Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Jestem dumny, że jestem Polakiem!
Wysłane przez krzysztofjaw w 30-10-2022 [09:43]
Tak. Jestem dumny, że jestem Polakiem! I dumny jestem nawet z tego, że nasi wrogowie tak nas nienawidzą...
Polska to mój kraj. Dla mnie zawsze piękny, choć bywa i brzydki, ale i tak przeze mnie kochany. Dla wielu mi podobnych jest umiłowanym Domem Rodzinnym – macierzą będącą obiektem tęsknoty i westchnień, odniesieniem do najważniejszej przesłanki naszej tożsamości. I często przecież im jesteśmy dalej (np. na stałej lub czasowej emigracji) od tej naszej Polski, tym staje się Ona dla nas piękniejsza, idealizujemy ją, gdzieś tam wewnętrznie zaczynamy doceniać jej dla nas ogromne znaczenie, przypominamy sobie już tylko raczej pozytywne z nią wspomnienia... Tęsknimy i może nieraz też żałujemy, że... ją opuściliśmy... że nie zrobiliśmy dla niej tego, co mogliśmy najlepszego i na co było nas stać. Bardzo często chyba też w takich przypadkach mamy poczucie, że nie docenialiśmy jej piękna i znaczenia, gdy byliśmy jej i ona była dla nas...
Utratę tej Ojczyzny i żal za popełnione błędy zapewne odczuwało wielu Polaków wtedy, gdy Polska na przeszło 100 lat straciła niepodległość i zniknęła z mapy świata zagrabiona przez Zaborców. Podobne odczucia towarzyszyły wielu naszym Rodakom (nie mówię tu o zdrajcach i konformistach życiowych oraz ideowych), gdy na przeszło 40 lat Polska znów straciła niepodległość zagrabiona tym razem przez jednego z byłych Zaborców, tym razem pod hasłami "ogólnoświatowej szczęśliwości" zwanej komunizmem czy też realnym, marksistowskim socjalizmem.
Boję się, że i tym razem popełniamy znów ten sam błąd tracąc niepodległość i suwerenność na rzecz tym razem nie ZSRR, ale jego twórczego rozwinięcia, który ja nazywam ZSRE (Związek Socjalistycznych Republik Europejskich). Dzisiejszy proces naszego zniewolenia (i nie tylko naszego) jest niestety bardziej niebezpieczny, bowiem odbywa się nie poprzez walkę zbrojną a walkę, w której orężem jest manipulacja socjotechniczna i puste werbalne frazesy o demokratycznej formie jednoczenia się ludzi...
Mam jednak nadzieję, że znów zwycięży w nas patriotyzm uwalniający nas z jarzma unijnej, totalitarnej dyktatury i utraty naszej Ojczyzny...
Wierzę, że znów poczujemy w naszych sercach dumę z Polski, dumę z tego, że jesteśmy Polakami! Dumę z naszej wielowiekowej historii, tolerancji, tradycji, symboli, wiary, ziemi, tożsamości narodowej, języka, kultury i sztuki. Dumę z naszych lasów, wód Bałtyku, jezior i gór, łanów zbóż, polskiej waluty, wypracowanego naszymi rękoma majątku narodowego i dumę z naszych Ojców i Dziadków, którzy za tą Polskę oddali swe życie.
Tak. Jestem dumny, że jestem Polakiem! I dumny jestem nawet z tego, że nasi wrogowie tak nas nienawidzą... że Moskale i Niemcy tak się nas bali i boją, iż muszą ze strachu walczyć o nasze unicestwienie. Jestem dumny, że nie potrafili nas zniszczyć a musieli nam oddawać pruskie i ruskie hołdy.
Jestem dumny, że nasza historia tak razi naszych wrogów. Widać jesteśmy tak mocni duchem, że wzbudzamy nienawistny strach, ale i obiekt pożądania, który często wyrażany jest przez część nienawidzących polskości i Polaków Żydów, ale też i innych nacji.
Ten strach przed polskością, naszą tożsamością jest ich porażeniem i wewnętrznym cierpieniem a jednocześnie bywa lichwiarską obrzydliwą pazernością oraz zawistną zazdrością wyrażaną wobec naszej państwowości, naszej ziemi, historii, naszej wiary i umiłowania polskości.
Szkoda jednak, że moja Ojczyzna przez wielu jest niestety znienawidzona, choć nigdy nie byliśmy pierwotnym agresorem wobec innych narodów a nasza dobroć i tolerancja były zawsze naszymi narodowymi cechami...
Bodajże jako jedyni przecież w kontynentalnej Europie instytucjonalnie nie splugawiliśmy się współpracą z nazistowskimi Niemcami a w czasie wojny stworzyliśmy największy ruch oporu, czyli Polskie Państwo Podziemne. Pomagaliśmy też Żydom, choć groziła za to karta śmierci całych polskich rodzin. Obecnie zaś w odruchu serca wspaniale pomagamy Ukraińcom, choć przecież z tyłu głowy mamy to, że i oni kiedyś nas mordowali na Wołyniu i w Galicji Wschodniej.
Dziś jednak w poczuciu dumy z tego, że jestem Polakiem marzy mi się znów Polska i świat, gdzie prawda jest prawdą a fałsz kłamstwem, dobo dobrem a zło złem, zdrajca zdrajcą a patriota patriotą, przestępca przestępcą a prawy człowiek właśnie takim... Po prostu świat, gdzie słowa znaczą to, co znaczą...
Marzy mi się Polska, w której rządzący wypełniają swoją misję i we wszystkich działaniach dbają o nasz kraj. Gdzie prawo jest traktowane powszechnie jako obowiązujące wszystkich w ten sam sposób. Jakże bym chciał cały czas żyć w wolnym i praworządnym kraju... Marzy mi się Wielka Polska, ale w znaczeniu takim o jakim pisze w swojej ostatniej książce R. Ziemkiewicz.
Na razie tak naprawdę dzisiaj powoli, bardzo powoli odbudowujemy naszą Ojczyznę. Może jeszcze za mało, ale idziemy w dobrym kierunku i mam nadzieję, że ten kierunek zostanie utrzymany w następnej kadencji ZP (PiS + akolici). Więc dla Polski na dzień dzisiejszy nie ma innego wyboru w przyszłorocznych wyborach jak postawić krzyżyk przy nazwiskach kandydatów prezentujących propolską optykę, choć wiem, że wielu ludziom z prawicy PiS się nie podoba, ale jakie mamy wyjście? Powrót PO i jej akolitów zniszczyłby naszą suwerenność i niepodległość, byłby już realnie końcem naszej państwowości.
Polska to nasze państwo i chcę być z niego dumny. Żądam, aby była obowiązkiem Polaków, którzy nią rządzą. Tak jak zapewne obowiązkiem rządzących Izraelem Żydów są obowiązki izraelskie, rządzących Francją Francuzów są obowiązki francuskie, rządzących Niemcami Niemców są obowiązki niemieckie, rządzących Rosją Rosjan są obowiązki rosyjskie, rządzących Grecją Greków są obowiązki greckie...
Takie to proste, naturalne i oczywiste przecież... Wszakże chyba tylko dla tych jednak, którzy czują się narodowo tymi, którymi mają zaszczyt rządzić... Gdy tak nie jest stają się domniemanymi i realnymi zdrajcami obowiązków jakie im powierzono a tym samym zdrajcami mojej Ojczyzny - Polski!
PO-PSL zrobili z naszej Ojczyzny jakieś kartonowe państwo, gdzie była tylko kamieni kupa, państwo teoretyczne będące pod władaniem niemieckiej UE. A jeżeli Niemców to i Rosji, czyli kondominium niemiecko-rosyjskie. Dzisiaj priorytetem dla nas są Stany Zjednoczone i mimo, że też mam wątpliwości to wolę ich niż Niemców z Rosjanami.
W poczuciu dumy z polskości walczmy zawsze o naszą Ojczyznę każdego dnia, każdej sekundy, każdej minuty. Bądźmy patriotami wszędzie, nawet poza granicami Polski. Mamy wspaniałą Polonię i niech ona też stawia nas na piedestale swoich nadrzędnych wartości. Bo Polska to piękny kraj, bo Polska to piękni ludzie, zawsze tolerancyjni i życzliwi dla innych, gdzie też byliśmy w stanie walczyć za innych, choć nie zawsze spotykaliśmy się tych innych wdzięcznością.
P.S.
Trudny, ale ku refleksji wiersz...
Krzysztof Kamil Baczyński, Polacy, 23 XII 1942 r.
Oto rozmawiam z cieniami rycerzy
w głuchej, wygasłej urnie mojej ziemi,
a głosy jak organy rosną i strudzeni,
tyle wieków zwalając, co nad nimi leżą,
tyle serc w jeden kamień skutych, nim odwalą,
jak ciemność stygną we mnie i jak wiatr się żalą.
O! straszne, straszne dzieje. Widzę morza głuche,
ziemię z niebem złączoną, a jak step w posuchę,
i tętent burz pod ziemią, i tłumy wśród ogni
wijące się jak węże pocięte w kawały,
i twarze, twarze groźne, o! twarze podobne
obliczom w śnie zabitych. To znów nagle wały,
mury, miecze się wznoszą, krzyk rozcina ziemię;
a potem cisza. Tylko stoją nieme
posągi bohaterów - trzech lub dwu herosów,
a popod nimi przepaść zieje - do dna głosu.
Jeszcze, jeszcze pochody na dalekich lądach,
gdzie huragany armat rwą na strzępy ziemię,
na morzach lśniących, gdzie zamknięci w prądach
mocują się z żyłami golfstromów pod niemi.
I jeszcze, jeszcze da1ej - gdzie stąpną - zwycięscy.
I tam jeszcze, w ojczyźnie, z dłońmi zgorzałemi,
tam zawsze podeptani, tam zawsze na klęsce
jak na trumnie orkanu - wieniec serc na ziemi.
I tak mijają lata: rzeki, miasta niosą
jak czarną krę pożogi odbitą aż do dna,
i ciemność, ciemność głuchą. Wyje ziemia głodna
rykiem z pól wyoranym, wydartym z pogromów,
a na niej stoją widma rozrąbanych domów,
gdzie na zgwałconych sercach pohańbione ciała,
jakby się męka boża w ludziach ciałem stała.
O straszne, straszne dzieje. Huczy czas nad nami.
Kiedy z szubienic dzwony sinych ciał zagrają,
wywloką nas na bruki pokrajane łzami,
na oświęcimskie kaźnie i warczącą zgrają
do gardeł nam przypadną. My będziemy żyli
i tysiąc lat po śmierci w gałęziach szubienic,
płoszący życie z ślepi tych, co nas zabili.
Ja rozmawiam z cieniami umarłych rycerzy,
nad grobowiskiem ziemi, sam jak krzyż zgorzały,
i mówię:"O, przeklęty ten, który nie wierzy
wystygłym prochom ludu i serc żywych grozie;
bo kto na swojej klęsce - klęskę ducha mierzy,
O! tego nie wybawi płomienisty orzeł.
Bo kto nie kochał kraju żadnego i nie żył
chociaż przez chwilę jego ognia drżeniem,
chociaż i w dniu potopu w tę miłość nie wierzył,
to temu żadna ziemia nie będzie zbawieniem".
O, wybudujcie domy, o, nazwijcie wreszcie
Polskę - Polską, nie krzywdą, a miłość - miłością,
i niechaj biegną rzeki, a na każdym mieście
niech słup srebrzystych skrzydeł tryśnie jako - kościół,
kościół ciał odkupienia. Każdy jako posąg
śród liści, nie z marmuru, stoi - sobie mały,
ale rosnący w kształtach jak jabłka dojrzałe,
wszyscy razem w kopułę, co odbije głosy
walnych trąb archanielskich jak lawiny nieba,
by chleb był dla miłości, nie miłość dla chleba,
by czas był tym rosnącym, a nie krwi łakomym.
O, wybudujcie domy, jasne, wielkie domy.
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
http://krzysztofjaw.blogspot.com/
kjahog@gmail.com
Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą.
Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję!
Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814
Paypal: paypal.me/kjahog
Komentarze
30-10-2022 [09:53] - Jabe | Link: nasi wrogowie tak nas
nasi wrogowie tak nas nienawidzą... – Panie Krzysztofie, to jest jedynie wyznanie własnych uczuć.
30-10-2022 [10:12] - zbychbor | Link: Panie Krzysztofie. Też jestem
Panie Krzysztofie. Też jestem dumny, że jestem Polakiem.
Polska będzie jeszcze wielka, musi tylko wrócić do Boga.
30-10-2022 [11:40] - tricolour | Link: Proszę zauważyć, że w
Proszę zauważyć, że w kontekście naszych geograficznych sąsiadów, pańska narodowa duma bierze się z ich - ponoć - strachu. Te słowo przewija się wielokrotnie. Nie ma zaś żadnego nawiązującego do naszych osiągnięć godnych naśladowania, podglądania ich i chęci wzorcowania się. Może jakaś światowa marka pochodzi z Polski?
Proszę otwarcie napisać, czy jest pan dumny z tego, że mając doskonałe Kraby, sprawdzone i docenione w boju, kupujemy haubice obce, czym zarzynamy polską produkcję? Taki jeden, aktualny przykład...
30-10-2022 [19:23] - Es | Link: @tri
@tri
To efekt zwijania przemysłu zbrojeniowego- nie tylko w Polsce. Teraz gdy zapotrzebowanie gwałtownie wzrosło do kilkuset już na teraz , fabryka jest w stanie zaoferować ...40 rocznie. Dumnym z tego być nie można. Tak jak z rozwalenia wielu innych sektorów gospodarki. Nawet Rumuni postawili na nogi Dacię, a u nas z tego co zostało zadowleni byli jedynie złomiarze i deweloperzy. No i oczywiście ci, którzy to organizowali w ścisłej wspólpracy z owymi sąsiadami. Tylko, że to akurat nie obecna ekipa.
Bardzo ciekawe, że ci którzy tak się oburzali zerwaniem kontraktu na francuskie nieloty, a wcześniej likwidowali zbrojeniówkę i armię, teraz wrzeszczą przeciw zagranicznym zakupom. Nie bierz udziału w tym chórze
30-10-2022 [19:28] - Jabe | Link: No i co mamy zamiast tych
No i co mamy zamiast tych „nielotów”?
30-10-2022 [21:27] - Es | Link: @jabe
@jabe
No nic, Czyli jesteśmy dokładnie w tej samej sytuacji bez wydawania paru ładnych dużych baniek.
30-10-2022 [21:12] - tricolour | Link: @es
@es
Przepraszam, nie można rozbudować fabryki? Do stu rocznie? Tak zacząć od czegoś...
30-10-2022 [22:20] - Es | Link: @ tri.
@ tri.
Oczywiście, że można. Tyle że taka fabryka do uruchomienia produkcji to kilka lat. Wiesz, że proces produkcyjny lufy takiej armaty to prawie 4 lata?Jedyny producent luf HSW utracił możliwość produkcji półfabrykatów z odpowiedniego stopu. A czas zdaje się nagli.
31-10-2022 [00:01] - Pani Anna | Link: @Es@Tricolour
@Es@Tricolour
Serio? Kilka lat? Fabryka Volkswagena w Hannowerze została uruchomiona 08.03.1956r, zaledwie w 1 rok od wydania pozwolenia! Najwieksza wowczas fabryka samochodów w Europie.
Zimą(!) 1955r 372 robotników przystępuje do budowy – dyskretnie, nie odbywają się żadne oficjalne uroczystości. "Zaledwie po 12 tygodniach mury wznoszą się na wysokość ponad czterech metrów. Prawie przez okrągłą dobę na budowie pracuje 28 dźwigów, a 22 potężne betoniarki wyrabiają każdego dnia 5000 metrów sześciennych betonu. Przerzucono 1.750.000 metrów sześciennych ziemi – w tamtym czasie był to ładunek dla 256.000 samochodów ciężarowych.
Od maja na terenie fabryki pracuje 2000 pracowników. Do budowy szalunków zużywają oni 600.000 metrów kwadratowych drewna. „Można by z niego zbudować metrowej szerokości chodnik z Wolfsburga do Bazylei”, pisze jeden z dziennikarzy." Równocześnie trwało szkolenie przyszłej załogi, dowożonej codziennie pociągiem do Wolfsburga. W ciągu kilku tygodni powstaje hala budowy karoserii, lutym 1956 roku jest też gotowa wielotorowa linia kolejowa do zakładu, mająca długość 10 km. Dokładnie 08.03.1956r z taśmy zjeżdża pierwszy Volkswagen Transporter, symbol niemieckiego cudu gospodarczego. Jeszcze nadmienię, że fabryka w Hannowerze była i jest PANSTWOWA, do tej pory Land Niedersachsen ma większość udziałów. Można?
31-10-2022 [03:42] - Es | Link: @Pani Anna
@Pani Anna
Pewnie można.Spierał się nie będę. Proszę zwrócic jednak uwagę na specyfikę produkcji. Podczas gdy odlew bloku silnika samochodowego można wrzucić na obrabiarki po kilku dniach od wystygnięcia, proces starzenia/krystalizacji metalu/ lufy trwa w zależności od kalibru nawet ponad trzy lata.zanim może być rozpoczęte rozwiercanie ,oróbka termiczna ,bruzdowanie i utwardzanie. A i tak trzeba mieć półprodukt-odkuwkę do jej wytworzenia. Obecnie niestety pozyskiwane poprzez zagraniczne zakupy.
Przy nagłym wzroście zapotrzebowania na wiele rodzajów broni inwestycję konieczne do jego zaspokojenia to naprawdę grube miliardy. A tu, ja to klasyk mawiał: "z pustego nawet Salamon...". Rozpoczynając od rozwoju wydziałów hutniczych zdolnych produkować stopy o odpowiednim składzie na każdy z elementów czołgu, czy haubicy. Zaniedbania, czy też proces rozkładu zaplecza produkcyjnego zzaszedł tak daleko, że jego odwrócenie to ciężka i kosztowna praca na lata.
31-10-2022 [12:53] - Pani Anna | Link: @es
@es
Specyfika specyfiką ale proszę zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Fabryka w Hannoverze do dzisiaj jest fabryką państwową. Stoi to w wyraźnej sprzeczności z tym, co twierdzą poniektórzy, że co państwowe to niczyje i nie ma prawa funkcjonować. Otóż może, pod warunkiem, że państwo jest poważne i jest zarządzane przez poważnych ludzi. Proszę zauważyć ogrom i rozmach tego przedsięwzięcia, świetną organizację (jednocześnie z budową trwało szkolenie przyszłej kadry, 3000 ludzi było dzień w dzień dowożone z Hannoveru do Wolsburga specjalnym pociągiem o 04.30 rano....). Co do miliardów, to nie chce mi się już nawet przypominać, w jaki sposób są one u nas trwonione. 300 000 mld wyrzucone na "tarcze", czyli płacenie milionom ludzi za nic nierobienia, miliardy wydane na socjal dla Ukraińców, którzy w najlepsze jeżdżą sobie na święta i wakacje do swojej "zbombardowanej" ojczyzny jednocześnie swprowadzajac rekordowe ilości samochód z Niemiec. "Polacy to najdzielniesi z dzielnych, rządzeni przez najpodlejszych z podłych ".
31-10-2022 [13:16] - u2 | Link: 300 000 mld wyrzucone na
#ścierwousz : 300 000 mld wyrzucone na "tarcze"
Ano, i ciągle na wszystko starcza. Dwie elektrownie atomowe powstaną za dekadę, trzecia w drodze.
Zrozumiała jest wściekłość ścierwousza, że Polacken już nicht gehen nach szparagen fiur Dojczland :-)
31-10-2022 [13:34] - Pani Anna | Link: @u2
@u2
Spoko, jak nie starczy, to się dodrukuje. Od czego mamy "bankowca" za premiera.
31-10-2022 [13:57] - u2 | Link: #ścierwousz
#ścierwousz
jak nie starczy, to się dodrukuje
Ano, ty ścierwousz już wydrukowałeś 300 000 mld :-) :-) :-)
31-10-2022 [13:58] - tricolour | Link: @u2
@u2
Powstaną lub nie powstaną. Samochodu elektrycznego nie ma. CPK leży i kwiczy. Nie ma podstaw, by powstały elektrownie, no chyba, że ktoś je sam zbuduje, bez naszego gadania.
Więc nie trzecia w drodze tylko wszystkie trzy na początku swej drogi, bo poza umową to nic jeszcze nie ma.
Cieszysz się z miliona polskich samochodów elektrycznych?
31-10-2022 [14:06] - u2 | Link: miliona polskich samochodów
miliona polskich samochodów elektrycznych?
Pisałem już na NB, że prezes Obajtek powiedział wyraźnie w Klubie Ronina, że przyszłość to napęd wodorowy. Pisałem również, że nie tak dawno temu zlikwidowano stację ładowania elektryków koło Kauflandu w Suwałkach. Widziałem tam tylko raz elektryka przez kilka ładnych lat. Masz najwyraźniej skrzywienie do elektryków, bo Musk nieopatrznie zbudował fabrykę Tesli koło Berlina. Nie zdziwię się jak twoi Niemcy puszczą go z torbami :-)
31-10-2022 [15:02] - tricolour | Link: @u2
@u2
Słabo ci idą te przytyki, bo z faktu, że biedota mieszka w tych Suwałkach nie wynika przeczenie do tego, że samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej. Nawet dotacje państwową mają i to niemałą bo ponad dwadzieścia tysięcy złotych. Choć z drugiej strony - polska dotacja do trupa brzmi swojsko.
Obajtek kryje partaczy, co łopaty wbić nie potrafią tylko mleć ozorem. A CPK też będzie na wodór, bo tak samo nic się nie dzieje? Co obajtek milczy na to?
31-10-2022 [15:20] - u2 | Link: samochody elektryczne
samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej
To dlatego w Suwałkach dealerzy Volkswagena i Opla zwinęli swoje manatki ? :-)
31-10-2022 [15:29] - tricolour | Link: @u2
@u2
Nie wiem, dlaczego zwinęli manatki - pewnie im się nie opłacało trzymać manatek w Suwałkach.
A tak przy okazji, może odpowiesz: skoro samochód elektryczny - według Obajtka - jest passe, to po co finansowaliśmy do lata niemiecką firmę, która miała być integratorem technicznym naszego samochodu, poszukujemy nowej oraz po co dalej dotujemy zakup zagranicznych samochodów elektrycznych?
To taka nowa forma patryjotyzmu?
31-10-2022 [15:35] - u2 | Link: po co finansowaliśmy do lata
po co finansowaliśmy do lata niemiecką firmę, która miała być integratorem technicznym naszego samochodu
Projektujesz samochody ? Wątpię :-)
PS. Podałeś przykład że współpraca z wami Niemcami na dłuższą metę nie opłaca się. Zawsze będziecie chcieli być Herren Volk, a dla Polacken macie rolę Slaven Sklaven.
31-10-2022 [15:59] - tricolour | Link: @u2
@u2
Nigdy się do niczego nie dojdzie gdy jest się tchórzem i nie odpowiada na trudniejsze kwestie. Nie jest ważne, że niemiecka firma przestała być integratorem, ważne jest, że ktoś ją wybrał, teraz szuka nowej, a dalej dotuje zagraniczne samochody.
Ważne jest, że gdy górnik rezygnuje z pracy i dostaje 120tys złotych, to leci z nimi do salonu samochodowego - oczywiście niemieckiego. Powiedz: jest jakiś krajowy program zagospodarowania tej gotowki? Bo jesli nie ma, to niemcom potrójnie się opłaca zamknąć naszą kopalnię i jeszcze sprzedać zlom... do serwisu w niemieckiej sieci, a to, co zostanie zgarnąć w Lidlu.
Taki to jest patriotyzm - bo o nim mowa.
31-10-2022 [16:08] - u2 | Link: to leci z nimi do salonu
to leci z nimi do salonu samochodowego - oczywiście niemieckiego
Nie ściemniaj. Pisałem że w Suwałkach nie ma już dealerów niemieckich samochodów. A górników jest od zatrzęsienia, bo co rusz są jakieś kopalnie żwiru wokół Suwałk :-)
31-10-2022 [16:33] - tricolour | Link: @u2
@u2
Opel i VW, Sejneńska i WP. Może one rosyjskie? No ale są. Żwirek i muchomorek.
31-10-2022 [17:36] - u2 | Link: Opel i VW, Sejneńska i WP
Opel i VW, Sejneńska i WP
Masz stare dane. Nieaktualne.
PS. Przestrzegam ciebie i tobie podobnych przed wizjami Therese Neumann. To może się dla was źle skończyć, ta ciągła pogarda, wręcz nienawiść do innych, m.in. do Polen :-)
31-10-2022 [20:01] - tricolour | Link: @u2
@u2
Nie mam starych i nieaktualnych danych tylko wprost z bieżącego zestawienia. To zestawienie może i jest nieaktualne, ale jest nowe więc powinno być aktualne jak wodór w CPK.
I o to właśnie chodzi, że nawet dzisiejsze, bieżące zestawienie jest nieaktualne. Mowy nie ma by w tym dało się zbudować EJ.
01-11-2022 [17:57] - u2 | Link: wprost z bieżącego
wprost z bieżącego zestawienia
Jakiego zestawienia ? Nie ma fizycznie żadnego niemieckiego salonu, twoi Niemcy zbankrutowali w Suwałkach :-)
31-10-2022 [19:04] - Es | Link: @Pani Anna
@Pani Anna
Ponownie mogę się tylko z Panią zgodzić. Ale tej ogromnej wyrzuconej w błoto kwoty odzyskać się już nie da. Patrząc na wyniki sejmowych głosowań za kolejnymi odsłonami tego przestębczego procederu, szans na ukaranie jego twórców również nie ma.
Sfinansowanie fabryki VW przez państwo to jedyne wtedy wyjście umożliwiające jej powstanie. Prywatny sektor nie dysponował takimi środkami, a zagrabione z całej europy jeszcze wymagały czasu na swoją "legalizację". Sytuacja Polski w tej chwili jest bardzo podobna. Nie ma w rękach sektora prywatnego dostatecznych środków gotowych na finansowanie takich projektów a bardziej zasobni skłonni są raczej poświęcać się działalności spekulacyjnej niż produkcyjnej.
Od dawna też uważam, że realizacja tego typu projektów-również i słynnej elektromobilości- powinna być finansowana przez państwo, z założoną prywatyzacją poprzez giełdę po osiągnięciu zdolności produkcyjnej. Wiem, że UE miałaby co do tego "pewne" obiekcje, a wolnorynkowcy zaraz mnie zakrzyczą, ale to jedyna forma zapewniająca stworzenie jakiejkolwiek rodzimej marki, czy też nadania tempa rozwojowi gospodarczego realizującego interesy państwa polskiego.
31-10-2022 [19:23] - Pani Anna | Link: @Es Tak. Pozdrawiam
@Es
Tak. Pozdrawiam
31-10-2022 [19:25] - u2 | Link: #es
#es
z założoną prywatyzacją poprzez giełdę
Proszę nie ściemniać. Giełda to miejsce do oszukiwania porządnych ludzi wierzących w liberalizm i kapitalizm.
31-10-2022 [20:14] - Es | Link: @u2
@u2
Może zdradzisz nam geniuszu swój pomysł na stworzenie i rentowne funkcjonowanie dobrej firmy, z perspektywami rozwoju, opracowującej i produkującej znany i poszukiwany wyrób?
Twój przepis zdaje się to kłapanie dziobem, tupanie i popiskiwanie: to się musi stać,to się musi stać-przecież Kaczyński z Morawieckim tak powiedzieli. Niech tylko znajdą tę czarodziejską różdżkę co to im się była właśnie zagubiła.
A może lepiej się nie męczyć i po prostu kupić? Przecież co nam potrzebne to ameryka już ma.
01-11-2022 [01:17] - Tomaszek | Link: T....sk z Angelą i UE im nie
T....sk z Angelą i UE im nie bruźdżili .
31-10-2022 [18:08] - krzysztofjaw | Link: Es
Es
Dziękuję za wskazanie szczegółów produkcji. Ja akurat na tym nie znam się w ogóle. To dla mnie czarna magia, choć też jestem technikiem mechanikiem aparatury kontrolno - pomiarowej i mechaniki przemysłowej i coś tam na temat stali i jej produkcji wiem. Bardziej mógłbym opowiadać o tej automatyce i elektronice.
Pzdr
31-10-2022 [13:36] - Jabe | Link: @Pani Anna
Fabryka jest państwowa, a koncern? Proszę o jakieś namiary.
31-10-2022 [15:18] - Pani Anna | Link: @ Jabe
@ Jabe
Koncern powstał w 1937r w Wolsburgu i od samego początku Dolna Saksonia miala w nim ponad 20% udziału. Dzisiaj wygląda to tak: Udziałowcy koncernu Volkswagena:
50,74% - Porsche Automobil Holding SE
2,37% - Porsche GmbH
20,01% - władze Dolnej Saksonii
17,00% - Quatar Holding
9,87% - pozostali udziałowcy.
20% udziału Niedersachsen od ustawy z 1960r wystarczało, aby blokować wrogie przejęcie. Natomiast w fabryce samochodów Volkswagena w Hannowerze Land ma ponad 50% udziałów.
31-10-2022 [16:27] - Jabe | Link: Czyli ktoś prócz landu tego
Czyli ktoś prócz landu tego interesu dogląda. W naszym bantustanie „narodowym” gospodarzeniem zajmują się urzędnicy, a właściwie aparat partyjny z rodzinami.
31-10-2022 [18:23] - Pani Anna | Link: @Jabe
@Jabe
Więc właśnie problem polega na tym, że jesteśmy bantustanem, a nie poważnym państwem. Proszę zwrócić uwagę na przykładzie właśnie Volkswagena, w jaki sposób państwo niemieckie chroni swoje interesy - wspomniana przeze mnie ustawa, na podstawie której 20% udziału państwa broni kluczowe przedsiębiorstwa przed wrogim przejęciem. Niedersachsen bez Volkswagena nie istnieje. Sama fabryka w Hannowerze zatrudnia 15 000 pracowników, budynek jest długi na 2,6km. Proszę sobie wyobrazić taką sytuację: właściciel ma kaprys sprzedać interes np. Francuzom, którzy kupują fabrykę, zwalniają pracowników, budynek burzą i przerabiają na Auchon z parkingami i galerią handlową. Ludzie dostają propozycje zatrudnienia w markecie i sklepach za 600E na miesiąc. Coś takiego spotkało w Polsce choćby hutę Baildon w Katowicach. Dlatego w Niemczech to jest absolutnie niemożliwe. I dlatego u nich nie ma obcych sieci handlowych, obcych banków, firm telekomunikacyjnych, obcego wielkiego przemysłu. To się nazywa patriotyzm...
31-10-2022 [18:39] - u2 | Link: #ścierwousz
#ścierwousz
budynek jest długi na 2,6km
Feralne. 1.3+1.3=2.6
31-10-2022 [20:41] - Jabe | Link: Jestem przeciwnikiem brania
Jestem przeciwnikiem brania Niemiec za wzór. Uważam, że dużo lepiej mieć fabryki na własnym terytorium, niż ich nie mieć wcale, nawet jeśli są w obcych rękach. Państwo w ostateczności może po nie sięgnąć.
Z drugiej strony permanentne posiadanie przedsiębiostw przez państwo jest korupcjogenne. Nasza tzw. klasa polityczna żeruje właśnie na tych rzekomych „spółkach”, zamieniając się w walczące o łupy gangi polityczne. Brakuje zwyczajnej pieczy, monitoringu sytuacji gospodarczej, wywiadu. Przypuszczam, że nawet przy tych samych przepisach dałoby się osiągnąć samodzielność, powiedzmy szumnie – suwerenność gospodarczą. Przepisy, jak te niemieckie, świadczą o poczuciu słabości, o swoistym lęku.
Nic nie zastąpi możliwości swobodnej przedsiębioczości, nie żadnych Obajtków, a zwykłych obywateli. O to trzeba zabiegać.
31-10-2022 [21:17] - Pani Anna | Link: @Jabe
@Jabe
To wszystko o czym Pan pisze zawiera się w jednym słowie: BANTUSTAN, czy kolonia jak kto woli. Nasi rządzący oraz, śmiem twierdzić wyższa, a nawet już i średnia kadra zarządzająca we wszystkich obszarach, czy to gospodarki, mediów, administracji, służb i wymiaru sprawiedliwości nie ma kompetencji ani intelektualnych, ani etycznych do wykonywania swoich zadań. 200 lat selekcji negatywnej i rządy postkomuny / układu pookraglostolowego zrobiło swoje.
31-10-2022 [21:53] - Jabe | Link: W rzeczy samej. Jeśli nie
W rzeczy samej. Jeśli nie wyginęli w samobójczych powstaniach, to ich zesłano, a jeśli nawet nie zesłano, to wyemigrowali. Mimo wszystko ja bym upodlenia upatrywał w agenturze zainstalowanej po okrągłym stole.
01-11-2022 [09:46] - Es | Link: @jabe
@jabe
Agentura wyjątkowo perfidna, bo w zasadzie nie zależy jej na przejęciu władzy i jej utrzymaniu pprzez żadną z opcji, ale ciągłym wywołaniu takiego chaosu, który uniemożliwi ciągłość obowiązującego prawa, przepisów administracyjnych, unormalizowania jednolitego i czytelnego prawa podatkowego. Czyli utrzymywaniu swoistego raju dla nieskrępowanego, krok po kroku przejmowaniu gospodarki i zasobów kraju. Polska nie ma jasno sprecyzowanej strategii rozwoju, a zamiast aktywnej polityki reaguje na bieżąco już w sytuacjach kryzysowych. I to dobrze, jeśli w ogóle reakcje te są podejmowane samodzielnie.
Ludzie widzą na codzień tę dychotomię i nic dziwnego , że próbują jakoś to racjonalizować, szukając przyczyn we wrogiej działalności sąsiadów tych najbliższych jak i tych przez najbliższe morza. Racji w tym dużo, ale świadomego pomijania własnych błędów i zaniedbań przez samych Polaków jeszcze więcej
31-10-2022 [18:10] - krzysztofjaw | Link: Porsche to akurat nazistowska
Porsche to akurat nazistowska firma.
Pzdr
31-10-2022 [12:28] - krzysztofjaw | Link: @Es
@Es
Prawie w pełni się z Panem zgadzam, przy czym jest jeszcze geopolityka. Widać to na przykładzie elektrowni atomowych w Polsce: jedną kupujemy od USA a drugą od Korei Południowej. A taki kontrakt jest na wiele lat i jeszcze mocniej związuje nas przede wszystkim ze Stanami. Ja już wielokrotnie pisałem: Polska jak na razie nie jest mocarstwem a już atomowym tym bardziej. Nie mamy takiej broni. Jakbyśmy dążyli do neutralizmu to ja nie widzę na to szans więc musimy na kimś się oprzeć a ja wolę USA niż kondominium rosyjsko-niemieckie.
Pzdr
30-10-2022 [11:42] - u2 | Link: nasi wrogowie tak nas
nasi wrogowie tak nas nienawidzą
To akurat robota agenciaków, napuszczanie jednych na drugich. Nieprzypadkowo w Polsce działa niemiecki agenciak PDT, który nawołuje do wojny Polaków z Polakami.
30-10-2022 [13:43] - krzysztofjaw | Link: Mam nadzieję, że Polacy w
Mam nadzieję, że Polacy w większości nie dadzą się wplątać we wzajemną agresję. Ale musimy się spodziewać wszystkiego co najgorsze ze strony KO (PO).
Pzdr
30-10-2022 [15:07] - u2 | Link: Polacy w większości nie dadzą
Polacy w większości nie dadzą się wplątać we wzajemną agresję
Aby wywołać zamieszki potrzebna jest krzykliwa mniejszość typu kodomici czy UBywatele, ewentualnie wściekłe lemparcice. Z tego co przewidział Marian Węcławek przed napaścią Niemiec na Polskę będą kilkunastodniowe zamieszki we Wrocławiu. Tam jest 800 etatowy konsulat Niemiec.
PS. No i nieprzypadkowo PDT spotykał się w Brukseli z PML.
30-10-2022 [14:07] - rolnik z mazur | Link: @ ubot
@ ubot
Skoro wiesz, ze PDT to niemiecki agenciak działający w PL i to jawnie to dlaczego
kontrwywiad i prokuratura nie ściga go i nie wsadza do kicia?
30-10-2022 [18:13] - spike | Link: @rolnik
@rolnik
to że PDT jest niemieckim agentem wiedzą wszyscy Polacy, agentura V kolumny będzie temu zaprzeczać, a pisał o tym nie kto inny a Piskorski, PDT urodził się agentem, nie przypadkowo nim został.
30-10-2022 [12:24] - wielkopolskizdzichu | Link: Mam nadzieję że Panu
Mam nadzieję że Panu Blogerowi ktoś płaci za te łzawe wypociny.
30-10-2022 [13:32] - Tezeusz | Link: @wielkoipolkski rus..
@wielkoipolkski rus..
A kto tobie płaci za te agitki komusze prosto od osranego bandyty putlerka.
30-10-2022 [13:40] - krzysztofjaw | Link: Piszę to co naprawdę myślę i
Piszę to co naprawdę myślę i nie oczekuję za to żadnej zapłaty. Po prostu kocham Polskę i Polaków. Czy aż trudno w to uwierzyć? Może i jestem wśród nielicznego grona, ale przecież tylko patriotów było stać na podtrzymanie naszej polskości w czasie zaborów i tylko taka grupa odbudowała państwo polskie po 1918 roku. Dzięki takim ludziom skorzystali przecież wszyscy Polacy, nawet ci niezaangażowani.
Pzdr
30-10-2022 [19:37] - wielkopolskizdzichu | Link: Co ma wspólnego patriotyzm z
Co ma wspólnego patriotyzm z tanią egzaltacją?
30-10-2022 [21:49] - spike | Link: Kiedyś dawno temu, pojawił
Kiedyś dawno temu, pojawił się człowiek, który mówił że kocha ludzi, ale rozwścieczyło to zdzichów, zaczęli mu ubliżać, szydzić, rzucali kamieniami, aż w końcu zażądali jego śmierci, aż dopięli swego. Nic ich to nie nauczyło, oni dalej nienawidzą ludzi, z tym że jeszcze bardziej.
30-10-2022 [22:32] - wielkopolskizdzichu | Link: Następny pisiorek z rzewną
Następny pisiorek z rzewną powiastką.
31-10-2022 [12:36] - krzysztofjaw | Link: Egzaltacją? I to tanią? No
Egzaltacją? I to tanią? No widzi Pan, jak daleko odeszliśmy od patriotycznych postaw, skoro nawet mówienie o tym, że kocha się Polskę i Polaków uważane jest za tanią egzaltację. Ale nawet gdyby, to co? Pisałem z serca i tak jak to czuję, pisałem szczerze. No może wkradł się patetyzm, ale ilu polskich wieszczy też pisało po polsku i też patetycznie? Bardzo wielu, takich jak np. wskazany K.K. Baczyński, ale i Mickiewicz, Słowacki, Krasicki, Kochanowski, Norwid i wielu innych. Nie śmiem porównywać się do nich, ale tylko wskazuję, że patriotyzm bywa nieraz patetyczny, popadający w egzaltację, ale płynący z serca miłością do naszej Ojczyzny.
Pzdr
Pzdr
31-10-2022 [12:56] - wielkopolskizdzichu | Link: Pańska pisanina przypomina
Pańska pisanina przypomina treścią przesłodzony rzadki budyń, a nie patetyzm.
31-10-2022 [07:34] - sake3 | Link: No cóż panie blogerze
No cóż panie blogerze,oberwało się Panu za milość do Polski.Przecież to kołtuństwo i zaścianek afiszować się akurat taką miłością.Myślę że radą pana marszałka senatu powinien Pan przeprosic i sp.....alać. Nie wszyscy Polacy czują sie Polakami,nie wszystkich poruszy poezja Baczyńskiego,nie wszyscy noszą w sobię jakąkolwiek miłość,bo o dumie nawet nie marzą.
31-10-2022 [12:42] - krzysztofjaw | Link: @sake3
@sake3
W sumie to się spodziewałem, że na taki mój tekst zaraz znajdzie się wielu, którzy zaczną mnie krytykować. Ale to też pozwala nam oddzielić ziarna od plew, które niepotrzebnie zatruwają naszą Polskę. Jeżeli ktoś choć w jakiejś drobnej części miłuje Ojczyznę i swoich rodaków to by mnie nie krytykował. Nieraz nawet mieszkający w Polsce obcokrajowcy są większymi polskimi patriotami niż nasi zdrajcy Polski, jacyś współcześni Targowiczanie. Ale cóż... trzeba robić swoje.
Pzdr
31-10-2022 [13:14] - tricolour | Link: @krzysztowjaw
@krzysztowjaw
Czyli pański strzelisty patriotyzm kończy się gdy ktoś ma powody do krytyki? I od razu nazywa ich zdrajcami?
To nie jest patriotyzm, co pan sobą prezentuje, tylko bezmyślna egzaltacja. A samochód, to jaki pan ma? Może niemiecki?
01-11-2022 [01:44] - spike | Link: "...strzelisty patriotyzm
"...strzelisty patriotyzm kończy się gdy ktoś ma powody do krytyki? I od razu nazywa ich zdrajcami?"
Parafrazując Lema : "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu wielkopolskich idiotów."
Dla ciebie także "polskość to nienormalność".
01-11-2022 [01:53] - wielkopolskizdzichu | Link: Spike.
Spike.
Ani kremówki z Wadowic nie dostaniesz, i nikt, żeś cnotliwy też nie napisze.
01-11-2022 [23:45] - spike | Link: Kremówki z Wadowic jadłem i
Kremówki z Wadowic jadłem i to z cukierni, w której Karol Wojdyła je kupował, a żeś wielkopolski bęcwał, wszyscy ci napiszą :))))
31-10-2022 [12:25] - Marek Kudła | Link: Ja wiem, że nie jesteśmy
Ja wiem, że nie jesteśmy narodem aniołów, ale jesteśmy narodem dumnym z naszej historii, heroizmu, bohaterstwa ! Jesteśmy pracowici i otwarci, ale również odpowiedzialni. Uwielbiamy rdzeń polskiej duszy z umiłowaniem wolności i niezależności z hasłem życia „Bóg, Honor, Ojczyzna” ! Jedyną, głupią cechą Polaków jest narzekanie, a w narodzie polskim oprócz ludzi najszlachetniejszych ze szlachetnych (papież Jan Paweł II), istnieją również najpodlejsi z podłych (europosłowie z Polski).
31-10-2022 [18:14] - krzysztofjaw | Link: Panie Marku. Oczywiście, że
Panie Marku. Oczywiście, że mamy wiele wad. Ale każdy naród ma ich wiele. Z tym, że proszę spojrzeć jak pomagamy Ukraińcom. Naprawdę uważam, że żadna nacja w Europie nie byłaby zdolna do takiej pomocy.
Pzdr
31-10-2022 [18:35] - Pani Anna | Link: @krzysztofjaw
@krzysztofjaw
A ten znowu z tą pomocą Ukraińcom. Nie widzi Pan, czy Pan nie chce wiedzieć co się dzieje? Wyłudzania 500+? 260 000 wnioskow sam NASZ ukochany ZUS wytropił jako nieuzasadnione. Gromadnych wyjazdów na święta i wakacje do "zbombardowanej " ojczyzny. Tego, że Ukraińcy w tym czasie sprowadzaja rekordowe ilości używanych samochodów z Niemiec przez Polskę. Kto może, ten robi interesy na tej dziwnej "wojnie", tylko my tracimy i wychodzimy przed szereg, jak choćby z embargiem na węgiel. No, ale jak mamy takich "patriotów "...
31-10-2022 [18:41] - u2 | Link: #ścierwousz
#ścierwousz
260 000 wnioskow sam NASZ ukochany ZUS wytropił jako nieuzasadnione.
Czyli nasz ZUS działa. Ale nie wasz, bo tam u was w Niemczech wypłacane są zasiłki inżynierom i lekarzom z Afryki i Azji bez opamiętania :-)
01-11-2022 [01:49] - spike | Link: @kj
@kj
"Naprawdę uważam, że żadna nacja w Europie nie byłaby zdolna do takiej pomocy. "
Tak ma Pan rację, Polacy pomagali i pomagają, a ja się tylko obawiam, czy za obecną pomoc, dostaniemy podobną "zapłatę", jak od "narodu", którego Polska przygarnęła, a która zdradzała i za pomoc i ratowanie życia, teraz się odpłaca, kolejną zdradą, pomówieniami i oszczerstwami.
01-11-2022 [13:01] - krzysztofjaw | Link: @spike
@spike
W sumie to też się tego boję. Ileż to razy nas wykorzystano i porzucono, bez żadnej wdzięczności. Często też ci, którym pomagaliśmy nagle stawało się naszymi wrogami. Jaskrawym przypadkiem są Żydzi. Kazimierz Wielki ich przyjął, gdy byli wyganiani z całej Europy a dodatkowo nadał im przywileje, których nigdy wcześniej nigdzie nie mieli. Pomagaliśmy im też w czasie II WŚ. I co? Większość obecnych Żydów jest tak naprawdę naszymi wrogami. A my w stosunku do Ukraińców też moglibyśmy się odwrócić za Wołyń i Galicję Wschodnią, za te setki tysięcy Polaków, którzy przez nich zostało bestialsko zamordowanych. Ale nie... wykazujemy chrześcijańską postawę i im pomagamy jak umiemy. A czy nam będą wdzięczni? To okaże się po wojnie. Oby tak, choć nie jestem do końca tak tego pewny.
Pzdr
01-11-2022 [13:21] - u2 | Link: A czy nam będą wdzięczni? To
A czy nam będą wdzięczni? To okaże się po wojnie.
Bez obaw, spełnia się najczarniejszy koszmar Kremla, czyli unia Ukrainy z Polską. Będziemy jeździć na wczasy do Odessy nad Morze Czarne i vice versa Ukraińcy będą na wczasach nad Bałtykiem :-)
PS. Co prawda po wojnie światowej może zalać Gdynię i Gdańsk, radzę poszukać jakiegoś bezpiecznego lokum, wyżej położonego.
01-11-2022 [16:33] - Jabe | Link: Miłość Polski do Ukrainy jest
Miłość Polski do Ukrainy jest ślepa i jednostronna. W tej sytuacji, żadnej unii nie będzie. Oni mają swoją godność.
Strony