Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Covid-19. Sanitaryzm, szczepienia i zakaz użycia amantadyny
Wysłane przez krzysztofjaw w 16-12-2021 [21:08]
4 marca 2020 roku wykryto pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce. Pacjentem zero był 66-letni Mieczysław Opałka. Objawy, jakich wtedy doświadczył, to były: gorączka, kaszel, duszności, utrata węchu i smaku. Dziś czuje się dobrze. Natomiast pierwszy zgon na COVID-19 wywołany wirusem SARS-CoV-2 miał miejsce 12 marca 2020 roku i dotyczył 57-letniej kobiety, która była pod opieką Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Józefa Strusia w Poznaniu. Pacjentka cierpiała na choroby współistniejące i przyjmowała z ich powodu leki immunosupresyjne. Jej stan po zarażeniu koronawirusem, które stwierdzono 9 marca, od początku był ciężki, wystąpiły objawy zapalenia płuc o ciężkim przebiegu klinicznym. Pacjentka została podłączona do respiratora i wprowadzona w stan śpiączki farmakologicznej, ale niestety te zabiegi nie pomogły.
Niedługo zatem minie już dwa lata, kiedy musimy się mierzyć z tą pandemią (nigdy nie wiem czy pisać pandemia czy epidemia). Liczba zakażonych koronawirusem od początku pandemii na dzień 16.12.2021 wynosi 3 903 445 / 90 306 (wszystkie pozytywne przypadki/w tym osoby zmarłe) [1]. Śmiertelność wśród zakażonych wynosi zatem 2,31%. Pod koniec września 2021 liczba ludności Polski wynosiła ok. 38,151 mln osób, tak więc odsetek zakażonych koronawirusem wśród Polaków to ok. 10,23% a śmiertelność wynosi 0,24%. Inaczej licząc: średniomiesięcznie od początku pandemii zakaziło się ok. 185 878,33 osób a zmarło ok. 4 300,29 osób. Inaczej licząc: średniomiesięcznie od początku pandemii zakaziło się ok. 185 878,33 osób a zmarło ok. 4 300,29 osób. Trzeba też dodać, że owe 3 903 445 / 90 306 (wszystkie pozytywne przypadki/w tym osoby zmarłe) to dane za niemal dwuletni okres, więc jeżelibyśmy chcieli uzyskać przybliżone dane roczne to należy te dane podzielić przez 2 a dokładnie przez 1,75 (21 miesięcy pandemii) a to daje ok. 2 230 540 / 51 603. I te ostatnie szacunkowe dane można porównywać rocznie z rocznymi przypadkami innych chorób, w tym też np. grypy.
Dla porównania. "Grypa w Polsce pobiła kolejny rekord. W 2018 r. liczba zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę wyniosła 5,2 mln osób" [2], czyli średniomiesięcznie 436 632, 08 osób, t.j. 2,35 razy więcej niż na obecnego koronawirusa, ale z powodu grypy wedle oficjalnych danych zmarło tylko 48 osób [3]. Dziś natomiast praktycznie zapominano już o grypie a mówi się tylko o nowej pandemii. Czyżby nagle grypa znikła.... a może zachorowania na nią wlicza się w statystykę zachorowań spowodowanych SARS-CoV-2? Tego naprawdę nie jestem w stanie stwierdzić, ale zastanawiać się przecież wolno...
Ja wiem, że zaraz odezwą się głosy, że nie można porównywać grypy do zachorowań na covida, bo mamy do czynienia z zupełnie nowym wirusem i go - w przeciwieństwie do grypy - jeszcze wystarczająco nie poznaliśmy. No dobrze... ale skoro go jeszcze nie poznaliśmy i wciąż pojawiają się jego nowe mutacje to dlaczego powszechnie jesteśmy bombardowani tym, że tylko naprędce wymyślone i po raz pierwszy zastosowane (m.in. genetyczne) quasi szczepionki są w stanie tego wirusa pokonać?
A niestety nie są, bowiem nawet już zaszczepieni mogą zarażać i chorować. No tak... ktoś powie - na podstawie propagandy medialnej - że znaczna większość chorych w szpitalach i większość zgonów to na dzień dzisiejszy ludzie nie zaszczepieni. A czy pamiętamy pierwsze reakcje na tzw. pierwszą falę koronawirusa, gdzie nas przekonywano, że szczepionki są skuteczne niemal w 100%? I co? Nagle mamy drugą, trzecią, czwartą a niedługo zapewne piątą, szóstą, etc. falę zachorowań. I ciągle powstają jakieś nowe mutacje tegoż koronawirusa (jak ostatnio Omicron), na które zapewne znów będą powstawały jakieś kolejne szczepionki. I może to trwać w nieskończoność... A - tak się zastanawiam - może właśnie o to chodzi Big-Farmie, żeby mieć cały czas popyt na produkowane przez nią preparaty szczepionkowe? Pomijam już ewentualny cel tej pandemii, który powstał gdzieś w jakichś szemranych gronach chcących doprowadzić do depopulacji i zniewolenia ludzi, choćby w postaci wprowadzenia tzw. sanitaryzmu i konieczności okazywania się jakimiś paszportami covidowymi? I to wcale już nie są jakieś teorie spiskowe, ale realia nazistowsko i komunistycznie segregujące ludzi.
Dokąd to wszystko prowadzi? Trudno zgadnąć, ale już od dzisiaj np. w naszym kraju wprowadza się szczepienia dzieci w wieku od 5 do 11 lat, czyli podawany będzie im ten niesprawdzony preparat szczepionkowy przed okresem dojrzewania. Czy mamy jakieś miarodajne naukowe dane o wpływie tych preparatów na okres dojrzewania u dzieci i ich przyszłą płodność? Takich badań po prostu nie ma!
Dlaczego tak Ci wszyscy autorytarni medycy tak skupili się na tych preparatach szczepionkowych a nie badają leków, które mogłyby leczyć już powstałą chorobę? tego też nie wiem.
Od samego początku niezależni lekarze wskazywali, że lekami na Covid-19 mogą być np.: chlorochiną, iwermektyna czy już osławiona amantadyna. Tą ostatnią np. leczyła się jedna z moich ulubionych dziennikarek Dorota Łosiewicz z magazynu "Sieci", która napisała m.in.: "Dziś już mogę to powiedzieć z całą pewnością: jestem ozdrowieńcem. Chyba nikogo nie zaskoczę, jeśli napiszę, że leczyłam się … amantadyną" [4]. Gratuluję odwagi publicznego powiedzenia o tym, choć też oprócz owej amantadyny konieczny dla niej był też antybiotyk oraz stosowanie Pulmicortu we wziewie, suplementowanie wit. D3, C oraz Cynku a także jednak przyjęła przed chorobą pierwszą dawkę szczepionki Moderna.
Zupełnie zatem nie rozumiem tego, że na badanie skuteczności amantadyny przeznaczono bardzo małe środki publiczne a ostatnio wręcz została zakazana do stosowania w przypadku zachorowania na Covid- 19. '"W opublikowanym obwieszczeniu resortu podano, że od 10 grudnia ilość wydawanego na jednego pacjenta w aptece ogólnodostępnej lub punkcie aptecznym produktu leczniczego Viregyt-K (Amantadini hydrochloridum) zostanie ograniczona do nie więcej niż 3 opakowań po 50 kapsułek na 30 dni. Wskazano też, że Viregyt-K, może być ordynowany i wydawany wyłącznie w następujących wskazaniach objętych refundacją: choroba i zespół Parkinsona oraz dyskineza późna u osób dorosłych - leczenie. Rzecznik resortu pytany przez PAP o uzasadnienie tych działań wyjaśnił, że chodzi o ograniczenie dostępności amantadyny poza wskazaniami medycznymi do jej stosowania.
"Chcemy w pełni zabezpieczyć produkt dla pacjentów ze wskazaniami, czyli chorobą Parkinsona i dyskinezą późną u osób dorosłych. Niestety w ostatnim czasie, zbyt dużo tego produktu było sprzedawane poza wskazaniami medycznymi"" [5].
Czy moi Szanowni Czytelnicy, też krytycy, są w stanie wyjaśnić mi postępowanie Ministerstwa Zdrowia w sprawie amantadyny? Czy ma takie skutki uboczne, że nie można jej stosować w przypadku zachorowań na Covid-19? Nie sądzę a wiele wskazuje po prostu na to, że po prostu nie chce się leczyć choroby spowodowanej przez SARS-CoV-2 lekami, które już nie są opatentowane i bardzo tanie. Przecież jeżeli nie pomogą to i tak nie zaszkodzą... A jeżeli jednak pomogą to należałoby się jedynie cieszyć! Nieprawdaż?
P.S. z dnia 17 grudnia 2021
Jak widać cały czas gdzieś tam na świecie i bez światła reflektorów jednak bada się środki mogące leczyć covida.
"Kolchicyna może zwiększyć skuteczność leczenia pacjentów z silnymi objawami choroby Covid-19 i zmniejszyć śmiertelność wynikającą ze schorzenia nawet o połowę - wynika z badań prof. Ami Schattnera z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie. Lek otrzymuje się z szafranu, a korzystano z niego już w starożytnej Grecji. Kolchicyna, to lek używany przez antycznych Greków i Egipcjan. Jest jednym z niewielu środków, które przetrwały tysiące lat i nadal używane są w nowoczesnej medycynie do leczenia stanów zapalnych wywołanych przez dnę moczanową oraz Rodzinnej Gorączki Śródziemnomorskiej (FMF), która jest szczególnie powszechna wśród mieszkańców Izraela pochodzenia północnoafrykańskiego. Prof. Ami Schattner poinformował, że przeprowadzono dotąd cztery badania na 6 tys. pacjentów chorujących na Covid-19, z których każde pokazało "znaczącą poprawę stanu zdrowia u osób ciężko przechodzących chorobę oraz, co najważniejsze, zmniejszenie śmiertelności nawet o połowę" po terapii kolchicyną. Lek testowano dotąd w Kanadzie, Grecji, RPA, Hiszpanii oraz Brazylii. "Lek jest tani, potrzebna jest niewielka dawka półmiligramowa dziennie, a jego stosowanie zostało już wprowadzone, czyniąc kolchicynę ważnym odkryciem, które może znacząco przyczynić się do zmniejszenia śmiertelności wśród chorych na Covid-19, jeśli wyniki będą potwierdzone w dalszych badaniach" - powiedział profesor. "Jedynym zanotowanym efektem ubocznym terapii jest występująca u niektórych pacjentów biegunka. Około 10 proc. przyjmujących kolchicynę osób rezygnuje z terapii z tego właśnie powodu" - dodał Schattner (...) Tymczasem Dania zdecydowała się autoryzację użycia molnupirawiru - doustnego leku na Covid-19 firmy Merck & Co." [6].
[1] https://forsal.pl/artykuly/145...
[2] https://healthcaremarketexpert...
[3] https://konkret24.tvn24.pl/zdr...
[4] https://wpolityce.pl/polityka/...
[5] https://www.salon24.pl/newsroo...
[6] https://www.salon24.pl/newsroo...
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
http://krzysztofjaw.blogspot.com/
kjahog@gmail.com
Komentarze
16-12-2021 [21:17] - u2 | Link: No tak... ktoś powie - na
No tak... ktoś powie - na podstawie propagandy medialnej - że znaczna większość chorych w szpitalach i większość zgonów to na dzień dzisiejszy ludzie nie zaszczepieni.
To nie propaganda, takie są fakty.
16-12-2021 [21:35] - Jabe | Link: Nim szczepienia ruszyły, też
Nim szczepienia ruszyły, też tak było.
16-12-2021 [21:45] - krzysztofjaw | Link: Tak, takie są fakty. Tyle
Tak, takie są fakty. Tyle tylko, że dlaczego są i takie, że osoby, które się zaszczepiły i tak chorują i umierają? Co jest więc warta taka szczepionka, która nie chroni?
Pzdr
16-12-2021 [21:51] - u2 | Link: Tyle tylko, że dlaczego są i
Tyle tylko, że dlaczego są i takie, że osoby, które się zaszczepiły i tak chorują i umierają?
Takie są prawa natury. Ciało ludzkie jest jak samochód, im lepiej się o nie dba, tym dłużej można nim pojeździć.
Zdecydowana większość zgonów z powodu kowida to jednak niezaszczepieni.
Nie ma panaceum na wieczne życie. Warto zwrócić uwagę że dinozaury już dawno wyginęły, ale odżywają w Spielbergowskich produkcjach i niektóre Kopaczowe dają się na to nabrać :-)
16-12-2021 [21:55] - Pers | Link: @u-bot
@u-bot
//Nie ma panaceum na wieczne życie.//
No jak nie ma? A wyszczepionki?
Tak obiecywał minister od "zdrowia" w telewizorze.
17-12-2021 [06:22] - Tezeusz | Link: @ Pers nie szczep się, mogę
@ Pers nie szczep się, mogę podać numer telefonu do znajomego - wyrabia trumny zawsze jakiś rabacik
16-12-2021 [22:01] - Adam66 | Link: @u2
@u2
"Zdecydowana większość zgonów..." - gdzie są te dane? Kto je publikuje? Skorumpowani lekarze na pasku wielkiej farmacji?
Parlamentarny Zespół ds. Sanitaryzmu - Segregacja sanitarna nie ma uzasadnienia naukowego - dr Piotr Witczak
https://psnlin.pl/video,parlam...
Oczywiście w mediach głównego ścieku zarówno z lewej jak i prawej strony - cisza...
16-12-2021 [22:04] - krzysztofjaw | Link: Rozśmieszyłeś mnie
Rozśmieszyłeś mnie wspomnieniem o Kopaczowej :). Ja ogólnie zostawiam decyzję o zaszczepieniu każdemu człowiekowi. Nikogo nie namawiam do zaszczepienia się bądź nie. Osobiście jeszcze nie przyjąłem żadnej dawki, co nie oznacza, że chcę aby iść moim torem. Po prostu nie zgadzam się na segregację sanitarną, skoro i zaszczepieni zarażają i chorują a tak nie powinno być. Są od lat obowiązkowe szczepienia, dzięki którym nie chorujemy np. na gruźlicę czy na chorobę Heinego-Medina. I to jest sukces ludzkości. Natomiast tak naprawdę nic nie wiemy czy obecne preparaty rzeczywiście są skuteczne.
Pzdr
16-12-2021 [22:12] - rolnik z mazur | Link: @ Krzysztof
@ Krzysztof
i tak trzymaj. Ja też nie dalem się wyszprycowac.
I czuję się świetnie. Pzdr
16-12-2021 [22:48] - Roz Sądek | Link: @rolnik z mazur
@rolnik z mazur
- jeden czuje się świetnie, jak zarabia "n" średnich krajowych, ma stanowisko lub giełdowy biznes, lekarzy w rodzinie, cudowną żonę i grono przyjaciół, a inny bo nie dał się wyszprycować. To godne podziwu. BTW, jakim to sposobem udało się Panu uniknąć szprycy?
16-12-2021 [22:17] - u2 | Link: Osobiście jeszcze nie
Osobiście jeszcze nie przyjąłem żadnej dawki, co nie oznacza, że chcę aby iść moim torem. Po prostu nie zgadzam się na segregację sanitarną, skoro i zaszczepieni zarażają i chorują a tak nie powinno być.
Ale, ale, kwarantanna jest znana od niepamiętnych czasów. Ludzie masowo umierali na różne zarazy w przeciągu całej historii. Nie wymyślono niczego skuteczniejszego jak właśnie kwarantanna i ... szczepionki.
A historia uczy, że historia niczego nie uczy, Ludzie masowo umierali milionami na różne dżumy, cholery, Hiszpanki, ale nadal wolą się gromadzić bez maseczek i transmitować zarazę niż dawać wiarę historii. Zdecydowanie wolą histeryzować i dawać się ponosić swoim i cudzym emocjom.
16-12-2021 [23:07] - Pers | Link: @u-bot
@u-bot
Skoro Krzysztof nie wyszczepia się to ani chybi piesek Putina, który chce śmierci Polaków.
To twoje tezy.
16-12-2021 [22:16] - Zbyszek_S | Link: "Zdecydowana większość zgonów
"Zdecydowana większość zgonów z powodu kowida to jednak niezaszczepieni"
1. Zdecydowania większość zgonów Z-COVID, a nie "na kowida". To jest ogromna różnica. Może podają też, zgony NA COVID, w rozbiciu na obie grupy.
2. Większość zgonów Z Covid wśród osób zaszczepionych następuje pomiędzy 1 zastrzykiem a 14 dniami po drugim zastrzyku. W tym okresie rejestrowanych jest ok 4/5 zgonów Covid wśród osób zaszczepionych. Wszystkie zgony osób zaszczepionych z Covid, występujące pomiędzy 1 zastrzykiem a 14 dniem po 2 zastrzyku, przypisuje się osobom NIEZASZCZEPIONYM. Co jest oczywistym błędem.
3. Ilość zgonów Covid wśród osób 14 dni po 2 zastrzyku ROŚNIE. Mówi się, że to wynik spadku ilości przeciwciał, ale to jest bardzo dziwne wyjaśnienie, bo NIGDY celem szczepienia nie jest UTRZYMYWANIE WYSOKIEJ ILOŚCI PRZECIWCIAŁ. To nonsens. Przeciwciała są wytwarzane w odpowiedzi na PATOGEN. Gdy nie ma patogenu, liczba przeciwciał ZAWSZE SPADA. I to jest naturalne, we wszystkich szczepionkach i infekcjach. To, co chroni człowieka, to nie liczba przeciwciał, tylko nabyta umiejętność układu odpornościowego radzenia sobie z patogenem.
Sytuacja utrzymywania wysokiego poziomu przeciwciał jest nienaturalna i prawdopodobnie szkodliwa. Jest sztuczna. Coś tu jest nie tak. To jest jak z armią i powszechną mobilizacją. Ona jest potrzebna i możliwa w warunkach konfliktu, ale nonsensem jest utrzymywanie tej zmobilizowanej armii cały czas.
Być może powodem spadku skuteczności szczepień nie jest, choć to też trochę, spadek ilości przeciwciał, tylko naturalny proces MUTOWANIA patogenu, który to proces te właśnie sczzepienia stymulują. Patogen jest nieco inny, więc skuteczność jest słabsza. Mnożenie tutaj poprzednich przeciwciał, da odrobinę więcej, bo mniej dokładny ostrzał można zastąpił ogniem zaporowym, tylko to jest droga, do nieustannego już szczepienia.
Miejmy nadzieję, że te mutacje, będą z czasem mniej groźne, choć może bardziej zakaźne. W przeciwnym wypadku, wszyscy jako gatunek, ryzykujemy przetrwanie, gdyby np. pojawiła się mutacja, z którą ani układ odpornościowy ani szczepionki sobie nie mogą poradzić.
Najważniejsze, żebyśmy utrzymywali więzi społeczne, nie popadali w panikę i strach. I po trzykroć leczyli, leczyli i jeszcze raz leczyli. W sumie, ta "szczepionka", to jest bardziej takim wyprzedzającym lekarstwem aniżeli standardowym szczepieniem, bo szczepienie w większości przypadków zapobiega zakażeniu i zachorowaniu. Te zaś preparaty, tak jak lekarstwa, łagodzą przebieg choroby.
16-12-2021 [22:23] - Pers | Link: Zbyszek
Zbyszek
//To, co chroni człowieka, to nie liczba przeciwciał, tylko nabyta umiejętność układu odpornościowego radzenia sobie z patogenem. (...)
Sytuacja utrzymywania wysokiego poziomu przeciwciał jest nienaturalna i prawdopodobnie szkodliwa. Jest sztuczna. Coś tu jest nie tak. To jest jak z armią i powszechną mobilizacją. Ona jest potrzebna i możliwa w warunkach konfliktu, ale nonsensem jest utrzymywanie tej zmobilizowanej armii cały czas.//
Nie sądzę, żeby miejscowe szczepany zrozumiały Twój jasny i prosty przekaz.
Pozdrawiam.
16-12-2021 [22:24] - u2 | Link: Najważniejsze, żebyśmy
Najważniejsze, żebyśmy utrzymywali więzi społeczne, nie popadali w panikę i strach. I po trzykroć leczyli, leczyli i jeszcze raz leczyli.
Oczywiście panika i histeria jest gorsza od choroby. Ty Zbychu służyłeś w armii, a teraz uprawiasz kaznodziejkę. Wiara czasami czyni cuda, ale większosć wiernych umiera i nie masz z nimi już kontaktu. Dlatego każde przedłużenie życia to sukces. Szczepienie to racjonalne podejście. Kwarantanna to racjonalne podejście. Dystansowanie się i noszenie maseczek to również racjonalne podejście. Jak ktoś wierzy w życie astralne to wolna wola. Ja wolę życie na Ziemi, a nie wegetowanie w zaświatach i straszenie żywych ludzi :-)
16-12-2021 [23:19] - Zbyszek_S | Link: "Dlatego każde przedłużenie
"Dlatego każde przedłużenie życia to sukces."
Aha. Zwłaszcza jak ktoś decydował się zostać kapo, w obozie koncentracyjnym. To jest "to myślenie", "te wartości", w oparciu, o które napiera się używając "Zbychu".
To my "na TY"? Czy to tylko taka prymitywna chamówa wynikająca z przejęcia się sukcesem, jakim jest ponoć KAŻDE przedłużenie życia.
17-12-2021 [06:16] - AŁTORYDET | Link: @u2:
@u2:
Warto też zauważyć, że wśród zaszczepionych, jest też nielicha grupa "zaszczepionych", czyli oszustów którzy sobie paszport covidovy "załatwili". Niektórym ten paszport ułatwił przejście do Wieczności.
17-12-2021 [20:16] - Swisspola | Link: Szanowny panie na Covid-19
Szanowny panie na Covid-19 umierało około 10% przypadków śmiertelnych i 90% pacjentów z chorobami współistniejącymi. Obecnie mamy 100% przypadków zgonów z chorobami współistniejące wyłącznie wyszczepionych oraz 100% zgonów niezaszczepionych którzy zeszli wyłącznie na Covid-19 bez chorób współistniejących. A przecież przed szczepieniami stosunek zgonów wyłącznie na Covid 19 do zgonów z chorobami współistniejącymi wynosił 1/9. Jak się to ma do podawanych obecnie danych, że zaszczepionych w szpitalach jest 20 razy mniej niż niezaszczepionych. Przecież ta propaganda jest szyta tak grubymi nićmi, że widzą ją nawet moje wnuki. Kompletny idiotą by się zorientował, że jest okłamywany. Do tego w liczeniu hospitalizacji czy zgonów powołuje się pan na dane w mediach. Tych samych które co najmniej kilka razy dziennie przyłapuje się na jawnych, ohydnych kłamstwach. Natomiast ja mam informacje od personelu szpitalnego, niezależnego kompletnie inne. Ilość hospitalizacji i zgonów rozkłada się mniej więcej po równo. Do tego może pan mi wytłumaczyć, dlaczego mają oni zakaz mówienia o stanie faktycznym? Przecież oni robią wszystko odwrotnie, w mediach sieja panikę, której powinni unikać, a blokuje rzetelne informacje naocznych światków poprzez blokadę i zakaz, aby ich manipulacje nie wyszły na jaw. Robią to jednak wyjątkowo nieudolnie! W mediach jakaś pani dr, wielka pani doktor, bo tytułem dowodzi ze pacjenci późno zgłaszają się do lekarza. Szanowny panie przez telefon to co najwyżej można się onanizować i to też nie każdy. Ja znam co najmniej 3 przypadki zgonów w tym 2 w mojej rodzinie, ponieważ odmawiano im hospitalizacji, nawet z saturacja poniżej 70%, a kiedy ich przyjęto to było za późno! Kiedy jednemu z nich chcieliśmy przekazać amantadynę to pani doktor powiedziała ze TERAZ JUŻ ZA POZNO. Tzn. ze pani wiedziała ze amantadyna może pomóc i nic nie zrobili. To są mordercy i wymordowali już prawie 200’000 Polaków.
16-12-2021 [21:58] - Pani Anna | Link: Amantadyna tania jak barszcz,
Amantadyna tania jak barszcz, obecna na rynku od 30(?) lat, przebadana i przetestowana na wszelkie sposoby, nie mająca praktycznie żadnych skutków ubocznych nagle jest zakazana. Za to preparat opracowany i wyprodukowany w 4 miesiące i to przez firmy o fatalnej reputacji, płacące miliardowe odszkodowania za skutki uboczne wypuszczanych przez siebie leków testowanych na nigeryjskich dzieciach jest wpychany na siłę jako życiodajny eliksir. Teraz, kiedy na to wszystko patrzę, to rozumiem, dlaczego tak dobrze sprzedają się preparaty na odchudzanie typu "schudnij 20 kg w tydzień nie ruszając się z kanapy". Próba pokazania tych wszystkich faktów przypomina dyskusję że Świadkami Jechowy o dobrodziejstwie transfuzji krwi i jej roli w ratowaniu życia. Z tym, że obok fanatyków są też inni, umoczeni w brudnych interesach po uszy, cynicznie i do końca będą czerpać wszelkie możliwe korzyści, tak finansowe jak i polityczne.
16-12-2021 [22:16] - rolnik z mazur | Link: @ Anna,
@ Anna,
Na naszych oczach Świat , który znamy idzie w diabły. W gruncie rzeczy jesteśmy ostatnimi Mohikanami normalności. Pzdr
16-12-2021 [22:36] - Roz Sądek | Link: @rolnik z mazurNa naszych
@rolnik z mazur
Na naszych oczach Świat , który znamy idzie w diabły. W gruncie rzeczy jesteśmy ostatnimi Mohikanami normalności.
==========
Powiem więcej, jesteście nie tylko ostatnimi Mohikanami, ale ostatnimi Napoleonami, Presleyami, a być może i Aleksandrami Macedońskimi.
17-12-2021 [09:39] - Chatar Leon | Link: Gościu, miałeś się nie
Gościu, miałeś się nie odzywać na tematy kowidowe i szczepionkowe, zresztą już x razy stwierdziłeś że temat jest nudny i podobno nikt się nim nie interesuje. Po co więc jątrzysz?
16-12-2021 [23:25] - krzysztofjaw | Link: Chyba wszyscy, co czytali
Chyba wszyscy, co czytali "1984" G. Orwella w pierwszym wydaniu uważali, że to, co napisał to jakiś nierealistyczny futuryzm, science fiction, jakaś nierealna rzeczywistość, która przecież nigdy się nie może zdarzyć realnie. A co mamy dziś? Świat staje się jeszcze bardziej absurdalny niż przepowiednie Orwella. Faktycznie... Sądzę, że już nigdy nie wrócimy do tego, co było i zdawszy sobie z tego sprawę po prostu szlag mnie trafia. Moje wnuki i wnuczki już nigdy nie poznają normalności a będą uważały za normalne te wszystkie różnorakie paszporty, posegregowanie ludzi na jakieś grupy wedle jakiejś przydatności społecznej (jak już dziś dzieje się w Chinach, gdzie punktuje się ludzi), itd. Smutny stał się ten nasz świat.
Pzdr
16-12-2021 [23:37] - u2 | Link: Chyba wszyscy, co czytali
Chyba wszyscy, co czytali "1984" G. Orwella w pierwszym wydaniu uważali, że to, co napisał to jakiś nierealistyczny futuryzm, science fiction, jakaś nierealna rzeczywistość, która przecież nigdy się nie może zdarzyć realnie.
Rozumiem że autor, pomimo iż rocznik 68 nie pamięta PRL-u ? Ja przeczytałem "1984" w roku 1980 i widziałem w tej książce wierny opis PRL. PRL to był prawdziwy zamordyzm, inwigilowanie ludzi na potęgę, łamanie kręgosłupów nie tylko moralnych.
16-12-2021 [23:51] - rolnik z mazur | Link: @ ubot
@ ubot
a idź ty w pizdu idioto jak nie rozumiesz co się dzieje
17-12-2021 [00:05] - u2 | Link: a idź ty w pizdu idioto jak
a idź ty w pizdu idioto jak nie rozumiesz co się dzieje
Ano, Jungingen z Masuren Land lubi anschnautzen nach Polacken :-)
17-12-2021 [00:06] - Pers | Link: @u-bot
@u-bot
Waldek ma racje, jesteś idiotą.
17-12-2021 [06:22] - Tezeusz | Link: A ty Persie tchórzem i chamem
A ty Persie tchórzem i chamem - zgadza się ?
17-12-2021 [00:17] - rolnik z mazur | Link: @ ubot
@ ubot
ja ci piszę po polsku a ty po jakiemu? Jakas mieszanka dziwnych jezykow
Nie krepuj się pisz w jidisz. Ja to świetnie roziimiem szabesgoju.
17-12-2021 [00:19] - krzysztofjaw | Link: Wbrew pozorom i to, że byłem
Wbrew pozorom i to, że byłem młody i z rocznika 1968 doskonale pamiętam i PRL, i Stan Wojenny, i lata 80-te XX wieku. I wtedy mieliśmy jasny podział na: My i Oni. Ten okres był straszny i z tym się zgadzam. Ale... trzeba też spojrzeć z innej strony. Wtedy baliśmy się o przetrwanie a paraliżował nas strach przed komuną, która została wprowadzona w Polsce siłowo. Dziś mamy atak na duszę i umysły, ale też i na naszą wolność... tą wewnętrzną duchową. Nie wiem co jest gorsze: czy siłowa komuna czy obecna neokomuna niszcząca nas samych od wewnątrz. I dzisiaj jakoś tak nie możemy jednoznacznie zidentyfikować wrogów, bo sami już nie wiemy kto to My a kto Oni.
Pzdr
17-12-2021 [06:43] - Zbyszek_S | Link: "Wbrew pozorom i to, że byłem
"Wbrew pozorom i to, że byłem młody i z rocznika 1968 doskonale pamiętam i PRL, i Stan Wojenny, i lata 80-te XX wieku. I wtedy mieliśmy jasny podział na: My i Oni. Ten okres był straszny i z tym się zgadzam. Ale... trzeba też spojrzeć z innej strony. Wtedy baliśmy się o przetrwanie a paraliżował nas strach przed komuną, która została wprowadzona w Polsce siłowo. Dziś mamy atak na duszę i umysły, ale też i na naszą wolność... tą wewnętrzną duchową. Nie wiem co jest gorsze: czy siłowa komuna czy obecna neokomuna niszcząca nas samych od wewnątrz."
Bingo!
17-12-2021 [06:49] - Zbyszek_S | Link: "I dzisiaj jakoś tak nie
"I dzisiaj jakoś tak nie możemy jednoznacznie zidentyfikować wrogów, bo sami już nie wiemy kto to My a kto Oni."
Wbrew pozorom, możemy. Mamy jednak problemy:
1. Odejście od rozsądku jest powszechne, zarówno w wymiarze świata jak i w wymiarze pojedynczego państwa, gdzie dla swego przeprowadzenia wymaga współpracy grup ludzi z kilku grup zawodowych. A przecież, to niemożliwe, żeby "wszyscy"...
2. Wspomniana identyfikacja kłóci się z naszym odbiorem świata, no bo przecież: Niemożliwe, żeby on.... albo oni .... To tacy dobrze ludzie, to taki niezwykły człowiek.
3. Cała akcja ma bezprecedensowe wsparcie wszelkiego rodzaju kanałów medialnych. To wsparcie polega z jednej strony na promowaniu treści sanitarystycznych i indukowaniu strachu, z drugiej na cenzurze i usuwaniu treści poddających sanitaryzm w wątpliwość.
4. Kościół, który w czasach komuny powiedział "Non possumus", tym razem się ugiął i nie ma systemowego innego głosu niż ten, polityczny, powtarzany przez rezonatory i rezonujące osoby miliardy razy.
5. Indukowany w ludziach lęk, niszczy myślenie oraz hamulce, bo ludzie naprawdę boją się o własne życie i ten lęk jest uzasadniony, bo choroba jest podstępna i bywa śmiertelna. Jednak tak ukształtowani ludzie, po pierwsze nie są w stanie samodzielnie myśleć i dostrzec, że prowadzona polityka, od samego początku POTĘGUJE ICH ZAGROŻENIE, gdy przedstawiana jest jako ratowanie przed tym zagrożeniem, po drugie - pozbawieni hamulców - niszczą tkankę relacji między ludźmi, bo ludzie, którzy nie podzielają wtłoczonych im przekonań, są dla nich wrogami, więc pogarda i agresja zamiast kultury i szacunku, więc nieustanne uwagi ad' personam w celu wywołania negatywnych emocji i przenienieniu rozmowy na płaszczyznę zajadłej "babskiej" nawalanki w emocjonalnym błocie. To się rozlewa i druga strona też odpowiada pogardą i agresją.
W języku hebrajskim osobowe zło było określane słowem "satan", a to znaczy ten, który oskarża, ten który dzieli. W języku greckim to samo osobowe zło było określane słowem "diabolos" i też oznaczało tego, który przynosi konflikt i dzieli. Chrześcijaństwo i nasza cywilizacja zawsze podkreślały wagę relacji, wagę wzajemnego szacunku dobrych kontaktów określanych przez chrześcijaństwo jako miłość. Wartością ludzką jest wspólnota. Ktoś, coś, tę wspólnotę niszczy. Miast wspólnoty pojawia się osamotnienie, miast otuchy - lęk, miast oparcia w bliźnich, agresja i poczucie zagrożenia. To nie są zdrowe warunki do trwania społeczności, a ostatnia prosta okazała się prostą wprowadzającą w zamknięte koło "nowej normalności".
Więc drogą do odzyskania równowagi są właśnie próby budowania szacunku wzajemnego i w oparciu o to, powrót do myślenia. Ale to wymagałoby odcięcia świadomości od mediów, przynajmniej w jakimś solidnym wymiarze. A korzystanie z mediów jest... uzależnieniem :)
17-12-2021 [10:38] - u2 | Link: I dzisiaj jakoś tak nie
I dzisiaj jakoś tak nie możemy jednoznacznie zidentyfikować wrogów, bo sami już nie wiemy kto to My a kto Oni.
Ja nikogo nie traktowałem jako wroga, i nadal nie traktuję. Propaganda robi ludziom wodę z mózgów, staram się unikać tej krzykliwej pogardy, wręcz nienawiści. Dla mnie polskość to normalność, to tolerancja i akceptacja ludzi takimi jakimi są. A że im się PAD nie podobuje ? Mają do tego prawo. Mi się podobuje. To właściwy człowiek na właściwym miejscu, choć nie pochwalam kilku jego decyzji politycznych :-)
17-12-2021 [07:19] - Jabe | Link: Inwiligowanie ludzi na potęgę
Inwiligowanie ludzi na potęgę jest teraz. Za poprzedniego PRL nie było możliwości technicznych.
17-12-2021 [16:22] - u2 | Link: Inwiligowanie ludzi na potęgę
Inwiligowanie ludzi na potęgę jest teraz. Za poprzedniego PRL nie było możliwości technicznych.
"Inwiligowanie" że co ? :-)
PS. Widać, że nie pamiętasz PRL, może za młody jesteś ? Albo resortowy dzieciak, który udaje że PRL był w porządku ? :-)
17-12-2021 [20:02] - Jabe | Link: Inwigilowanie* ludzi na
Inwigilowanie* ludzi na potęgę jest teraz. Za PRL władza nie mogła sobie na podsłuchy u każdego, nie wiedziała dokładnie, gdzie kto przebywa, co kupuje, z kim rozmawia. Teraz też nie do końca wie, lecz likwidacja pieniądza papierowego system uszczelni.
17-12-2021 [21:34] - u2 | Link: Za PRL władza nie mogła sobie
Za PRL władza nie mogła sobie na podsłuchy u każdego, nie wiedziała dokładnie, gdzie kto przebywa, co kupuje, z kim rozmawia.
Akurat było dokładnie odwrotnie. Dla młodych niekumatych wystarczy obejrzeć film niedawno zmarłego Sylwestra Chęcińskiego pt. Rozmowy kontrolowane z 1991 roku.
Na kogo SB zagięło parol ten praktycznie nie miał życia prywatnego, obserwacja trwała całą dobę. Łatwo wtedy było znaleźć haki na takiego figuranta i przekabacić na stronę zła.
Ty jabek niedawno urodzony ? :-)
17-12-2021 [22:43] - Jabe | Link: Chamie, czy z tego, że SB
Chamie, czy z tego, że SB inwigilowało niektórych wynika, że inwigilowano każdego?
17-12-2021 [06:30] - AŁTORYDET | Link: @Pani Anna:
@Pani Anna:
To co Pani wypisuje, to ignorancja chłopskiego filozofa: jeśli ja tak uważam, to tak jest. Amantydyna może byc obecna na rynku(?) i w terapii nawet 50 lat, ale jeśli chce ją Pani stosować w nowej procedurze terapeutycznej, to musi przejść pełen cykl badań klinicznych. Porównanie szczepionki, szczególnie nowej generacji, z lekiem, jest nieuprawnione. Widać w tej podstawówce, w której "uczono" Panią wirusologii, rzetelnej wiedzy Pani nie zdobyła.
17-12-2021 [09:34] - Chatar Leon | Link: "Szczepionki nowej generacji"
"Szczepionki nowej generacji" czyli zajzajery wyklepane na kolanie w trzy miesiące, są dopuszczone warunkowo, badania zakończą się w roku 2022 lub 2023. Uniemożliwienie leczenia amantadyną jest arbitralną decyzją urzędasów która wcale nie musiała zostać podjęta. Pozbawienie chorych leku, który hamuje namnażanie się wirusa w początkach infekcji i zapobiega powikłaniom, jest po prostu zbrodnią.
17-12-2021 [10:17] - Pani Anna | Link: Ty Autorydet, to niech
Ty Autorydet, to niech jeszcze zakażą witaminy C i rutinoskorbinu, co? Absolwencie matury 30%, bo gdybyś kończył stara podstawówkę za PRL, to byś się wstydził pisać takie głupoty.
16-12-2021 [22:03] - Adam66 | Link: “A Half Truth is a Whole Lie
“A Half Truth is a Whole Lie”
https://www.juliusruechel.com/...
17-12-2021 [10:19] - Chatar Leon | Link: Akurat jesteśmy z żoną dwa
Akurat jesteśmy z żoną dwa dni przed końcem izolacji.
1. Kowida złapaliśmy, gdy spotkaliśmy się dwa tygodnie temu ze znajomą, która uczestniczyła w szkoleniu nauczycieli. Pani, która na tej imprezie miała kowida, była zaszczepiona.
2. Zaraziło się kilka osób, zarówno zaszczepione (w tym jedna po 3 szprycy) jak i niezaszczepione. Nie widzę wiekszej różnicy w przechodzeniu choroby przez znajomych zaszczepionych i niezaszczepionych. Zagrożenie życia dotyczy naprawdę niewielkiej grupy osób. Więc szanowni "racjonaliści" słuchający "ekspertów", nie cieszcie się że nieszczepieni wymrą.
(Absolutnie nie odradzam nikomu szczepionki. Kto ma astmy, nieastmy albo jest w podeszłym wieku, powinien się dziabnąć. Inna sprawa - niewiadoma do końca skuteczność i niewiadome dawkowanie preparatu - 2 dawki, 4 dawki?)
3. Procedury resortu Niedzielskiego ograniczaja się do skazania delikwenta na areszt domowy z nieleczoną infekcją mogącą doprowadzić do powikłań. Zero leków, zero sugestii, jedynie telefon z sanepidu z formalnościami i straszeniem przed opuszczeniem miejsca. Mieli nam wysłać pulsoksymetr, nie przyszedł od tygodnia. Amantadyna, która hamuje namnażanie wirusa w początkach infekcji, została zakazana akurat od dnia, kiedy otrzymaliśmy wynik testu (10 grudnia). Podstawowa opieka zdrowotna? Pani w rejestracji mówi, że ma terminy na teleporadę za tydzień. Na szczęście mamy znajomą lekarkę. Ale niestety dla wielu osób takie granie zdrowiem przez władze może skończyć się tragicznie a szczepionka nie będzie miała tutaj żadnego większego znaczenia.
17-12-2021 [10:35] - krzysztofjaw | Link: Zdalne porady lekarskie może
Zdalne porady lekarskie może i są dobre w przypadku np. skaleczeń czy stłuczeń (i to nie zawsze). Natomiast nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z lekarzem i badań dokonywanych przez niego podczas takiej wizyty. Na jakiej podstawie bez osłuchania i zobaczenia choćby gardła jakiś lekarz jest w stanie zdiagnozować chorobę... tylko słysząc objawy? A np. sprawy kardiologiczne i schorzenia krążenia? Jak to poznać przez telefon, np. bez wyników EKG? To absurd. Albo choroby psychiczne... przez telefon nie da się ocenić stanu pacjenta. Jak słyszę "teleporada" to "nóż mi się w kieszeni otwiera". I tyle...
Pzdr
17-12-2021 [12:22] - Pani Anna | Link: Chata Leon
Chata Leon
2, 4 dawki? Tym bym się akurat nie przejmowała, jeden taki przyjął podobno 10 (za innych, w zamian za pieniądze) i ponoć żyje.
17-12-2021 [18:50] - angela | Link: Tylko ze, leczący się
Tylko ze, leczący się amantadyną przewaznie lądują pod respiratory, bo na przeciwciała juz za późno.
17-12-2021 [19:01] - u2 | Link: Nie wszyscy. Grzegorz Lato
Nie wszyscy. Grzegorz Lato powiedział publicznie, że po zaszczepieniu się podwójną dawką zachorował na kowida, a wyleczył go dr Bodnar, nie mylić z byłym RPO, który leczył p. Lato właśnie amantadyną. Z tego co czytałem to amantadyna jest skuteczna zwłaszcza w początkowej fazie infekcji, ale nie jestem lekarzem i jest to tylko moja opinia :-)
17-12-2021 [19:13] - Chatar Leon | Link: A skąd Pani takie rewelacje
@angela
A skąd Pani takie rewelacje bierze? Amantadyna zapobiega namnażaniu się wirusa, dlatego jest skuteczna w początkowej fazie choroby. Na powikłania nie pomoże. Jeżeli amantadyna byłaby zupełnie nieskuteczna, czas od marca 2020 był naprawdę wystarczający na wykazanie tego faktu. Zakazanie stosowania amantadyny jest zbrodnią, gdyż odbiera szansę na przeżycie wieku osobom.
17-12-2021 [19:48] - Jan1797 | Link: @Chatar,
@Chatar,
Proszę mi napisać, skąd się bierze "Zakazanie stosowania amantadyny" skoro jest jedynie
zakaz sprzedaży -nie stosowania. Absolutnie nie mam urazy, mogę się mylić, lecz raczej;-)
Zapewne słyszał pan, jak celebryci karmili się amantadyną. Bez urazy, Jan
17-12-2021 [20:16] - Chatar Leon | Link: OK, skrót myślowy.
OK, skrót myślowy.
Jeżeli ministerstwo zabroniło od 10.12 lekarzom przepisywania amantadyny poza Parkinsonem (i jeszcze jedną drugą chorobą) to oznacza to, że zgodnie z prawem lekarz nie może leczyć kowida amantadyną. Jest to zatem de facto zakaz stosowania amantadyny w takich przypadkach. Wiele osób zapłaci za to życiem, wiele zapłaci za to po prostu hospitalizacją.
17-12-2021 [21:40] - Jan1797 | Link: Nie mam pełnej wiedzy, widać
Nie mam pełnej wiedzy, „przepisywania” znaczy ograniczenia dostępności. Swoją drogą należy
spodziewać się wzrostu rozpoznań Parkinsona. Widać u nas chroniczny brak Nonparel-a, moim
zdaniem zakaz dotyczy stosowania poza klinicznego bez wskazania rozpoznania.
Sorry, to byłby nonsens.