicznych utrzymywanych przez podatnika, cenzura jest oczywiscie przestepstwem, a wykluczanie haniebne.
18-05-2025 [17:35] - spike | Link: Każdy sobie pisać może ,
Każdy sobie pisać może , jeden lepiej drugi gorzej, tylko nie bzdury.
Bloger a właściciel portalu, to dwie rożne sprawy, a tym bardziej założenie z góry, że treści to propaganda, to typowe podejście bolszewików.
Właściciel portalu nie kasuje pewnych treści, a bloger wg swojego widzimisię kasuje.
W niewinnej treści o jedzeniu, znajdzie się "żydowskie", treść jest usuwana, wystarczy napisać z błędem "rzydowskie jedzenie", tekst zostaje.
Czasami trzeba się zastanowić co się piszę, bo może lepiej było się nie odzywać.
Mam też od lat innego bloga, jeszcze nikogo nie skasowałem ani nie zbanowałem.
18-05-2025 [19:37] - Edeldreda z Ely | Link: @Kazimierz Koziorowski
@Kazimierz Koziorowski
Witam i pozdrawiam rzadkiego u mnie Gościa.
18-05-2025 [20:24] - SilentiumUniversi | Link: Rzeczywistość skrzeczy ...
Rzeczywistość skrzeczy ...
Voltaire raczej (to z przekąsem) nie stosował się do swojej maksymy. Notabene "naukowe" pomysły encyklopedystów zostały przez naukę zweryfikowane negatywnie, a Wolter dodatkowo zostałby obecnie scancelowany jako antysemita. Sława nie zależy od osiągnięć tylko od tego, gdzie się podczepisz
19-05-2025 [09:49] - Edeldreda z Ely | Link: @SilentiumUniversi
@SilentiumUniversi
Mój wykładowca mawiał - moja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się początek czyjegoś nosa... Zasada ta obowiązuje nawet przy naszych wirtualnych nosach... Chociaż na NB można zaobserwować ich miażdżenie czy ucieranie :)
18-05-2025 [14:15] - Alina@Warszawa | Link: Tłumaczenie Słowaka na polski
Tłumaczenie Słowaka na polski w parlamencie UE:
SŁOWAK PATRIOTA ZSZOKOWAŁ UE! JEGO SŁOWA Z MÓWNICY WBIŁY WSZYSTKICH W FOTELE!
18-05-2025 [15:22] - Kazimierz Kozio... | Link: Wyborcy praktycznie nie maja
Wyborcy praktycznie nie maja wplywu na to jakich kandydatow wstawiaja na listy wyborcze kamaryle kolesi. Jezeli na liscie kandydatow do EU jest ktos kto juz mial szanse sie wykazac to wyborca mial podstawe zeby go poprzec, lub nie. Jezeli ponownie oddal swoj glos na oszusta czy zdrajce interesu narodowego to niech nie robi za oszukanego - jest jego wspolnikiem.
Ponizej lista hanby 46 polskich eurooslow z kwietnia 2021 ktorzy poparli postnazistowskie regulacje segregacji sanitarnej niewyszczepionych – paszporty kowidowe – stygmatyzacje niewyszczepionych. Nie dosc ze skompromitowali siebie i swoje partie to wywindowali Polske na wysoka pozycje w EU rankingu hanby. Srednia calej EU poparcia segregacji to 78% eurodeputowanych ZA, podczas gdy sposrod naszych 52 europoslow az 88% bylo ZA i tylko czworo PRZECIW – P.JAKI, K.JURGIEL, B.KEMPA, E.KRUK i dwoje askekurantow (wstrzymali sie R.Czarnecki, A.Zalewska).
Tylko 10% wegierskich europoslow poparlo segregacje, 37% estonskich, 52% francuskich, sekta kowidian przekabacila wiekszy odsetek eurodeputowanych polskich niz slowackich, cypryjskich, belgijskich, finskich, litewskich, chorwackich, holenderskich, greckich.
Wyborco pamietaj ze wiekszosc politykow odchodzi od zdrowego rozsadku zgodnie z madroscia etapu niezalenie od przynaleznosci partyjnej.
Pozrozumieli sie ponad podzialami partyjnymi reka w reke PIS+PO+PSL+reszta lewackich zlogow: M.Adamowicz, B.Arlukowicz, M.Balt, M.Belka, R.Biedron, A.Bielan, J.Brudzinski, J.Buzek, W.Cimoszewicz, J.Duda, A.Fotyga, T.Frankowski, A.Halicki, K.Hetman, D.Hubner, A.Jarubas, J.Kalinowski, K.Karski, I.Kloc, L.Kohut, E.Kopacz, J.Kopcinska, Z.Krasnodebski, Z.Kuzmiuk, R.Legutko, J.Lewandowski, B.Liberadzki, E.Lukacijewska, B.Mazurek, L.Miller, A.Mozdzanowska, J.Ochojska, J.Olbrycht, T.Poreba, E.Rafalska, B.Rzonca, J.Saryusz-Wolski, R.Sikorski, S.Spurek, B.Szydlo, D.Tarczynski, R.Thun, G.Tobiszowski, W.Waszczykowski, J.Wisniewska, K.Zlotowski.
18-05-2025 [15:57] - Alina@Warszawa | Link: Dzięki za to przypomnienie.
Dzięki za to przypomnienie. Czy ich głosowanie "za" terrorem covidowym" (i łamaniem praw konstytucyjnych) ma coś wspólnego z obchodzeniem Chanuki w polskim sejmie - przez tę samą "opcję polityczną", a faktycznie etniczną? Czy to ci sami, co głosowali za uchyleniem immunitetu posłowi Braunowi za zgaszenie świeczek chanukowych w holu sejmowym (droga ewakuacyjna!)?
18-05-2025 [17:57] - spike | Link: no i został nam jeden, jedyny
no i został nam jeden, jedyny wybawca, zbawca @Kazio.
Jak ktoś powiedział, "fanatyzm jest gorszy od faszyzmu", chyba miał rację.
18-05-2025 [22:01] - Imć Waszeć | Link: "Mona Lisa Overdrive",
"Mona Lisa Overdrive", powieść Williama Gibsona plasująca się w nurcie cyberpunku. W wielkim skrócie i za pomocą paraboli, gdzieś na jakimś śmietniku znajduje się produkt z wierzchu przypominający jakieś uznane w społeczeństwie wartości (młodość, atrakcyjność, równość, popularność, mądrość - raczej najczęściej wytypowana przez głosowanie, co wiemy już od czasów Encyklopedystów), a następnie stopniowo lecz nieubłaganie podmienia się nimi wartości prawdziwe, tradycyjne. I ten proces się właśnie dzieje na naszych oczach, za naszymi oknami i polega na zastępowaniu autorytetów oraz postaci ikonicznych przez... prostytutki. Że wrzaskliwe? No to co, wprowadzi się "prawo", że nie wolno się do wrzaskliwości i mniejszości czepiać i po sprawie. Ten proces następuje zawsze, co widać po poziomie edukacji, etyki zawodowej, mentalności urzedników, polityków, funkcjonariuszy, po dyskusjach w sprawie roli matur, chociażby. Świat, życie w nim ma być łatwe, miłe i przyjemne, a wszystko co ponad to to od złej konserwy pochodzi. Jakież to prostackie i aż mi się wierzyć nie chce, że tak wielu ludzi dało się w Polsce na to złapać. Najpierw za sprawą "liberalizmu" gospodarczego, potem "demokracji", "wolności", "wspólnych wartości", wreszcie "zwalczania Moskwy". Tak tak, to nie złudzenie, tylko hasłowo przedstawiona ścieżka kariery typów będących rzekomo liberałami z przekonania, którzy przecież nie chcieli, żeby wszyscy musieli żyć w dzikim buszu, tak samo jak obecnie geje nie chcą adopcji. Oni przecież tylko chcieli wolności, równości i braterstwa... jak zawsze na początku. A potem już jest z górki... jak zawsze na końcu. Teraz czas podmienić pojęcie "wolności słowa", a raczej ukrócić możliwości wyrażania własnych myśli, bo tylko przeszkadzają. Mona Lisa? Jak w mordę strzelił ;)
19-05-2025 [03:43] - SilentiumUniversi | Link: Rozwój, rozkwit, przejęcie,
Rozwój, rozkwit, przejęcie, upadek. Jak w interesach
19-05-2025 [09:36] - Edeldreda z Ely | Link: @Imć Waszeć
@Imć Waszeć
Jakoś nie zapałałam nigdy żywszym uczuciem do tego typu literatury... Chciałam najpierw przeczytać m.in. całego Prousta, a czytałam w systemie wakacyjnym - jeden tom na rok, w ramach wakacyjnej nagrody za znój minionego roku... Ostatni tom, "Czas odnaleziony" zostawiłam sobie na deser - jeszcze nie nabyłam do niego praw.
19-05-2025 [16:21] - Imć Waszeć | Link: To jest niemal ta sama lista
To jest niemal ta sama lista problemów, tylko przedstawiona za pomocą innego języka i innych środków wyrazu, czy artystycznych. Jak widać postęp na dłuższą metę niczego pozytywnego nie wnosi do ogólnego nieładu ludzkiej kultury, a jedynie dokonuje przeramowania. Od czasu do czasu ktoś rzuca kamień w mętną wodę i tworzą się wokół niego kręgi, ale to nie jest wiedza, a jedynie wrażenie.
https://www.youtube.com/watch?...
19-05-2025 [08:34] - Ijontichy | Link: "Wolność słowa jest dla
"Wolność słowa jest dla wszystkich – nie tylko dla wybranych."
Piękne hasło....akurat dla BBC i innych lewackich ośrodków w GB.
Na świecie już NIGDZIE nie ma niezależnych mediów [wszelkiego typu] nie ma niezależnych "dziennikarzy" czyli pracowników najętych za stawkę godzinową...nazwijmy ich
FUNKCJONARIUSZAMI MEDIALNYMI.
Wszystko jest oparte na PIENIĄDZU...jest szef,,ma forsę,płaci i wymaga!! Nie podoba się? To wyp....
Pamiętacie Lisę Minneli w Kabarecie?
No!
To tak zwany DRUGI KROK Ojca chrzestnego...ILE ?
PS.Strefa wolnego słowa...kojarzycie? Ja za mocne słowa o Dudzie,Kaczyńskim,Morawieckim i PiS....od kilku lat tkwie w lochu...i nie mam szans na amnestię...BO NIE!
20-05-2025 [07:40] - Ijontichy | Link: Tak! 8.34 poszedł komentarz,a
Tak! 8.34 poszedł komentarz,a ukazał sie 19.41 (sic!)
Prosze Admina o decyzję:
1.Albo likwiduje mi konto i wyrzuca mnie za drzwi.
2.Albo moje komentarze ukazują się zaraz po kliknięciu ZAPISZ.
Trzeciej alternatywy nie widzę....Wałęsa ją zobaczył ...
20-05-2025 [08:56] - Edeldreda z Ely | Link: @Ijontichy
@Ijontichy
Dziękuję Ci, Ijonie Niezawodny. Wiesz, dumam ostatnio nad pewym temacikiem, który na pewno Ci się... nie spodoba :)
20-05-2025 [09:39] - NASZ_HENRY | Link: @Ijontichy😉
@Ijontichy
>"od kilku lat tkwię w lochu...i nie mam szans na amnestię"
Jak dalej tak pójdą wybory to będziesz miał okazję spotkać się z @adminem w katakumbach i osobiście mu podziękować 😉
.
20-05-2025 [19:32] - spike | Link: @ijon
@ijon
"Ja za mocne słowa ......"
tu nikomu nie trzeba "mocnych słów", wystarczą tylko słowa, jeden taki "od mocnych" już tu jest, wystarczy.
20-05-2025 [19:39] - Edeldreda z Ely | Link: @Spike
@Spike
Henry?
;)
20-05-2025 [20:17] - spike | Link: @henry?
@henry?
nieee, może się tu zjawi, jak ten wilk z lasu :))