Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Pierwsze 100 dni Tuska. Zachęcam do uzupełniania listy!

krzysztofjaw, 21.03.2023
Wiem, że trudno to sobie wyobrazić, ale załóżmy, że D. Tusk zostałby ponownie "antypolskim" premierem Polski. 
A oto hipotetyczne decyzje i działania premiera D. Tuska w pierwszych 100 dniach jego rządów. Lista oczywiście nie jest zamknięta i zachęcam do jej uzupełniania. 
Najlepiej w takiej sytuacja "wczuć" się w myśli i uczucia D. Tuska wychodząc od jego słów i działań. 
Po pierwsze. 
"Polskość to nienormalność", które zostały wypowiedziane na łamach miesięcznika "Znak" w listopadzie 1987 roku. Co prawda samo to określenie jest cytowane jako wyjęte z kontekstu i nawet J. Kaczyński zwraca na ten fakt uwagę broniąc D. Tuska, ale moim zdaniem od momentu powstania za niemieckie pieniądze Kongresu Liberalno-Demokratycznego (KLD) szefowanego przez D. Tuska, te jego wcześniejsze słowa niejako faktycznie zaczęły oddawać  późniejszy stosunek do Polski [1]. I na tym samym spotkaniu z wyborcami, w którym J. Kaczyński bronił D. Tuska przed wybiórczym cytowaniem jego słów z 1987 roku, ostatecznie stwierdził, że: "Mamy w Polsce partię niemiecką i ten wybór, który jest przed nami, to jest wybór: polska partia lub partia niemiecka i jej sojusznicy, którzy na wszystko są gotowi machnąć ręką, żeby tylko do tego parlamentu się dostać" [2].
Po drugie.
"Für Deutschland" (dosłownie "Dla Niemiec":
https://youtu.be/IwO8ar4…
Po trecie.
"Nie ma czasu, żeby cztery czy pięć lat sprzątać po PiS-ie (...). Do wyborów będziemy mieli przygotowaną rozpiskę na pierwsze dni po wyborach. W ciągu stu dni wszystko będzie wyczyszczone (...) "Pracuje nad tym duży zespół ludzi, który ja nazywam roboczo 'Sto dni'. Będziemy mieli przygotowaną rozpiskę na każdy dzień po wyborach tak, by w ciągu stu dni wszystko wyczyścić. Przed wyborami publicznie przedstawię ten harmonogram. Te sto dni musi wystarczyć, żeby najbardziej bulwersujące złogi z tej stajni (Augiasza - przyp. red.) usunąć (,,,) nie trzeba będzie ustaw, by usunąć złe decyzje rządu PiS. Chcę zbudować bardzo silną władzę, bardzo silną partię, chcę dysponować taką siłą, która pozwoli nam ten porządek zrobić" [3]. 
Po czwarte.
"Pisowscy frajerzy z Mularczykiem na czele biegają z dokumentami na temat reparacji", mówił Tusk, zapewniając, że z samych reparacji nie kpi, tylko z nieudolnych polityków obozu rządzącego. (…) "Dla mnie polityka to jest praktyczny sposób załatwiania interesów. Jak w Europie jest kasa, to ja nie pluję w twarz tym ludziom, którzy ją wydzielają, tylko wydzieram ile się da" – przekonywał. W końcu zaproponował nieprzekonanemu oponentowi zakład, że wywalczy od Niemiec więcej pieniędzy niż PiS: "Założę się z panem, że dostaniemy oprócz KPO jeszcze to od Niemców, co należy się żyjącym ofiarom wojny. Tylko to trzeba umieć załatwić, a nie jak pajace latać po całym świecie, a na końcu kieszeń dziurawa i pistolet za paskiem",  podsumował, wbijając szpilę przeciwnikom z PiS-u [4]. Jednocześnie D. Tusk zwracając się do zwolennika reparacji powiedział: "Pan w ogóle z jakiej paki miałby dostać reparacje wojenne, panie" - mówił lider PO do swojego gościa [5].
Moja poniższa lista - jak już mówiłem - ma charakter otwarty. Sądzę, że Państwo będą w stanie wskazać jeszcze wiele  innych potencjalnych działań i decyzji, które D. Tusk podjąłby w pierwszych 100 dniach jego hipotetycznego ponownego premierowania. 
1) Pierwsza lenna wizyta zagraniczna - Berlin,
2) Pierwsza decyzja - wstrzymanie prac związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), bo przecież taki powstaje w Berlinie, więc na terenie Polski nie może powstać jakakolwiek konkurencja dla firm i inwestycji niemieckich, 
3) Wyznaczenie daty przyjęcia przez Polskę nowej waluty niemieckiej, czyli Euro... bo po co nam waluta narodowa i NBP, skoro we Frankfurcie nad Menem jest EBC - Europejski Ban Centralny emitujący Euro!,
4) Rewizyta kanclerza Niemiec O. Scholza w Warszawie i podpisanie dwustronnego porozumienia, w którym Polska całkowicie zrzeka się od Niemiec jakichkolwiek reparacji wojennych uważając temat za zamknięty,
7) Całkowite wstrzymanie prac nad budową elektrowni jądrowych w Polsce, bo przecież Niemcy protestują a jak ich nie chcą na terenie Polski to oczywiście D. Tusk pokornie spełni ich życzenie, 
6) Odejście od uregulowania polskiej strony rzeki Odry, bo przecież jest już uregulowana po stronie niemieckiej (sic!),
7) Spotkanie Trójkąta Weimarskiego w Paryżu (Niemcy, Francja, Polska) jako dowód zmiany polityki zagranicznej Polski, czyli odejścia od budowy sojuszu z krajami Europy Środkowo-Wschodniej i USA na rzecz powrotu dominacji niemieckiej w tych krajach i ochłodzenia stosunków z USA, 
8) Wyznaczenie daty podwyższenia i zrównania wieku emerytalnego mężczyzn i kobiet do 68 roku życia (a co mu tam: jeden rok więcej to dla utrzymania niemieckiego "porządku" i pokazania, że D. Tusk rośnie w miarę postępu),
9) Renegocjacje lub zerwanie większości umów na zakup uzbrojenia dla Polski, 
10) Wstrzymanie wzrostu liczebności polskiej armii a nawet znów jej osobowe uszczuplenie,
11) Likwidacja Wojsk Obrony Terytorialnej (WOT),
12) Ponowna likwidacja jednostek wojskowych i sukcesywne zmniejszanie liczebności armii, 
13) Ponowna likwidacja posterunków policji, 
14) Podniesienie podatków,
15) Ustawowe zamrożenie "po wsze czasy" kwoty wolnej od podatku 
16) Likwidacja trzynastej i czternastej emerytury i renty,
17) Powrót opodatkowania emerytów i rencistów podatkiem PIT,
18) Zmiana systemu programu 500+ w kierunku uzależnienia tej wypłaty od dochodów gospodarstwa domowego a docelowo jego likwidacja, 
19) Likwidacja wszystkich programów socjalno-społecznych zrealizowanych i realizowanych przez rządy PiS (ZP), czyli: 300+, maluch+, duża rodzina+ i innych, w tym zerowego podatku PIT dla młodych ludzi do 26 roku życia,
20) Podział PKN ORLEN na mniejsze spółki i ich sprzedaż kapitałowi zagranicznemu z nastawieniem oczywiście na niemiecki a gdyby wojnę przegrała Ukraina, to też na rosyjski!,
21) Sprzedaż PLL LOT niemieckiej Lufthansie, przy czym wpierw doprowadzi się LOT na skraj bankructwa a pierwotna sprzedaż może być zawoalowana "na słupa" jak to planowano dokonać poprzez OLT Express (spółkę córkę Amber Gold), 
22) Sprzedaż Polskich Kolei Państwowych (PKP) niemieckiemu przewoźnikowi państwowemu Deutsce Bahn, przy czym wpierw doprowadzi się PKP na skraj bankructwa i również może dojść do pierwotnej sprzedaży "na słupa" lub jakąś spółkę-córkę niemieckiego przewoźnika, która ma siedzibę w innym niż Niemcy kraju,
23) Sprzedaż innych, dużych i dochodowych  spółek Skarbu Państwa,
24) Zamknięcie Kompleksu Węglowego Turów, 
25) Ogłoszenie planu bezwzględnej likwidacji polskich kopalń do 2050 roku, 
26) Ogłoszenie planu likwidacji lokalnej administracji państwowej, czyli Urzędów Wojewódzkich i wojewodów, co oznaczać będzie de facto rozbicie dzielnicowe Polski... bo po co ma istnieć państwo polskie gdy niedługo powstanie Jedno Sfederalizowane Państwo Europa ze stolicą w Berlinie, czyli IV Rzesza Niemiecka!,
27) Renegocjacja Konkordatu w stronę całkowitej alienacji Kościoła Katolickiego w Polsce, 
28) Usunięcie nauczania religii w szkołach, 
29) Wprowadzenie ustaw zezwalających na wolną aborcję do 9 miesiąca ciąży, 
30) Wprowadzenie ustaw umożliwiających eutanazję,
31) Przedstawienie harmonogramu reglamentacji sprzedaży mięs, nabiału, ubiorów i innych towarów, które zagrażają "zmianom klimatu", 
32) Przedstawienie harmonogramu wprowadzenia reglamentacyjnego nakazu zakupu robaków, sztucznego mięsa lub konsumpcyjnych syntetycznych tabletek konsumpcyjnych,
33) Przedstawienie harmonogramu wprowadzenia indywidualnych norm/limitów maksymalnego pozostawiania przez człowieka "śladu węglowego", które to będą obowiązywały wszystkich. Będzie po prostu  stworzona tabela "śladu węglowego" określająca, że np. 1 km jeżdżenia samochodem to tyle i tyle jednostek "śladu węglowego", 1 km spaceru na świeżym powietrzu to inna wartość tych jednostek, 1 stosunek seksualny to tyle a tyle jednostek, itd, etc. Oczywiście wzorem handlu emisjami CO2, będziemy mogli sobie dokupić dodatkowe indywidualne limity "śladu węglowego"... jeżeli oczywiście będzie nas na to stać,
34) Ustalenie daty wprowadzenia tzw. zielonych i zrównoważonych rozwojowo dzielnic 15 minutowych,
35) Cofnięcie reformy systemu sądownictwa do stanu sprzed 2015 roku, 
36) Wydzielenie Prokuratury z Ministerstwa Sprawiedliwości, 
37) Likwidacja Centralnego Biura Korupcyjnego (CBA), 
38) Likwidacja stacji TVP Info, bo przecież w Polsce nie może być demokratycznego pluralizmu medialnego i winien nam jedynie wystarczyć przekaz TVN24!,
39) Likwidacja Instytutu Pamięci Narodowej (IPN), bo po co mamy grzebać się w polskiej historii, też tej najnowszej, która dotyczy antypolskich i kryminalnie zdradliwych zachowań ludzi i organizacji żyjących i funkcjonujących do niedawna lub nawet do teraz... 
40) Sprzedaż dużego pakietu akcji Gazoportu LNG w Świnoujściu niemieckiemu inwestorowi w ramach dobrosąsiedzkich stosunków polsko-niemieckich,
41, 42) ....
Starałem się nie pisać jak zachowałby się D. Tusk w zależności od wyniku zakończenia wojny rosyjsko-ukraińskiej. Nie mam pojęcia jednak tylko, co do tego jak się zachowałby się  w przypadku zwycięstwa Ukrainy, bo gdyby wygrała Rosja to przecież ona wie, że "ma swojego człowieka w Warszawie... ".
[1] "Kongres Liberalno-Demokratyczny był finansowany przez niemiecką chadecję - twierdzi Paweł Piskorski (...) Piskorski zapewnia, że nie zamierza szkodzić żadnej partii, a jedynie przedstawia rzetelną relację historyczną o początku lat 90. w Polsce. IAR mówi, że nie było to łamanie prawa, ale coś co zdarzało się 20 lat temu w różnych środowiskach politycznych. Piskorski był sekretarzem generalnym KLD, której ton nadawali politycy z Pomorza: Donald Tusk, Janusz Lewandowski i Jacek Merkel. Piskorski - były sekretarz generalny Kongresu Liberalno-Demokratycznego twierdzi, że założony i kierowany przez Tuska Kongres był finansowany przez chadeków z niemieckiego CDU na początku lat 90 -tych. Jak utrzymuje, były to kwestie omawiane między Helmutem Kohlem a Janem Krzysztofem Bieleckim - wtedy premierem i jednym z liderów KLD". Nigdy jego słowa nie zostały zaskarżone do sądu jako nieprawdziwe. Zob.: https://www.gazetaprawna…
[2] W listopadzie 1987 r. Tusk pytał, jak "wyzwolić się z tych stereotypów, które towarzyszą nam niemal od urodzenia, wzmacniane literaturą, historią, powszechnymi resentymentami? Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej cały ten wzniosło-ponuro-śmieszny teatr niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych rojeń? Polskość to nienormalność – takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu" - pisał późniejszy szef rządu. D. Tusk w artykule dodał, że polskość wywołuje u niego "niezmiennie odruch buntu". "Historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze wrzuciły na moje bark brzemię, którego nie mam specjalnej ochoty dźwigać, a zrzucić nie potrafię (nie chcę mimo wszystko?), wypaliły znamię; i każą je z dumą obnosić" - pisał Donald Tusk kończąc tekst słowami: "sądzę – tak po polsku, patetycznie, że polskość, niezależnie od uciążliwego dziedzictwa i tragicznych skojarzeń, pozostaje naszym wspólnym świadomym wyborem". Zob.: https://www.rp.pl/polity…
[3] https://www.money.pl/gos…
[4] https://www.wprost.pl/po…
[5] https://niezalezna.pl/47…
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 
http://krzysztofjaw.blog…;
[email protected] 
Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą. Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję! Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814 Paypal: paypal.me/kjahog
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 12364
Jabe

Jabe

20.03.2023 14:36

ad 1. No właśnie. Wyjęte z kontekstu. Tyle.
ad 3. Czyli Donald Tusk obiecuje dokładnie to, co obiecywał Jarosław Kaczyński.
ad 4. Reparacje są jeszcze jednym bajaniem dla ciemnego luda. Zdziałali coś? To samo z Jedwabnym Szlakiem czy Trójmorzem. Jak można dawać się na ten sam numer wciąż nabierać? Auta na baterie!
Ach, i nie będziemy musieli zapasowego lotniska dla Berlina budować – bonus!
A tak poważnie: Bzika masz pan, Panie Jaworucki, ciężkiego bzika.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

20.03.2023 15:34

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na ad 1. No właśnie. Wyjęte z

Jabe...
A może niech Pan wskaże jakieś pozytywne dla Polski i Polaków działania lub decyzje D. Tuska w pierwszych 100 dniach jego powtórnego premierowania?
Jest Pan antypisowsko zafiksowany i tyle... Też na poważnie!
Pzdr
Jabe

Jabe

20.03.2023 16:01

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Jabe...

Bzik polega między innymi na tym, że skoro nie po­dzielam Pań­skiej ob­sesji, przyjmuje Pan, że jestem z­wolen­nikiem Do­nalda Tuska. Na do­datek uznaje Pan swoje wy­obrażenia za tak realne, że oczekuje i ode mnie, że będę pisał o nie­zaistniałej przy­szłości jak o faktach.
Naj­prawdopodobniej sztafaż je­dynie by się zmienił, bo na więcej su­weren i tak nie poz­woli.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

20.03.2023 16:20

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Bzik polega między innymi na

@Jabe
Widzi Pan... Tak się składa, że wielokrotnie bardzo krytycznie wypowiadałem się o rządach ZP (PiS) pod wodzą M. Morawieckiego. Tak samo odnosiłem się do "piątki dla zwierząt" J. Kaczyńskiego i tych wszystkich podpisanych przez MM "zielonych ładach", które wygenerowały dla nas jakieś kamienie milowe konieczne do spełnienia, aby dostać pieniądze z KPO (unijnego Funduszu Odbudowy). Tym niemniej nie znajduję jakiegokolwiek pożytku z ewentualnych rządów D. Tuska. On jest antypolskim i progermańsko-prorosyjskim politykiem. Jesteśmy więc w sytuacji bez wyjścia, bo jedynym realnym ugrupowaniem na który przyjdzie głosować Polakom pozostaje PiS (ZP). Czy chciałbym mieć tylko taką alternatywę? Oczywiście nie, ale trzeba być realistą. Dlatego też nieco prowokacyjnie napisałem ten tekst. Może jakiś zwolennik PO wskaże jakieś pożytki z powrotu PO do władzy?  Wtedy można będzie podyskutować...
Pzdr
u2

u2

20.03.2023 17:14

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @Jabe

jedynym realnym ugrupowaniem na który przyjdzie głosować Polakom pozostaje PiS (ZP)
No nie, jest jeszcze druga lista opozycji PSL z Hołownią. Celuje w elektorat konserwatywny, ale już wzbogacony na przemianach w 3RP. Stąd te liczne apele Hołowni, żeby mu wpłacić, choćby te 5 złotych. Nie wiem jak lewizna, czy pójdzie razem z pełomafią, czy oddzielnie. Program lewizny (Moskwa) to jednak nie program pełomafii (Berlin). Ale już razem startowali i dostali się do PE dzięki pełomafii, choć oczywiście w PE są w różnych ugrupowaniach.
Jabe

Jabe

20.03.2023 17:42

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @Jabe

Pożytek z powrotu PO do władzy byłby jeden, za to duży: ta po­lityka nie szłaby na konto pra­wicy. Ludziom się wydaje, że to na­rodowi kon­serwatyści rządzą.
Nie ma znaczenia, czy jest Pan krytyczny, czy en­tuzjas­tyczny. Tylko pań­ski krzyżyk jest potrzebny. Pan przeciw Tuskowi, inny Kowal­ski przeciw Ka­czyń­skiemu, w efekcie – żeby było po staremu.
Pers

Pers

21.03.2023 12:17

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @Jabe

@ałtor
//Może jakiś zwolennik PO wskaże jakieś pożytki z powrotu PO do władzy?//
Absolutnie nie jestem fanem PO bo to taki sam szajs jak PiS ale PO przynajmniej, tak mi się wydaje, nie wyśle polskiego wojska na upa dającą Ukraine.
Hałastra pana naczelnika juz przebierara nóżkami.
sake3

sake2020

20.03.2023 16:11

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Jabe...

@krzysztofjaw.....Sam pan widzi,że lepiej a i łatwiej wmówić panu bzika niż wskazać te dobre strony Tuska.Widocznie ma tak wiele zalet że nie sposób ich wyliczyć.
Jabe

Jabe

20.03.2023 18:24

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @krzysztofjaw.....Sam pan

Kolejne podobieństwo.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

20.03.2023 19:18

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @krzysztofjaw.....Sam pan

@sake3
Tak się zastanawiałem czy nie poprosić o pozytywy rządów D. Tuska O. Scholza i W. Putina. Oj... wtedy lista jego zalet byłaby naprawdę długa...
Pzdr
Pers

Pers

21.03.2023 12:57

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @sake3

Do pozytywów rzadow Pana Prezydenta Putina należy zaliczyć Operację Specjalną na Ukrainie.
Tezeusz

Tezeusz

21.03.2023 16:35

Dodane przez Pers w odpowiedzi na Do pozytywów rzadow Pana

@ Ruszkiewicz nie " Pan prezydent putin " a osrany tchórz, bandyta ludobójca ścigany za zbrodnie i morderstwa jak pospolity przestępca listem gończym. To zwykły smieć i do tego osrany sowieckim łajnem debilizmu i bandytyzmu faszystowska gnida...
MFW

MFW

21.03.2023 09:39

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na ad 1. No właśnie. Wyjęte z

A pan masz zwykłego szkopsko kacapskiego pierdolca, panie @Jabe!
Jabe

Jabe

21.03.2023 10:15

Dodane przez MFW w odpowiedzi na A pan masz zwykłego szpsko

Napisałem coś o nich?
sake3

sake2020

20.03.2023 15:29

@Autor.....Pierwszoplanową naszą jako społeczeństwa rolą jest ściągnięcie ze szlachetnych barek Tuska ciężkiego brzemienia polskości.Przy okazji można by solidnie kopnąć w miejsce gdzie szlachetne plecy Donalda kończą swą nazwę.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

20.03.2023 15:36

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Autor.....Pierwszoplanową

@sake
Ja już nie mogę zdzierżyć tej chorej z nienawiści i bezradności facjaty. I te dłonie zaciśnięte tak, jakby chciały bić każdego...
Pzdr
tricolour

tricolour

20.03.2023 16:24

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @sake

@autor
Gdybym nie mógł kogoś zdzierżyć, to bym się odwrócił i oddalił, a pan się coraz bardziej zbliża. Antycypuje, wyobraża sobie, projektuje, planuje wspólne życie razem z nowym premierem. Pociąg fizyczny i ból psychiczny jednocześnie.
Nieszczęśliwa ta Pańska miłość. Nie zazdroszczę.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

20.03.2023 19:19

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @autor

@ tricolour 
Usiłuje być Pan sarkastyczny, ale to Pana rozumowanie jak... kulą w łeb!
Pzdr
tricolour

tricolour

20.03.2023 19:41

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @ tricolour 

@Autor
No właśnie nie. W kółko Tusk i Tusk. Od tej strony, od drugiej strony. Co zrobi, co zrobił, czego nie zrobił, co obiecał. Karta zgrana, karta bita. Ale Tusk i Tusk. To jest normalne? 
Wie pan co? Zeby pan nie myślał, to telewizor wcisnął panu Tuska do głowy, zamiast myśli. Mozna pana okłamać, okraść, a pan nie ma wyboru i pójdzie głosować. Nie jak pan myśli tylko z obrzydzenia do reszty.
Tak to działa.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 14:06

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Autor

@ tricolour 
"W kółko Tusk i Tusk". No przecież byśmy o nim nie pisali, gdyby nie przyjechał do Polski z rozkazem od A. Merkel przejęcia władzy. To on mąci, a że spokojnie można odnosić się do jego rządów wcześniejszych to robimy i ukazujemy jego cynizm, kłamstwo i pogardę do narodu polskiego i Polski jako naszej Ojczyzny. Gdy widzimy, że ktoś chce nas zniszczyć to przecież jako patrioci winniśmy z nim walczyć. Nieprawdaż? 
Pzdr
Jabe

Jabe

21.03.2023 10:16

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @autor

To się zwie projekcją.
spike

spike

21.03.2023 20:49

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na To się zwie projekcją.

@jabe
z komentarzy wynika, że nie jesteś za PO (nie wiem na jakiej podstawie określana jest jako "prawica), a tym bardziej za PiS, ani za lewactwem, pozostaje sodomita Biedroń, jesteście z tego samego błota?,  zakochałeś się ?
:))))
spike

spike

20.03.2023 15:40

73 OBIETNICE DONALDA TUSKA ZAWARTE W EXPOSE
1. Obrona praw pracowników.
2. Wspieranie przedsiębiorczości i zmiana prawa na
korzystniejsze dla pracowników i pracodawców.
3. Obniżenie podatków i "danin publicznych"
4. Wzrost płac pracowników sektora publicznego.
5. Pomoc ze strony państwa dla najsłabszych.
6. Ograniczenie deficytu.
7. Bezpieczne wprowadzenie Euro.
8. Zahamowanie wzrostu inflacji.
9. Większe środki na rozwój i edukacje.
10. Radykalne uproszczenie prawa podatkowego, gospodarczego i trybu poboru ZUSu
11. Uproszczenie procedur zakładania firm.
12. Prywatyzacja kluczowych firm polskiej gospodarki.
13. W przypadku firm należących do Skarbu Państwa - rzetelne wybierania zarządów i rad nadzorczych.
14. Zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego.
15. Wsparcie projektów infrastrukturalnych UE dot.
bezpieczeństwa energetycznego.
16. Przyśpieszenie budowy obwodnic i autostrad.
17. Wyeliminowanie barier prawnych blokujących szybki rozwój infrastruktury.
18. Modernizacja PKP
19. Powszechny dostęp do szerokopasmowego Internetu.
20. Wprowadzenie możliwości załatwiania spraw państwowych (podatki itp.) przez Internet.
21. Gospodarczy "powrót Polski nad morze".
22. Mądre wykorzystywanie funduszy europejskich.
23. Decentralizacja władzy.
24. Wsparcie rozwoju regionalnego.
25. Modernizacja wsi i rolnictwa
26. Usprawnienie procesu składania wniosków o dotacje unijne.
27. Reforma instytucji publicznych obsługujących rolnictwo.
28. Ekologiczna produkcja żywności.
29. Wytwarzanie biopaliw i biogazów.
30. Reforma systemu ubezpieczeniowego rolników.
31. Rozwój rybołówstwa.
32. Ochrona środowiska.
33. Wdrożenie programu Natura2000
34. Wprowadzenie polityki solidarnego państwa.
35. Ułatwienie młodym startu zawodowego.
36. Obniżenie bezrobocia.
37. Długoterminowe uniknięcie zagrożeń demograficznych.
38. Rozwój edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich.
39. Oddanie sprawy edukacji dzieci rodzicom.
40. Podniesienie pensji nauczycielom.
41. Zmiana mechanizmów finansowania edukacji.
42. Zwiększenie miejsc pracy dla ludzi powyżej 50 roku życia.
43. Reforma emerytalna.
44. Poprawa jakości służby zdrowia.
45. Zwiększenie powszechnego dostępu do służby zdrowia.
46. Podwyższenie pensji pracownikom służby zdrowia.
47. Podział NFZ na kilka konkurencyjnych zakładów
ubezpieczeniowych.
48. Reformacja polityki refundacji leków.
49. Ułatwienie zdobywania specjalizacji lekarzom.
50. Ułatwienie osobom niepełnosprawnym zdobycie wykształcenia i pracy.
cdn.
spike

spike

20.03.2023 15:41

Dodane przez spike w odpowiedzi na 73 OBIETNICE DONALDA TUSKA

73 OBIETNICE DONALDA TUSKA ZAWARTE W EXPOSE
51. Rozwój społeczeństwa obywatelskiego.
52. Zmiana ustawy o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie.
53. Stabilizacja finansowa sektora kultury.
54. Organizacja Euro 2012
55. Program "Boisko w każdej gminie"
56. Wsparcie sportu wyczynowego.
57. Odbudowa zaufania obywateli do władzy
58. Ograniczenie przywilejów władzy
59. Likwidacja zagrożeń korupcyjnych.
60. Zmiany w prokuraturze (min. rozłączenie funkcji Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego).
61. Reforma prawa karnego.
62. Zmiana systemu odbywania kar.
63. Prowadzenie walki z przestępczością.
64. Zapewnienie bezpieczeństwa i praworządności w Polsce.
65. Budowa systemu ochrony i ratownictwa ludności.
66. Dokończenie reformy administracji publicznej.
67. Wprowadzenie e-dowodu osobistego.
68. Zmiana sposobu prowadzenie polityki zagranicznej.
69. Dbanie o interesy Polski w UE
70. Udział Polski w dbaniu o bezpieczeństwo światowe.
71. Realizacja polityki historycznej.
72. Uzawodowienie Wojska.
73. Zakończenie misji w Iraku w 2008 r.
................................
krzysztofjaw

krzysztofjaw

20.03.2023 16:22

Dodane przez spike w odpowiedzi na 73 OBIETNICE DONALDA TUSKA

@spike
Dziękuję za przypomnienie. Warto sobie zobaczyć te deklaracje i porównać, co z nich zostało w czasie rządów D. Tuska. 
Pzdr
u2

u2

20.03.2023 17:00

Dodane przez spike w odpowiedzi na 73 OBIETNICE DONALDA TUSKA

47. Podział NFZ na kilka konkurencyjnych zakładów
No i co ? Udało się pełomafii ? :-)
Roz Sądek

Roz Sądek

20.03.2023 16:32

@Autor
Można to co się dzieje komentować na wiele sposobów, m. in. tworząc temat, który komentuję, ale nie sposób przejść bez choć pobieżnej diagnozy tego, co się dzieje na wiecach wyborczych Tuska objeżdżającego aktualnie kraj. Przecież to nie może być do końca reżyserowane - przychodzi na nie wielu ludzi i wręcz z namaszczeniem reagują na każdy gest, a banalny greps nagradzany jest brawami prawie na stojąco. Kamery profesjonalnie rejestrują reakcje wybranych postaci, ale to są jednak normalni ludzie, a nie podstawieni aktorzy. Siedząc w poczekalni ASO obejrzałem prezydenta dużego śląskiego miasta i burmistrza miasta przyległego, a potem ich peany, poparcie i wiarę w zwycięstwo gościa zaproszonego, a także, a jakże, zaproszenie do śląskiego domu na prawdziwy śląski obiad - ślązak, kaszeb dwa bratanki. To wszystko na pokaz i nie przesądza o zwycięstwie, ale Platforma jest bardzo zwarta i gotowa. By wygrać nie pomoże tworzenie memów, uszczypliwości i malowanie na asfalcie, nie pomoże też kolejne podsypywanie kasy, jest mało czasu, ale wyborców trzeba zacząć traktować poważnie i w poważny, oczywiście profesjonalny i zrozumiały sposób przedstawiać swoje racje.
sake3

sake2020

20.03.2023 16:50

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na @Autor

To prawda,zastosowano na wiecach Tuska metodę spotkania ,,z każdym'' chętnym.Też to zauważyłam .PiS ze swoimi  gospodyniami z kółek machającymi chorągiewkami,z grupką dzieci i działaczami takie spotkania przegrywa.  Powinno się od razu zacząć od najbardziej palących problemów a nie mieszania w jednym kotle papieża,sprawy Gontarczyków,żołnierzy Niezłomnych,liźnięcie gospodarki,i zero na temat tego nieszczęsnego zielonego ładu i ochrony klimatu.Niewiele czasu zostaje wtedy na pytania i wyjaśnienia.
u2

u2

20.03.2023 16:58

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na To prawda,zastosowano na

zielonego ładu i ochrony klimatu
Widzę, że i u ciebie droga sake nastąpiło pomieszanie z poplątaniem, ochrona to środowiska, a klimatyczne to ocipienie. Zaś "zielony ład" to taki arbuz, zielony na zewnątrz, a czerwony wewnątrz. To są proste sprawy :-)
sake3

sake2020

20.03.2023 17:12

Dodane przez u2 w odpowiedzi na zielonego ładu i ochrony

Żadne pomieszanie,jestem zdrowa na głowę.Niech się pan nie wciela w rolę nabzdyczonej paniusi. Po prostu nie podoba mi się formuła spotkań z wyborcami PiS-u.To mają być spotkania z mieszkańcami.nawet założywszy że będą gorące a nie przemówienia..
u2

u2

20.03.2023 17:24

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Żadne pomieszanie,jestem

nie podoba mi się formuła spotkań z wyborcami PiS-u
A mi się podoba.  Właśnie obejrzałem kawałek kolejnego spotkania Tuska z wyborcami. Mówił o walce dobra ze złem w tych wyborach, Powiedział zdanie, że polskie kobiety cierpią i on chce im ulżyć w ich cierpieniach. Po prostu do rany przyłóż Tuska, a rana się zagoi :-)
sake3

sake2020

20.03.2023 18:12

Dodane przez u2 w odpowiedzi na nie podoba mi się formuła

Nie zrozumiał mnie pan.Chodzi mi o większą spontaniczność tych spotkań.Więcej bieżących spraw chocby wytłumaczenie rolnikom sprawę zboża,bo już trwają awantury Agrounii.sama nazwa tego ugrupowania pokazuje,że to kolejna wydmuszka za pieniądze unijne.Wytłumaczenie,że drożyzna nie jest tylko w Polsce jak wielu uważa.Prostowanie kłamstw Tuska a jest ich bardzo wiele.Trzeba dopuszczać ludzi do głosu,odpowiadać na pytania uczestników bo propaganda Tuska jak walec manipuluje i trzeba się z tym liczyć.Jest gorzej niż 4 lata temu bo drużyna Tuska stosuje formułę agresji co widać w wystąpieniach.Spotkania w terenie nie mają się odbyć tylko mają wnosić do świadomości ludzi ,że ktoś dla nich pracuje.
u2

u2

20.03.2023 18:21

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Nie zrozumiał mnie pan.Chodzi

drożyzna nie jest tylko w Polsce jak wielu uważa
Droga sake, jak jeździłem po świecie na długo przed pandemią to ceny za granicą były oszałamiające. Teraz już nie są tak straszne, ale mi się nie chce wyjeżdżać pomny, że niedługo się zacznie naparzanka dużo większa niż na Ukrainie. No i Polacy o tym doskonale wiedzą, Polacy to nie durnie. Wiele razy się o tym przekonałem. Traktowanie Polaków jak durni się mści :-)
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 11:35

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na @Autor

@Roz Sądek
Oczywiście, że jest w Polsce rzesza ludzi, która z entuzjazmem pochłania każde kłamstwo D. Tuska i jego ferajny. To taki wykreowany przez elity III RP "instynkt byka" uczestniczącego w Corridzie. Rolę czerwonej szmaty, na którą atakuje ów byk pełni tutaj PiS i J. Kaczyński. I słowa "PiS" oraz "Kaczyński" od razu uruchamiają bezrozumną nienawiść i wściekły atak tak ukształtowanych zwolenników PO (KO). I nie ważne jest, że każdy taki atak powoduje to, iż byk ten zostaje osłabiony kolejną dzidą wbitą mu w kark - nawet jakby już słania się na nogach to dalej będzie ślepo atakował. Inną grupą ludzi, którzy są fanatycznymi zwolennikami D. Tuska to sfrustrowane tzw. elitki III RP. Przez niemal całą III RP byli autorytetami i ubzdurali sobie, że tylko oni mają rację, bo są wykształceni, z wielkich miast... i tylko oni stanowią warstwę (kastę) opinionośną i opiniotwórczą. A PiS im to zabrał...
Pzdr
Jabe

Jabe

21.03.2023 12:09

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @Roz Sądek

Czy Pan rzeczywiście nie jest zdolny do re­fleksji, że w nie mniejszym stopniu do­tyczy to również Pana i innych zwolen­ników partii rządzącej? Tusk i Platforma są płachtą na byka, u­ruchamia­jącą bez­rozumną nie­nawiść nawet w większym stopniu, niż po tamtej stronie. Ona wszy­stko prze­słania i wszy­stko u­sprawie­dli­wia – bez­myślność, cham­stwo i kom­pletny brak za­intereso­wa­nia losem pańs­twa u rzeko­mych patrio­tów. Pro­jekcja!
tricolour

tricolour

21.03.2023 12:26

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Czy Pan rzeczywiście nie jest

@Jabe
A skąd wiesz, że z tego żebrania po każdym wątku nie ma pieniędzy w takiej ilości, że warto pisać dalej?
Jeśli ktoś żyje nienawiścią, jeśli czerpie z niej energię do życia, to taka pisanina utrzymuje go przy życiu. Przecież sam czas, który trzeba regularnie poświęcić na długie wypociny, daje obraz emocjonalnego zaangażowania w sprawy, na które nie ma wpływu. A jesli ktoś marnuje czas dla niczego - jak choćby pomysł by WSKAZAĆ rzeczy, których nie ma, jak w bieżącej produkcji - to oznacza, że żyje urojeniami. Z definicji.
Jabe

Jabe

21.03.2023 14:20

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Jabe

Specyfika Autora polega na tym, że za­uważa zło po stronie, którą popiera. To wpojony lęk przed Donal­dem Tuskiem pcha go do po­pierania tego zła mimo wszystko, jako w jego odczuciu mniej­szego. Fana­tyczni wy­znawcy nie są zdolni nawet do tego. Jednak większość głosujących zdaje się po­stępo­wać po­dobnie jak pan Jawo­rucki. W re­zultacie op­tują za upadkiem Polski dla jej rato­wania.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 14:20

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Jabe

@tricolour
A Pan znów o tym moim podawaniu numeru konta do wsparcia. Już to wielokrotnie tłumaczyłem, dlaczego tak robię. Powiem tylko tak. Cenię mojego każdego czytelnika i komentatora niezależnie czy dokonuje wpłat, czy nie. A swoje środki na utrzymanie uzyskuję poza moim hobby, czyli pisaniną. 
Pzdr
tricolour

tricolour

21.03.2023 14:39

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @tricolour

@Autor
Ja rozumiem Pańskie tłumaczenie, serio. Jednakże za każdym razem prośba wzbudza we mnie zażenowanie. I proszę to też zrozumieć.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 14:16

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Czy Pan rzeczywiście nie jest

@Jabe
Proszę mi wskazać zwolennika PiS, który biega na każde spotkanie Tuska i wrzeszczy, że go nienawidzi? Czy PiS wysyła na takie tuskowe spotkania jakieś swoje bojówki z głośnikami? Czy PiS choć raz powiedział, że jego programem jest anty-PO a nie dobro Ojczyny? Nie widzi Pan tego chorego z nienawiści D. Tuska z oczami, które mogłyby zabić i pięściami ściśniętymi do walki z każdym, kto nawet ośmieli się zapytać o coś niewygodnego dla Donalda, jak np. ostatnio jego reakcja na zadane mu pytanie o reparacje wojenne? Czy zwolennicy PiS głoszą hasło: "Jebać PO" (***** **)? Czy wołają do zwolenników PO "wypierdalać"? No niech mi Pan wskaże takie przykłady?
Pzdr
Jabe

Jabe

21.03.2023 14:40

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @Jabe

Programem PiS-u i metodą działania jest wy­łącznie bycie anty. Przekaz nega­tywny do­minuje. Znajduje to odbicie w tutejszych notkach. Nawet pan po­seł Kuźmiuk już nie­mal za­rzucił pro­pagandę suk­cesu.
Co do bojówek, nie mam pojęcia, kto kogo gdzie posyła. Nie wiem, czy tych z mega­fonami wysyła Plat­forma, czy wysyła ich kto­kolwiek. Wiem, że władza ma środki do za­mykania ust inny­mi meto­dami. Naj­pierw nie wpu­szczali nie­wygodnych do za­właszczo­nych mediów, teraz już po­sunęli się do jawnej cenzury. Ona jest co prawda nie­legalna, ale co tam – pra­wych i spra­wiedli­wych prawo i spra­wiedli­wość nie powinno krępować, nie? To są praw­dziwe za­grożena, nie oczy dzia­dzia Tuska!
Co do nienawiści zaś, może Pan mówić co naj­wyżej o swojej własnej – pro­jekcja!
Mam wielką prośbę:
Proszę sklecić jakąś notkę popierającą rządzą­cych nie od­woływu­jącą się do wy­obrażo­nych uczuć jej wy­obrażonych wro­gów. Czy po tylu latach uzbierały się jakieś po­zytywy?
u2

u2

20.03.2023 16:34

wydzieram ile się da
Ano, PDT wydarł młodym 150 mld z OFE, starym z emeryturek podwyższając im wiek emerytalny. Co by tu jeszcze wydrzeć Polakom kombinuje PDT, oczywiście fiur Dojczland :-)
smieciu

smieciu

20.03.2023 17:49

Gdy PiS z Szydło na czele obejmował rządy, wielu miało podobnego stracha a do żadnej rewolucji nie doszło. Niezależnie od tego czy to dobrze czy źle. Pomijając więc cały ten kontekst strachów na lachy muszę powiedzieć że wiele punktów jest całkiem ok.
Przykładowo nie miałbym problemów z:
1, 2, 3(nie jestem za ale zwyczajnie nie jest realne póki co), 4, 6, 7, 9, 10, 11
Ogólnie większość z tych punktów jest zwykłym medialnym pudelkiem. Także część z nich jest czy będzie wprowadzane przez ewentualny rząd PiS.
O którym dla odmiany łatwo powiedzieć że będzie kontynuował politykę budowy państwa nowego charakteru. Czyli nowego komunizmu.
Całe społeczeństwo będzie na elektronicznej smyczy. Podobnie jak gospodarka. Każdy przepływ pieniądza kontrolowany. Ludzie będą mieć wydzielane/równane dochody przez państwo. Czy się stoi czy się leży - wróci. W końcu po co się wysilać, być przedsiębiorcą skoro państwo cię kosi, kreuje na kułaka, za to na socjalu masz swoje przydziały?
Gospodarka Polski, jak za PRLu, będzie pod kontrolą wielkich monopoli przemysłowych. W stylu korpo chińskim. Oczywiście będzie także cenzura. Dzisiaj PiS jest w stanie i zamyka strony internetowe, co było nie do pomyślenia za Tuska.
Powstanie pewna elita, o której lud uwierzy posłusznie i wiernie że dba o polski lud. I będzie obsadzać swoimi pociotkami wszystkie ważne stanowiska.
Słowem powrót do przeszłości.
Ale gorszy. Gdyż nastąpi także całkowity upadek poziomu nauczania (który za PRLu był dość wysoki) oraz kultury. Ludzie będą oglądać Koronę Królów i inne tego typu produkcje i w żaden sposób nie będą zdolni do dostrzeżenia przerażającego dna takich produkcji.
TVP będzie wciąż serwować swój Dziennik w którym będzie informować jak za PRLu o czyhających wrogach ludu, brudnych, niemieckich karłach kontrrewolucji  itp. Wszystko będzie podawane w obecny, nawiązujący żywcem do lat 80tych, przerażająco toporny wszystkowiedzący lepiej sposób.
Czyli.
Nastąpi Wielki Koniec.
u2

u2

20.03.2023 18:02

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Gdy PiS z Szydło na czele

Ludzie będą oglądać Koronę Królów i inne tego typu produkcje i w żaden sposób nie będą zdolni do dostrzeżenia przerażającego dna takich produkcji.
Serio szmeciu ? Właśnie obejrzałem jeden odcinek i chętnie obejrzę kolejne. Dobra produkcja, nie gorsza od Królowej Bony czy Czarnych chmur.
PS. Zdecydowanie lepsze niż twoje produkcje na NB :-)
Jan1797

Jan1797

20.03.2023 21:15

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Gdy PiS z Szydło na czele

Dzisiaj PiS jest w stanie i zamyka strony internetowe, co było nie do pomyślenia za Tuska.
-------

Poważnie to napisałeś? Skąd ciebie wytrzasnęli? Co trzeba czytać czy oglądać dla wyrobienia takich poglądów?
Jabe

Jabe

20.03.2023 21:18

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Dzisiaj PiS jest w stanie i

nczas.com
Jan1797

Jan1797

20.03.2023 21:24

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na https://nczas.com/

Jabe,
Przyjedź do Polski, kup sobie dobre jedzenie. Posil się i bądź poważny :-)
smieciu

smieciu

20.03.2023 21:24

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na https://nczas.com/

myslpolska.info i nie tylko.
u2

u2

20.03.2023 21:25

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na https://nczas.com/

No i zamknięto również tiwi w realu, w którym produkował się  p. Rola. To taki real szwabsko-kacapski, podobny do tego jaki prezentują mikke-braun w naj-czasie :-)
PS. Właśnie oglądam wykład prof. Nowaka pt. 'Real wygrywa' na kanale YT Blogpress-u.
smieciu

smieciu

20.03.2023 21:34

Dodane przez u2 w odpowiedzi na No i zamknięto również tiwi w

Tak. Zawsze znajdą się ci co poprą. PZPR też miała autentyczne poparcie wśród części społeczeństwa. Zwłaszcza w okresie budowy nowego lepszego ładu znajdą się ludzie, którzy będą wierzyć. W tych wszystkich wrogów, zdradziecką propagandę itp. Jest kupa ludzi, która pragnie jedynie słusznej prawdy i fizycznego odcinania tych, którzy piszą, myślą inaczej.
Nawet jeśli ci ludzie są małą, niemal nic nie znaczącą niszą.
Po prostu ludzi, których dusza jest komusza, mierzi sama możliwość podważania oficjalnego wyznania wiary.
u2

u2

20.03.2023 21:41

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Tak. Zawsze znajdą się ci co

Moja odpowiedź nie była na twoją bździnę szmeciu, odpowiedziałem na bździnę Jabe :-)
smieciu

smieciu

20.03.2023 21:46

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Moja odpowiedź nie była na

Nie pultaj się komuszku.
sake3

sake2020

20.03.2023 22:23

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Moja odpowiedź nie była na

@u2.....Jak widzę awansował pan na komuszka w opinii światłej,wykształconej,europejskiej części NB reprezentowanej przez pana smeciu.Moje gratulacje.Jako tępy tłuk w opinii pana smecia zazdroszczę.
u2

u2

20.03.2023 23:01

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @u2.....Jak widzę awansował

awansował pan na komuszka
Ano, określenie komuszek otrzymane od komuszka brzmi przezabawnie :-)
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 14:27

Dodane przez u2 w odpowiedzi na No i zamknięto również tiwi w

u2
Ja osobiście jestem za tym, aby każdy mógł się wypowiadać publicznie. Nie powinno być żadnej cenzury czy zdejmowania z YouTube jakiegoś kanału. Tyle tylko, że to robi YouTube nie rząd polski. Jestem też przeciwny cenzurze prewencyjnej i monopolu medialnemu. A co chce D. Tusk i TVN? Właśnie sądowej cenzury prewencyjnej i likwidacji konkurencji dla TVN24 w postaci zamknięcia TVP Info. No... to byśmy mieli czasy  komunistycznego zamordyzmu cenzorskiego, gdyby PO wygrała wybory.  A niepokorni blogerzy i dziennikarze za D. Tuska wylądowaliby w więzieniu. Gratuluję takiego totalitarnego lidera... Przykre...\
Pzdr
Jabe

Jabe

21.03.2023 14:48

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na u2

Nic podobnego. TVP Info jest tele­wizją rząd­ową. Gdy Donald Tusk, czy kto­kolwiek inny, zdobę­dzie władzę, to będzie jego tele­wizja. Nie zam­knie jej, a użyje. Po­dobnie będzie z Lex Czar­nek i po­dobnymi centra­listy­czny­mi po­mysłami.
Jan1797

Jan1797

21.03.2023 19:28

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na u2

Nie jestem demokratą, ale skoro już te wolne wybory są to niech przynajmniej będzie można głosować od 21 roku życia... bo wtedy jest większa gwarancja, że człowiek jest dojrzalszy i dokonuje świadomych wyborów.
Panie Krzysztofie,
Jestem spokojny o wybór młodych. Większość z nich ma świadomość, które rządy są dla nich szansą? Nie chodzi tu nawet o to, że PiS gwarantuje pracę, bo u części młodych jest to argument do schowania się pod maminą kiecką, tak do czterdziestki. Rzeczywiście zdolni, drwiący w sensie pozytywnym z dyplomu „szkoły wszystkiego najlepszego” mogą pogrzebać wybory totalnych. 
Pzdr
krzysztofjaw

krzysztofjaw

22.03.2023 00:12

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Nie jestem demokratą, ale

@Jan1797
Chcę, żeby mnie Pan dobrze zrozumiał. W polskim  prawie istnieje zapis, że aby ubiegać się o miejsce w Sejmie trzeba ukończyć 21 lat, a w Senacie - 30 lat. Ja bym ustawił inny limit wieku: posłem mogłaby zostać osoba mająca minimum 30 lat a senatorem 40 lat. Wtedy do tej 30-tki czy 40-tki trzeba by było jakoś przeżyć samemu udowadniając, że posiada się jakieś realne umiejętności. Również w Polsce według prawa kandydować na wójta (burmistrza, prezydenta miasta) może obywatel polski mający prawo wybierania w tych wyborach, który najpóźniej w dniu głosowania kończy 25 lat. Też bym podwyższył ten wiek na 30 lat - z tych samych co wyżej powodów. No dobrze ja bym ustawił minimalny wiek uprawniający do głosowania na posła czy senatora i również w wyborach do władz samorządowych na 30 lat, ale nich już zostanie owe 21 lat. 
To nie jest wyraz braku zaufania do młodych ludzi a raczej troska, aby zdolność wybierania miały osoby mające jako takie doświadczenie życiowe i wiedzę....
To temat na dłuższą dyskusję...
Pzdr
Jan1797

Jan1797

22.03.2023 19:03

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @Jan1797

To nie jest wyraz braku zaufania do młodych ludzi, a raczej troska, aby zdolność wybierania miały osoby mające jako takie doświadczenie życiowe i wiedzę…
Panie Krzysztofie,
Staram się najlepiej zrozumieć to o czym piszemy. Łącznie, z jak mniemam pozytywnymi intencjami lubianego przeze mnie dziennikarza radiowego:-) Oczywiście poparcie zapisu „sejmowego minimum” 30 lat i senatorskiego 40 lat, również wiek kandydata na wójta (burmistrza, prezydenta miasta) który w dniu głosowania kończy 30 lat - wynika z doświadczenia nas obydwu. Wszystko to jest kwestia uzgodnień tylko jedna uwaga, kto to w kampanii wyborczej przeleje na głosy bez młodych. Trudno nam będzie o pole position. To temat na dłuższą dyskusję…Mniemam będzie jeszcze okazja.
Pzdr
u2

u2

21.03.2023 21:21

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na u2

Nie powinno być żadnej cenzury
Jest wojna, więc miary są wojenne, jak ktoś ewidentnie powtarza narrację wroga, to niech się cieszy, że tylko zdejmują go z kanału YT. W czasach pokoju owszem jestem za brakiem cenzury, oprócz ewidentnego nawoływania do popełniania przestępstw. A takie nawoływanie jest nagminne, nawet tutaj na NB. I to wobec polityków Dobrej Zmiany. Aż mnie dziw bierze, ze admin na to pozwala mimo wskazywania złoczyńców.
Jabe

Jabe

21.03.2023 22:54

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Nie powinno być żadnej

Zawsze jest gdzieś wojna, a cenzury zabrania prawo, które rządzący depczą.
u2

u2

21.03.2023 23:03

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Zawsze jest gdzieś wojna, a

Możesz więc dochodzić swoich praw w po-wolnych sądach. To są proste sprawy.
sake3

sake2020

21.03.2023 23:06

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Zawsze jest gdzieś wojna, a

@Jabe......To dlaczego Tusk zapowiada cenzurę po swojej wygranej?,,Ja będę decydował o tym co będzie w telewizji'' głosił na swoim wiecu w Żywcu.I co zero niepokoju? To rządzący depcza prawo? Wolność słowa do lamusa,a pan nie protestuje?Panu to odpowiada?
Jabe

Jabe

21.03.2023 23:20

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jabe......To dlaczego Tusk

Prawo jest deptane teraz. Prawo jest de­ptane przez rzą­dzących. To się dzieje.
Czemu w tej sytuacji mia­łyby mnie zaj­mować wyrwane z kon­tekstu rze­kome słowa ja­kiegoś dzia­dzia bez władzy?
u2

u2

21.03.2023 23:33

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Prawo jest deptane teraz.

Prawo jest deptane teraz
Nie ściemniaj, wy możecie bezkarnie pluć na katolików podczas mszy, bo wasze po-wolne sądy was uniewinnią, a katolicy nie mogą bronić życia nienarodzonych, bo wasze sądy skażą obrońców życia. Takie wasze "prawo" jest teraz.
Jabe

Jabe

21.03.2023 23:58

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Prawo jest deptane teraz

Inni, czyli „wy”, czyli cała reszta, ja­koby mają prawo do czegoś nie­godziwego, a za­tem nie jest jest istotne, że „my” prawo łamiemy.
Wytłumaczy mi ktoś, jakie mecha­nizmy my­ślowe do takich wy­powiedzi pro­wadzą? Zazdrość to?
sake3

sake2020

22.03.2023 07:39

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Prawo jest deptane teraz.

@Jabe.....Jeśli prawo do wolności słowa jest deptane przez rządzących to jakim cudem pan tyle czasu na ten rząd ujada i nic się nie dzieje? Z przymrużeniem oka patrzy pan na wypowiedzi Tuska a nawet ze zrozumieniem,jemu wg pana zapewne wolno.Czy po wygranej Tuska i jego bandy zaakceptuje pan cenzurę już teraz zapowiadaną przez niego? Cenzura to będzie chyba jedną z tych obietnic którą ten łajdak wprowadzi w zycie.
Jabe

Jabe

22.03.2023 08:16

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jabe.....Jeśli prawo do

Jest deptane – to wiadomo.
u2

u2

22.03.2023 08:19

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jest deptane – to wiadomo.

Jest deptane
Przez ciebie.
Jabe

Jabe

22.03.2023 08:45

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Jest deptane Przez ciebie.

To jest poważna sprawa.
sake3

sake2020

22.03.2023 09:19

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jest deptane – to wiadomo.

@Jabe....Jakże wyczerpująca,ale i nic nie dająca odpowiedź.bo co jest to ,,wiadomo''?
Jabe

Jabe

22.03.2023 10:10

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Jabe....Jakże wyczerpująca

Skorygowałem zwrot „Jeśli prawo do wol­no­ści słowa jest dep­tane przez rzą­dzą­cych”. Tryb warun­kowy jest nie na miej­scu.
To się dzieje – to znaczy, że wia­domo. Nie cho­dzi o czyjeś rze­kome de­klaracje. I to jest ważna kwe­stia dla każ­dego, kogo ob­chodzi jego kraj.
sake3

sake2020

22.03.2023 10:54

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Skorygowałem zwrot „Jeśli

Te rzekome deklaracje to niepokojący sygnał dla każdego kogo obchodzi jego kraj.Należy o tym myśleć z wyprzedzeniem bez względu z której strony nadchodzi Nic gorszego niż lekceważenie,bo deklaracje mogą się okazać wcale nie rzekome.To całkiem realne,że Tusk chce przejąć media jednoosobowo nawet decydując o ich kształcie.Będzie to łatwe,bo nie wymagające wiekszych nakładów i pan Rostowski czy jego następca nie musi sie martwić skąd wziąc na to ,,piniądze''.
Jabe

Jabe

22.03.2023 13:05

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Te rzekome deklaracje to

Dlatego mamy igno­rować rzeczy­wi­stość? Cenzura już jest!
Ryan

Ryan

20.03.2023 18:18

Tak wygląda lista Tuska
Łotr, cham, sołtys,
Buda ruska.
Koalicjanci PO
pbs.twimg.com
An

An

20.03.2023 20:59

Chciałbym  dożyć takiej chwili , gdy frekwencja wyborcza, w tzw  demokratycznym kraju/ najlepiej w Europie/ wyniosłaby 1%do 2%
I co wtedy ? Posłowie przedłużyliby swoją kadencję ustawą?
Pokazac srodkowy palec calej tzw klasie politycznej 
To dopiero byłoby coś
smieciu

smieciu

20.03.2023 21:23

Dodane przez An w odpowiedzi na Chciałbym  dożyć takiej

To byłoby piękne.  Z jednej strony politycy robią naprawdę dużo by zniechęcić do siebie. Z drugiej jednak nakręca się emocje każące ludziom uczestniczyć w tym rytuale. Jednak na zasadzie wyboru negatywnego, strachu, przed TAMTYMI. Co będzie jeśli nie pójdę i wygrają Tamci? Cała propaganda TVP Info jest skupiona na takim właśnie negatywie. Złym Tusku. Na kwestię że rząd robi źle ciągle pada odpowiedź że przecież Tamci zrobiliby gorzej. Weźmy, choćby powyższą notkę. Pokazuje właśnie ten motyw. Dłuuuga wyliczanka co się stanie źle. Bo przecież o tą pokazującą że jest i będzie dobrze jest dużo trudniej.
Logika każe więc dojść do wniosku że chyba ciężko będzie dożyć tej pięknej chwili gdyż kiedy już wreszcie nikomu nie będzie się chcieć głosować to tej możliwości już nie będzie...
An

An

20.03.2023 21:44

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na To byłoby piękne.  Z jednej

Piękne  to by było gdyby przy wyborach parlamentarnych istniał jakiś próg , którego nieprzekroczenie  , unieważnialo by wybory 
Na nieszczescie wyborców nic takiego nie istnieje .
Wiecej , nie można odwołać posła 
Przy wodzowskich partiach , nie ma żadnej gwarancji , iż poseł na którego oddam głos będzie głosował zgodnie ze swoim sumieniem
Do doopy z taką formą rządów
smieciu

smieciu

20.03.2023 21:59

Dodane przez An w odpowiedzi na Piękne  to by było gdyby przy

Nie. Próg jak dla mnie byłby błędem. Byłby jedynie kolejnym elementem nad którym by się dyskutowało w ramach systemu. Co jeśli by nie został przekroczony? Pewnie rozwiązaniem byłby jakiś stan awaryjny.
Dla mnie najważniejsze jest własne indywidualne podejście. Nie kartka papieru, która zapełniona pismem stanowi prawo. Że wchodzimy w jakiś nowy układ. Chodzi o to że trzeba zacząć od siebie. Od własnego stosunku, własnych przemyśleń, które mówią ci że coś tu nie gra. Nie karta papieru na której ktoś zadeklarował próg ale ty sam.
System nie upadnie na wskutek dekretu. Prawdziwy krok naprzód będzie można zrobić tylko dzięki własnej inicjatywie, dzięki ludziom pragnącym i rozumiejących potrzebę zmian. Próg doprowadziłby do narzucania czegoś, dyskusji co trzeba narzucić. Nie tędy droga.
I bez progu rząd bez poparcia będzie bez legitymizacji. Otwiera drogę do nowych rozwiązań społecznych.
Ważne jednak jest żeby większość wyborców w ogóle nie poszła do urn. Gdyż samo pójście jest związane ze złożeniem podpisu popierającego obecny porządek państwowy.
An

An

20.03.2023 22:39

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie. Próg jak dla mnie byłby

Ważne jednak jest żeby większość wyborców w ogóle nie poszła do urn. Gdyż samo pójście jest związane ze złożeniem podpisu popierającego obecny porządek państwowy.
Ba....
Tylko jak przekonać do takiej postawy?
Obecnie , obojętnie która partia będzie u władzy , to i tak realną władzę  ma Unia . No i jeszcze nasi sędziowie, oddający w ręce Unii resztki suwerenności.
Nie głosując, przynajmniej nie robię za kretyna , bo przecież w opinii niejednego polityka , wyborcy można wmòwić wszystko
P.s 
Jestem dzisiaj w takim defetystycznym  nastroju .
sake3

sake2020

21.03.2023 09:28

Dodane przez An w odpowiedzi na Ważne jednak jest żeby

@An.......Może pan zastosować metodę perswazji PO. Pod lokalami wyborczymi ustawić swoje bojówki,które będą oklepywać wchodzących i skutecznie zniechęcać i odciągać od głosowania.
An

An

21.03.2023 17:39

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @An.......Może pan zastosować

Miło mi , że Pani Sake 3, mnie zauważyła 
Co do wpisu , to jak dla  mnie pomysł z bojòwkami  absurdalny
P.s
Skąd pomysł , że stoimy po obu stronach barykady
Cenię  Pani posty .
Sa bardzo merytoryczne .
No i ten Pani spokój .
sake3

sake2020

21.03.2023 17:48

Dodane przez An w odpowiedzi na Miło mi , że Pani Sake 3,

@An.......Pomysł z bojówkami absurdalny? Być może,ale skoro tu wszyscy zastanawiają się jak będą te wybory wyglądać,co zrobić żeby nie było frekwencji to podsunęłam swój bez rozróżnienia strony barykady.Czyli uniwersalny.
An

An

21.03.2023 20:52

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @An.......Pomysł z bojówkami

Sake.... napisałem o niskiej frekwencji , bo zwyczajnie po ludzku wkurza mnie stan obecnej tzw demokracji .
Banda unijnych urzędasòw /trutni/ nakazuje , zakazuje , wywraca wszelkie wartości  , a rządy państw te ichnie  mądrości , wprowadza do społecznego obiegu .
To jak ja,  jako jednostka,  mam zaprotestować ?
sake3

sake2020

21.03.2023 21:29

Dodane przez An w odpowiedzi na Sake.... napisałem o niskiej

@An....Jednostka nigdy nie ma możliwości.Zwłaszcza  Polacy jej nie mają będąc w UE.Udało się skłócić i rozproszyć  Polaków do tego stopnia że w UE pomagają unijnym urzędasom Polskę nieustannie karać i szantażować.Nie tylko zresztą pomagają ale i żądają.W krajach gdzie jest choćby trochę jedności ludzie potrafią się zebrać,jednoczyć,piszą listy otwarte,protestują.Jeśli wśród tak małej społeczności jak portal panuje taka wzajemna niechęć do siebie(,w końcu ludzi nie znających się osobiście) to trudno oczekiwać by w skali kraju było więcej wzajemnego szacunku. Wybory nieuchronnie się zbliżają i małą mam nadzieję,że Polska tą Polską będzie.Tu na NB niektórzy stale operują pogardliwym słowem Polaczki ,wstydzą się polskości to znaczy,że chcą lewacką ideologię wprowadzić do szkół i,do życia.Myślę,że ,,eksperyment'' który wprowadzi nam nowa władza otrzeźwi gorące glowy,tyle że będzie już za późno.Ale niestety nic tak nie uczy jak doświadczenie.
u2

u2

21.03.2023 21:44

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @An....Jednostka nigdy nie ma

w UE pomagają unijnym urzędasom Polskę nieustannie karać
Ale, ale, pierwszy donos redagował PRT, czyli obecny prezydent Warszawy. To żaden przypadek, jego matka również donosiła na znanych muzyków i lteratów typu Tyrmand.
sake3

sake2020

21.03.2023 22:51

Dodane przez u2 w odpowiedzi na w UE pomagają unijnym

Niewążne kto redagował pierwszy donos tylko kto w UE na posiedzeniach donosy przedstawiał. Biedroń,i jego partner życiowy,Spurkowa,Thun i inni,kto głosował za sankcjami.Czy w Polsce spotkał ich ostratyzm ,jakaś oznaka niechęci? A skądże.Jak pan to wytłumaczy-obojętnością czy podziwem dla UE i jej szaleństw? Jeśli tu na NB przez lata trwało szczucie na PiS a naszoblogowe elyty nie zauważały tych destrukcyjnych działań? Dzisiaj też nie widzą i nie słyszą zapowiedzi Tuska w Żywcu że ,,będzie decydował o tym co w telewizji będzie pokazywane'' a przecież tyle się nagadano o wolności słowa.Widział pan chociaż jeden komentarz wyrażający zaniepokojenie? Nikogo z naszoblogowych ekspertów od wszystkiego nie niepokoi tokowanie Tuska,obiecanki jak z Księżyca a groźby niczym z sycylijskiej mafii.Jak było walenie w rząd tak jest walenie w rząd,pandemia,maseczki.......No i nie zapomniano o niedobitkach psujących jednomyślność poglądów komentatorów i zawłaszczenie portalu.Pan dzisiaj został uznany karaluchem(moje gratulacje),ja plasuję się grubo poniżej krajowej inteligencji Polaków. Co przyniesie jutro nie wiem,ale mogę przeoczyć,Świeta idą,porządki nie zrobia się same.
u2

u2

21.03.2023 23:01

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Niewążne kto redagował

Niewążne kto redagował pierwszy donos
Akurat to ma decydujące znaczenie. Kto pierwszy rzucił kamieniem jest najważniejsze. To są proste sprawy.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 14:30

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na To byłoby piękne.  Z jednej

@smieciu
Nie jestem demokratą, ale skoro już te wolne wybory są to niech przynajmniej będzie można głosować od 21 roku życia... bo wtedy jest większa gwarancja, że człowiek jest dojrzalszy i dokonuje świadomych wyborów. Alkohol w całych USA sprzedawany może być tylko osobom, które ukończyły 21 lat i ten przepis jest ściśle egzekwowany i dobrze... więc może skorzystajmy z tych wzorców?
Pzdr
Ryan

Ryan

21.03.2023 12:23

Donek
- Kim ty jesteś?
- Eurozgnilcem!
- Jaki znak twój?
- Oczy wilcze!
- W co ty wierzysz?
- W Europę!
- A co z Polską?
- Rzucę błotem!
- Kim chcesz zostać?
- Komisarzem!
- Co potrafisz?
- Jestem łgarzem!
- Skarżysz Polskę?
- Wraz z narodem!
- Więc kim jesteś?
- Ojkofobem!
pbs.twimg.com
krzysztofjaw

krzysztofjaw

21.03.2023 14:34

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na Donek

Ryan
Świetne!!!
Może jeszcze dla niekumatych. Ojkofobia za wiki: termin oznaczający odrzucenie (od rezerwy do nienawiści) rodzimej kultury i apologię innych systemów wartości czy innych narodów. Wypisz wymaluj D. Tusk!
Pzdr
tricolour

tricolour

21.03.2023 14:54

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Ryan

@autor
Świetne, prawda? Pyta pan wyzej, gdzie nienawiść, gdzie jest ***** **. No to ma pan i to jest świetne.
Po prostu tak świetna zabawa, jak skopanie 16 latka w Zamościu...
Ryan

Ryan

21.03.2023 15:44

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @autor

Lista hańby
W pierwszym wagonie restauracja
"Pod mikrofonem" u Sowy libacja
W drugim peowskie są obietnice
Zbyt mało waży, więc na bocznicę
W trzecim właśnie Siemoniak omdlewa 
Z tablicy ma wachlarz Mendelejewa
A czwarty wagon jest pełen chwatów
Tych, co stracili w reformie VATu
u2

u2

21.03.2023 16:44

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na Lista hańby

A czwarty wagon jest pełen chwatów
Tych, co stracili w reformie VATu

A piąty wagon pełen meneli
Którzy na NB wojnę z Polską zaczęli
tricolour

tricolour

21.03.2023 17:46

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na Lista hańby

Pancerna brzoza w siódmym wagonie,
Bo co ma wisieć, to nie utonie, W ósmym pasażer samotny jedzie, Ucieka z pola po smacznym obiedzie...
sake3

sake2020

21.03.2023 14:46

@Krzysztofjaw......Żyje pan jeszcze potej jadowitej ironii bijącej z wpisów panów Jabe,Tricoloura czy smiecia? Zuch z pana.
Pani Anna

Pani Anna

21.03.2023 15:45

@krzysztofijew 
Ha, skoro proponuje Pan podniesienie dolnej granicy prawa do głosowania,  to co z górną? Trzeba by obniżyć,  żeby nie mogli głosować Ci ze starczą demencją na przykład. Proponuję również wykluczyć przewlekle chorych pod wpływem leków.  Zastanowiłabym się również nad zatrudnionymi w SSP, umówmy się,  że będą stronniczy. Itd, itp., aż do stworzenia idealnej listy uprawnionych do głosowania.
mada

mada

22.03.2023 13:07

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @krzysztofijew 

Zapomnieliście o jednym , najważniejszym.
Pierwszego dnia przywróci się karę śmierci - oczywiście UE potwierdzi słuszność KS.
Poświęcili swoich ale nie wyszło, bo jeden jeszcze został żywy.. Słyszeliście te okrzyki na wiecach Tuska - "Jeszcze jeden, jeszcze jeden,...". 
Sędziowie też chcą ,przy okazji, swego udziału w zemście, którą zresztą zapowiadają - oczywiście w granicach obowiązującego prawa.
krzysztofjaw
Nazwa bloga:
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad..
Zawód:
ekonomista

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 548
Liczba wyświetleń: 5,852,877
Liczba komentarzy: 19,950

Ostatnie wpisy blogera

  • Majomania! Teraz zacznie się turbulentny tumult wokół Mai Chwalińskiej!
  • Bestialstwo OUN-UPA dokonane na Polakach. Prawdy historycznej nie można zamilczeć!
  • Czas na Majomanię! Maja Chwalińska w finale Rolanda Garrosa!

Moje ostatnie komentarze

  • JabeNie wiem jak reagują politycy PiS czy KO (PO) na te traktowanie nas przez Ukraińców. I to bardzo nieładne traktowanie. Jako Polacy w momencie agresji Rosji na Ukrainę postąpiliśmy jak trzeba,…
  • Alina@Warszawa i JzL Lata gry gdzie tak naprawdę trzeba było ciułać pieniądze aby w ogóle grać w jakichkolwiek turniejach. Ta wypowiedź o braku pieniędzy na hotel to wcale nie był żart. Tak to…
  • Też tak uważam. MarkD (bloger) naliczył ponad 2 tysiące afer za pierwszych rządów D. Tuska. PiS miał wszystko na tacy i przez osiem lat nic z tymi aferami nie zrobił... to teraz ma!Pzdr

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Szatańskie dręczenie, nękanie, opętanie. Jak się bronić?
  • Nocne głosowania nad losem naszej ziemi i lasów...
  • Żydzi wśród komunistów II RP i w aparacie NKWD i UB

Ostatnio komentowane

  • Ijontichy, Ale na niezależnej.pl takie memy???files.niezalezna.tech
  • Ijontichy, salon24.pl Warto przeczytać..
  • u2, Niepoprawnik. Zawsze warto zacząć od rzeczy najważniejszych, kim jestem, kim ty jesteś, jesteśmy niczym, albo wszystkim. PS. Zawsze jestem ponad to. Świat nie może zniknąć.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności