Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Trump niszczy USA?

Kazimierz Potocki , 07.04.2025
Jeffrey Sachs
Trump zamierza zniwelować deficyt handlowy poprzez nałożenie ceł, co zapobiegnie importowi i przywróci równowagę handlową (lub skłoni inne kraje do zaprzestania oszukiwania Ameryki). Cła Trumpa nie zamkną jednak deficytu handlowego, ale zubożą Amerykanów i zaszkodzą reszcie świata. Deficyt handlowy danego kraju (a dokładniej deficyt na rachunku bieżącym) nie świadczy o nieuczciwych praktykach handlowych stosowanych przez kraje notujące nadwyżki. Oznacza to coś zupełnie innego. Deficyt na rachunku bieżącym oznacza, że kraj notujący deficyt wydaje więcej, niż produkuje. Oznacza to, że oszczędza mniej niż inwestuje . Deficyt handlowy USA jest miarą rozrzutności amerykańskiej klasy rządzącej, a dokładniej jest wynikiem chronicznie wysokich deficytów budżetowych wynikających z obniżek podatków dla bogatych w połączeniu z bilionami dolarów marnowanymi na niepotrzebne wojny . Deficyty nie są perfidią Kanady, Meksyku i innych krajów, które sprzedają więcej Stanom Zjednoczonym, niż Stany Zjednoczone sprzedają im. Aby zamknąć deficyt handlowy, Stany Zjednoczone musiałyby zamknąć deficyt budżetowy. Cła podniosą ceny (np. na samochody), ale nie zamkną handlu ani deficytu budżetowego, tym bardziej, że Trump planuje zrównoważyć dochody z ceł znacznie większymi obniżkami podatków dla swoich bogatych darczyńców. Co więcej , w miarę jak Trump podnosi cła, USA będą musiały stawić czoła cłom kontrującym, które bezpośrednio utrudnią eksport USA. Wynik będzie porażką zarówno dla USA, jak i reszty świata. Przyjrzyjmy się liczbom. W 2024 r. Stany Zjednoczone wyeksportowały towary i usługi o wartości 4,8 biliona dolarów oraz zaimportowały towary i usługi o wartości 5,9 biliona dolarów, co spowodowało deficyt na rachunku bieżącym w wysokości 1,1 biliona dolarów. Deficyt w wysokości 1,1 biliona dolarów stanowi różnicę między całkowitymi wydatkami Ameryki w 2024 r. (30,1 biliona dolarów) a dochodem narodowym USA (29,0 biliona dolarów). Ameryka wydaje więcej, niż zarabia i pożycza różnicę od reszty świata. Trump obwinia resztę świata za deficyt budżetowy Ameryki, ale to absurd. To Ameryka wydaje więcej, niż zarabia. Jeśli jesteś pracownikiem, masz nadwyżkę na rachunku bieżącym u swojego pracodawcy i deficyt w kontach firm, od których kupujesz towary i usługi. Jeśli wydajesz dokładnie tyle, ile zarabiasz, masz zrównoważone konto bankowe. Wyobraź sobie, że rzucasz się na zakupy, wydajesz więcej niż zarabiasz, zaciągając dług na karcie kredytowej. Teraz będziesz miał deficyt na rachunku bieżącym. Czy sklepy Cię oszukują, a może Twoja rozrzutność wpędza Cię w długi? Cła nie zamkną deficytu handlowego, dopóki będzie trwała nieodpowiedzialność fiskalna korporacyjnych drapieżników i oszustów podatkowych dominujących w Waszyngtonie. Załóżmy na przykład, że cła Trumpa spowodują zmniejszenie importu samochodów i innych towarów z zagranicy. Amerykanie będą wówczas kupować samochody wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych i inne towary, które wcześniej zostały wyeksportowane. Import spadnie, ale eksport również. Ponadto nowe cła nałożone przez inne kraje w odpowiedzi na cła Trumpa pogłębią spadek eksportu USA. Nierównowaga handlowa USA utrzyma się. Choć cła nie wyeliminują deficytu handlowego, zmuszą Amerykanów do kupowania drogich towarów wyprodukowanych w USA, które mogliby nabyć taniej od zagranicznych producentów. Cła zniweczą to, co ekonomiści nazywają zyskami z handlu: możliwość zakupu towarów w oparciu o przewagę komparatywną krajowych i zagranicznych producentów. Cła spowodują wzrost cen samochodów i płac pracowników zakładów samochodowych, ale wzrost ten zostanie sfinansowany niższym standardem życia Amerykanów w całej gospodarce, a nie wzrostem dochodu narodowego. Prawdziwym sposobem wsparcia amerykańskich pracowników są środki federalne odwrotne od tych preferowanych przez Trumpa, w tym powszechna opieka zdrowotna, wsparcie dla związków zawodowych i wsparcie budżetowe dla nowoczesnej infrastruktury. Wszystko to finansowane powinno być za pomocą wyższych, a nie niższych podatków od najbogatszych Amerykanów i sektora korporacyjnego. Rząd federalny nie pokrywa swoich ogólnych wydatków z przychodów podatkowych, ponieważ zamożni darczyńcy kampanii promują obniżki podatków, unikanie płacenia podatków (poprzez raje podatkowe) i unikanie płacenia podatków. Deficyt budżetowy USA wynosi obecnie około 2 biliony dolarów, co stanowi około 6 procent dochodu narodowego. Przy chronicznie wysokim deficycie budżetowym, bilans handlowy USA pozostanie w stanie chronicznego deficytu. Trump mówi, że zmniejszy deficyt budżetowy poprzez ograniczenie marnotrawstwa i nadużyć za pomocą programu DOGE. Problem polega na tym, że DOGE błędnie interpretuje prawdziwą przyczynę rozrzutności finansowej. Deficyt budżetowy nie wynika z pensji pracowników sektora publicznego, którzy są zwalniani bez powodu, ani z wydatków rządu na badania i rozwój, od których zależy przyszła pomyślność, ale raczej z połączenia obniżek podatków dla bogatych i lekkomyślnego wydawania pieniędzy na nieustanne wojny Ameryki, finansowania przez USA nieustannych wojen Izraela, 750 amerykańskich baz wojskowych za granicą, rozrośniętej CIA i innych agencji wywiadowczych, a także odsetek od rosnącego długu federalnego. Jak donoszą źródła, Trump i republikańscy kongresmeni biorą na celownik program Medicaid, skierowany do najbiedniejszych i najbardziej narażonych Amerykanów, chcąc w ten sposób przygotować grunt pod kolejną obniżkę podatków dla najbogatszych Amerykanów. Wkrótce mogą zająć się także ubezpieczeniami społecznymi i Medicare. Cła Trumpa nie doprowadzą do zamknięcia deficytu handlowego i budżetowego, lecz wręcz przeciwnie – spowodują wzrost cen i zubożenie Ameryki i całego świata poprzez zaprzepaszczenie zysków z handlu. Stany Zjednoczone staną się wrogiem świata z powodu szkód, jakie wyrządzają sobie i reszcie świata.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4740
Tezeusz

Tezeusz

07.04.2025 16:00

Zajechało śmierdzącym @Persem. Nowa odsłona @szperaczki
paparazzi

paparazzi

07.04.2025 17:08

Gospodarka USA była virtualna pompujaca inwestorów wirtualnym $ to giełda. Zyski. US nie mogło sprzedawać swoich towarów na zawadzie równości  np IV Rzeszy. Auta sprzedwane do UE są obwarowane clami+ , amerykańskie produkty rolne obłożone clami zaporowymi itd. Fabryki bankrutowaly, oprócz fabryk zbrojeniowych chociaż też w mniejszym stopniu, obchodzono na made in China itp.  Oligarhia finansowa zaczęła inwestować w produkcje gdzie się da przy wsparciu Vanguard, Black Rock itp aby taniej i większy zysk. No i Wall Street zacieralo paluszki, zysk. To sztuczne pompowanie prowadziło   świat na skraj wojny która była by nieuchronna. Nie na darmo schrony na wyspach , jachty "pancerne" domy fortece powstawały jak grzybki po deszczu a dla gawiedzi tanie krewetki z tablica Mendelejewa, warzywa z Chin nawet niekoszerny czosnek :-) i rozpadajace się gadżety. Konkludujac, opatrznosc znalazła człowieka co podjął się rzeczy prawie niemożliwej bo Amerykanie przyzwyczajeni do życia ponad stan będą tracić sztuczne $ przez jakiś czas do momentu normalizacji. Tak, oszczędności"wirtualne" zmalały drastycznie, moje też ależ czy to były zyski normalne ze zdrowej gospodarki? Czy mając na koncie milion $ w czasie nuklearnej wojny ma jakieś znaczenie? Czy nie lepiej mieć pół miliona, żyć w zdrowym rozsądku wierząc że dzieci mają dobrą pracę nie dotowana polityczna poprawnascia USAID fund? Takich pytań można zadać setkami. Jaki system wybrać dla dobra ludzkości.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 19:27

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Gospodarka USA była virtualna

paparazzi 
USA zniszczyła pogoń za zyskiem.
Władzę przejęła koczownicza oligarchia finansowa, która zlikwidowała przemysł przenosząc do biednych krajów. Teraz to się mści.
paparazzi

paparazzi

07.04.2025 21:23

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na paparazzi 

Za nim gruby schudnie to chudy umrze.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 21:26

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Za nim gruby schudnie to

paparazzi 
USA już nie są grube.
Jan1797

Jan1797

08.04.2025 17:37

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Gospodarka USA była virtualna

Cła Trumpa nie zamkną jednak deficytu handlowego, ale zubożą Amerykanów i zaszkodzą reszcie świata.
Skąd taki wniosek? Teza z samej zasady szacunku dla prawdy raczej niepoważna. Wystarczy bowiem, żeby Europa zrezygnowała z połowy obciążeń celnych (czyli 20 procent) na artykuły poza przemysłowe nałożone na produkty USA wjeżdżające na europejski obszar celny i można negocjować zawieszenie cel amerykańskich. Czy Autor nad tym się zastanowił? Autor uważa, że nie wiemy lub przeoczymy przypadek Chin? I jeszcze jeden argument większości wyszehradzkiej. Do 6'20" wszystko, co potrzebne dla zachowujących zdrowy rozsadek. youtube.com
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.04.2025 17:13

@ Kazimierz Potocki,
Co eksportuje USA ?
USA eksportuje dolary ( to taki sam towar jak inne ) , demokrację i know how w i t. Co dostaje za dolary ( produkcja miliarda materialnych baksow kosztuje 500 baksow) - auta, środki produkcji, żywność itd... Kto tu kogo robi w CH...i kto tu kogo oszukuje? Trump chyba się z ch.. na łby pozmieniał. Wprowadzenie cel tylko doprowadzi do zubożenia biedaków w USA , których jest coraz więcej. Kto tego nie łapie ten niech wraca do szkoły podstawowej. Pzdr
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 19:16

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ Kazimierz Potocki,

 rolnik z mazur
Masz rację.
USA eksportują dolary, przemoc i wojny. Teraz muszą odpuścić bo ich piramida finansowa już się wali. Między innymi dlatego Trump robi maślane oczka do Trumpa.
Napiszę niebawem trochę więcej.
Również pozdrawiam.
sake3

sake2020

07.04.2025 19:45

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Masz rację.

Trump robi maślane oczka do Trumpa? W lustrze.?
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 19:53

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Trump robi maślane oczka do

sake
Błąd.
Miało być oczywiście do Putina.
Ale, podejrzewam, że do siebie też robi, do lustra. Trump to narcyz.
sake3

sake2020

07.04.2025 20:19

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na sake

Jeśli mogę spytać,czy przedmiotem pana rozważań będzie wyłącznie Trump, jego polityka i USA.? Jaki w tym cel?
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 20:31

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jeśli mogę spytać,czy

Nie. Chcę pisać o wszystkich ważnych sprawach, na których choć trochę się znam i mają wpływ na Polskę. USA to bardzo ważny temat bo to od kilkudziesięciu lat źródło wielkich problemów dla świata. Potem oczywiście Rosja, Chiny, Bliski Wschód.
Tematów jest ogrom tylko u mnie z czasem średnio...
Mam nadzieję, że zainteresują cię moje wpisy i liczę na konstruktywne komentarze.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.04.2025 20:37

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Nie. Chcę pisać o wszystkich

@ k.p
Nie zainteresują. Musisz pisać , że prezes wszystko wie i ma pod kontrolą nasze imperium polskie i cały wszechświat. Pzdr
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 20:51

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ k.p

rolnik z mazur 
O prezesie i jego poglądach wolę publicznie się nie wypowiadać. Są ważniejsze sprawy.
sake3

sake2020

07.04.2025 21:02

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ k.p

@rolnik zmazur.......Bardzo proszę nie wypowiadać się za mnie dołączając niepotrzebne złośliwości pod moim adresem. To czym ja się interesuję jest moją sprawą. Nie musi pan bawić się w życzliwego i informować blogera co robię na NB, a ja nie muszę być obiektem pana prostactwa i ironii.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.04.2025 21:08

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @rolnik zmazur.......Bardzo

@'saku
Uderz w stół
sake3

sake2020

07.04.2025 21:17

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @'saku Uderz w stół 

@Rolnikzmazur.....Nie muszę w nic uderzać. A na NB oczekuję tylko jednego, by moje poglądy nie były powodem zabawy w dokopywanie mi. Ja pana poglądów nie wyśmiewam ,nawet nie wiem czy pan ma jakiekolwiek oprócz złośliwego traktowania innych.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

07.04.2025 20:42

@sake3
 Chcesz znać „Правдy” czytaj blog Potockiego  😎
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 20:52

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na @sake3 "Правдa"

A ty co?
Dyżurny SBU oddelegowany na NB?
Tezeusz

Tezeusz

07.04.2025 20:53

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na @sake3 "Правдa"

@Potocki hahahaha vel raczej Ruszkiewicz bo wali rusofilem na kilometr..Taka @szperaczka z Izraela
Tomaszek

Tomaszek

07.04.2025 21:09

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Raczej Ruszkiewicza

Kapeć udaje Elvisa .
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 21:14

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na Raczej Ruszkiewicza

Tezeusz
Masz coś do powiedzenia na temat poruszony we wpisie czy będziesz jedynie trollował?
Bo jeśli interesuje cię jedynie trollowanie i obrażanie to nie licz na reakcję z mojej strony. Ale masz prawo kompromitować się ile chcesz. Powodzenia.
Tezeusz

Tezeusz

08.04.2025 06:36

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Tezeusz

@Potocki vel @Pers
Wali od ciebie jak zwykle tym samym smrodu nie oszukasz
paparazzi

paparazzi

07.04.2025 21:16

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na @sake3 "Правдa"

@07-04-2025 [20:42] - NASZ_HENRY Masz ⚘ 🌼 dwa kwiatki. Już napisałem Kazimierz Potocki, skąd się to wzięło od Stasia Potockiego z Targowicy? Z zasobów naturalnych czy inne Miczuriny i Pawki Morozowe?
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 21:32

Wpis ma ok. 700 odsłon i ujawniło się dopiero dwóch trolli. Jest nieźle.
Mam nadzieję, że reszta czytelników coś wyniosła z lektury.
Pers

Pers

07.04.2025 21:48

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Wpis ma ok. 700 odsłon i

Kazimierz Potocki 
Jak się pokaże jakaś sensowna notka to zbiegają się dyżurne trolle.
Tu trzeba być za PiS, pluć na Rosję i Tuska. Sukces murowany.
sake3

sake2020

08.04.2025 09:13

Dodane przez Pers w odpowiedzi na Kazimierz Potocki 

@Pers.....Myli się pan,albo udaje. Bycie za PiS-em na NB wymaga nie lada odwagi ,bo natychmiast jest się obiektem wyśmiewania i ubliżania w czym i pan ma swój udział. Każde słowo krytyki pod adresem Rosji czy Tuska (dziwne,że pan to łaczy) to nie jest plucie na Rosję i Tuska. Czy to wskazówka i kaganiec co można uważać i mówić czy pisać ?
Tomaszek

Tomaszek

07.04.2025 21:58

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Wpis ma ok. 700 odsłon i

Jaja se robisz Kazienty .
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 22:02

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Jaja se robisz Kazienty .

Tomaszek
Z trolli zawsze.
Tomaszek

Tomaszek

07.04.2025 22:34

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Tomaszek Z trolli zawsze.  

Kazienty
Słabo to widać . Ale to wynoszenie z odsłon jest lepsze , choć mnie nie bawi .Napisz lepiej o stonce od prezydenta Eisenhowera , to twój poziom .
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 23:24

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Kazienty

Tomaszek 
Mógłbyś pokazać jakieś swoje teksty żebym mógł ocenić twój poziom?
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 09:04

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Tomaszek 

Wejdź w profil i czytaj . Tylko o stonce nie zapomnij , może bedzie ciekawiej lub bardziej odkrywczo .
sake3

sake2020

07.04.2025 21:49

@Autor......Uważam, że niekoniecznie ważne jest co kto wyniósł z lektury tylko na ile z nią się zgadza. Nie rozumiem dlaczego to akurat USA są źródłem największych problemów świata. Jeżeli spojrzymy z perspektywy polskiej to nie USA  są dla nas problemem czy zagrożeniem.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 22:00

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Autor......Uważam, że

sake3
Nie wiem ilu się zgadza bo komentarzy mało. Ale skoro się nie odzywają to pewnie nie mają uwag.
Co do roli USA to zostanę jednak przy swoim zdaniu.
sake3

sake2020

07.04.2025 22:26

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na sake3

Nie da się niestety upatrywać zła w jednym państwie ,a nie zauważać win innych. USA nie są jedynym mocarstwem na świecie i trzeba uwzględnić że każde z tych mocarstw walczy o siebie, o swoją wielkość, znaczenie i wpływy i stwarza problemy dla świata. Dominacja nie jest  dzisiaj tylko przypisana USA  więc trudno rozpatrywać tylko winy tego państwa.To nieuczciwe i wybiórcze. To że dziś siedzimy jak na beczce prochu powinno być  postrzegane szerzej,bo to co pan nazywa problemem jest obecnie punktem zapalnym i nie zależy wyłacznie od USA.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 23:15

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Nie da się niestety upatrywać

sake3
Jedno krótki pytanie i proszę o krótką odpowiedź.
Które państwo wywołało po II ws prawie wszystkie wojny? Jakieś 95%.
sake3

sake2020

08.04.2025 09:23

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na sake3

Kazimierz Potocki.....Żeby odpowiedzieć na pytanie należy uściślić słowo ,,wywołało''. Kto w takim razie wywołał wojnę na Ukrainie napadając na nią? Niejaki pan Pers uważa, że to Ukraina napadła na Rosję ,więc wobec tych rozbieżności i na tym nie da się określić które państwo jest odpowiedzialne za wojny.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 11:45

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Kazimierz Potocki.....Żeby

sake3
Pytałem o okres po wojnie.
A tak jak niejaki Pers uważa także prezydent Trump więc to chyba prawda.
spike

spike

07.04.2025 22:19

Chciwość tych, co już nie wiedzą co mają robić z pieniędzmi, zawsze doprowadza to poważnych kłopotów.
Nie bez powodu wciskano wszystkim, także w Polsce, że "kapitał nie ma narodowości", co było największym kłamstwem, którego skutki właśnie widzimy, także w Polsce, wyprzedając "dobra narodowe".
Jakby USA, czy UE nie stworzyła warunków, by technologia i produkcja uciekała z kraju ich pochodzenia, to by opływały w bogactwa.
Najgorsze w tym jest to, że technologia szła do krajów, które nigdy nie powinny jej posiadać, jak np. Rosja, Chiny, a nawet Niemcy.
Czy ktoś zaprzeczy, że "kuźnią" technologiczną po wojnie były USA?
Jakby np. technologia AI była chroniona, to Rosja, Chiny by nie miały szans w wypadku wojny, jakby Rosja nie znała technologii atomowej, to Chiny, Korea Pł. by nie straszyły świat wojną atomową, a Sowieci im ją dali.
Każda poważna firma chroni swoje wyroby i technologię ich wytwarzania wszelkimi prawnymi metodami, jak np. patenty, które owszem mogą być udostępnione, ale jak nie stanowią już konkurancji dla nowych opracowań, tak się to działo, ale złamano zasady.
Kto wierzący niech się modli, by z tej chciwości nie wybuchła wojna, która najczęściej z kryzysu wybucha.
Polityka Trumpa jest taka, by produkcja wróciła "do domu".
Pominę już rozrzutność na lewackie dewiacje, jakie były sponsorowane z USA, stąd to wycie, UE jak nie zmieni swojej polityki na warunki do rodzimego biznesu, szybko padnie i niech się tak stanie, nie widać by zmądrzeli.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

07.04.2025 23:21

Dodane przez spike w odpowiedzi na Chciwość tych, co już nie

spike
Nic nie wróci "do domu".
Już jest pozamiatane.
W technologiach Chiny biją na głowę USA. Zwłaszcza w AI.
Rosja ma rakiety hipersoniczne i sami tę technologię opracowali. USA są daleko z tyłu. To tylko dwa przykłady.
Świat się już dawno zmienił tylko wielu jeszcze tego nie zauważyło.
Tezeusz

Tezeusz

08.04.2025 07:03

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na spike

@Potok ..rus vel @Pers
Poglądy twoje znane nie wysilaj się smród jednak pozostaje smrodem.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 09:05

Dodane przez Tezeusz w odpowiedzi na @Potok ..rus vel @Pers

Tezeusz 
Z ciekawości przejrzałem trochę twoich komentarzy. Wychodzi na to że ty ciągle siedzisz w wychodku i tylko o odchodach piszesz. Kiepsko nawet jak na trolla. I ta twoja polszczyzna... W jakim kibucu uczyłeś się języka?
Tezeusz

Tezeusz

08.04.2025 09:22

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Tezeusz 

@Pot..rus
Śmierdzisz rusofilem dlaczego ? @Pers nie umyty vel @szperaczka. Wal do kibla żydku.
tricolour

tricolour

08.04.2025 08:16

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na spike

@potocki
Pierdolisz, kolego.
To, że ruscy mają rakiety hipersoniczne niczego nie zmienia że względu na ich znikomą celność. Ile są one warte pokazują trzy lata wojny i zdobycie pasa stu kilometrów Ukrainy.
Poczytaj sobie opinię ruskich analityków o Bradleyu, który okazał się znacznie lepszy od najnowszych BMP3, a przekazano Ukrainie modele z końca lat 90 i to w jakiej ilości.
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 09:28

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @potocki

Czemu kolorowy piszesz o celności . Te rakiety rozpirzyły dużo wyrzutni . A że swoich własnych to inna para kaloszy .
tricolour

tricolour

08.04.2025 09:35

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Czemu kolorowy piszesz o

To są standardowe ruskie szkody górnicze - wywalić w powietrze własną wyrzutnię wraz z obsługą.
Kotlety armatnie, palce lizać.
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 09:51

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na To są standardowe ruskie

Czołg Armata już się nie liczy bo nie odpalił nawet na pych i rozciąg . youtube.com
spike

spike

08.04.2025 11:56

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na spike

@kazimierz
Chiny potęgą są i basta !
:)))))))))))))
widziałem testy chińskiej AI i z USA, więc ta chińska potęga musi jeszcze poczekać, a do tego ich AI nie robi nic więcej, niż ta z USA.
AI w Chinach służy głownie do kontroli narodu i pomaga trzymać go za gardło!
Prawda jest taka, że cała technologia AI z USA pochodzi, podobnie jest z innymi technologiami, które na początku rozkwitu, kradli ile wlezie, potem wpadli na pomysł by udostępnić swoją niewolniczą siłę roboczą chciwym kapitalistom, by u nich inwestowali i przy okazji dawali technologie i to się udało.
Faktem jest, że Chińczycy to zdyscyplinowany i pracowity naród, w przeszłości faktycznie byli potęgą naukową i technologiczną, ale izolacja od świata zrobiła swoje.
Sporo oglądałem rozmach budowlany Chin, robi wrażenie, są teraz bogaci, więc korzystają z tego, ale co jest znamienne, projekty, nadzór itd. tych inwestycji, prowadzą fachowcy z zachodu, ciekawe. co?
Podobnie ma się sprawa z Rosją, większość technologii ukradli, np. słynną już bombkę A, potem kolejne osiągnięcia, np. znana już afera z wahadłowcem, który pochłoną mld. rubli, a w kosmos nigdy nie poleciał, ten słynny ukraiński największy na świecie samolot towarowy, został do tego celu zbudowany, teraz został zniszczony.
Rosja bez zachodu zapadnie się, co jest najdziwniejsze, bo powinni być największym mocarstwem na świecie, mają wszystko co tylko można zapragnąć, ale to kraj oligarchów, złodziei i morderców, tylko oni są bogaci.
Ich technologię widać obecnie, wszystko im się wali, "słoń" nie może konwencjonalnie pokonać "mrówkę".
Jakby nie ich groźby atomowe, to już dawno by klęczeli i płakali.
Ich technologia to w 90% propaganda, tak było od początku.
Zaznaczę jedno, mimo wszystko błędem jest lekceważenie Rosji, oni z nikim się nie liczą, dla celu poświęcą swój naród i cały świat.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 12:42

Dodane przez spike w odpowiedzi na @kazimierz

spike 
Nie zauważyłeś w swoim uwielbieniu dla USA, że ten naród założony całkiem niedawno przez poganiaczy bydła budował swoją pozycję na drenażu mózgów z całego świata. To już jednak się skończyło. Starczy spojrzeć na biedę, którą widać w USA na każdym kroku. Na walącą się infrastrukturę, na otyły, naćpany fentanolem naród. USA są już atrakcyjne jedynie dla biedaków z Ameryki Łacińskiej.
Smutne ale prawdziwe a Trump swoimi głupimi posunięciami przyśpiesza proces upadku. Takie są niestety fakty, z którymi wielu nie chce się pogodzić.
sake3

sake2020

09.04.2025 08:41

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na spike 

@Kazimierz Potocki......Nie trzeba być wielbicielem USA żeby zauważyć ,że każdy naród tworzył się od hodowli i uprawy ziemi budując  czasem swoją pozycję.Tę buduje się na pracy rąk i mózgu. USA nie jest więc wyjątkiem , a chyba na plus można zaliczyć,że dzieki temu połączeniu stały się imperium. Pan chyba najchętniej widziałby to państwo jako siedlisko wszelakiego zła, nędzy i bezprawia. Czy zna pan jakieś państwo na świecie gdzie nie ma biednych i bogatych? Chyba tylko Bhutan bo tam wszyscy są ubodzy choć szczycą się Produktem Szczęśliwości Brutto.  Jeżeli panuje w USA taka nędza jak pan wzmiankuje to dlaczego właśnie tam migrują rzesze szukających szczęścia na ziemi?
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

09.04.2025 10:03

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Kazimierz Potocki......Nie

sake3 
Tam migrują biedacy z Ameryki Łacińskiej, mają najbliżej i mogą dojść na pieszo. Pisałem to już wyżej.
Nierówności są na całym świecie ale nie widziałem kraju tzw. rozwiniętego żeby setki tysięcy ludzi spały na ulicy. To widok, którego nie zobaczysz ani w Chinach ani w Rosji choć tam też są miliarderzy. Polacy żyją mitem USA z lat 60.
sake3

sake2020

09.04.2025 10:24

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na sake3 

@Kazimierz Potocki.....Oczywiście, że w Chinach czy Rosji do których nikt nie migruje śpiących na ulicy nie widać. To właśnie rzesze biedaków z Ameryki Łacińskiej koczują w miastach bo rynek pracy i bariery językowe nie są w stanie zapewnić zatrudnienia. Nie inaczej jest np. w bogatej Francji gdzie liczne filmy i zdjęcia pokazują paryskie czy inne ulice pełne śmieci ,szmat, kartonów i siedzących w tym ludzi. Tam gdzie jest niekontrolowany wzrost imigrantów takie sceny są niestety rzeczywistością.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

09.04.2025 10:34

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Kazimierz Potocki....

sake3 
Mylisz się. To Amerykanie koczują. Zabrano im pracę i domy bo nie mogli płacić rat kredytu hipotecznego. Ponad 50 mln Amerykanów żyje wyłącznie z bonów żywnościowych. Setki tysięcy absolwentów, których nie stać na spłatę kredytów studenckich nie wie co ze sobą zrobić. Wymieniać dalej?
Jeśli mi nie wierzysz to spytaj się Matysiaka, który mieszka 40 lat w jednym z najbogatszych stanów USA.
Ijontichy

Ijontichy

08.04.2025 07:26

POŻYTECZNI IDIOCI NA NB!!!
NIEWAŻNE,ŻE BLUZGACIE NA NIEGO,ŻE MU WYMYŚLACIE OD RUSKICH ONUC! 
WAŻNE,ŻE CZYTACIE! WAŻNE,ŻE JUŻ MA 35 KOMENTARZY!!
WAŻNE,ŻE GO SZEFOSTWO POCHWALI I OD KAŻDEGO KLIKNIĘCIA ZAPŁACI! 
GŁUPCY!! GŁUPCY!!GŁUPCY!!---to cytat z klasyka.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 09:01

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na POŻYTECZNI IDIOCI NA NB!!!

O! Już trzeci troll się ujawnił.
Jest was stosunkowo mało a to cieszy.
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 09:25

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na O! Już trzeci troll się

A ja to co ? A kolorowy ? Tylko do trzech potrafisz liczyć ? Po brakach w edukacji wnioskuję że jesteś nauczycielem . Tylko oni są tacy durni . Chyba będzie wesoło . Trzeba Fan Club Kazientego będzie założyć .
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 11:39

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na A ja to co ? A kolorowy ?

Tomaszek 
Na miano trolla trzeba solidnie zapracować.
Tobie jeszcze trochę brakuje.
Zapisz się na korepetycje do Tezeusza, to wzorcowy troll.
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 12:20

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Tomaszek 

Widzę że startujesz z kopyta . Ale NB to nie mój żywot . Ja tu po prostu na herbatkę wieczorkami i nie tylko wpadam . To jednak chyba jesteś belfrem , wnioskuję to po głupotach jakie wypisujesz i stygmatyzowaniu ludzi od początku . Z myśleniem wielopoziomowym też bardzo kiepsko albo wcale . Ale dla mnie to pikuś , egzaminów wstępnych na NB nikt nie urządza . Pisz co chcesz ale nie oczekuj aplauzu . Wręcz przeciwnie . Ja z twojego typu notkami nie dyskutuję , najwyżej klepnę po uszach .
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 12:27

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Widzę że startujesz z kopyta

Z kopyta to traktuję pospolitych trolli.
Nie stygmatyzuje nikogo kto ma coś do powiedzenia. Wycieczki osobiste trolli średnio mnie interesują. 
Trzech na półtora tysiąca odsłon to dobry wynik. Obawiałem się, że będzie więcej.
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 12:59

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na Z kopyta to traktuję

Że jesteś księgowym to raczej się nie spodziewałem , ale sobie licz . A to "Obawiałem się, że będzie więcej." to niedoszacowanie . Ty będziesz miał przeyebane i miesiąc ci dam na NB może niewiele więcej . Wal z kopyta , jutro może być nie twoje .
EsaurGappa

EsaurGappa

08.04.2025 09:20

Ja też się zgłaszam jako Troll.Poproszę szanownego blogera o krótką opinię jak to Putin niszczy Rosję.
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 11:42

Dodane przez EsaurGappa w odpowiedzi na Ja też się zgłaszam jako

EsaurGappa 
Putin nie niszczy Rosji więc nie mam o czym pisać. 
Ale może ty masz jakieś wiadomości więc z ciekawością przeczytam.
EsaurGappa

EsaurGappa

08.04.2025 11:52

Dodane przez Kazimierz Potocki w odpowiedzi na EsaurGappa 

Faktycznie nie niszczy on tworzy nowe radzieckie imperium,za Putina rosja to kraina mlekiem i miodem płynąca,tylko pozazdrościć,chyba wyemigruje do rosji jak miliony chętnych by żyć w tym niebiańskim mirze.
Tomaszek

Tomaszek

08.04.2025 13:00

Dodane przez EsaurGappa w odpowiedzi na Faktycznie nie niszczy on

Szczególnie mlekiem , tym od wściekłej krowy .
Kazimierz Potocki

Kazimierz Potocki

08.04.2025 13:13

Dodane przez EsaurGappa w odpowiedzi na Faktycznie nie niszczy on

EsaurGappa 
To wszystko co masz do powiedzenia na ten temat?
Niewiele...
Kazimierz Potocki
Nazwa bloga:
Kazimierz Potocki
Miasto:
Warszawa, Rzym

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 9
Liczba wyświetleń: 23,264
Liczba komentarzy: 246

Ostatnie wpisy blogera

  • Dlaczego USA tak ustępują Rosji?
  • Jaki reset z Rosją?
  • Ukraina do zaorania?

Moje ostatnie komentarze

  • I  zero komentarzy. Biedny jesteś,
  • Bardzo ładny gest Prezydenta Putina. Ja osobiście wolę żeby tłukł banderowców 24/7
  • Polska nic nie znaczy bo mamy takich "polskich" polityków. Pan panie Czarnecki nie jest przypadkiem politykiem?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Trump niszczy USA?
  • UE czyli sieroty po USA
  • Polska wsiadła do złego pociągu

Ostatnio komentowane

  • spike, "Połączenie dwóch wielkich imperiów – rosyjskiego i chińskiego" Nigdy nie nastąpi takie połączenie.
  • sake2020, Ależ ja nie proszę panią o żadną radę. Tylko czemu zajmuje się pani moimi zaburzeniami i poziomem? Proszę korzystać z pogody ,pomalować jajka, coś tam upitrasić i złożyć mi życzenia świąteczne…
  • Alina@Warszawa, Sake! Masz jakieś zaburzone rozumienie tekstów, które czytasz. Nic na to nie poradzę.... Twoje odpowiedzi nie pozostawiają łudzeń co do Twojej percepcji i poziomu net-etykiety.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności