Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Jak Telewizja Republika oszukuje swoich widzów

foros, 23.10.2022
Poniżej materiał wideo: rozmowa TVR z min. Piontkowskim. Wyróżnić tutaj można 3 kłamstwa/manipulacje przy pomocy których Redakcja Repbliki usiłuje oszukać i wprowadzić trwale w błąd swoich widzów:

1. Część wywiadu, która mówi o nauczycielskich zarobkach ilustrowana jest materiałem z banków, który przedstawia liczenie wielkich stosów gotówki i przekazywanie worków pieniędzy. Jest to paskudna, ordynarna, bolszewicka praktyka, zbliżona do reklamy podprogowej, której celem jest wywołanie u widza prostego skojarzenia: pensja nauczyciela to góra pieniędzy. Praktyka tym bardziej widoczna, że jest to jedyny fragment wywiadu ilustrowany materiałem filmowym. Widać więc, że Redakcji bardzo zależało na wywołaniu u widzów takiego kłamliwego skojarzenia.

2. Pasek: D.Piontkowski: Wynagrodzenie średnie, które otrzymuje nauczyciel w zależności od stopnia awansu zawodowego, to wynagrodzenie od 3800-6500 złotych 

Na czym tutaj polega zakłamanie Redakcji? Otóż w misji zawodu dziennikarskiego leży obiektywne informowanie widza/słuchacza. Redakcja powinna więc poinformować widza co znaczy sformułowanie: "wynagrodzenie średnie". W normalnym obiegu słowo "średnie" oznacza bowiem średnią arytmetyczną. W przypadku wynagrodzeń byłoby to więc zebranie wszystkich sum i podzielnie przez ilość. Tak nie jest w przypadku średniej o której mówi min. Piontkowski. Czym jest tzw. "średnia" nie wiedzą nawet ministrowie oświaty co udowodnili ministrowie Piontkowski i Rzymkowski w Polskim Radiu i w Polsacie - myląc się odnośnie elementów, które wchodzą w jej skład. Mylił się tutaj mocno kurator wrocławski twierdząc w Radiu Wrocław, że liczy się ją na podstawie PIT-ów. Dowodem jest tutaj m.in. odpowiedź MEiN na pytanie redakcji DGP o to ilu nauczycieli w PL zarabia mniej niż "średnia" (Ministerstwo nie potrafiło odpowiedzieć na to pytanie przedstawiło dane RIO w ilu gminach nie jest osiągana tzw. "średnia" wypłat - a dodajmy, że funkcjonuje przecież w PL System Informacji Oświatowej, w którym przechowywane są najważniejsze dane o szkołach i uczących w nich nauczycielach). Czym więc owa "średnia" jest? Wg portalów prawniczych jest to algorytm skonstruowany by pomagać państwu wyznaczać wysokość subwencji oświatowej dla samorządów. Dodajmy, że "średnia" nie jest sporządzana, jak średnia arytmetyczna na podstawie danych ex-post (te które już znamy), lecz ex-ante jako kwoty przewidywane z modelu - trudno więc mówić o kwotach "otrzymywanych". 
O wszystkich tych zawiłościach TVR nie informuje swoich widzów, pozostawiając ich w błędnej świadomości, że minister mówi o średnich zarobkach, czyli zwykłej średniej arytmetycznej. Dodajmy też, że pasek wyświetlany jest ponad 7,5 ok. 1/3 audycji, tak by nikomu z widzów nie umknęła ta zmanipulowana/zakłamana informacja.


3. Kwoty brutto/netto. Wróćmy do powyższego paska. TVR nie precyzuje w nim czy chodzi o kwoty brutto czy netto. Moim zdaniem nie jest to błąd ale celowa manipulacja stacji, zgodna zresztą z polityką rządu i Ministerstwa, które bardzo unika precyzowania o jakie kwoty chodzi. Oczywiście każdy kto jest głębiej zanurzony w temacie wie, że min. Piontkowski mówi o kwotach brutto. Ale zwykły człowiek żyjący swoimi sprawami tego nie wie. W zwykłych rozmowach gdy kolega koledze mówi o zarobkach nie używa przecież kwot brutto bo najczęściej wcale ich nie zna. Mówi ile dostaje na rękę i tak zdecydowana większość zwykłych ludzi odbierze słowa Piontkowskiego kolportowane przez TVR. Druga sprawa, jeśli nawet emerytowi, mającemu więcej czasu na myślenie przyjdzie do głowy, że może chodzić o kwoty brutto, to w przypadku emerytur różnice netto/brutto nie są duże. Wynoszą one 10-20%, ale w przypadku zwykłych pracowników kwota netto to blisko 2/3 brutto. Różnica jest więc znacząca. Jak? Spójrzmy na liczby: 6500 brutto to netto 4619 netto, 3800 brutto to 2 837,91 netto (przy korzystaniu z PPK). 

Przez lata byłem wiernym widzem Republiki. Wysoko ją ceniłem, głównie właśnie za prawdomówność, wysoki poziom rozmów. Stąd bardzo niemile zaskoczony byłem ordynarną bolszewicką propagandą jaką był cytowany materiał. Myślałem nawet o jakichś skargach do KRRiTv, ale doszedłem do wniosku, że TV która latami była tak dobra należy wybaczać błędy, i przymykać oczy na pacht jaki musi płacić za to, że istnieje. Z drugiej jednak strony pojawia się pytanie: ja akurat interesuję się oświatą więc wyłapanie kłamstw i manipulacji na tym polu było dla mnie łatwe. Ale co z innymi polami? Tymi, którymi nie interesuję się tak głęboko? Ile tam jest manipulacji i propagowania kłamstw? To pytanie niestety pozostaje otwarte i zapewne nie będę miał ani czasu ani sił by je weryfikować.



Refleksja 1
Tak to już jest z zawodem dziennikarskim: koniec końców pracuje się po to by zarabiać, bez tego nie będziemy żyć. Media prawicowe są rachityczne i istnieją tylko dzięki sponsorom. Koniec końców zawsze staje się przed wyborem: służyć sponsorowi i zapomnieć o sumieniu czy żyć na swój rachunek. Przypomnijmy sobie historię Czarka Michalskiego, który wybrał życie na własny rachunek i utrzymywał się ze sprzedaży filtrów do wody, by potem sprzedać się za grube honoraria Krytyce Politycznej. Nie będzie w polskich mediach pełnej prawdy. Będą tylko sponsorskie przekazy. Jak ktoś chce prawdy to musi za nią zapłacić. Albo poświęconym czasem albo odpowiednim abonamentem.

Refleksja 2
Ciekaw jestem co takiego będzie się działo w edukacji, w tym roku, że PiS już w wakacje postanowił niszczyć nauczycieli artylerią kłamstw i manipulacji? W dodatku wyznaczył do tego zadania imo najuczciwszego i najrzetelniejszego z wiceministrów czyli Piontkowskiego (który zresztą - w przeciwieństwie do Czarnka - ma z tym wyraźne problemy jak w Polskim Radiu 24 sierpnia)? Na coś się zanosi w ZNP, na coś się zanosi w Solidarności, pytanie tylko czy nauczyciele będą aż tak głupi jak ostatnio, by godzić się na role ofiar, na karkach których PiS będzie udowadniał swojemu najgłupszemu elektoratowi jak bardzo jest twardy i nieugięty. Bo atak państwa na nauczycieli to atak państwa na szkołę i nie da się tego rozdzielić. Straty będą długotrwałe ale nie PiS i nie nauczyciele będą je ponosić lecz uczniowie, na których wszystko to się skupi, a w konsekwencji państwo polskie.
 
 
 
 

ps.
Za portalem prawo.pl powtórzmy: średnie wynagrodzenie to teoretyczny model, który służy przede wszystkim do planowania i oceny działań jednostek samorządu terytorialnego. Dzięki tym kwotom mogą one zaplanować, ile pieniędzy wydadzą na wypłaty dla zatrudnianych przez siebie pedagogów (https://www.prawo.pl/osw…). W skład "średniej" wchodzą więc prócz wynagrodzeń nauczycieli również wynagrodzenia dyrektrskie, odprawy emerytalne, różne nagrody, zapomogi socjalne i godziny nadliczbowe - ale nie te jakie nauczyciel realnie dostaje, ale te jakie może dostać.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4819
angela

angela

23.10.2022 16:36

@foros, pewnie nie ma nic pożytecznego do roboty, tylko bla bla bla bla bla bla.
Ale miejsca siedzenia nie zmieni, więc będzie kolejne bla bla bla.....
AŁTORYDET

AŁTORYDET

23.10.2022 16:36

Panie Foros, to już jest wyjątkowo nudne. Od 30 lat, jedynymi tematami, które zajmują nauczycieli są: "godne" zarobki (czyt. więcej pieniędzy) i zmniejszenie biurokracji (czyt. zmniejszenie kontroli). Uczniowie, program, poziom kształcenia, selekcja do zawodu, kryteria oceny ich pracy, etc. wiszą im nacią od pietruszki. Daj Pan ludziom spokój.
sake3

sake2020

23.10.2022 16:51

Jak ZNP i tzw.Miasteczko Edukacyjne oszukuje obywateli..........Grzbiety nie mogą się wyprostować od tego ,,pochylania z troską'' nad edukacją ,jej jakością i potrzebami a temat wiecznie ten sam i tylko potrzeby finansowe nauczycieli rozpatrywane. Doczekam się kiedyś o naprawie edukacji?
Jabe

Jabe

23.10.2022 18:39

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jak ZNP i tzw.Miasteczko

No właśnie. Gdzie ta naprawa?
Imć Waszeć

Dark Regis

23.10.2022 20:53

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jak ZNP i tzw.Miasteczko

Naprawa edukacji: 1) rozdzielić szkolnictwo państwowe (tak jak federalne w USA) od szkolnictwa samorządowego (tak jak stanowe w USA) od prywatnego (niech sobie każdy zakłada szkoły jeśli musi i spełnia wymogi formalne). 2) Wyrzucić na zbity pysk politykę ze szkół (do prywaciarzy), która w istotny sposób zależy od barw politycznych samorządów, przez co wpływa zarówno na obsady stanowisk jak i poziom nauczania. Jeśli ktoś celowo łamie zasady apolityczności czy to w szkołach czy uczelniach, to kopa w dupę z zawodu i niech raczej idzie politykować poprzez wybory do sejmu, a nie "wykorzystując pozycję, stanowisko, stosunek podwładności, znajomości i układy w gminie czy powiecie (patrz szantaż zatrudnieniem)". 3) Jeśli już musi być krajowy związek nauczycieli, to niech się zajmuje edukacją i nauczycielami, a nie wspieraniem każdej hucpy przeciwko nielubianej ideologii lub władzy; żadnego wspierania "słusznych protestów" po sąsiedzku typu "Marsz dup" lub "Wrzask szmat" i zakaz prowadzania młodzieży na te spędy - patrz punkt drugi. 4) Jasno należy określić, że propagowanie poglądów patriotycznych (bez żadnych przymiotników), polskości w szerokim rozumieniu (a nie jak bąkają już posłowie w związku z wyznaniem, pochodzeniem lub przydługą fryzurą na głowie, tatuażem poniżej pleców i te sprawy), kultury (tej prawdziwej a nie marksistowskiej antykultury), społecznej misji szkół budującej zasady solidarności i propaństwowość (państwo w rozumieniu państwa suwerennego, dbającego o swoje, a nie kadłubka w jakiejś szerszej bandzie) znajduje się poza zasięgiem oskarżeń o "upolitycznienie". Za to gender, krój majtków, wielkorzeszowanie, żądanie uwalniania orków i planetów, przyklejanie się do Porsche powinno znaleźć się w dziele "polityka i ideologia" zgodnie z logiką. 5) Ponadto nie ma nic złego w tym, że niektórzy uczniowie będą uczyć się w mundurkach - patrz Japonia. Warto zauważyć, że mundurki w szkołach elitarnych służą budowaniu elitarności, a przecież prawdziwych elit brakuje nam jak chleba. Ogląda taki jeden z drugim Hogwart i dalej GWno rozumie.
foros

foros

23.10.2022 21:31

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Naprawa edukacji: 1)

@Imć
PiS wprowadza właśnie odwrotną "naprawę" tzw. Lex Czarnek, który właśnie wrócił do sejmu
Na jego mocy kurator będzie mógł wprowadzać w szkole swoje porządki, a wójt - jak dotychczas - swoje. Oba urzędy będą mogły "najeżdżać" na dyrektora, który będzie za wszystko odpowiedzialny i wszystko będzie musiał wdrożyć. Jeśli to przejdzie to tylko od wójta i urzędników kuratorskich zależeć będzie, czy zrobią z danej szkoły polityczny kipisz czy nie.
u2

u2

23.10.2022 21:40

Dodane przez foros w odpowiedzi na PiS wprowadza właśnie

kurator będzie mógł wprowadzać w szkole swoje porządki, a wójt - jak dotychczas - swoje
Od zawsze kuratorium robi wizytacje. A samorząd od zawsze może obciąć finansowanie szkoły jak dyrektor za bardzo się rzuca i chce wprowadzać ideologię 4+ literek. A jak samorząd figo fago, to do porządku dyrektora przywoła kuratorium. Pełomafia chce być nadzwyczajną kastą bez społecznego nadzoru, tak jak w komunie kacyki z KC PZPR, np. Leszek Miller, czy Włodzimierz Cimoszewicz.
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

23.10.2022 17:11

By ten wieloletni problem rozwiązać choćby zaraz wystarczy przełączyć pilotem na TVN 24
To ułamek sekundy
foros

foros

23.10.2022 17:17

Dodane przez Siberian Husky Dog w odpowiedzi na By ten wieloletni problem

Trzebaby mieć telewizor :)
u2

u2

23.10.2022 17:19

Dodane przez foros w odpowiedzi na Trzeba mieć telewizor :)

Są piloty i do laptopa. Proszę kupić i nie narzekać.
foros

foros

23.10.2022 20:20

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Są piloty i do laptopa.

Nie dam się wam namówić na wydanie nawet złotówki na abonamenty WSI24 ani płatnych treści w GW. Niech sobie czerwoni sami finansują swoje media.
- Wyjaśniam też Czytelnikom kolejną próbę manipulacji/oszustwa: dychotomia marksistowska to podział całego świata na białe i czarne, dobre i złe. W ten sposób marksiści/czerwoni usiłują wmówić ludziom, że np. Jeśli komuś nie podoba sie polityka PiS to znaczy, że jest zwolennikiem PO. Jeśli ktoś twierdzi, że TVR kłamie, to znaczy że twierdzi, że TVN mówi prawdę. Tymczasem rzeczywistość jest znacznie bardziej skomplikowana. Może się komuś np. nie podobać część polityki Kaczyńskiego, ale część podobać. Nie ma to nic wspólnego z tym co ten ktoś sądzi o Tusku albo o Elwirze Koziubińskiej, czy Baraku Szaraku. Jeśli wytyka się kłamstwa mediom PiS to wcale nie znaczy, że popiera się media PO. Po prostu jedne i drugie mogą kłamać.
Dla marksistów i głupków to jednak zbyt skomplikowany świat.
u2

u2

23.10.2022 20:32

Dodane przez foros w odpowiedzi na Nie dam się wam namówić na

abonamenty WSI24 ani płatnych treści w GW
Można bez żadnych opłat oglądać WSI 24 off-line na ich stronie internetowej, nie ściemniaj. Gazownia rzeczywiście ma sporo abonentów, ale ja piszę o twojej WSI. Nie podoba się telewizja Republika to masz wybór i nie smęć mi tu, że nie jesteś komuszkiem, bo to u ciebie panoszą się sekretarze KC PZPR Leszek Miller  i Włodzimierz Cimoszewicz :-)

u2

u2

23.10.2022 17:16

Przez lata byłem wiernym widzem Republiki.
Jest proste rozwiązanie pańskiego problemu. Proszę przełączyć kanał na WSI 24. Tam pan będzie miał całą prawdę, całą dobę :-)
foros

foros

23.10.2022 17:20

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Przez lata byłem wiernym

Nie ma zgody na waszą parszywą, ubecką dychotomię marksistowską
u2

u2

23.10.2022 17:24

Dodane przez foros w odpowiedzi na Nie ma zgody na waszą

parszywą, ubecką dychotomię marksistowską
No przecież to u forosa komuna ciągle rządzi wespół wzespół. Sekretarze KC PZPR Leszek Miller i Włodzimierz Cimoszewicz to gdzie ? U forosa w Parlamencie Europejskim :-)
sake3

sake2020

23.10.2022 17:40

Dodane przez u2 w odpowiedzi na parszywą, ubecką dychotomię

Zaraz do pana forosa dotrą posiłki w postaci GPS i smeciu.Tylko na razie pan GPS płacze,że podarowalismy Ukrainie Mierzeję Wiślaną i porty wskutek czego Ukraina stanie się krajem bałtyckim,no i ten peron we Włoszczowejmu zawadza.
Imć Waszeć

Dark Regis

23.10.2022 17:45

Dodane przez foros w odpowiedzi na Nie ma zgody na waszą

Pan Foros może mieć rację z tym określeniem, bo nagle gdzieś się rozpłynęli we mgle ci wszyscy parszywi komuniści tak jak drzewiej naziści z kosmosu po napaści na Niemcy. Nagle też ultrakomunista Zandberg stał się tematem medialnego zagajenia w wyżej wymienionych mediach w formie "czy może być koalicja?" Jeśli takie coś partyjotom w zęby nie wchodzi, to już każde GWno można podać na stół i to ten Okrągły.
Jan1797

Jan1797

23.10.2022 20:21

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Przez lata byłem wiernym

Nie inaczej, Foros już tak musi. Nie żebym go bronił, lub żal mi było psl-u. Cóż ma zrobić, gdy rodzice pytają jedynie o wyniki nauczania, a nie mrzonki partyjne opozycyjnych;)
Ijontichy

Ijontichy

23.10.2022 19:21

Zbliżają sie wybory...WSZYSTKIE RĘCE NA POKŁAD!!! 
Brudne ręce @forosa już od pewnego czasu są...wszędzie...tylko od Aminstracji portali zależy,czy go opublikują,czy wywalą...na zbity pysk!
Chatar Leon

chatar Leon

23.10.2022 20:32

Każda niezależna myśl na tej blogosferze, każda krytyczna notka powoduje natychmiastowy jazgot grupy, którą nazwałbym elektoratem ślepym PiSu.
Właściwie PiS nie musi robić nic, może nawet nie udawać żadnych reform państwa, bo wystarczy taki właśnie ślepy elektorat plus najgłupsza na świecie opozycja. I jakoś się to będzie kręciło. Rządzić może nadal cyniczny doradca Tuska, a na listy wyborcze zawsze można dobrać lokalnych sprytnych pajaców z partii Donka Kondonka, którzy parę miesięcy przed wyborami metodą typu "na Gowina" wystąpią z PO, żeby znaleźć się na listach "Zjednoczonej Prawicy".
A w ogóle komu się nie podoba genialna władza, ten malkontent, "ruski agent" albo "antyszczepionkowiec".
foros

foros

23.10.2022 20:40

Dodane przez Chatar Leon w odpowiedzi na Każda niezależna myśl na tej

nic dodać nic ująć.
W tle pozostaje jedynie pytanie: na ile jest to "ślepy elektorat" a na ile zwykli funkcyjni pracownicy, którzy ten sposób zapewniają chleb swoim rodzinom. Pytanie bez odpowiedzi i bez możliwości weryfikacji.
Jan1797

Jan1797

23.10.2022 21:28

Dodane przez foros w odpowiedzi na nic dodać nic ująć.

Czy aby dzisiaj nie wystarczy „słabo kamuflowany atak na szeroko rozumianą lewicę i jej prawo do funkcjonowania w przestrzeni publicznej”?
Warto wiedzieć; https://www.youtube.com/…
"nic dodać nic ująć" -prawda?
marsie

marsie

23.10.2022 21:43

Cholera jasna, co się dzieje – muszę się zgodzić z imć Waszecią! A "foros" niech naprawdę przełączy się na TVN (cała prawda cała dobę) – będzie zdrowszy, a my również!
spike

spike

23.10.2022 22:48

"W zwykłych rozmowach gdy kolega koledze mówi o zarobkach nie używa przecież kwot brutto bo najczęściej wcale ich nie zna. Mówi ile dostaje na rękę i tak zdecydowana większość zwykłych ludzi odbierze słowa Piontkowskiego kolportowane przez TVR."
Nie, no ręce opadają, to by znaczyło, że ci ludzie to "buraki", skoro taki nie rozumie, że oficjalnie nikt nie operuje kwotami netto, od sklepu zaczynając, po pracodawcę, który "burakowi" może zdradzić i le dostanie na rękę, bo sam tego nie potrafi policzyć. Zapytaj którąkolwiek księgową, z dowolnej firmy, albo z biura podatkowego, to też ci powie, że podstawą rozliczeń jest kwota brutto, jedynie w rozmowach biznesowych używa się kwot netto, z tej racji, że VAT nie jest dla firmy kosztem.
Ręce opadają, że posługując się "chłopskim rozumem", domagasz się tego od od fachowców. TVR widać jest tylko dla ludzi "kumatych". Jako ciekawostkę, np. w USA nikt nie podaje zarobków netto.
foros

foros

24.10.2022 02:11

Dodane przez spike w odpowiedzi na "W zwykłych rozmowach gdy

Szanowni Czytelnicy, proszę się nie przejmować bzdurkami jakie pisze Spike i odpowiedzieć sobie w sumieniu, czy rozmawiając ze znajomymi o zarobkach używacie kwot jakie dostajecie na rękę czy brutto. Ja w swoim życiu spotkałem tylko jedną kategorię ludzi, którzy mówiąc o zarobkach używali kwot brutto. Byli to ci, którzy wstydzili się mówić jak mało tak na prawdę zarabiali. Tylko oni zasłaniali się kwotami brutto.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
foros
Nazwa bloga:
foros

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 637
Liczba wyświetleń: 2,873,100
Liczba komentarzy: 4,854

Ostatnie wpisy blogera

  • Roberto Mancini - najlepszy selekcjoner PL wg AI
  • Czarnek w Kancelarii: kaganiec na Nawrockiego?
  • Z Finlandią bez Lewandowskiego

Moje ostatnie komentarze

  • Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle, kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi z…
  • Serdecznie witam Pana Doktora na moim blogu i jestem pod wrażeniem tak inteligentnego cementowania środowiska i energetyzowania go do działań
  • no i?  Jakie wnioski? Przypomnę może tezę: za czasów Czarnka nastąpił "skokowy spadek wiedzy i umiejętności młodzieży co wykazały badania PISA" Dodajmy: liczony i względnie (pozycja w rankingu)…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bitwa pod Hodowem - najbardziej niezwykłe zwycięstwo husarii
  • Nowy program PiS: tąpnięcie płac w oświacie
  • PiS-owi udało się zgrundolić pomnik Bitwy Warszawskiej

Ostatnio komentowane

  • sake2020, Sezon ogórkowy ?Nie sądzę.Widać ,że postanowił pan pomóc reżimowi i zasłonić polskie problemy, trudno sytuację i zamachy Tuska na demokrację.Niniejszy wpis właśnie temu służy. 
  • spike, @sake "spokojnie to wariat". a Hołotnia nie może być p.o. prezydentem, Konstytucja wyraźnie podaje, że tylko i wyłącznie, jak pełniący urząd prezydent zaniemognie, to wtedy owszem, w innych…
  • foros, Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle, kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi z…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności