Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Czyżby "światełko w tunelu"? Polacy sceptyczni wobec UE!
Wysłane przez krzysztofjaw w 08-06-2022 [21:46]
Przyjęła się ogólna opinia, że Polacy są jednym z najbardziej prounijnych narodów w całej Unii Europejskiej a przynajmniej wśród wszystkich, którzy zostali nowo przyjętymi członkami tej organizacji.
I rzeczywiście tak chyba było, bowiem w momencie naszego przyjmowania do UE wszystkie badania opinii publicznej wskazywały, że nasza w niej obecność była oczywistością dla niemal 70% moich rodaków.
Ja osobiście nad tą fascynacją Polaków Unią Europejską zawsze ubolewałem, bo zdawałem sobie sprawę, że ta cała unia ma komunistyczne cele wyznaczone przez Altiero Spinellego, które zawarł jako główny autor w tzw. " Manifeście z Ventotene". Mam też niejaką satysfakcję, że nie dałem się otumanić prounijnej propagandzie i w o dziwo (sic!) dwudniowym referendum nad wstąpieniem Polski do UE głosowałem "przeciw"!
Potwierdzeniem tego zafascynowania elit unijnych ideami komunizmu kulturowego jest to, że ""Komisja Europejska w „Białej Księdze” o przyszłości Unii Europejskiej wymienia tylko jedno źródło ideowe jej dalszego rozwoju – napisany w duchu ideologii marksistowskiej Manifest z Ventotene. Jego autorzy zakładają federalizację Europy, niezależnie od woli mieszkańców kontynentu" (sic!) [1].
Inaczej ujmując to UE dąży do stworzenia drugiego ZSRR, czyli Związku Socjalistycznych Republik Europejskich, o czym ja piszę już od lat (zresztą to określenie, czyli ZSRE użyłem jako pierwszy w przestrzeni publicznej i nie mam żadnych pretensji, że ono już przyjęło się powszechnie :). A powstanie takiego ZSRE wyklucza istnienie wolnych, suwerennych i niepodległych państw, w tym oczywiście Polski! I tylko historycznie symptomatyczne jest to, że najbardziej dążą do tej federalizacji Niemcy, którzy uzurpują sobie prawo dominacji w tym federacyjnym związku państw, który ostatecznie ma stworzyć z Rosją tzw. Eurazję od Władywostoku do Lizbony.
Jakże wobec powyższego ucieszyłem się, że moi rodacy coraz bardziej stają się sceptyczni wobec obecnego kierunku rozwoju UE, co zaskakująco wyrazili w swoim stosunku do unijnego Funduszu Odbudowy (FO) i związanego z nim polskiego Krajowego Planu Odbudowy (KPO):
Źródło: https://www.rp.pl/polityka/art...
Otóż okazuje się, że coraz więcej Polaków widzi to, o czym ja wielokrotnie pisałem: przyjęcie tego FO i naszego KPO są tak naprawdę kolejnymi cegiełkami zabierającymi nam suwerenność i niepodległość. Polecam w tym obszarze moje teksty [2,3.4].
Jak możemy zauważyć w badaniu IBRIS tylko 43,9% Polaków uważa, że winniśmy spełnić wszystkie unijne warunki, które stawia nam UE abyśmy otrzymali jakiekolwiek pieniądze z unijnego FO i przyjętego niedawno przez KE naszego KPO. Natomiast 32,2% moich rodaków uważa, że nasz rząd powinien dalej negocjować warunki, choć prawdopodobnie wynika to z tego, że nie mają świadomości, że czas na negocjacje już się niestety skończył. Ale aż 21,6% uważa, że jako Polska nie winniśmy ulegać żadnym naciskom UE! I gdybyśmy dodali tych, którzy jeszcze są za dalszymi negocjacjami i tych, którzy sprzeciwiają się naszej uległości wobec UE to okazuje się, że nieufność do UE wyraża dziś aż 53,8% Polaków, czyli większość!
Oczywiście co niektórzy mogą się obruszyć taką moją interpretacją tych badań, ale przecież jasno w nich widać, że tylko niespełna 44% Polaków optuje za tym, że powinniśmy się poddać niemieckiej UE. I cieszy mnie fakt, że spośród zwolenników obecnych rządów takich podległych Niemcom Polaków jest tylko 11% a reszta jest wobec tej UE sceptyczna. I nie dziwię się, że wśród zwolenników totalnej niemiecko-rosyjskiej opozycji aż 74% wyraża swoje poddaństwo wobec kondominium niemiecko-rosyjskiego, ale co się dziwić skoro liderzy totalnych w stylu D. Tuska czy R. Trzaskowskiego - z jednej strony - Polskę i Polaków uważają "za nienormalność" a - z drugiej strony - uważają, że niepotrzebny jest polski Centralny Port Komunikacyjny (CPK) skoro ma powstać przecież w Berlinie!
Naprawdę cieszę z wyników tych badań i mam nadzieję, że wkrótce nastąpi znaczne zwiększenie sceptyków wobec KPO i FO, bowiem coraz bardziej dowiadujemy się, że tych warunków (tzw. "kamieni milowych"), które stawia nam UE jest zdecydowanie znacznie więcej niż owe trzy dotyczące reformy naszego wymiaru sprawiedliwości. Okazuje się, że jest ich kilkaset, o czym mówi m.in. Ł. Warzecha w swoim videoblogu:
Ł. Warzecha pod filmem podaje odnośnik do angielskiej wersji KPO, ale można też go przeczytać i w polskiej wstępnej wersji [5].
Polecam ten videoblog, bo tam dowiadujemy się, że nasze KPO zawiera np. konieczność wprowadzenia dodatkowych opłat za użytkowanie samochodów napędzanych benzyną lub olejem napędowym czy też konieczność ozusowania wszystkich umów o pracę. A to tylko niektóre spośród przeszło 300 warunków unijnych, na które Polska się niestety zgodziła a wiele z nich pozatraktatowo ingeruje w naszą suwerenność i niepodległość.
I w tym miejscu muszę powtórzyć. Jestem zły, że zgodziliśmy się na ten cały FO i sporządziliśmy swój KPO odbierający nam naszą państwowość.
Mam nadzieję, że nasz rząd - analizując przedstawione wyniki badań IBRIS-u - zacznie rozumieć, że Polaków nie tak łatwo zmanipulować i oszukać a nasze odwieczne dążenie do niepodległości nie zamarło w naszym narodzie!
[1] https://krzysztofjaw.blogspot....
[2] https://krzysztofjaw.blogspot....
[3] https://krzysztofjaw.blogspot....
[4] https://krzysztofjaw.blogspot....
[5] https://gfx.biznes.radiozet.pl...
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
http://krzysztofjaw.blogspot.com/ kjahog@gmail.com
Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą.
Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję!
Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814
Paypal: paypal.me/kjahog
Komentarze
09-06-2022 [03:40] - Adam66 | Link: Trochę za późno na sceptyzm,
Trochę za późno na sceptyzm, zMorawiecki podpisał wszystkie cyrografy i słowa kanalii o zacnym nazwisku, stwierdzającym że Polska to takie teoretyczne państwo, właśnie się realizują. Na przykład Fit 55, jeden z ważniejszych urzędników z ministerstwa rolnictwa prawie się popłakał jak o tym mówił, to wykończy polskie rolnictwo! Ale co tam - najważniejsze że Polska zastawia się żeby Ukrainę ratować...
09-06-2022 [07:50] - Czesław2 | Link: Fit for 55 nie ma nic
Fit for 55 nie ma nic wspólnego z ratowaniem Ukrainy. To tylko przepływ kasy przez banki, połowa w nich zostanie. Jestem ciekaw, jaki poziom poparcia dla uni jest wśród pokolenia, któremu odebrano możliwość jeżdżenia samochodami po 2035 roku. MM przecież jest ZA. Podpisał to na szczycie eko w Szkocji.
09-06-2022 [08:12] - Ijontichy | Link: Mateusz Krzywousty podpisuje
Mateusz Krzywousty podpisuje wszystko,co mu urzędnicy urzędnicy unijni każą...i nawet nie dopuszczają go do słowa...TU MASZ PODPISAĆ I ŻEGNAMY.
Ale o tym wiemy,a oczym jeszcze nie wiemy? Co podpisał wisielec niedoszły Niedzielski na zebraniu WHO?
Polacy...to już nie naród [z małej] nie społeczeństwo...w Solidarności było 10 milionów Polaków...i kilkoma kopniakami Jaruzelski rozpędził TĘ MOC...
Z tym zbiorem nędznych przeżuwaczy propagandy...można zrobić wszystko...NIKT NIE KRZYKNIE---NIE POZWALAM!!!
09-06-2022 [10:01] - Darek65 | Link: @Czesław
@Czesław
Pokolenie, o którym piszesz zostało już totalnie wykastrowane i ogłupione. Oni to mają w nosie. Ważne jest tu i teraz, a nie co będzie za 13 lat. Fit for 55, to żaden klimat, tylko ciąg dalszy wprowadzania komunizmu i zamordyzmu. Ma upaść wszystko. Nie będziesz miał nic. Jak będziesz spolegliwy, to może dostaniesz miskę ryżu.
09-06-2022 [13:54] - krzysztofjaw | Link: "nie będziesz miał nic i
"nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy"! Do takiego stanu chcą nas sprowadzić lewackie elity unijne.
Pzdr
09-06-2022 [09:57] - Darek65 | Link: "Morawiecki podpisał
"Morawiecki podpisał wszystkie cyrografy" - Morawiecki jest tylko teoretycznie Polakiem, dlatego Polska mu wisi....
09-06-2022 [13:52] - krzysztofjaw | Link: Cały ten horrendalnie chory
Cały ten horrendalnie chory "Zielony Ład" i związany z nim Fit for 55 to są naprawdę idiotyczne pomysły a ich twórców należałoby zbadać pod względem sprawności umysłowej.
Pzdr
09-06-2022 [15:11] - Darek65 | Link: W tym idiotyzmie jest cel i
W tym idiotyzmie jest cel i logika.
09-06-2022 [09:33] - sake3 | Link: Mała uwaga dla entuzjastów
Mała uwaga dla entuzjastów (43,9 %) i jej działań wobec Polski. Polacy obawiają się sezonu jesienno-zimowego zwłaszcza ci co opalają mieszkanie węglem.Cena za tonę sięga już 3000zł /tonę i chyba nie jest ostateczna.Gdyby nie działania UE i europosółw z EPL mielibysmy dziś węgiel w Polsce a nawet być jego eksporterem. To UE zmusiła Polskę do rezygnacji z węgla oraz robienia nowych odkrywek Węgiel ze starych funkcjonujących odkrywek jest kopany coraz głębiej a przez to droższy.Przez działania UE wymierzane nieustannie w Polskę (co widać) musimy węgiel importować.To bezskutecznie próbują tłumaczyć pani Szydło i Patryk Jaki w Europarlamencie.No cóż nie wystąpienie pana Jakiego a jego spodnie rzekomo nie pasujące do ,,powagi'' europarlamentu wzbudziły tam zainteresowanie.
09-06-2022 [10:07] - Darek65 | Link: "To UE zmusiła Polskę.... " -
"To UE zmusiła Polskę.... " - a "myśmy" się zgodzili. Czy rządzący podjęli walkę ? NIE.
" pani Szydło i Patryk Jaki w Europarlamencie....." - teraz już widać na dłoni, jak wyborcy PIS-u zostali wydymani. PIS i jego szczytne idee skończyły się w 2017, jak pozbyto się Szydło. Morawiecki, to czyste zło. Zastanawiam się, gdzie jest w tej chwili Solidarność (przynajmniej, to z co z niej zostało). Szczególnie ta Śląska. Sprzedali się za posadki?
09-06-2022 [10:20] - sake3 | Link: @Darek65,,,,,To nieuchronne
@Darek65,,,,,To nieuchronne,że zawsze przychodzi czas na koniec szczytnyć idei.Ale czy nie uważa Pan że opozycja zarówno ta w kraju jaki Europarlamencie zrobiła wiele a nawet wszystko by te idee zarzucić i to tylko dlatego by zdobyć samemu władzę?Bardzo łatwo dziś się oskarża PiS o wszystko,tylko dlaczego nie spojrzeć głębiej dlaczego tak się stało?
09-06-2022 [11:43] - Darek65 | Link: @sake
@sake
Trzeba rozgraniczyć dwie rzeczy. Pierwszą jest donosicielska opozycja, czy jak tam nazwać te szumowiny. To się w głowie nie mieści, że można być takim zaprzańcem. Śmiem twierdzić, że powinni być wywaleni z Polski, oskarżeni o zdradę stanu. Inna rzecz, to wydarzenia związane z PIS-em. Tu nie chodzi o łatwe oskarżanie. Każdej władzy trzeba wnikliwie patrzeć na ręce. W tym momencie rządzi PIS. Poza tym, jako głosujący na PIS, czuję się oszukany. Wypowiedź Suskiego w radio, to coś niesamowitego.
09-06-2022 [13:58] - krzysztofjaw | Link: Dziękuję za uzupełnienie.
Dziękuję za uzupełnienie. Faktycznie wielu Polaków się dziwi. jak to? mamy tyle węgla i musimy go dziś importować? To wina tylko i wyłącznie właśnie Unii Europejskiej z jej chorym Zielonym Ładem. Popieram i B. Szydło (winna kandydować na prezydenta), jak i P. Jakiego. Też moje zdanie jest zbieżne z wątpliwościami Z. Ziobry!
Pzdr
09-06-2022 [10:08] - Marek Kudła | Link: Trzeba opuścić Unię
Trzeba opuścić Unię Europejską i uwolnić się od tej głupoty ! Polacy , jeśli się tylko zorientujemy, że większość z nas jest przeciwna członkostwu w UE, to róbmy natychmiast referendum ! Jeśli okaże się, że taka jest wola narodu to wysyłamy jak najszybciej dokumenty dla Polexitu i rozpoczniemy negocjacje opuszczenia UE ! UE i TSUE to terroryści wtrącający się w nieswoje sprawy. Po drugie UE i PE jest miejscem ciągłego szczucia targowiczan - posłów opozycji na Polskę i ich żądania do karania swojej Ojczyzny ! Dosyć !!!
Jeśli TSUE jest zdolne do wydania wyroku o tym, że warunkowość jest zgodna z prawem UE, to będzie z pewnością zdolne do zmuszenia Polski do spłat ewentualnych długów z zaciągniętych pożyczek w ramach KPO przez niektóre państwa UE, które nie będą w stanie spłacić ich długów.
Wypowiedzmy jednostronnie udział w programie wykupu emisji CO2, puki ceny za tonę nie osiągną rekordowych lub niebotycznych wysokości !
Poza tym, do czasu wyjaśnienia afery sędziów TSUE związanej z korupcją, balangami i polowankami, za nasze pieniądze, Polska nie powinna uznawać TSUE jako sądu !!!
09-06-2022 [11:54] - Darek65 | Link: "Trzeba opuścić Unię
"Trzeba opuścić Unię Europejską i uwolnić się od tej głupoty ! " - to nie jest głupota, to dobrze zaplanowany, przemyślany na lata i konsekwentnie realizowany projekt, który ma stworzyć fundamenty pod dyktat nad Europą jedynie słusznej nacji znad Łaby. Wojna na Ukrainie troszkę pokrzyżowała plany, bo projekt musiał przyśpieszyć, a co za tym idzie stał za bardzo widoczny i kosztowny dla zwykłych ludzi.
09-06-2022 [14:02] - krzysztofjaw | Link: Nie wiem, czy jest realna
Nie wiem, czy jest realna możliwość opuszczenia przez nas UE, ale uważam, że powinniśmy nad tym dyskutować a nawet więcej: powinniśmy odrzucić FO i zagrozić elitom unijnym naszym Polexitem. Dziś jest to tym bardziej możliwe, że UK chce stworzenia czegoś na kształt porozumienia: UK-Polska-Ukraina, co może stać się idealnym uzupełnieniem Trójmorza!
Pzdr
09-06-2022 [14:05] - tricolour | Link: @Autor
@Autor
A co po polexicie?
Jest jakiś pomysł? Czy jakoś to będzie?
09-06-2022 [15:16] - Darek65 | Link: Widział Pan w Polsce,
Widział Pan w Polsce, chociażby w mediach publicznych, jakąkolwiek publiczną dyskusję na ten temat? Jakiś czas temu Patryk Jaki stworzył raport o naszych kosztach i zysku przynależności do UE. Przeszedł bez echa. Cisza, zarówno u rządzących, jak i opozycji. Są siebie warci.
09-06-2022 [19:22] - krzysztofjaw | Link: Też ubolewam, że nie ma w
Też ubolewam, że nie ma w Polsce publicznej dyskusji na temat naszej bytności w UE. To smutne. Zazdroszczę Brytyjczykom.
Pzdr
09-06-2022 [10:51] - u2 | Link: głosowałem "przeciw"!
głosowałem "przeciw"!
A ja głosowałem "za". Po latach widzę, że zrobiłem słusznie. Bez funduszy unijnych Polska by tak się nie rozwinęła. A jest jeszcze dużo do zrobienia, aby osiągnąć poziom życia jak na zachodzie. Gdyby Polska była poza UE i NATO to poszłaby na pierwszy ogień "ruskiego mira".
09-06-2022 [11:08] - tricolour | Link: A ja głosowałem za i jestem
A ja głosowałem za i jestem za oraz bardzo się cieszę z tych gwiazdek na tablicy rejestracyjnej.
I mierzi mnie w największym stopniu bycie przeciw i jednoczesne wyciąganie łap po unijne pieniądze, całościowo zwane patriotyzmem, który bardziej mi przypomina sowiecki niż zwyczajny.
09-06-2022 [11:53] - u2 | Link: bycie przeciw i jednoczesne
bycie przeciw i jednoczesne wyciąganie łap
Ano, ty uprawiasz politykę na kolanach oraz pedagogikę wstydu. A lepiej być Polakiem, a nie p-ruskim żołdakiem :-)
PS. Teraz atakujesz panią Leyen, bo niedobra, oj niedobra, przyznała środki dla Polen. :-)
09-06-2022 [12:43] - tricolour | Link: @u2
@u2
Mylisz się. To nie ja przy każdym dotknięciu klawiatury sugeruję, by wspierać mnie datkami i darowiznami wiec to nie ja uprawiam na kolanach.
Trzeba być realistą, a nie naiwniakiem, który myśli, że pełny parking pod biedronką czy lidlem, to wyłącznie potrzeba parkingowa związana z zakupami gdzie indziej.
Pamiętasz wyliczankę, które auta kupujemy najchętniej? To masz odpowiedź, kto uprawia politykę na kolanach i przed kim klęczy.
09-06-2022 [15:26] - u2 | Link: które auta kupujemy
które auta kupujemy najchętniej?
A ty znowu swoje. Niemcy nie są już tak innowacyjni w przemyśle motoryzacyjnym. Przespali zieloną rewolucję i są daleko w tyle za liderami, choć Zieloni rządzą w twoich Niemczech. Ba, Niemcy chcą likwidować elektrownie atomowe, które są zielone i wolą gaz, który jest brunatny, wiadomo wy Niemcy lubicie gaz i kolor brunatny :-)
10-06-2022 [11:20] - tricolour | Link: @u2
@u2
Nie ja "znowu swoje" tylko twoi rodacy z wyswiechtanymi frazesami na ustach, jutro zapełnią parkingi i budowle w zarządzie Knight&Frank zostawiając w nich swoje wymarzone wynagrodzenia.
I będzie to trwało tak długo, jak będziesz ględził i się samookłamywał, błagając jednocześnie o niemieckie czołgi.
09-06-2022 [12:09] - Darek65 | Link: "Pieniądze unijne", to tylko
"Pieniądze unijne", to tylko ułamek rekompensaty za to, co nam zrobiono i z czego nas wydojono. To żaden podarunek, tylko praktycznie kredyt. Po pierwsze, zniszczono polski przemysł ( tu znamienny jest choćby przykład ZELMERA). Nowoczesny zakład z dobrymi produktami kupiono, a później zlikwidowano. Polski handel praktycznie w obcych rękach, który płaci znikome podatki w Polsce. Setki aquaparków i uliczek rowerowych, które teraz trzeba utrzymać. No i wyliczenia, z których wynika, że 80 eurocentów z każdego Euro dla Polski i tak wraca na Zachód. OK, powstały drogi, coś tam. Tylko obciążenia za te pieniądze poszybowały w kosmos. To OZE, to TSUE, Fit for 55. Już nie mówię o szaleństwie genderowym, itp. Jak będzie następna "rata" tego kredytu? EURO, zrzeczenie się niepodległości?
09-06-2022 [14:07] - krzysztofjaw | Link: Tych zakładów było o wiele
Tych zakładów było o wiele więcej: Polmosy, Polfarmy, Nobiles, Wedel i wiele, wiele więcej. I masz rację: około 75-80 eurocentów płynęło do Starej Europy z 1 Euro tzw. pomocy unijnej. najwięcej szło do Niemiec, które poprzez wspólną walutę nawet wydoiły gospodarczo np. Włochy, Hiszpanię czy Portugalię.
Pzdr
09-06-2022 [14:04] - krzysztofjaw | Link: Nie można wkładać do
Nie można wkładać do wspólnego koszyka UE i NATO. To dwie odrębne struktury. Ja jestem przeciw UE (w dzisiejszym kształcie), natomiast w całości popieram NATO!
Pzdr