Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
11,4% przewagi załatwia wygraną.
Wysłane przez jazgdyni w 28-06-2020 [22:22]
Ciągle na gorąco, ale już kalkuluję wyjątkowo na zimno.
Wprawdzie Marcin Palade, którego wysoko cenię, na Tweeterze ma jeszcze pewne wątpliwości, lecz ja wykalkulowałem, że tak wielką 11,4% przewagą nad drugim kandydatem, Rafałem Trzaskowskim zapewnił sobie zwycięstwo w drugiej turze wyborów.
Oto moje rachunki:
Andrzej Duda zdobył 41,8% głosów.
Rafał Trzaskowski, który będzie rywalizował w II turze uzyskał 30,4%
Trzeci na podium Szymon Hołownia zdobył wyjątkowo dużo, bo aż 13,3%
A kolejny interesujący mnie w tej chwili Robert Biedroń ma 2,9%
Z całą pewnością można liczyć, że ci właśnie byli kandydaci za dwa tygodnie poprą Rafała Trzaskowskiego. Interesujące jest – na jakim poziomie.
Zakładam maksymalnie, że Hołownia da 12%, a Biedroń 1,4% dla prostego rachunku.
W takiej sytuacji Trzaskowski prowadzi z Dudą 2 procentami. Niech jeszcze w jakiś sposób uciuła sobie jeszcze 3% i ma pięcio-procentową przewagę nad PAD.
No dobrze; ale przecież Andrzej Duda też zyska wsparcie niektórych kandydatów.
Na pewno dostanie całość, aczkolwiek niewiele od Marka Jakubiaka – 0,5% i Stanisława Żółtka 0,3%
Liczę, że więcej dostanie od Kosiniaka-Kamysza (konkretnie od jego elektoratu), bo szacuję to na co najmniej 2%. Może też zdobyć nawet 5% ze strony Bosaka i Konfederacji.
I w takim momencie Andrzej Duda odzyskuje nawet 5% przewagę, licząc tylko na przepływy głosów byłych kandydatów.
Ale są to tylko szybkie kalkulacje tuż po wyborach, biorąc pod uwagę tylko tych, co już oddali ważne głosy.
Czy frekwencja w drugiej turze będzie też taka wysoka? Nie wiem.
Lecz mam wrażenie, że Andrzej Duda będzie w stanie zmobilizować jeszcze więcej swoich wyborców. Jest naturalny w kontaktach bezpośrednich i o wiele bardziej wiarygodny. Poza tym, jako ciągle aktywny prezydent ma na pewno jeszcze coś w zanadrzu.
Dlatego jestem dość spokojny i czekam na korekty o północy z PKW.
.
.
Komentarze
28-06-2020 [22:29] - Pers | Link: Obawiam się, że bardzo się
Obawiam się, że bardzo się mylisz.
Konfederacjia nie zagłosuje na pana Dudę.
I wygra ten drugi.
29-06-2020 [08:22] - jazgdyni | Link: Bzdura.
Bzdura.
Taka propaganda już towarzyszu nie działa.
29-06-2020 [09:52] - Pers | Link: Zwrotu "towarzyszu" proszę
Zwrotu "towarzyszu" proszę używać w stosunku do swoich przyjaciół i dalszej rodziny bo jak widać wyniósł pan to z domu.
28-06-2020 [23:07] - angol | Link: I popatrz sie wyborco jak
I popatrz sie wyborco jak doskonale sa wyniki sondazy, mozesz nie chodzic na wybory. Ale niech tam, nie pozbawimy Cie tej rozrywki.
29-06-2020 [08:22] - jazgdyni | Link: ???
???
29-06-2020 [13:42] - angol | Link: Chcialby Pan wiedziec wiecej,
Chcialby Pan wiedziec wiecej, is fecit cui prodest
28-06-2020 [23:20] - Studentka | Link: Wszyscy oddadzą
Wszyscy oddadzą Trzaskowskiemu i będzie pozamiatane .
29-06-2020 [08:24] - jazgdyni | Link: Wszyscy - czyli kto?
Wszyscy - czyli kto?
Bo co do elektoratów to mam duże wątpliwości.
28-06-2020 [23:57] - Es | Link: O godzinie 21 było 11,4
O godzinie 21 było 11,4 przewagi i Duda nazywa ją "olbrzymią".Znając jednak prawidła i mechanizmy wyborcze oraz starą maksymę:"wybory wygrywa ten co liczy głosy", stawiam czapkę orzechów,że gdy się obudzimy różnica stopnieje do 6-8. I to jest punkt wyjścia do kalkulacji bliższych realu. I ja tu nie jestem tak pełen optymizmu.Liczy Pan, wzorem Girzyńskiego na skaptowanie kogokolwiek z tefałenowskich wyborców Hołowni?Odważnie.Ludzie Biedronia dokąd pójdą?Do Dudy i wstrętnego -dla nich- PIS?Żart. PSL? Pół na pół.Ludzi Bosaka można w asadzie pominąć.Raczej zostaną w domu,niż po tym co słyszeli o sobie przez ostatnie lata będą przychylni Dudzie, głos na Trzaskowskiego to głos poparcia dla "kondominium". "Plankton" można pominąć, bo nie stanowi jakiejś znaczącej siły.
No i cóż mamy w wyniku? Jeśli jakimś nadzwyczajnym wysiłkiem, lub królikiem z kapelusza, Duda nie przyciągnie tych , którzy nie głosowali, to jesteśmy w czarnej dziurze. I obym się mylił
29-06-2020 [08:28] - jazgdyni | Link: Dziwna tu jakaś logika...
Dziwna tu jakaś logika...
Ma spaść do 6-8 tymczasem już w tej chwili Dudzie wzrasta do około 45%, a Trzaskowskiemu spada do 29%.
Nie chodzi by Konfederaci i ci od Hołowni z radością na Dudę zagłosowali. Wystarczy by spora część nie poszła na wybory.
Taka jest logika.
29-06-2020 [09:26] - Es | Link: Co do konfederacji, to już
Co do konfederacji, to już jest zapowiedziane pozostanie w domach, chociaż jeden taki inteligentny inaczej ogłosił chęć niesienia pomocy Trzaskowskiemu. Natomiast na jakiej podstawie sądzi pan, że wyborcy Hołowni mieli by nie pójść poprzeć w zasadzie pokrewnego kandydata, wywodzącego się z tego samego środowiska, natomiast wyborcy i zwolennicy Dudy doznać nagłego wzmożenia i gremialnie ruszyć do urn? Zagadka. Czym Duda przekona tych których przekonać nie był w stanie przez pięć poprzednich lat, mimo miliardów rzucanych na różne " plusy"?
A te 6-8 procent to nie żadna logika, tylko ostrożność z hurraoptymizmem, skoro w większych miastach,komisarzami zostali tacy jak słynny swego czasu Farmazon .
29-06-2020 [00:18] - tricolour | Link: Warto też zauważyć, że Twoje
Warto też zauważyć, że Twoje województwo jest bardziej za Trzaskowskim niż moje, a oba przeciw PAD.
Za dwa tygodnie wakacje w pełni, dzisiejsza frekwencja nie do osiągnięcia.
29-06-2020 [08:32] - jazgdyni | Link: Zapomniałeś, że tu jest Mała
Zapomniałeś, że tu jest Mała Sycylia, gdzie wszyscy od polityków, poprzez służby i wymiar sprawiedliwości, aż po biznesmenów i niewolników korporacji kręcą wspólne lody, jak Tusk nauczył?
Tu jest matecznik pruskich tradycji.
29-06-2020 [02:26] - mmisiek | Link: Po pierwsze nie 11% tylko 11
Po pierwsze nie 11% tylko 11 punktów procentowych.
Po drugie - ta przewaga jest tylko pozorna i w II turze nie gwarantuje niczego. Tym bardziej, że już teraz widać, że Trzaskowski plus Hołownia mają więcej od Dudy.
Przy tak wyrównanym poparciu wystarczy, że targowica tylko trochę "poprawi" wyniki w komisjach i będzie pozamiatane. W tym akurat mają dużą wprawę, a nikt tu niczego przez ostatnie lata nie ukrócił (było przez kogoś zabronione?).
29-06-2020 [08:37] - jazgdyni | Link: Niesamowite i jakie odkrywcze
Niesamowite i jakie odkrywcze! "... nie 11% tylko 11 punktów procentowych." Jak na to wpadłeś? I wytłumacz internautom co to znaczy.
Już w tej chwili dochodzą informacje z PKW, że Dudzie wzrasta do 45% , a Trzaskowskiemu spada do 29%.
Gimnastykuj się dalej, by coś mądrego znów powiedzieć.
29-06-2020 [11:04] - mmisiek | Link: 45% to już rzeczywiście nieco
45% to już rzeczywiście nieco lepiej, natomiast różnicę między procentem i punktem procentowym to znajdziesz sobie w guglu, elementarz chyba ze szkoły podstawowej.
29-06-2020 [12:32] - tricolour | Link: @Mmisiek
@Mmisiek
Też szukalem w guglu swego czasu, co to diabel ten punkt procentowy. Serio.
Bo gdy sie jest inżynierem, to między np. 50% a 55% jest pięć procent różnicy, co widać (z góry i z dołu). Ale - jak także widać - są ludzie którzy potrzebują punktów procentowych, bo dla nich jest 10% z dołu oraz 9,09(09) procent z góry, a także pięć punktów procentowych.
Jak wyraźnie widać bycie inzynierem chroni trochę przed nadmiarem głupoty.
29-06-2020 [18:08] - mmisiek | Link: Gdy się jest inżynierem to
Gdy się jest inżynierem to precyzja wyrażania się jest tym bardziej istotna. Przynajmniej tak było kiedyś, gdy edukacja stała jeszcze na jako takim poziomie, bo teraz to faktycznie bywa z tym różnie.
29-06-2020 [18:21] - tricolour | Link: @Mmisiek
@Mmisiek
Precyzja bedzie zachowana gdy wzrost procentowy będziemy odnosić do puli, czyli całości. Wtedy wzrost z 30% do 55% będzie wynosil 25% i tyleż spadek.
Problem zaczyna się wtedy, gdy za procenty zabierają sie spece od sprzedaży i prezentacji, których dochody zależą od wskaźników. Im zależy, by wzrost z 30% do 55% wynosił 83%. A taki sam spadek 45%.
29-06-2020 [18:42] - jazgdyni | Link: @mm
@mm
Z punktu widzenia poprawności i etyki zawodowej oczywiście ma pan rację. Często w życiu taka wiedza jest potrzebna, jak liczenie procentów od góry, czy od dołu. Przypomnę też oszustwo Tuska, gdy podniósł VAT z 22% do 23%. To tylko jeden procent - krzyczeli jego pijarowcy. A to kłamstwo. Podatek wzrósł o 4 procent. Można sprawdzić.
Natomiast w niefachowej publicystyce takie specjalne przestrzeganie detali wprowadza zamęt. Czytelnikom to nie jest potrzebne czy to procent, czy punkt procentowy. Sam wzrost jest istotny, a nie dokładna wiedza, czy wzrosło o 4 zł, czy tylko o 3,96 zł, Chodzi o zjawisko a nie o ekonomiczne wyliczenia.
Dlatego pozostanę przy swoim. Wiedzę którą się ma trzeba szanować i zawsze wiedzieć kiedy jej użyć.
29-06-2020 [12:46] - jazgdyni | Link: Podziwiam wszystkich uczących
Podziwiam wszystkich uczących się z gugla.
29-06-2020 [18:14] - mmisiek | Link: Nie moja to rzecz co sobie
Nie moja to rzecz co sobie podziwiasz, ale jak się ma takie luki z zakresu szkoły podstawowej to jednak radziłbym tam czasem zajrzeć. Bez obrazy.
29-06-2020 [08:36] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: Ja w swoich przewidywaniach
Ja w swoich przewidywaniach,opartych na latach spędzonych przy takich "badaniach"...niewiele się omsknąłem.
Duda na tę godzinę [8.00] ma około 45%....to tyle ile PiS....KTÓRY nigdy nie zdobędzie większości sejmowej...SAM...bez pomagierów,którzy zawsze zdradzą.
Trzaskowski...ok.28%...to mi sie zgadza...Hołownia...był wynaleziony przez WSI,SB i trzecie pokolenie agentów,komuchów i i zwykłej bandy upiorów....ile? Ok.13% te dwa
wyniki,to LUSTRO,W KTÓRYM SIE ODBIJA DEBILIZM POLACTWA.
Miałem gotową notkę na ten temat....ale niestety...nie mogę jej wstawić....
Reszta tej zbieraniny "kandydatów"....to plankton...wystawiony na obnizenie wyniku Dudy.
PS.Oglądałem TVP Info na TVP stream ...kolejne expose Dudy! (sic!) PO CO? Wbija milion gwoździ do miliona głów? Już chyba zostanie na tych 45%...sztabowców ma beznadziejnych...z Panią Szydło na czele...
Lipiec...wakacje...bon wakacyjny...kto zagłosuje na Dudę?
PPS.Nie jestem @rolnikzmazur,którego Admin amnestionował po kilku dniach...mnie nie zechce....chyba,że bym był czarny...murzynem...negrem...niewolnikiem....
Cześć Janusz...może sie kiedyś spotkamy w dziesiątym wymiarze....trzecia planeta za gwiazdą Alfa Centauri....po południu.
29-06-2020 [20:07] - HenrykH. | Link: Witam.Wyniki wyborów pokazały
Witam.Wyniki wyborów pokazały że te następne pokolenie "ub" wychowały godnych następców.Nie wolno pisać że to debilizm ,to dobrze przemyślana taktyka.Oni chcą żeby ludzie uważali ich za debili ,wszakże debil wzbudza współczucie i żal.Tu trzeba ostro pokazać kto jest kto , nie zapominać i po chrześcijańsku wybaczać .Czas na wstrząs ,bo w następnych wyborach wygra typek z tvn-u ,już teraz krzyczą że Hołownia powinien miec drugą turę.
Na temat sztabu Prezydenta A.Dudy nic nie powiem ,ale gdyby Prezydent nie chciał reelekcji to myślę że P.Beata Szydło wygrałaby w 1 rundzie:) .Tak ze 68 % glosów ,poważnie taki jest odbiór p.Beaty.
29-06-2020 [21:08] - jazgdyni | Link: @Trotelreiner
@Trotelreiner
Cześć!
Ponieważ zawsze traktuję Ciebie bardzo poważnie, to z odpowiedzią się wstrzymywałem. Miałem autentycznych mistrzów cyklinowania, więc oczywiście musiałem nadzorować.
Podejrzewam, że admina denerwuje Twoje otwarte pokazywanie i to w ostrych słowach, lichości dużej części naszego społeczeństwa. A ich rozbuchana duma, a już właściwie pycha i brak skromności nie pozwalają otwarcie o tym mówić. Oczywiście Duda stara się odbudować narodową godność. Lecz nieustanne mówienie: - Jesteście cacy - jest kontr produktywne.
Mnie najbardziej oburzyła i jest chyba modelowym przykładem, cwana baba, która za plecami swojego kalekiego syna na wózku, robiła w Sejmie protest, okupując korytarze. Z całym swoim chamstwem i chytrością. Dzisiaj ta kobieta jest posłanką na pensji całego narodu, a z syna, który miał trudności ze zborną wypowiedzią, zrobiła radnego w dużym mieście.
Nikt w Polsce nie odważy się na słowa potępienia. To jak w Stanach klękanie przed murzynami, którzy przed chwilą okradli luksusowy sklep i mycie im nóg.
W Waszyngtonie tępe debile zdewastowały pomnik Kościuszki. To za dwa dni warszawskie durnie z hodowli Trzaskowskiego zrobiły to samo. Tacy twórczy idioci.
I teraz zastanówmy się - na takiego w moich oczach Tuska-bis, totalnego pasożyta społecznego, amoralnego i cynicznego, zagłosowało prawie 6 milionów wyborców. Pamiętajmy - 6 milionów z 30 milionów uprawnionych do głosowania. W drugiej turze mogą dociągnąć, jak analizuje kolega Foros, do 8 milionów, a Duda do 9-ciu. Głównie u Trzaskowskiego młodzi do 29 roku życia i co kompletnie nielogiczne - przedsiębiorcy. I oczywiście tabuny urzędników dużych miast i wszyscy uzależnieni od magistratu. To zgroza! Mamy co najmniej 40% zdeprawowanego społeczeństwa. Ci młodzi - bez wykształconych wzorców moralnych i ci starsi - cyniczni i już amoralni kombinatorzy, którym było dobrze w czasach cichego przyzwolenia Tuska.
Jesteś socjologiem i nie muszę Ci tłumaczyć teorii moralnego rozwoju Kohlberga, czy Piageta. Wygląda na to, że ci młodzi nigdy nie wyszli (choć już dawno powinni) poza stadium 3 rozwoju - koncentracja na relacjach interpersonalnych i ciągle borykają się z problemem jak być przyzwoitym i po prostu dobrym człowiekiem i nie dojrzeli do wyższych etapów rozwoju: 4 - koncentracja na autorytecie i utrzymaniu ładu społecznego; 5 - koncentracja na umowie społecznej; 6 - koncentracja na uniwersalnej zasadzie etycznej.
Tak samo jest z tymi przedsiębiorcami, którzy w życiu kierują się wyłącznie dziecięcymi zasadami stadium drugiego - indywidualizm i wymiana, oraz nadrzędny egoizm.
Jak dobrze i spokojnie rządzić narodem, którego dobre 40% społeczeństwa jest tak niedojrzałe? Wychowywać? Szkoły? A co robić jak wychowawcy i nauczyciele też moralnie się nie rozwinęli? Rodzice? To samo.
Czy będziemy w stanie przerwać ten obłędny krąg?
29-06-2020 [08:39] - Marek1taki | Link: Wiadomo było, że wygra Duda.
Wiadomo było, że wygra Duda. Natomiast przepływy elektoratów to niewiadoma kształtowana doraźnie w mediach.
Na Bosaka zagłosowało 55% wyborców Konfederacji z jesiennych wyborów. Nie mam pojęcia kim byli pozostali wówczas i teraz. Nie znam tych ludzi i nie mam pojęcia czy w ogóle mają poglądy. Tak samo jest z elektoratem PiS. To nie żelazne elektoraty wygrywają wybory, co sprawie, że w demokracji decydują najmniej zorientowani, najmniej zdecydowani, najmniej zainteresowani. Potem zdziwienie, że władzę w państwie demokratycznym sprawuje niewiadomokto.
29-06-2020 [10:11] - angela | Link: Tylko całe szczęście, że
Tylko całe szczęście, że wyborcy, to nie wór ziemniaków, że gdzie go wódz postawi, tam zagłosują jego wyborcy.
Kiedy wodz przegrywa, reszta jego zwolennikow zadba o własne interesy, i zaglosuje wg własnego sumienia.
29-06-2020 [10:04] - NASZ_HENRY | Link: Media PiSu powinny od rana do
Media PiSu powinny od rana do nocy, do samej ciszy wyborczej, puszczać gdzie się da, nagraną parę lat temu piosenkę:
Kopt /Kowalski – „Kto zabił Jolantę Brzeską”
http://www.youtube.com/watch?v=cgGfVjWAogM
Tylko to bowiem może dać Dudzie zdecydowane zwycięstwo, a przeciwników doprowadzić do takiego szału, że zaczną się pogrążać we własnym szambie ☺
29-06-2020 [11:48] - rolnik z mazur | Link: " Jak Duda nie wygra w
" Jak Duda nie wygra w pierwszej turze to przegra w drugiej. " Tak kiedyś napisałem i niestety się sprawdza. Poliniacy w " tenkraju " sa tak ogłupieni, że szkoda gadać. _Pzdr
29-06-2020 [12:47] - jazgdyni | Link: Założymy się? O ile hektarów?
Założymy się? O ile hektarów?
29-06-2020 [13:51] - rolnik z mazur | Link: @ jazgdyni
@ jazgdyni
stawiam 2 ha na Mazurach za 1 ha w Gdyni. Co ty na to? Pzdr
29-06-2020 [14:21] - jazgdyni | Link: Ha, ha, ha!
Ha, ha, ha!
U nas nadal 100 euro za 1 mtr kw.
29-06-2020 [14:52] - rolnik z mazur | Link: @ jazgdyni
@ jazgdyni
skoro jesteś pewny to o co chodz? Sam zaproponoeales. Pzdr
29-06-2020 [21:11] - jazgdyni | Link: Bardzo ciężko o matematyczną
Bardzo ciężko o matematyczną pewność. Bo gdy przegram, to będę ci winien milion euro.
W oparciu o rachunek prawdopodobieństwa gram w ruletkę, zawsze obstawiając i czarne i czerwone jednocześnie.
30-06-2020 [00:39] - angela | Link: Jest takie powiedzenie, z
@Jazdg. Ostrożnie z tym rolnikiem, i jego zakładami.
Lewakom nie wierzę.
29-06-2020 [13:52] - rolnik z mazur | Link: @ jazgdyni
@ jazgdyni
stawiam 2 ha na Mazurach za 1 ha w Gdyni. Co ty na to? Pzdr
29-06-2020 [17:32] - sake3 | Link: @ rolnik z mazur.....A kto
@ rolnik z mazur.....A kto ich tak ogłupiał przez cała kampanię?A kto walił w prezydenta Dudę i rząd jak w bęben?Jak to było na NB,kto się dobrze wyraził o rządzie i Andrzeju Dudzie natychmiast był okrzyczany baranem,chamem,idiotą z ilorazem inteligencji równym rozmiarami buta.
29-06-2020 [20:54] - wielkopolskizdzichu | Link: "Jak to było na NB,kto się
"Jak to było na NB,kto się dobrze wyraził o rządzie i Andrzeju Dudzie natychmiast był okrzyczany baranem,chamem,idiotą z ilorazem inteligencji równym rozmiarami buta"
Oczywiście poparty zostanie ten wpis cytatem
29-06-2020 [21:36] - sake3 | Link: @wielkopolskizdzichu......Po
@wielkopolskizdzichu......Po co mam cytować te wypowiedzi? Podam tylko że to mnie tak kulturalnie i często określano na NB.
29-06-2020 [22:58] - wielkopolskizdzichu | Link: Dawaj Pan te obraźliwe słowa.
Dawaj Pan te obraźliwe słowa. W przestrzeni publicznej, dla wyznawców Prezesa, kwalifikuję się pomiędzy mendą a wnukiem przywiezionych na ruskich tankach.
Uważam że w interesie Polski jest doprowadzenie do sytuacji w której Duda nie będzie Prezydentem RP.
Co Pan na to?
29-06-2020 [19:22] - EsaurGappa | Link: Będzie dobrze,co już wiary
Będzie dobrze,co już wiary wam brak ?Mnie też czasem trwoży się serce jak wczoraj wieczorem,i różne myśli przychodzą do serca.Bóg jednak może wszystko i w nim pokładajmy naszą nadzieję.Nawet jeśli prezydent Duda przegra w drugiej turze,nic to nie zmieni przecież w naszej walce.
Teraz widać jak na dłoni że ci którzy najbardziej rozpraszają są tchórzami i zdrajcami wiary,do nich pasują słowa "czemu widzisz źdźbło w oku brata swego,a na belkę która jest twoim oku,nie zwracasz uwagi".
29-06-2020 [21:13] - jazgdyni | Link: Oczywiście, że Bóg Ojciec
Oczywiście, że Bóg Ojciec może wszystko. Dlatego zdecydował się nie mieszać do naszych spraw doczesnych. Sami mamy radzić sobie z dobrocią i złem.
30-06-2020 [06:22] - EsaurGappa | Link: Tak do naszych spraw
Tak do naszych spraw doczesnych się nie miesza.Gdy jednak ludzie otwarci są na działania Ducha Świętego,on nas przemienia,właśnie w tym widzę nadzieję.Myślę że wielu ludzi prawych i takich co chcą dla ojczyzny lepszej przyszłości po prostu się zagubiło.Wierzę jednak że dobry pasterz odnajdzie swe zagubione owieczki gdyż usłyszy ich wołanie.