Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Jestem dumny, że jestem Polakiem!

krzysztofjaw, 30.10.2022
Tak. Jestem dumny, że jestem Polakiem! I dumny jestem nawet z tego, że nasi wrogowie tak nas nienawidzą...
Polska to mój kraj. Dla mnie zawsze piękny, choć bywa i brzydki, ale i tak przeze mnie kochany.  Dla wielu mi podobnych jest umiłowanym Domem Rodzinnym – macierzą będącą obiektem tęsknoty i westchnień, odniesieniem do najważniejszej przesłanki naszej tożsamości. I często przecież im jesteśmy dalej (np. na stałej lub czasowej emigracji) od tej naszej Polski, tym staje się Ona dla nas piękniejsza, idealizujemy ją, gdzieś tam wewnętrznie zaczynamy doceniać jej dla nas ogromne znaczenie, przypominamy sobie już tylko raczej pozytywne z nią wspomnienia... Tęsknimy i może nieraz też żałujemy, że... ją opuściliśmy... że nie zrobiliśmy dla niej tego, co mogliśmy najlepszego i na co było nas stać. Bardzo często chyba też w takich przypadkach mamy poczucie, że nie docenialiśmy jej piękna i znaczenia, gdy byliśmy jej i ona była dla nas...
Utratę tej Ojczyzny i żal za popełnione błędy zapewne odczuwało wielu Polaków wtedy, gdy Polska na przeszło 100 lat straciła niepodległość i zniknęła z mapy świata zagrabiona przez Zaborców. Podobne odczucia towarzyszyły wielu naszym Rodakom (nie mówię tu o zdrajcach i konformistach życiowych oraz ideowych), gdy na przeszło 40 lat Polska znów straciła niepodległość zagrabiona tym razem przez jednego z byłych Zaborców, tym razem pod hasłami "ogólnoświatowej szczęśliwości" zwanej komunizmem czy też realnym, marksistowskim socjalizmem.
Boję się, że i tym razem popełniamy znów ten sam błąd tracąc niepodległość i suwerenność na rzecz tym razem nie ZSRR, ale jego twórczego rozwinięcia, który ja nazywam ZSRE (Związek Socjalistycznych Republik Europejskich). Dzisiejszy proces naszego zniewolenia (i nie tylko naszego) jest niestety bardziej niebezpieczny, bowiem odbywa się nie poprzez walkę zbrojną a walkę, w której orężem jest manipulacja socjotechniczna i puste werbalne frazesy o demokratycznej formie jednoczenia się ludzi...
Mam jednak nadzieję, że znów zwycięży w nas patriotyzm uwalniający nas z jarzma unijnej, totalitarnej dyktatury i utraty naszej Ojczyzny...
Wierzę, że znów poczujemy w naszych sercach dumę z Polski, dumę z tego, że jesteśmy Polakami! Dumę z naszej wielowiekowej historii, tolerancji, tradycji, symboli, wiary, ziemi, tożsamości narodowej, języka, kultury i sztuki. Dumę z naszych lasów, wód Bałtyku, jezior i gór, łanów zbóż, polskiej waluty, wypracowanego naszymi rękoma majątku narodowego i dumę z naszych Ojców i Dziadków, którzy za tą Polskę oddali swe życie.
Tak. Jestem dumny, że jestem Polakiem! I dumny jestem nawet z tego, że nasi wrogowie tak nas nienawidzą... że Moskale i Niemcy tak się nas bali i boją, iż muszą ze strachu walczyć o nasze unicestwienie. Jestem dumny, że nie potrafili nas zniszczyć a musieli nam oddawać pruskie i ruskie hołdy.
Jestem dumny, że nasza historia tak razi naszych wrogów. Widać jesteśmy tak mocni duchem, że wzbudzamy nienawistny strach, ale i obiekt pożądania, który często wyrażany jest przez część nienawidzących polskości i Polaków Żydów, ale też i innych nacji. 
Ten strach przed polskością, naszą tożsamością jest ich porażeniem i wewnętrznym cierpieniem a jednocześnie bywa lichwiarską obrzydliwą pazernością oraz zawistną zazdrością wyrażaną wobec naszej państwowości, naszej ziemi, historii, naszej wiary i umiłowania polskości.
Szkoda jednak, że moja Ojczyzna przez wielu jest niestety znienawidzona, choć nigdy nie byliśmy pierwotnym agresorem wobec innych narodów a nasza dobroć i tolerancja były zawsze naszymi narodowymi cechami...
Bodajże jako jedyni przecież w kontynentalnej Europie instytucjonalnie nie splugawiliśmy się współpracą z nazistowskimi Niemcami a w czasie wojny stworzyliśmy największy ruch oporu, czyli Polskie Państwo Podziemne. Pomagaliśmy też Żydom, choć groziła za to karta śmierci całych polskich rodzin. Obecnie zaś w odruchu serca wspaniale pomagamy Ukraińcom, choć przecież z tyłu głowy mamy to, że i oni kiedyś nas mordowali na Wołyniu i w Galicji Wschodniej. 
Dziś jednak w poczuciu dumy z tego, że jestem Polakiem marzy mi się znów Polska i świat, gdzie prawda jest prawdą a fałsz kłamstwem, dobo dobrem a zło złem, zdrajca zdrajcą a patriota patriotą, przestępca przestępcą a prawy człowiek właśnie takim... Po prostu świat, gdzie słowa znaczą to, co znaczą...
Marzy mi się Polska, w której rządzący wypełniają swoją misję i we wszystkich działaniach dbają o nasz kraj. Gdzie prawo jest traktowane powszechnie jako obowiązujące wszystkich w ten sam sposób. Jakże bym chciał cały czas żyć w wolnym i praworządnym kraju... Marzy mi się Wielka Polska, ale w znaczeniu takim o jakim pisze w swojej ostatniej książce R. Ziemkiewicz.
youtu.be
Na razie tak naprawdę dzisiaj powoli, bardzo powoli odbudowujemy naszą Ojczyznę.  Może jeszcze za mało, ale idziemy w dobrym kierunku i mam nadzieję, że ten kierunek zostanie utrzymany w następnej  kadencji ZP (PiS + akolici). Więc dla Polski na dzień dzisiejszy nie ma innego wyboru w przyszłorocznych wyborach jak postawić krzyżyk przy nazwiskach kandydatów prezentujących  propolską optykę, choć wiem, że wielu ludziom z prawicy PiS się nie podoba, ale jakie mamy wyjście? Powrót PO i jej akolitów zniszczyłby naszą suwerenność i niepodległość, byłby już realnie końcem naszej państwowości. 
Polska to nasze państwo i chcę być z niego dumny. Żądam, aby była obowiązkiem Polaków, którzy nią rządzą. Tak jak zapewne obowiązkiem rządzących Izraelem Żydów są obowiązki izraelskie, rządzących Francją Francuzów są obowiązki francuskie, rządzących Niemcami Niemców są obowiązki niemieckie, rządzących Rosją Rosjan są obowiązki rosyjskie, rządzących Grecją Greków są obowiązki greckie...
Takie to proste, naturalne i oczywiste przecież... Wszakże chyba tylko dla tych jednak, którzy czują się narodowo tymi, którymi mają zaszczyt rządzić... Gdy tak nie jest stają się domniemanymi i realnymi zdrajcami obowiązków jakie im powierzono a tym samym zdrajcami mojej Ojczyzny - Polski!
PO-PSL zrobili z naszej Ojczyzny jakieś kartonowe państwo, gdzie była tylko kamieni kupa, państwo teoretyczne będące pod władaniem niemieckiej UE. A jeżeli Niemców to i Rosji, czyli kondominium niemiecko-rosyjskie. Dzisiaj priorytetem dla nas są Stany Zjednoczone i mimo, że też mam wątpliwości to wolę ich niż Niemców z Rosjanami.
W poczuciu dumy z polskości walczmy zawsze o naszą Ojczyznę każdego dnia, każdej sekundy, każdej minuty. Bądźmy patriotami wszędzie, nawet poza granicami Polski. Mamy wspaniałą Polonię i niech ona też stawia nas na piedestale swoich nadrzędnych wartości. Bo Polska to piękny kraj, bo Polska to piękni ludzie, zawsze tolerancyjni i życzliwi dla innych, gdzie też byliśmy w stanie walczyć za innych, choć nie zawsze spotykaliśmy się tych innych wdzięcznością.
P.S.
Trudny, ale ku refleksji wiersz...
Krzysztof Kamil Baczyński, Polacy, 23 XII 1942 r.
Oto rozmawiam z cieniami rycerzy
w głuchej, wygasłej urnie mojej ziemi,
a głosy jak organy rosną i strudzeni,
tyle wieków zwalając, co nad nimi leżą,
tyle serc w jeden kamień skutych, nim odwalą,
jak ciemność stygną we mnie i jak wiatr się żalą.
O! straszne, straszne dzieje. Widzę morza głuche,
ziemię z niebem złączoną, a jak step w posuchę,
i tętent burz pod ziemią, i tłumy wśród ogni
wijące się jak węże pocięte w kawały,
i twarze, twarze groźne, o! twarze podobne
obliczom w śnie zabitych. To znów nagle wały,
mury, miecze się wznoszą, krzyk rozcina ziemię;
a potem cisza. Tylko stoją nieme
posągi bohaterów - trzech lub dwu herosów,
a popod nimi przepaść zieje - do dna głosu.
Jeszcze, jeszcze pochody na dalekich lądach,
gdzie huragany armat rwą na strzępy ziemię,
na morzach lśniących, gdzie zamknięci w prądach
mocują się z żyłami golfstromów pod niemi.
I jeszcze, jeszcze da1ej - gdzie stąpną - zwycięscy.
I tam jeszcze, w ojczyźnie, z dłońmi zgorzałemi,
tam zawsze podeptani, tam zawsze na klęsce
jak na trumnie orkanu - wieniec serc na ziemi.
I tak mijają lata: rzeki, miasta niosą
jak czarną krę pożogi odbitą aż do dna,
i ciemność, ciemność głuchą. Wyje ziemia głodna
rykiem z pól wyoranym, wydartym z pogromów,
a na niej stoją widma rozrąbanych domów,
gdzie na zgwałconych sercach pohańbione ciała,
jakby się męka boża w ludziach ciałem stała.
O straszne, straszne dzieje. Huczy czas nad nami.
Kiedy z szubienic dzwony sinych ciał zagrają,
wywloką nas na bruki pokrajane łzami,
na oświęcimskie kaźnie i warczącą zgrają
do gardeł nam przypadną. My będziemy żyli
i tysiąc lat po śmierci w gałęziach szubienic,
płoszący życie z ślepi tych, co nas zabili.
Ja rozmawiam z cieniami umarłych rycerzy,
nad grobowiskiem ziemi, sam jak krzyż zgorzały,
i mówię:"O, przeklęty ten, który nie wierzy
wystygłym prochom ludu i serc żywych grozie;
bo kto na swojej klęsce - klęskę ducha mierzy,
O! tego nie wybawi płomienisty orzeł.
Bo kto nie kochał kraju żadnego i nie żył
chociaż przez chwilę jego ognia drżeniem,
chociaż i w dniu potopu w tę miłość nie wierzył,
to temu żadna ziemia nie będzie zbawieniem".
O, wybudujcie domy, o, nazwijcie wreszcie
Polskę - Polską, nie krzywdą, a miłość - miłością,
i niechaj biegną rzeki, a na każdym mieście
niech słup srebrzystych skrzydeł tryśnie jako - kościół,
kościół ciał odkupienia. Każdy jako posąg
śród liści, nie z marmuru, stoi - sobie mały,
ale rosnący w kształtach jak jabłka dojrzałe,
wszyscy razem w kopułę, co odbije głosy
walnych trąb archanielskich jak lawiny nieba,
by chleb był dla miłości, nie miłość dla chleba,
by czas był tym rosnącym, a nie krwi łakomym.
O, wybudujcie domy, jasne, wielkie domy.
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 
http://krzysztofjaw.blog…;
[email protected] 
Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą. 
Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję! 
Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814 
Paypal: paypal.me/kjahog
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 10032
Jabe

Jabe

30.10.2022 09:53

nasi wrogowie tak nas nienawidzą... – Panie Krzysztofie, to jest jedynie wy­znanie wła­snych uczuć.
zbychbor

Zbychbor

30.10.2022 10:12

Panie Krzysztofie. Też jestem dumny, że jestem Polakiem.
Polska będzie jeszcze wielka, musi tylko wrócić do Boga.
tricolour

tricolour

30.10.2022 11:40

Proszę zauważyć, że w kontekście naszych geograficznych sąsiadów, pańska narodowa duma bierze się z ich - ponoć - strachu. Te słowo przewija się wielokrotnie. Nie ma zaś żadnego nawiązującego do naszych osiągnięć godnych naśladowania, podglądania ich i chęci wzorcowania się. Może jakaś światowa marka pochodzi z Polski?
Proszę otwarcie napisać, czy jest pan dumny z tego, że mając doskonałe Kraby, sprawdzone i docenione w boju, kupujemy haubice obce, czym zarzynamy polską produkcję? Taki jeden, aktualny przykład...
Es

Es

30.10.2022 19:23

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Proszę zauważyć, że w

@tri
To efekt zwijania przemysłu zbrojeniowego- nie tylko w Polsce. Teraz gdy zapotrzebowanie gwałtownie wzrosło do kilkuset już na teraz , fabryka jest w stanie zaoferować ...40 rocznie. Dumnym z tego być nie można. Tak jak z rozwalenia wielu innych sektorów gospodarki. Nawet Rumuni postawili na nogi Dacię, a u nas z tego co zostało zadowleni byli jedynie złomiarze i deweloperzy. No i oczywiście ci, którzy to organizowali w ścisłej wspólpracy z owymi sąsiadami. Tylko, że to akurat nie obecna ekipa. 
Bardzo ciekawe, że ci którzy tak się oburzali zerwaniem kontraktu na francuskie nieloty, a wcześniej likwidowali zbrojeniówkę i armię, teraz wrzeszczą przeciw zagranicznym  zakupom. Nie bierz udziału w tym chórze
Jabe

Jabe

30.10.2022 19:28

Dodane przez Es w odpowiedzi na @tri

No i co mamy zamiast tych „nielotów”?
Es

Es

30.10.2022 21:27

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na No i co mamy zamiast tych

@jabe
No nic, Czyli jesteśmy dokładnie w tej samej sytuacji bez wydawania paru ładnych dużych baniek.
tricolour

tricolour

30.10.2022 21:12

Dodane przez Es w odpowiedzi na @tri

@es
Przepraszam, nie można rozbudować fabryki? Do stu rocznie? Tak zacząć od czegoś...
Es

Es

30.10.2022 22:20

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @es

@ tri.
Oczywiście, że można. Tyle że taka fabryka do uruchomienia produkcji to kilka lat. Wiesz, że proces produkcyjny lufy takiej armaty to prawie 4 lata?Jedyny producent luf HSW utracił możliwość produkcji półfabrykatów z odpowiedniego stopu. A czas zdaje się nagli.
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 00:01

Dodane przez Es w odpowiedzi na @ tri.

@Es@Tricolour
Serio? Kilka lat? Fabryka Volkswagena w Hannowerze została uruchomiona 08.03.1956r, zaledwie w 1 rok od wydania pozwolenia! Najwieksza wowczas fabryka samochodów w Europie.
Zimą(!) 1955r 372 robotników przystępuje do budowy – dyskretnie, nie odbywają się żadne oficjalne uroczystości. "Zaledwie po 12 tygodniach mury wznoszą się na wysokość ponad czterech metrów. Prawie przez okrągłą dobę na budowie pracuje 28 dźwigów, a 22 potężne betoniarki wyrabiają każdego dnia 5000 metrów sześciennych betonu. Przerzucono 1.750.000 metrów sześciennych ziemi – w tamtym czasie był to ładunek dla 256.000 samochodów ciężarowych.
Od maja na terenie fabryki pracuje 2000 pracowników. Do budowy szalunków zużywają oni 600.000 metrów kwadratowych drewna. „Można by z niego zbudować metrowej szerokości chodnik z Wolfsburga do Bazylei”, pisze jeden z dziennikarzy." Równocześnie trwało szkolenie przyszłej załogi, dowożonej codziennie pociągiem do Wolfsburga. W ciągu kilku tygodni powstaje hala budowy karoserii, lutym 1956 roku jest też gotowa wielotorowa linia kolejowa do zakładu, mająca długość 10 km.  Dokładnie 08.03.1956r z taśmy zjeżdża pierwszy Volkswagen Transporter,  symbol niemieckiego cudu gospodarczego. Jeszcze nadmienię,  że fabryka w Hannowerze była i jest PANSTWOWA, do tej pory Land Niedersachsen ma większość udziałów.  Można?
Es

Es

31.10.2022 03:42

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @Es@Tricolour

@Pani Anna
Pewnie można.Spierał się nie będę. Proszę zwrócic jednak uwagę na specyfikę produkcji. Podczas gdy odlew bloku silnika samochodowego można wrzucić na obrabiarki po kilku dniach od wystygnięcia, proces starzenia/krystalizacji metalu/ lufy trwa w zależności od kalibru nawet ponad trzy lata.zanim może być rozpoczęte rozwiercanie ,oróbka termiczna ,bruzdowanie i utwardzanie.  A i tak trzeba mieć półprodukt-odkuwkę do jej wytworzenia. Obecnie niestety pozyskiwane poprzez zagraniczne zakupy.
Przy nagłym wzroście zapotrzebowania na wiele rodzajów broni inwestycję konieczne do jego zaspokojenia to naprawdę grube miliardy. A tu, ja to klasyk mawiał: "z pustego nawet Salamon...". Rozpoczynając od rozwoju wydziałów hutniczych zdolnych produkować stopy o odpowiednim składzie na każdy z elementów czołgu, czy haubicy. Zaniedbania, czy też proces rozkładu zaplecza produkcyjnego zzaszedł tak daleko, że jego odwrócenie to ciężka i kosztowna praca na lata.
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 12:53

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Pani Anna

@es
Specyfika specyfiką ale proszę zwrócić uwagę na kilka szczegółów.  Fabryka w Hannoverze do dzisiaj jest fabryką państwową.  Stoi to w wyraźnej sprzeczności z tym, co twierdzą poniektórzy,  że co państwowe to niczyje i nie ma prawa funkcjonować.  Otóż może,  pod warunkiem,  że państwo jest poważne i jest zarządzane przez poważnych ludzi. Proszę zauważyć ogrom i rozmach tego przedsięwzięcia,  świetną organizację (jednocześnie z budową trwało szkolenie przyszłej kadry, 3000 ludzi było dzień w dzień dowożone z Hannoveru do Wolsburga specjalnym pociągiem o 04.30 rano....).  Co do miliardów,  to nie chce mi się już nawet przypominać,  w jaki sposób są one u nas trwonione. 300 000 mld wyrzucone na "tarcze", czyli płacenie milionom ludzi za nic nierobienia, miliardy wydane na socjal dla Ukraińców,  którzy w najlepsze jeżdżą sobie na święta i wakacje do swojej "zbombardowanej" ojczyzny jednocześnie swprowadzajac rekordowe ilości samochód z Niemiec. "Polacy to najdzielniesi z dzielnych, rządzeni przez najpodlejszych z podłych ".
u2

u2

31.10.2022 13:16

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @es

#ścierwousz : 300 000 mld wyrzucone na "tarcze"
Ano, i ciągle na wszystko starcza. Dwie elektrownie atomowe powstaną za dekadę, trzecia w drodze.
Zrozumiała jest wściekłość ścierwousza, że Polacken już nicht gehen nach szparagen fiur Dojczland :-)
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 13:34

Dodane przez u2 w odpowiedzi na 300 000 mld wyrzucone na

@u2
Spoko, jak nie starczy, to się dodrukuje. Od czego mamy "bankowca" za premiera.
u2

u2

31.10.2022 13:57

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @u2

#ścierwousz
jak nie starczy, to się dodrukuje
Ano, ty ścierwousz już wydrukowałeś 300 000 mld :-) :-) :-)
tricolour

tricolour

31.10.2022 13:58

Dodane przez u2 w odpowiedzi na 300 000 mld wyrzucone na

@u2
Powstaną lub nie powstaną. Samochodu elektrycznego nie ma. CPK leży i kwiczy. Nie ma podstaw, by powstały elektrownie, no chyba, że ktoś je sam zbuduje, bez naszego gadania.
Więc nie trzecia w drodze tylko wszystkie trzy na początku swej drogi, bo poza umową to nic jeszcze nie ma.
Cieszysz się z miliona polskich samochodów elektrycznych?
u2

u2

31.10.2022 14:06

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

miliona polskich samochodów elektrycznych?
Pisałem już na NB, że prezes Obajtek powiedział wyraźnie w Klubie Ronina, że przyszłość to napęd wodorowy.  Pisałem również, że nie tak dawno temu zlikwidowano stację ładowania elektryków koło Kauflandu w Suwałkach. Widziałem tam tylko raz elektryka przez kilka ładnych lat. Masz najwyraźniej skrzywienie do elektryków, bo Musk nieopatrznie zbudował fabrykę Tesli koło Berlina. Nie zdziwię się jak twoi Niemcy puszczą go z torbami :-)
tricolour

tricolour

31.10.2022 15:02

Dodane przez u2 w odpowiedzi na miliona polskich samochodów

@u2
Słabo ci idą te przytyki, bo z faktu, że biedota mieszka w tych Suwałkach nie wynika przeczenie do tego, że samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej. Nawet dotacje państwową mają i to niemałą bo ponad dwadzieścia tysięcy złotych. Choć z drugiej strony - polska dotacja do trupa brzmi swojsko.
Obajtek kryje partaczy, co łopaty wbić nie potrafią tylko mleć ozorem. A CPK też będzie na wodór, bo tak samo nic się nie dzieje? Co obajtek milczy na to?
u2

u2

31.10.2022 15:20

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej
To dlatego w Suwałkach dealerzy Volkswagena i Opla zwinęli swoje manatki ? :-)
tricolour

tricolour

31.10.2022 15:29

Dodane przez u2 w odpowiedzi na samochody elektryczne

@u2
Nie wiem, dlaczego zwinęli manatki - pewnie im się nie opłacało trzymać manatek w Suwałkach.
A tak przy okazji, może odpowiesz: skoro samochód elektryczny - według Obajtka - jest passe, to po co finansowaliśmy do lata niemiecką firmę, która miała być integratorem technicznym naszego samochodu, poszukujemy nowej oraz po co dalej dotujemy zakup zagranicznych samochodów elektrycznych?
To taka nowa forma patryjotyzmu?
u2

u2

31.10.2022 15:35

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

po co finansowaliśmy do lata niemiecką firmę, która miała być integratorem technicznym naszego samochodu
Projektujesz samochody ? Wątpię :-)
PS. Podałeś przykład że współpraca z wami Niemcami na dłuższą metę nie opłaca się. Zawsze będziecie chcieli być Herren Volk, a dla Polacken macie rolę Slaven Sklaven.
tricolour

tricolour

31.10.2022 15:59

Dodane przez u2 w odpowiedzi na po co finansowaliśmy do lata

@u2
Nigdy się do niczego nie dojdzie gdy jest się tchórzem i nie odpowiada na trudniejsze kwestie. Nie jest ważne, że niemiecka firma przestała być integratorem, ważne jest, że ktoś ją wybrał, teraz szuka nowej, a dalej dotuje zagraniczne samochody.
Ważne jest, że gdy górnik rezygnuje z pracy i dostaje 120tys złotych, to leci z nimi do salonu samochodowego - oczywiście niemieckiego. Powiedz: jest jakiś krajowy program zagospodarowania tej gotowki? Bo jesli nie ma, to niemcom potrójnie się opłaca zamknąć naszą kopalnię i jeszcze sprzedać zlom... do serwisu w niemieckiej sieci, a to, co zostanie zgarnąć w Lidlu.
Taki to jest patriotyzm - bo o nim mowa.
u2

u2

31.10.2022 16:08

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

to leci z nimi do salonu samochodowego - oczywiście niemieckiego
Nie ściemniaj. Pisałem że w Suwałkach nie ma już dealerów niemieckich samochodów. A górników jest od zatrzęsienia, bo co rusz są jakieś kopalnie żwiru wokół Suwałk :-)
tricolour

tricolour

31.10.2022 16:33

Dodane przez u2 w odpowiedzi na to leci z nimi do salonu

@u2
Opel i VW, Sejneńska i WP. Może one rosyjskie? No ale są. Żwirek i muchomorek.
u2

u2

31.10.2022 17:36

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

Opel i VW, Sejneńska i WP
Masz stare dane. Nieaktualne.
PS. Przestrzegam ciebie i tobie podobnych przed wizjami Therese Neumann. To może się dla was źle skończyć, ta ciągła pogarda, wręcz nienawiść do innych, m.in. do Polen :-)
tricolour

tricolour

31.10.2022 20:01

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Opel i VW, Sejneńska i WP

@u2
Nie mam starych i nieaktualnych danych tylko wprost z bieżącego zestawienia. To zestawienie może i jest nieaktualne, ale jest nowe więc powinno być aktualne jak wodór w CPK.
I o to właśnie chodzi, że nawet dzisiejsze, bieżące zestawienie jest nieaktualne. Mowy nie ma by w tym dało się zbudować EJ.
u2

u2

01.11.2022 17:57

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @u2

wprost z bieżącego zestawienia
Jakiego zestawienia ? Nie ma fizycznie żadnego niemieckiego salonu, twoi Niemcy zbankrutowali w Suwałkach :-)
Es

Es

31.10.2022 19:04

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @es

@Pani Anna
Ponownie mogę się tylko z Panią zgodzić. Ale tej ogromnej wyrzuconej w błoto kwoty odzyskać się już nie da. Patrząc na wyniki sejmowych głosowań za kolejnymi odsłonami tego przestębczego procederu, szans na ukaranie jego twórców  również nie ma. 
Sfinansowanie fabryki VW przez państwo to jedyne wtedy wyjście umożliwiające jej powstanie. Prywatny sektor nie dysponował takimi środkami, a zagrabione z całej europy jeszcze wymagały czasu na swoją "legalizację".  Sytuacja Polski w tej chwili jest bardzo podobna. Nie ma w rękach sektora prywatnego dostatecznych środków gotowych na finansowanie takich projektów a bardziej zasobni skłonni są raczej poświęcać się działalności spekulacyjnej niż produkcyjnej. 
Od dawna też uważam, że realizacja tego typu projektów-również i słynnej elektromobilości- powinna być finansowana przez państwo, z założoną prywatyzacją poprzez giełdę po osiągnięciu zdolności produkcyjnej. Wiem, że UE miałaby co do tego "pewne" obiekcje, a wolnorynkowcy zaraz mnie zakrzyczą, ale to jedyna forma zapewniająca stworzenie jakiejkolwiek rodzimej marki,  czy też nadania tempa rozwojowi gospodarczego realizującego interesy państwa polskiego.
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 19:23

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Pani Anna

@Es
Tak. Pozdrawiam
u2

u2

31.10.2022 19:25

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Pani Anna

#es
z założoną prywatyzacją poprzez giełdę
Proszę nie ściemniać. Giełda to miejsce do oszukiwania porządnych ludzi wierzących w liberalizm i kapitalizm.
Es

Es

31.10.2022 20:14

Dodane przez u2 w odpowiedzi na #es

@u2
Może zdradzisz nam geniuszu swój pomysł na stworzenie i rentowne funkcjonowanie dobrej firmy, z perspektywami rozwoju, opracowującej i produkującej znany i poszukiwany wyrób? 
Twój przepis zdaje się to kłapanie dziobem, tupanie i popiskiwanie: to się musi stać,to się musi stać-przecież Kaczyński z Morawieckim tak powiedzieli. Niech tylko znajdą tę czarodziejską różdżkę co to im się była właśnie zagubiła.
A może lepiej się nie męczyć i po prostu kupić? Przecież co nam potrzebne to ameryka już ma.
Tomaszek

Tomaszek

01.11.2022 01:17

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @es

T....sk  z Angelą i UE im nie bruźdżili .
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 18:08

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Pani Anna

Es
Dziękuję za wskazanie szczegółów produkcji. Ja akurat na tym nie znam się w ogóle. To dla mnie czarna magia, choć też jestem technikiem mechanikiem aparatury kontrolno - pomiarowej i mechaniki przemysłowej i coś tam na temat stali i jej produkcji wiem. Bardziej mógłbym opowiadać o tej automatyce i elektronice. 
Pzdr
Jabe

Jabe

31.10.2022 13:36

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @Es@Tricolour

Fabryka jest państwowa, a koncern? Proszę o jakieś namiary.
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 15:18

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na @Pani Anna

@ Jabe
 Koncern powstał w 1937r w Wolsburgu i od samego początku Dolna Saksonia miala w nim ponad 20% udziału. Dzisiaj wygląda to tak: Udziałowcy koncernu Volkswagena:
50,74% - Porsche Automobil Holding SE
2,37% - Porsche GmbH
20,01% - władze Dolnej Saksonii
17,00% - Quatar Holding
9,87% - pozostali udziałowcy.
20% udziału Niedersachsen od ustawy z 1960r wystarczało,  aby blokować wrogie przejęcie. Natomiast w fabryce samochodów Volkswagena w Hannowerze Land ma ponad 50% udziałów.
Jabe

Jabe

31.10.2022 16:27

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @ Jabe

Czyli ktoś prócz landu tego interesu dogląda. W naszym bantu­stanie „naro­dowym” gospo­da­rzeniem zajmują się urzędnicy, a wła­ściwie aparat partyjny z rodzinami.
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 18:23

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Czyli ktoś prócz landu tego

@Jabe
Więc właśnie problem polega na tym, że  jesteśmy bantustanem, a nie poważnym państwem. Proszę zwrócić uwagę na przykładzie właśnie Volkswagena, w jaki sposób państwo niemieckie chroni swoje interesy - wspomniana przeze mnie ustawa, na podstawie której 20% udziału państwa broni kluczowe przedsiębiorstwa przed wrogim przejęciem. Niedersachsen bez Volkswagena nie istnieje. Sama fabryka w Hannowerze zatrudnia 15 000 pracowników,  budynek jest długi na 2,6km. Proszę sobie wyobrazić taką sytuację: właściciel ma kaprys sprzedać interes np. Francuzom, którzy kupują fabrykę,  zwalniają pracowników, budynek burzą i przerabiają na Auchon z parkingami i galerią handlową.  Ludzie dostają propozycje zatrudnienia w markecie i sklepach za 600E na miesiąc.  Coś takiego spotkało w Polsce choćby hutę Baildon w Katowicach. Dlatego w Niemczech to jest absolutnie niemożliwe.  I dlatego u nich nie ma obcych sieci handlowych, obcych banków, firm telekomunikacyjnych, obcego wielkiego przemysłu. To się nazywa patriotyzm...
u2

u2

31.10.2022 18:39

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @Jabe

#ścierwousz
budynek jest długi na 2,6km
Feralne. 1.3+1.3=2.6
Jabe

Jabe

31.10.2022 20:41

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @Jabe

Jestem przeciwnikiem brania Niemiec za wzór. Uważam, że dużo lepiej mieć fabryki na własnym terytorium, niż ich nie mieć wcale, nawet jeśli są w obcych rękach. Państwo w ostateczności może po nie sięgnąć.
Z drugiej strony per­manentne po­siadanie przed­siębiostw przez państwo jest korupcjo­­genne. Nasza tzw. klasa polityczna żeruje właśnie na tych rzekomych „spółkach”, zamieniając się w walczące o łupy gangi polityczne. Brakuje zwyczajnej pieczy, moni­toringu sytuacji gos­podarczej, wywiadu. Przy­puszczam, że nawet przy tych samych przepisach dałoby się osiągnąć samo­dzielność, powiedzmy szumnie – suwe­renność gos­podarczą. Przepisy, jak te nie­mieckie, świadczą o poczuciu sła­bości, o swo­istym lęku.
Nic nie zastąpi możliwości swobodnej przed­siębioczości, nie żadnych Obaj­tków, a zwykłych obywateli. O to trzeba zabiegać.
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 21:17

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jestem przeciwnikiem brania

@Jabe
To wszystko o czym Pan pisze zawiera się w jednym słowie:  BANTUSTAN, czy kolonia jak kto woli. Nasi rządzący oraz, śmiem twierdzić wyższa, a nawet już i średnia kadra zarządzająca we wszystkich obszarach, czy to gospodarki, mediów, administracji, służb i wymiaru sprawiedliwości nie ma kompetencji ani intelektualnych, ani etycznych do wykonywania swoich zadań. 200 lat selekcji negatywnej i rządy postkomuny / układu pookraglostolowego zrobiło swoje.
Jabe

Jabe

31.10.2022 21:53

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @Jabe

W rzeczy samej. Jeśli nie wyginęli w samobójczych powstaniach, to ich ze­słano, a jeśli nawet nie zesłano, to wy­emigrowali. Mimo wszystko ja bym upodlenia upatrywał w agenturze za­instalowanej po okrągłym stole.
Es

Es

01.11.2022 09:46

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na W rzeczy samej. Jeśli nie

@jabe
Agentura wyjątkowo perfidna, bo w zasadzie nie zależy jej na przejęciu władzy i jej utrzymaniu pprzez żadną z opcji, ale ciągłym wywołaniu takiego chaosu, który uniemożliwi ciągłość obowiązującego prawa, przepisów administracyjnych, unormalizowania jednolitego i czytelnego prawa podatkowego. Czyli utrzymywaniu swoistego raju dla nieskrępowanego, krok po kroku przejmowaniu gospodarki i zasobów kraju. Polska nie ma jasno sprecyzowanej strategii rozwoju, a zamiast aktywnej polityki reaguje na bieżąco już w sytuacjach kryzysowych.  I to dobrze, jeśli w ogóle reakcje te są podejmowane samodzielnie. 
Ludzie widzą na codzień tę dychotomię i nic dziwnego , że próbują jakoś to racjonalizować, szukając przyczyn we wrogiej działalności sąsiadów tych najbliższych jak i tych przez najbliższe morza. Racji w tym dużo, ale świadomego pomijania własnych błędów i zaniedbań przez samych Polaków jeszcze więcej
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 18:10

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @ Jabe

Porsche to akurat nazistowska firma. 
Pzdr
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 12:28

Dodane przez Es w odpowiedzi na @tri

@Es
Prawie w pełni się z Panem zgadzam, przy czym jest jeszcze geopolityka. Widać to na przykładzie elektrowni atomowych w Polsce: jedną kupujemy od USA a drugą od Korei Południowej. A taki kontrakt jest na wiele lat i jeszcze mocniej związuje nas przede wszystkim ze Stanami. Ja już wielokrotnie pisałem: Polska jak na razie nie jest mocarstwem a już atomowym tym bardziej. Nie mamy takiej broni. Jakbyśmy dążyli do neutralizmu to ja nie widzę na to szans więc musimy na kimś się oprzeć a ja wolę USA niż kondominium rosyjsko-niemieckie. 
Pzdr
u2

u2

30.10.2022 11:42

nasi wrogowie tak nas nienawidzą
To akurat robota agenciaków, napuszczanie jednych na drugich. Nieprzypadkowo w Polsce działa niemiecki agenciak PDT, który nawołuje do wojny Polaków z Polakami.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

30.10.2022 13:43

Dodane przez u2 w odpowiedzi na nasi wrogowie tak nas

Mam nadzieję, że Polacy w większości nie dadzą się wplątać we wzajemną agresję. Ale musimy się spodziewać wszystkiego co najgorsze ze strony KO (PO).
Pzdr
u2

u2

30.10.2022 15:07

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Mam nadzieję, że Polacy w

Polacy w większości nie dadzą się wplątać we wzajemną agresję
Aby wywołać zamieszki potrzebna jest krzykliwa mniejszość typu kodomici czy UBywatele, ewentualnie wściekłe lemparcice. Z tego co przewidział Marian Węcławek przed napaścią Niemiec na Polskę będą kilkunastodniowe zamieszki we Wrocławiu. Tam jest 800 etatowy konsulat Niemiec.
PS. No i nieprzypadkowo PDT spotykał się w Brukseli z PML.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2022 14:07

Dodane przez u2 w odpowiedzi na nasi wrogowie tak nas

@ ubot Skoro wiesz, ze PDT to niemiecki agenciak działający w PL i to jawnie to dlaczego kontrwywiad i prokuratura nie ściga go i nie wsadza do kicia?
spike

spike

30.10.2022 18:13

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ ubot

@rolnik
to że PDT jest niemieckim agentem wiedzą wszyscy Polacy, agentura V kolumny będzie temu zaprzeczać, a pisał o tym nie kto inny a Piskorski, PDT urodził się agentem, nie przypadkowo nim został.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

30.10.2022 12:24

Mam nadzieję że Panu Blogerowi ktoś płaci za  te łzawe wypociny.
Tezeusz

Tezeusz

30.10.2022 13:32

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Mam nadzieję że Panu

@wielkoipolkski rus..
A kto tobie płaci za te agitki komusze prosto od osranego bandyty putlerka.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

30.10.2022 13:40

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Mam nadzieję że Panu

Piszę to co naprawdę myślę i nie oczekuję za to żadnej zapłaty. Po prostu kocham Polskę i Polaków. Czy aż trudno w to uwierzyć? Może i jestem wśród nielicznego grona, ale przecież tylko patriotów było stać na podtrzymanie naszej polskości w czasie zaborów i tylko taka grupa odbudowała państwo polskie po 1918 roku. Dzięki takim ludziom skorzystali przecież wszyscy Polacy, nawet ci niezaangażowani. 
Pzdr
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

30.10.2022 19:37

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Piszę to co naprawdę myślę i

Co ma wspólnego patriotyzm z tanią egzaltacją?
spike

spike

30.10.2022 21:49

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Co ma wspólnego patriotyzm z

Kiedyś dawno temu, pojawił się człowiek, który mówił że kocha ludzi, ale rozwścieczyło to zdzichów, zaczęli mu ubliżać, szydzić, rzucali kamieniami, aż w końcu zażądali jego śmierci, aż dopięli swego. Nic ich to nie nauczyło, oni dalej nienawidzą ludzi, z tym że jeszcze bardziej.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

30.10.2022 22:32

Dodane przez spike w odpowiedzi na Kiedyś dawno temu, pojawił

Następny pisiorek z rzewną powiastką.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 12:36

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Co ma wspólnego patriotyzm z

Egzaltacją? I to tanią? No widzi Pan, jak daleko odeszliśmy od patriotycznych postaw, skoro nawet mówienie o tym, że kocha się Polskę i Polaków uważane jest za tanią egzaltację. Ale nawet gdyby, to co? Pisałem z serca i tak jak to czuję, pisałem szczerze. No może wkradł się patetyzm, ale ilu polskich wieszczy też pisało po polsku i też patetycznie? Bardzo wielu, takich jak np. wskazany K.K. Baczyński, ale i Mickiewicz, Słowacki, Krasicki, Kochanowski, Norwid i wielu innych. Nie śmiem porównywać się do nich, ale tylko wskazuję, że patriotyzm bywa nieraz patetyczny, popadający w egzaltację, ale płynący z serca miłością do naszej Ojczyzny. 
Pzdr
Pzdr
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

31.10.2022 12:56

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Egzaltacją? I to tanią? No

Pańska pisanina przypomina treścią przesłodzony rzadki budyń, a nie patetyzm.
sake3

sake2020

31.10.2022 07:34

No cóż panie blogerze,oberwało się Panu za milość do Polski.Przecież to kołtuństwo i zaścianek afiszować się akurat taką miłością.Myślę że  radą pana marszałka senatu powinien Pan przeprosic i sp.....alać. Nie wszyscy Polacy czują sie Polakami,nie wszystkich poruszy poezja Baczyńskiego,nie wszyscy noszą w sobię jakąkolwiek miłość,bo o dumie nawet nie marzą.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 12:42

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na No cóż panie blogerze

@sake3
W sumie to się spodziewałem, że na taki mój tekst zaraz znajdzie się wielu, którzy zaczną mnie krytykować. Ale to też pozwala nam oddzielić ziarna od plew, które niepotrzebnie zatruwają naszą Polskę. Jeżeli ktoś choć w jakiejś drobnej części miłuje Ojczyznę i swoich rodaków to by mnie nie krytykował. Nieraz nawet mieszkający w Polsce obcokrajowcy są większymi polskimi patriotami niż nasi zdrajcy Polski, jacyś współcześni Targowiczanie. Ale cóż... trzeba robić swoje. 
Pzdr
tricolour

tricolour

31.10.2022 13:14

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @sake3

@krzysztowjaw
Czyli pański strzelisty patriotyzm kończy się gdy ktoś ma powody do krytyki? I od razu nazywa ich zdrajcami?
To nie jest patriotyzm, co pan sobą prezentuje, tylko bezmyślna egzaltacja. A samochód, to jaki pan ma? Może niemiecki?
spike

spike

01.11.2022 01:44

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @krzysztowjaw

"...strzelisty patriotyzm kończy się gdy ktoś ma powody do krytyki? I od razu nazywa ich zdrajcami?"
Parafrazując Lema : "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu wielkopolskich idiotów."
Dla ciebie także "polskość to nienormalność".
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

01.11.2022 01:53

Dodane przez spike w odpowiedzi na "...strzelisty patriotyzm

Spike.
Ani kremówki z Wadowic nie dostaniesz, i nikt, żeś cnotliwy też nie napisze.
spike

spike

01.11.2022 23:45

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Spike.

Kremówki z Wadowic jadłem i to z cukierni, w której Karol Wojdyła je kupował, a żeś wielkopolski bęcwał, wszyscy ci napiszą :))))
Marek Kudła

keram

31.10.2022 12:25

Ja wiem, że nie jesteśmy narodem aniołów, ale jesteśmy narodem dumnym z naszej historii, heroizmu, bohaterstwa !  Jesteśmy pracowici i otwarci, ale również odpowiedzialni. Uwielbiamy rdzeń polskiej duszy z umiłowaniem wolności i niezależności z hasłem życia  „Bóg, Honor, Ojczyzna” !  Jedyną, głupią cechą Polaków jest narzekanie, a w narodzie polskim oprócz ludzi najszlachetniejszych ze szlachetnych (papież Jan Paweł II), istnieją również najpodlejsi z podłych (europosłowie z Polski).
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 18:14

Dodane przez Marek Kudła w odpowiedzi na Ja wiem, że nie jesteśmy

Panie Marku. Oczywiście, że mamy wiele wad. Ale każdy naród ma ich wiele. Z tym, że proszę spojrzeć jak pomagamy Ukraińcom. Naprawdę uważam, że żadna nacja w Europie nie byłaby zdolna do takiej pomocy. 
Pzdr
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 18:35

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Panie Marku. Oczywiście, że

@krzysztofjaw
A ten znowu z tą  pomocą Ukraińcom.  Nie widzi Pan, czy Pan nie chce wiedzieć co się dzieje? Wyłudzania 500+?  260 000 wnioskow sam NASZ ukochany ZUS wytropił jako nieuzasadnione. Gromadnych wyjazdów na święta i wakacje do "zbombardowanej " ojczyzny. Tego, że Ukraińcy w tym czasie sprowadzaja rekordowe ilości używanych samochodów z Niemiec przez Polskę.  Kto może,  ten robi interesy na tej dziwnej "wojnie", tylko my tracimy i wychodzimy przed szereg, jak choćby z embargiem na węgiel.  No, ale jak mamy takich "patriotów "...
u2

u2

31.10.2022 18:41

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @krzysztofjaw

#ścierwousz
260 000 wnioskow sam NASZ ukochany ZUS wytropił jako nieuzasadnione.
Czyli nasz ZUS działa. Ale nie wasz, bo tam u was w Niemczech wypłacane są zasiłki inżynierom i lekarzom z Afryki i Azji bez opamiętania :-)
spike

spike

01.11.2022 01:49

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na Panie Marku. Oczywiście, że

@kj
"Naprawdę uważam, że żadna nacja w Europie nie byłaby zdolna do takiej pomocy. "
Tak ma Pan rację, Polacy pomagali i pomagają, a ja się tylko obawiam, czy za obecną pomoc, dostaniemy podobną "zapłatę", jak od "narodu", którego Polska przygarnęła, a która zdradzała i za pomoc i ratowanie życia, teraz się odpłaca, kolejną zdradą, pomówieniami i oszczerstwami.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

01.11.2022 13:01

Dodane przez spike w odpowiedzi na @kj

@spike
W sumie to też się tego boję. Ileż to razy nas wykorzystano i porzucono, bez żadnej wdzięczności. Często też ci, którym pomagaliśmy nagle stawało się naszymi wrogami. Jaskrawym przypadkiem są Żydzi. Kazimierz Wielki ich przyjął, gdy byli wyganiani z całej Europy a dodatkowo nadał im przywileje, których nigdy wcześniej nigdzie nie mieli. Pomagaliśmy im też w czasie II WŚ. I co? Większość obecnych Żydów jest tak naprawdę naszymi wrogami. A my w stosunku do Ukraińców też moglibyśmy się odwrócić za Wołyń i Galicję Wschodnią, za te setki tysięcy Polaków, którzy przez nich zostało bestialsko zamordowanych. Ale nie... wykazujemy chrześcijańską postawę i im pomagamy jak umiemy. A czy nam będą wdzięczni? To okaże się po wojnie. Oby tak, choć nie jestem do końca tak tego pewny. 
Pzdr
u2

u2

01.11.2022 13:21

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @spike

A czy nam będą wdzięczni? To okaże się po wojnie.
Bez obaw, spełnia się najczarniejszy koszmar Kremla, czyli unia Ukrainy z Polską. Będziemy jeździć na wczasy do Odessy nad Morze Czarne i vice versa Ukraińcy będą na wczasach nad Bałtykiem :-)
PS. Co prawda po wojnie światowej może zalać Gdynię i Gdańsk, radzę poszukać jakiegoś bezpiecznego lokum, wyżej położonego.
Jabe

Jabe

01.11.2022 16:33

Dodane przez u2 w odpowiedzi na A czy nam będą wdzięczni? To

Miłość Polski do Ukrainy jest ślepa i jedno­stronna. W tej sytuacji, żadnej unii nie będzie. Oni mają swoją godność.
spike

spike

01.11.2022 23:50

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Miłość Polski do Ukrainy jest

Gdybyś tylko wiedział co to godność, to z pewnością bzdur byś nie pisał, a przykładem narodu bez godności, to z pewnością są Niemcy i ich przyjaciele Moskale.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

01.11.2022 14:33

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @spike

"Kazimierz Wielki ich przyjął, gdy byli wyganiani z całej Europy a dodatkowo nadał im przywileje, których nigdy wcześniej nigdzie nie mieli."
Jak każdy pisior zna Pan historię Polski z bajek i z TVP.
Pierwsza regulacja prawna położenia Żydów na ziemiach polskich to statut kaliski wydany przez dziadka Kazimierza od strony matki. Był nim Książe  Wielkopolski Bolesław Pobożny. Kazimierz rozszerzył ten statut na całą Koronę i potwierdzali ten statut jego następcy.
Trzeba pamiętać że statut ten dotyczył raptem paru tysięcy Żydów którzy stanowili na tle społeczeństwa ówczesnych ziem polskich elitarną grupę. Nawet u schyłku I RP Żydzi stanowili raptem 8 % mieszkańców ziem polskich. 
Żydzi  którzy którzy pojawili się gromadnie za czasów zaborów w wyniku polityki trzech cesarzy która miała na celu, osłabienie żywiołu polskiego,  nie mieli nic wspólnego z migracją żydowską do Polski za czasów Piastów, Jagiellonów i króli elekcyjnych, i nie ich dotyczył statut kaliski.
Trudno od takiego Żyda, który uważał się za wdzięcznego poddanego jakiegoś Hohenzollerna sentymentów do Polski i Polaków.
Do roku 1919 Żydom język niemiecki wystarczał by na terenie zaboru pruskiego móc zająć odpowiednią do wykształcenia pozycję społeczną, po 1919 w Polsce ten niemiecki był Żydowi potrzebny jak Himilsbachowi angielski.
Dziwi mnie jak się można ogłaszać się polskim patriotą i jednocześnie nie znać historii Polski
Jabe

Jabe

01.11.2022 17:42

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na  "Kazimierz Wielki ich

Ciekawe, jak będzie tym razem. Ukraińcy nie są zbyt konserwatywni, no i nie są polskimi patriotami.
zbychbor

Zbychbor

01.11.2022 20:33

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ciekawe, jak będzie tym razem

@Jabe
jak to co będzie? Wołynka 2.0
Jabe

Jabe

01.11.2022 22:11

Dodane przez zbychbor w odpowiedzi na @Jabe

Podmiana narodu.
spike

spike

01.11.2022 23:59

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na  "Kazimierz Wielki ich

zapomniałeś dodać, że żydzi są w Polsce od jej powstania :))))))
a prawdę powiedziawszy, jakie ma znaczenie nieścisłość historyczna, do faktów, że żydzi (nie wszyscy), zdradzali Polskę w przeszłości, jak i obecnie, a tylko Polaków karano śmiercią za ich ratowanie i pomoc, gdy inne kraje kolaborowały z Niemcami, wydając żydów na śmierć, nawet sami żydzi z nimi kolaborowali, służyli w ich formacjach wojskowych, ilu oni uratowali swoich braci w wierze? bezczelnie zarzucając Polakom "antysemityzm", który jest kłamstwem, jak "naród żydowski", który nigdy nie istniał i nie istnieje.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

02.11.2022 17:01

Dodane przez spike w odpowiedzi na zapomniałeś dodać, że żydzi

Czytając pisiorów enuncjacje, dowiedzieć się można dlaczego ich tęsknota za realizacją rozwiązań ostatecznych ciągle żywą jest.
sake3

sake2020

31.10.2022 18:02

Ma Pan jednak powód do dumy panie blogerze.Nawet wbrew tak krytykującym i kpiącym z Pana wpisom. Polskie firmy dominują gospodarczo w regionie Europy Środkowo=Wchodniej jak wynika z raportu Coface.30%największych spółek pochodzi z Polski a na czele rankingu PKN Orlen,który zwiększył obroty o %52%,następnie PGNiG,Jeronimo Martin Polska, PGE,KGHM Polska Miedź. Awansowaliśmy z miejsca 27 na 16.Myślę zę opozycja zwiększy ataki na Obajtka przeciez nic co polskie nie może być dobre,bo nie jest w Niemczech.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

31.10.2022 18:16

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Ma Pan jednak powód do dumy

Obajtek ich w oczy kole. Oj... jak bardzo... Ale jeżeli ktoś reprezentuje w kraju interesy niemieckie lub rosyjskie to czego się można spodziewać?
Pzdr
Pani Anna

Pani Anna

31.10.2022 18:26

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Ma Pan jednak powód do dumy

@sake3
Awansowaliśmy z miejsca 27 na 16... Niesamowite. A pod wwzględem zadłużenia,  którego chyba nikt już nie kontroluje, które miejsce mamy?
u2

u2

31.10.2022 18:44

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @sake3

#ścierwousz
Awansowaliśmy z miejsca 27 na 16... Niesamowite. A pod wwzględem zadłużenia,  którego chyba nikt już nie kontroluje, które miejsce mamy?
LOL
sake3

sake2020

31.10.2022 20:21

Dodane przez u2 w odpowiedzi na #ścierwousz

@u2......Huzia na Józia.A już myslałam że nasi dyżurni tylko w ględzeniu o szczepionkach tacy nadaktywni,a tu proszę........Polskość równie szkodliwa co i te szczepionki.
tricolour

tricolour

31.10.2022 19:56

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @sake3

@Anna
Mię się podobają takie wielkie, polskie firmy z tego zestawienia jak: Jeronimo martins, Lidl Polska, Eurocash, Dino (już sprzedane w połowie).
Jest moc.
Jan1797

Jan1797

31.10.2022 19:02

Wierzę, że znów poczujemy w naszych sercach dumę z Polski, dumę z tego, że jesteśmy Polakami! Dumę z naszej wielowiekowej historii, tolerancji, tradycji, symboli, wiary, ziemi, tożsamości narodowej, języka, kultury i sztuki. Dumę z naszych lasów, wód Bałtyku, jezior i gór, łanów zbóż, polskiej waluty, wypracowanego naszymi rękoma majątku narodowego i dumę z naszych Ojców i Dziadków, którzy za tą Polskę oddali swe życie.
Panie Krzysztofie,
Dumę z Polski wolnej będziemy celebrować to oczywiste, że nie wszyscy? Miałem już wcześniej napisać, czekałem, może kto lepiej to wytłumaczyć potrafi. Rok 1935 -wybory, kilka osób w Państwie wie o Rosyjsko -Niemieckiej współpracyNie sąsiedzi a lokalni paraliżują budowę obrony Państwa, są przede wszystkim anty sanacyjni, czyli anty kto? Później było tyko gorzej. Rząd Polski próbuje współpracować z Niemcami, ale wojna jest nieuchronna. Zebrała żniwo. Antysanacyjni nie odpuścili do dzisiaj.
krzysztofjaw
Nazwa bloga:
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad..
Zawód:
ekonomista

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 548
Liczba wyświetleń: 5,853,761
Liczba komentarzy: 19,950

Ostatnie wpisy blogera

  • Majomania! Teraz zacznie się turbulentny tumult wokół Mai Chwalińskiej!
  • Bestialstwo OUN-UPA dokonane na Polakach. Prawdy historycznej nie można zamilczeć!
  • Czas na Majomanię! Maja Chwalińska w finale Rolanda Garrosa!

Moje ostatnie komentarze

  • JabeNie wiem jak reagują politycy PiS czy KO (PO) na te traktowanie nas przez Ukraińców. I to bardzo nieładne traktowanie. Jako Polacy w momencie agresji Rosji na Ukrainę postąpiliśmy jak trzeba,…
  • Alina@Warszawa i JzL Lata gry gdzie tak naprawdę trzeba było ciułać pieniądze aby w ogóle grać w jakichkolwiek turniejach. Ta wypowiedź o braku pieniędzy na hotel to wcale nie był żart. Tak to…
  • Też tak uważam. MarkD (bloger) naliczył ponad 2 tysiące afer za pierwszych rządów D. Tuska. PiS miał wszystko na tacy i przez osiem lat nic z tymi aferami nie zrobił... to teraz ma!Pzdr

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Szatańskie dręczenie, nękanie, opętanie. Jak się bronić?
  • Nocne głosowania nad losem naszej ziemi i lasów...
  • Żydzi wśród komunistów II RP i w aparacie NKWD i UB

Ostatnio komentowane

  • Ijontichy, Ale na niezależnej.pl takie memy???files.niezalezna.tech
  • Ijontichy, salon24.pl Warto przeczytać..
  • u2, Niepoprawnik. Zawsze warto zacząć od rzeczy najważniejszych, kim jestem, kim ty jesteś, jesteśmy niczym, albo wszystkim. PS. Zawsze jestem ponad to. Świat nie może zniknąć.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności