Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Czy volksdeutsche (folksdojcze) są wśród nas?
Wysłane przez krzysztofjaw w 13-04-2021 [17:40]
Takie pytanie można postawić dziś, kiedy polski Sąd na wniosek rzecznika RPO A. Bodnara zakwestionował przejęcie przez ORLEN S.A. niemieckich do niedawna gazet wydawanych przez Polska Press. I śmie mówić, że to jest niezaskarżalne. Nie ma wyroków niezaskarżalnych, bo istnieją jeszcze sądowe instytucje międzynarodowe.
Naprawdę nie wiem, co może kierować polskim Sądem a przede wszystkim co kieruje poczynaniami A. Bodnara, który już dawno powinien skończyć swoją misję, ale niestety po naszej, prawej stronie PiS nie uzgodnił swojej kandydatury na to stanowisko i sprawa nowego wyboru Rzecznika Praw Obywatelskich na razie jest w toku a to pozwala obecnemu rzecznikowi na antypolskie harce.
W czasie II Wojny Światowej domniemani i realni folksdojcze byli narażeni na polską karę śmierci za współpracę z okupantem. Czy zatem dziś działania jawnie lub skrycie proniemieckie nie zasługują co najmniej na napiętnowanie i zastanowienie się nad tym, czy Polska dla nich jest ich Ojczyzną? Tego nie wiem, ale warto nad tym się zastanowić, bowiem obecne władze RP starają się naprawdę na odzyskanie w niemieckiej UE swojego podmiotowego znaczenia. I w wielu obszarach się to udaje.
Przejęcie przez nasze niemal państwowe przedsiębiorstwo wydawanych do niedawna przez Niemców polskich gazet regionalnych spotkało się od samego początku z krytyką naszej opozycyjnej Targowicy spod znaku finansowanej onegdaj przez Niemcy PO i całej totalniackiej opozycji. Podniosła się wrzawa niemal na cały świat. A przecież nawet jakbyśmy stosowali niemieckie prawo prasowe to niemożliwym byłoby opanowanie przez obce państwo i obce firmy naszego rynku medialnego. D. Obajtek i kierowany przez niego ORLEN S.A. postąpiły więc tak jakbyśmy mieli do czynienia z prawem niemieckim. Za to prezesa OLRLENU spotkały medialne ataki oskarżające go o wszystko, z jego majątkiem i finansami na czele. Skutecznie odparł te ataki publikując swój majątek, ale wedle mnie atak na niego był skorelowany z przyszłymi działaniami antypolskimi w innych obszarach, w tym w polskich sądach. Już nawet nie wspominam o A. Bodnarze.
W całej tej sprawie jeden z braci Karnowskich z wpolityce.pl wskazuje jeszcze jeden trop: Gazetę Wyborczą, która chce opanować regionalny rynek medialny i potrzebuje czasu aby nadredaktor A. Michnik zrealizował swój cel. Nie wiem czy jest to właściwy kierunek poszukiwań antypolskiej i proniemieckiej postawy Sądu i A. Bodnara, ale żydowskiego wątku związanego z GW też nie można wykluczyć.
Osobiście jestem w szoku po dzisiejszej decyzji niby polskiego Sądu. Co jeszcze musimy zrobić, aby nasza Ojczyzna pozbyła się targowickich zdrajców? Nasze rządy trwają już sześć lat i nie potrafiliśmy przez ten okres (niestety za vetem prezydenta A. Dudy) zreformować naszych sądów. Nie potrafiliśmy przywrócić podmiotowości naszego państwa. Sprawa ORLENU i Polska Press jest tego dobitnym przykładem. Oby stała się ona przyczynkiem do zastanowienia się nad koniecznością przyspieszenia reform ustrojowych. Oby! Bo nie stać nas na poddaństwo wobec niemieckiej UE i winniśmy wszystkich, którzy w jakichkolwiek sposób działają antypolsko napiętnować - chociażby tylko publicznie.
Współczesnych folksdojczów można przecież spotkać publicznie każdego dnia, podobnie jak ludzi prosowieckich a z historii wiemy, że Ci ludzie reprezentujący Niemcy i Rosję od zawsze byli naszymi wrogami. Czy są dzisiaj? Nie wiem, ale warto być ostrożnym i "dmuchać na zimne"!
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
http://krzysztofjaw.blogspot.com/
kjahog@gmail.com
Komentarze
13-04-2021 [17:50] - Tomaszek | Link: Kablowali i sku...wiali się
Kablowali i sku...wiali się za pieniądze to nie volksdeutsche tylko szmalcownicy i inne szumowiny tamtych czasów . Nawet volksdeutsche nimi gardzili . Nie wiem skąd takie przekonanie , że postanowienie sądu okręgowego jest niezaskarżalne a już zaskarżenie tego do innych instytucji jest jakąś fikcją . Wyrok został po prostu wydany po skutecznym przejęciu i należy go traktować jako jakiś folklor lokalny . ale to jeszcze jeden dowód na trafność "wszyscy won "
13-04-2021 [18:13] - krzysztofjaw | Link: Cejrowski od zawsze mówił
Cejrowski od zawsze mówił "wszystkich von" i w sumie można się zgodzić w przypadku sądów.
Pzdr
13-04-2021 [20:20] - Tomaszek | Link: Tych przypadków do wszyscy
Tych przypadków do wszyscy won oprócz sądów jest więcej niż przypadków połowa won .
Zdrówka życzę
13-04-2021 [20:24] - Jan1797 | Link: Jak lubię Cejrowskiego; mówił
Jak lubię Cejrowskiego; mówił wszystkich won o sędziach, być może od zawsze.
W sumie wystarczy przyjrzeć się obecnym wtedy w studio i zapytać co to zmieniło
w przypadku sądów?
Pzdr
13-04-2021 [21:45] - Tomaszek | Link: Czyżbyś Janie sugerował
Czyżbyś Janie sugerował Cejrowskiego na wysokie stołki ?
14-04-2021 [16:09] - Jan1797 | Link: Że go lubię?:)To bez
Że go lubię?:)To bez znaczenia. Inaczej, dobrze by się stało, miałby szansę
sprawdzić na własnej skórze, czym się różni pyskówka od pracy na ful zegar :)
13-04-2021 [18:00] - Marek1taki | Link: Pisz na Belweder.
Pisz na Belweder.
13-04-2021 [18:14] - krzysztofjaw | Link: Można i pisać na Berdyczów,
Można i pisać na Berdyczów, ale co nam pozostaje?
Pzdr
13-04-2021 [18:02] - u2 | Link: "proniemieckiej postawy Sądu
"proniemieckiej postawy Sądu i A. Bodnara"
Ale, ale. To Niemcy chcą sprzedać Polakom Polska Press. To nie w interesie Niemców jest wstrzymanie transakcji.
RPO p.Bodnar może realizować interesy Agory, ale to nie są niemieckie interesy, tylko Adama Michnika i jego czerwonej spółki. Adam Michnik znany jest ze swojej miłości do lewaków. Np. pijał whisky z Aleksandrem Kwaśniewskim zanim mu udzieilił wsparcia w jego wyścigu o fotel prezydenta 3RP.
13-04-2021 [18:17] - krzysztofjaw | Link: Dlatego wspomniałem o A.
Dlatego wspomniałem o A. Michniku, bo to tez może być dobry trop. Faktycznie Niemcy już sprzedały, tyle tylko, że nie zawsze mówią to, co myślą a ja znam niemiecką mentalność, bo wiele lat pracowałem w niemieckiej firmie i niestety my-Polacy są przez nich traktowani tylko jako siła robocza.
Pzdr
13-04-2021 [18:20] - Pers | Link: Tu nie chodzi o to, że KTOŚ z
Tu nie chodzi o to, że KTOŚ z Polski odkupił te wydawnictwo od Niemców tylko, że to był akurat Orlen, nad którym PiS ma kontrolę.
Dlatego notka jest bez sensu.
13-04-2021 [19:39] - u2 | Link: Nie no Pers, czy jakoś tam,
Nie no Pers, czy jakoś tam, Rus, czy inaczej.
Notka bardzo celna. Chodzi o to, komu sprzedaż Polska Press jest na rękę, a komu nie.
13-04-2021 [20:17] - Pers | Link: u2
u2
u2 to jakaś nowa marka detergentu do urządzeń sanitarnych?
13-04-2021 [21:35] - u2 | Link: Nie, nie chodzi o Persil,
Nie, nie chodzi o Persil, tylko o Rus-a. Typowego agenta wpływu z neon24.pl.
13-04-2021 [22:15] - Tomaszek | Link: U2 to w tym przypadku
U2 to w tym przypadku zadziałał jak pra Ubot odpalił torpedę i trafiony zatopiony . Pewnie oczywiście ruski wynalazek od Niemca ze strychu .
14-04-2021 [01:31] - paparazzi | Link: Bielosipied?
Bielosipied?
13-04-2021 [22:09] - Tomaszek | Link: Trzeba wygrać wybory i
Trzeba wygrać wybory i przejąć kontrolę . A tak na serio , to się trochę upier...ala to szwabskie szczekanie , może nie tak szybko i bardzo , ale dobre i cokolwiek na początek . Trzeba było Twoim ruskim oligarchom podpowiedzieć , może byś się gdzieś na stołek załapał . A tak produkujesz się po forach , dupa ruska wylizana a podwyżki może pół rubla albo i nie to . Ot i sens .
13-04-2021 [18:11] - Pers | Link: Ta decyzja jest dość
Ta decyzja jest dość kuriozalna bo każda firma ma prawo robić ze swoimi funduszami co chce, nawet jeśli niektóre zakupy są wątpliwe.
Mnie zastanawia jednak co innego.
Autor tak lekko używa określenia "folksdojcz" a może by mi powiedział jak nazwałby tych, którzy wyraźnie i wiernie służą np. Żydom albo Amerykanom?
Jest na nich jakieś określenie w języku polskim?
13-04-2021 [20:04] - J z L | Link: Do swoich synow jak sie
Do swoich synow jak sie zwracasz
13-04-2021 [22:12] - Pers | Link: husky
husky
Tak jak na chrzcie dostali, szczurze z londyńskich kanalizacji :)
Pocałowałeś już dziś fotkę swojej królowej?
13-04-2021 [20:13] - sake3 | Link: @Pers......Autor porusza
@Pers......Autor porusza sprawę przejęcia przez ORLEN SA gazet niemieckich wydawanych przez Polska Press,a nie żydowskich czy amerykańskich.Po cóż więc miałby pisać o tych drugich?Mam nadzieję,że i na to przyjdzie czas w osobnej notce.
13-04-2021 [20:30] - Pers | Link: sake3
sake3
Nie o to chodzi. Autor generalizuje i stygmatyzuje tych, którzy są przeciwni przejęciu Polska Press akurat przez Orlen, który jest pod kontrolą PiS.
Jestem przekonany, że inny nabywca nie budziłby tyle emocji.
Zresztą to Niemcy zgodzili się sprzedać, nikt ich nie zmuszał.
13-04-2021 [22:21] - Tomaszek | Link: Już pisałem w pierwszym
Już pisałem w pierwszym komentarzu , że folksdojcze to tylko nawróceni na germanię . A to ścierwo polskie nawet do volkslistysię nie nadaje . Nawet volksdeutsche nimi gardzili . Polityka to taki zdrowy balans między dżumą a tyfusem . Sraczka byłaby ideałem . Ale gdzie nam .
13-04-2021 [18:16] - juur | Link: Zgoda. Tylko jedna uwaga, że
Zgoda. Tylko jedna uwaga, że to nie przejęcie a transakcja handlowa, jedna strona sprzedaje, druga kupuje i sądowi nic do tego. Ci co dopuścili do tego, by polskie gazety były redagowane i wydawane przez Niemców powinni ponieść karę i to taką by była przykładem dla przedawczyków i zdrajców.
Z drugiej strony to odnoszę wrażenie, z jestem świadkiem festiwalu nieudolności i amatorszczyzny na wielu polach. Od jakiegoś czasu to za co się PIS nie weźmie to klapa. Chyba najwyższy czas dla PIS by się ogarnąć bo nie będzie co zbierać. Może warto posłuchać wyborców i przypomnieć sobie z jakimi hasłami PIS szedł do wyborów?
13-04-2021 [18:21] - Andy51 | Link: Pytanie retoryczne, przyjedź
Pytanie retoryczne, przyjedź do Małej Sycylii to się przekonasz.
13-04-2021 [18:53] - AŁTORYDET | Link: Schlebia Pan tym zaprzańcom.
Schlebia Pan tym zaprzańcom. To nie są volksdeutsche, to są typy nazywane przez Niemców volkswagendeutsche. Wywęszyli geld, to za nim podążają. Nie sądzę, by darzono ich szacunkiem, nawet w Niemczech. Płacisz, masz.
13-04-2021 [19:01] - spike | Link: Z tego co rozumiem z
Z tego co rozumiem z orzeczenia czy wyroku sądu, sprawa nie jest jeszcze przesądzona, jest tylko wstrzymane rozporządzanie nabytym Polska Press, do czasu właściwego rozstrzygnięcia. Kuriozalne w tym jest to, że o kupnie PP była mowa od dawna, trwało przygotowanie prawne, zezwolenie na kupno itd. działania Bodnara (ojca bandyty) jeszcze wtedy miało sens, jak i wyrok sądu, ale po kupnie już nie powinno mieć racji bytu, pod jednym tylko warunkiem, jakby była wada prawna samego zakupu. Sprawa jest o tyle kuriozalna, że PP zatrudnia ludzi, którym trzeba płacić, Orlen nie mając prawa rozporządzania nabytkiem, chyba nie może płacić pensji, ani sprzedać. Ciekawe jakby Orlen zlekceważył ten wyrok, Obajtek pójdzie siedzieć ?
13-04-2021 [22:46] - Tomaszek | Link: Przede wszystkim to sąd
Przede wszystkim to sąd okręgowy i mamy jeszcze apelację i sąd najwyższy (nie mylić z ostatecznym) , panowie magistrzy czy jak wam tam docenci . To że jakaś wsiowa kauzyperda proceduje sprawy , które powinna umorzyć , pisze bzdury w uzasadnieniach , to ma do tego prawo (ale jaja) ale pisanie bzdur o drodze odwoławczej to kryminał . Poza tym to musztarda po obiedzie , bo transakcja i przejęcie było prawomocne już miesiąc temu . Durne łby walą nury do pustego basenu , a łby puste zastanawiają się czy wody nie za dużo .
0
13-04-2021 [19:16] - Andy51 | Link: Pytanie retoryczne, przyjedź
Pytanie retoryczne, przyjedź do Małej Sycylii to się przekonasz.
13-04-2021 [19:28] - Jabe | Link: W jakich obszarach odzyskali
W jakich obszarach odzyskali podmiotowe znaczenie?
Kupowanie chylących się ku updakowi tytułów przez firmy podległe państwu podległemu partii podległej Jarosławowi Kaczyńskiemu należy rozpatrywać w oderwaniu od kwestii, co jest niemieckie, a co polskie, bo tu chodzi o to, co jest partyjne, a co nie, jak w totalniackich czasach.
No i wreszcie ani słowa o formalnych powodach. Zupełnie jakby wszyscy rządzący (sądy także) robiły, co chcą. Taka mentalność: Ten, który robi tak, jak chcemy, jest dobry. Kto postępuje wbrew naszym interesom jest zły (nawet jeśli prawo mu nakazuje).
13-04-2021 [20:14] - J z L | Link: Wychodzi na to że sprawy
Wychodzi na to że sprawy należy brać we własne ręce. Trzeba walczyć o szeroką dostępność do broni palnej. Kupić "kałacha" i robić porządek we własnym zakresie. Państwo nie działa
13-04-2021 [20:33] - Pers | Link: husky
husky
"Państwo nie działa"
Co ty bluźnisz husky?
6 lat Dobrej Zmiany i "Państwo nie działa"?
13-04-2021 [21:02] - J z L | Link: Damy radę.Nie martw się
Damy radę.Nie martw się
Pamiętaj hasło które nadal jest aktualne "A na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści"
Weź sobie to do serca.
13-04-2021 [20:18] - J z L | Link: PAMIETAJMY
PAMIETAJMY
W Dniu Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej - pomódlmy się za ich dusze.
Cześć Ich Pamięci
13-04-2021 [21:39] - J z L | Link: Okupant wymordował elity i
Okupant wymordował elity i zastąpił je podszywającą się pod Polaków czerwoną bolszewią. Skutki tego perfidnego planu odczuwamy do dziś. W polityce, w sądownictwie, w kulturze, w mediach... w społeczeństwie. Do dziś okupanci z tego korzystają
13-04-2021 [22:40] - Pers | Link: husky
husky
Niektóre trolle bolszewii uciekły do Londynu.
Ciekawe dlaczego? Ciocia Wolińska przetarła wam szlak?
14-04-2021 [07:55] - J z L | Link: Pozdrow dorodnych synow
Pozdrow dorodnych synow
13-04-2021 [21:43] - J z L | Link: Senatorowie opozycji
Senatorowie opozycji przygotowali uchwałę ws. Bodnara. Zapewniają,że przy wyborze nowego RPO zgodzą się jedynie na kandydata,który nie będzie realizować interesu partii rządzącej. Co oznacza, że Senat preferuje kandydata realizującego interesy opozycji
13-04-2021 [21:56] - J z L | Link: Jedyny sposób na kolejną
Jedyny sposób na kolejną kadencję PIS- to powrót rządu takiego jakim był rząd Beaty Szydło. Nie bali się Brukseli ani kasty sędziowskiej.
13-04-2021 [23:01] - Pers | Link: husky
husky
Beata Szydło?... Czy to ta od zwycięstwa 27:1?
Bardzo brzydko pan prezes się z nią obszedł. Rano kwiaty a wieczorem...
Ja ją nawet lubiłem.
14-04-2021 [07:16] - J z L | Link: 24-0
24-0
Czy ten wynik coś ci mówi
14-04-2021 [08:19] - Pers | Link: Nic.
Nic.
14-04-2021 [11:19] - sake3 | Link: @Pers......Brzydko
@Pers......Brzydko ironizujesz.Ta przegrana 27:1 świadczyła tylko o tchórzostwie przedstawicieli państw unijnych i nienawiści opozycji do premier Beaty Szydło.Może przyjdzie kiedyś czas w UE,że europosłowie będą samodzielnie się wypowiadali a nie jak nakazuje EPLi że UE będzie zbiorem ludzi myślących a nie pachołków.
14-04-2021 [13:13] - tricolour | Link: @Sake
@Sake
Czy chcesz moze powiedzieć, ze gdy PiS glosuje w sejmie jednogłośnie, to jest zbiorem pachołków? Zamiast ludzi myślących, ktorzy samodzielnie powinni się wypowiedzieć?
14-04-2021 [14:18] - Pers | Link: sake3
sake3
Masz rację, tu nie ma co ironizować tylko zapłakać trzeba nad skutecznością państwa polskiego.
14-04-2021 [19:16] - SyrenkaW | Link: Odpowiedź brzmi - tak!
Oczywiście, pozdrawiam