Panie Kaczyński, proszę nie kłamać o min. Czarnku

Jarosław Kaczyński w Bielsku-Białej kolejny raz okłamał dziś Polaków:
Bez dobrej polityki ekonomicznej i społecznej nie ma narodu, nie ma wspólnoty. Myśmy tutaj też ten naród zaczęli w jakiejś mierze odbudowywać. Ale to jest także polityka w sferze informacji, w sferze tzw. polityki historycznej, w sferze oświaty 

Bitwa, którą toczy minister edukacji Przemysław Czarnek, jest bitwą o polską przyszłość, nasze istnienie

"Władza polska, nie tyko minister Czarnek, my wszyscy jesteśmy po tej stornie, po której powinniśmy być, po stronie tych, którzy chcą, by nasz naród się otrząsnął z kompleksów, czuł się dumny i mocny, żeby się konsolidował, był w stanie bronić swoich interesów, a gdyby nie było innego wyjścia, by bronił także swoich interesów używając siły"

Co w tej wypowiedzi prezesa PiS jest kłamstwem? Nie to, że edukacja jest bardzo ważna, i nie to, że jeśli Polska ma trwać, to polskie szkoły powinny wychowywać Polaków. I to Polaków wyposażonych w wiedzę i umiejętności potrzebne w nowoczesnym świecie. To akurat jest prawdą. Kłamstwem jest jednak to, że minister Czarnek prowadzi politykę w tym kierunku. Bo akurat i PiS i min. Czarnek taką politykę sprytnie zwalcza.

Dowody:

1. Wojna z nauczycielami czyli wojna ze szkołą. To czym najbardziej zasłynął ten minister to gwałtowny atak propagandowy na nauczycieli - porównywalny z tym jaki PiS wykonał na to środowisko podczas niesławnego strajku. Atak ten koncentrował się na:
a. nagonce propagandowej zw. z manipulowaniem liczbami opisującymi zarobki nauczycieli (wmawianiu społeczeństwu, że nauczyciele za 18h zarabiają bajońskie sumy)
b. sprowadzeniu pensji zasadniczych 40% nauczycieli do pensji minimalnej od stycznia 2023 (dodajmy: jeśli 2022 i 2023 inflacja wyniesie 15% to całość podwyżek płac dla tej grupy zawodowej przez 8 lat PiS będzie ujemna)
c. dołożeniu bezpłatnej godziny pracy, tzw. godzina dostępności
d. ataki na nauczycielskie związki zawodowe, ignorowanie propozycji dialogu

Atak na nauczycieli to jednocześnie atak na szkołę. Bo, w dużym skrócie, jacy nauczyciele taka szkoła i takie kształcenie. A jakie młodzieży chowanie takie rzeczypospolite. Atakując całe nauczycielskie środowisko, przy pomocy olbrzymiej machiny propagandowej państwa, Czarnek kompromituje wszystkie idee wychowawcze o jakich mówi (bo ich nie robi) PiS. Atak państwa na szkołę jest tym bardziej niszczący, że dzisiejsi nauczyciele nie mają już żadnego administracyjnego, czy zwyczajowego środka oddziaływania w szkole. Jedyne co mają to ich własny autorytet i dobre imię jaki sobie wypracują. Czasem coś może zrobić dyrekcja jeśli jest sprytna. Zawód nauczyciela nie ma dziś społecznego szacunku. Ze swych działań muszą się oni trłumaczyć przed dyrekcją, rodzicami, różnymi urzędami, czasem i przed uczniami. System nauczania stworzony jest też tak, że państwo wymaga od nauczycieli głównie by uczeń był bezpieczny a uczony był tzw. umiejętności, rodzice są przyzwyczajeni, że szkoła uczy wiedzy, nowocześni rodzice by było bezstresowo i same szóstki, rzetelnej wiedzy wymagają uczelnie wyższe. Stąd gama naturalnych konfliktów. Dlatego też szeroka antynauczycielska propaganda państwowa jest tak dewastująca. Niszczy bowiem jedyne realne narzędzie, by szkoła w relacji nauczyciel - uczeń trwała. Jest też niezwykle niszcząca dla młodego pokolenia. Bo uczeń albo stanie po stronie nauczycieli, których lubi przeciw swojemu państwu, albo z państwem przeciw szkole czyli przeciw sobie i swojemu kształceniu, albo wpadnie w bierność i stupor mając wszystko głęboko w nosie. Z tej sytuacji nie ma dobrego wyjścia. Nie będzie z tego ani patriotyzmu, ani dobrego kształcenia.
Druga prawda jest taka, że tylko silna, nowoczesna, rzetelna szkoła wychowa silnych nowoczesnych, rzetelnych absolwentów. Kiedy szkoła jest silna, nowoczesna i rzetelna? Jeśli ma takich nauczycieli. Zabiedzona, zagoniona, owca, czy krowa nie wychowa ani dzielnego lwa, ani mądrej sowy. Stąd tak ważny jest w zawodzie nauczyciela odpowiedni poziom materialny, ale też i to by nauczyciel był wypoczęty, inteligentny i w dobrej kondycji. Bo stan nauczyciela i szkoły dla tych młodych ludzi, to jest stan państwa. A będąc w UE państwo bardzo łatwo zmienić na fajniejsze.
Jeśli zaś są tacy, którzy sądzą, że Czarnek tylko walczy z lewactwem, to albo są niedoinformowni albo są zwyczajnie głupi, z ciasnym umysłem. I chyba nie ma sensu wątku rozwijać dodajmy jedynie: wszystkie ostatnie inicjatywy ustawowe min. Czarnka zostały odrzucone przez wszystkie znaczące siły w edukacji. Związkiem zawodowym który najmocniej sprzeciwia się Czarnkowi jest zaś NSZZ Solidarność, który już dwukrotnie żądał jego odwołania za pozorowanie dialogu, czyli za oszustwa

2. Kwestia dzieci z Ukrainy. Była to największa strategiczna szansa stojąca przed ministerstwem edukacji, a też i duża szansa wieloaspektowo rozwojowa dla Polski. Byłoby nią na pewno nauczenie kilkuset tysięcy dzieci z Ukrainy języka polskiego. Na tę strategiczną i najważniejszą szansę dla edukacji Ministerstwo zwyczajnie położyło lachę i uciekło od odpowiedzialności zrzucając ją na samorządy. A z samorządami jest tak, że te, które chcą uczyć dzieci polskiego to uczą, a te które nie chcą nie uczą. Zaś zdecydowana większość nie chce brać sobie na plecy dodatkowego garba i wystarczyło, że Ministerstwo stworzyło im furtkę i tej nauki generalnie nie ma.
Nauczenie dzieci ukraińskich polskiego TO BYŁ OBOWIĄZEK POLSKIEGO PAŃSTWA i historia Czarnka rozliczy z tej straconej szansy. A póki co to w szkołach jest do 200 tys. dzieci z Ukrainy a większość z tych, które przebywają w PL - wg szacunków tych, którzy usiłują to liczyć - nie uczy się w żadnej szkole również w tych ukraińskich. 

3. Kształcenie młodzieży w duchu odpowiedzialności. Prof. Czarnek wiele o tym mówi, ba, są nawet ogólne deklaracje, że jest to celem Ministerstwa. Tyle, że już w dokumentach operacjnych, na jakich działa szkoła już tego nie ma. Znika to np. z oceny pracy nauczyciela. Jednocześnie najwyższy priorytet położony jest na bezpieczeństwo ucznia, za które szkoła (dyrektor + nauczyciele) są odpowiedzialni tak bardzo jak to możliwe. Tymczasem by ktokolwiek nauczył się odpowiedzialności to musi mieć:
a. wolność decyzji
b. konieczność ponoszenia zwiazanych z tą wolnością konsekwencji i tych dobrych i złych.
Przykład: niektórzy muszą się sparzyć, by wiedzieć co wolno, co nie. Ale dziś za takie sparzenie się ucznia odpowiedzialność ponosi nauczyciel. Nie dopuszcza więc on do żadnych oparzeń (co też często frustruje ucznia, który czuje, że jest już zdolny do mierzenia się z problemem). Dlatego najczęściej nauczyciele rezygnują z doświadczeń, wycieczek  - tych sytuacji gdzie może być jakieś ryzyko czy choćby brak kontroli. Mamy więc system tak mocno krytykowany przez elektorat PiS: uczeń ma tylko prawa i zero odpowiedzialności. I prof. KUL P. Czarnek system ten utrzymuje a nawet pogłębia (edukacja włączająca) jednocześnie mydląc oczy tym, którzy go popierają, że jest inaczej. 
Dodajmy też jeszcze jedno, jeśli cokolwiek się zdarzy w szkole, to nauczyciel nadal jest z tym systemowo sam. Nie ma opieki ani państwa, ani związków zawodowych, które są albo rachityczne albo upolitycznione i pomocą nauczycielowi zajmują się najmniej. Takiemu nauczycielowi pomóc mogą tylko znajomi, ew. dyrekcja. Państwo, które powinno za nim stać raczej tylko patrzy jak tutaj jeszcze mocniej przyłożyć. Nic wiec dziwnego, że nauczyciele uciekają sie do środków i metod najbardziej bezpiecznych i najmniej ryzykownych - czyli najnudniejszych dla ucznia. (Jedno dodam - nie twierdzę, że szkoła nie powinna być odpowiedzialna za ucznia. Ale jeśli tak - to nauczyciele muszą mieć do tego skuteczne narzędzia. A jeśłi chcemy uczyć młodzieży odpowiedzialności to musi ona mieć też swój zakres wolności. Albo - albo.)

4. Książka Roszkowskiego. Podręcznik ten został wybrany jedynie przez ponad 50 szkół na ok 6600. Dlaczego tak się stało? W części dlatego, że książka ta jest dość średnio przystosowana do szkolnych realiów, jeśli już to nadaje się dla zdolniejszych uczniów, z drugiej strony najważniejsza była jednak reakcja związanych z PO samorządów i mediów. Skąd ta reakcja? Ona nie rozpoczęła się wraz z opublikowaniem podręcznika. IMO była reakcją na działania MEiN, które za państwowe fundusze promowały tę książkę, mimo iż była jedyną na rynku. Nigdy wcześnie nie spotkałem się z sytuacją by MEiN - zwłaszcza minister osobiście  - promował tak głośno jakikolwiek podręcznik. Była akcja była i reakcja - bardzo łatwa do przewidzenia. Czy bez akcji Czarnka nie byłoby jazgotu? Byłby, ale prawdopodobnie PO-wskie samorządy nie zareagowałyby tak zdecydowanie, bo oświata jest tam najczęściej od tego, by na niej oszczędzać i znacznie więcej nauczycieli wybrałoby podręcznik prof. Roszkowskiego.

5. Lex Czarnek. Taka jak to pisałem w innych notkach. Lex Czarnek prowadzi do sytucji, że dyrektora szkoły realnie będzie mógł skutecznie odwołać i wójt/burmistrz i kurator. Moim zdaniem w warunkach kampanii wyborczej doprowadzi to do wojen politycznych w szkołach. Ma nadzieję, że mylę się.

Podsumowując.
Z prof. Czarnkiem i patriotyzmem w szkołach jest dokładnie tak jak to opisał prezes Kaczyński wyjaśniając jak demokraci wygrali wybory senackie w części Stanów: kojarzyli z republikanami najradykalniejszego i najmniej strawnego dla wyborców działacza i ten odstraszał. I tak niestety, robi PiS z patriotyzmem w szkołach: kojarzy z patriotyzmem Czarnka - najbardziej antynauczycielskiego ministra XX-lecia - po to by nauczyciele uczyli patriotyzmu i nowoczesności - usiłując zabić w ten sposób te piękne idee. Efekt ma być podobny jak z podręcznikiem prof. Roszkowskiego: 50 szkół na 6600 + pianie z zachwytu tego najgłupszego elektoratu - szczęśliwego, że Czarnek komuśtam dokłada do pieca.
 Mam nadzieję, że nauczyciele okażą się jednak mądrzejsi  i ten numer - jak wiele innych - nie uda sie PiSowi. Wstyd mi za tę część polityki partii której kiedyś mocno kibicowałem bo jest głupia, niedołężna, antyrozwojowa, antypaństwowa i antypolska. A do pana Kaczyńskiego mam zwykłą prośbę: Panie Premierze Kaczyński odpuszcza Pan sobie w przemówiniach całą oświatę, to może Pan sobie i ten wątek odpuścić. Jeden grzech mniej. Bo oszukiwanie prostych ludzi ludzi jest grzechem.
 

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika Tezeusz

13-11-2022 [20:45] - Tezeusz | Link:

Czujecie ten smród POpaprańczego niemieckiego antypolskiego goooowwwnnnaa. Wali donosicielstwem i antypolskim ścierwem..Lizanie osranej dupy bandyty putlerka i Makreli...nic innego to badziewie nie potrafi..

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [14:32] - u2 | Link:

1. Wojna z nauczycielami czyli wojna ze szkołą.

Jaka wojna ? Chyba na Ukrainie, ale nie w Polsce. Broniarz aka whisky protestuje, bo to stary aparatczyk związany z sitwą PZPR, wie dobrze, że sitwa PO-PSL nic nie podwyższyła nauczycielom i nie podwyższy, bo piniędzy u pełomafii nie było, ni ma i nigdy ni bydzie, za to kasa na whisky zawsze się znajdzie jak pełomafia dorwie się do koryta :-)

Obrazek użytkownika sake3

13-11-2022 [21:34] - sake3 | Link:

,,Podręcznik Roszkowskiego został wybrany tylko przez 50 szkół'' nie dlatego że jest średnio przygotowany do realiów tylko z powodu waszej wściekłej nagonki zarówno na podręcznik jak i autora który popełnił ten ,,grzech'' że nie należy do opozycji.To wasz jazgot spowodował zainteresowanie książką (to nie propaganda) ale i strach przed jej przyjęciem do szkół podręcznika popieranego przez znienawidzonego przez was ministra.Pan ze swoją nienawiścią już się nie kryje a nazywanie wyborców PiS najgłupszym elektoratem  świadczy o panu jak najgorzej.Wpisuje się pan po prostu w narrację terroryzowania i szczucia tak ochoczo uprawianego przez opozycję.Jakie to piękne idee miałby zabić podrecznik i minister Czarnek bo przecież o tym pan bajdurzy?.

Obrazek użytkownika foros

13-11-2022 [21:53] - foros | Link:

Chamuś i Sake,
wracajcie do Tuska i zameldujcie wykonanie zadania. 
Ale nie wszyscy z prawicy dadzą się ogłupić.

Obrazek użytkownika sake3

13-11-2022 [22:17] - sake3 | Link:

A pan ma odwagę pisać o oświacie,oceniać ją i krytykować z takim podejściem jak zaprezentowane na blogu? I odpowiedziec tak idiotycznym komentarzem? Czemu nie odpowie pan co w podręczniku Roszkowskigo jest niewłaściwe? Przypuszczam,że nawet go pan nie czytał.Dał pan tylko upust swojej nienawiści do prawicy.To za mało by czuć się ekspertem od oświaty.

Obrazek użytkownika Tezeusz

14-11-2022 [07:38] - Tezeusz | Link:

@fotos
pijesz nie pisz bo wychodzi lewak....

Obrazek użytkownika foros

13-11-2022 [23:56] - foros | Link:

Może ew. Czytelnikom należą sie wyjaśnienia dlaczego uważam, ze podręcznik Roszkowskiego średnio nadaje się do szkoły średniej. Zwyczajnie jest za gruba.
Chodzi o specyfikę dzisiejszych uczniów. Oni nie są przyzwyczajeni do długich tekstów. Najczęściej porozumiewają sie skrótowym językiem, sms-ami, ikonkami, krótkimi komentarzami, filmikami. Problemy sprawia im skonstruowanie dłuższej samodzielnej wypowiedzi (kłania się zalecenie MEN by nie pytać uczniów). Dotyczy to głównie uczniów średnich i słabszych. A tutaj 500 stron na ok. 50 jednostek lekcyjnych, 10 stron na lekcję - a dla uczniów 5 stron z obrazkami to bardzo dużo.
Podręczniki Roszkowskiego - a czytałem tego sporo - skonstruowane są też specyficznie: napisane są językiem narracyjnym, erudycyjnym, czasem z wątkami, które się splatają i rozplatają. Wymagają dłuższego napięcia uwagi, znajomości wielu słów, często wyćwiczonej wyobraźni. A z jednym i drugim, i trzecim współczesna młodzież ma wyraźne problemy. Dlatego dla zdolnych uczniów i zdolnych klas takie podręczniki mogą być nawet świetne, ale nie dla większości. Więszkość zwyczajnie popatrzy, że to bardzo gruba książka i nie otworzy nawet okładek, bo w telefonie ma krótszą i strawniejszą wikipedię, albo jeszcze krótsze bryki z różnych portali.

Jeśli komuś zależałoby by te treści do młodzieży dotarły to podręcznik musiałby być zrobiony inaczej. Najlepiej zostać przerobiony na krótkie filmiki z lektorem i fajnymi obrazkami - najlepiej urywkami filmów fabularnych. Wówczas tak, pewnie młodzież oglądałaby to i słuchała na telefonach. (Kłania się zalecenie MEN o jak największej ilości multimediów na lekcjach - ale im więcej multimediów tym mniej wyćwiczona wyobraźnia)
 

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [07:39] - sake3 | Link:

@foros.....Doprawdy to rozbrajające.....,,Może ew.czytelnikom należą sie wyjasnienia dlaczego podrecznik Roszkowskiego średnio nadaje się o szkoły średniej''.......Teraz pan wpadł na genialną myśl,że oskarżenia trzeba uzasadniać a nie tylko nimi rzucać.To może pofatyguje się pan uzasadnić swoje oskarżenia wobec ministra i J.Kaczyńskiego i wykaże ich zbrodnicze działania w sprawie oświaty..

Obrazek użytkownika Es

14-11-2022 [09:07] - Es | Link:

I w oparciu o wiki, SMS, memy , bryki z telefonów i filmiki/o których sam pisze, że ograniczają wyobraźnię/  ćhciałby Pan kształcić przyszłe elity, czy też główne siły mające przejąć ciężar utrzymania narodu i państwa? W przybliżeniu taka  miałaby być zawartość wzorcowego podręcznika i programu nauczania? 
Z tym zbyt dużym zasobem wiedzy i zbyt trudnym słownictwem to może wbrew postawionej tezie  problem jest bardziej po stronie nauczycieli, niż uczniów? I hołdowaniu starej zasadzie: czy się stoi, czy się leży...?

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [09:27] - sake3 | Link:

@es.......Czyli pan @foros proponuje równanie w dół,bo książka za gruba,teksty wymagają myslenia..Może najlepiej zrobić jakiś komiks,albo grę komputerową zamiast podrecznika?

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [10:24] - tricolour | Link:

@sake

A po co komiks? Wystarczy telewizor, Sylwester marzeń, Zenek i Sławomir i produkt gotowy. 

Na NB jesteś i ty, i cała reszta "nie mamy alternatywy", gotowcem do głosowania. Można pluć w twarz i tak 30% będzie glosowało za pięć stów miesiecznie, które już dawno szlag trafił po trzech zakupach w spożywczym.

A teraz będziemy czołgi kupować, samoloty, haubice całymi stadami...

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [10:49] - foros | Link:

Es
Może Pani obrażać się na rzeczywistość i powiedzieć jej gromkie veto i co z tego?
Młodzież przyzwyczajana jest od małego by było lekko łatwo i przyjemnie, bez odpowiedzialności. Do zaliczenia przedmiotu wystarczy 30%, a w brykach i wiki jest znacznie więcej, sądzę więc, że najczęściej większość z nich wcale podręczników nie czyta, chyba, że nauczyciel zmusi ich na lekcij. Matura podstawowa jest to zdania śmiesznie łatwa i nic nie mówi o poziomie wiedzy - taki mamy system oświaty w PL.
Co innego młodzież z zainteresowaniami intelektualnymi i ci co gonią za stopniami. Ci podręczniki albo muszą czytać albo chcą, ale ich jest mniejszość, zawsze tak było. W PRL aby zaliczyć przedmiot trzeba było znać 60%, a na studia szło 7% populacji i to były zupełnie inne czasy, bo o awans trzeba było walczyć, a teraz to góra ma za zadanie ciągnąć młodzież za uszy tak wysoko jak się da.

Obrazek użytkownika Es

14-11-2022 [17:20] - Es | Link:

@foros
Nie obrażam się na rzeczywistość. Sam Pan podkreśla, znany zresztą doskonale wszystkim katastrofalnie niski poziom wiedzy uczniów- a więc wyników nauczania. Wyobrażam sobie, że podręcznik może być jedną z prób ograniczania tej zapaści. Ta jednak jak i żadna inna metoda nie zadziała jeśli ludzie odpowiedzialni za jej wdrożenie z założenia energię poświęcają na jej kontestowanie.  W tym wymiarze aż trudno uwierzyć w ciągłość politycznie neutralnego wymiaru tabliczki mnożenia

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [17:38] - wielkopolskizdzichu | Link:

"Wyobrażam sobie, że podręcznik może być jedną z prób ograniczania tej zapaści."
Jeśli mowa o podręczniku do HiT to wiedzy w nim tyle co w książce do nabożeństwa Longina Podbipięty.

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [18:35] - foros | Link:

Es
Pani mnie nie zrozumiała. Ten poziom nie jest katastrofalnie niski. W przypadku zdolnych uczniów jest on wyższy niż był za PRL. Zmieniają się zaś radykalnie formy komunikacji. Kiedyś wprowadzenie pisma, druk książek był taką radykalną zmianą.

Poza tym dzisiejsza szkoła i dawna szkoła to dwie różne szkoły.
W dzisiejszej głównym zadaniem nauczyciela nie jest wiedza ucznia, tylko to by był on bezpieczny. Wiedza jest jednym z dalszych celów i nie mieści się nawet w pierwszej trójce. I to nie nauczyciele te priorytety wymyślają ale dostają je z góry i mają sie do nich dostosować.
A Państwo - ludzie myślący jak Pani - sądzący, że PiS przywróci wysoki poziom nauczania i wychowania w szkołach jesteście cynicznie oszukiwani przez tę partię i przez min. Czarnka. Od czasów PO i wcześniej SLD nic się nie zmienia. Priorytety są identyczne i z nich są rozliczani dyrektorzy szkół, a oni rozliczają z nich nauczycieli. Teraz zaś Czarnek wprowadza tzw. edukację włączającą i poziom nauczania radykalnie spadnie, bo priorytetem będzie to by uczeń dobrze czuł się w szkole a nie by był wysoki poziom nauczania.

Jeśli zaś chodzi o podręczniki Roszkowskiego w ogóle to:
a. część uczniów jest po prostu zbyt mało zdolna by z nich korzystać
c. część może i mogłaby ale wymaga to od nich dużego wysiłku, a ma ona inne priorytety
Zresztą to i tak akademicka dyskusja, bo podręczników Roszkowskiego nie ma już w szkołach. Min. Czarnek skutecznie o to zadbał.

Obrazek użytkownika spike

14-11-2022 [09:43] - spike | Link:

"Chodzi o specyfikę dzisiejszych uczniów. Oni nie są przyzwyczajeni do długich tekstów. Najczęściej porozumiewają sie skrótowym językiem, sms-ami, ikonkami, krótkimi komentarzami, filmikami. Problemy sprawia im skonstruowanie dłuższej samodzielnej wypowiedzi (kłania się zalecenie MEN by nie pytać uczniów). Dotyczy to głównie uczniów średnich i słabszych. A tutaj 500 stron na ok. 50 jednostek lekcyjnych, 10 stron na lekcję - a dla uczniów 5 stron z obrazkami to bardzo dużo."

- skoro taka jest "specyfika uczniów", to i ich wiedza też będzie specyficzna, czyli żadna, co "widać i czuć" po poziomie matur, czekam na wniosek ZNP by, znieść matury, a najlepiej znieść wszelkie karkówki, odpytywanie etc. oceny wystawiać za samą obecność w szkole, młodzież można nauczać zdalnie sms-ami i filmami na YT. ...........

Za takie "nauczanie" nauczyciele mają godziwie zarabiać ?????????????????

Lekarstwem na polskie szkolnictwo jest likwidacja ZNP, niech dalej pędzą bimber, pensje uzależnić od wyników nauczania, nie od obecności w szkole, za politykowanie nauczycieli - bruk, lista napraw szkolnictwa jest dłuuuga.

Mam w rodzinie kilku nauczycieli w tym akademickich, są przerażeni poziomem "wiedzy" uczniów, od dawna mówią o upadku szkolnictwa podstawowego i średniego, co się odbija na szkolnictwie wyższym, szczególnie ścisłym, dlatego tak popularne są studia płatne z gatunku "smażenia jajecznicy i parzeniu herbaty".

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [09:51] - wielkopolskizdzichu | Link:

 "za politykowanie nauczycieli - bruk,"
A za politykowanie kuratorów takich jak Pani Nowak kula w łeb?

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [10:52] - foros | Link:

spike 
To co pisze pan/pani w 1 akapicie to oficjalne zalecenia MEN funkcjonujące od dawna i nie trzeba było do tego wniosków.

Reszta zaś Pani/Pana wypowiedzi świadczy, że rozmawiam z zaczadzonym idiotą - sorry za szczerość - a takie rozmowy do niczego nie wiodą.
Żegnam 

Obrazek użytkownika marsie

14-11-2022 [00:20] - marsie | Link:

Nie zacytowałem żadnej głupoty z wpisu, bo nie mogę przecież dać tu całości!
Niegdyś przez pięć lat nauczałem fizyki w liceum – więc wiem, co mówię! Prezes mówi prawdę, minister Czarnek działa prawidłowo, a wg mnie jest zbyt delikatny! HIT prof. Roszkowskiego przeczytałem dokładnie – jest bardzo dobry, choć w niektórych miejscach bym go poprawił! ZNP to związek podupadłych komuchów – dopóki nauczyciele gromadnie go nie oleją, nie będę ich szanował!
A tak nawiasem, drogi Autorze – ten fragment zacytuję - A będąc w UE państwo
bardzo łatwo zmienić na fajniejsze – piszesz tak "sam z siebie"?
Chyba jednak nie – bo przecież o głupotę Cię nie posądzam!
Faktycznie, "takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie" – i na dzisiaj tylko PiS (bo chyba nie antypolska Platforma, wciąż dla jaj zwana Obywatelską, czy pogrobowcy PZPR ubarwieni na tęczowo, czy "idiota Hołownia"?), może tu coś dobrego zrobić!
Takie wpisy, jaki popełnił tu Autor (nie po raz pierwszy!), powinny ukazywać się w rubryce "sponsorowane"!

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [00:43] - foros | Link:

kiedyś to było kiedyś, a teraz to jest teraz.

Ja to was ludzie kompletnie nie rozumiem. Żyjecie w kompletnie innej epoce. Myślicie, że w szkole można cos zrobić szybko i ostro. A tymczasem guzik. Z samej natury rzeczy nic w szkołach nie zrobi się szybko. Szkoły zresztą nawet nie podlegają juz ministerstwu tylko burmistrzom i wójtom, nie ma żadnego nadzoru pedagogicznego, a o tym co faktycznie dzieje sie na lekcji to wie tylko nauczyciel i uzcniowie. 
Nic nie da się w szkole zrobić wbrew nauczycielom. Bo aby coś zrobić to trzeba z tymi dziećmi być i je rozumieć, rozmawiać z nimi. A tego nie zrobi żaden Czarnek i żaden Kaczyński, ani Morawiecki,  bo generalnie to państwo polskie ma te dzieci głęboko w doopie. Inne problemy są dla niego ważniejsze.

A Pani/Pan oczywiście nie odniesie sie do żadnego argumentu z notki, bo aby odnieść się, to trzeba mieć na ten temat jakąś wiedzę a nie klisze z TVP i niezaleznej - sorry za brutalność.
 

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [08:40] - sake3 | Link:

Czyli wg pana ministerstwo należy zlikwidować bo niepotrzebne? Oczywiście jedynym argumentem pana jest to,że elektorat jest glupi (naturalnie nie elektorat PO) a ci ci chcą zreformować oświatę żyją w innej epoce. A w jakiej epoce pan żyje?

Obrazek użytkownika marsie

14-11-2022 [01:07] - marsie | Link:

Przecież napisałem – musiałbym zacytować cały wpis!
A jeżeli Autor nie widzi w moim wpisie "żadnego argumentu z notki", to świadczy o jednym – pisze, bez zrozumienia, na zamówienie!
Powtórzę – Prezes ma rację, Czarnek ma rację, Roszkowski ma rację, PiS ma rację, mało tego – ja mam rację!
A autorowi pozostanie dalsze "bicie piany o biednych nauczycielach"!
Wszak te "strajkujące krowy" to "nauczyciele"?
Ogarnij się!

 

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [01:21] - foros | Link:

tere fere
4 kluczowe argumenty - do każdego z nich 0 odniesień oprócz jednego: to Kaczyński i Czarnek mają rację, a autor notki nie. Dlaczego? Bo tego.
Dzięki za dyskusję i tak jedna z najbardziej merytorycznych.

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [03:44] - wielkopolskizdzichu | Link:

"Prezes ma rację, Czarnek ma rację, Roszkowski ma rację, PiS ma rację"
Śliskie indywiduum z ciebie marsie.
 

Obrazek użytkownika J z L

14-11-2022 [06:27] - J z L | Link:

PiS;
Orleń, Przekop, tunel Zakopianka i Świnoujście, tarcze finansowe, najwyższy w Europie wzrost PKB, najniższe bezrobocie, vat w budżecie, miliardy na socjal i zbrojenia, 4 mln uchodźców z Ukrainy, plany CPK i atom, zakup 200 t złota.

PO; 
Jebać PiS
No kurwa intelektualni giganci

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [06:37] - wielkopolskizdzichu | Link:

"4 mln uchodźców z Ukrainy"
Co ma wspólnego PiS z tym, że miliony Polaków w tym zajadli wrogowie rządzącej kliki przyjęły pod dach Ukraińców?
Czy centra dystrybucji ubrań, żywności, leków, lokali powstały dzięki PiS? Nie, wprost przeciwnie.
Największe  takie punkty w Poznaniu to siedziby lewackich partii, nie pisowskich centrali.

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [08:34] - sake3 | Link:

A co ma wspólnego tekst o kondycji oświaty z dystrybucją ubrań,żywności,leków w Poznaniu?

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [08:40] - wielkopolskizdzichu | Link:

Ma to samo wspólnego co "Orleń, Przekop, tunel Zakopianka i Świnoujście, tarcze finansowe, etc. "

Obrazek użytkownika Tezeusz

14-11-2022 [07:40] - Tezeusz | Link:

Jebać partię niemiecką liżącą osraną dupę bandyty putlerka...POpaprańcy z waterlandu

Obrazek użytkownika Jabe

14-11-2022 [11:35] - Jabe | Link:

Roztrwanianie pieniędzy okazuje się cnotą. Podobnie megalomańskie plany.

Obrazek użytkownika Ijontichy

14-11-2022 [08:30] - Ijontichy | Link:

13-11-2022 [20:45] - Tezeusz | Link: Czujecie ten smród
nowy
""Czujecie ten smród POpaprańczego niemieckiego antypolskiego goooowwwnnnaa. Wali donosicielstwem i antypolskim ścierwem..Lizanie osranej dupy bandyty putlerka i Makreli...nic innego to badziewie nie potrafi..""---koniec cytatu

Pański ulubieniec Tezeusz,właśnie tu! Więc prosze nie pytac o link.
To do Admina i jeszcze jedno...@foros jest tu potrzebny jak wół przy karecie....to agent,opluwacz i obsrywacz [vide Tezeuszek] wszystkich blogów...z wyjątkiem S24,Onet itp.
Trzymaj go Pan dalej...może Panu zostanie ....Tezeuszek z z odbytem putlerka.

Obrazek użytkownika Darek65

14-11-2022 [10:32] - Darek65 | Link:

Czytając te wpisy dochodzę do wniosku, że nie potrzeba nam żadnych wrogów zewnętrznych, sami się wykończymy, zaoramy, a na końcu tylko ktoś zgasi światło i zajmie się masą upadłościową. Z wieloma tezami forosa się nie zgadzam, ale to chyba nie jest powód, aby go wyzywać i mu ubliżać. Można go przecież "zaorać" argumentami. Jeśli chodzi o szeroko rozumianą edukację, to nie powinna ona mieć barw partyjnych i powinna być powodem naszej troski. Po pierwsze trzeba "zabrać" edukację z samorządów. I to z dwóch powodów. Po pierwsze, nominacje partyjne. W moim regionie, w jednej ze szkół, jest spory konflikt. Dyrektor, z nadania partyjnego rządzącej opcji robi, co chce i nic mu nie można zrobić, bo ma plecy. W szkole trwa konflikt. Po drugie, bogatszy samorząd może szerzej i mocniej wesprzeć lokalną oświatę, biedniejszy skazany jest na wegetację. Zdolniejszy uczeń z takiej szkoły ma mniejsze szanse na "wybicie" się, chyba, że ma zamożnych i świadomych rodziców. Kolejna sprawa, czas nauczycieli ideowych się skończył, dzisiaj mamy więcej pracowników dydaktycznych, a coraz mniej nauczycieli. Takie czasy. Dlatego uznajmy to, że wiedza powinna być towarem, a edukacja powyżej 8 klasy przywilejem. Tak, towarem i za dobry trzeba sporo zapłacić. Oferujesz marny towar (kiepska wiedza), to licz się z tym, że nikt tego nie będzie chciał kupić. Ten sam nauczyciel, chce się leczyć u dobrego lekarza, naprawiać samochód u dobrego mechanika. Dlaczego ja nie mogę wybrać nauczyciela dla swojego dziecka? Takim rozwiązaniem mógłby być bon oświatowy, który trafi za uczniem. I sprawa nauki, jako przywileju. Skończyłeś podstawówkę, nie chcesz się uczyć, to do szkoły przyzakładowej, która nauczy Ciebie zawodu. Po co płacić na gamonia, który nie chce się uczyć, a na dodatek musimy za niego płacić. I jeszcze są z nim problemy. W takiej sytuacji nauczyciel byłby zainteresowany samokształceniem, bo to miałoby wpływ na jego pensję ( dobrego nauczyciela, jako dobrego fachowca wielu zatrudni). Musi się zmienić podejście do nauki, szkoła nie może tylko realizować programu, ale przede wszystkim uczyć. Kolejny temat, to uczelnie wyższe. Produkujemy ogromne ilości nikomu niepotrzebnych magistrów. Kiedyś studia kończyło 12% najzdolniejszych, a nie każdy, kto zapłaci. I tak można pisać wiele, dyskutować. Na miejscu min. Czarnka zebrałbym dosyć szerokie forum specjalistów i z nimi zastanowił się, co i jak zmienić. Jeśli nie nastąpi rewolucja w edukacji, to czeka  nas sprowadzenie do poziomu robola pracującego w niemieckiej montowni.

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [11:26] - sake3 | Link:

@Darek65.......Jeśli już mowa o argumentach to dlaczego nie dowiedzieliśmy się z wpisu pana @forosa co konkretnie zarzuca ministrowi.Czarnkowi ,a o tymdlaczego uznaje podręcznik prof.Roszkowskiego za nieodpowiedni dla szkół wypowiedział się dopiero po moim pytaniu.Zaznaczam przy tym,że nie ubliżyłam niczym panu forosowi zadając pytania ani go nie wyzywałam Nadal nie wiadomo czym zawinił panu forosowi minister i w czym skłamał J.Kaczyński.Nic dziwnego że poziom debaty można nazwać mizernym.Pan pisze o jakimś rządowym notablu nie do usunięcia z posady dyrektora.A kto gardłuje za nieusuwaniem dyrektorów bez względu na jakość ich pracy? Przecież właśnie minister chce określić poziom wszechwładzy dyrektora szkoły.Dyrektor wg pana ma prawo wpuszczać do szkół organizacje pozarządowe z ich programem dla uczniów,ma prawo ustalać tęczowe piątki kosztem nauki przedmiotu czy też szkoła ma realizować zadania jakie mają w  kontrakcie? I na koniec mały przykład. Na spotkaniu ministra w jakiejś szkole aktywistka z PO udaremniła to spotkanie urządzając awanturę na temat religii i aborcji.To jak te problemy oświaty nawet rowiązywać?

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [11:45] - foros | Link:

Szanowna Pani, proszę nauczyć się czytać ze zrozumieniem a uzyska Pani odpowiedź na wszystkie swoje pytania w notce.

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [12:03] - tricolour | Link:

@foros

Prośba o czytanie ze zrozumieniem jest pozbawiona sensu gdy ją kierujesz do osób, które nie myślą tylko powtarzają za telewizorem. Powtarzają, co im łopatą wlożą do pustych łbów - do powtarzania.

Czego oczekujesz od forumowiczki, której można oficjalnie powiedzieć, że jest wycieruchem, który chleje, przez co nawet na matkę się nie nadaje, a ona milczy skulona przed takim - w jej mniemaniu - autorytetem?

Nie po to pakuje się takim do łba Sylwester marzeń, by mieli jakieś inne marzenia, nie daj Boże związane z ambicjami. Proste.

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [12:21] - sake3 | Link:

Przy takich słowach ja pańskie faktycznie tylko się skulić.Tyle że świadczą one o panu nie o mnie,jakim nędznym małym człowieczkiem pan jest. Nawet gorszym niż chlejący wycirus nie nadający się na matkę.Podbudował pan tymi słowami pana forosa? 

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [12:44] - tricolour | Link:

@sake

I na tym polega bolszewicka natura, że facet, który przez całe życie nawet na mieszkanie nie zarobił (o dzieciach nie wspomnę) może cię publicznie wyzywać od najgorszych, a ty milczysz boś partyjny niewolnik, ale energię wyzwoloną z obelgi kierujesz do tego, który o tym przypomni.

 

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [13:04] - sake3 | Link:

@Tricolour......A co mam zrobić wg pana? Nic nie poradzę na pana wyzwiska bez względu na to czy jestem damą,niewolnikiem czy wycirusem bo w sieci jesteśmy anonimowi a zniżać się do pana poziomu i zachowywać tak samo jak pan nie zamierzam. Skoro jednak poczuł się pan rycerzem w obronie czci pana forosa to chyba nie z powodu obelg ,bo takich nigdy nie użyłam tylko z nienawiści do mnie choć jestem nieznaną panu osobą. Pan @foros też o żadnych moich obelgach wobec niego nie wspomina.

Obrazek użytkownika foros

14-11-2022 [13:38] - foros | Link:

 tricolour
wdając sie z p. Sake w tego typu dyskusje ośmiesza pan jedynie samego siebie. Warto?

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [13:50] - sake3 | Link:

@foros...A gdzie Pan tu widzi dyskusję z panem Tricolour? Czy chamskie wyzwiska pod moim adresem można nazwać dyskusją? Takich ma Pan obrońców? Czy wg pana ten Tricolour ośmieszył się tym,że ordynarnie traktuje nieznaną mu zupełnie kobietę czy dlatego że ,,zniżył się'' do dyskusji z takim wycirusem jak sake.No własnie ,przypuzczam że miał Pan na myśli tę drugą część zdania.Dlatego że moja zbrodnia polegała na wytknięciu Panu niedopowiedzeń,bo żadnych obelg wobec Pana nie użyłam.

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [15:55] - tricolour | Link:

@sake

Ty, sake, jesteś wzorem obłudy. Sama wyśmiewasz ryje Mossbacher, świńskie tusze Lempart - wtedy to jest dobre. Więc cię traktuję po chrześcijańsku czyli tak, jak ty innych. Taką miarę przykładam do ciebie, jak ty do innych i wyciruch jest na tym samym poziomie, co ryj żydówki.

Więc nie płacz w cudze rękawy tylko bierz na klatę własny standard wypowiedzi.

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [16:02] - u2 | Link:

ryje Mossbacher, świńskie tusze Lempart

Masz nierówno pod sufitem ? Co tobie zawiniły te kobiety ? Mossbacher to miss elegantia, a L. to taka chamówa z Wrocka, podobnie jak ty :-)

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [17:22] - wielkopolskizdzichu | Link:

u2, czujny pisior na posterunku wychwycił że ruda z USA wróciła do łask jego Prezesa i rzucił się do obrony jej cnót niewieścich i urody. 

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [16:09] - sake3 | Link:

@Tricolour.....Nie płaczę w żadne rękawy, Panu można tylko współczuć jest pan pospolitym śmierdzącym tchórzem zdolnym do obrzucania tylko wyzwiskami i tylko w sieci bo w realu już by się pan nie odważył. Dumny jesteś z siebie bo wyżywasz się na nieznanej sobie kobiecie? Nawet mężczyzną być nie potrafisz żałosna namiastko człowieka.

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [16:39] - tricolour | Link:

@sake

Hahaha - weź mnie nie rozczulaj tą nieznaną kobietą, na której się wyżywam, bo jeszcze dojdę do wniosku, że znasz tych wszystkich, których urodę obgadywałaś.

Tak - jęczysz, bo potraktowałem cię tak, jak ty innych. Fajnie ci, co?

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [16:50] - sake3 | Link:

@Tricolour....Pewnie że fajnie,bo jeszcze nigdy nie miałam przyjemności rozmowy (wprawdzie w internecie) ale z kompletnym kretynem.

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [17:11] - tricolour | Link:

@sake

Nic ci nie da kolejny, żałosny epitet, który dowodzi, jak bardzo mam rację. Szafowałaś ryjami i świniami więc sama nimi zostałaś na zasadzie równości i to tak bardzo ci doskwiera.

Taki ze mnie kretyn jak z ciebie dziwica zakonna.

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [17:20] - u2 | Link:

Taki ze mnie kretyn jak z ciebie dziwica zakonna.

Ogarnij się młokosie z  Wrocka. Więcej kultury osobistej. Nie bądź taką chamówą jak twoja krajanka Lemparcica.

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [17:40] - sake3 | Link:

@u2........Nie wiem czego ten gość uczepił się mnie jak rzep psiego ogona. No i ta ,,dziwica'' co to może być? Pomyśleć że on miałby być z Wrocławia ,miasta moich studiów.

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [18:38] - u2 | Link:

gość uczepił się mnie jak rzep psiego ogona

Ano, na twoje grzeczne paralele ten młokos reaguje zwykłą chamówą. Ostrzegłem go, że zanim Niemce zaatakują Polen to będą kilkunastodniowe zamieszki we Wrocku. Podejrzewam, że on będzie jednym z prowodyrów obok Lemparcicy. Zauważ jak jej broni, pazurami i kłami :-)

Obrazek użytkownika tricolour

14-11-2022 [14:22] - tricolour | Link:

@foros

Może nie warto. Jednakże nadzieja zdycha ostatnia więc z tego punktu widzenia warto.

Warto było bronić Kijowa przed drugą armią świata?

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [12:09] - sake3 | Link:

@foros....Szanowny Panie ja jeszcze ze starej szkoły więc zrozumienie Pana tekstów nie takie znowu trudne.Proszę na przyszłość popracować nad swoimi wpisami nie sugerując się niechęcią do rządu i nazywają komentatorów idiotami. Może się zdarzyć a to wielce prawdopodobne,że wybory wygracie i staniecie przed problemem już nie do rozwiązania.A na Pana sztandarowe hasło ,,więcej pieniędzy'' i ,,gdzie podwyżki'' wasz guru odpowie ,,piniędzy nie ma i nie będzie''.

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [12:23] - wielkopolskizdzichu | Link:

"Na spotkaniu ministra w jakiejś szkole aktywistka z PO udaremniła to spotkanie urządzając awanturę na temat religii i aborcji."
Czyli zapobiegła politykowaniu Pana Ministra w placówce nie służącej do uprawiania polityki.

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [13:07] - sake3 | Link:

Pani aktywistka zwyzywała ministra kiedy dopiero co wysiadł z auta i nie było jeszcze spotkania w szkole ani politykowania.

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [13:12] - wielkopolskizdzichu | Link:

Bardzo słusznie że nie chciała wywołać skandalu w budynku szacownej instytucji.

Obrazek użytkownika Darek65

14-11-2022 [12:41] - Darek65 | Link:

@sake
"nie dowiedzieliśmy się z wpisu pana @forosa co konkretnie zarzuca ministrowi.Czarnkowi" - myślę, że z jego wpisu można wywnioskować, co takiego zarzuca Czarnkowi. Tylko, że według mnie, nie o to chodzi. Edukacja wymaga zmian rewolucyjnych, systemowych, prostych i niezmiennych zasad funkcjonowania. Tak, aby każdy funkcjonujący w tym temacie mógł wiedzieć, co może, a co nie. To nie chodzi o pojedyńcze zmiany według takiego, a nie innego widzimisię. Nawet, jak są słuszne, to dają tyle, co umarłemu kadzidło. Bo za chwilkę przyjdzie inny minister i według jego widzimisię nastąpią zmiany. Wiedza jest takim samym towarem, jak cokolwiek innego. W uproszczeniu, nauczyciel jest sprzedawcą tej wiedzy, a uczeń z pomocą rodzica jej kupującym. Jeśli szkoła będzie źle funkcjonowała, to ludzie nie będą chcieli kupić tego towaru od niej, pójdą do innego sprzedawcy. I nie będzie tu miało znaczenia, że dyrektor głosuje tak samo, jak rodzice jego uczniów. Czy jedzie Pani do mechanika ze względu na jego poglądy, czy fachowość ? Dajmy ludziom decydować o swoich wyborach. Szybko się okaże, że rodzice lub uczniowie wybiorą właściwie. I nie trzeba będzie sztucznych regulacji, kto może wejść do szkoły, a kto nie. Jeśli sprzedawca (szkoła) będzie działał wbrew opinii i potrzebom swojego klienta(ucznia), to ten klient odejdzie. Utarło się mówić, że szkolnictwo w Polsce jest darmowe. To fikcja. Przecież płacimy za to w podatkach. dlaczego nie możemy wybrać komu chcemy płacić. Ktoś jakiś czas temu oszacował, że rynek korepetycji jest w Polsce warty ok. 1 mld. złoty. To patologia. I tego nie zmieni żadna regulacja, ustawa. Powtórzę, to jeszcze raz. Według mnie wiedza, to towar, a nauka, to przywilej. Proszę choćby wziąć pod uwagę USA, w których szkolnictwo wyższe jest prywatne. Płaci się słono, ale wymaga. MEN powinien tylko określić ramy tego szkolnictwa, zasady, a resztę zostawić.

"Dyrektor wg pana ma prawo wpuszczać do szkół organizacje pozarządowe z ich programem... " - gdyby szkoła (dyrektor) musiał liczyć się z kupującym (uczniem i rodzicem), dbać o wysoki poziom nauczania, to 10 razy by się zastanowił, czy rodzice tego chcą. Może być też tak, że większość rodziców chce, aby w szkole było miejsce dla organizacji, np. LGBT. Wtedy cóż, klient nasz Pan. Jeśli ja tego nie chcę, to zabieram dziecko do innego sprzedawcy.

"Na spotkaniu ministra w jakiejś szkole aktywistka z PO udaremniła to spotkanie urządzając awanturę na temat religii i aborcji." - co minister szukał w szkole ? Ludzie są różni, a ten przykład pokazuje, że polaryzacja prowadzona przez media i polityków doprowadziła do tego, że wszystko załatwiamy krzykiem. W normalnej edukacji, jeśli ta szkoła nie spełnia jej oczekiwań, przeniosłaby dziecko do szkoły, w której nie ma religii, a temat aborcji jest normalny, oczywiście za zgodą rodziców. (kupujących).
 

Obrazek użytkownika sake3

14-11-2022 [13:30] - sake3 | Link:

@Dare65.......Pan widzi szkołe w kategoriach kupujący-sprzedający.Niestety tak z edukacją nie jest,wiedza to nie kartofle czy kiełbasa do kupienia.Wiedżę się nabywa.Trzeba chcieć ją przekazywać i chcieć zdobywać.Tu pada pytanie czy chcemy to robić i nauczyciele i uczniowie.Tego nie da się załatwić strajkami organizowanymi przez ZNP,trzeba być nauczycielem z powołania ,niekoniecznie siłaczką,a uczeń ma mieć świadomośc,że od edukacji zalezy jego dorosłe życie.Dlatego jestem zdania że jakieś bliżej nieokreślone organizacje chcą wdzierać się do szkół.Jeśli mówimy o słabych wynikach matur to oznacza że na linii nauczyciel -uczeń coś dzieje się nie tak.I od tego zaczynać dyskusję i szukanie przyczyn,a nie oburzać się że minister szkolnictwa ośmielił się wejść do szkoły? A gdzie miał wchodzić minister szkolnictwa na spotkanie jak nie do szkoły?

Obrazek użytkownika wielkopolskizdzichu

14-11-2022 [13:36] - wielkopolskizdzichu | Link:

 "A gdzie miał wchodzić minister szkolnictwa na spotkanie jak nie do szkoły?"
Czy przed wejściem przedstawił konspekt i założenia swego wystąpienia dyrektorowi szkoły?
Czy tak jak katecheta uznał że jest ponad to, i może obdarzać bredniami słuchaczy bez konsekwencji?

Obrazek użytkownika Darek65

14-11-2022 [15:37] - Darek65 | Link:

@sake
Trzeba się przestać oszukiwać i karmić mrzonkami. Ideowość już dawno zaginęła. Możemy ją przywrócić, ale tylko wtedy, gdy naprawimy edukację. Jeśli uzdrowimy edukację, to pojawią się tam ludzie, którzy zobaczą w niej misję do wykonania przez siebie. Inaczej ideowi i ambitni ludzie odejdą, bo przegrają z systemem. Widać, to w polityce. Ambitnych i myślących się wycina bez litości, bo są zagrożeniem dla wodzów. I dotyczy, to każdej opcji politycznej, w tym PO i PIS. Przykładów jest aż nadto.

" a uczeń ma mieć świadomośc,że od edukacji zalezy jego dorosłe życie" - stanie się , to wtedy, gdy nauka będzie przywilejem dla ambitnych, pracowitych, których będziemy promować, a nie obowiązkiem dla każdego.

Jeśli edukacja będzie oparta na zdrowych zasadach, to racji nie będą miały żadne organizacje wchodzące do szkół, ZNP, karta nauczyciela, itp.

Obrazek użytkownika rolnik z mazur

14-11-2022 [18:32] - rolnik z mazur | Link:

@ Darek
Pierwszym krokiem do uzdrowienia szkolnictwa jest likwidacja MEN i tej całej rzeszy urzędniczej stonki, która pier...dzi w stołki. Beż radykalnych cięć nic się nie zmieni. Wszystkie te wpisy to bicie piany. Pzdr 

..

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [18:44] - u2 | Link:

Beż radykalnych cięć nic się nie zmieni.

Ano Jungingen, to samo proponuje "Darek65", czyli rewolucję. Zgadaliście się Jungingeny z kuńfą czy co  ? :-)

Obrazek użytkownika rolnik z mazur

14-11-2022 [18:48] - rolnik z mazur | Link:

@ ubot 
Widać człowiek myślący czyli wyciąga prawidłowe wnioski z analizy rzeczywistości w przeciwieństwie do innych, którzy sądzą, ze od mieszania herbata będzie słodsza.

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [19:05] - u2 | Link:

od mieszania herbata będzie słodsza

Oczywiście że bedzie słodsza, bo kostka cukru się wtedy rozpuści Jungingen, a nie rozpuści się jak na chama będziesz żłopać tea. To są proste prawa fizyki Jungingen :-)

Obrazek użytkownika rolnik z mazur

14-11-2022 [19:17] - rolnik z mazur | Link:

@ ubot
przez takich glupiomadrych jak ty  ten kraj nigdy się nie wyzwoli z debilizmu . Szkoda gadać.
 

Obrazek użytkownika u2

14-11-2022 [20:03] - u2 | Link:

ten kraj nigdy się nie wyzwoli z debilizmu

Ano, dlatego ty uciekłeś Jungingen do swojego kraju, no chyba, że masz na mysli swój kraj, a nie ten kraj :-)

Obrazek użytkownika rolnik z mazur

14-11-2022 [18:45] - rolnik z mazur | Link:

@ Darek
Pierwszym krokiem do uzdrowienia szkolnictwa jest likwidacja MEN i tej całej rzeszy urzędniczej stonki, która pier...dzi w stołki. Beż radykalnych cięć nic się nie zmieni. Wszystkie te wpisy to bicie piany. Pzdr 

..

Obrazek użytkownika smieciu

14-11-2022 [14:01] - smieciu | Link:

@Darek65
Ogólnie tak. Skoro jednak spojrzałeś na to systemowo, patrząc z góry to ja zrobię następny krok. Otóż obecne działania PiS ale nie tylko, gdyż PiS jedynie powiela narzucane globalnie rozwiązania, idą wbrew twoim propozycjom. Twoja idea polega na stworzeniu społeczeństwa ludzi mających wolność wyboru. Żeby tą wolność mieć muszą być niezależnymi jednostkami, którzy mają swoje źródła utrzymania oraz dysponują efektem swojej pracy. Natomiast we współczesnych państwach kryptokomunistycznych, takich jak obecna Polska, jednostka jest coraz bardziej ubezwłasnowolniana. Obywatel nie tylko nie dysponuje swoimi pieniędzmi gdyż ich większość jest przez państwo odbierana w formie podatków ale powstają programy takie jak 500+, które bezpośrednio regulują stan jego zasobów czyli pośrednio wolności obywatela.
Tą metodą współczesne państwo przejmuje kontrolę nad wyborami obywatela. Zwyczajnie pozbawiając go wyboru. Gdyż utrzymuje go celowo w stanie zombie. Tak by nie miał przykładowo środków na wybór szkoły i był zmuszony do zdania się na państwowe rozwiązanie czyli obecny, patologiczny system edukacji.

To szerszy problem, o którym było sporo tutaj dyskusji gdy wprowadzano program 500+. Od początku dużo ludzi uważało ten program za socjalistyczno patologiczne skrzywienie roli państwa. Które zamiast stwarzać obywatelom możliwość samodzielnego wypracowania pieniędzy na życie swoje i swoich dzieci postanowiło iść drogą przydziałów i regulacji.
Mamy tutaj całe duże zjawisko socjologiczno - społeczne. Zderzenie postaw. Są ludzie, którzy po prostu chcieliby wypracować sobie kształt swojego życia. A są tacy, którzy lubią gdy państwo chwyci za ryja i sprowadzi ludzi do jednego poziomu. Ta druga metoda z różnych względów stała się na świecie dominująca. U nas w Polsce realizuje ją PiS. Ludzie to popierają bo komunizm jest chwytliwy. Zawsze był. Państwo zrobi ci dobrze.

Ostatecznie problem wyboru szkoły jest częścią większego zagadnienia dotyczącego roli państwa i organizacji społeczeństwa.
Według mnie, jak wiele razy pisałem, komunizm czy też centralistyczny zamordyzm, jest naturalną i jedynie logiczną ścieżką rozwoju charakteru państwa. Te bowiem dąży naturalnie by stać się silniejsze. A jedynym sposobem na to jest kontrola nad obywatelem. Czego zresztą duża, być może większa część obywateli pragnie. Czy to będzie PeOwiec, PiSowiec, Konfederata, czy jakiś tam Zandberg.
Silne państwo, kontrolujące społeczeństwo. Ludzie tego chcą. A państwo tym bardziej. To co dzieje się obecnie z edukacją w Polsce jest tylko konsekwencją.

Obrazek użytkownika Darek65

14-11-2022 [15:23] - Darek65 | Link:

@smieciu
"Mamy tutaj całe duże zjawisko socjologiczno - społeczne" - zgadza się. Tylko nie da się wszystkiego na tym forum napisać i poruszyć dogłębnie tego tematu.

"Silne państwo, kontrolujące społeczeństwo. Ludzie tego chcą. A państwo tym bardziej" - silne Państwo, to zamożni, wykształceni i myślący obywatele. Raczej bym tu napisał , że grupa trzymająca władzę (bez względu na opcję polityczną) kontrolująca społeczeństwo. Niestety, większość ludzi tego chce. Tylko nigdy ta grupa nie powodowała rozwoju. Rozwój świata, nauki, itp. zawsze dział się za przyczyną silnych jednostek, płynących pod prąd, dla których samodzielne myślenie, to wolność

Obrazek użytkownika Czesław2

14-11-2022 [17:49] - Czesław2 | Link:

70% ludzi po 40-ce odda wszystko, co ma byleby ktoś za nich myślał. I nic na to nie poradzisz.

Obrazek użytkownika Czesław2

14-11-2022 [14:33] - Czesław2 | Link:

@Darek65. nikt nie zauważa, że szlam w nauce to pewien consensus miedzy nauczycielami z jednej strony a uczniami i rodzicami z drugiej. I jednym i drugim chodzi o DOBRY PAPIER, nic innego. Ten spokojnie można wydrukować bez względu na przepływ wiedzy. Przynajmniej w zdecydowanej większości.

Strony